Regisztráció Blogot indítok
Adatok
AZ IGAZI HUNGAROFIL

0 bejegyzést írt és 461 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy három posztból álló minisorozat következik. Három eset (ami tulajdonképpen sokkal több is lehetne), három különböző fázisban levő történet, az egyszeri civil pedig azt keresi, hogy hol tud még időben, de már becsatornázható, feldolgozható módon visszajelezni – ha egyáltalán. Ne feledjük ugyanis…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2021.04.16 09:52:33
Forrás: https://budapestvasut2040.hu/ A pályázat 2016-ban az ITM CEF Főosztályán dolgoztam. A Főosztály feladata elsősorban a Connecting Europe Facility-val (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) kapcsolatos támogatói oldali pályázati ügyintézés. A Főosztálynak nem alapfeladata a pályázatok…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2021.04.01 08:02:43
Magyarország német megszállását Hitler már eldöntötte 1943. szeptemberében. A március 19-én végrehajtott Margarethe I fedőnevű terv előtt még egy fontos aktus történt: Hitler találkozóra hívta Klessheim városába Horthy Miklóst, hogy ott legitimizálja vele a megszállás tényét. Mi történt ezen a…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2021.04.01 07:48:33
1. Itt lenne már az ideje, hogy az ellenséges szovjet megszállók és kollaboránsaik , lakájaik által 76 éve terjesztett magyar ellenes hazugság propagandát végleg felszámoljuk!
2. A Kormányzó és kormányai nem engedtek Hitler ismételt követelésének , egyetlen zsidónak minősített magyar állampolgárt sem adtak ki a Harmadik Birodalomnak. - Sztójay nyilván sohasem alakíthatott volna kormányt a német megszállók nélkül.
3. Magyarországon közel 1 millió(!) zsidónak minősített állampolgár és menekült élt a német megszállás előtt.
4. Magyarország német megszállását, ahogyan az orosz megszállást sem tudtuk volna sehogyan sem elkerülni.
5. A két őrült, keresztény- és emberiség ellenes birodalom élet-halál harcából semmiképpen sem maradhattunk volna ki, mindkettővel határosak lévén.
6. A szovjet pártvezetés, Sztalin és hírhedt elvtársai tervezték meg, készítették elő, vitték végig Hitler hatalomra juttatását, hogy egy nagyobb háborút kezdhessen Franciaország és Nagy Britannia ellen. A háborút tíz évesre tervezték, melynek végén a Vörös Hadsereg könnyedén legyőzi majd a kivérzett kapitalista országokat és Sztalin birodalma, a Gonosz Birodalma eléri az Atlanti óceánt. A szovjet vezetés tisztában volt Hitler terveivel a zsidókat illetően, tehát előre bekalkulálták a holokausztot a jó elvtársak! - Erről többet tudhat meg Ungváry Krisztián kitűnő cikkében: "Egy paktumról".
7. A német megszállást USA szándékosan provokálta ki, hogy kb. 100 000 német katonát elvonjon a készülő normandiai partraszállás helyszínéről. Erről Borhi László kitűnő könyvéből: "Nagyhatalmi érdekek hálójában" ill. nyilvánosságra hozott amerikai titkosszolgálati jelentésekből tudhat meg többet.
8. A Harmadik Birodalom 10 hadosztállyal szállta meg Magyarországot, és további román és szlovák hadosztályok álltak készenlétben a feladatra. Ellenállásnak esélye sem volt.
9. Hitler nem azért rendelte el Magyarország megszállását, hogy továbbra is a Kormányzó irányítsa az országot! Tehát abszolút erkölcstelen és dilettáns bármit is szemére hányni a Kormányzónak! A megszállók csak beleegyezési jogot hagytak neki. Ha lemond, akkor az összes zsidót megsemmisítik a németek és lakájaik.
10. A németek nem haláltábort ígértek a zsidóknak, hanem hadi munkára kértek több lépcsőben zsidó munkaerőt. A németek valódi céljairól csak Sztójay és 4(!) munkatársa tudott! Még a megyei rendőrfőnököknek sem árulták el a halálos titkot. Ezért a magyarságot, a magyar vezetést, a Kormányzót ezzel megvádolni, végtelen pofátlanság és aljasság!
