Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nárciszkertész

53 bejegyzést írt és 209 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nárciszkertész Félj bátran! 2018.03.15 17:42:12
Mivel nagyon megszaporodtak a posztok alatt a nárcitól félő kommentek, nagyon fontosnak tűnik a nárci által generált félelemnek szentelni egy teljes posztot. A dilidokimtól kapott első és legfontosabb mondat az volt, hogy „féljen bátran!”. Ha nárci van a közvetlen környezetedben, akkor…..
Nárciszkertész 2019.02.27 10:53:30
@Boglár Széplaki Bodó: :) Örülök, hogy sikerült neked is! És ne add fel, meglesz a teljes gyógyulás is!
Nárciszkertész 2019.02.27 11:47:16
@Boglár Széplaki Bodó: Aha, télleg, bocs, nem szoktam nézegetni a bloghoz tartozó emilcímet, csak amikor pl. vki szól, hogy írt. :) Válaszoltam.
Bántalmazó kapcsolat nincs Stockholm-szindróma nélkül. Nárcival élni olyan, mintha állandóan víz alatt lenne a fejed. Valamennyire dereng, hogy nem önszántadból tartod ott, hanem a nárcid nyomja be a vízszint alá. De nagyon ügyesen csinálja: amint készülsz megfulladni, gyorsan…..
Nárciszkertész 2019.02.27 10:50:55
@illogikusszurrealizmus: Szürreálom, drága.....

"Ez nálam maga a kognitív disszonancia. Az iskolapéldája lehetnék. "

Mint mindenki más is, aki itt van....... Legalább itt ne ostorozd, meg szívasd magad halálra azért, hogy ennyire nehéz kiszállni. Tudod, hogy ez egy ilyen műfaj. Nem vagy ettől egy idióta szerencsétlen hülye. Nagyon is ügyes vagy, hiszen kiszálltál. Ennél többet nem is tehettél volna magadért.
Nárciszkertész Leszedálva 2017.04.10 07:08:00
Teljesen mindegy, hogy a nárci előtti életedben mennyire voltál kreatív, aktív, produktív, hatékony vagy ügyes. Ha egy nárcival élsz, az életed attól kezdve egy szűk, sötét, fullasztó és nyomasztó kórházi folyosóvá változik. Te meg ülsz a piros pecsétes, agyonmosott, feslett szélű kórházi ruhádban…..
Nárciszkertész 2017.08.09 14:09:08
@Változtatok: Na nem lennék benne biztos, hogy a te nárcid NEM az én nárcim, akkor azt hinném, hogy ugyanaz a kettő. :D
Mosogatásnál pedig: ha te elmosogatsz mindent, és ragyog utánad a konyha, akkor ő: "látom, mosogattál." Ha ő lát neki mosogatni, és elmosogatja a poharakat (4db+2 kávéscsésze), a többit pedig egy nagy kupacban ott hagyja rád, akkor diadalmasan mutatja neked, hogy ő ELmosogatott, majd hozzáteszi, hogy egyébként NAGYON nehéz volt, mert te bennehagytad a zaccot a kávéscsészé alján, és azt példátlanul nehéz volt elmosni. :D
Nárciszkertész 2019.02.27 10:48:28
@Júlia Hegyi: Hát előtte milyen voltál? (kivéve, ha valamelyik felmenődről beszélünk, akkor tényleg nem tudhatod, milyen az élet nélküle) Ilyen? Vagy egészen másmilyen, és most meglepődve nézel, hogy hogy jutottál idáig?
Nagy tételben merek rá fogadni, hogy igen, miatta vagy ilyen. (És aztán persze meg kell nézni magadban, hogy mi a te részed abban, hogy ennyire be tudott hülyíteni)

UGYE nem a saját igazi neveddel reigsztráltál ide?
Ahogyan a nárcival való kapcsolat sem sétaüdülés, úgy a vele való szakítás különösen nem az. A szakítás dinamikája minden esetben nagyon hasonló: a kapcsolat korábbi fázisait (istenítés - leértékelés - eldobás) fogod egy gigantikus zip-fájlban egyben megkapni. A dráma forgatókönyve valahogy így fog…..
Nárciszkertész 2018.11.19 14:14:04
@Veda: "az a nehéz, hogy nagyon függök tőle, mint valami drogtól tényleg. nehéz elengedni, de azt hiszem, majd elenged engem ő...."

Ne számíts arra, hogy majd elenged ő. Nagyon jól érzi, hogy függsz tőle. :(
Próbálj megerősödni, ez nagyon nehéz, és nem is lassú folyamat. De vannak itt még sokan a te cipődben (hajrá, @Szürreál drága!), ha olvasod a kommenteket, láthatod, hogy ez eléggé tud hullámzani, készülj fel erre.
Csacsogj sokat Szürreállal például, ő pl. majdnem belehal, pedig nem tnap kezdte, de mégis csinálja, amiről tudja, hogy végül az ő érdekét szolgálja. És sztem mostmár elég tuti, hogy ő fog nyerni ;)
Nárciszkertész 2019.02.27 10:44:35
Sziasztok Kedvesek!
Hű, de sokan lettetek hirtelen újak :O Üdv mindenkinek a klubban!
Mindenki, aki itt van, az azért van itt, mert felismerte, hogy miben él/élt. Ez jó, nagyon jó, de csak a startvonal..... Megérkeztetek a nulladik lépéshez, innen jön sajnos a legdurvább rész, olyan, amire felkészülni nem lehet, végigcsinálni pedig iszonyú meló, viszont egyáltalán nem lehetetlen a TELJES felépülés. Csak ez nem két perces menet lesz.
De ehhez az első és legfontosabb, hogy NE NE NE, SOHA NE kérdőjelezzétek meg a saját ép elméteket! Tilos szorongani azon, hogy ti mit csináltatok rosszul. Ez olyan, mintha a csigának lelkiismeretfurdalása lenne azért, mert átment rajta az úthenger... Ő tehet róla, hisz nem szaladt odébb időben, nem? NEM.
Nagyon sokszor sokan leírtuk ezen a blogon, hogy egy nárcival élni nem olyan, mint egy simán elcseszett párkapcsolat, ahol a ki a hibás kérdésre az a válasz, hogy 50-50%.............. Itt az arány 99:1.................... És te vagy benne az egy. Nem a nárci.
Amit te rosszul csináltál, az az, hogy ilyen-olyan-amolyan okok miatt naiv voltál, és hagytad magad bennemaradni valamiben, ami igazából neked sem volt jó, nem hallgattál az ösztöneidre, mindent kimagyaráztál. Ezek a jövőd szempontjából nagyon is fontos hibák. Meg is kell őket nézni közelebbről, rá kell jönni, hogy miért voltak, hogy legközelebb ne kövesd el ugyanezeket. DE: amíg ki akarsz szállni a nárci-kapcsolatodból, addig nem ez a fő feladat, hanem hogy végképp le tudd zárni az úgynevezett párkapcsolatot (amiről persze csak te hitted, hogy az), erre kell fókuszálni. Méghozzá nagyon koncentráltan.
Állandóan mentegeted valamiért a nárcidat. Mint egy szófogadatlan és/vagy ügyetlen kisgyereket, aki bajt okozott, de nem tehet róla, mert… Hát mert nem tehet róla. És már gyártod is neki a kifogásokat. Hamar profi leszel ebben, bármennyit legyártasz egységnyi idő alatt. Észre…..
Nárciszkertész 2018.04.06 09:25:10
@cukrostakony: Ótejóég, ez nagyon súlyos. :( Te ebbe kétszer haltál bele, úgy tűnik. De még mindig élsz. :))))
Gondolom "párterápia" címen ment a nárci is a terapeutához, ugye? Tulajdonképpen hogy derült ki számodra, hogy hogy hívják a szörnyeteget, amivel küzdeni próbálsz? Most van igazi dilidokid?
Nárciszkertész 2018.04.06 09:32:59
@Hunedem: Nem akarnád néha helyettem írni a blogot? :) Ha nem tudnám, hogy tnap 23:47-kor aludtam, akkor azt hinném, hogy én írtam. :D

