Adatok
iovialis
0 bejegyzést írt és 277 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem tudom, földolgozták-e valaha alaposan Rejtő Jenő dalait, úgy értem, a dalokat, amelyekre a regényeiben hivatkozik. Persze, csak a szövegükre hivatkozik „Le sac, ma fois” éneklik az indulót a légionáriusok, ha jól tudom, ilyen szövegű induló nincsen. „Si l’on savait” – ez is az Előretolt…..
A templomos lovagrend talán a leghíresebb katolikus harcos szerzetesrend volt, amely közel két évszázadon keresztül fenállt...
1980-as évek. Rendőri ellenőrzés Palermóban..
iovialis
2023.10.16 13:35:34
@Ide mit kell írni?: Szerintem (ránézésre) egybe van építve a felső és alsó rész.
Kicsit később pedig: i.redd.it/zwhs6xmqnwz11.jpg
Kicsit később pedig: i.redd.it/zwhs6xmqnwz11.jpg
Régen volt már tematikus válogatás, úgyhogy gondoltam ideje egynek. A Nemzeti Múzeum első világháborús időszakának magyar vonatkozású fotókincsei közül válogattam. Sajnos kizárólag alacsony felbontású és nagyon sok esetben meglehetősen rossz minőségű képek érhetőek el az online katalógusban, így…..
iovialis
2023.10.02 10:35:49
Üdvözletem.
Köszönet a válogatásért, elég jó lett megint, bár engem sem annyira érdekel a háborús tematika.
A pozsonyi képhez kiegészítésképpen hozzátenném, hogy az előtérben a "Szamos" monitor látható, amely bizonyos értelemben emblematikus szereplője a Nagy Háborúnak. (A háttérben pedig, a nagyon hasonló kontúrok alapján talán testvérhajója, a "Körös"...?)
www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/fk_202_extivadar_exszamos_exsms_szamos/1414
Köszönet a válogatásért, elég jó lett megint, bár engem sem annyira érdekel a háborús tematika.
A pozsonyi képhez kiegészítésképpen hozzátenném, hogy az előtérben a "Szamos" monitor látható, amely bizonyos értelemben emblematikus szereplője a Nagy Háborúnak. (A háttérben pedig, a nagyon hasonló kontúrok alapján talán testvérhajója, a "Körös"...?)
www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/fk_202_extivadar_exszamos_exsms_szamos/1414
1937. A holland hadsereg biciklis ezredének dobosa..
iovialis
2023.06.19 16:18:18
@iovialis: Moreover:
https://www.google.com/maps/@55.7767767,37.584608,3a,75y,141.04h,92.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHEN35ZMak2bbj-olhxiojQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@55.7767767,37.584608,3a,75y,141.04h,92.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHEN35ZMak2bbj-olhxiojQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Voltaképpen ez mindig foglalkoztatott, a katonai hódítás, és annak értelme. A másnap. Az ókori hódításokat még érti az ember, jönnek a rómaiak, elvisznek minden és mindenki mozdíthatót, rabszolgává teszik az embereket, de erre szükségük is van. Jó, aztán csak jönnek ebből is a gondok, valakik…..
iovialis
2023.05.22 20:29:27
@Ceratium: @Aurora86: Nem rossz tipp, de igazi artista lehetett, Az a bal kéz ugyanis egy (ha nem tévedek, bal) LÁB.
A tibia súlyos, láthatólag traumatikus (ágyúgolyó...?) törése, valamint a femor felső végén látható egyenes, tehát amputációra utaló folytonossági hiány jó eséllyel indokolná a helyben (tábori kórházban) meghalást. Pedig ekkorra már voltak módszerek a hatékony vérzéscsillapításra (érelkötés), de a csata hevében-hátterében nem volt optimális a helyzet. Persze a szepszisbe is hamar bele lehet halni.
Az mindenesetre normális, hogy a végtagot együtt temették el vele, de ez is arra utal, hogy annak eltávolítása és a halál között nem telt el sok idő.
A koponyasérülések nem tűnnek életbelinek. Akinek ugyanis ilyenje van, annak a lábát már nem próbálják megoperálni.
A tibia súlyos, láthatólag traumatikus (ágyúgolyó...?) törése, valamint a femor felső végén látható egyenes, tehát amputációra utaló folytonossági hiány jó eséllyel indokolná a helyben (tábori kórházban) meghalást. Pedig ekkorra már voltak módszerek a hatékony vérzéscsillapításra (érelkötés), de a csata hevében-hátterében nem volt optimális a helyzet. Persze a szepszisbe is hamar bele lehet halni.
