Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gábor Lippai

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Politikai gesztusokkal kísérve adták át hivatalosan a nemrég Oroszországból megérkezett Pancir-Sz2 kombinált légvédelmi komplexumokat a Szerb Légierő és Légvédelem csapatainak. A rendezvényen főszerepet játszott az államelnök; visszakapta történelmi számozását a jakovói helyszínt biztosító…..
Gábor Lippai 2020.05.09 17:58:42
@Levente B.: hogy hol a bizonyíték, hogy a Falcon csapatszállító, és, hogy egy ilyen lehetöséget a bizonyításra, mint a GABS troop rotation miért nem használtak ki erre.
Mellesleg, az A319-est használni annyi ember szállítására, ami a FA7X-ben is elfért volna, nem tünik gazdaságosnak. (Egy újabb magas labda, amit lecsaphattak volna, nem?)
Gábor Lippai 2020.05.09 18:16:49
@Levente B.: nem, nem írták le a teljes utaslétszámot (miért nem vajon? Lehet, hogy többen voltak a külföldi utasok, mint a magyarok, és ez kellemetlenül nézne ki?). Amúgy, kösz a lefotelhuszározást, nem esett jól. Én teljes névvel vállalom a hozzászólásaimat, a névhez tartozó közösségi profiljaim pubilusak, ellenörizheted, ha érdekel, hogy milyen fotelekböl ”osztom az eszet” 22 éve.
Gábor Lippai 2020.05.09 19:11:25
@Levente B.: a létszámmal kapcsolatban: valószínüleg nem írja elö törvény, hogy az adófizetök pénzén finanszírozott állami légijármüvet (STS/STATE) milyen célra vették igénybe. Csak demokratikus országokban szokás ilyen adatokkal transzparens módon elszámolni. Az Airbus-szal kimenéssel csak akkor van probléma, ha a nem publikált számú utasok a Falcon-ban is elfértek volna (gazdaságosság).

A privát üzenetröl meg annyit, hogy vannak barátaim, ha csacsogni van kedvem, ezen a blogon “szakmai” kérdésekre szeretnék válaszokat kapni, látszólag többé-kevésbé tájékozott résztvevöktöl. Lehet, hogy trollkodásnak tünik néhány kérdésem-felvetésem, de hidd el, nem annak szánom, csak nem elégszem meg a sablon válaszokkal, amikkel sokszor hasba akasztani próbálnak.
A telefonszámom pedig megtalálható a LinkedIn profilomon. :)
Az új koronavírus járvány kimenetelével, következményeivel kapcsolatban sok a bizonytalanság, de az megelőlegezhető, hogy nagy nehézségekkel és szerteágazó válságjelenségekkel kell megküzdeni úgy individuális szinten, mint a legkülönbözőbb méretű entitások világában, legyen szó családokról,…..
Gábor Lippai 2020.04.26 12:26:21
@75AP: WizzAir betartott bármi ilyet? Még azt is nehezen tudom elképzelni, hogy a gépen alvás Kínában megfelel-e egyáltalán az OM-A chapter 7-ben a suitable accommodation kritériumainak.
Gábor Lippai 2020.04.26 12:50:26
@zord: a gyorsaságról: “one of the three Boeing Globemaster C-17's was ready to take off from homestation Pápa only 72 hours after receiving the request”

www.sacprogram.org/en/Pages/Strategic-Airlift-Capability-Executed-Emergency-Response-Mission-to-Support-COVID-19-Fight.aspx

A hatékonyságról meg már korábban írtam a 45 tonna vs 11 (nem beszélve a térfogatbeli különbségekröl, különösen, hogy a covid-cargo jellemzöen nagy térfogatú, könnyü papírdobozba csomagolt cucc).

