Adatok
Albu
0 bejegyzést írt és 963 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az Arcanum Adatbázis Kft. és a Lechner Tudásközpont Alaphálózati és Államhatárügyi Osztályának együttműködése eredményeként a mai napon elérhetővé vált az Arcanum által üzemeltetett Mapire oldalon a Trianoni békeszerződés nyomán előállott új magyar államhatár korabeli, részletes…..
Albu
2024.12.10 11:36:47
Vajon Pinkamindszent állomása 1923-ig Vierburgenlandhoz vagy Magyarországhoz tartozott? Sajna nem találtam még olyan felbontású térképet, amiről el tudnám dönteni.
MKK-blog
Nem csak falakba, hanem minden másba is ütközik a kolozsvári metróprojekt
2024.10.26 19:07:24
Legutóbbi, nagy érdeklődést kiváltó bejegyzésünkben a kolozsvári metróprojekt értelmetlen voltáról értekeztünk, elsősorban közlekedésszervezési oldalról megközelítve a kérdést. A mai bejegyzésünk szerzője, Szakáts István kolozsvári mérnök pedig a kivitelezés - szőnyeg alá söpört - buktatóira hívja…..
Albu
2024.10.28 10:45:28
@gigabursch: mi a magyar neve?
Albu
2024.10.30 20:58:10
@gigabursch: A Răzoarele-domb alatt a Gorbó azaz Gârbăul északkeleti legszélén lévő kis rézsüt kell érteni, ami az utcáról kapta a rögtönzött nevét. Az eredeti cikk vegyesen használja a zona Răzoarelor és a dealul Răzoarelor kifejezéseket. (Mindkettőre egyjegyű számosságú találat van rá a világhálón.)
A kettő fogalom topográfiai jelentése közt bő másfél km távolság van, a szintkülönbség kb. kettőszáz méter.
Egyébként kolozsvári vagyok. De ma még a geológus édesapámat is felhívtam, aki az egyetem óta: bő fél évszázada járja a környéket, és a domborzati elemek nevét fejből tudja komplett fél megyében, mindkét nyelven, pláne amiknek a térképezésében részt vett.
Kuszálik József régi barátunk, ők ketten igen szorosan tartják a kapcsolatot. De ahogyan ismerlek, ez mind lepereg rólad. Isten áldjon!
A kettő fogalom topográfiai jelentése közt bő másfél km távolság van, a szintkülönbség kb. kettőszáz méter.
Egyébként kolozsvári vagyok. De ma még a geológus édesapámat is felhívtam, aki az egyetem óta: bő fél évszázada járja a környéket, és a domborzati elemek nevét fejből tudja komplett fél megyében, mindkét nyelven, pláne amiknek a térképezésében részt vett.
Kuszálik József régi barátunk, ők ketten igen szorosan tartják a kapcsolatot. De ahogyan ismerlek, ez mind lepereg rólad. Isten áldjon!
Kismarton jelenleg az Ausztriához tartozó Burgenland tartomány székhelye. Soprontól északra található, legnagyobb nevezetessége a város közepén álló Esterházy kastély és annak parkja. Kismarton azonban nem mindig volt 14200 lakosával Burgenland messze legnépesebb települése, az egységes város csak…..
Albu
2018.10.18 01:28:14
85 éve tartományi főváros Kismarton
85 évvel ezelőtt, 1925. október 19-én lett hivatalosan Burgenland tartományi fővárosa Kismarton. Azonban csak 1981-ben kapta meg a város a tartományi székhely alkotmányos rangját.
1921-ben Savanyúkútra települtek
Miután 1921-ben Burgenland Ausztria részévé vált és Sopron népszavazás útján úgy döntött, hogy magyar marad, elvesztette a régió a fővárosát. A hivatali apparátus Savanyúkútra/Sauerbrunn települt át.
Kismarton eredetileg átmeneti megoldás volt
A tartományi főváros rangjáért négy település is vetélkedett, Savanyúkút, Nagymarton, Kismarton és Pinkafő/Pinkafeld. Kismarton eredetileg átmeneti megoldás volt, mivel sokan bíztak abban, hogy Sopront visszakapja a régió.
Idézet:
Így például az 1926-os tartományi alkotmányban ez áll: "A tartományi tanács székhelye Kismarton, a tartományi tanács e székhelyen ülésezik." Egy tartományi főváros nem kerül említésre.
Jogilag 1981-ben lett főváros
Még 1945 után is megmaradt az átmeneti státusz, végül jogilag 1981-ben kapta meg Kismarton a tartományi főváros kinevezést és ez rögzítésre került az alkotmányban.