Az mindenesetre normális, hogy a végtagot együtt temették el vele, de ez is arra utal, hogy annak eltávolítása és a halál között nem telt el sok idő.
A koponyasérülések nem tűnnek életbelinek. Akinek ugyanis ilyenje van, annak a lábát már nem próbálják megoperálni.
iovialis
2023.05.22 21:32:58
@Aurora86: Ez a verzió sem kizárt, gondoltam is rá. Csak annyit lehet elég jól látni, hogy a térd felett kb. 12-15 centivel a combcsont véget ér. A lábcsontok masszívak, a karcsontok kevésbé, de ez pusztán ránézésre nem elég ahhoz, hogy az összetartozást kizárjuk. (Gyalogos katonáknál a lőfegyverek korában elképzelhető az, hogy az alsó végtagok erősebbek, pláne mert a XIX. sz. elejére már sokat finomodott a puska is. A hideg kézifegyverek idejében a felsőtest is erős kellett legyen.)
Ez a kijelentés a Hír TV Értékmentés című adásában hangzott el 2011-ben, de a téma már régebben „a levegőben van”, és egy-két évtizede sajtóhírekben, egyes folyóiratok cikkeiben egyre gyakrabban értesülhettünk róla, hogy mekkora fontossága van ennek az írásfajtának nemzeti kultúránk szempontjából.…..
iovialis
2023.02.17 22:43:14
@gigabursch: bocsánat, a "tatárlakai kőkorong" agyagból van. Kora bizonyos határok között vitatható, mert igaz, hogy "mélyen" került elő, de a régészeti sztratigráfia bonyolultabb annál, mint "minél lejjebb, annál régebbi", ezt ugyan ne kelljen magyaráznom.
Ettől függetlenül nagyon régi (minden bizonnyal neolit-kori), de a "magyarsággal" (jelentsen ez a jelen tárgykörben bármit) összekötni, már csupán a hatalmas időbeli távolság miatt is, hát, hogy mondjam... A *merész* jelző ezt meg sem közelíti. "Kicsit cáfolja a honfoglalásdit", na hiszen. Azon az alapon, hogy a Kárpát-medencében mióta élnek emberek, a "honfoglalásdi" NAGYON lenne cáfolva.
[A többire hadd ne reagáljak, ezzel a stílussal nincs mit kezdeni, higgyen, amit akar.]
Ettől függetlenül nagyon régi (minden bizonnyal neolit-kori), de a "magyarsággal" (jelentsen ez a jelen tárgykörben bármit) összekötni, már csupán a hatalmas időbeli távolság miatt is, hát, hogy mondjam... A *merész* jelző ezt meg sem közelíti. "Kicsit cáfolja a honfoglalásdit", na hiszen. Azon az alapon, hogy a Kárpát-medencében mióta élnek emberek, a "honfoglalásdi" NAGYON lenne cáfolva.
[A többire hadd ne reagáljak, ezzel a stílussal nincs mit kezdeni, higgyen, amit akar.]
1908 körül. Tuszi harcosok magasugró rituáléja, Német Kelet-Afrikában, a mai Ruanda területén..
iovialis
2023.01.08 18:58:08
Üdv! Kicsit túl másodikvilágháborús lett a válogatás, érdemes felkészülni az alternatív történelmi kommentekre :)
@amundsen: Annyiban volt "ukránspecifikus", hogy terület/lélekszámarányhoz képest a Szovjetunió (rövid u!) gabonatermésének döntő részét adta az Ukrán SzSzK, szóval igazából őket sújtotta az élelem állami elrablása, mert annyit sem hagytak, hogy a mezőgazdasági dolgozók (akiken a következő évi termés állt, vagy bukott - volna) ne haljanak tömegesen éhen... Ehhez kedvezőtlen időjárás is társult, rossz volt a termés pár évig, stb. Hamar rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, de a kapkodva meghozott adminisztratív intézkedések (pl. az éhező parasztok munkaalapú étkeztetése) nem segítettek a helyzeten.
És bizony, még az is benne volt, hogy Sztalin (ez, mondjuk, írható á-val is) nem szerette az ukránokat (sem). Mindenesetre nem ok nélkül támogatta annyi ukrán pár év múlva a megszálló németeket.