11. A német megszállás elején a Kormányzó folyamatosan próbálta tágítania a németek által rákényszerített korlátokat, de sikertelenül. Javaslatait nem vették figyelembe, döntéseit negligálták.
12. Ha a Kormányzó tavasszal nem adja a hozzájárulását a deportáláshoz, a németek azt akkor is véghez vitték volna, legföljebb rögtön teljesen félreállították volna, ahogyan majd októberben ez be is következett.
13. A Kormányzó a háború végjátékára tartalékolva, még a háború elején kivont egy páncélos ezredet a hadrendből , melyet a Pilisben helyeztek el, ahol kiképző központnak álcázták. Még a németeknek sem tűnt fel...
14. A Kormányzó ezzel a Magyarország átállítására tartalékolt páncélos ezreddel és más hű erőkkel akadályozta meg a budapesti zsidóság tömeges deportálását. Horthy annyi zsidót mentett meg a németek által megszállt Magyarországon, amennyit még senki sem azelőtt Ábrahámig visszamenőleg! Itt az ideje, hogy Jad Vasem intézetet átnevezzék Horthy Miklós intézetnek!
15. A Kormányzó a budapesti zsidók megmentéséért feláldozta Magyarország háborúból való kiugrásának legfontosabb titkos katonai erejét, a pilisi páncélos ezredet, melyet ezután a németek a frontra vezényeltek.
16. A Kormányzó az egyetlen nemes lovag volt, az őrült és kegyetlen, elmebeteg XX. században!
Avagy valóban „Egyértelmű, hogy az M9-es sztrádának Pécsen és Mohácson át kell futnia Szegedig”? Vendégszerzőnk, dr. Rigó Mihály (ny. mérnök) írása Kiinduló állapot és az új nyomvonal Az első térképen a 2030-ra tervezett gyorsforgalmi úthálózat látható (forrás) A második képen (forrás) pedig…..
Szent Hedvignek 600 év után sikerült az „ördög ügyvédjét” legyőzni, de utána rögtön a Duna-kanyar védőszentje lett. Szent Hedvig szobra Vácon - saját fotó..
 Antoni Macierewicz "A lengyel nemzetvédelmi miniszter szerint Oroszország gerjeszti a migrációs válságot, és ugyancsak Moszkva felelős a 2010. április 10-i szmolenszki légikatasztrófáért - jelentette a lengyel sajtó hétfőn a tárcavezető, Antoni Macierewicz előadását idézve." Lengyel…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2020.02.06 07:49:21
Mi történt azóta, hogy megjelent az észtekkel közös publikáció? Van újabb eredmény?  Karosi hajfonatkorong Megpróbáltuk a magyar olvasóhoz is eljuttatni az észtekkel közös tanulmány legfőbb eredményeit, amely most januárban jelent meg az Anthropológiai Közleményekben. Az angol nyelvű tanulmányon…..
Magyarok számára a 907-es év volt az első, amikor honvédő háborút kellett folytatni. Idevágtattunk a nagy keleti sztyeppékről ebbe a keresztény tengerbe, és a kor akkori uralkodói kifejezett ellenséget láttak bennünk. ..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.05.30 14:53:05
@John Brennan: Azokkal a nagyszabású építkezésekkel csúsztak 1(!) évet, aminek a mai napig a csodájára jár ide a fél világ...A Városliget mostani átépítése emlékeztet egy kicsit arra a korra...
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.06.02 14:36:47
@gigabursch: Az uráli nyelvrokonság egy több, mint ötszáz éve felismert tény, ezt butaság tagadni. - Mint ahogy azt is butaság állítani, hogy a magyar nyelv minden alapszava csak és kizárólag finnugor eredetű lehet, ill. azt, hogy Árpád honfoglalói az Urál hegyei között tanulták ki és fejlesztették tökélyre a lovasnomád, lovas-íjász életformát. - Vagy azt, hogy a hunok, akik Kínától Rómáig mindent meghódítottak, pont a magyarok elődeit hagyták volna futni...
Szerző: Harmat Árpád Péter William Shakespeare neve mindenhol ismert, ahol emberi civilizáció létezik, hiszen a világirodalom egyik legnagyobb alakjaként és az angol nyelvű dráma-írás illetve költészet legkiemelkedőbb művészeként tekint rá az utókor. Híres drámáit mindenhol játsszák a világ nagy…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.05.30 12:24:15
newatlas.com/algorithm-shakespeare-coauthor-marlowe/46130/
Computer analysis reveals Shakespeare's collaborators

