Regisztráció Blogot indítok
Adatok
szÖveges professzor

0 bejegyzést írt és 371 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Spátay László   "Jean Spátay"     A provence-i magyar veteráncsapat "legifjabbika".   1943-ban született Budapesten, Angyalföldön Spátay László néven.   13 évesen részt vett az 1956-os eseményekben, nagybátyja pedig, politikai fogolyként nem sokkal előbb, 1956 nyarán szabadult a…..
szÖveges professzor 2019.06.24 20:06:03
@insigneslegion:

Nagyon köszönöm!

Remélem sok ilyen részlet lesz még benne, mert én pont ezeket hiányoltam nagyon a filmböl. Gyakorlatilag alig esett szó arról, hogy pontosan miért és hogyan léptek be a Légióba, milyen volt a kiképzés, részletek az algériai harcokról, leszerelés után mivel foglalkoztak stb...
szÖveges professzor 2019.06.24 20:14:34
@insigneslegion:

Más téma, úgyhogy elnézést, hogy ide írom.

Szintén Martin Windrow könyvében olvastam, hogy a Dien Bien Phu után elfogott légiósok közül többeket deportáltak származási országukba. Példaként Kelet-Németországot említi. Viszont! Sajnos már nem tudom hol és mikor, de láttam egy magyar dokumentum vagy riport filmet az '50-es évekbeli internáló táborokról. Ott említette valaki - hogy ör volt vagy volt rab, arra már nem emlékszem -, hogy talán Tiszalök volt az a hely, ahová az indokínában elfogott légiósokat zárták hazaszállításuk után. Erröl esetleg lehet tudni valamit? A neten eddig semmit nem találtam.
szÖveges professzor 2019.06.26 21:50:22
@insigneslegion:
Most olvasom a disszertaciot. Roviden erinti a kerdest a 344-345. oldaon. :)
Még akkor is, ha az ember sikeresen beilleszkedett külföldön, egy idő után elkezdhet másként nézni Magyarországra. Ezt kezdte érezni a mai poszt szerzője, Bandirepublic is, akiben a 40-es évei elején elkezdett felértékelődni a haza, a család, a barátok, az anyanyelv szerepe. Dani…..
szÖveges professzor 2019.03.25 13:32:06
@bandirepublic:
Meghallgattam a 2. részt is. Nagyon jó volt a folytatás. Teljesen átérzem és honvágyam is lett. Kíváncsi leszek az egy év múlva készülö interjúra!
szÖveges professzor 2019.03.25 15:29:14
@geegee:
Az index facebook oldalán. Keresd vissza (bár már régebben jelent meg), megéri elolvasni, miket irogattak az emberek. Elég sokkoló.
szÖveges professzor 2019.03.25 21:01:53
@London2009:

Engem ma CSAK 2x fenyegetett meg privátban "az erdész". Ráadásul ma le sem zsidózott. Hát már ennyit sem ér Bástya elvtárs? Meg is vagyok sértödve.
Az Európai Unió és a határátkelés természetéből fakad egyfajta állandó mozgás, ami azt jelenti, hogy sem a külföldre költözés, sem a hazatérés nem feltétlenül végleges és megmásíthatatlan döntés. Ennek példája Dini története, aki Londonból költözött vissza…..
szÖveges professzor 2019.02.28 16:00:59
@Arthamyr:
Olvasd vissza kérlek az összes kommentemet, nem csak a budapestiekre vonatkozott az összehasonlítás.

A nem-budapesti árak is lassan utolérik a svéd árakat, vagy bizonyos helyeken utol is érték. Persze nehéz összehasonlítani az ország minden egyes területét, de nagyjából ez a helyzet.