Arról, hogy hogyan változik meg fizikailag és biológiailag is a test, amikor az ember kiszabadul egy ilyen csapdából, nagyon érdekeset ír a Túszok a tárgyalóasztalnál c. könyv, persze most pont nem találom. A nárcival való kapcsolat is pont egy ilyen túszul esett helyzet. Azt írja ez a könyv, hogy amikor kiszabadulsz a túszul esettség állapotából, és úgy érzed, hogy amikor mész az utcán, még a járásod is megváltozik, ruganyos lesz, egyenes, és könnyen veszed a levegőt, annak rendes fiziológiai magyarázata van: a test tényleg reagál ezekre a helyzetekre. Nagyon örültem, amikor ezt olvastam, mert előbb fedeztem fel saját magamon, hogy újra egyenes fejjel és ruganyosan járok, minthogy ezt a könyvet olvastam volna, és nagyon jólesett (és meg is lepett) a megerősítés.
Nárciszkertész 2018.04.06 09:42:56
@illogikusszurrealizmus: Szürreál, Hudenem se arra gondol, hogy még a feldolgozás ELŐTT ejtsd a témát. Csak arra, hogy UTÁNA ne pörgesd ebben benne magad, mint egy mókuskerékben újra és újra, mert az már csak mazochizmus, és nem visz előre... De megúszni az ezzel való munkát nem lehet, csak észre kell venni, amikor ez a konkrét feldolgoznivaló feldolgozódott és véget ért.

Te, szegényem, még bőven nyakig ülsz a közepében, és nem mazochizmusból, hanem mert konkrét és kézzelfogható akadálya van annak, hogy be tudd tartani a no contactot. Nem lehet egy feldolgozási folyamatot ilyen körülmények között befejezni és befejezettnek tekinteni. Ahogy szegény Cukor is benne ül nyakig, annak ellenére, hogy elvileg már 2,5 éve kiszállt. Csak miután ő kiszállt, még jól belenyomták a fejét még mélyebbre a trutyi közepébe, és még ugráltak is rajta egy sort, ráadásul újra és megint olyanok, akikben bízott, és még ráadásabbul olyanok, akiknek papírjuk van arról, hogy emberek lelkét gyógyíthatják, és ezért most duplán kell dolgoznia az ügyön, hiába telt el sok idő.

Ez a rész nem megúszható, és rettenetesen nehéz. Arra kell csak nagyon figyelni, hogy amikor ez megvolt, akkor tessék menni és élni úgy, ahogy végre neked jó. Nem a felismerés és a feldolgozás HELYETT, hanem utána. Ahogy nagyon veszélyes feldolgozás nélkül folytatni az életet, úgy nagyon káros a felsimerés és a feldolgozás után még tovább dagonyázni benne és nyomorlicitet tartani.
Mivel a kommentekben is többször előjött, a nárci-szakirodalomban azonban egy árva szó nincs erről a jelenségről, hasznosnak tűnik ennek is szentelni egy posztot. Életmentő lehet. Valószínűleg a Nagy Nárciképző Intézetben (ahová a 9 és egynegyedik vágányról indul a vonat) maga Narkisszosz tanítja…..
Nárciszkertész 2018.04.01 11:02:14
@illogikusszurrealizmus: Írd :) blognevekukacgémélpontcom
Nárciszkertész 2018.04.02 11:32:54
@illogikusszurrealizmus: Nem írok border nárci jelenséget, mert nem vagyok pszichológus, és nem értek hozzá. :) Itt a blogon is csak olyasmiről írtam, amit a saját bőrömön tapasztaltam. Ennek alapján a border nárci posztot te fogod megírni... ;) ;)
Nárciszkertész 2018.04.02 22:09:04
@hübrisz: Igen, ezt én is akartam javasolni, azzal a kiegészítéssel, hogy ez a pont nem egész pontos. Ezt írja: "A borderline csak krízishelyzetben esik szét."
Kiegészítés: a borderline számára a (legegyszerűbb hétköznapi) helyzetek legnagyobb része krízishelyzet, és te soha nem tudod kiszámítani, hogy éppen melyik jelent számára krízist.
    Egy nárcival való (pár)kapcsolat dinamikája meglehetősen jellegzetes. A kapcsolat kezdetén a túlzott rajongás fázisa, majd - többnyire a hosszú távú elköteleződés után - következik a társ módszeres lelki terrorizálása és érzelmi zsarolása, végül a társ eldobása (vagy annak burkolt…..
Nárciszkertész 2018.03.25 21:34:07
@illogikusszurrealizmus: Hajrá Szürreál, te fogsz nyerni!
Csak szólok, hogy ezt a napot is megoldottad. Pedig szarul érezted magad. :)

Mondanám, hogy most azonnal állj föl, és menj el a legközelebbi cukrászdába, és egyél meg egy óriási habos franciakrémest, de sajna már zárva vannak a cukrászdák. Tarts otthon egy (kettő, három) nagy vödör fagyit. Ez csak félig komoly, a lényeg az, hogy csinálj bármi mást, ami jólesik, és lehetőleg nincs értelme. Találd meg, hogy mi a neked való franciakrémes.

Mindenesetre az hasznos lehet, ha találsz valamit, ami képes azonnal elterelni a figyelmed, amikor épp kezded úgy érezni, hogy bele terveznél halni.
Nárciszkertész 2018.03.28 15:03:54
@illogikusszurrealizmus: Igen, van esélyed. Ha SEMMILYEN esélyt nem adsz neki.
Laza viszony = akkor ugrasz, amikor neki ahhoz kedve van, azt csinálod, amihez neki kedve van. Közben elveszíted magadat, és a lehetőségedet a valódi életre.

Ismered ugye a farkas meg a kismalac meséjét? Jajjjj, malacka naggyon fázom, csak te tudsz megmentni, csak a bal lábam kisujját hadd dugjam be az ajtón, ne izgulj, nem foglak bántani, de téééényleg, hát nem látod, milyen kedves vagyok??? ......................................................................................

Nézd meg Hudenem kommentjét, amiben nagyon szépen leírja, hogy milyen csoda az élet nárci nélkül. :) Vele SOHA nem lesz ilyen.
Pontosan tudom, hogy 5percenként gondolod azt, hogy jajj, biztos te vagy helikopter, és nem is nárci, és "ha még egy kicsit", és "ha még egy kicsit máshogy", "ha még egy kicsit ügyesebben" próbálod, majd akkor.... Legyen világos: majd akkor NEM LESZ SEMMI. Ja, illetve de: BIZTOSAN tönkremész.

