Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Közlekedésguru

16 bejegyzést írt és 230 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
"... miért kell elindítani a vonatot akkor, ha a vonatpótlós utasok nem érnek a vonathoz?" - írja olvasónk, és ez egy elég pontosan megfogalmazott kérdés. Nincs is mit hozzátenni. Mire vagy jogosult a megváltott menetjegyedért a Budapest- Esztergom vasútvonalon? 1.…..
Közlekedésguru 2015.04.22 12:06:51
@szekertabor: 2 perccel vonatpótló érkezése előtt menesztették a vonatot. 58 perc várakozás pontosan.
Három évvel a nagy buszteszt után történt az első új busz beszerzés Budapesten, de a körülmények miatt a magyar gyártmányok helyett az év buszának választott Mercedes Citaro szállíthatja nagyobb számban a budapesti utasokat. Lássuk, hogyan sikerült a városi buszok koronázatlan…..
Közlekedésguru 2013.06.01 12:22:55
@kristoof: Igaz, a régi hálózat alapján a legtöbb vonal lehetne ma villamos.

Ettől függetlenül ezzel a belső térrel elérték, hogy sehová se ideális a Citaro-flotta. Belvárosba és forgalmas vonalakra a szűk belső terek miatt, külvárosba és gyűjtő/elosztó vonalakra pedig a kevés ülőhely miatt.

Szóval tök jó, hogy vannak, az is jól hangzik, hogy az év busza, de egy Solaris Urbino 18, vagy a Citadell 19-hez képest ülőhelyben - mindkét típusnál 40 - és terekben - mindkét típusnál jóval nagyobb a 2-es ajtóval szemben és van a 3-as ajtóval szemben is - igen gyenge. Példákat pedig lehetne sorolni még a két fentin kívül...
Közlekedésguru 2013.06.03 18:06:23
@_zahnrad: Nem azért írtam, mert nem láttam a cikkben, csak nagy csalódás lett a Citaro - így, ebben a formában sajnos.

Amúgy szombaton a kedves VT-s simán otthagyott 3 utas közt engem is a megállóban, mert nem állt meg, aztán integetésre fékezett egy kicsit és fullgázzal elhagyta a helyszínt, ennyit a szolgáltatásukról. Senkit se érdekelt volna, hogy éjjel 23 óra után olyan váratlanul nőtt ki a földből egy megálló, amiről nem tudott és távolabb áll meg, észlelt is minket megkésve, de leszarjuk alapon továbbnyomja, az utas meg várjon 20 percet. Köszönöm VT :-(
Múlt héten egyes internetes fórumokon futótűzként terjedt a hír, miszerint már azon a  héten, február 1-vel kezdődően több módosítás is bekerül a MÁV-START Üzletszabályzatába és egyes díjtételek is változtak. A szolgáltató honlapján persze csak a „szokásos”…..
Közlekedésguru 2013.02.07 17:05:18
@VT22: Mivel megszüntették a 6 kocsis egységben teljesen kitömött Bz-szerelvényeket Balassagyarmatról a Keletibe "mert nem fér be a" és a "szállj át és kész" elv miatt adtak egy pofont az eleve csökkenő utasszámnak. Borzasztóan hülyék vannak most döntési jogkörrel felruházva. Ahogy egy MÁV-os menetrendes mondta egyetemi előadáson meghívottként: pl. Salgótarjánba azért nem megy közvetlen vonat, "mert van óránként busz". Tehát meg se próbálnak utasokat szerezni vagy megtartani.
Új MÁV blog Panaszkönyv 2011.10.10 06:00:00
István megint újabb történettel örvendeztet meg minket több évtizedes vasúti pályafutásából. Most éppen a panaszkönyvvel kapcsolatos emlékeiből szemezget nekünk: Panaszkönyvvel mindenki találkozott már. Azt is feltételezhetem, hogy a vasúti Panaszkönyvvel is sikerült…..
Közlekedésguru 2011.10.10 14:53:53
@Adani: 5 évvel ezelőtt dolgoztam hírlapárusként, a Hírker Zrt.-t meg nem érdekelte, hogyan szabadulsz meg a rengeteg aprótól. Akkor én is bankban váltottam be, érmetípusonként 100 db-ot lehetett ingyen. Azért egy hét után már kérdeznie kellett, hogy honnan viszem, gondolom feljelentett volna hátha automatákat fosztogatok ha nincs megelégedve a válasszal... A bankfiókban nálunk is az érmeszámlálóval gyorsan ment a dolog, de általában az összes apró címletből volt 100-100 db. nálam.

