Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Albu

0 bejegyzést írt és 900 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahogy azt előző cikkünkben bemutattuk, a vasúti teherszállítás szerepének erősítése összeurópai érdek, hiszen az EU-ban döbbenetesen magas ma a közúti áruszállítás részaránya a vasútihoz képest, ami mind az úthálózat (túl)terhelésében, mind súlyos környezetvédelmi problémák (légszennyezés, zaj)…..
Pangea Bevándorlók Bécsben 2018.03.10 09:50:00
Az elmúlt napokban nagy hullámokat kavart Lázár János elhíresült kampányvideója, amelyben lényegében  Bécs bevándorlók miatti élhetetlenné válásáról értekezett, helyenként kifejezetten meredek állításokat megfogalmazva ("a 700.000 ausztriai bevándorló java része ebben a kerületben - Favoritenben -…..
Albu 2021.04.21 22:25:53
@lezlidzsi84: Nem tudom, mikor és hogyan tesznek a gettósodás ellen, sokszor nem tűnik úgy számomra, a térképek alapján sem (összhangban van a benyomásaimmal pár világos zöld meg kék folt), de alapvetően Budapestnél mindenhol nagyobb rend van Bécsben az utcákon és a járműveken, pár hónap alatt megszűnt bennem az a félsz, ami a Nyugati és a Boráros közt rendszeresen előállt a Nagykörúton.
Budafok különleges adottságait – a Duna partot, a szőlő, bor és a pezsgőgyártás egyik hazai bölcsőjét – természetesen a kirándulók is hamar felfedezték. A belvárosból özönlő érdeklődők kb. száz év előtt hatalmas vendéglői teraszokat töltöttek meg, különösen a remek halászlé és egyéb halételek miatt...
A közelmúltban ismét felmerült a vasútfejlesztési ötletelés keretében a V0 névre hallgató, Budapestet elkerülő teherszállító vasút megépítése. A dolog komolysága persze erősen kérdéses, hiszen 7-8 éve már egyszer ugyanígy nekiveselkedtek a kérdésnek, aztán a FŐMTERV pénzzel való kitömésénél tovább…..
Albu 2021.04.20 13:45:43
Asszem, mehet a diplomám a Vaterára.
Mondjuk ez legalább a korábbi V0 legnagyobb faszságát kiküszöböli, hogy az elővárosi szakaszon szintben ágazott ki (volt lóherecsomópontos változat is, sajna nem vicc). De megtartja a többi faszságát: (már a nevéből is ordítóan) autópályás logikát erőltet agyatlanul a vasútüzemben.
itf.hu/index.php/cikk/100-v0-nehez-teher

Rákos—Hatvan közt ha egy átkötést fordítva húznak be, akkor lenne egy másik tehervonati félreálló (Rákos felé egy van összesen : )

A V0 meglevő szakaszát amúgy a Szob—Miskolc útirányon rendszeresen fuvarozó sem használja, megkérdezték, hogy tudja-e, hogy olcsóbb. Évi egy vonat jár rajta. Hiába készültek úgy a műtárgyak: a második vágány már ki sem épült, pedig volt rá pár évtized : D
Jólmúltkorjában mutattam pár villamosos teherszállítós képet, úgyhogy most nézzük meg, hogy mi zajlott a "nagytestvér" vágányain, azaz a HÉV-nél. A fotókat ezúttal is Tomáš Dvořák készítette. A villamoshoz képest a HÉV közelebb áll a nagyvasúthoz, és nem meglepő módon a tehervonataik is…..
Albu 2021.04.19 20:18:38
@Hamster: 2000-es évek közepén még mehettünk volna Dacia taxival a gólyabálra (poénból), de sajna szabadnapos volt.
Századunk első éveiben már történtek kezdeményezések hazánkban a motoros járművek üzem beállításával, a mellékvonalak személy- és teherforgalmának szétválasztására. Ezt a korszakot lehet a motoros üzem "első bevezetésének” nevezni. A ,"második bevezetés” 1925-től számítható, mikor a benzin-, illetve…..
Albu 2021.04.13 08:09:32
@Ehetetlen Odó: Na igen. És Pistát nem úgy ismerem, mint aki ezt így kinn hagyná.
Dr. Csiszár Rita több alkalommal írt már cikket nekünk a két- és többnyelvű gyereknevelésről. A Svájcban élő szakértő magyar és angol nyelvű tanácsadókönyveit több ezer családban haszonnal forgatták már, és számos külföldi magyar közösségnél megfordult előadást tartani. Ebben a cikkben Rita…..
Albu 2021.04.12 22:56:09
@Golf2: Semmit nem hallottam az Aegonról, de felhívott egy ügynökük. Amikor mondtam, hogy külföldön élek, már nem ajánlotta, hogy később visszahív.
Körülbelül egy éve mutattam néhány képet Dieter Kubischtól, aki a hetvenes és nyolcvanas években (is) járt nálunk. Az ő fotóival utazunk most vissza 1974-be: 1977 júniusának végéig az M1/M7 bevezetőjén a fővárosba érkezve Budaörsnél találkozhatott először a budapesti villamossal az ember, a 41-es…..
Albu 2021.04.07 17:00:58
@Gabesz9: Kamarában is volt hurok. Pár éve még láttam némi nyomát asszem.