@amundsen: Annyiban volt "ukránspecifikus", hogy terület/lélekszámarányhoz képest a Szovjetunió (rövid u!) gabonatermésének döntő részét adta az Ukrán SzSzK, szóval igazából őket sújtotta az élelem állami elrablása, mert annyit sem hagytak, hogy a mezőgazdasági dolgozók (akiken a következő évi termés állt, vagy bukott - volna) ne haljanak tömegesen éhen... Ehhez kedvezőtlen időjárás is társult, rossz volt a termés pár évig, stb. Hamar rájöttek, hogy ez így nem lesz jó, de a kapkodva meghozott adminisztratív intézkedések (pl. az éhező parasztok munkaalapú étkeztetése) nem segítettek a helyzeten.
És bizony, még az is benne volt, hogy Sztalin (ez, mondjuk, írható á-val is) nem szerette az ukránokat (sem). Mindenesetre nem ok nélkül támogatta annyi ukrán pár év múlva a megszálló németeket.
1917. II. Miklós cár lányai kopaszon a Carszkoje Szeló-i Sándor palota udvarán. Állítólag himlőjárvány miatt borotválták le nemcsak a lányok, hanem Alekszej cárevics haját is. A kivégzésükkor alig 12-14 centiméteres lehetett a hajuk a testvéreknek, így a legtöbb játék- és dokumentumfilmben, hosszú…..
iovialis
2022.12.19 22:24:10
Üdvözletem.
@¿Qué tapas hay?: Igen, a Royal Navy esetében a "lieutenant" a sorhajóhadnagyi rangot jelenti ("Ship-of-the-Line Lieutenant"), ami leginkább valóban a szárazföldi századosi ranggal feleltethető meg. A zavart az okozza, hogy az Osztrák-Magyar Haditengerészetnél ez háromsávos rang volt, de ugyanúgy a századosnak felelt meg, mint legmagasabb rangú tiszt; a következő, korvettkapitányi rang már a legalacsonyabb főtiszti, az őrnagyi rang párja. Nos, pl. a Belga Királyi Haditengerészetnél ez a háromsávos. Könnyű belezavarodni, igen... Leginkább emiatt kategorizáltak, így sem tökéletes az összevethetőség, de jól közelít. Az angol lieutenant tényleg az OF-2. (És megjegyzendő, hogy a Wikipédiában is vannak ellentmondások!)
@¿Qué tapas hay?: Igen, a Royal Navy esetében a "lieutenant" a sorhajóhadnagyi rangot jelenti ("Ship-of-the-Line Lieutenant"), ami leginkább valóban a szárazföldi századosi ranggal feleltethető meg. A zavart az okozza, hogy az Osztrák-Magyar Haditengerészetnél ez háromsávos rang volt, de ugyanúgy a századosnak felelt meg, mint legmagasabb rangú tiszt; a következő, korvettkapitányi rang már a legalacsonyabb főtiszti, az őrnagyi rang párja. Nos, pl. a Belga Királyi Haditengerészetnél ez a háromsávos. Könnyű belezavarodni, igen... Leginkább emiatt kategorizáltak, így sem tökéletes az összevethetőség, de jól közelít. Az angol lieutenant tényleg az OF-2. (És megjegyzendő, hogy a Wikipédiában is vannak ellentmondások!)
Ahogyan a múltkor említettem, egy olvasónk által beküldött képekből még erre a hétre is maradt vagy fél tucat az új sorozatba, de én is tettem bele néhány igazi csemegét.
1903. Karácsonyfa-vásár. Barclay Station, New York..
iovialis
2022.12.08 23:40:48
@Kedélyes Paraszt: Berija akkoriban, 27 évesen még csak lokálisan (Grúziában) volt NagyEmber. Azt írják róla, hogy 1926-ban mutatták be Sztálinnak - lehet, hogy épp Dzerzsinszkij temetése kapcsán, mivel ez eléggé országos jelentőségű esemény volt ahhoz, hogy a regionális hatalmi központok is képviseltessék magukat. Szóval logikus, hogy a koporsóvivők közt nem szerepel.
iovialis
2022.12.10 09:26:01
@gigabursch: Ha már így alakult, utánanéztem ennek is. Nagy Imre 1930-1944 között élt a Szovjetunióban. Ergo nem lehetett ott ezen az eseményen.
iovialis
2022.12.11 18:21:51
@gigabursch:
"Na!"