Néhány munkáját együtt írta Marlowe-val...
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.05.30 12:54:37
@Inceptio: Toldi szerelme - részben itáliai helyszíneken játszódik, ahol Arany sohasem járt...
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.05.30 18:49:52
@Inceptio: Mert Shakespeare ad, ugye?
A magyar autokrata repült oda-vissza egy napot egy szűk félórás találkozóért, és szerzett egy újabb ellenséget, de a propagandája által generált látszat-valóságban ezt is komoly eredményként lehet eladni. ..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.05.15 11:26:32
@morpho: USA-ban nagyon erős a Nemzetközi Rabló-Kapitalista Maffia, ugyanis az a támaszpontja. Ezek ölették meg a Kennedy fivéreket, ezek robbantják ki a közel-keleti válságokat, puccsokat, polgárháborúkat, háborúkat. Obamáékkal, Bushékkal kéz a kézben, teljes egyetértéssel működtek. - Trump a nép elnöke, aki 3 év alatt már jelentős eredményeket elért, fellendítette az USA gazdaságát, de a Maffia államapparátusa még mindig nagyon erős, a külügyminisztérium egészen Pompeo-ig a kezükben volt és most is befolyásolni próbálják az eseményeket - Trump ellenére is.
(Kép: nepszava.hu) A múlt hét híre kétségkívül a Budapest-Belgrád vasút kivitelezéséről szóló döntés volt, amiről 24 óra leforgása alatt kiderült, hogy a változatosság kedvéért Mészáros Lőrincnek fog milliárdokat fialni. A Fidesz szerint szakmai döntés született. Ha azonban megkapirgáljuk az…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.05.01 06:21:08
Miért szűnt meg a kamionszállítás Magyarországon?
2012 decemberével megszűnt a RoLa forgalom Magyarországon, pedig a szolgáltatás csúcsán évi 100 ezer kamiont raktak vonatra, hogy biztonságosan és környezetkímélő módon szeljék át az országot, tehermentesítve a közutakat és a határátkelőket.

Rola vonat, Kecskemét állomás, MÁV 1047, taurus, kombinált szállítás
RoLa vonat Kecskeméten még 2009-ben, a fotó ma már megismételhetetlen!

Az Európai Unió bővítése nem tett jót az üzletnek, először Magyarország csatlakozása, majd Románia és Bulgária belépése csökkentette az igénybe vevők számát. De még az utolsó évben is évi 30 ezer kamiont szállítottak vonattal a Szeged melletti Kiskundorozsmáról az ausztriai Welsig.

De miért szűnt meg? És van még Európában olyan hely, ahol közlekednek RoLa vonatok?

A RoLa a legtöbb időt a határátlépéssel spórolta meg az igénybe vevőknek. A vámvizsgálat már a terminál területén megtörtént, így a határon már várakozás nélkül juthattak át. A keleti határátkelőknél gyakran előforduló napokig tartó araszolást lehetett ezzel jól kiváltani. Ám a határok eltűnésével az az előny lassacskán eltűnt, a RoLa egyre inkább időhátrányba került.