Nagyon nehéz helyzetben vagy, de nem reménytelen, mert látod, hogy hol a bibi.
Nárciszkertész 2018.03.30 09:02:54
@illogikusszurrealizmus: Szorítunk neked, és virtuálisan fogjuk a kezed, remélem érzed. :)
Jól csinálod, amiből a "jól" tulajdonképpen mindegy is, a lényeg az, hogy csinálod. Mármint a saját magad kiszabadítását a helyzetből. Ez most a robotpilóta üzemmód, amikor muszáj, hogy csak az agyad vigyen.
Tudom, hogy onnan nézve, ahol most ülsz, nehéz elhinni/egyáltalán nem hihető, hogy vége lesz ennek is, de vége lesz, tuti.
Látod, mennyien itt vagyunk, és túléltük, pedig mindenki azt hitte, amikor benne volt, hogy a) soha nem lesz vége; b) ha vége lesz is, csak saját magával együtt; c) soha nem lesz vége; d) soha nem lesz vége. És mégis vége lett.
A nárcival való élet élhetetlensége a részletekben rejlik, emiatt annyira nehezen felismerhető: elveszi az idődet, de egyáltalán nem látványosan; elveszi az energiádat; amit a szavai valójában jelentenek, az többnyire pont az ellenkezője annak, mint amit mond; látszólag biztosít a…..
Nárciszkertész 2018.03.23 22:01:15
@Tulelo: :D :D :D Szuppperül leírtad...
Igen, a Kánaán PONT holnap jött volna el, csak te - szemrehányó szomorú fejcsóválás - annyira türelmetlen vagy, hogy nem bírtad kivárni azt az egy napot. Pedig ő annyira és annyiszor kért, hogy csak még ezt a kicsit bírd ki. És holnap tényleg, de tényleg jön a tej meg a méz.
Nárciszkertész A trójai faló 2017.05.12 07:08:00
Minden bántalmazó kapcsolat, minden diktatúra, minden szerfüggőség, minden „önként vállalt” rabság mechanizmusa mögött ugyanaz a mintázat. Az elején nem látszik. Pillanatnyilag jó ötletnek tűnt. Te nyitod ki a kaput a trójai falónak. Saját bájos kis kacsóddal, teljesen…..
Nárciszkertész 2018.03.19 14:09:00
@cukrostakony: "De tudom, hogy ez addig tart amíg kitart az új áldozat. Addig van időm erősödni. Utána rosszabb lesz."

Miért gondolod, hogy utána rosszabb lesz?
Nárciszkertész 2018.03.19 14:19:58
@illogikusszurrealizmus: "Most arra gondoltam, hogy (...), akkor (...) (hogy ne köthessen belém),"

Azért pöttyöztem ki, mert ez az, amit nagyon gyorsan felejts el. A pontpontpont helyére bármilyen számodra logikusnak tűnő "érvet" behelyettesíthetsz. Ne gondolj arra, hogy ...(akármire)...
Nincs olyan, hogy ha alaposan kiterveled, hogy ezt meg ezt csinálod, akkor ő majd nem tud beléd kötni/békén hagy/stb. De tud. Neki nem kellenek sem tények, sem szavak, sem emberek ahhoz, hogy bárkibe bármikor belekössön. Neki tök elég a saját fejében lévő alternatív valóság.
NE akard megérteni.
NE akard megmenteni.
NE akard jól megmondani neki.
NE akarj csak még egy utolsó kört futni, hátha megérti. (nem fogja)
NE akard pofán vágni.
NE akard felsorolni neki, hogy milyen szemét volt veled.
NE emlékeztesd magad naponta negyvenszer a szuper agyára és a szuper humorára (viszont emlékeztesd magad a BIZTOSAN bekövetkező és nem elkerülhető pokolra, ami lesz, ha visszamész).
NE akard megmagyarázni.
NE akard azt gondolni, hogy ha máshogy csinálod, majd biztos jó lesz. Nem lesz.

Egyetlen dolgot akarj: nemet mondani. Semmi mást.

Ha nemet mondasz neki, nem a leendő varázslatos és csodálatos közös életetekre mondasz nemet (ami SOHA nem következne el, csak majd holnap. Ja, nem, akkor sem.), hanem a kizsigerelésedre, leszedálásodra, kiszipolyozásodra, semmibevételedre, kihasználásodra. És ezzel mondasz igent egy későbbi értelmes és valódi élet esélyére (ami csak nélküle valósulhat meg).
Nárciszkertész 2018.03.19 15:10:53
@cukrostakony: "És ne hidd azt, hogy ő komolyan úgy gondolja, én vele végeztem. NEM.FOGJA.EZT.FEL. Soha nem is fogja felfogni."

Nem baj. Egészségére. Utána sírsz szerinte? Egészségére. Nagyon bánod már szerinte? Egészségére. Bejöhetek? Nem. Miért nem? Mert azt kértem.

"Rohadt sz@r lesz azt hallgatni a gyerekeimtől, hogy Anya miattad nem jöhet be az Apa, mert ő már régen megbánt mindent, de Te nem engeded...."

Igen, ez nagyon-nagyon, elmondhatatlanul szar. Főleg mert te cserébe nem mondhatod a gyerekeidnek, hogy az apátok egy .............................
Sajnos ellégé tudom, miről beszélsz, remek móka.

"És itt erősnek lenni, és elvinni a vihart széllel, vízzel, tornádóval és a gyerekeimmel szemben......."

Meggyőződésem, hogy a gyerekek nem hülyék, csak gyerekek. Pontosan érzik - ha megfogalmazni nem tudják is -, hogy a gépezetben valahol hiba van, és annak okozója nem az anyjuk... Ez sajnos maraton, nem rövidtávfutás. Lehet, hogy rövid távon van esélye az apjuknak, hosszútávon nincs. Ebben biztos vagyok.

De ettől ez tényleg nagyon-nagyon nehéz lesz sajnos, ez biztos.
Mottó: „Drágám, próbálj meg felegyenesedni. Mindenki minket néz! És ha beérünk a szülőszobára, kérünk papírtörlőt, hogy letörölhesd a cipődet.” (Részlet a Segítség, a párom nárcisztikus! c. könyvből) (Ezt a posztot még a blog indulása táján írtam, de amikor tele lett vele a papír, nem volt erőm…..
Nárciszkertész 2018.03.14 20:38:36
@cukrostakony: Az elején borzasztóan féltem tőle, hogy megtalálja a nárci. Aztán szép lassan rájöttem, hogy simán lehet, hogy olvasott is már posztot a blogról, de na és? Rájöttem, hogy azzal az aprósággal nem számoltam, amikor nagyon féltem, hogy a leírt történetekről az ő fejében egy egészen másik narratíva él. Valami olyasmi, amiben ő a hős. Nekem emellett egy rejtett/sérülékeny nárcim volt, és ők a saját nárcizmusukra többnyire semennyire nem látnak rá kívülről (erről fog szólni a következő poszt, ha eljutok végre odáig), ezért 99%-ban biztos vagyok benne, hogy eszébe sem jutna, hogy ezek a történetek róla szólnak.

Arra viszont figyelek, hogy az amúgy tankönyvi példaként is nagyon jellemző napi szemétkedéseket soha ne írjam meg real time (nálunk a gyerekek miatt nem működik a no contact sajnos - tehát sajnos van bőven tere nárciszkodni). Azt kicsit sajnálom, hogy ezeket nem lehet megírni, mert amióta úgy látszik, hogy a blogot nem csak magamnak írom, valószínűleg éppen ezek a nagyon hétköznapi, és nagyon kézzelfogható példák sokat segítenének a sorstársaknak a felismerésben. Ezek is előkerülnek a posztokban egy-egy mondatban előbb-utóbb egyébként, de konkrét helyszín/esemény soha nem felismerhető.
Nárciszkertész 2018.03.14 20:42:08
@Nárciszkertész: Haha, hát ezt az utolsó mondatot ez alá a poszt alá írni elég vicces ötlet volt :D Mert hát ez pont így történt. De biztos vagyok benne, hogy ha elolvasná, nem gondolná, hogy a saját gyereke születéséről szól.
Nárciszkertész 2018.03.15 17:46:48
@cukrostakony: "Az ő érzelmei világot rengetnek irántad, de ha arról van szó, hogy egy ölelés kellene még, azt nem lehet mert lekési a buszt."

Szuppppper! Hajrá, Cukor! :)
Nárciszkertész Bocsánat 2017.03.31 07:29:00
A nárcisztikussal való kapcsolatban a bocsánatkérés előfordulásának valószínűsége egyszerű matek: az ő száját elhagyó bocsánatkérések száma az idő múlásával exponenciálisan csökken, majd teljesen megszűnik, míg a te szádat elhagyó bocsánatkérések száma az idő…..
Nárciszkertész 2018.01.30 21:17:44
@cukrostakony: Hát, szia Cukor, üdv a klubban neked is, látom te is szuperül belefutottál...
Nem hiszem, hogy van recept arra, hogy meddig tart a gyógyulás. Ha olvasod a kommenteket, látod, hogy kinek több, kinek kevesebb. A legrosszabb - azt hiszem - annak lehet, aki még szerelmes, amikor a nárcija elkezdi játszani vele az" otthagylak-jajjmégse-tevagyéletemértelme-távozztőlem,tebüdöskva" játékot... Nekem ennyiből könnyebb volt: egyrészt én léptem ki, másrészt mire idáig jutottam, már rég elintézte magát nálam. Persze még így is pokoli volt, úgyhogy elképzelni sem tudom, mennyire lehet nehéz annak, aki nem ússza meg, hogy őt hagyja ott egy nárci.