BioLarzen-nek igaza van, a hadifogságos éveket nem idéztem, mivel a kérdéses esemény 1926-ban volt, tehát jóval odébb.
Nagy Imre életrajza elég pontos, és abból nem csupán az derül ki, hogy 1921-ben hazatér Magyarországra, hanem az is, hogy onnantól fogva az 1928-as Bécsbe távozásig itthon tevékenykedik (ennek csak egy része telik szabadlábon). Semmi jele, hogy ebben a kb. 7 évben a Szovjetunióban járt volna - ez akkortájt nem úgy ment, hogy felszállunk a Keletiben a vonatra egy moszkvai retúrjeggyel. Majd ha a határon megkérdik a M. Kir. közegek: "hová-hová...?", magabiztosan mosolygunk, hogy egy főkommunista temetésére koporsóvivőnek... Ugye.
A következő kommentje, ha nekem szól, méltánytalan, én elég figyelmesen olvasok. (A tételmondata logikátlan, erre akkor sem tudok reagálni, ha mégis engem szeretett volna megbántani.)
"Na!"
BioLarzen-nek igaza van, a hadifogságos éveket nem idéztem, mivel a kérdéses esemény 1926-ban volt, tehát jóval odébb.
Nagy Imre életrajza elég pontos, és abból nem csupán az derül ki, hogy 1921-ben hazatér Magyarországra, hanem az is, hogy onnantól fogva az 1928-as Bécsbe távozásig itthon tevékenykedik (ennek csak egy része telik szabadlábon). Semmi jele, hogy ebben a kb. 7 évben a Szovjetunióban járt volna - ez akkortájt nem úgy ment, hogy felszállunk a Keletiben a vonatra egy moszkvai retúrjeggyel. Majd ha a határon megkérdik a M. Kir. közegek: "hová-hová...?", magabiztosan mosolygunk, hogy egy főkommunista temetésére koporsóvivőnek... Ugye.
A következő kommentje, ha nekem szól, méltánytalan, én elég figyelmesen olvasok. (A tételmondata logikátlan, erre akkor sem tudok reagálni, ha mégis engem szeretett volna megbántani.)
A nagyüzemi bútorgyártás meghonosítója és a bútorművészet legnagyobb alakja egy személy volt Magyarországon. Kossuth biztatásával érkezett Párizsból haza, hogy szegény asztalosinasból dúsgazdag gyáros legyen a haza üdvére. Ő szállította a legrangosabb középületek legbecsesebb bútorait. Az…..
iovialis
2022.12.09 11:16:08
Én is köszönöm, Thék az egyik kedvencem Róth Miksa mellett.
@gigabursch: Egy szintén nagyon fontos pontosítás:
Szabó Ervin (legalábbis az, akiről a könyvtárat elnevezték) nem volt moszkovita. A "disznó" minősítés is véleményes, elképzelhető, hogy ha tovább él, akár méltó is lehetett volna rá - de mivel nem élt tovább, ez aligha méltányos. A haláláig tett dolgai miatt semmiképpen.
@gigabursch: Egy szintén nagyon fontos pontosítás:
Szabó Ervin (legalábbis az, akiről a könyvtárat elnevezték) nem volt moszkovita. A "disznó" minősítés is véleményes, elképzelhető, hogy ha tovább él, akár méltó is lehetett volna rá - de mivel nem élt tovább, ez aligha méltányos. A haláláig tett dolgai miatt semmiképpen.
iovialis
2022.12.09 12:43:54
@gigabursch:
Az a merénylet terv maradt. Mint ilyen, nem szép gondolat, persze, és a gyilkos az gyilkos; megengedem: disznó. A terv tkp. rajtuk kívüli okból hiúsult meg, tehát nem tudhatni, úgy lett-e volna, ha...? (--> ezt latolgatni fantáziálás, kevésbé történelem.)
Kicsikét kézzelfoghatóbb, de még így is súlyosan vitatott, mekkora és milyen összetételű szerepe volt Tiszának az ország világháborús tragédiájában. Tehát, az áldozatok/kárvallottak szemszögébe profanizálva: nem volt-e maga is disznó?
Erről nem kívánok vitázni, nemhogy a blog olvasói, de maguk a tárggyal foglalkozó kutatók sem feltétlenül értenek egyet benne. Megkockáztatom, hogy Tisza Istvánnak voltak döntései, amiket utólag (és akkoriban is) joggal kifogásolhattak sokan, nagyon sokan. Ez esetben piedesztálra állítása sem helyes, sőt.