Forrás: volksgruppenv1.orf.at/magyarok/aktualis/stories/135483.html
Amúgy érdekes volt olvasni, köszi
85 évvel ezelőtt, 1925. október 19-én lett hivatalosan Burgenland tartományi fővárosa Kismarton. Azonban csak 1981-ben kapta meg a város a tartományi székhely alkotmányos rangját.
1921-ben Savanyúkútra települtek
Miután 1921-ben Burgenland Ausztria részévé vált és Sopron népszavazás útján úgy döntött, hogy magyar marad, elvesztette a régió a fővárosát. A hivatali apparátus Savanyúkútra/Sauerbrunn települt át.
Kismarton eredetileg átmeneti megoldás volt
A tartományi főváros rangjáért négy település is vetélkedett, Savanyúkút, Nagymarton, Kismarton és Pinkafő/Pinkafeld. Kismarton eredetileg átmeneti megoldás volt, mivel sokan bíztak abban, hogy Sopront visszakapja a régió.
Idézet:
Így például az 1926-os tartományi alkotmányban ez áll: "A tartományi tanács székhelye Kismarton, a tartományi tanács e székhelyen ülésezik." Egy tartományi főváros nem kerül említésre.
Jogilag 1981-ben lett főváros
Még 1945 után is megmaradt az átmeneti státusz, végül jogilag 1981-ben kapta meg Kismarton a tartományi főváros kinevezést és ez rögzítésre került az alkotmányban.
Forrás: volksgruppenv1.orf.at/magyarok/aktualis/stories/135483.html
Amúgy érdekes volt olvasni, köszi
Albu
2024.10.02 11:50:34
@Albu: „Gesetz
vom 15. Jänner 1926
über die Verfassung des Burgenlandes
(…)
aufgehoben durch
Landes-Verfassungsgesetz über die Verfassung des Burgenlandes vom 14. September 1981 (LGBl. Nr. 42/1982)
(…)
Artikel 4. Sitz der Landesregierung ist Eisenstadt.
(…)
Artikel 53. Dieses Gesetz tritt mit dem Tage der Kundmachung, rücksichtlich des Artikels 4 erst dann in Kraft, wenn in Eisenstadt alle sachlichen Voraussetzungen für die Unterbringungen der Landesregierung erfüllt sind. (…)“
Forrás: web.archive.org/web/20230925223315/https://www.verfassungen.at/burgenland/verf26-i.htm
2/1926 Landesgesetz Burgenland
3/1926 Landesgesetzblatt für das Burgenland
képként:
web.archive.org/web/20241002094309/https://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=lgb&datum=1926&page=7&size=45
web.archive.org/web/20241002094334/https://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=lgb&datum=1926&page=12&size=45
vom 15. Jänner 1926
über die Verfassung des Burgenlandes
(…)
aufgehoben durch
Landes-Verfassungsgesetz über die Verfassung des Burgenlandes vom 14. September 1981 (LGBl. Nr. 42/1982)
(…)
Artikel 4. Sitz der Landesregierung ist Eisenstadt.
(…)
Artikel 53. Dieses Gesetz tritt mit dem Tage der Kundmachung, rücksichtlich des Artikels 4 erst dann in Kraft, wenn in Eisenstadt alle sachlichen Voraussetzungen für die Unterbringungen der Landesregierung erfüllt sind. (…)“
Forrás: web.archive.org/web/20230925223315/https://www.verfassungen.at/burgenland/verf26-i.htm
2/1926 Landesgesetz Burgenland
3/1926 Landesgesetzblatt für das Burgenland
képként:
web.archive.org/web/20241002094309/https://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=lgb&datum=1926&page=7&size=45
web.archive.org/web/20241002094334/https://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=lgb&datum=1926&page=12&size=45
Albu
2024.10.02 11:54:29
Am 15. Jänner 1926 wurde die Landesverfassung verabschiedet, in der zu lesen ist: „Der Sitz der Landesregierung ist Eisenstadt“. Damals wurde der Terminus Landeshauptstadt gemieden, weil das Land noch immer die Hoffnung hatte, dass Ödenburg doch noch Hauptstadt werden könnte. Erst 55 Jahre später heißt es in der Landesverfassung vom 14.