Ettől függetlenül gyerekként a postán elég negatív volt az, hogy az utolsó néhány érménél összeborítja és elkezd hisztizni, pedig nem beváltani akartam volna, hanem fizetni vele. Nem érdekelt volna, ha elküld egyből, de hogy 3-4 percen át számolja, aztán a vége előtt megőrül, na az felejthetetlenné teszi a mai napig. Pedig legalább 15 éve volt...
A BKV közleménye: 2011. június 20-án a 3-as metró vonalán megkezdjük a metrókocsikba az esélyegyenlőség biztosítása érdekében beépített vizuális indításjelző berendezések tesztelését. Az ajtózáródásra figyelmeztető fényjelzés révén a be- és kiszállás még…..
Jó hosszú levélváltás a MÁV-Starttal. Kedves Megintállunkvazze Blog és olvasók!Még május 18-án történt velem egy elég érdekes vonatkimaradásos eset, amelyről azóta, vagyis 4, azaz négy hónapja sem sikerült zöld ágra vergődnünk a MÁV-START-tal.Gondoltam, hogy a…..
Közlekedésguru 2010.10.14 21:14:32
@vanek ur: Ehhez tehetség kellene...
Kedves Donát! Júliusban küldtem neked egy e-mailt, melyben csatoltam a MÁV-nak július 12-én írt levelemet. Nos, az a helyzet, hogy augusztus közepéig nem válaszoltak, aug. 16-án újra elküldtem a levelet, azóta sem válaszoltak, és odáig jutottam, hogy múlt héten minden nap…..
Közlekedésguru 2010.10.14 20:26:32
@pbence: Jajj, a Flirt-öket se emeld ki, azokon sincs 40%-ban se víz se szapan vagy épp valamelyik 50%-osan. Pedig elég sokat utazom/utaztam Flirt-tel. (Bp.-Győr-Bp. naponta, ezek között van elég sok Flirt-ös út).
Közlekedésguru 2010.10.14 20:33:16
@charlie: "A kötelező ülőhelybiztosítással meghirdetett vonat csak menetjeggyel és előzetesen megváltott pót- és helyjeggyel, helyjeggyel vehető igénybe."

Nincs olyan, hogy helyjegy. Amit akarsz írni, ott csak az van, hogy pót- és helyjegy. A helyjegy különben semmit mást nem ér, csak hogy meghatározzák, hová ülhetsz egy olyan szar programmal, hogy az első kocsin tumultus lesz, a másikon meg alig lesznek, de azok is csak a kocsi egyik részén. Borzalmas, inkább csak pótjegy.

Máskülönben pótjegyes vonat esetében pótjegyet csak az ülőhelyek 80%-ára adhatnak el. TEHÁT MIRŐL BESZÉLSZ?
Közlekedésguru 2010.10.14 20:36:32
@charlie: Azért állították félre az osztrákok az EC-ket azzal, hogy álló utasokkal NEM ENGEDIK BE?

Pedig csak pótjegyes! - Tehát NINCS igazad!
A történet ma egy hetes, de még mindig a hatása alatt állok.Történt hogy 2010.08.27-én Körmendről utaztam fel Budapestre.23-án hétfőn utaztam le akkor megvettem a retúrjegyet, illetve a helyjegyeket.A jegyeket 4 nappal korábban megvettem. Az elvirán szépen ahogy lehet megnéztem…..
Közlekedésguru 2010.09.14 22:54:30
@Ákibard!: Ja, jut eszembe: InterCity.

Győr-Gyárvárosig eljut pontosan, majd áll 40-45 percet, mire beér Győr állomásra. A MÁV indoklása a panaszra: "a vonat a megnövekedett utasforgalom miatt Kelenföld állomáson túltartózkodott."

