Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Párduc oroszlán gorilla... Makákó!

0 bejegyzést írt és 112 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Közel 30 évnyi intenzív használat után Németország első két nagysebességű vasútvonala teljes felújítást kap, felújítják a vágányokat és ezzel együtt minden mást is az érintett vonalon. A felújítás teljes költsége várhatóan 825 millió euró (355 Ft/Euró árfolyammal számolva mintegy 292,875 milliárd…..
A 2020-as retró hétvégén a Balaton északi partján találkozhattunk a 224-es pályaszámú Púpossal, mely aztán visszatért otthonába, Hatvanba. De nem ám rozsdásodgatni, hanem dolgozni! Nincs már túl sok működőképes M40-es: Záhonyban dolgozik három vagy négy, van két modernizáltja a GySEV-nek, van a…..
Egy hetet utaztam Németországban, ahol új vidékeket fedeztem fel. Voltam nagyvárosban és hangulatos kis helyeken, kirándultam a természetben és ültem vonaton, repülőn és buszon. A Rajna-vidéket és kiváló rizlingjeit fedeztem fel az ország nyugati részén, ahol a helyiek és a kevés külföldi látogató…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2020.08.20 16:31:52
A jelenlegi helyzetben, amikor a határok átjárhatósága a járványkrízis miatt kérdésessé vált, az országhatáron átívelő szuburbanizáció egyébként is összetett kérdésköre sajátos felhangot kap. Az utóbbi években a hazai sajtóban jelentős publicitást kapott, hogy Rajka a határon túlról beköltözők révén…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2020.08.20 02:40:31
@Rothstein: "Ha netalán a románok mégis a Tiszáig jönnének, hagynád? Mi az ami még belefér, mi az ára a békének? S ha teljesen felosztanának, a gyerekeid már románnak/szlováknak/szerbnek nevelnéd mint sok megalkuvó? Vagy azért a mostani határoknál már megálljt kell parancsolni és fegyvert fogni agresszió esetén? Vetés már nem Magyarország de Csenger még igen és az is marad?"

Na most így pár hónappal később reflektálnék, remélem még olvasod.

Érdekes kérdés ez. Mitől magyar Csenger? És Vetés? Mitől érezzük mienknek a várost? Székelyudvarhelyet inkább magyarnak érzem mint Ózdot, mert előbbiben csak néhány feliratot kell lecserélni, utóbbi meg veszett fejsze nyele.

A reálpolitika időnként igazodik a demográfiai valósághoz. Hogy mikor, azt nem látjuk előre, sokszor rosszul konzervál egy rosszul elkapott pillanatot. Aztán a politika is alakítja a demográfiát, meg a demográfia is a politikát. De általában a demográfia az erősebb. Mi magyarok 100 éve egyik oldalról sem akarjuk megfogni a dolgot.

Mintha bármi okunk lenne hátradőlésre. Adja az isten hogy a magyarok számaránya fokozatosan növekedjen minden Kárpát-medencei magyarlakta településen, senki sem állítja meg hogy visszakapjuk az elvesztett területeket. Akkor hátradőlhetnénk.

Érdekeljen-e Nagyvárad hovatartozása, ha tegyük fel, Nagyváradon egyre több a magyar? Ha az idő nekünk dolgozik, előbb-utóbb a politika is nekünk fog. Nagyvárad attól magyar, hogy magyarok élnek ott.

De a magyar identitás jelenleg egy többfrontos háborúban áll vesztésre:

1, Népességfogyás. Mondhatni minden probléma gyökere, reprodukciós ráta alatt vagyunk.
2, Elcigányosodás. Azt hiszem nem kell magyarázni.
3, Határon túli térvesztés. Népesedési és kulturális téren is: a magyar már nem a kárpát-medence domináns kultúrája, a kinti kisebbségek sorra asszimilálódnak
4, Kivándorlás: a demográfiai folyamatokat tetézi hogy pont az a korosztály vándorol ki és szüli külföldre a gyerekeit akinek itthon kéne
5, Identitásvesztés/szellemi öngyarmatosítás: a magyar identitás itthon is teret veszít, a globalista tömegkultúrával, a kozmopolita gyökértelen identitással szemben. Lehet névben-nyelvben megmarad, de nem lesz mélysége. Ezek a magyarok már nem azok a magyarok akik fel tudták építeni ezt az országot.
...
eközben vadul tapsolunk pártunk és kormányunk vezetésével, hogy nem tetézzük a bajt egy hatodik fronton, a tömeges bevándorlás kérdésében, de ez mindegy is.

