Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Albu

0 bejegyzést írt és 955 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az előző részhez katt ide. Tértípusok Miután a szóbajöhető utaskategóriákat számbavettük, lássuk, milyen tértípusokat érdemes számukra biztosítani a vonatban! Alaptétel, hogy egy távolsági vonat beltere akkor jó, ha 100%-os kihasználtság esetén is mindenki jól érzi benne magát! Egy- és…..
Kelet-Németország Mi az az NDK? 2021.03.18 12:48:23
Az NDK, szép hivatalos nevén a Német Demokratikus Köztársaság, a köznyelvben gyakran csak Kelet-Németország, egy 1949. október 7. és 1990. október 3. között fennállt államalakulat, amely a mai Németország öt tartományát (Mecklenburg-Elő-Pomeránia, Brandenburg, Szász-Anhalt,Türingia, Szászország) és…..
Az NDK teljes fennállása alatt az állami vasút a háború előttről megörökölt Deutsche Reichsbahn, azaz Német Birodalmi Vasút nevet használta. Viszonylag furcsa ez egy szocialista-kommunista, de főleg antiimperialista államban, és bizonyára szívesebben átnevezte volna a pártvezetés Vörös Békevasútra,…..
Elnéztem a buszmegállókban lévő jegykezelőket, ahogy informálják az utazókat. Ĥa szükségük van rá, bekéretőznek  a környező üzletek mosdóiba? Mármint nyitvatartási időben.  Aki ezt kitalálta (vagy bevezetni kényszerült), nagyon nem gondol(hat)ta végig a helyzetet. A helyközi autóbusz is a teljesen…..
Védjük meg Budapestet! Mitől is? Teljesen nyilvánvaló, hogy Párhuzamos György és a mellé szegülő birodalmi központ ármánykodásaitól, aki – mint az közismert – kivándorlók millióit telepítené ki ebből a szeretett városból, ami kizárólag a budapesti családoké, akik 2019-ben egy fülkeforradalomban…..
Határátkelő Hétvégi klubsarok 2013.08.24 06:45:00
Még tart a nyár, és még tart a Hétvégi klubsarok intézménye is, melynek keretében szabad a pálya, bármiről lehet beszélgetni (na nem mintha a hétköznapokon ez nem így lenne...). A mai három poszt során járunk Svájcban, Japánban és ami különösen érdekes, Erdélyben is, mert…..
Albu 2023.05.14 21:31:31
Sajnos ott nem lehet hozzászólni ehhez: hataratkelo.blog.hu/2013/08/24/egy_napon_elegem_lett_irany_erdely
hanem ide irányít át.
Ez a mondat ütötte meg a fülemet: „Nem mintha hú de nagy előny lenne a román nyelv ismerete”.

Egyrészt, mivel azt beszélik az oviban, nyilván ráragad a gyerekre, és tud majd beszélni a többiekkel, akik más nyelvet nem ismernek, nem érzi majd teljesen elveszve magát. Szerintem ez „hú de nagy”.
Másrészt okosabb lesz tőle, ha egy másik struktúrájú nyelvet elsajátít, ezt már tudományosan igazolták.

Én Budapesten születtem, kijártam az iskolát, egyetemeket, és 35 év után költöztem Bécsbe, itt született a fiam, és végül, egy kolegám bolgár feleségével való rövid beszélgetés után úgy döntöttem, hogy a fiamat megtanítom románul.

Amikor lehet, úgy beszélek hozzá, szemmel láthatóan pallérozza az elméjét, pl. fél éves korában tudta, melyik a bal és jobb keze. A játszótéren hallani román szót is, nem csak magyart, így dupla esélye lesz konfliktust kezelni. Sok szláv szót használ mindkét nyelv, abban is segítségére lesz.