A budapesti árak szerintem alulról verik a svédet, de ha itt még figyelembe vesszük a minöséget és az eladással járó költségeket, vagy akár a késöbbiekben felmerülö esetleges problémákat, akkor megkockáztatom, hogy Budapest tulajdonképpen elérte Stockholmot. Persze itt is nehéz az összehasonlítás, de most nagyon nagyjából mondom.
szÖveges professzor 2019.02.28 16:02:21
@London2009:

Szegényem... kitartást! És ne aggódj, én is észrevettem magamon, hogy picit megkopott a magyarom, nem mindig fogalmazok úgy, mint régen, amikor szinte egyfolytában csak magyarul beszéltem.
szÖveges professzor 2019.02.28 16:40:27
@Arthamyr:

Nagyon nehéz összehasonlítani 2 országot szerintem, és tulajdonképpen nem is lehet teljesen. Én nem, hogy szakértö nem vagyok, de elég felületesen foglalkoztam a kérdéssel. A mi családi igényeinket kielégítö ingatlanokat szoktam néha nézni, illetve a magyar baráti kör tájékoztat az otthoni piaccal kapcsolatban.

Csak egy példa: egyik ismerösünk Balaton közelében (egyáltalán nem frekventált helyen) szeretne építkezni. A kért ajánlatok mind 90M körül mozogtak. Ennyiböl ki lehet hozni egy újépítésü svéd házat egy szép, de nem frekventált helyen.

Amit viszont írtam már és szerintem sokszor kifelejtik az ilyen összehasonlításokból, az a minöségi különbség. Nem csak a kivitelezésre, beépített anyagokra gondolok, hanem az épület karbantartására és pénzügyeinek menedzselésére. Erre nagyon szigorú szabályok vannak itt, és ami fontos, hogy tiszta és átlátható. Magyarországi tapasztalataim szerint ott viszont ez mindig problémás. Én ezt a minöségi szempontot ugyanúgy nem hagynám ki, mint pl. az élelmiszer árak összehasonlításánál. Most nem akarok nagyképü lenni, de ennyi év után már van olyan magyar hús étel, amit egyszerüen nem bírok megenni, pedig régen szerettem. Szóval, ha a svéd ingatlanok drágábbak is, akkor az részben a minöségi különbség miatt is van.
Nagyon sok nő (egyes kutatások szerint minden második határátkelő) vállal külföldön munkát és sokan közülük a házi idősgondozásban helyezkednek el. Mindez sok szempontból alakítja át a társadalmakat, részben a magyart is...
szÖveges professzor 2018.12.11 10:31:27
@Csodabogár:

"helyfüggetlenül nem szeretem a szocializmus"

- Helyes, azt én sem! :) Nem tudom, milyen lehetett Svédország évtizedekkel ezelött, de én most jobbnak élem meg, mint Mo-t (persze csak bizonyos szempontból). De az biztos, hogy életem végéig nem tudnék és nem is fogok itt élni.

A kvótát és kényszerítést nem helyeslem én sem természetesen. Így azt sem, amit sokszor a magyar feministák követelnek. Szerintem a svéd lányokat nem kell és nem is lehetne teherautóra kényszeríteni. Nekem több fiatal nö ismerösöm vállalt be targoncás munkát raktárakban, mert egyszerüen jól fizet, viszont nem annyira brutál megterhelö. Egyetem mellett kiegészítésnek tökéletes volt nekik, és egyáltalán nem degradáló. Szerintem ez otthon Mo-n elképzelhetetlen lenne, hogy 20 éves egyetemista cica éjszaka a Tesco raktárában targoncáról pakolja a cuccot. Ami szomorú, mert amennyire én tudom, ez most otthon is hiányszakma lett. Bezzeg az én fiatalkoromban csak álmodtunk arról egyetemistaként, hogy valami kiegészítö melót találjunk, annyira szar volt a munkaeröpiac (nem hiába, azok is szoci kormányok voltak).
szÖveges professzor 2018.12.11 10:48:55
@Arthamyr:

Akkor szerintem ugyanarról beszélünk.

Itt sokkal inkább az van benne a köztudatban, hogy vannak munkák, amiket el kell valakinek (embernek, mindegy, hogy férfi v nö) végezni.