Az a merénylet terv maradt. Mint ilyen, nem szép gondolat, persze, és a gyilkos az gyilkos; megengedem: disznó. A terv tkp. rajtuk kívüli okból hiúsult meg, tehát nem tudhatni, úgy lett-e volna, ha...? (--> ezt latolgatni fantáziálás, kevésbé történelem.)
Kicsikét kézzelfoghatóbb, de még így is súlyosan vitatott, mekkora és milyen összetételű szerepe volt Tiszának az ország világháborús tragédiájában. Tehát, az áldozatok/kárvallottak szemszögébe profanizálva: nem volt-e maga is disznó?
Erről nem kívánok vitázni, nemhogy a blog olvasói, de maguk a tárggyal foglalkozó kutatók sem feltétlenül értenek egyet benne. Megkockáztatom, hogy Tisza Istvánnak voltak döntései, amiket utólag (és akkoriban is) joggal kifogásolhattak sokan, nagyon sokan. Ez esetben piedesztálra állítása sem helyes, sőt.
Irene Papas tiszteletére megnéztem a Navarone ágyúi című filmet, ami így egy kicsit olyan, mintha azt mondanám, hogy Dobos István tiszteletére megettem egy dobostortát, elvileg az élvezkedéshez nem kell tisztelni senkit, de aztán mégis. Mert a Navarone ágyúi nem sokkal értelmesebb, mint bármelyik…..
iovialis
2022.09.24 20:11:43
iovialis
2022.09.25 01:37:10
@stolzingimalter: Így van, ráadásul olasz állampolgársággal is rendelkezett, ettől függetlenül görög volt.
Néha eszembe jut Timár György, és utána az is, hogy mintha senkinek sem jutna eszébe, hogy tényleg el lehet felejtődni. Vagy talán mást se lehet, csak elfelejtődni, ki később, ki hamarabb, nincs mit csinálni. Szophoklész elég jól tartja magát, Illyés Gyula kevésbé. Timár György még kevésbé, amit…..
Hunyadi Mátyás első felesége, Podjebrád Katalin, Kunigunda néven született 1449. november 11-én. Apja Podjebrád György (későbbi) cseh király (a képen) volt, édesanyja pedig Kunigunda sternbergi bárónő. Harmadik lányként született, majd néhány perccel később már a negyedik lány is megszületett, ő…..
Souflikar, az Oszmán Birodalom és IV. Mehmed szultán hóhéra volt, aki hivatali idejének öt éve alatt összesen ötezer ember gyilkolt meg. Ez körülbelül naponta három ember a hétvégéket és ünnepnapokat is beleszámítva.
Souflikar azonban nem vacakolt kötelekkel, hurkokkal, baltákkal vagy bárdokkal,…..
iovialis
2022.03.05 18:39:50
iovialis
2022.03.07 10:32:18
@gigabursch: Annyit még, hogy mindezeket nem a hóhér-kertészről írtam, az adatok a pasára vonatkoznak.
Vissza az előző részhez
Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével!
Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
Egy év után újra azt MTI Archívumának fotóiból készítettem a Napi érdekes válogatást! Az 1945-1990 közötti időszakból hoztam érdekes, ritkán látott képeket, mindjárt két tucatot!
1982. Kőszeg Ferenc tanár és szamizdat-szerkesztő, személyi követői elől fut Budapesten. A négy felvételből álló…..
iovialis
2022.02.23 22:50:54
@LvT: Nem vitatom, ettől függetlenül, ha fordítunk, bizonyos esetekben nyilvánvaló, hogy mit kell írni a másik nyelven. Ergo volt rá külön szavuk.
Továbbá az, hogy "a kék és a zöld közt nem tettek különbséget", már csak azért sem helytálló, mert -természetesen- nem voltak színvakok; a nevezetes "cirkuszi pártok" [factiones] közül épp a *zöldek* [prasina] és *kékek* [veneta] voltak a legkorábbiak. (Szótárilag: "hagyma/smaragdzöld" ill. "tengerszín".) A szurkolói vérmérsékletet tekintve *sine dubio* nagyon is meg voltak különböztetve.
Muszáj , persze, az a személyes tapasztalatot hozzátennem, hogy ha sok különböző hónapban és napszakban elegendő ideig merengünk az Égei-tengert bámulva, valóban elbizonytalanodhatunk a "kék" és "zöld" színek elkülönülése és árnyalati sokfélesége terén...