A végső csapást a szolgáltatásra végül maga a magyar állam adta meg: a vasúti pályahasználati díjak Magyarországon rendkívül magasak, miközben ezért Európa egyik legrosszabb infrastruktúráját nyújtja. Eközben a közúton közlekedő kamionok az általuk okozott kárhoz képest jelképes autópályadíjat fizettek, ha épp fizettek és nem az alsóbbrendű utakon csalinkáztak át az egész országon. Miközben a vasút próbálta beszedni a kamionosoktól a viteldíjat, addig a közúton haladók akár úgy is átjuthattak az országon, hogy egy forintot nem fizettek (még akár azt is megtehették, hogy Románia után legközelebb csak Ausztriában tankoltak, így még az üzemanyag adótartalma is más országokhoz jutott el).

Rola, brenner hágó, brenner-vasútvonal, olaszország, kombinált szállítás
RoLa vonat a Brenner-vasútvonalon (lép forrása: Bahnbilder.de)

A RoLa így állami árkiegészítésre szorult, hogy legalább veszteséges ne legyen. 2005-ben még évi 900 millió forint támogatást kapott, amit fokozatosan csökkentettek: első lépésben 550 millióra, majd 400 millióra, végül teljesen megszüntették. Eközben a MÁV-hoz a kamionszállítók után évi 1,3 milliárd forint bevétel folyt be.

A megszűnéssel ugrott az 1,3 milliárd forintos bevétel, közel 100 ember vesztette el az állását, miközben 30 ezer kamion került az utakra, folyamatosan rongálva azt (a nyomvályúkért és egyéb úthibákért elsősorban nem a könnyű személyautók, hanem a nehéz teherautók a felelősek).

Amennyiben a közúti fuvarozásnak csupán öt százalékát (belföldi viszonylatban évi 550 ezer, nemzetközi viszonylatban 85 ezer kamionnyi árut) sikerülne vasútra, illetve vízi szállításra terelni, az 78 milliárd forintnyi környezeti terheléstől mentesítené a hazai közutakat. Ennyivel kellene kevesebbet költeni az államnak közút-fenntartásra! Ez pedig a többszöröse a korábbi 400-900 milliós állami támogatásnak.

Előnyei
*A spedíciós cég üzemanyagot, útdíjat, időt (pl. dugóknál) és a tehergépkocsiknál kilométereket is megtakarít;
*A sofőrök megállás nélkül is betarthatják a törvény által előírt pihenőidőt;
*A hétvégi kamionstop jó esetben elkerülhető;
*Környezetbarát fuvarozás.

Hátrányai
*A RoLa-vonatoknál a spedíciós cégnek a vasúti menetrendhez és a vasútállomásokhoz kell igazodnia;
*Nem minden állomás van RoLa-vonat fogadására alkalmas terminállal ellátva;
*A vasút rugalmatlan és lassú;
*Rendkívül drága az alacsonypadlós RoLa-kocsi, kisméretű kerekeik miatt ezek ráadásul fokozottan érzékenyek a pályahibákra és jobban rongálják azt, mint egy hagyományos vasúti teherkocsi;
*A kamionok vontatórésze feleslegesen utazik, holt tömegként.

RoLa vonatok Európában
Magyarországról bár eltűntek, mivel nem nyújtottak gazdaságos, versenyképes szolgáltatást és az állam sem látott bennük fantáziát, más országokban azonban még közlekednek. Elsősorban azokon a vonalakon, ahol a hegyek miatt nem sikerült még megfelelő autópályákat kiépíteni vagy az időjárás nem teszi lehetővé a biztonságos közúti forgalmat.

Rola, Európa, térkép
RoLa járatok Európában 2010 augusztusig

Minden bizonnyal a legjelentősebb és legforgalmasabb RoLa vonal az angliai Folkestone és a francia Calais között húzódó Csatorna-alagút, ezen át zajlik a brit sziget és a kontinens közötti közúti forgalom jelentős része. A táv itt mindössze csak 50 km, de mégis fontos, ugyanis nincs közúti alternatíva, legfeljebb csak a lassú kompozás. 2016-ban összesen 1.641.638 kamion, továbbá 2.610.242 személyautó utazott át vonattal az alagúton át.

