Adatok
Véegy
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
Az Árpád-házi királyok hadserege- I. rész
2020.04.22 00:33:49
Hazánk első nagy uralkodódinasztiájáról, az Árpádokról mindannyian tanultunk a történelemórákon, haladóbbak még egyik-másik haditettükre is emlékezhetnek, hiszen Koppány legyőzésétől Búvár Kundon át a muhi csatáig igen sok minden megtörtént az alatt a 300 év alatt, amíg a keresztény Magyarországot…..
Véegy
2020.04.23 19:55:23
@Hadrian77: Sajnos a linked nem működik.
Pedig örömmel elolvasnám, és igen, már vagy tíz éve nem foglalkoztam ezzel a témával, szívesen bővíteném ismereteimet, hátha valamikor lesz valami a tizenöt éve tervezett Szél király-Bús király regényemből...
:))
Pedig örömmel elolvasnám, és igen, már vagy tíz éve nem foglalkoztam ezzel a témával, szívesen bővíteném ismereteimet, hátha valamikor lesz valami a tizenöt éve tervezett Szél király-Bús király regényemből...
:))
Véegy
2020.04.24 20:37:27
@Minorkavidor: Modenát nem ostromoltuk meg a 904-es hadjáratban, azon egyszerű oknál fogva hogy nem kellett, mivel kiürítették előttünk a várost. Sőt, ki se rabolták eleink, csak egy ökörsütéses folklór-metál bulit tartottak a katedrális előtti főtéren, a városnak semmi baja nem esett.
Az ima viszont valóban a modenai kódexben került elsőként feljegyzésre, és ha legközelebb megyek meglátogatni a barátomat Modenába, megpróbálja kikérni a múzeumból, hogy megnézhessük.
Claudio régi modenai nemesi sarjként büszke rá, hogy nem raboltuk ki városát, bár erre a dologra én hívtam fel a figyelmét...
:)
Az ima viszont valóban a modenai kódexben került elsőként feljegyzésre, és ha legközelebb megyek meglátogatni a barátomat Modenába, megpróbálja kikérni a múzeumból, hogy megnézhessük.
Claudio régi modenai nemesi sarjként büszke rá, hogy nem raboltuk ki városát, bár erre a dologra én hívtam fel a figyelmét...
:)
1918. június. A Hagenbeck-Wallace cirkusz vonatbalesetének áldozatait temetik Hammondban (Indiana, USA). A brutális utoléréses balesetben a cirkusz 86 művésze és alkalmazottja halt meg, és további 217-en sérültek meg..
Véegy
2020.01.06 20:57:27
@ZON:
55-ben nem igazán volt használható, megbízható HD. És főleg könnyű nem... Ami azért szempont egy postásnál, futárnál...
A Korabeli HD-k 300 kiló körül voltak, míg egy angol 200 alatt megállt. Lóerőre meg kb egál volt; 35-40 LE. A súly mellé a HD-nál járt a hektikusság, megbízhatatlanság, a folyamatos olajfolyás (bár abba az angolok is élen jártak) A sereg és a rendőrség megvette, mert jól megkenték a milwaukee-i fiúk a beszerzési tiszteket, de a futárcégeknél már más a helyzet.
Az ötvenes években egy halom motoros film készült, amolyan western parafrázisként, és szinte mindben Triumph, BSA, Ariel, Matchless, motorokon lovagolnak, az öntörvényű és ritkán pozitív szerepet betöltő motorosok.
Lásd Marlon Brando 1953-as The Wild One filmjét
Brando ott egy Triumph-on ül, és a bandája is jórészt angol vasakon
...talán mintha egy Flathead lenne a csapatban
A HD legendája a hatvanas években kezdődik, és majd csak az évtized végétől, és a hetvenes évek elejétől kezd kötelezővé válni a nagy motoros kluboknál.
55-ben nem igazán volt használható, megbízható HD. És főleg könnyű nem... Ami azért szempont egy postásnál, futárnál...
A Korabeli HD-k 300 kiló körül voltak, míg egy angol 200 alatt megállt. Lóerőre meg kb egál volt; 35-40 LE. A súly mellé a HD-nál járt a hektikusság, megbízhatatlanság, a folyamatos olajfolyás (bár abba az angolok is élen jártak) A sereg és a rendőrség megvette, mert jól megkenték a milwaukee-i fiúk a beszerzési tiszteket, de a futárcégeknél már más a helyzet.
Az ötvenes években egy halom motoros film készült, amolyan western parafrázisként, és szinte mindben Triumph, BSA, Ariel, Matchless, motorokon lovagolnak, az öntörvényű és ritkán pozitív szerepet betöltő motorosok.
Lásd Marlon Brando 1953-as The Wild One filmjét
Brando ott egy Triumph-on ül, és a bandája is jórészt angol vasakon
...talán mintha egy Flathead lenne a csapatban
A HD legendája a hatvanas években kezdődik, és majd csak az évtized végétől, és a hetvenes évek elejétől kezd kötelezővé válni a nagy motoros kluboknál.
Klein Dávidnál kevés híresebb alibi bajnokot szült kishazánk. Közel egy tucatnyi próbálkozás és több százmillió forintnyi szponzori támogatást követően biztos vagyok benne, hogy ha az átlagos fizikai képességekkel rendelkező olvasóimnak lett volna ilyen háttere, és ennyi ideje azok közül sokan már…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Bár magyar történészek kutatták-forgatták már az eredetit is, de ahhoz kutatási engedélyek kellenek.