September 1981 „Landeshauptstadt und Sitz des Landtages und der Landessregierung ist Eisenstadt“
Az idézet forrása: Anna Benedek, Georg Luif: Der lange Weg Mattersdorfs zu Österreich
web.archive.org/web/20240423172931/www.70haus.at/bibliothek.php
Die Folgen
web.archive.org/web/20240629225212/http://70haus.at/buch/weg1922/weg1922.pdf
September 1981 „Landeshauptstadt und Sitz des Landtages und der Landessregierung ist Eisenstadt“
Az idézet forrása: Anna Benedek, Georg Luif: Der lange Weg Mattersdorfs zu Österreich
web.archive.org/web/20240423172931/www.70haus.at/bibliothek.php
Die Folgen
web.archive.org/web/20240629225212/http://70haus.at/buch/weg1922/weg1922.pdf
Száhel-övezet, éhínség, Toyota háború, a Csád-tó zsugorodása - elsőre talán ezek juthatnak eszünkbe az az Afrika szívében fekvő országról. Az utóbbi hónapokban viszont azzal is bekerült a magyar médiába, hogy egy (legalább) 200 fős magyar katonai/fejlesztő misszió is az országba érkezik, ami persze…..
„A kolozsvári metró az erdélyi közlekedésfejlesztés Muhija, Mohácsa, szovjet–magyar hat–nullája.”
A kolozsvári metró ügyét a magyar szakmai közvélemény kevéssé tárgyalta az elmúlt években, holott Erdély fővárosában sikerült Kelet-Európa egyik legsötétebb, minden képzeletet felülmúlóan értelmetlen…..
Albu
2024.09.23 22:03:45
Mikrotörténetként érdemes megemlíteni: a sportcsarnok után a Plopilor azaz a Nyárfasori lakótelep megállópárja következik: itt,* ebben az egy megállóközben 1987-ben a vágány a toronyházak mögé (a Malomárok partjára) épült, vagyis a kétvágányú villamospálya letért az úttestről, aztán bő 300 m után visszatért arra. (Ha valaki meg tudja mondani, hogy miért, azt megjutalmaznám.) Ez az anomália 1991-ben meg is szűnt, két lépcsőben: eleinte már csak a Monostor felé tartó vágányt használta a fogalom, az ellenkező (Munka sgt.) irányú forgalom pedig az úttest közepére újonnan épült vágányra került át; végül mindkét irányban ez az egy megállónyi szakasz is az úttest közepén haladt, ahogyan a város többi részén. Viszont a régi vágány részben még sokáig megmaradt, félreállási lehetőségként. Aztán garázssor került a helyére, ma ott parkoló van; mellette a templomkertből a zúzottkő csak 2013-ban tűnt el.
* wikimapia.org/#lang=en&lat=46.764163&lon=23.564000&z=18&m=w&show=/27120688/ro/Linia-de-tramvai-(varianta-veche)
* wikimapia.org/#lang=en&lat=46.764163&lon=23.564000&z=18&m=w&show=/27120688/ro/Linia-de-tramvai-(varianta-veche)
A kissé megtévesztő cím egy olyan hegyvidéket takar, melynek legmagasabb tömbje közel 1000 méterrel emelkedik a Északnémet-alföld fölé, és olyan extrém klímával rendelkezik, hogy a fahatár itt csaknem ugyanennyivel van lejjebb, mint az Alpokban. A Harz-hegység legmagasabb hegye (platója), az 1141…..
Albu
2024.06.28 11:13:52
Fú, ez király volt, mégha nehezen is követhető.
Találtam is egy kiváló térképet hozzá.
Rajta van mindkét kisvasút, Sorge nyugati határában keresztezték egymást különszintben, aztán a fal még keresztbetett (amúgy a zónák között ritka volt a fal, Mödlerauthban jártam tíz éve, most fedeztem fel, hogy itt is van határmúzeum). maps.arcanum.com/hu/map/northgermany-1877/?bbox=1186710.2294827413%2C6743690.173970014%2C1194267.9406544382%2C6747254.05041381&map-list=1&layers=112
(a vasutak miatt a térkép 1877-es datálása nyilvánvalóan blődség, az összekötő vágányra másutt 1913-as évszámot láttam).
Találtam is egy kiváló térképet hozzá.
Rajta van mindkét kisvasút, Sorge nyugati határában keresztezték egymást különszintben, aztán a fal még keresztbetett (amúgy a zónák között ritka volt a fal, Mödlerauthban jártam tíz éve, most fedeztem fel, hogy itt is van határmúzeum). maps.arcanum.com/hu/map/northgermany-1877/?bbox=1186710.2294827413%2C6743690.173970014%2C1194267.9406544382%2C6747254.05041381&map-list=1&layers=112
(a vasutak miatt a térkép 1877-es datálása nyilvánvalóan blődség, az összekötő vágányra másutt 1913-as évszámot láttam).