Az minden SAC -programban részt vevö ország politikai vezetésének szuverén döntése, hogy az évi több mint 3000 repórából megvásárolt résznek mekkora hányadát mire használják fel. Vagyis nem NATO-reakció kérdése, hanem az adott szuverén “nemzetállam” egyéni döntése.
A SAC még mindig nem NATO, soha nem is volt az. Ami a “nemzetállami” eröforrásokat illeti, meggyözödésem, hogy a SAC-programban vásárolt C17-es repóráink a legegnagyobb stratégiai eröforrásai Magyarországnak még mindig, A319-eseket és FA7X-eket is meghaladó mértékben.
Gábor Lippai 2020.04.26 21:43:05
@Kelepisti: nem repülhet be Kínába, mi? De. Papír kérdése (diplomáciai engedély).

www.nato.int/cps/en/natohq/news_175195.htm
A főleg nagy távolságú és nagyobb létszámú, gyors személyszállításra alkalmas Airbus A319-es februári érkezése után a hétvégén Kecskeméten újabb típus, a Dassault Falcon 7X csatlakozott a honvédség látványosan bővülő légiszállító flottájához. Mivel nagy érdeklődésre számot tartó, általam szorosan…..
Gábor Lippai 2018.08.05 16:36:17
@Sipovicsné Zahedli Krisztina: tulajdonképpen nem is kormánygép, hanem állami repülögép (state aircraft). Ebbe a kategóriába tartoznak a honvédelmi, rendvédelmi célú, állami tulajdonú és felhasználású repülögépek is. Még a SAC C17-esek is magyar állami repülögép státuszban vannak. Ez bizonyos esetekben elönyt jelent, más esetekben hátrányt a polgári tulajdonú/felhasználású gépekkel szemben. Nyilván használhatja a kormány is, hiszen az is az állami hatalom egyik része.
Azt mondják, a változás addig nem is változás, amíg csak beszélnek róla, amíg csak zárt körben érzékelik. Akkor változás a változás, amikor van látszatja. Amikor az M5-ösön Budapestről Kecskemétre tartottam, és már tizen kilométerekről nagy gépeket láttam délkeleti irányba repülni leszállóban, na az…..
A nemzeti légiszállító képesség helyreállítását célzó program harmadik kategóriájára gondolva... Zord..
Gábor Lippai 2018.03.01 16:31:23
@Gaudi: Igen, így. Állami repülögépekkel végrehajtott átrepülésekhez, leszállásokhoz diplomáciai engedélyeket kell kérni. A diplomáciai engedélykérö levélben deklarálni kell, hogy a szállítórepülögép fedélzeti fegyverekkel, illetve felderítö eszközökkel nem rendelkezik.
Ma bemutatták a szerdán-csütörtökön Kecskemétre érkezett honvédségi Airbus A319-es többfunkciós kormányzati szállítógépeket a nyilvánosságnak. A nemzeti légiszállító képesség helyreállításának folyamata kétségtelenül óriásit lépett előre, de itt is igaz, hogy a puding próbája az evés, és hogy a…..
Gábor Lippai 2018.02.03 08:59:41
@Kelepisti: a szállítórepülögépek beszerzése szerintem is szükséges volt, és azzal, hogy sugárhajtású típust vettek, Magyarország valóban új képességgel gazdagodott. Ezzel maximálisan egyetértek. Az viszont elgondolkodtató, hogy vajon mennyi pénz foly(hatot)t el a közvetítö offshore céghez (ha volt ilyen) és miért volt erre szükség (ha így történt)...
Gábor Lippai 2018.02.04 09:54:22
@KGyST: 6. Az a B-737-eseken van csak.
youtu.be/Du1zZo0IdEU
"Sziasztok, baj van, baj van, el kéne vinnünk a lépcsöt..." :) :) :)
Ha hihetünk az ígéreteknek, még év vége előtt bejelenti a kormány, hogy hogyan kezdi meg helyreállítani a nemzeti légi szállító képességet, mely regnálása alatt történelmi mélypontra sorvadt. A transzparencia teljes hiányával megvalósuló beruházás kapcsán keringő spekulatív teóriák segítségével most…..
Gábor Lippai 2017.12.23 22:01:47
@stonefort2: a mobiltelefonok elölapi kamerái (pl. selfie készítésekor) tükrözve rögzítik a fényképet.