Persze vis maior, pénz nem jár. Pályafelújítás volt, de pót- és helyjegyes vonat. OK, hogy késik, de elsőbbsége van, bíztunk benne. Eljut Gyárvárosig pontosan, majd 45 percet áll és ez vis maior? A pályafelújítás vagy az, hogy valamit elcsesztek? Siklás, gázolás, szakadás stb. nem volt. Az indok meg hülyeség, akkor most mi van?
Közlekedésguru 2010.09.14 22:56:38
@gcsabi: Az 1-es vonalon hatalmas tartalékok vannak a menetrendben, undorító, hogy csupán a "menetrendre" várunk, amikor mehetnénk. Ha okkal nem megyünk, az ember megérti, de hogy ok nélkül sem, na azt már utáljuk!
Közlekedésguru 2010.09.14 22:57:29
@Közlekedésguru: főként a személy katasztrofális
Az írás valóságtartalmát nem tudtam ellenőrizni, elsőre kicsit furcsának tűnik a dolog, de majd megmondjátok ti, van-e ilyen.Tisztelt Illetékes Úr/Hölgy!Már több, mint másfél évtizede járok fel vidékről Budapestre dolgozni és néhány évig a volán járatait részesítettem…..
Közlekedésguru 2010.09.06 21:54:21
@VJV Man: Nem, annyi különböző ember kérte tőlem.
Egyszer Komáromig egy hölgy, aki jött. Ott valamiért csere volt, gondolom az eredeti beosztás ugrott és amiatt. Tatabányáig már más volt, ő is ellenőrzött, jogosan. olyan is volt, hogy a két jv menet közben kocsit cserélt a Flirt-en és emiatt már kettőnél tartunk Tatabányáig. Ott eleve minden áldott alkalommal csere van s volt még fővizsgáló is, s a kapunál persze elmaradhatatlan. Nem, nem azzal volt bajom, hogy egyvalaki véletlenül többször. Nem is a személyzetcsere, az kettő lenne, nem négy ellenőrzés.
Közlekedésguru 2010.09.06 21:58:01
@Ákibard!: Az alapból kettő a megszokott. A négy-öt-hat már a két-háromszorosa, volt olyan utam, amikor kétszer is volt fővizsgáló, s a két kalauz szintén időközben kocsit cserélt (Tatabányáig és Tatabányától is), így már hat ellenőrzésnél tartunk. Én sem szoktam eltenni, kinyitva hagyom a tokot az asztalkán, csak az indokolatlanul sok már kicsit feltűnő és abszurd.
Közlekedésguru 2010.09.06 22:01:53
@Geri 722: Mondom, az asztalkán van, általában nem egyedül utazom, szóval valaki észlelné ha valaki el akarná lopni, még ha elszenderülünk akkor is. Én tőlem lehet 146-szor is, kb. 5 percenként, csak feleslegesnek tartom. És még mindig nem az egy ember ennyiszer dolgot írom, hanem hogy ennyire nem bíznak meg bennetek és ennyiszer kell egymást is ellenőrizgetni. Értitek (VJV Man és Ákibard!-nak is szól)?
Tisztelt Blog és MÁV!   A mai napon a Szolnok-Budapest vonalon ismét káosz alakult ki. Szépen haladunk Pest felé a vonaton, majd Ferihegy megállónál a kalauz végigsétált a vonaton és arról tájékoztatta a vonaton ülőket: "A Nyugatiban aláváltottak egy vonatnak, fél…..
Közlekedésguru 2010.09.02 21:18:24
@gcsabi: Akinek ez az élete, az meg tudná oldani.
Közlekedésguru 2010.09.02 21:19:40
@Közlekedésguru: De a kommunikációs lehetőségek javítása erősen ráférne a MÁV-ra
Tisztelt megintallunk!   Két egymásnak ellentmondó tapasztalatom miatt szeretnék információt kérni a kerékpárok vonattal szállításának rendjéről. A régebbi tapasztalatom kicsit összetettebb. Június 28-án hétfői napon jóval a vonat indulása előtt (megszokás, hogy ha…..
Közlekedésguru 2010.09.02 21:00:42
@Skin: A győri gyorson meg volt hirdetve, Ácsnál kerékpár feltétele közben rámenesztette a vonatot és ordibált, hogy nem lehet kerékpárt feltenni. De lehet, mivel legelöl tette volna fel.