A visszaesések tapasztalatom szerint úgy múlnak el, mintha egy kattintással kikapcsolnád. Egyszerűen egyszercsak bekattan, hogy ez az egész nem érdekes, a te életed sokkal érdekesebb ennél.
Nárciszkertész 2018.02.03 12:05:34
@cukrostakony: "Most, hogy ezt leírtam, azon gondolkodom, miért nem ébredtem hamarabb?"

Azért, mert ez a szép kerek egész, amit fentebb leírtál nem volt ilyen szép kerek egész, amikor benne éltél. Egyrészt a te agyad mindent elkövetett, hogy ne álljon össze a (túl fájdalmas) kép: kognitív disszonancia, helló! Másrészt a nárcid is mindent elkövetett, hogy amikor látta, hogy ébredezel, gyorsan tett valami cukit/kedveset/cukrostaknyot, aminek bedőltél, és magad is elhitted, hogy tényleg te reagálod túl.
Minden ilyennek megvan a dinamikája, és ez a dinamika bizony sajnos gátolja a felismerést. Te magad is gátolod menet közben (nem veszed észre persze, hogy ezt teszed), és a nárci is (ezt se veszed észre).

Utólag, hogy már tudod, mit kell nézni, perszehogy teljesen világossá válik a kép. De amíg nem tudod, mit kell nézni, addig csak homályos sejtéseid vannak, és könnyebben meggyőzöd magad arról, hogy te vagy a hülye, mint arról, hogy vele akár csak egy pici baj is volna.
Nárciszkertész 2018.03.10 21:27:06
@Útkeresö: Megvagy még? Szívesen hallanék rólad, hogy hogy boldogulsz a messzi távolban (mert hogy tudsz boldogulni, az nem is kérdés. :)
Miután sikeresen felismertél és túléltél egy nárcit, teljesen biztos, hogy a felismerés utáni első reakciód az lesz, hogy hogy lehettél ENNYIRE hülye, hogy ennyi ideig nem vetted észre????..
Nárciszkertész 2018.01.08 16:29:57
@Gömbi30: Nem az a kérdés valójában, hogy tehet-e róla vagy nem, és nem, nem felmentés semmi alól. Teljesen mindegy, hogy tehet-e róla, hiszen ettől még megöli a lelkedet. Ezzel nem neked van dolgod, hanem neki (lenne, ha beismerné, hogy beteg ember. Nem fogja beismerni). Neked azzal van dolgod, hogy nagyon örülj annak, hogy felismerted, mivel állsz szemben, mert ennek tudatában tudsz lépni. Biztosra tudhatod, hogy SOHA nem fog változni, ezért az egyetlen megoldás lelépni.

A felmentés jogosságán nem érdemes elmélkedni, egyszerűen irreleváns a saját életed szempontjából. Amellett a tehet róla - nem tehet róla sem egy bináris fekete-fehér kérdés: vannak működésmódjaik, amikkel tisztában vannak (és nem akarnak rajta változtatni, hiába tudják, hogy kínoznak vele másokat), és vannak működésmódjaik, amikkel nincsenek tisztában. A túlélés szempontjából viszont ez tökmindegy. Kivéve, ha neked jobban esik úgy visszagondolni erre az egészre, hogy "dehát nem tehet róla". Ebben a történetben utólag csak a saját ép eszed megőrzése az érdekes, tekintettel arra, hogy neki nem fáj, soha nem fájt és soha nem is fog fájni. Ezért ha neked segít azt gondolni, hogy nem tudatosan csinálta, gondold. Ha meg könnyebb azt gondolni, hogy mindent tudatosan csinált, akkor meg gondold azt. Valójában egy idő után teljesen mindegy lesz.

Ami miatt sokáig nem mindegy, az azt hiszem leginkább az, hogy nagyon sokáig nem nagyon tudod hova tenni azt az irtózatos igazságtalanságot, ami veled történt, és amit ő váltig tagad (hiszen mindenért te vagy a hibás). Iszonyú dühöt vált ki egy normális emberből, amikor nyilvánvalóan nincs és soha nem is lesz igazságszolgáltatás ebben a kérdésben. Ebben az az igazán pokoli, hogy ő már rég továbblépett rajtad, amikor te még mindig 0-24-ben ezen agyalsz. :(
Nárciszkertész 2018.02.10 09:46:51
@Útkeresö: Szia Útkereső, üdv neked is a klubban. Gömbi30 jól leírta a stációkat. Sok idő rendbejönni. Fontos, nagyon fontos, hogy vedd észre: a mai napot is túlélted. A holnapit is túl fogod. Ne akarj most sok lépéssel előre tervezni. A következő lépést tudd, és tedd meg. És örülj minden pici lépésnek, amit megtettél. És legyél benne teljesen biztos, hogy ha megtetted azt az épp aktuális picike lépést, biztos lehetsz benne, hogy lesz következő. Nem baj, hogy ma még nem látod, holnap hogyan tovább. Azt lásd, hogy ma hogyan tovább. Aztán amerre mész, arra lesz út holnap is. Nem kell akarni egyszerre meggyógyulni, az nem fog menni.
Tudd, hogy minden apróság, amit annak ellenére képes vagy megtenni, hogy úgy érzed, nem vagy rá képes, az neked jó, és a te túlélésedet szolgálja. Lebegjen a szemed előtt, hogy NEKED jó minden, amit közvetve vagy közvetetten magadért megteszel.
Van olyan, hogy annyi lesz a napi teljesítményed, hogy lemész a boltba kenyérért. És simán lehet, hogy ez az aznapi maximum, és ezt is nagyon nehéz volt megtenned. De ha megtetted, tettél valami jót magadért: nem hagytad magad, hogy a saját nyomorod lenyomjon, és nem hagytad meggyőzni saját magadat, hogy ááá, holnap is ráérek kenyeret venni, végülis nem fogyott el annyira (de igen).
Most az abszolút basic funkciók működését kell először helyreállítani, aztán jönni fog szinte magától a többi is.
Ahogy Gömbi30 is írja, a "megoldottam, megcsináltam" egy nagyon fontos felismerés.
Nárciszkertész 2018.02.10 21:28:13
@Útkeresö: Hát, ez a helyzet nem hangzik túl jól... :( És igen, ez a fokozott helyzet valóban... :(
De a leírásodból nyilválnvaló, hogy bár félsz, mégis teszed a dolgod, és ennél nem nagyon van fontosabb ebben a helyzetben. Lesz megoldás biztosan. Nem azért állítom ezt biztosan, mert egy örök optimista volnék és/vagy szívesen dobálóznék ilyesféle kézlegyintős "ugyanmárnemleszsemmibaj" izékkel, hanem mert világos, hogy tisztán látod a problémát, SŐT a legnagyobb akadályt már megugrottad: felismerted, és volt erőd kilépni az igazán kilátástalan helyzet ellenére is. Gyakorlatilag beleugrottál a nagy fekete semmibe. Szóval ha ezt megoldottad, a többit is meg fogod.