Hamarosan kezdi az ovit, és mindhárom nyelvet fogja vágni három évesen. Ennek a jelentőségét senki nem érti, aki monokulturálisan nőtt fel, de ez legyen az ő bajuk. : )
Új-Zéland sokak számára a nyugalom szigete, aminek elég komoly hátránya, hogy rendkívül messze van (Európából nézve ugye nagyjából a világ végén), ami miatt nehezebben mozog az ember, és persze drága is a költözés. Mégis vannak, akik sikerrel próbálkoznak, akár három gyerekkel is – mint a mai poszt…..
Időről időre érkeznek olyan levelek, történetek, amelyek kissé árnyalják a külföldi életről szóló képet. Zsófi mai írása is ilyen, ő Németországban találkozott olyan megalázó jelenségekkel, amilyenekkel szerinte Magyarországon egy külföldi nem szembesül. „Több…..
Romániában és Szlovákiában már sokszor voltunk, néhányszor Csehországban és Szerbiában is - itt volt az idő új vizekre evezni, vagyis sínekre döcögni: irány tehát Horvátország, annak is legkeletebbi csücske!  Eredetileg egy április elején esedékes különvonatozást szerettünk volna egy több…..
Az előző részhez katt ide: https://kozlekedesiklub.blog.hu/2023/05/06/milyen_egy_jo_tavolsagi_vonat_166  Motor, vagy mozdony? Ez a kérdés utasforgalmi szempontból majdnem mindegy. Azért fontos ezt leszögezni, mert a vasutasok közötti diskurzust mégis ez a kérdés uralja a legtöbbször, és a…..
Nyilván villamossal (kötöttpályával) javítható a tömegközlekedés klímahatékonysága a legnagyobb volumenben, de azt még mi se mondjuk, hogy minden vonalra villamost lehet és kell telepíteni. Rögtön ott van a (felszíni) rendszer másik vége, a leggyengébb forgalmú vonalak világa. Ezek bármennyire kevés…..
Ahogy az egykori Magyarország vasúti hálózata mai mércével is elképesztő tempóban nőtt, Székelyföldön is megkezdődött a hálózat fejlődése, és négy normál nyomtávú, helyi érdekű vonal épült meg: Marosvásárhely–Szászrégen (1886), Héjjasfalva–Segesvár (1888),…..
HamPLÓ Forintos emlékeim 2022.07.11 07:00:00
Nemrég elgondolkoztam azon, hogy vajon jól emlékszem-e, hogy gyerekkoromban a nyári időszámítás újításnak számított, és kiderült, hogy igen: bár a wikipedia szerint 1958-ig használták, utána valamiért kivezették, és csak 1980-ban vették elő újra. Erre emlékezhetek? Ugyaneből az időből rémlik, hogy a…..
Az elmúlt két alkalommal (lásd itt és itt) fekete-fehér képeket láthattuk Balt Korthals Altestől, úgyhogy most ideje újra színeket vinni a villamosos utcaképekbe! A gyakorlatlan szem talán észre se veszi, hogy ez egy kereszteződés (mondjuk a teherautó és a trolivezetékek miatt tényleg…..
1891-ig Európában nem volt egységes idő, nem léteztek időzónák. Minden település a nap járása szerinti helyi időt használta. Ez az írás arról szól, hogyan alakultak ki az időzónák és mi köze mindennek a vasúthoz. Az időeltolódásnak a vasúti közlekedés előtt nem…..
Albu 2023.02.05 11:52:28
en.m.wikipedia.org/wiki/Time_in_Russia

wap.business-standard.com/article/pti-stories/russian-trains-to-end-dependence-on-moscow-time-118072501689_1.html

Russian trains to end dependence on Moscow time
AFP | Russia | Last Updated at July 25 2018 23:30 IST

Russia has announced that it will stop running all long-distance trains across its 11 time zones on Moscow time (GMT+3), ending a frequent cause of confusion for travellers.

Russian Railways, the state monopoly, yesterday said it made the move to "improve the quality of service for passengers."

From August 1, at all stations, all information boards, clocks and loudspeaker announcements on the time on arrival and departure of long-distance trains will use the local time, the railway company said.

Since May, the railway company has been printing train tickets for August and beyond showing both the local time and Moscow time.

Currently the time for a train departing from the Pacific city of Vladivostok at the end of the Trans-Siberian route, will be shown on station timetables, display boards and tickets according to Moscow time, even though there is a seven-hour time difference.

This rule was introduced in the Soviet era to achieve consistency across the network and so passengers don't have to keep changing their watches.

But it often causes confusion for passengers joining trains in cities across Russia who may not be familiar with the current Moscow time.

The time difference can even mean that passengers need to buy tickets for a different date than they were expecting.

Under the Soviet Union, all trains across all the republics ran according to Moscow time.

Russia has recently tinkered with its time zones, cutting them down to nine in 2011 and then going back to 11 in 2014.

It has also been on permanent winter time since 2014 after a failed experiment to put the nation on summer time all year round.