Vicces, hogy egy szerelvényen nincs egy kocsirész sem, a másikon meg két kocsirész + kerékpáros kocsi. De az elsőosztályú rész is hasonlóképp működik...
Közlekedésguru 2010.09.02 21:07:07
@charlie: A halbik, Flirt-ök, Talent-ek és stb. kocsikon miért nem oldották meg a kerékpár akasztási lehetőségét? A Bhv-s szerelvények vezérlőinél megtudták? A halbis vezérlőn megtudták, de a középkocsikon már kimaradt.

Számomra érthetetlen.
Tiszteletem, Ashi!Rendszeresen figyelemmel követem a Megint Állunk Vazze blogot, és bár velem a rendszeres vonatútjaim során szerencsére nagyon szélsőséges dolgok nem történnek - azért ehhez én is hozzájárulok, hiszen betartom az utazási szabályokat, bár olyan dolgok velem is…..
Közlekedésguru 2010.09.02 19:28:29
@vanek ur: Szóljon a nevemre a forgalmi, de a mellettem lévők? Egy autó 5 személyes, pótoljam vonattal, s én egyedül mehetek ingyen. (Ritkán autózom egyedül). A bérletet kaphatom egy nappal tovább, ugyanis 22-ére van forgalmi engedélyem...
Közlekedésguru 2010.09.02 19:33:47
@vanek ur: Bérleteseknél mit ér ez az egy ingyenes nap?

Mennyien akadnak olyanok, akiknek pont 21-én jár le a bérlet, s csak 23-ától kell majd megvegye?
Tisztelt MÁV-start!A reggeli órákban a 70-es vonalon előforduló sorozatos késések miatt ragadtam billentyűzetet. Mellékelten csatoltam a késésekről vezetett táblázatot melyből látható, hogy a 14 vizsgált napon egyetlen egyszer SEM érkezett pontosan a vonat!A 2217-es vonat Dk.…..
Közlekedésguru 2010.09.02 19:14:04
@AndOr: Vagy a Győriből kivenni? Nevetséges, hogy csak a menetrendre várunk. Semmi másra.
Tisztel Szerkesztő, MÁV!        Levelem két anomáliára hívná fel a figyelmet, melyet a MÁV tettrekész alkalmazottai tovább tetéznek.        Az első szituáció a Budapest - Hatvan közötti útvonalon történik, hétvégente többször. A két…..
Közlekedésguru 2010.09.02 19:00:06
@rickyramirez: Ha lenne egy gyűjtő pótjegy, amit akkor használnék fel, amikor éppen úgy jön ki a lépés sokkal nagyobb forgalma lenne általam a MÁV-nak.

Pl. Keletinél ha nem indul a DACIA, átszállnék az IC-re. Arra nincs idő, hogy a pénztárakig vissza, le-fel s a vonatig ismételten mire kiderül, hogy nem indul.

Pl. Kelenföldön nem jön a DACIA, helyette az utolsó pillanatban beközlik, hogy érkezik az IC. Szintén lehetetlen megvenni a pót- és helyjegyet rá.

Én vagyok a rossz?
Közlekedésguru 2010.09.02 19:01:33
@charlie: Diák MÁV-START kártya nincs. Ha lenne, megvenném...
Közlekedésguru 2010.09.02 19:03:17
@Adani: Odaírhatnák a "dolgozóinknak fenntartva" táblát is, rajtuk kívül nem sokan utaznak első osztályon...
Most először autós élményeim osztanám meg azokkal, akik néha ide kattintanak.Történt az, hogy a Dorottya utca volt az uticélja "az utasomnak" kb. 20 percre. Az odaúttal (kék vonal) nem volt gond, az Erzsébet teret szépen félig körbejárva (Astoria felől így lehet a…..
Közlekedésguru 2009.11.12 22:24:12
@cooldogg: igazából semmi nincs feltúrva, nem zárták el csak egy táblát tűztek ki. A rendőrök a buszsávon haladókat büntetik, de az orruk előtt ha átmentem volna, azt sem nézték volna tétlenül.