És igen, Cukor jól írja, tulképp hálásak lehetünk a nárcijainknak, mert megtanítottak arra, hogy úgy is boldoguljunk a hétköznapokban, és úgy is kiválóan neveljünk gyereket, vezessünk háztartást, dolgozzunk, legyezzünk nárcit, hogy mindeközben a nárci a kezünkra és lábunkra kötözött darabonként 100kg súlyt, és naponta negyvenkétszer kihúzta alólunk a talajt. Szóval ha így sikerült egész jól működni, nélkülük tényleg összehasonlíthatatlanul könnyebb az élet egyedül is.

A hazaköltözésnek egyébként jogi akadálya van a gyerekek miatt?
Lélektani alapvetés, hogy az életed bármely pofáraesésének akkor lehet valós pozitív hatása az életedre, ha visszatekintve képes vagy levonni a következtetéseket saját magadról (elsősorban és mindenek előtt arról, amit abban a helyzetben/életszakaszban − akár tudtodon vagy…..
Nárciszkertész 2018.01.30 21:22:15
@Kisvirág6: Üdv a klubban neked is!
Az új munkahely és az ottani kihívások sokat segíthetnek éppen abban, hogy össze tudd szedni magad. :)
Addig is engedd meg magadnak a dühöt, haragot, mindent. Azt is, hogy most még szar, és úgy érzed, hogy lassan megy a gyógyulás, és béna vagy (nem vagy). Nem baj. EL FOG MÚLNI.
És jobb lesz, ez biztos.
A nárci, ha nem csak „sima” nárci, hanem még némileg paranoid is hozzá, az egészen szórakoztató szituációkat eredményez, noha az, aki éppen benne van, többnyire nem annyira érzi szórakoztatónak. Sőt, amikor benne vagy, komoly arccal bólogatsz a nárcidnak, hogy mennyire igaza…..
Nárciszkertész Ne etesd! 2017.06.08 11:24:08
Minden szakirodalom nagy vörös betűkkel tolja eléd, hogy ha meg akarsz szabadulni egy nárcitól, akkor az első, második, és akárhanyadik szabály az, hogy NO CONTACT. Azaz töröld az életedből, szakíts meg vele minden kapcsolatot és lehetséges kapcsolódási pontot. Ha ő keres, ne reagálj. Semmit. Sajnos…..
Nárciszkertész 2017.08.09 14:05:08
@Változtatok: Üdv a klubban...
Amíg ott lakik, addig természetesen a no contact nem pálya. Utána miért járna vissza? Ha nem engeded be az ajtón, nem jöhet be. A gyerekek lesznek az egyetlen lehetősége - és amint erre rájön, ki is fogja használni a durvánál is durvábban -, hogy megpróbáljon téged továbbra is sakkban tartani. Ami valójában nem sakkban tartás, csak annak az állapotnak a fenntartása, hogy kénytelen legyél állandóan vele foglalkozni akkor is, amikor nincs a közeledben.

Rettenetes az a rész, amiben most vagy (amikor már ki van mondva, de még együttéltek), csak biztatni szeretnélek, hogy ennél csak jobb lesz, ami tévedésből sem jelenti azt, hogy rögtön jó lesz, mert egy nárcival való szakítás esetében a kicsit kevésbé szar is még nagyon-nagyon alatta van az ember normális állapotának.

És de, fogsz szabadulni. Ha a fejedben rendben lesz minden, attól kezdve szabad vagy, akármit csinál ő eközben. Ez nem egy két perces folyamat, és nem is túl szórakoztató, de ezt már most is tudod, attól tartok.

Ahogy olvaslak, nagyon is jó úton haladsz, mert ha jól érzékelem, akkor érzelmileg - a jogos dühön és haragon kívül - nem érint a dolog.

A negatív érzelem is kötődés sajnos, az is hozzáköt még. DE: egyrészt szükséges, hogy végleg tudj szabadulni, ez is a folyamat része; másrészt sokkal jobb, mint ha még közben azzal is küzdened kéne, hogy egyébként még szerelmes is vagy. Utóbbi esetből még egy csavarral nehezebb kiszállni azt hiszem, szerencsére erről pont nincs tapasztalatom, de vannak itt jópáran, akik erről is tudnának mesélni...
Nárciszkertész 2017.10.25 13:24:29
@Mirjam65: Valóban nem volt választásod, és kétséged se legyen felőle, hogy "hagyni kellett volna elmenni, amikor el akart" esetében 5 perc múlva gondolta volna meg magát és jött volna vissza.
Van bármi esélyed kiszállni? Soha nincs hozzá késő, nem lehet "végleg" elrontani.
Agresszív nárcid van, vagy mimózád? (a menekülés mikéntje és a dolog kimenetele miatt kérdezem, mert más bánásmód és hozzáállás szükséges a kettőhöz)
Nárciszkertész 2017.12.04 11:57:11
@Evim: Üdv a klubban!
Úgy lehettél ennyire naiv, hogy fogalmad sem volt, mire kell figyelni. Nem a te hibád volt. Mostmár tudod, és sajnos nagy áron, de okosabb lettél, és ez fontos. :)

Asszem drlover dilidokija mondott vmi olyasmit - vlsz nem pontosan tudom idézni, de nem baj -, szóval valami olyasmit, hogy normális ember nem számít arra, hogy a zebrán zöld lámpánál 120-szal elüti valami idióta... ( @drlover, hogy volt ez? Ennél sokkal jobb volt a megfogalmazás, de nem tudom visszakeresni)
Nárciszkertész Verspárbaj 2017.06.19 07:03:00
Az egyiknek eléggé igaza van. A másik eléggé nárci. Az egyik vers nem annyira ismert, mert a költője se nagyon. A másik eléggé, mert a költője kötelező olvasmány. Az egyiket kéne tanítani az iskolában, a másikat nem annyira. Az egyiket nem tanítják az iskolában, a másikat de...
Nárciszkertész 2017.08.11 16:50:48
@Nárciszkertész: (És az is, akinek valamiért nincs lehetősége kiszállni, és mégis képes megőrizni az ép eszét.)

Mármint: az SEM lúzer - ezt akartam írni.
Nárciszkertész 2017.08.23 21:32:34
@Montana13: Részben azért nincsenek új posztok, mert baromira semmi időm nincsen most semmire (nem rossz oka van, aggodalomra semmi ok ;)).

Részben meg azért, mert bár nagyon-nagyon sok írnivalóm volna (sajnos), mivel az elmúlt néhány hónapban olyan történeteket kellett végigcsinálnom a nárciszom jóvoltából, amik valószínűleg nagyon tanulságosak lennének ugyan, de annyira speciálisak az események, hogy pont egy pillanat alatt lennék belőle felismerhető a nárcisz számára. És hogy ennek mennyire örülnék, azt gondolom nem kell ecsetelnem.

Ha lesz egy szusszanásnyi időm, megpróbálom ezeket virágnyelven, de most nem megy.
A nárcival való élet egy mátrix, de ennek te nagyon sokáig nem vagy tudatában. Ahogy annak sem, hogy amit te kölcsönösségen alapuló párkapcsolatnak hiszel, az valójában nem más, mint egy üres keret. Egy forma. Egy jogi tényállás. Látszat. Egy tökéletesen megrendezett, hibátlan színdarab. A jéghegy…..
Nárciszkertész 2017.05.16 11:12:04
@Citrullus: Köszönöm, hogy energiát fordít a blogra. Igen, egyetértünk, a nárcisztikus személyiségzavar mögött egy nagyon sérült ember van, ez nem is lehet vita tárgya, ez egy tény. Mint ahogyan az is egy tény, hogy ez a nagyon sérült ember úgy gyalogol keresztül bárkin, hogy attól más is eléggé sérült lesz. A sérültség nem mentség, csak magyarázat.
Az általános megjegyzéseivel azonban nem nagyon tudok mit kezdeni, ha megtenné, hogy az "úgy szar, ahogy van"-ról áttérne a konkrét tévedések felsorolására, az valószínűleg konstruktívabb lenne. Mint a korábbi posztok alatt is láthatta, semmilyen értelmesnek ígérkező vitától nem zárkózom el. Értelmes vitát érvekkel lehet folytatni, írjon ilyeneket, és fogok válaszolni, ahogyan nyilván a többiek is. Köszönöm.
  Az utóbbi években egyre többen és egyre többféleképpen foglalkoznak a nárcizmus jelenségével. Gombaként szaporodnak a neten az erről szóló ismeretterjesztő vagy félbulvár cikkek. Ha érintett vagy, vagyis volt szerencséd ilyen párkapcsolathoz, szülőhöz, testvérhez, baráthoz, munkatárshoz, akkor…..
Nárciszkertész 2017.05.10 10:09:03
@Almandin: Igeeen, ez velem szembejött pont tegnap, én is be akartam ide valahová linkelni. Annyira tipikus, hogy világít.
Nárciszkertész 2017.05.11 21:27:24
@annamanna: "Még akkor is, ha a blogger kifejezetten erőszakmentesnek élte meg a nárcisztikus párkapcsolatot,"