Valahol rendbe kell rakni, a magyar identitás kérdését mert jelenleg mind az 5 téren vesztésre áll.

---

Maradjunk kicsit Erdélynél, lehet-e a mienk? Mármint, hogy a tied és az enyém, hogy te is ott élsz meg én is. Mert mint a rajkai szlováknak, szabad a határ, át lehet költözni, találnánk-e önként jelentkezőket akik erre feltennék az életüket? Úgy potom 2 millióra lenne szükség alsó hangon, na jó, ha csak a fele kell, elég 1 is. Én már gyerekkoromban is Nagy-Magyarország térképet rajzoltam, és most is el tudok szórakozni a google mapsen újhatárok húzgálásával. De egyszer csak rájöttem: ha Erdély nem is lehet a mienk, attól lehet még az enyém. Mert azt jelenleg senki nem tiltja hogy kiköltözzek, és ott éljem az életem ha ez nekem fontos. De ha nekem nem fontos, miért várjam el mástól hogy fontos legyen neki?

Mondjuk azt, hogy tenni akarunk valamit. Vagy az van, hogy demográfia felől közelítünk, vagy a politika felől. A kettő persze valahol összeér.

Politikailag jelenleg nincs sok eszközünk, nekik van sokszázezer túszuk, nekünk nincs, csak annak szurkolhatunk hogy valamilyen szinten nekik is érdekük marad a határok légiessé válása, mondjuk a rajkai vagy battonyai áttelepülők miatt - 100 év után végre kölcsönös az érdek az átjárásra.

De ha akarunk alakítani demográfiát, alakítsuk. Rakjunk le egy stratégiai tervet: mondjuk a 2. bécsi döntés É-Erdélyi vonalában milyen legkisebb költséggel tudnánk kialakítani egy színmagyar folyosót a székely tömbig? Lenne-e rá érdemi opció? Hogy tudnánk kiköltöztetni anyaországiakat tömegesen? (Ha az 400 ezer londonba vándorolt magyar oda vándorolt volna, most vihetnénk velük 1-2 nagyvárost...) De mi lenne a gazdasági realitás egy ilyen kiköltözési hullám mögött? Mit kezdjünk a szórványmagyarsággal? Hogyan erősítsük meg a kinti identitást? A kinti demográfiai mutatókat? Mivbel biztosítsuk az asszimilációs erőfölényt a kevert peremterületeken, hogy a javunkra billenjenek?

Tudom hogy rohadtul elrugaszkodott egy rohamosan fogyó, saját területét (Bp 50 kilométeres körzete kivételével) belakni képtelen országból ezen filozofálni. Demográfiailag meg itthon sincs meg az a többlet ami elegendő lenne a fordulathoz, jelenleg kb. csak azzal játszhatnánk, hogy odaát a magyarság kevésbé fogyjon, mint a többségi társadalom.

De vagy ezen filozofálunk, és nemzetstratégiát alkotunk, vagy vesztünk az 5 front valamelyikén - vagy mindegyikén - és eltűnünk mi is innen mint a szarmaták meg a gepidák.