Az a legnagyobb probléma, hogy az autósokat, akik erre mennének bezsúfolja oda, abba az utcába, ahol saját magukon kívül a 15-ös buszokat is feltartja...
Közlekedésguru 2009.11.12 22:26:08
Közlekedésguru 2010.05.27 23:44:24
@spag: Az egy dolog, hogy kivételesen autóval mentünk: útba esett, így nem parkoltam le totál máshol és fizettem parkolójegyet és mentem vissza a kocsihoz, útbaesett, kiraktam, félreálltam, megvártam: felvettem volna - de ennek semmi köze ahhoz, hogy ott lezárták a betorkolló utat.

A kettes villamos pótlásakor még megértettem volna a "kivéve BKV" táblát, így viszont nem: maga a tábla ott felejtése a BKV 15-ös járatát hátráltatta csak és értelmetlen.

Nem az onnan érkezők zavarnák a hídra való felhajtást, hanem a buszsávon előzők, ez nem ugyanaz a kategória. Ráadásul nem is a hídon akartam volna átmenni, csak át a téren: miért csak az egyik irányban lehet?

No mindegy, nem tudom milyen lesz az átépítés, majd meglátjuk.
Néhány hónappal korábban megjelent a blogon, hogy a 109-esen alacsonypadlós kocsik nem közlekedhetnek a Margit híd felújítása kapcsán, ezáltal az összes 435-ös is eltűnt. Láttam 415-öst is a csuklósok helyett, a válasz mégis az volt: a csuklós nem fér el. Elfogadtam, mivel…..
Január 28-án 10 óra környékén értünk a Király utca - Erzsébet körút megállójához. Odaérkezésünkkor épp egy 70-es indult el, de mivel a 78-as lett volna számunkra jobb, így nem is siettünk hozzá. Eltelik néhány perc, gyűlik a tömeg - troli nem jön. 20 percnél járunk,…..
Zsolt a sztrájk alatt „igazi BKV-s” buszvezetővel találkozott. Olvasónk megkérte a 161-es busz vezetőjét, hogy ha úgyis a garázsba megy, legyen olyan kedves, és vigye el őt is valameddig, hogy ne kelljen annyit sétálni. A buszosnak nem tetszett a kérés, felszólította az…..
Közlekedésguru 2010.01.19 02:18:08
@Buzigyuszi: Számításaim nélkül 110 km Salgótarján Budapesttől, csak a jegy szól 120 km-ről. Vonattal viszont már 140 km-es jeggyel lenne elérhető. :)
Közlekedésguru 2010.01.19 02:21:02
Nekem is úgy küldték a Keletiből. ..
Közlekedésguru 2010.01.12 19:25:48
A buszos valószínűleg megunta, hogy a kerekesszékes utast minden reggel fel kell segítenie a buszra, ezért tette fel neki a címben lévő igen bunkó kérdést. Olvasónk nem unalmában utazgat reggelente, munkába megy, és csak ezzel a busszal éri el a másik alacsonypadlós buszt, amire…..
Közlekedésguru 2010.01.12 14:15:33
@DonBandi: Elférnek, de szabály tiltja, csak egy mozgáskorlátozott utazhat.

@bokatheking: babakocsira is van korlátozás, általában kettőnél több nem lehet buszon. (A babakocsis jelen van egy szám -annyi szállítható a jármű adott részén).

HÉV-en és Fogason ugyanúgy a kerékpárok száma is meghatározott.

Minden hasonlóra van korlátozó szabály!
Közlekedésguru 2010.01.12 14:26:12
@Mosolyka: Nagyon sok idióta él, aki arra nem veszi a fáradtságot, hogy belegondoljon: ő a másik helyében mit csinálna, hogyan érezné magát.

Az ilyenek valószínűleg nem is bírnák elviselni minden nap azt, amit Te. Szoktam az adott vonalakon utazni, ha találkozunk én a sofőr mielőtt kiszállna már lenyitom és felcsukom a rámpát Neked (eddig is megtettem).