Neeeeem, nem, tévedés!!!!
Pont, hogy azt mondom, nagyjából minden posztban, hogy a PASSZÍV-AGRESSZIÓ IS ERŐSZAK!. És igen, éppen azért feketeöves változat, mert nem nyilvánvaló. Kívülről nem látszik. És EZÉRT nem hisz neked senki. Mert "ó, arról a rendes emberről el sem tudom ezt képzelni". És nem mondhatod, hogy hát akkor ne képzeld el drága, csak gyere, élj vele egy hétig... Brrr, pokol.
Nárciszkertész 2017.05.11 21:36:14
@Almandin: Megelőztél... Hát, drága Doktornő, sajnos ugyanez jutott eszembe nekem is, amit Almandin írt... :( Aki nem kíváncsi a lelkedre, az nem szeret. Aki elvárja, hogy vicces legyél, jófej és mindig vidítsd föl, és amúgy oldd meg, hogy az legyél, akkor is, amikor nem, hát az legalábbis gyanús. Aki meglepődik azon, hogy te egyik pillanatról a másikra elköltöztél, gyanús (gondolom elmesélted neki néhányszor, hogy gáz van, drága). Aki az anyád halálára azt bírja mondani, hogy ne izgulj, erős kislány vagy, az NAGYON-NAGYON gyanús.
Persze lehet, hogy Almandin és én is tévedünk, nem akarok továbbra sem távdiagnosztizálni. De ezek a reakciók sajnos nekem is eléggé ismerősek.
  A nárci a világ utolsó ma élő polihisztora. Nehéz elképzelni nála tájékozottabb, műveltebb, képzettebb és sokrétűbb tudással rendelkező embert. Egyszerűen nem tudsz mondani olyan szakterületet, amihez ne konyítana legalább egy egészen kicsit...
Nárciszkertész 2017.05.10 10:11:28
@croc: Hajjaj, de még mennyire hogy megvan... Nálunk egy ilyen "majd én jobban tudom nálad ezt is"-be konkrétan és fizikailag majdnem belehalt egy eléggé közeli hozzátartozója.
Nárciszkertész 2017.05.10 13:28:08
@drlover: "szellemilg az utolsó pillanatig istenített, sőt kimondta, hogy okosabb és sokkal olvasottab vagyok nála,"

Ó, drága naiv barátném... :D Hát ez nálunk is megvolt, persze. Kimondva én voltam a legokosabb nő a földkerekségen. A végén is (mármint a végének abban a felvonásában, ami azután jött, hogy én vagyok a sátán)! Hogy aztán emellett hogy lehet, hogy időnként (=rendszeresen) azt is mondta, hogy "ó, te kis buta", hát azt tekintsük csak pillanatnyi elmezavarnak... ;)
  Mivel a nárci számára minden emberi kapcsolat csak szigorú hierarchia szerint képzelhető el, ezért sem a családi, sem a baráti kapcsolatai nem lehetnek soha egyenrangúak. Valódi, bizalmon alapuló, bensőséges kapcsolatai nincsenek. Látszatkapcsolatai vannak, amelyek a nárci szükségletei szerint…..
Nárciszkertész 2017.05.07 21:07:48
@drlover: Hát, minden szakirodalom azt írja, és én is azt tapasztaltam, hogy vannak néha a nárcinak egészen szürreálisan érzelmes pillanatai (a hangsúly azon van, hogy EZ IS szürreális), amikor egy kicsit tényleg beenged. Csak aztán annyira megijed ettől utólag, mert ugye azt hiszi, hogy föl fogod ellene használni, hogy egy egymásodpercnyi elmezavarért (=beengedésért) mindjárt tripla büntetés fog következni. Mármint te kapod a büntit.
Nárciszkertész 2017.05.07 21:12:40
@Jossarian: Tulajdonképpen hol olvastad a kétszemélyes monodrámát? Én nem találom itt. Igyekezni fogok megtanulni fogalmazni, meg a helyesírási izét is a párnám alá fogom tenni, vagyishát ott is tartom, kicsit szamárfüles is lett emiatt.
Nárciszkertész 2017.05.08 09:58:01
@Almandin: Persze, tudom, nem is álmodtam szerencsére miattuk nagyon rosszat éjjel. :D
Nárciszkertész "Érted teszem" 2017.05.08 07:08:00
A címben jelölt két szó nem más, mint a nárci egyik legkedveltebb végső érve mindenre (a tagadás mellett). Valójában a bűntudatkeltés magasiskolája. Amikor kéred valamire, olyankor sajnos pont soha nem alkalmas az időpont (mégpedig kivétel nélkül mindig azért, mert éppen verejtékező homlokkal érted…..
Nárciszkertész Csenddel verés 2017.04.22 07:21:00
A nárci egyik kifinomult manipulációs technikája a csenddel verés. A többihez hasonlóan a kommunikációs repertoárjának ez is egy olyan eszköze, ami a legkevésbé sem feltűnő. A módszer szintén a mulasztás bűnei közé tartozik, hiszen a csönd nem más, mint a szavak hiánya...
Nárciszkertész 2017.05.03 20:44:10
@5perc: A korábbi hozzászólásodban elég részletesen és jól bemutattál egy nagyon általános (megkockáztatnám, hogy talán a leggyakoribb) párkapcsolati problémát, ami azonban nyomokban sem tartalmaz SEMMIT abból, ami a nárcisztikus személyiségzavar jellemzője. Ez utóbbiban az a nagyon ijesztő, hogy egyszerre láthatatlan, és egyszerre nagyon jellegzetes.
Kérlek, fejtsd ki egy kicsit részletesebben, hogy a blog tartalma így komplexen még milyen más személyiségzavarra vonatkozhat? Mivel keverhető? Komolyan kérdezem, nem kötözködöm, sorold, légy szíves. Egyesével, kontextusból kiragadva és csak önmagában olvasva csak bizonyos posztokat, valóban hasonlítHAT némelyik a sima önzésre, lustaságra, akármi egyébre. És egyébként, épp ezek a posztok azok (na ez pont nem, ami alatt itt tárgyalunk, mert a csenddel verés mindenképpen abúzus így önmagában is), amik index címoldalra kerülnek, nyilván azért, mert ezek a „szenzációgyanúsak”, vagy legalábbis olyanok, amik nyomokban sima, kicsit elbénázott párkapcsolatokban is megjelenhetnek. A hangsúly azon van, hogy NYOMOKBAN. Azok, amikből a nárcizmus legsötétebb nyomora világít, azok nem kerülnek címoldalra, de állati érdekes, hogy éppen ezek alatt jelennek meg a sorstársak. Érdekes, hogy aki sorstárs, rögtön megérti, hogy ez tényleg pont arról szól, amiben ő is él/élt. Mert az egész trágyadomb így egyben sajnos semmi egyéb trágyadombbal nem keverhető.
Értem, amit írsz, de asszem kicsit túldimenzionálod a problémát: a végtelenül egyszerű embereknek (de a végtelenül bonyolultaknak is) gugli a legjobb barátjuk. 10-ből 9 ember úgy megy orvoshoz, hogy előtte jól megdiagnosztizálta magát. Fáj a fejem, TEHÁT agydaganatom van. Félrevert egyet a szívem, TEHÁT infarktusom van. Hányingerem van, TEHÁT terhes vagyok (hopp, pasi vagyok, ja, akkor mégse).
Az egyoldalúság ebben a mesében meglehetősen szükségszerű. Tökéletesen egyetértek veled abban, hogy ugyanannak a dolognak a másik oldala NORMÁLIS esetben nem párhuzamos valóság (ezért lehet értelmes emberi vitákat folytatni értelmes emberi lények között - mint ahogy erre a kommentedre is lehet szerencsére értelmesen válaszolni). Ez az egész nárcizmus nyomor éppen arról szól, hogy bár te azt hiszed, hogy ez egy normális eset, sajnos nem az, de nagyon-nagyon kevés dolog utal erre. Éppen ettől annyira veszélyes. Igen, az is a veszélye, amit te is írsz, hogy ha valaki felületesen olvassa a blogot, és nem értelmezi az itt leírtakat, akkor nézheti a) unatkozó pí pasigyűlölő blogjának; b) rásütheti az amúgy épkézláb pasijára/nőjére, hogy nárci.
A felületes olvasókkal viszont sajnos nem tudok mit kezdeni, nem vagyok a fejükben, nem vagyok az életükben. Aki fikázni akarja a párját, vagy rosszat látni benne, vagy akármi egyéb tetszőlegesen, az enélkül a blog nélkül is meg fogja ezt tenni. Teljesen alanyi jogon diagnosztizálhatja pszichopatának is mondjuk, mert olvasta valahol, hogy a pszichopatáknak éjjelente vörös a szemük. A pasijának meg minden fotón vörös a szeme, hát basszus, akkor semmi más nem lehet, mint pszichopata.
És ha már itt tartunk, akkor emlékezzünk meg azokról a pszichológiai(!) oldalakról, amelyek írnak ugyan mindenfélét a nárcizmusról, csak pont a lényeg hiányzik belőlük, amiből fel tudná ismerni, hogy aki TÉNYLEG ilyen kapcsolatban él, az miben él. Ezeknek is volna talán felelősségük asszem.
Nárciszkertész 2017.05.05 13:47:09
@5perc: Nem vagyok benne egész biztos, hogy értem, amit mondani akarsz, de kérdezek, és majd megerősíted vagy megcáfolod, remélem: azt akarod mondani, hogy szerinted a blog így komplexen (nem kiragadott példákkal, hanem egyben az egész) nem eléggé nyilvánvalóan/egyértelműen írja le a nárcizmust, és összekeverhető sima hülyeségekkel?