Onnan már be lehetett gyalogolni Budaörsre, akkoriban ez volt a norma — máig nem halt ki.
Albu 2021.04.07 17:06:50
@toto92: Mai szemmel rengeteg ilyen értelmetlen dolog volt akkoriban, technológiai szempontok és kényelmesség a csúcson, fordulóidő, tavalyi menetrendből való kiindulás szellemi kényszere…

Csau_s_eszkuék is úgy húztak ki egy metróállomást a tervből, hogy: gyalogoljanak csak az emberek, mert az egészészséges. — Miben különbözik tőlük a mindig felfelé bukó Fajcsák Lajos? : )
Nagyon hosszú ideje halogatjuk a Mikosdi Kastély történetének közreadását. Kibogozhatatlan, érthetetlen. Nyolcadik éve, hogy állandó jelleggel építési terület, az állapota viszont egyre csak romlik. Csalók, bűnözők, folyamatos árverések, tehetetlen hatóságok, minden van itt, ami tökéletes példája a…..
Albu 2021.03.24 02:00:50
@Elherdált.Örökségünk: Szerencsére pl. báró Bánffy Farkas és társainak több esze és elhivatása van ennél. ; )
Az utóbbi hetekben tetőfokára hágó, a kárpátaljai magyar intézményeket, közösségeket létében fenyegető, állami szintre emelt ukrán sovinizmus nem csak az ország kisebbségeit veszélyezteti. A szavakban "a dicsőséges Ukrajnáért" oly bőszen harcoló szélsőséges nacionalisták valójában hazájuknak is…..
Többnyelvű gyereket nevelni még akkor sem könnyű, ha a szülők anyanyelve eltér, így azt gondolná az ember, hogy ez sima ügy lesz. Hát nagyon nem az, azonban a nehézségek a legváratlanabb helyekről jöhetnek. Nyolc tanács a sikerhez. A kép illusztráció..
Külföldön ingatlant vásárolni nagy döntés, hiszen ezzel valahol végleg letesszük a garast az adott ország, város mellett – de legalábbis saját ingatlannal már nehezebb mozdulni, mint egy bérleményből. Orsiéknak (akik történetét nemrégiben olvashattátok) hat, zökkenőkkel teli évükbe telt, mire az…..
Albu 2021.02.07 22:49:15
@Csodabogár: Oké, bérelni rugalmasabb. És ötven éves kortól halálodig nem félsz, hogy ha eltöröld a lábad, mész az utcára?
Hollandiáról elsőként nem feltétlenül a kőkemény bürokrácia jut az ember eszébe, pedig a helyzet kifejezetten rossz ebből a szempontból. Olyannyira, hogy a napokban a kormány is belebukott egy csúfos ügybe, ami ráadásul nem is egyedi. A holland miniszterelnök kormányával együtt távozott..
Hanna lassan hét éve él Olaszországban, ahová voltaképpen egy szerencsés véletlennek köszönhetően került. Aki követi a blogot, az talán emlékszik még rá, hogy körülbelül két éve megírta már történetét, miként sikerült elkezdeni operaházakban rendezőasszisztensként dolgozni. Most arról mesélt, miként…..
Albu 2021.02.07 21:56:10
A britek végleges távozása az Európai Unióból azt is jelenti, hogy sokak számára nehezebb lesz a külföldi munkavállalás, hiszen az angol mégiscsak a talán legelterjedtebb tanult nyelv Magyarországon, ráadásul egy szintig viszonylag könnyen elsajátítható. Szóval hova menjenek azok, akik angolul…..
Az elmúlt egy év a külföldön tanuló egyetemistáknak sem volt könnyű – tele aggodalommal, bizonytalansággal, félelemmel, amire a járvány csak ráerősített. Vajon hogyan éli meg egy Budapesten élő külföldi fiatal ezt az időszakot?..
Jövő héttől szigorodnak az Ausztriába ingázás feltételei, erről már mi is írtunk a napokban. Ugyanakkor nehézséget jelent, hogy alig pár nappal a február 10-től érvényes változások előtt elég sok részlet még mindig nem tiszta, márpedig így nem könnyű tervezni...
Ideológiai irányultság, történelmi ismeretek és politikai szimpátiák függvényében a Szovjetunió megszűnését tulajdonították már Ronald Reagannek, Mihail Gorbacsovnak és a szabadkőműves világösszeesküvésnek egyaránt (hogy a gyíkemberekről és a Moszadról most ne is beszéljünk). Noha a kísértés óriási,…..
Albu 2021.02.06 01:27:32
Szerintem X (nagy latin x, iksz), és nem Х (cirill х, azaz g/h, keresővel látod, hogy más karakter), de a többi közt valóban ez az egy, ami nem a feladatának megfelelő kezdőbetű, és az I–IX (római) számúakat sem találtam meg, amire talán nem gondtunk elsőre.