(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)
Modorosblog A magyar Gastarbeiter 2011.07.05 21:06:00
Kisfiam, nem mehetsz a németekhez... most is mutatták nemrég a tévében, hogy Molotov-koktélokkal ölték meg a bevándorlókat, ilyen helyre vágysz? Jól gondold át...   Aztán persze mégis mentünk. Még jó, hogy. A felsőbb évfolyamosoktól minden szeptemberben hallott sztorik…..
Albu 2023.02.04 01:59:21
@Styxx: Klipp is van a Čorba-féle vendégmunkás dalhoz: www.youtube.com/watch?v=06i2IFTIx5g
Nemrég eredményt hirdettek Budapest egyik legfontosabb beruházásának kivitelezésében, a Déli Körvasút felbővítésében. A BAVS-ban 90-120 milliárdra tippelt beruházás I. üteme laza 337 milliárd lett, amit egyes orgánumok egy laza NER-túlárazással elintéznek, mi azonban most arra vállalkoztunk, hogy…..
Az elmúlt időszakban többször is írtunk a Budapest-Hatvan vasútvonalon várható idei közlekedési káoszról, azonban magáról a rekonstrukciós projektről eddig kevés szó esett. Pedig volna miről beszélni, hiszen van baj, és nem csak az, hogy helyben felújítás történik érdemi hasznok nélkül (ahogy…..
Úgy hangzik ez az elnevezés, mint valami visszafejlesztés, miközben maga az optimális jövő. Nem arról van szó tehát, hogy elfogadjuk a Fogaskerekű végelgyengülését, és megpróbáljuk „visszaminősíteni” valami hitványabbá, hanem éppen ellenkezőleg: a fizika törvényei azt mutatják, hogy a mai…..
Albu 2022.11.10 08:51:42
@kiskisutca: Az utast az eljutási idő érdekli. Pl. a Baár–Madasba ingázókat, a Szent János kórházba igyekvőket nyilván vigasztalná a szerinted gyorsabb 21-es busz a reggeli csúcsban, araszolva a kényszerű Déli-kerülőútirányon : )

A Kelenföldi pályaudvar is elérhető bárhonnan más járattal, szerintem zárjuk be a budapesti vasúti közlekedést! : D

Az első hosszú bekezdés még viccesebb
Pangea Magyarok és ukránok 2022.09.20 19:48:36
Bejegyzéssorozatunk első részében az ukrán-orosz viszony demográfiai hátterét boncolgattuk, feltárva az Ukrajnában élő egyéb nemzetiségek sorsára is meghatározó konfliktussorozat hátterét. A második rész egy ezt árnyaló "háborús beszámoló" volt a nyugati országrészből, a harmadik részben pedig az…..
Számos alkalommal értekeztünk már arról, hogy Magyarországon mennyire nagy szükség lenne egy valódi közlekedésfejlesztőre, aki az utasok és árufeladók szemszögéből nézi a világot. Az elmúlt 10-15 évben megvalósult EU-s projektek mérlege sajnos elkeserítő: túlzás nélkül mondhatjuk, hogy az országos…..
Albu 2022.08.06 22:57:26
@Budapest HBF: A minisztériumtól én nem várok semmit.

A GYSEV-től viszont én annyiszor hallottam már, hogy ők nem MÁV, hogy szeretném végre látni, hogy ők nem azok : )
Van olyan is köztük, aki kivonul egy tárgyalásról-értekezletről, ha bármilyen összefüggésben elhangzik a MÁV neve : D
Az előző két résszel (lásd itt és itt) még mindig nem lőttem el az összes kedvencemet Domonkos Endre fortepanos fotói közül. Az akkor látott felvételekhez képest a most következők helyszínének beazonosítása nem nehéz, úgyhogy régi légifotók nélkül is megleszünk - több lesz viszont a saját emlék…..
A parlamenti választás ismét sokakban előhozta a külföldre költözés vágyát (ez már nem az első alkalom, hogy aztán némi idő elteltével visszaálljon az alapállapot). Legalább ilyen érdekes, milyennek látják a Magyarországhoz fűződő viszonyukat a már hosszabb ideje külföldön élők. Közéjük tartozik…..
Albu 2022.05.01 21:56:32
@taga20: Oroszo. valszeg jól jön ki hosszútávon, és eleve arra gyúr mindig: a különalkus Merkel helyett a kevésbé finnyás-hisztis Kínának meg Indiának adja el a nyersanyagait.

Mi meg fizethetjük a háború előtt is már brutálisan emelkedő árakat
A korábbi, a vasúti menetrend (illetve általában a szolgáltatástervezés) nyilvánosságáról szóló bejegyzésünkben már utaltunk rá, hogy lesz folytatás, azaz problémák mellett írni fogunk a megoldásról is. Sajnos ez kapacitásaink hiánya miatt késve jött össze, de mai posztunkban végre bemutatjuk, hogy…..