És sok nönek és férfinak nem degradál olyan munkákat elvégezni, amiket Mo-n tipikusan nemekhez kötnek. Tehát itt inkább valami gondolkodásbeli különbség van. Szó sincs kényszerröl.

Téved, aki azt hiszi, hogy itt (Svédország) bármi ilyesmi elö van írva. Ez valami olyasmi tévedés, mint hogy itt minden sarkon álló farkú migránscsordák várják, hogy megeröszakolhassanak valakit.
szÖveges professzor 2018.12.11 11:06:29
@labirintus1:

Annyira nem vagyok benne sajnos, hogy ezt mind tudjam. Illetve 6 éve nem is élek otthon Mo-n. De elhiszem, hogy így van. Személy szerint én örülnék ezeknek a változásoknak.
Nem Zoltán az első, aki megírta véleményét a témában (gondolom, nem is az utolsó). Ötven évesen, négy év nagy-britanniai élet után azt mondja, miként nem a pénz miatt lett határátkelő, így hazaköltözése sem pénz kérdése. Amiért különösen érdekes az írása, hogy…..
szÖveges professzor 2018.12.10 09:20:55
@Bredpitt Monika:

"ma van a korrupcio vilagnapja"

Magyarországon lassan nemzeti ünnep lehetne! :D
szÖveges professzor 2018.12.10 17:57:48
@balcán maxval bircaman:

Hagyjuk már ezt a kitántorgó kifejezést. Annyira szánalmas ez az erölködés.
szÖveges professzor 2018.12.10 19:22:44
@maxval balcán bircaman: @gabors:

József Attila vagy 80 éve használta ezt a kifejezést. Ne tegyünk már úgy, mintha most ugyanarról lenne szó. Teljesen más világ és környezet volt az, ahol és amikor ö ezt megírta. Persze vannak, akikre talán igaz, de ne legyünk már képmutatóak: mind tudjuk, hogy ezt a kifejezést az orbánista, kivándorlásellenes "hazafiak" használják, hogy degradálják azokat, akik éppen külföldön élnek vagy dolgoznak.

PS: Hol van Öreg Tölgy? Ma még meg sem fenyegetett. Már ennyit sem számítok?
Számtalan oka lehet annak, hogy valakiből nem lesz határátkelő. Nyilvánvalóan a kérdés (miért nem megyünk külföldre?) nem is azokra vonatkozik, akik egyébként sem mennének, mert jól érzik magukat, megtalálták a számításukat, esetleg el sem tudják képzelni, hogy Magyarországon kívül máshol éljenek.…..
szÖveges professzor 2018.12.06 10:20:59
@Hari Seldon 2:

Én az elsö évfolyamba tartoztam, akinél bevezették a kreditrendszert Magyarországon. Ez úgy történt, hogy a tanterv / tantárgyak maradtak a régiben, csak épp kiosztottak rá 30 kreditet egy félévben. Így nálunk pl. volt több olyan félév, hogy 10-15 tantárgyunk volt. Így utóbbi esetében átlagban 2 kreditet ért egy tantárgy, talán 3-4-et, ha igazán komoly volt. Ezzel szemben, mikor külföldi egyetemre jártam, ott egész félévben volt 4 tantárgyam, így egy tantárgy átlagban 7,5 kreditet ért. Mikor magyar tárgyaimat próbáltam elismertetni külföldön, akkor közölték, hogy a kreditek alapján nem érnek eleget, hiába volt nehezebb vagy több a tananyag Magyarországon.
szÖveges professzor 2018.12.06 10:30:00
@Wien72:

Magyarország zárkózik - állítólag -, ami pl. a béremelkedést illeti. Szerintem ez tök jó. Viszont a körülmények és az a mentalitás, amit ott uralkodik pl. Svédországhoz képest, az elég elszomorító.