Kamionszállító ingavonat a Csatorna-alagútban (kép forrása: pinterest.com)

Ausztriában az osztrák-olasz határon a Brenner hágón át, míg belföldön Wels-ből Linzen át Mariborba zajlik jelentős RoLa forgalom.

Rola, ausztria, kombinált szállítás
RoLa vonat Ausztriában (kép forrása: Livingrail)
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.05.01 06:24:16
Érdemes még megemlíteni Svájcot is, ahol a keskeny nyomtávolságú RhB vasút szállít autókat a Verenia-alagúton át. Klosters és Sagliains között rendszeresen járnak az autószállító szerelvények, megspórolva nekik egy jelentős kerülőt vagy egy lassan járható hegyi átkelést.A 19 km-es alagúton át óránként mindkét irányba közlekednek a személyszállító vonatok, az autószállító szerelvények pedig minden félórában indulnak az alagút mindkét kijáratától. A 812 millió svájci frankba kerülő alagút jelentősen lerövidítette a személy- és a tehervonatok útját is, ráadásul egy megbízhatóan, egész évben rendelkezésre álló kapcsolatot teremtett a hegység két oldala között. A Vereniatunnel az RhB leghosszabb alagútja, továbbá a világ leghosszabb 1000 mm-es nyomtávolságú alagútja is egyben. Az átkelés 17-19 percig tart.

De Svájcban egyéb útvonalakon is közlekednek kamionszállítók, elsősorban Németország és Észak-olaszország között. Svájc tranzitország, de hazánkkal ellentétben mégis tud hasznot húzni a tranzitból. Ennek oka, hogy nem léptek be az Európai Unióba, így a határátkelő közlekedők megsarcolásának lehetősége megmaradt nekik. És ezzel élnek is, szép hasznot húzva az átutazókból.Amerikai Egyesült Államok
Az USA-ban a nagy távolságok miatt a vasutak jelentős részt vállalnak az ország teherforgalmából. Hihetetlen, de a teherforgalom nagyobb része utazik az országban vasúton, mint közúton. A konténerszállítás ott is jelentős, sok vonalon ráadásul dupla magas konténerszállítók is közlekednek.Kamionok szállításáról nincs tudomásom, viszont félpótkocsit annál többet szállítanak, sőt néha maga félpótkocsi tölti be a tehervagon szerepét is! A különleges kialakítású, jóval masszívabb félpótkocsikat forgózsámolyokkal összekötik, melyek így alkotnak egy hatalmas tehervonatot. A szerelvény így inkább hasonlít egy Jacobs-forgóvázas motorvonatra, mint hagyományos tehervonatra.

Ilyen különleges kocsik közlekedtek korábban Kanadában, Brazíliában, Új-Zélandon továbbá Ausztráliában is.

A konténerszállítók
Bár elsőre úgy tűnik, hogy hatalmas veszteség, hogy megszűnt a RoLa, azonban ezzel egyidőben a konténerszállítás és a daruzható félpótkocsik szállítása bővült. Sőt egyre-újabb és újabb viszonylatokon indul meg a kombinált szállítás, de immár csak a rakomány utazik a vonaton, a kamionsofőr és a vontató már nem. Ez mindenképpen gazdaságosabb megoldás, mint a korábbi, a teljes kamiont fuvarozó RoLa.

A Kecskeméti Mercedes gyárba is naponta érkeznek az alkatrészekkel megrakott, cserefelépítményeket is szállító vonatok, de gyakran kapunk híreket Olaszországból, sőt Kínából indított járatokról is. Így úgy tűnik, a RoLa nem is igazán megszűnt, hanem átalakult egy modernebb kombinált szállítási móddá.

A cserefelépítményeket, konténereket ráadásul több helyen is lehet rakodni az országban és kevésbé igényel speciális teherkocsikat.