Bocs ha csapongó lett, fél háromkor én se vagyok a csúcson.
Az egyik kábeltévén nagy erőkkel reklámozza magát egy utazási iroda, csupa Kanári-szigeteki utakkal - a neve nem fontos, mellesleg egy spanyolországi székhelyű cég magyarországi leányvállalat nélkül. Megnéztük, mit tud, és igencsak meglepődtünk. Ekkora haszonkulcsot felszámolni a gyakorlatilag…..
bircahang Pénz és az élet 2020.01.28 06:06:00
Említettem ezt a témát egy héttel ezelőtt. Az ókori görögök azt mondták: csak az lehet igazi szabad ember, akinek nem kell munkát végeznie megélhetése céljából. Ezért nézték le nem csak a rabszolgákat, a nőket, hanem a szegény, dolgozni kénytelen, jogilag szabad férfiakat is. A problémával…..
1931. Winston Churchill New York-i balesete után tér haza. A forgalmas Fifth Avenue-n - a fordított közlekedésről megfeledkezve - az úttestre lépve egy autó elütötte..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2020.01.20 16:36:01
@molnibalage:

Várostörténeti őskövület földszintes ház Józsefvárosban:
https://www.google.hu/maps/@47.485108,19.0880671,3a,56.2y,286.27h,93.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5O8VdxnBJPZYzkfIF04SHg!2e0!7i13312!8i6656
Az elmúlt években ismét fellángolt a vita azzal kapcsolatban, hogy hol is legyen új híd Budapesten. Konkrétabban arról van szó, hogy kell-e nekünk a Galvani híd, vagy sem, de a probléma persze ennél jóval tágabb. Hogy egy látványos központi folyóval rendelkező városban a hidak építése/felújítása…..
Lassan egy héttel ezelőtt volt 100 éve, hogy Horthy Miklós bevonult Budapestre, és tetemre hívta a "bűnös várost". Ezzel együtt fellángoltak az érzelmek mind a két oldalon, de vajon melyik oldalnak van igaza? Ha ennyire egyszerű lenne a kérdésben igazságot tenni, akkor valószínűleg nem Horthy Miklós…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.11.29 11:51:25
@MAXVAL bircaman közíró: telitalálat :)
Elkészült, és a törvényben rögzített határidőt bőven túllépve (30 nappal a megjelenés előtt, tehát múlt péntekig meg kellett volna jelenjen), de megjelent az új MÁV-GYSEV vasúti menetrend. A menetrend alapja A mai korszerű vasúti menetrendek úgynevezett Integrált Ütemes Menetrend (Integraler…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.11.24 10:08:04
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.11.24 10:12:30
@humorpalanta: Most hirtelen három ilyen állomás jut eszembe: Dévaványa, Kötegyán és Drégelypalánk, ahol sarkon fordultam a vonatok. Nem túl gyakori, de előfordul itthon is.
Testvérszerelem vezetett gyilkossághoz 1962-ben egy Szolnok megyei kis faluban. Ennek az esetnek a leírásával kezdődött Mág Bertalan alezredes (1911-2001) elképesztően sikeres írói karrierje...
bircahang Időben elemeznek 2019.11.13 06:06:00
Bayerék elemzik az okokat. Nagyon helyes a próbálkozás. Még van idő javítani. Mint nem fideszes ember, aki a Fideszre szavazott tavaly, egyetlen nagyon fontos dolgot tudnék ajánlani. A feladat: független fideszes médiák létrehozása, melyek nem csak a hivatalos vonalat ismétlik, lásd a ballib…..
Shayne Manne, az Afrikai Szingularitás Egyetem (SingularityU Africa) vezetője és a Mann Made ügynökség társalapítója szerint a Technológiai Szingularitás – az a történelmi esemény, hipotetikus jövőbeli időpont, amikor a gépi intelligencia meghaladja az emberit – a mostanában prognosztizált 2045-nél…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.11.02 11:27:09
Bemutatót tartottak a leendő utasok számára a hétvégén Vác, Monor és Szolnok állomásokon a MÁV-START Zrt. új, 815 003 pályaszámú, Stadler gyártmányú, KISS típusú, emeletes, elővárosi villamos motorvonatával. A hatrészes, két vezetőállásos motorkocsiból és négy betétkocsiból álló vonat engedélyezett…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.10.29 17:40:28
@E.T.A.: a magad nevében beszélj
Hihetetlen tények és szenzációs fotók a világ legsúlyosabb pénzügyi, gazdasági krachjáról és az azt követő évtizedből...