Tegnap egy olyan helyzetbe keveredtem a svéd munkahelyen, hogy technikailag hibáztam, viszont ezzel különösebb kárt / hátrányt / sérelmet nem okoztam. A svéd fönököm simán nem csinált belöle problémát és tovább lépett rajta, mert a feladat el volt végezve, a cél megvalósult. Magyarországon egy pont ugyanilyen szituért kirúgással fenyegettek, üvöltöztek velem, és tulajdonképpen ezzel tettek egy lépést is afelé, hogy eljöjjek onnan. Ami rohadt szomorú, mert sok kollégámat szerettem, szakmai szempontból egy nagyon jó hely volt (lett volna), de hát ilyen vezetöi hozzáállással nehéz sokáig ott maradni. Átlag 2-3 havonta ment el / jött új ember, szerintem ez elég sokat elárul önmagában is. Ha ezeken hajlandóak lennének változtatni, szerintem sokan szívesen maradnának otthon.
Szerintem sokunknak megvan az, amikor megpályázunk egy állást külföldön és hiába van meg minden képesítésünk, tapasztalatunk, képességünk hozzá, valamiért mégsem minket választanak. Egy friss tanulmány szerint ennek az egyik oka végtelenül triviális...
szÖveges professzor 2018.11.24 10:11:07
@geegee:

Persze, az is létezö jelenség. Egyrészt annak is kulturális okai vannak, mint ahogy a svéd is szívesebben dolgozik együtt svéddel.

Másrészt viszont teljesen eltérö területeken operálnak a közel-keleti és a svéd munkaadók. Egy közel-keleti általában kisvállalkozó gyakran üzemeltet éttermet, kávézót, kiskereskedést. Ide fel tud venni valami csórit pincérnek vagy polcot rakodni. De mondjuk a nagy tech cégek, multik, gazdasági, pénzügyi, jogi területen müködö cégek mind svédek vagy nyugati tulaj kezében vannak.

Az egész szerintem azért is müködik itt rosszabbul, mert a szigorú munkajogi törvények miatt nagyon elburjánzottak a fejvadász és állásközvetítö cégek. Nekik nyilván szeretnék minél jobban bebiztosítani magukat azzal, hogy a legkevesebb kockázatot jelentö jelöltet veszik fel.
Kicsit folytatva a minapi, hazatérésről szóló posztot, arra gondoltam, megnézhetnénk kicsit, hogy ti, a határátkelők mit gondoltok arról, pénzkérdés-e és ha igen, mekkora összeg az, ami motiválna a Magyarországra visszaköltözésre. Sok hosszabb-rövidebb vélemény következik,…..
szÖveges professzor 2018.11.23 15:01:30
@tanato:

Szerintem egész egyszerüen arról van szó, hogy az európai bevándorló versenyképes a brittel, vagyis veszélyezteti a brit középosztály anyagi jólétet és társadalmi helyzetét. A nyugat-európaiaknak elsösorban "rabszolgák" kellenek, ezért próbálkoznak az olcsóbb, harmadik világbeli bevándorlók befogadásával. Szerintem, talán.
szÖveges professzor 2018.11.23 16:37:21
@takarék-láng:

Ahogy írtam, ez a saját elméletem, bár pont nemrégiben olvastam valami tudós ember cikkében is erröl.

Ahogy én tapasztalom, nem szeretik a harmadik világbelieket, de arra jók, hogy takarítsanak, buszt vezessenek stb. Csak ne költözzenek a szomszédba. Egy kelet-európai orvos viszont néhány év múlva beköltözik a szomszédba, és ha az országban marad, akkor az ott szocializálódott gyerekei már könnyen tartozhatnak a középosztályhoz, amivel ugye öslakosokat szorítanak ki.