Elég csak Magyarország második vasúttársaságának, a GySEV-nek a fejlesztéseit nyomon követni: 2014-ben új konténerdarut helyeztek üzembe Sopronban, 2015-ben pedig további 25 konténerszállító kocsit szereztek be a már meglévő 35 kocsi mellé. A GySEV Németországtól egészen Törökországig szállítja a konténereket, 60 db, egyenként két konténert is elbíró aradi ikerkocsijaival.De egyre-másra tűnnek fel a magánvasutak is, közülük is kiemelkedő a Metrans, aki saját konténerterminál építésébe fogott a csepeli Duna-parton.Jelenleg a Metransnak évi 170 ezer konténer forgalma van Magyarországon, ez várhatóan 2017 után 250 ezerre emelkedik és havi 250 vonatot tudnak majd kezelni, ha kész lesz a beruházás. A Metrans konténervonatai Csepelről elsősorban Koperbe és Hamburgba járnak.

Így elmondható, hogy a Metrans magánvasút 2017-től két és félszer több konténert szállít majd, mint a RoLa a legjobb évében és majdnem nyolcszor annyit mint a RoLa az utolsó évében (feltételezve, hogy egy konténerbe annyi áru fér, mint egy kamionba)! Ráadásul mindezt messzebbre is juttatja el.

Magyarországon 2012 decemberében közlekedett utoljára RoLa vonat, így ha ilyen speciális vonatot szeretnénk látni, azt legközelebb Linzben tehetjük meg.
Lassacskán újabb épülettel egészül ki a Kossuth tér: a metrófeljárat felett elbontott MTESZ-székház helyén készül a Parlament új irodaháza, a tér Hültl Dezső-féle beépítési terveihez igazodva. A telek nem túl hosszú, de fordulatokban gazdag történetében egy ponton Csaba László is főszerepet…..
Stefan Braun, az életművész divatkreátor „Az ember azért eszik – írta apám Paprika című magyar szakácskönyvének az előszavában –, hogy éljen. A magyar ember azért él, hogy ehessen.” Ez a mondat nemcsak találóan pontos, de egyúttal össze is foglalja, milyenek a magyarok. A magyar zsidóság…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.29 10:40:47
@gigabursch: A főként XIX. századi Magyarországra irányuló zsidó migráció következményeivel mindenki tisztában volt, (Deák, Széchenyi, Kossuth, Petőfi, stb.), látták a veszélyt, de tenni nem tudott ellene senki. A Habsburgok Mária Terézia óta kifejezetten támogatták a hozzánk irányuló zsidó migrációt, sőt, ide toloncolták őket az örökös tartományokból. Petőfi meg is állapította, hogy azokban a vármegyékben, ahol megjelentek, rövidesen elszegényedett az őslakosság. - A további következményeket is tudjuk, igen ambivalens hatással voltak Magyarországra. Egyrészt ott volt az érték- és kultúra teremtő, hasznos réteg, Semmelweis, Ganz, Weiss Manfréd, Zsolnay, Molnár Ferenc, Kálmán Imre, stb., másrészt ott volt az országot, különösen az idegközpontját szétrothasztó Galilei kör, Jászi Oszkár, szabadkőművesek, szocialisták és a szinte vagy teljesen galiciai migráns leszármazottakból álló kommunista népbiztosok, vezetők, stb., akik 1918-19-ben soha helyre nem hozható, tatárjárásnál, Mohácsnál nagyobb trianoni tragédiába sodorták a nemzetet. - Mindez azonban száz éve történt és a ma más a helyzet. - A magyar nemzet minden elemének összefogásából, egymás múltjának, szenvedéseinek megértéséből épül a közös jövőnk. Értékeljük és szeressük egymást!