Persze, tök igazad van abban,h ogy minden párkapcsolat per definitionem arról szól, hogy kölcsönhatásban működünk, és igen, van olyan is, amikor két, alapvetően normális/átlagos ember baromi rosszfelé viszi egymást. A nárcival való kapcsolat is kölcsönhatásban működik, perszehogy. Csak ott az a kölcsönhatás lényege, hogy te állandóan adsz, a másik meg nemhogy elfogadja ezt, de állandóan kevesli, és a végén te vagy a hibás azért is, ha adsz, azért is, ha nem eleget, és azért is, ha megunod, és aztán már nem adsz semmit.

Amit te leírsz, az egy hétköznapi elidegenedős sztori, mindneki egy kicsit hülye volt, aztán egyre jobban, és a végén mindenkinek szar. A nárcival való kapcsolat nem ilyen. Ott csak neked szar, és a szándékosan és módszeresen végigvitt cukrostakony időszak végétől kezdve konstans neked szar, ÉS te érzed magad rosszul, te érzed magad hibásnak, kevésnek, bűntudatod van, lelkifurkád...stb. Ebben a konstellációban teljesen mindegy, hogy a másik félnek mi a nézőpontja, egészen egyszerűen azért, mert az a kapcsolat, amiben te állandó jelleggel (igen, 0-24-ben! soha nem tudsz tőle egy percre sem szabadulni) a fentieket érzed, az BIZTOSAN egy abuzáló kapcsolat. És nem te vagy benne az abuzáló.

Értem én, hogy felületesen nézve (de csak felületesen, mert a sorok között élés lényege azt hiszem minden posztban elég hangsúlyos) egy-egy példa EGY RÉSZE simán elcseszett házasságokból is ismerős lehet. De csak egy része. Az egész kompletten, a rejtett és kevésbé rejtett manipulációkkal, másik állandó és módszeres hibáztatásával, ép elméjének a megkérdőjelezésével...stbstb. semmi más nem lehet, mint egy nárci-nem nárci kapcsolat.
Asszem írok erről egy posztot, mert nyilván van zavar a fejekben ebben a témakörben.
Nárciszkertész 2017.05.07 21:02:43
@5perc: "Én arra hajlok, hogy a nárcik különbözők a sikeres "profi" és a kevésbé sikeres amatőr skálán,"

Így van, egyetértünk, és a szakirodalom is egyetért velünk, szóval mindenki egyetért mindenkivel. :D Skála ez, mint az autizmus, persze. Ami ugyanaz a feketeöves és a béna nárciban is, az a mechanizmus. Hogy az mennyire tökéletes, az a skála függvénye.

"ahogy az áldozatok sem mindig védtelenek és nulla darab hibátlan van köztük."

Izé, hol állítottam, hogy létezik tökéletes ember?
Mit értesz azon, hogy az áldozatok sem védtelenek? Sajnos nagyon is védtelenek abból a szempontból, hogy pont ott és pont úgy vannak támadva, ahol a legkegyetlenebbül fáj, és ahol a legkevésbé számítanak rá. Védtelenek továbbá abból a szempontból, hogy nagyon nehezen veszik észre, hogy miben élnek. És ha marhára nincs mázlijuk, akkor mire észreveszik, már nincs lehetőségük menekülni.
Nem védtelenek abból a szempontból, hogy ELVILEG a szabadságuk mindig a sajátjuk marad, ha ezt nem ismerik föl akkor védtelenek.

"A blogod ki nem mondott következtetése az, hogy minden (igazi) nárci mögött áll egy gyenge nő, az összes többi pedig csak sima rossz kapcsolat."

Izé, ezt megint nem vágom. Ha nagyon sematikusak akarunk lenni, akkor vannak a működő és a nem működő kapcsolatok, ez utóbbin belül vannak a két fél hülyesége miatt nem működők ÉS vannak a bántalmazó kapcsolatok. Ez nem azt jelenti, hogy az utóbbiban az egyik fél szent, a másik meg a sátán, hanem azt jelenti, hogy az egyik fél normálisan hülye (pont mint bárki más), a másik viszont bántalmazó, ami minőségileg egy egészen másik kategória.
Az a kapcsolat, ahol rendszeresen CSAK az egyik félnek van bűntudata/lelkiismeretfurdalása, míg a másik él bele a nagyvilágba, az BIZTOSAN egy bántalmazó kapcsolat.