Az afrikai és ázsiai bevándorlóknak szintén kényelmetlen lehet egy kelet-európai bevándorló, hiszem a képzetlenebbek számukra jelentenek versenytársat az alacsonyabb kvalitású munkák terén.
szÖveges professzor 2018.11.23 17:23:35
@somlobodog:

Szívemböl szóltál!
Francia blockhaus Indokínában. A "Life" magazin fotója 1948-ból...
szÖveges professzor 2018.11.20 19:44:27
@insigneslegion:

Köszönöm a választ!

Tudom, hogy talán már unalmas, hogy ugyanerre a Windrow könyvre hivatkozok sokadjára, de sok részletet tartalmaz a Légió és az indokínai harcok szempontjából is. Elég nagy hatással volt rám, ami azt illeti. Ott is megemlítik, hogy az épületekhez, bunkerekhez rendkívül nehéz volt beszerezni az alapanyagokat Ázsiában, és a franciák gyakorlatilag mindent megmozgattak, hogy hozzájussanak a szükséges építöanyaghoz.
Nem nagyon tudok mit írni Edith levele elé. Saját bevallása szerint Kanadában él több mint négy évtizede, én rengeteg keserűséget érzek ki a szavaiból, aminek persze nem tudom az okát – de talán ez az a helyzet, amikor jobb lenne máshol… Írását azért is adom közre, mert úgy gondolom, sokan élnek úgy…..
szÖveges professzor 2018.11.12 20:56:01
@Olliék:

"A franc se akar olyanokkal együtt lenni, akik többre tartják magukat másoknál."

Így van! Pont emiatt ugratom néhány arrogáns svéd szomszédunkat! :D
ADJ Tasnády László   Három magyar altiszt   Adjudant Tasnády László 1926/27 - 1959   Budapesten született 1926.? februárjában (1927.02.09.-én vagy 27.-én, több dokumentumban is ez a dátum van, a Légió múltját ismerve a pontatlanság nem meglepő). 1946. szeptember 4.-én lépett be a Légióba,…..
szÖveges professzor 2018.10.25 19:35:38
@insigneslegion:

Most olvasom épp a The Last Valley c. könyvben a Dien Bien Phu-i részleteket. Szerintem a legjobb könyv, amit eddig írtak a témában. Sokat ír a légióról is, szerintem megérne egy könyvajánlót itt a blogon. :)

Engem nagyon érdekelne több információ az egykori magyar légiósokról. Öszintén szólva Nóvé Béla dokumentumfilmje nekem csalódás volt, ami persze egyáltalán nem a magyar veteránok hozzáállásán múlott, ök fantasztikusak voltak a filmben! Volt már téma a film itt a blogon?
szÖveges professzor 2018.10.26 14:26:13
@insigneslegion:
Mind nagyon érdekes témakör. A Nóvé-filmröl érdemes lenne egy posztot írni és vitát indítani. Sajnos nekem nem tetszett, 100x többet ki lehetett volna hozni belöle.