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.29 16:15:58
@Gabi Balogh: Nincs tudomásom arról, hogy izraeli vagy más országbeli zsidó vallási vezetők, vagy politikusok, közéleti személyiségek tiltakoztak volna EW tevékenysége, könyvei és kitüntetései ellen, vagy megpróbálták volna leleplezni a hamisítást.
A világtörténelemben mindig is ritkaságnak számítottak a hosszabb békés időszakok, amikor épp nem zajlottak véres háborúk, felkelések, polgárháborúk vagy más harcok. Már a százéves háború feldúlta a középkori Európát 1337 és 1453 között, amikor Anglia és Franciaország vívta élet-halál küzdelmét…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.26 22:43:32
@Periodista.: Nézzen utána! Igaz, amit írok!
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.26 23:05:56
@AZ IGAZI HUNGAROFIL: Az új ország neve - GREAT ISRAEL IN VEGAS lehetne. - Az ötletért csak 1 ezrelék jövedelmet kérnék 10 éven keresztül az új állam bevételeiből.
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.27 14:05:04
@MAXVAL bircaman közíró: "I think the most interesting aspect of this paper is – as usual – the expansion of peoples associated with a single Y-DNA haplogroup. Given that the expansion of Semitic languages in the Middle East – like that of Anatolian languages from the north – must have happened after ca. 3100 BC, coinciding with the collapse of the Uruk period, these Chalcolithic north Levant peoples are probably not related to the posterior Semitic expansion in the region. This can be said to be supported by their lack of relationship with posterior Levantine migrations into Africa. The replacement of haplogroup E before the arrival of haplogroup J suggests still more clearly that Natufians and their main haplogroup were not related to the Afroasiatic expansions.On the other hand, while their ancestry points to neighbouring regional origins, their haplogroup T1a1a (probably T1a1a1b2) may be closely related to that of other Semitic peoples to the south, as found in east Africa and Arabia. This may be due either to a northern migration of these Chalcolithic Levantine peoples from southern regions in the 5th millennium BC, or maybe to a posterior migration of Semitic peoples from the Levant to the south, coupled with the expansion of this haplogroup, but associated with a distinct population. As we know, ancestry can change within certain generations of intense admixture, while Y-DNA haplogroups are not commonly admixed in prehistoric population expansions.