Továbbá az, hogy "a kék és a zöld közt nem tettek különbséget", már csak azért sem helytálló, mert -természetesen- nem voltak színvakok; a nevezetes "cirkuszi pártok" [factiones] közül épp a *zöldek* [prasina] és *kékek* [veneta] voltak a legkorábbiak. (Szótárilag: "hagyma/smaragdzöld" ill. "tengerszín".) A szurkolói vérmérsékletet tekintve *sine dubio* nagyon is meg voltak különböztetve.
Muszáj , persze, az a személyes tapasztalatot hozzátennem, hogy ha sok különböző hónapban és napszakban elegendő ideig merengünk az Égei-tengert bámulva, valóban elbizonytalanodhatunk a "kék" és "zöld" színek elkülönülése és árnyalati sokfélesége terén...
iovialis
2022.02.23 23:12:13
@LvT: "Quid de pratorum viriditate aut arborum ordinibus aut vinearum olivetorumqve specie plura dicam?"
Kb.: "Mi mást/többet mondjak még a mezők zöldjéről, a fasorokról, vagy a szőlők és olívák fajtáiról?" (Cicero: Cato Maior de Senectute, 57.)
(Saját fordítás, de aligha a "https://en.wikipedia.org/wiki/Poa_pratensis" inspirálta az eredetit, szóval helyesnek gondolom a "zöld"-et írni.)
Az "elkékül" magyarul teljesen bevett, valóban, sőt, még az időmértékbe is ugyanúgy beleillene... Na, hát az a Devecseri gyerek is megéri a pénzét, hülyeséget fordított eszerint :D
Kb.: "Mi mást/többet mondjak még a mezők zöldjéről, a fasorokról, vagy a szőlők és olívák fajtáiról?" (Cicero: Cato Maior de Senectute, 57.)
(Saját fordítás, de aligha a "https://en.wikipedia.org/wiki/Poa_pratensis" inspirálta az eredetit, szóval helyesnek gondolom a "zöld"-et írni.)
Az "elkékül" magyarul teljesen bevett, valóban, sőt, még az időmértékbe is ugyanúgy beleillene... Na, hát az a Devecseri gyerek is megéri a pénzét, hülyeséget fordított eszerint :D
iovialis
2022.02.24 21:26:41
@LvT: Jók az ellenpéldái, és így már pontosabban értem, mire gondolt. A sarkos megállapítást, hogy "nem tettek különbséget" továbbra is túlzónak érzem. Ha legközelebb összefutok antikos művészettörténésszel, feltétlenül rákérdezek majd e témakörre.
@szánmonoxid: A tekintetben elég szkeptikus vagyok, hogy az érzékszervek ennyit változtak volna az utolsó pár ezer évben. Az esztétika, illetve a technikai kifinomulással együtt járó lehetőségek (hogy mind több színt és árnyalatot tudunk elkészíteni festékanyagként) persze, de az érzékelés fiziológiája... Nem hiszem. (Ha csak az ékszerművészetet nézem, akkor az emberi szem felbontása fikarcnyit sem lehetett rosszabb, mint manapság, sőt.)
@szánmonoxid: A tekintetben elég szkeptikus vagyok, hogy az érzékszervek ennyit változtak volna az utolsó pár ezer évben. Az esztétika, illetve a technikai kifinomulással együtt járó lehetőségek (hogy mind több színt és árnyalatot tudunk elkészíteni festékanyagként) persze, de az érzékelés fiziológiája... Nem hiszem. (Ha csak az ékszerművészetet nézem, akkor az emberi szem felbontása fikarcnyit sem lehetett rosszabb, mint manapság, sőt.)
„Ezek még élnek?” – rovatunk mai vendége a Running Wild. A hamburgi kalózmetálosok már a tizenhetedik lemeznél járnak, pedig gyakran hosszabb szüneteket is beiktatnak. A Blood on Blood még a német top 10-be is bejutott, ami talán még őket magukat is meglepte. ..
Volt az ókori Rómában a rabszolgáknak egy különleges, megbecsült rétege, akiket nomenclaturoknak hívtak. Gazdáiknak egyfajta eleven emlékezetét jelentették.
Az ő feladatuk volt emlékeztetni urukat azoknak a nevére, akikkel az utcán találkoztak, hogy illendően köszönthesse őket. Ez különösen akkor…..