Hirtelen eszembe jutott, hogy Sára Sándor "Lefegyverzett ellenséges erök" c. dokumentumfilmjében is megemlítik a visszaemlékezök, hogy olyan rosszul ment nekik a francia hadifogságban, hogy a fiatalok közül többen választották a Légiót. Csak beugrott :)
Bár a magyaros vendégszeretet legendás, azért a Kis Valentino, Zimmer Feri és az Üvegtigris országában generációk szoktak hozzá, hogy megalázkodva kell a pulthoz járulni az ott dolgozók jóindulatában bízva. A lemosott virsliknek és a hozzájuk tartozó vendéglátós morálnak az elmúlt évtizedekben…..
Úgy hozta az élet (szerencsére előfordul az ilyesmi), hogy nem sokkal azután, hogy bő egy hete megjelent Kati szülői benyomásokat összegző írása a svéd iskolarendszerről (ha nem olvastad, itt pótolhatod), kaptam egy másik levelet is, ami szintén a svéd iskolával foglalkozik –…..
Gyakorlatilag egy hónap eltelt a magyar parlamenti választás óta, zajlik a történtek feldolgozása mind a pártok, mind a szavazók között. A történtekre reflektál az egyik mai ajánlott írás, hogy aztán minden halogatás nélkül ellátogassunk Dániába, végül együtt örüljünk…..
szÖveges professzor 2018.05.06 09:36:11
@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Szerintem sokaknak nem csak ennyi a problémája, hogy esetleg utazniuk kell. Hanem az, hogy érezhetö az a szándékos megkülönböztetés, amivel a legtöbben hátrányban érzik magukat. Én pl. szabályszerüen ki akartam jelentkezni anno, de a hivatalban ülö hölgy mondta, hogy meg ne próbáljam, mert utána sokkal nehezebb lesz ügyeket intéznem Mo-n. Ezért nekem is megmaradt a magyar lakcímem.
Senki nem mondta, hogy külföldre költözni és ott új életet megalapozni könnyű. Mégis vannak olyan részei, amelyekről talán kevesebb szó esik (persze a Határátkelőn már elég sok mindenről esett szó…), vagy amelyeket érdemes azért sokadszor is felidézni, hiszen mindig…..
szÖveges professzor 2018.05.03 14:50:30
@Herr Géza: Engem meg sem említett! Hát Öveges elvtársat már meg sem akarják gyilkolni!? :D (Pedig privátban milyen szép fenyegetéseket szoktam kapni!)
szÖveges professzor 2018.05.03 17:53:32
@Virago_1000:

"- ez igy igaz, tehat mint kulfoldon elokent, soha ne fer a fejembe, hogy hogyan tagadjak el sajat maguk elott is a nyilvanvalo tenyeket a kulfoldon elok, miszerint az elet SEMMIVEL sem jobb az otthoninal, meg az anyagiakat tekintve is alig alig. Csak mas.
Arra tippelek hogy az oka wnnek az onigazolas, mert a rozsaszin kod nem tart evekig."

Ahogy @LepesMez: mar megválaszolta elöttem, az embereknek mások a preferenciái. Nekem nem voltak Mo-n anyagi gondjaim, tehát engem nem kell meggyözni, hogy most mennyivel több marad a zsebekben. Nekem inkább a mentalitással, bizonyos értékek és az egymás iránti tisztelet hiányával voltak gondjaim. Hiába jött a jó fizetés a számlámra, minden nap kihívás volt túlélni a munkahelyemen a fönököm és néhány kollégám viselkedését. Ha itt Svédországban olyat engedne meg magának valaki, mint otthon (pl. üvöltözve káromkodni a másikkal a folyosón), az itt nagyon gyorsan lapátra kerülne. Szóval láss csodát, itt nincsenek ilyen problémáim, söt, nálunk pl. kifejezetten jó a hangulat a munkahelyemen és ez meglátszik a teljesítményen is.

Itt sem tökéletes az élet, itt is vannak hétköznapi gondok, itt is vannak fura emberek, de valahogy az a mindennapi idegeskedés a bunkózók miatt, a kiszámíthatatlanság, ezek megszüntek. És nekem ez elég volt ahhoz, hogy jobban érezzem magam. Erre már csak hab volt a tortán, hogy anyagilag is sikerült sokkal jobb körülményeket teremteni. Imádom Mo-t, szeretek hazajárni, de így "turistaként" sok olyan dologgal nem kell szembesülnöm, ami régen megkeserítette az életem.