A gyenge nő dolgot nem értem. Mi a gyenge/erős definíciója? Biztos megint ufó vagyok, bár ez inkább tűnik közhelyesnek, de vhogy az a sejtésem, hogy mindenkinek van erős meg gyenge oldala. A nárci a gyenge oldaladon furakszik be észrevétlenül, miközben az erősből él. Hurrá!
Az illogikus szürrealizmus egyik legnagyszerűbb paradoxona, hogy az illogikus szürrealisták (a.k.a. a nárcik) jellemzően azt képzelik magukról, hogy rendkívül jó emberismerők, nagyon empatikusak és különlegesen mély érzéseik vannak (sokkal mélyebbek, mint bárki másnak a…..
Nárciszkertész 2017.05.02 21:21:34
@csakférfi: Hát nyilván ufó vagyok, én sem a saját szövegeimben, sem a törzskommentelőkében nem érzek gyűlöletet. Azt, hogy meg akarunk érteni valamit, amit rettenetesen nehéz megérteni, mert annyira eltér mindentől, ami normális szociális interakcióban normálisan emberinek tekinthető, azt nem nevezném gyűlöletnek.
Részemről teljesen nyugodt vagyok, nem tud már nekem ártani. Gyűlölni se időm, se kedvem nincs MÁR (szó nincs róla, hogy ne estem volna túl ezen is, mert de. De elmúlt).
Valószínűleg más a mi megküzdési stratégiánk, mint a tiéd. Neked más kellett hozzá, hogy tovább tudj lépni, ez nem jelenti azt, hogy a te utad az egyetlen járható út. Kérlek ne akard jobban érezni helyettünk, hogy mi van a fejünkben. Hidd el, hogy egyikünk se akar újra nekimenni a falnak.
Nekem olyan ez, mint amikor oszlik a köd. És reggel 6-kor még frankón semmi nem utal arra, hogy délelőtt10-re már ragyogó napsütés lesz, de tudod tapasztalatból, hogy az lesz.
Nárciszkertész 2017.05.04 09:48:52
@tevagyhibás02: Na, éppen reggel gondolkodtam azon, hogy mi az, amiből "szagról" fel lehet ismerni annak, aki volt már ilyenben. És arra jutottam én is, hogy van valami a szemében. Így, pont ez, amit írsz.

"Szóval lehet, hogy egyszer egy nőre majd azt mondja, hogy na ő, ő van annyira gyönyörű, értékes, hogy ezt nem akarja elrontani és gyökeresen változtat magán?"

Nem, nem lehetséges. Azért kell a jónő, mert ő attól lesz jópasi. És ha a jónő bekajálja, és önként és dalolva igába hajtja a fejét, ő attól fogja magát jól érezni. (nem hiszem, hogy ez ilyen tudatosan végig van gondolva, egyszerűen nem képes máshogy működni - nárcinál biztos nem tudatos, vagy legalábbis nagyrészt nem az, pszichopatánál nem tudom)
Nárciszkertész 2017.05.04 09:53:05
@Crimson Thunder: "Talán van saját belső levelezőlistájuk, zárt hírcsoportjuk vagy külön FTP-szerverük, ahonnan ki-ki letöltögetheti magának a garantált recepteket az alkalmas partner manipulálására, kihasználására, pszichés és/vagy egyéb irányú kikészítésére."

Jajj, hát ezt csak most vettem észre :D :D :D visítok! A dark weben szervezkedik a dark triad... :D :D
Nárciszkertész A döntés hatalma 2017.04.29 07:14:00
A diktatorikus rendszerek sajátja, hogy döntést kizárólag a diktátor hoz. A nárcival való kapcsolatban a döntések is az illogikus szürrealizmus módszertana szerint szerveződnek. Ez úgy képzelendő el, hogy bár a nárci a diktátor, a döntéseket mégis mindig te hozod. Csak sajnos…..
Nárciszkertész 2017.04.30 09:58:39
@shamandalie: Ühüm, igen, lehet két nárcisz egy családban. A tiedben például kettő van, dupla öröm, hurrá! :(
Úgy maradhatsz normális, ahogy eddig is az maradtál, téged elég egyértelműen nem fenyeget az a veszély, hogy nárcivá válj. :)
Ők meccseljék ezt le egymás között, nem kell ehhez asszisztálnod. Neked már ők ketten leosztották a szerepet: te vagy a lelki szemetes, akinek panaszkodni lehet, ha a másik egy barom; te vagy a balek, akivel mindent meg lehet csinálni (nem szeretnéd tudni valószínűleg, hogy ők egymás között miket mesélnek rólad); te vagy az ütközőzóna, amikor arra van szükség; és a gyerekeiddel lehet villogni és előadni a szupernagypapát, amikor meg arra van szükség. Díszlet vagy.

"De neki mégsem mondhatom azt,hogy no contact, mert ő az apám,ott vannak az unokák"

De igen, mondhatod. Senkinek nincs joga ahhoz, hogy tönkretegye az életedet. Az apádnak sem. Sőt, neki pláne nem!!!!! Épp azért, mert az apád. No contact no contact no contact.
Ha te nem keresnéd, ő keresne? Mármint azon kívül, amikor épp el akarja panaszolni neked, hogy a nővéred már megint mit csinált - amit nem vagy köteles végighallgatni.

Simán lehet, hogy tévedek, de ha jól érzékelem, abban az állapotban vagy, amikor még elhiszed, hogy jogosan van lekiismeretfurdalásod amiatt, hogy ki akarod zárni őket az életedből. Az a jogos, hogy kizárd őket az életedből, nem a lelkifurka.
Nárciszkertész 2017.04.30 10:00:10
@Almandin:
"nem adták meg neki az ártatlanság vélelmét, és egyéb hibák sorozatával lehetetlenné tették a tisztességes tárgyalást azzal a céllal, hogy démonizálják őt"

OMG OMG OMG. :-O :-O :-O
Feketeöves a versenyző.
Nárciszkertész 2017.05.03 20:57:05
@croc: Megelőztél :D Kb. szó szerint megint, naná. :D
Bár kótyavetyét nem akartam beleírni. :D
Nárciszkertész Bizalom (nélkül) 2017.05.03 06:47:00
A nárci számára a bizalom a világ legveszélyesebb dolga. A kettőhúsz nem ráz annyira, mint amennyire ő fél attól, hogy megbízzon másokban. Te, a romantikus idealista, el sem tudod képzelni, milyen lehet az élet, ha az ember a világon senkiben nem bízik meg. Mivel te valami furcsa kattanás folytán…..
Nárciszkertész 2017.05.03 16:42:59
@Almandin: "Másrészt nem attól jó egy kapcsolat, hogy nincsenek benne titkok"

Persze, hogy nem. De a nárci ezt várja el tőled, és meg is magyarázza. És mivel annyira hihető, hiszel neki. Úgy adod ki magad neki, hogy fel sem tűnik, hogy te közben semmi lényegeset nem tudsz róla.

"Az élet pedig valóban létharc, aki ezt nem veszi észre, az valóban egy romantikus idealista"

Szerintem meg nem létharc. :) Ami nem egyenlő azzal,h baromi könnyű vagy egyszerű. De nem harc. Én legalábbis nem szeretek háborús retorikában gondolkodni.

Nem fekete-fehér, persze. Jó is, hogy nem az. Attól szép. És lejátszandó meccsek is vannak, sőt kellenek is. A hangsúly szerintem a hogyanokon van.
Nárciszkertész 2017.05.03 16:52:46
@Drednaught: Kicsit eltévedtél, azt hiszem. Ez nem a "minden pasi egy rohadék" témakörű blog, ezért a "minden nő egy k" jellegű megjegyzést is inkább egy másik blogban helyezd el, kérlek. Nem is párkapcsolati tanácsadó blog, nem átlagosan elcseszett párkapcsolati problémákról szól. Olyanok is vannak, kétségkívül. Se a nők egy részét, se a férfiak egy részét nem kell félteni ezügyben, azt hiszem, ebben egyetérthetünk. De ez a blog nem erről szól.
Nárciszkertész 2017.05.03 20:53:49
@Almandin: Aha, tök igazad van, asszem definíciószinten van csak különbség. Én mást értek létharc alatt, mint amit te írsz. Az, amiről te írsz, az egy konstruktív létharc, az én fogalomtáramban ez a kitartás és a kreativitás kombinációja. Ez tényleg nélkülözhetetlen a túléléshez.
A nárcisztikus létharc ezzel szemben destruktív, mert a háborút csak win, és soha nem win-win szituációban képzeli el. A konstruktív létharc nem akar eltaposni másokat,a destruktívnak viszont csak mások élete árán van az előre.
Mit gondolsz?