Azt hiszem, gyerekkorom óta foglalkoztatott, hogy vajon mi lehet a Sándor Mátyás eredeti címe. Mert ha magyar is a főszereplő, azt azért az ember (gyereke) érezte, hogy olyan nincs. Egy francia regény címében nem lehet három rendes magyar á betű, valami trükknek kell lennie. Nem mintha nagyon…..
iovialis
2021.09.19 18:59:46
@Bafana: Mint ahogy Nemzetünk Nagyjai közül Knausz Ferencet Szombathelyi Ferencre, Dimitrije Sztojakovity-ot Sztójai Dömére, vagy -jóval korábban- Szalosjan Antalt Szálasi Antalra (a névnek majd csak az egyik unoka szerez dicsőséget)... Szívet melengetőbb példa bizonyos Petrovics Sándoré, és még sorolhatnám, de lapozzunk inkább.
iovialis
2021.09.20 10:30:50
@Frady Endre: Sőt, ami konkrét, mivel a viselője székely volt: Harisnyás Tót Illés :)
iovialis
2021.09.20 19:45:13
@Frady Endre: nem, hanem Ἀριστοτέλης. (Elég nagy név ahhoz, hogy [a székely rátartiságról szóló viccben] székelynek aposztrofálják :)
Nagyon szégyellem, de tegnapelőttig azt se tudtam, kicsoda Vizinczey István. Tegnap óta is csak azért tudom, mert meghalt, és a világ újságjaiban gyászjelentéseket írtak az egyik legismertebb kanadai íróról, Stephen Vizinczeyről, aki Kálozon született (legalább azt tudom, hogy hol van), 1956-ban…..
Ezt is megérhettük. A klasszikus Helloween felállás még élő tagjai újra együtt zenélnek, a maratoni összeborulós turné után most már lemezen is. Nem aprózták el, több mint egyórányi új felvételt készítettek a tizenhatodik, cím nélküli albumhoz...
iovialis
2021.06.30 21:33:11
Üdv!
Kicsit latolgattam, nem túl szigorú-e a kritikája... De a négyes osztályzattal alapvetően egyetértek. Vagy a fene tudja. Erős lett a cucc, de igaz, hogy vannak benne rutinszerű elemek is. Csalódást aligha okozhat a rajongóknak, azt ki lehet jelenteni.
Ami viszont az EFF-kóvert illeti, szerintem ez jobb:
www.youtube.com/watch?v=To21HILZvYE&list=RDTo21HILZvYE&start_radio=1
(Na persze, ugyan mit nem tudnak *jól* lejátszani a japánok...? :)
Kicsit latolgattam, nem túl szigorú-e a kritikája... De a négyes osztályzattal alapvetően egyetértek. Vagy a fene tudja. Erős lett a cucc, de igaz, hogy vannak benne rutinszerű elemek is. Csalódást aligha okozhat a rajongóknak, azt ki lehet jelenteni.
Ami viszont az EFF-kóvert illeti, szerintem ez jobb:
www.youtube.com/watch?v=To21HILZvYE&list=RDTo21HILZvYE&start_radio=1
(Na persze, ugyan mit nem tudnak *jól* lejátszani a japánok...? :)
Napi kedvenc kép: 1910. Német tiszt idomított zebráján ugrat át egy akadályon Német Kelet-Afrikában (jelenleg Tanzánia)..
iovialis
2021.06.15 12:09:49
♦
Áll a bál Nagykovácsiban. Valaki becsatornázta ezt a balhét a Telexhez, akik gyorsan rittyentettek is belőle egy korrekt cikket, és ezzel gyakorlatilag ledobták a nyilvánosság atombombáját a falura. Még a cikk megjelenése előtt elindított, a beruházás megakadályozására indított petíciót azóta (a…..
iovialis
2021.05.09 23:39:45
Üdvözletem.
A poszt alapfelvetése korrekt, az érveit is elfogadhatónak tartom. Valóban örömteli, hogy sok-sok kulturális érték megmenekül (igen, nem egynek a felújítás már ezt jelenti).
Ha ezt még azzal is sikerül tetézni, hogy hosszabb távú használata megoldja a fenntartást is, illetve (és ez legalább olyan fontos!) ha az elvégzett munkák minősége időtállónak bizonyul - nos, akkor elég alap lesz, hogy sikersztoriként fogjuk fel a leírtakat.