Amit fentebb írsz, hogy "semmivel sem jobb", meg "önigazolás", ez lehet, hogy igaz bizonyos emberekre, még azt is megkockáztatom, hogy sokakra. De így általánosítani mindenkire, aki külföldön él, több mint túlzás. Ha jól értettem, akkor te is külföldön élsz. Lehet, hogy a fenti leírás pont magadról szólt? Mármint, hogy te nem érzed jobban magad? Vagy neked nem jött be valami, amit vártál? Ha esetleg így van, akkor szerintem az nem baj. Csak ne általánosíts és húzz le mindenkit egyszerre. Nagyon különbözöek vagyunk, ha csak a közvetlen környezetünkben élö néhány magyar családot veszem, szerintem nincs két olyan ember / család közöttünk, aki ugyanabból az okból jött volna ide.
Kidobónak lenni sehol sem hálás munka, a helyzetet ráadásul alighanem tovább bonyolítja, ha az ember ezt a nem hálás munkát külföldiként végzi – például Svájcban. Ilyenkor egy-egy ittas vendéggel akadhatnak kellemetlen pillanatok – derül ki Ütvefúró történetéből...
szÖveges professzor 2018.04.27 10:02:16
szÖveges professzor 2018.04.27 10:06:57
@Lehetetlen Alak:

Én úgy tudom nincs határon átnyúló adatlekérés. Nekünk a svéd bank egyáltalán nem vette figyelembe a magyarországi vagyonunkat, mondták, hogy csak a svéd adatokkal foglalkoznak, azt ellenörzik.
szÖveges professzor 2018.04.27 12:23:06
@Lehetetlen Alak:

Van egy általános kalkuláció, hogy mennyi egy átlagember havi megélhetési ktg-e, plusz gyerek, autó stb. Ök sajnos nem tudják személyre szabottan eldönteni, hogy te tudsz többet spórolni, ha akarsz :)
Határátkelő Szegény magyarok 2018.04.25 06:30:00
Ha azt mondom, hogy tavaly 33 millió ember élt súlyos anyagi nélkülözésben az Európai Unióban, akkor az elég durván hangzik. És az is. Pedig ez már egy sokkal jobb szám, mint a korábbi években. Mi a helyzet a magyarokkal? A kérdés már csak azért is érdekes, mert nyilván a…..
szÖveges professzor 2018.04.25 11:26:24
@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

" felismerte helyesen az alapproblémákat, s valamit tenni is próbál ellenük"

Ennek egyik oldala a gazdasági problémák megoldása, amit - le a kalappal - jól menedzsel az eddigi kormányokhoz képest.

Én személy szerint az alapproblémát a magyar gondolkodásmódban látom, amin nemhogy nem változtatott pozitívan a kormány, hanem még tovább erösített/rontott. És ezt nem akarjátok megérteni, hogy nem mindenki anyagi megfontolásból, hanem pont ilyen "egyéb" okokból költözött el máshova. (És nem tántorogtam, józan voltam, kösz.)
szÖveges professzor 2018.04.25 13:26:17
@Virago_1000:
Gondolom bármit is írok megcáfolod vagy legalábbis nem fogadod el, de azért megpróbálom komolyan venni a kérdésed.

Mivel ezt számtalan ponton tetten lehet érni, csak egy példát emelek ki. Amikor volt Mo-n magánnyugdíj, akkor úgy éreztem, hogy elindultak az emberek egy olyan irányba, hogy felelösen gondolnak a saját jövöjükre, nyugdíjukra ahelyett, hogy az államtól várják a megoldást. Szerintem a m.nyugdíj jó ötlet volt, arról nem is beszélve, hogy igazságosabb, hiszen mindenki láthatta, hogy mennyit tett félre magának. Most ez az öngondoskodás visszalépett arra a szintre, hogy majd az állam levonja, majd az állam intézi, te ne törödj vele. Csak arra egyáltalán nincs garancia, hogy ez úgy is lesz X év múlva, ahogy ma megígérik.

Amit ezzel mondani akartam, hogy én örültem volna egy gondolkodó, felelös társadalom kialakításának, aki pl. átlátja és dönteni tud a saját pénzügyeiröl. Most forrást nem tudok idézni, de azt hiszem több cikk is volt erröl, hogy ilyen téren a magyarok az egyik legfelkészületlenebbek Európában. Szerintem ezen sokat lehetett volna javítani.