Without more data from ancient DNA, it is difficult to say. Haplogroup T1a1 is found in Morocco (ca. 3780-3650 calBC), which could point to a recent expansion of a Berbero-Semitic branch; but also in a sample from Balkans Neolithic ca. 5800-5400 calBCE, which could suggest an Anatolian origin of the specific subclades encountered here. In any case, a potential origin of Proto-Semitic anywhere near this wide Near Eastern region ca. 4500-3500 BC cannot be discarded, knowing that their ancestors came probably from Africa." indo-european.eu/tag/proto-semitic/
• Májusban az elégedetlenséget megnyergelő populisták csapnak össze az eddigi rend híveivel az urnáknál  • Közép-Európában nem ritkán a gyűlöletbeszédet és a diszkriminációt igyekeznek leplezni a "keresztény értékek" hangoztatásával • Orbán a magyarságkutatás engedélyezésével ideológiai koncot dob…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.24 12:51:06
@rdos: A közbeszerzéseket 2010 előtt a Nemzetközi Rabló-Kapitalista maffia emberei, cégei nyerték szinte kizárólag. Ezek az M5-ös, a négyes metró példája tanúsítja, hogy 3-5 szörös többlet-költséggel megvalósított beruházások voltak, amit a magyarok fizettek ki a Maffiának. - 2010-ben a Maffiát a magyar emberek lerázták a nyakukból, nem szívja tovább a vérünket. Azóta magyar emberek, magyar cégek nyerik a közbeszerzéseket töredéke profittal. - Mondjon példát arra, hogy a Nemzetközi Rabló-Kapitalista Maffia cégei sorozatban nyerték a pereket a magyar bíróságokon, hogy ők jobb ajánlatot adtak, mint a magyarok, de mégsem ők nyertek!
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.24 21:53:19
@rdos: Az, hogy rengeteg szót vettünk át más népektől, az csak azt jelenti, hogy sok néppel éltünk együtt és - ez nagyon fontos: - ők olvadtak belénk és nem mi beléjük! - Csak az utolsó 7-8 ezer évet tekintve: a szavainkból bizonyíthatóan együtt éltünk: - a proto indogermánokkal, az indogermánokkal, az indoirániakkal, az irániakkal, a török népekkel, a proto-mongolokkal, mongolokkal, örményekkel, kaukázusiakkal, görögökkel, szlávokkal és germánokkal, stb...
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.25 06:31:54
@rdos: Vannak sokkal frissebb, pontosabb vizsgálatok: www.nature.com/articles/srep33446/figures/2
6 csoportot vizsgáltak: AVAR/HONFOGLALÓ/MAGYAR-SZLÁV ÁTMENETI TÉRSÉG 11-12 SZ./ MAI MAGYAR/SZÉKELY/CSÁNGÓ. - Több, mint érdekes...
• Juncker szerint teljes képtelenség, ahogy a magyar és a lengyel kormány hadakozik a kvóták ellen, nem tagadhatják meg a szolidaritást  • Orbán Viktor és a hozzá hasonló nemzeti demagógok tévednek, amikor a Notre Dame tüze kapcsán is a maguk politikai pecsenyéjét igyekeznek sütögetni.   • A…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.22 10:22:50
@morph on deer: Nem. Éppen arról van szó, hogy a nyugati, gazdag volt gyarmattartók nem szeretnék, ha a keleti, volt gyarmat-országok behoznák őket gazdaságilag, vagyis gátolni akarják a keletiek, vagyis a mi versenyzésünket....Maga tulajdonképpen hová tartozik, kivel van, - nem a gyarmattartókat képviseli?
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.22 10:27:14
@morph on deer: Először legyen egységes bérrendszer a teljesen közössé tett, minden egyes ország költségvetését egybevonó, összesítő EU KÖZÖS KÖLTSÉGVETÉS, abból minden országban fizessenek teljesen azonos béreket és utána majd lehet egységes adórendszert is bevezetni.
A Pennsylvaniai Egyetem kutatói által végzett, és most áprilisban közzétett tanulmánya megállapította, hogy a gyermekkori trauma felnőttkorra súlyos depressziós tünetekhez vezet, amelyek az agy rendellenes működésében is megjelennek. A most megjelent tanulmány az első, amely fizikai elváltozásokat…..
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.22 08:31:08
@Látens Inszinuáció: Gratulálok! Maga a legkeményebb harcos!
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.22 08:33:46
@Látens Inszinuáció: Egy éven belül olvastam a sajtóban, hogy egy ötven éves magyar nő tüdőrákjára is kimondták az ítéletet, hogy fél éve van még hátra. - Nem nyugodott bele, keresett és talált. Egy spanyol orvoscsoport Spanyolországban meggyógyította és nem jött vissza a rák.
AZ IGAZI HUNGAROFIL 2019.04.22 08:37:35
A sopronbánfalvi Hősi Temetőben meghitt környezetben, az erdő mélyén egy csendes, eldugott helyen nyugszik több mint 3200 katonai és civil háborús áldozat a karmelita kolostortól néhány percnyi sétára.    2018-ban kb. 1500 első világháborús sírt újítottak fel. Amilyen nyugodt ez a temető, annyi…..
Orbán simán megszegte a Néppártnak adott ígéretét; Lehűlt a német-francia viszony, miközben erősödnek Európában a populisták, ám azok aligha tudnak közös frakciót létrehozni Strasbourgban; Az unió saját magának tesz keresztbe, noha az EP-választás előtt éppen hogy fokozottan kellene készülnie a…..
Időről időre fölbukkan a magyarországi közvéleményben a gondolat, hogy a magyar nyelv voltaképpen nem finnugor eredetű, hanem a török nyelvekkel áll genetikai rokonságban. De vajon mi ezzel kapcsolatban a nyelvtudomány álláspontja? Hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba, megkérdeztük a téma egyik…..