Ha a Thomas, a gőzmozdonyt Agatha Christievel keresztezzük, nem mást kapunk, mint ezt a hátborzongató történetet. 96 éve, pont a mai napon, egy hideg, norvég éjszakán a következő történt.....
Albu
2024.06.03 13:35:49
Az előző részhez katt ide.
Tértípusok
Miután a szóbajöhető utaskategóriákat számbavettük, lássuk, milyen tértípusokat érdemes számukra biztosítani a vonatban! Alaptétel, hogy
egy távolsági vonat beltere akkor jó, ha 100%-os kihasználtság esetén is mindenki jól érzi benne magát!
Egy- és…..
Albu
2024.01.26 21:08:07
@Adani: Az elvet ismerem, de a gyakorlatot is.
A családi szakaszos jeti-vezérlőbe szoktam menni, ott a legnagyobb a csend.
Olyan is volt, hogy a kaller segítségével sem sikerült egy botrányos utast rendreutasíttatni. (Azóta nem fizetek helyjegyért, mert öngól.)
A családi szakaszos jeti-vezérlőbe szoktam menni, ott a legnagyobb a csend.
Olyan is volt, hogy a kaller segítségével sem sikerült egy botrányos utast rendreutasíttatni. (Azóta nem fizetek helyjegyért, mert öngól.)
Az NDK, szép hivatalos nevén a Német Demokratikus Köztársaság, a köznyelvben gyakran csak Kelet-Németország, egy 1949. október 7. és 1990. október 3. között fennállt államalakulat, amely a mai Németország öt tartományát (Mecklenburg-Elő-Pomeránia, Brandenburg, Szász-Anhalt,Türingia, Szászország) és…..
Az NDK teljes fennállása alatt az állami vasút a háború előttről megörökölt Deutsche Reichsbahn, azaz Német Birodalmi Vasút nevet használta. Viszonylag furcsa ez egy szocialista-kommunista, de főleg antiimperialista államban, és bizonyára szívesebben átnevezte volna a pártvezetés Vörös Békevasútra,…..
Elnéztem a buszmegállókban lévő jegykezelőket, ahogy informálják az utazókat. Ĥa szükségük van rá, bekéretőznek a környező üzletek mosdóiba? Mármint nyitvatartási időben.
Aki ezt kitalálta (vagy bevezetni kényszerült), nagyon nem gondol(hat)ta végig a helyzetet.
A helyközi autóbusz is a teljesen…..
Albu
2023.09.25 20:34:05
Védjük meg Budapestet! Mitől is? Teljesen nyilvánvaló, hogy Párhuzamos György és a mellé szegülő birodalmi központ ármánykodásaitól, aki – mint az közismert – kivándorlók millióit telepítené ki ebből a szeretett városból, ami kizárólag a budapesti családoké, akik 2019-ben egy fülkeforradalomban…..
Albu
2023.05.18 09:16:27
Még tart a nyár, és még tart a Hétvégi klubsarok intézménye is, melynek keretében szabad a pálya, bármiről lehet beszélgetni (na nem mintha a hétköznapokon ez nem így lenne...). A mai három poszt során járunk Svájcban, Japánban és ami különösen érdekes, Erdélyben is, mert…..
Albu
2023.05.14 21:31:31
Sajnos ott nem lehet hozzászólni ehhez: hataratkelo.blog.hu/2013/08/24/egy_napon_elegem_lett_irany_erdely
hanem ide irányít át.
Ez a mondat ütötte meg a fülemet: „Nem mintha hú de nagy előny lenne a román nyelv ismerete”.
Egyrészt, mivel azt beszélik az oviban, nyilván ráragad a gyerekre, és tud majd beszélni a többiekkel, akik más nyelvet nem ismernek, nem érzi majd teljesen elveszve magát. Szerintem ez „hú de nagy”.
Másrészt okosabb lesz tőle, ha egy másik struktúrájú nyelvet elsajátít, ezt már tudományosan igazolták.
Én Budapesten születtem, kijártam az iskolát, egyetemeket, és 35 év után költöztem Bécsbe, itt született a fiam, és végül, egy kolegám bolgár feleségével való rövid beszélgetés után úgy döntöttem, hogy a fiamat megtanítom románul.
Amikor lehet, úgy beszélek hozzá, szemmel láthatóan pallérozza az elméjét, pl. fél éves korában tudta, melyik a bal és jobb keze. A játszótéren hallani román szót is, nem csak magyart, így dupla esélye lesz konfliktust kezelni. Sok szláv szót használ mindkét nyelv, abban is segítségére lesz.