Nem akarok Svédországgal példálózni, mert itt is vannak problémák (csak más jellegüek persze), de pl. az általános iskolákban olyan dolgokat oktatnak, amikkel otthon én egyetemei tanulmányaim alatt is alig találkoztam. Sokkal jobban az életre, gyakorlati dolgokra nevelik öket. És itt is vannak buta emberek, söööt, de ebben sokkal elörébb tartanak úgy érzem.
Az emberek általában szeretik kicsit fényezni a valóságot, többnek láttatni akár magukat, akár a környezetüket, mint ami valójában. Különösen sokszor kapnak ilyen megjegyzést a külföldön élő magyarok – és lássuk be, néha nem teljesen alaptalanul. Az alábbi rövid, de annál érdekesebb véleményt Tibor…..
szÖveges professzor 2018.04.23 15:47:49
@mondovi:

"Meglepődnél, ha ellátogatnál a "lepukkant" Havanna ltp.-re....."

Csak nem lebontották a paneldzsungelt és színvonalas társasházakat emeltek a helyükre?

Értsd már meg, hogy nem azzal van a bajom, hogy Mo. fejlödik, hanem hogy annyira túlmisztifikáljátok ezt az egész fidesz-érát!
szÖveges professzor 2018.04.23 15:51:24
@zokogjatok: Látom arra már nem maradt energiád, hogy a mondatom második felét is elolvasd. :)
szÖveges professzor 2018.04.23 15:53:43
@London2009: Nem tudom, ebben nincs otthon tapasztalatom. De nem hiszem, hogy a barátaim hazudtak volna ezzel kapcsolatban.
Határátkelő Így szavaztatok ti 2018.04.09 06:30:00
Tucatnyi országból írtátok meg, hogyan zajlott a vasárnapi parlamenti választás. A határátkelők rendkívül aktívak voltak, nagyjából kétszer annyian mentek (mentetek) el voksolni, mint négy évvel ezelőtt. Volt olyan hely, ahol a Nemzeti Választási Iroda tájékoztatása szerint…..
szÖveges professzor 2018.04.09 13:11:57
@London2009:

Semmi gond, jol vagyok. De tudod nem szeretem, ha rovid porazon tartasz. :)

Remelem minden OK veled is! Voltal szavazni?
szÖveges professzor 2018.04.09 13:14:14
@soad1221: Amiket a masodik bekezdesben irtal sok kerdest felvet. En szivem szerint elvennem attol is a szavazati jogot, aki mondjuk min. 5 eve eletvitelszeruen kulfoldon el. Ebben en is beleesnek, de valahogy ezt korrektebbnek erzem.
Attila és családja tíz éve költözött Ausztriába, nem is olyan messze a határtól, de ma már elképzelni sem tudják, hogy visszaköltözzenek Magyarországra. Azok alapján, amiket leírt, és ahogyan érzik magukat a szomszédban, ez tulajdonképpen nem is olyan nagy csoda...
Határátkelő Ezek magyarok? 2017.10.22 06:30:00
Eléggé vegyesfelvágott lesz az eheti válogatás, ráadásul szó szerint. Elsőként ugyanis Svájcba látogatunk a rossz emlékű Svájc-Magyarország foci vébéselejtező kapcsán. Már csak azért is, mert a magyar sajtóban emlékeim szerint meglehetősen kevés szó esett a magyar (?) szurkolók (?) egy részének…..
szÖveges professzor 2017.10.22 08:12:42
Pontos számot nem tudok mondani, de az biztos, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hány poszt érkezett a több mint 6 év alatt Oroszországból. Úgyhogy Gábor posztja már csak ezért is érdekes, ráadásul sajátos formát is választott, hiszen öninterjút készített. Egy magyar…..
Iránnal kapcsolatban minimum kettős érzés bujkál a legtöbb emberben, hiszen egyrészt egy fantasztikus múlttal és kultúrával rendelkező országról van szó, másrészt a jelenkori történelme nyugati szemmel finoman fogalmazva is ellentmondásos. De milyen az ország testközelből?…..
szÖveges professzor 2017.10.13 08:38:32