Dehanemazonban: játsszunk kicsit a fantáziával. Én (is) azt gondolom, hogy ha pl. az EU-s források fantasztikus mértékben céloznák a zenei élet megerősítését, akkor *annak az 5-10 embernek* (és rokonságuknak) hangszergyártó cégei lennének, és semmit nem számítana, ha Magyarország "a-tizenkilencmillió-felesleges-hangversenyzongora-országa"-ként kerülne be a Guinness Bookba...
Úgy azért viszonylag könnyű műemlékbarátnak lenni, hogy az állam kisegít engem egy jól jövedelmező építőipari céggel (eltartja és növesztgeti a megbízásaival), majd ad pluszba' egy kis fejlesztési támogatást, amiből megvehetem tőle a lepusztult kastélyt, aminek a felújítására EUs/állami pénzeket bocsájtanak rendelkezésemre... Itt a szó klasszikus értelmében nincs "vállalkozó", csak feladatellátó. Mert nem kockáztatja a sajátját, ki van ez találva.
És ide kívánkozik @Rodney_2: A túlárazás viszont mindenképp lopás, és engem egyáltalán nem vigasztal, hogy legalább becsületes (faj)magyar senkiházyak gazdagodnak meg a sátáni nyugati fináncoligarchák helyett... Arról nem is beszélve, hogy a nyugati tulajdonú hazai cég 5-15 %-os haszonkulcsa a Nemzetet szárazra vérszívó extraprofit, míg a becsületes (faj)magyar senkiházyak cégénél 38-72-163% haszonkulcs a "vállakozó verejtékes munkájának jól megérdemelt gyümölcse". Hm...
A poszt alapfelvetése korrekt, az érveit is elfogadhatónak tartom. Valóban örömteli, hogy sok-sok kulturális érték megmenekül (igen, nem egynek a felújítás már ezt jelenti).
Ha ezt még azzal is sikerül tetézni, hogy hosszabb távú használata megoldja a fenntartást is, illetve (és ez legalább olyan fontos!) ha az elvégzett munkák minősége időtállónak bizonyul - nos, akkor elég alap lesz, hogy sikersztoriként fogjuk fel a leírtakat.
Dehanemazonban: játsszunk kicsit a fantáziával. Én (is) azt gondolom, hogy ha pl. az EU-s források fantasztikus mértékben céloznák a zenei élet megerősítését, akkor *annak az 5-10 embernek* (és rokonságuknak) hangszergyártó cégei lennének, és semmit nem számítana, ha Magyarország "a-tizenkilencmillió-felesleges-hangversenyzongora-országa"-ként kerülne be a Guinness Bookba...
Úgy azért viszonylag könnyű műemlékbarátnak lenni, hogy az állam kisegít engem egy jól jövedelmező építőipari céggel (eltartja és növesztgeti a megbízásaival), majd ad pluszba' egy kis fejlesztési támogatást, amiből megvehetem tőle a lepusztult kastélyt, aminek a felújítására EUs/állami pénzeket bocsájtanak rendelkezésemre... Itt a szó klasszikus értelmében nincs "vállalkozó", csak feladatellátó. Mert nem kockáztatja a sajátját, ki van ez találva.
És ide kívánkozik @Rodney_2: A túlárazás viszont mindenképp lopás, és engem egyáltalán nem vigasztal, hogy legalább becsületes (faj)magyar senkiházyak gazdagodnak meg a sátáni nyugati fináncoligarchák helyett... Arról nem is beszélve, hogy a nyugati tulajdonú hazai cég 5-15 %-os haszonkulcsa a Nemzetet szárazra vérszívó extraprofit, míg a becsületes (faj)magyar senkiházyak cégénél 38-72-163% haszonkulcs a "vállakozó verejtékes munkájának jól megérdemelt gyümölcse". Hm...
Az angol és skót krónikákban többször is előfordul egy Agatha vagy Ágota nevű (herceg)nő, aki Vasbordájú Edmund egyik fiának, Edvárdnak volt a felesége. Abban, hogy ki volt ő, a krónikák többféle megoldást is mutatnak, de abban megegyeznek, hogy Magyarországról indultak vissza Angliába.
De vajon…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hanemviszontazonban:
www.youtube.com/watch?v=mn9f0XJ0CQA
A másikra pedig lehetséges magyarázat:
www.es.hu/cikk/2019-03-08/a-p/lobogonk-rejto-jeno.html
Üdv!