„Согласно опубликованным источникам, в 1980-е годы в состав КГБ входили следующие управления и ведомства. :

Управление R: Планирование и анализ
Управление S: Незаконные
Управление T: Научно-техническая разведка
Управление K: Контрразведка
Управление OT: Оперативная и техническая поддержка
Управление I: Компьютеры
Служба A: Активные меры
Управление RT: Операции в СССР
(…)

Резидент КГБ

Оперативный персонал

Линия PR - собирает информацию о политической, экономической и военно-стратегическая разведка, также активные меры
Линия КР - контрразведка и безопасность
Линия X - научно-техническая разведка, в частности, приобретение западных технологий
Линия N - поддержка нелегалов
Линия EM - разведка об эмигрантах
Линия SK - охрана и наблюдение за советским дипломатическим сообществом
Специальные резервисты

Вспомогательный персонал

Водитель
Линия ОТ - оперативная техническая поддержка, в том числе станция перехвата импульсов, мониторинг связи местной службы контрразведки
Линия РП - разведка связи
Линия I - компьютеры”
wikichi.ru/wiki/First_Chief_Directorate

Amúgy és/vagy = vagy ; )
Itt épülne meg a világ legnagyobb repülőtere is.A tervezett város a Vörös-tengertől Qiddijáig tart majd (Forrás: Neon.com)..
Alekszej Navalnij csapata kedden közzétett egy kétórás videót, amely Vlagyimir Putyin orosz elnök építtette fényűző, Fekete-tengeri palotakomplexumát mutatja be.Putyin palotakomplemunának központi épülete. (Fotó:Palace.navalny.com)..
A tavaly ősszel hivatalba lépett Karácsony Gergely főpolgármesterhez 2019. októberében fordult nyílt levéllel a Magyar Közlekedési Klub. Ebben olyan fő intézkedéseket szedtünk össze, amelyekhez elsősorban nem pénz, hanem akarat kell, és a forrásigénye is megfelel(t) a fővárosi önkormányzat anyagi…..
Az egykori MDP-pártház jól bejárható föld alatti összeköttetésben állt az Erkel Színházzal, a metróval, a Fiumei úti temetővel, az Orczy- és a Baross térrel is.Kutatóásás a Munkásmozgalmi Pantheon előtti egyik posztamensnek tűnő építménynél. (Fotó: Jamrik Levente/Falanszter.blog.hu)..
Albu 2020.12.28 19:36:51
Vicces terelés:

„Van-e titkos alagút?
Mivel őket a pártházban nem találták meg (civilként kisétáltak a környező házakból az utcára és hazamentek, vagy hátsó udvarról hátsó udvarra mászva érték el a Rákóczi úti házakat, és onnan távoztak), valaki vagy valakik bedobták a Köztársaság téren még az esti órákig ott tartózkodó tömeg közé a „hírt”: az ávósok elbújtak. A pártházból titkos alagút vezet a Köztársaság tér alatti mély bunkerba! mondták. Oda, ebbe a rókalyukba húzódtak vissza foglyaikkal egyetemben, azokkal a fiatal felkelőkkel, akiket az előző napokban kaptak el. Tömeghisztéria keletkezett. Az ötvenes években épült a Rákóczi úton a budapesti metró földalatti csatornája. Az ötvenes évek elején beszélték Budapest-szerte a mesét azokról a kőbányai alagutakról, ahonnan nemrég német katonák bújtak elő. Az ostrom befejezésekor bújtak meg a még a török időkből származó mély barlangokban, mivel azok bejárata beomlott. Itt őrizték egy hadosztály élelmiszerkészletét, tehát sikerült magukat éveken keresztül táplálni. Közben ásták a lyukat, hogy kijussanak az alagútból.
Mindezek a mesék, összekeveredve a Rákóczi úti metró alagútjával, a feldúlt lelkiállapotú tömeget különös izgalomba hozta. Lélekbúvárok adhatnak magyarázatot egy ilyen jelenségre. Tény az, hogy megkezdődött a Köztársaság téren a „titkos kazamaták” keresése, miután a pártházban az ostromlók nem találtak rá arra a „100-200 főnyi ÁVH-s egységre” amelyről a fáma szólt.
Nem tudjuk, ki dobta a tömeg közé a „titkos börtönök” létezésének hírét. A BM nyomozati Jelentése ezt a kérdést is teljesen ignorálja. A tény csak az, hogy október 30-a délutánjától november 2-ig mind szélesebb arányban megkezdődött a Köztársaság tér pártház előtti szakaszán a keresés, kutatás eme titkos rejtekhelyek után. Nagyarányú ásatásokra került sor, földkotró gépeket hoztak, mérnököket mozgósítottak - több helyen mély gödröket ástak. Volt olyan kráter, amely tíz méter mélységű volt. Amikor lankadni kezdett az emberek érdeklődése, akadt olyan személy, aki hirtelen elkiáltotta magát: „Csönd, emberek! Hangokat hallok. Figyeljenek: a mélyből a bezártak kopognak!” És újra kezdődött a fúrás, a keresés.
Kiknek állt érdekében e tömeghisztéria szítása? A Nagy Imre kormánynak, a forradalmi nemzetőrségnek bizonyára nem. Érdekes és feltűnő, hogy ezeknek a nem létező földalatti börtönöknek jutott még szerep az 1957-es kádárista Fehér Könyvekben, később sehol nem lehetett róluk olvasni. A Köztársaság téri csatával kapcsolatos kutatásaim során ugyan kezembe akadtak elfogott felkelők kihallgatási jegyzőkönyvei, de ezekben sem volt olyan kíváncsi zsaru, aki az „alagutak” után érdeklődött volna.
Amikor „Az ÁVH és a magyar forradalom” című monográfiámat írtam - a hatvanas évek elején - magam is igyekeztem utánajárni ennek a rejtélynek. Az USA-ból Papp László építészmérnökkel hozott össze a sors. Tőle kaptam 1964. január 3-án a következő levelet: „A Köztársaság téri pártházzal kapcsolatban annyiban voltam informálva, hogy évekkel előtte az a tervező vállalat tervezte az épületet, amelyik Forradalmi Tanácsának az elnöke voltam. A tervezőket személyesen ismertem. A forradalom alatt felkerestek a titkos alagutak miatt. Sem a tervek, sem a tervező és a statikus nem tudtak semmi ilyesmiről, pedig más esetben (például Rákosi villájánál), ha nem is mi terveztük a földalatti részt, de megkaptuk a Belügyminisztériumból a kijárataik helyét. Egy ilyen bunkerbejáratra terveztem jómagam is a Gerő villánál egy kerti szaletlit...”
A józan ész is ellentmond egy ilyen „egérodú” létezésének. És az is tény, hogy a magyarországi kommunista párt hallatlan gőgjében, elbizakodottságában és ostobaságában, még a gondolatát sem merte felvetni, hogy biztonsági előkészületeket tegyen egy olyan esetre, amikor pártfunkcionáriusok, „vezető elvtársak” (pártzsargonban: „pártmunkások”) Magyarországon menekülésre kényszerülnek.”

Forrás:
Gosztonyi Péter: A Köztársaság téri ostrom és a kazamaták mítosza, in Budapesti Negyed 22. (1998/4)
web.archive.org/web/20061008014803/http://www.bparchiv.hu/magyar/kiadvany/bpn/05/048_080.html
Manapság egyre több város vezetése dönt úgy, hogy a belvárost gyalogosbaráttá alakítva csökkentik a gépjárműforgalmat és ezzel együtt a halálos közúti balesetek számát. 2019-ben Oslóban senki sem halt meg közúti balesetben gyalogosként vagy kerékpárosként közlekedve. Mindösszesen egy halálos baleset…..
HamPLÓ Egy irány, hat kép 2020.12.16 07:00:00
Még nyáron mutattam Tomáš Dvořák néhány fotóját a Tatra villamosok budapesti próbaüzeméről. Szerencsére Tomáš nem csak a csehszlovák masinákat fotózta, hanem a "mieinket" is. Most ezek közül egy olyan típusról mutatnék néhány képet 1979-ből, mely nem igazán mondható meghatározónak vagy…..
Polgári Válasz néven új formáció jelent meg a politikai küzdőtéren. A politikai feltételek adottak ahhoz, hogy releváns szereplővé váljon. Ehhez „két pogány közt” kell helytállnia: a polgári értékek valódi képviseletének vállalását a Fidesz, míg az autonóm, önazonos politizálás igényét az…..