Legutóbb az szomorított el hazafelé, hogy este fél nyolckor a József körúti megállóban láttam egy mozgáskorlátozottat, aki várta volna a 9-est, ami akkor már nem jár, 109-esen pedig nincs alacsonypadlós kocsi jelenleg a Margit híd miatt. Szólni akartam neki az ablakból, hogy hiába vár, de addigra a hátsó ajtóhoz sietett, de a legmagasabb padlósra ki emelné fel és tenné le? Nem tudom menyit várt szerencsétlen a semmire.
Még a menetrendet sem tudja megnézni, mivel magasra van kirakva. Elszomorító a mai állapot...
Közlekedésguru 2010.01.12 14:27:44
Olvasónk a napokban a 28-as villamoson utazott. Három ellenőr ment oda hozzá, és kérték a jegyét, bérletét. Az utas szóvá tette, hogy a hajléktalanok mellett csak úgy elsétáltak, megkérdezte, hogy őket miért nem ellenőrzik? Ebből lett a vita: Kedves BKV-figyelő! Olyan esetnek…..
Közlekedésguru 2010.01.11 14:17:21
@Bayla: A VT-s, Nógrád Volános és Volánbuszos kocsik menetrend szerint közlekednek majd, csak a BKV-sok nem fognak járni. Most sajnálom, hogy nem a VT adja a 83-as pótlóra a kocsijait...
Közlekedésguru 2010.01.11 14:18:18
@molnibalage: Sajnos nem, pedig egy bejelentett ellenőr-sztrájkkal a cég többet veszítene...!!!
Közlekedésguru 2010.01.11 14:23:29
@Jegkoko: Véletlenül ma is égésterméket szagolhattam a 260-ason, majd a kedvenc minden második nap elakadásjelzővel látom az út szélén 280-as következett, mindkettő teljesítménye: nagy hang, sebesség alig.

Ma történt, biztosan nincs gáz a buszokkal...

(Mondtam már: ha valóban a belső világítás és egyéb szarságokon ment volna a hiszti 270 helyett 1000 busz maradt volna a garázsokban - aki ezt nem látja az nem közlekedik Budapesten buszokkal napi szinten!)
Remélem mindenkinek kellemesen telt a Karácsony. Nekem sikerült szépen megfáznom, úgyhogy bejgli mellé hagymatea és neocickány ment, de jelentem sikerült kikupálnom magam és ismét itt vagyok. Nagyon sok levelet kaptam és ígérem, hamarosan publikálni is fogom őket.  Rögtön…..
Nekem még nem volt problémám az IC vonatok 220-as csatlakozásával. Már amikor sikerült találni:) Ellenben olvasónk nem tudta használni, mert a MÁV-nak jelezték, hogy az áram kinyírja a laptopokat, ezért utazás alatt nem lehet használni. Nem értem a takarítógépeket nem nyírja…..
Közlekedésguru 2009.12.05 23:04:06
@Peti817172M: nekem az aksi ment szarrá Flirttől, tervezem is felvenni a MÁV-val a kapcsolatot ez ügyben. Ugyanis a Flirt-ökön semmi az ég adta világon nem jelzi, hogy nem használható.

IC kocsikon többször láttam a laptop áthúzva jelet, nem is használtam. De egy új, korszerű motorvonattól azért többet vártam volna...

Egy túlfeszvédelem ilyen drága lenne?

Nekem se a töltőt tette taccsra, csak ennyit akartam mondani. Az aksi a korábbi 2 óra 20-30 perc helyett kb. 2 percet bír ki hálózati táplálás nélkül. Mellesleg volt két nap, amikor teljesen megbolondult, szerencsére utána helyrejött.

IC/EC esetében pedig elvárnám a pótjegyért cserébe...
Közlekedésguru 2009.12.05 23:06:49
@lurkó: Flirt esetét eggyel fentebb láthatod...
Az alábbi tájékoztató szöveg került rá a 109-es autóbuszok menetrendi lapjaira lassan egy hónapja: FIGYELEM! 2009. október 9-től a Margit híd felújításának ideje alatt a vonalon alacsonypadlós járművek nem közlekedhetnek.Az ember a felújításai munkálatokat persze el kell…..
Közlekedésguru 2009.11.07 23:39:47
@cooldogg: Szerény véleményem szerint a szélesség és nem a hosszúság okoz gondot. Ha a 415-ösök elférnek, a 435-ösök miért nem?