Adatok
mazsoqq
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
„Jöjjenek, kérem, azonnal! Borzalmas hibát vétettem! Az egész életem és minden elveszett! A 6616/a. sz. vonat a helytelen vágányra haladt ki és összeütközött az 5565. számú vonattal!” – ezek a mondatok pontosan 50 esztendővel ezelőtt hangzottak el Mende forgalmi szolgálattevőjének szájából, de az…..
mazsoqq
2018.12.23 22:08:12
Mikor vonatvezetőként szolgáltam, 5 évig volt beosztott kalauzom egy bácsi, aki épp a baleset idején építkezett Pusztaszentistvánon. Tehát bőven tudott információval szolgálni, továbbá minden elérhető leírást elolvastam. Ezek után írom, a napokban megjelenő cikkek hiányosak. Szó nincs róla, a mozdonyvezető miért viselkedett úgy, ahogy? A vonatvezetőről meg semmi. A vonat indulását Bp. Keleti forgalmi irodájában már-már verekedésig fajuló feszült hangulat előzte meg. Korábbi balesetekből okulva az akkor érvényes összeállítási rend szerint a vonat elejére a vasvázas, végére a favázas kocsikat kellett besorozni. E vonatnál nem így történt, ezt tette szóvá a vonat- és mozdonyvezető, miszerint nem indulnak, amíg át nem rendezik a kocsikat. A forgalmista, az ügyeletes tiszt, és az állomásfőnök közölte, nincs idő, ne késsen a vonat, ha ellenkezik a vonatszemélyzet, fegyelmit kapnak, kirúgatják őket, megnézhetik magukat! Az írásbeli rendelkezést ugyan nem olvasta el a mozdonyvezető, de tartalmát tudta, mert átadáskor ezt szóban is közölte vele a forgalmista, ez szabály. Ha ekkor orvosi vizsgálatra küldik, az megállapította volna, hogy stresszes állapota miatt mozdonyvezetésre alkalmatlan. A segédfűtő majdnem kezdő, gyakorlatlan srác volt, azelőtt Vésztő környékén szolgált, kizárólag mellékvonalakon, ez volt első fővonali útja, nem volt kellő vonalismerete. A cikk is írja, hogy mert volna utasítani egy rutinos, régi mozdonyvezetőt?! A vonatvezető poggyászkocsi híján az első személykocsi első (szolgálati) szakaszában tartózkodott, melyre fölfutott a szerkocsi, ezért meghalt. Ő sem figyelt, hogy helytelen vágányon futnak, vészfékkel megállíthatta volna a vonatot. Mende szolgálattevője a Domino bizber előtt 15 évig két bakterral dolgozott, ahhoz szokott. A Domino 55 használatát ugyan mechanikusan megtanulta, de a baleset előtt rendkívüli helyzet állt elő, amely kezelésére nem volt gyakorlata. Pszichológus is megállapította, fölfogóképessége gyengült, lassult, ezt ő is érezte, ezért kért más beosztást. Bizonyítja, másfél évvel előtte két súlyos hibát vétett. 9 évre ítélték, de elnöki kegyelem miatt 2 év múlva szabadult. Közrejátszott, a sokk hatására összeroppant, megbolondult. Mendén élt, helyiek sajnálták, jó embernek ismerték. Úgy vélem, a felelősségre vonás alól kimaradtak azok, akik a bűnösként elítélteket szolgálatra alkalmasnak találták, sőt, a forgalmistát belekényszerítették.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz