Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Marjan Expres

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Már legalább 3 hónapja, hogy a szerb vasút nem tett tönkre semmit egyik napról a másikra, így lassan időszerű volt, hogy lépjenek valamit. Nos sikerült, a szerb vasút ismét "nagyot" alkotott, követve a maga által megteremtett hagyományokat. Október 1.-től megszűnik a Belgrád-Szkopje-Thesszaloniki…..
Tisztelt Elnök-vezérigazgató Úr!   Először is engedje meg, hogy kinevezése alkalmából gratuláljunk Önnek és sok sikert kívánjunk a munkájához! A vasút és azon belül a MÁV-csoport régóta jelentős problémahalmaz az ország számára. Az elmúlt 10-15 évben a sok infrastrukturális fejlesztés, és a…..
Marjan Expres 2018.09.25 21:30:17
@dr. v.b.1990: Sajnos megragadtad a lényeget: ugyanabban a formában folytatják a kishatárforgalmi bénázást, és ugyanúgy nem lesz utas az átszállási kényszer és a menetidő miatt. Közvetlen vonatnak Pécsről Villány, Magyarbóly, Pélmonostor, Dárda megállásokkal kellene mennie. Az útlevélvizsgálat meg útközben is megoldható, így egy óra menetidő megtakarítható.
A „nagy hírt” már mindenki ismerte több hónapja, először csak a „zuhanyhíradó” forrásaiból, majd hivatalos közleményekből is megismerve: kilenc menetrendi évad után újra megszűnt a közvetlen éjszakai vonat Budapest és Berlin között. Szerzőink többsége ugyan kifejezetten szereti felkeresni mind a…..
Marjan Expres 2017.12.15 10:14:33
Nagyon szép és kerek összefoglalás. Ahogy írtátok is, nyáron és az ünnepek alatt nem volt gond az utasszámmal. Akkor viszont nem érné meg szezonálisan közlekedtetni, ahogy mostantól a csehek csinálják a Bohemiával?

Egyetlen dologgal szállnék vitába: kizártnak tartom, hogy a bérelt fekvőben a klíma hiánya miatt utaztak volna kevesen, vagy hogy ez negatívum lenne. Az év nagy részében fűteni kell, aminél tökmindegy a klíma, nyáron pedig a CAF-okban kifejezetten szenvedés a fixen 10 fokra állított "fagyasztó". Akkor már sokkal több értelme van egy kellemes nyári estén 20 perce kinyitni az ablakot és átszellőztetni a kocsit. Ezen felül a bérelt fekvő sokkal kulturáltabb benyomást keltett az eltérő karbantartási színvonal miatt: tisztaság, működő lámpák és függönyök, konnektorok (a CAF-ból ez teljesen hiányzik), rendes zárak az ajtón.

Ég és föld a kettő kocsi: egy hete mentem a müncheni fekvővel, a csapnivaló karbantartás nyomait láttam mindehol:
- a fülkeajtón az eredeti és egy utólag beépített zár szétbarmolva, egy kókányolt harmadik zárral zárható az ajtó
- az olvasólámpákból csak egy működik
- a függöny szakadt, nem marad a helyén, magától felhúzódik (egész éjjel bejön a fény)
- WC: nem működik a csap

Ilyen problémákkal sosem találkoztam a Wagon Service fekvőjében. Egyszóval egy átlag utas biztos, hogy nem a CAF-okat választaná.
Noha az elmúlt években inkább azért kárhoztatták állami személyszállító vasúttársaságunkat, mert az utolsó pillanatig sem nagyon lehetett tudni róla, hogy mi is fog változni, idén már elég hamar ismertté vált, hogy jó néhány vonattal, közvetlen kocsival és komfortszinttel…..
Épp pár napja írtam egy rövid véleményt arról, hogy merre lehetne éjszakai vonatokat indítani a MÁV-nak. A cikket persze nem kellett túl komolyan venni, inkább csak ábrándok ezek, mint valós igényeket komolyan kielégítő elképzelések. Ettől függetlenül azért nem gondolom, hogy mindegyik ötlet…..
Az európai vasúti közlekedésnek mai napig érdekes színfoltját jelentik az éjszakai vonatok. Mivel mi is már sok ilyennel utaztunk, és valószínűleg fogunk is, úgy gondoltuk, megosztjuk a tapasztalatainkat és a gondolatainkat a témában. Írásunk első részében a jelenlegi helyzetet mutatjuk be, a…..
Mai helyzet Magyarországnak régi és jogos sérelme, hogy a XX. században meghúzott határai több szempontból is lehetetlen helyzetbe hozták az ország egészét is, de a határmenti régiókat meg aztán végképp. Ezért is várták sokan a 2004-es EU-csatlakozást, mondván, az majd feloldja a határok jelentette…..
Marjan Expres 2017.04.21 17:08:53
Sok szempontból kiváló írás.

Tarifaszempontból kezdetnek az is megfelelne, ha a szomszédos ország első állomása belföldi határponttá válna mindkét ország szemszögéből - tehát pl. Komárom szlovák, Komárno magyar tarifapont lenne. Így két belföldi jegyet kombinálva jó áron kihozható az utazás bárhova, cserébe nem kell olyan mélyen belenyúlni a rendszerbe.

Megkerülhetetlen szempont, és nem sok szó esett róla, az az egyes vasúttársaságok "idegen" vonatokhoz való viszonya. A Trenitalia, SNCF például híresek a csillagászati árú pályahasználati díjaktól, így sikerült ellehetleníteni pl. a szlovén-olasz, francia-belga kishatárforgalmat. Az utóbbi különösen szembeszökő, mert azonos nyelvet beszélő, sok szállal kötödő szomszédokról van szó. De ugyanúgy vegetálnak a spanyol-portugál, vagy mondjuk szlovák-lengyel átmenetek.

Ez alapján nekem valahol úgy tűnik, hogy elsősorban a német nyelvterületen virágzik az ilyen határátmenetek kultúrája: ha a vasúti térképre nézünk, Németország, Svájc, Ausztria minden szomszédja felé szinte minden átmeneten példás menetrendi kínálat várja az utasokat. Sőt, az utóbbi évtizedekben vonalak nyíltak újra vagy épültek (Swinousjcie Centrum, Dolni Poustevna). Mindenki megnézheti, Németország és Csehország között hány működő kishatárforgalmi átmenet van! Egyetlenegy halódó (Vejprty), az összes többi prosperáló! Pedig mindkét országnak nagyrészt a perifériájáról van szó.