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.10.24 17:30:18
@JTom: Ha van rá vagy 10 magyar nyelvű megfelelő, akkor használjuk valamelyiket azok közül...
Az MTI Fotóarchívumával közösen indított sorozatunk Színes mindennapok címmel 1958-től minden évet érintve igyekszik bemutatni a magyar mindennapokat sosem látott archív, színes felvételeken. A legutolsó bejegyzésünk a sorban 1970-ig jutott, ma a következő két évet érintjük. 1971. január 18. A…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.10.02 11:00:17
@¿Qué tapas hay?: Már pont rá akartam kérdezni melyik állomás ez, sehogy se állt össze a kép. A méretéből fővonali állomásnak tűnt, de mit keres ott az a HÉV-felsővezeték? Így már érthető.
Kevés olyan designer akad, akinek a szakma vitán felül elismeri tehetségét, egyedi karakterét, de ennek ellenére a nagyközönség visszafojtott sziszegéssel hátrál szinte minden alkotását látva. Ilyen, illetve ilyen volt a szeptember 16-án Karlsruhéban elhunyt Luigi…..
A UITP Global Public Transport Summit 2019-en jártam június 10-13 között, ahol a Navya két önvezető, elektromos kisbusza is járt a konferenciaközpont körül. És hogy jól működnek-e? Abból a szempontból igen, hogy maximálisan biztonságosak. Talán túlságosan is, éppen ez a hátrányuk. A…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.08.24 20:49:47
@Szalay Miklós: Neked sem írni kéne róla hanem olvasni.
Az Anjou család 1301 és 1395 között, vagyis majdnem egy teljes évszázadon keresztül uralta hazánkat, négy koronás fővel ajándékozva meg népünk történelmét (Károly Róbert, Nagy Lajos, Mária, Durazzói Károly). Ennek a bizonyos dinasztiának volt meghatározó tagja Károly Róbert (1301-1342), akinek nevét…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.08.19 09:47:17
Napjainkra Földünk veszélyes övezetekkel, településekkel teli hellyé változott, hiszen számtalan országban zajlik ma is polgárháború (pl. Líbia, Afganisztán, Szíria, Szudán), több állam közt háborús konfliktus feszül (pl.: Jemen - Szaúd-Arábia) és rengeteg helyen egy-egy szervezet tartja fenn a…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.05.07 11:36:45
@darlacko: Mi meglepő, pont azok a városok ahol a fehér ember a kisebbség.
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.05.07 11:38:36
@steery: Jó, akkor mik lennének az egyszerű és jó megoldások?
Mert ha a világ legnagyobb részén nem jöttek rá akkor valószínűleg nincs egyszerű és jó megoldás, legfeljebb csak párezer kilométer távolságból látszik annak.
A világ legnagyobb aquaparkja a Balatonon Bár teljes bizonyossággal nem állítható, hogy soha nem valósul meg tény, hogy a több mint egy évtizedes tervezés és többszöri nagy bejelentések dacára, máig nem kezdődött meg egyik tervezett helyszínen sem, a világ legnagyobbjának beharangozott aquapark…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2019.04.18 10:58:37
MKK-blog Háromból kettő? 2018.12.21 09:00:00
Amikor Homolya Róbert a MÁV vezérigazgatója lett, első interjúiban az volt az egyik fő üzenete, hogy a magyar vasút kihasználatlan, mivel átlagosan háromból két ülőhely üres. Ezt aztán számos médium is átvette, és ők is nagyot sopánkodtak a MÁV járatainak állítólagos kihasználatlanságán. Mindeközben…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.12.22 20:50:42
m.youtube.com/watch?v=jXvAUFdsC_M&t=167s

Azért megvan annak a bája, amikor valaki úgy ül be a MÁV vezérigazgatói székbe, hogy a pályaállapotokkal sincs tisztában.
Három további fővárosi épületet gyűjtöttem össze (a teljesség igénye nélkül), melyeket már nem tudunk személyesen felkeresni. Ezek a nagyszerű épületek vagy a második világháborúban pusztultak el, vagy valamilyen más oknál fogva bontották le őket. Az előző részben szereplő öt épület megtekintéséhez…..
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2018.10.28 20:18:07