Hamarosan kezdi az ovit, és mindhárom nyelvet fogja vágni három évesen. Ennek a jelentőségét senki nem érti, aki monokulturálisan nőtt fel, de ez legyen az ő bajuk. : )
hanem ide irányít át.
Ez a mondat ütötte meg a fülemet: „Nem mintha hú de nagy előny lenne a román nyelv ismerete”.
Egyrészt, mivel azt beszélik az oviban, nyilván ráragad a gyerekre, és tud majd beszélni a többiekkel, akik más nyelvet nem ismernek, nem érzi majd teljesen elveszve magát. Szerintem ez „hú de nagy”.
Másrészt okosabb lesz tőle, ha egy másik struktúrájú nyelvet elsajátít, ezt már tudományosan igazolták.
Én Budapesten születtem, kijártam az iskolát, egyetemeket, és 35 év után költöztem Bécsbe, itt született a fiam, és végül, egy kolegám bolgár feleségével való rövid beszélgetés után úgy döntöttem, hogy a fiamat megtanítom románul.
Amikor lehet, úgy beszélek hozzá, szemmel láthatóan pallérozza az elméjét, pl. fél éves korában tudta, melyik a bal és jobb keze. A játszótéren hallani román szót is, nem csak magyart, így dupla esélye lesz konfliktust kezelni. Sok szláv szót használ mindkét nyelv, abban is segítségére lesz.
Hamarosan kezdi az ovit, és mindhárom nyelvet fogja vágni három évesen. Ennek a jelentőségét senki nem érti, aki monokulturálisan nőtt fel, de ez legyen az ő bajuk. : )
Új-Zéland sokak számára a nyugalom szigete, aminek elég komoly hátránya, hogy rendkívül messze van (Európából nézve ugye nagyjából a világ végén), ami miatt nehezebben mozog az ember, és persze drága is a költözés. Mégis vannak, akik sikerrel próbálkoznak, akár három gyerekkel is – mint a mai poszt…..
Időről időre érkeznek olyan levelek, történetek, amelyek kissé árnyalják a külföldi életről szóló képet. Zsófi mai írása is ilyen, ő Németországban találkozott olyan megalázó jelenségekkel, amilyenekkel szerinte Magyarországon egy külföldi nem szembesül.
„Több…..
Romániában és Szlovákiában már sokszor voltunk, néhányszor Csehországban és Szerbiában is - itt volt az idő új vizekre evezni, vagyis sínekre döcögni: irány tehát Horvátország, annak is legkeletebbi csücske!
Eredetileg egy április elején esedékes különvonatozást szerettünk volna egy több…..
Az előző részhez katt ide: https://kozlekedesiklub.blog.hu/2023/05/06/milyen_egy_jo_tavolsagi_vonat_166
Motor, vagy mozdony?
Ez a kérdés utasforgalmi szempontból majdnem mindegy. Azért fontos ezt leszögezni, mert a vasutasok közötti diskurzust mégis ez a kérdés uralja a legtöbbször, és a…..
Nyilván villamossal (kötöttpályával) javítható a tömegközlekedés klímahatékonysága a legnagyobb volumenben, de azt még mi se mondjuk, hogy minden vonalra villamost lehet és kell telepíteni. Rögtön ott van a (felszíni) rendszer másik vége, a leggyengébb forgalmú vonalak világa. Ezek bármennyire kevés…..
Ahogy az egykori Magyarország vasúti hálózata mai mércével is elképesztő tempóban nőtt, Székelyföldön is megkezdődött a hálózat fejlődése, és négy normál nyomtávú, helyi érdekű vonal épült meg: Marosvásárhely–Szászrégen (1886), Héjjasfalva–Segesvár (1888),…..
Bolyongjunk megint egyet Budapesten a Fortepan képei segítségével, különösebb apropó nélkül!
Ezzel az 1971-es képpel indítok, egyrészt mert szeretem a Karolina úti vasúti felüljárót, a XI. kerület egyik leglátványosabb közlekedési objektumát, másrészt a balra látható Fiat 500-ast is.…..
Albu
2023.03.26 00:17:32
Fejes Balázs azt írja, 1944 elején kész lett az iparvágány.
A MAPIRE-n levő, 1944-esként futtatott légifotón még nincs meg az iparvágány (az Összekötő vasút térközőrházánának alapját képző töltés még nincs támfallal kiharapva, ami az iparvágány bélésfala lesz), de ugye ennyi hitelt lehet adni egy térképi réteg rövid nevének. maps.arcanum.com/hu/synchron/bp1944/budapest-1945/?bbox=2118324.8207941214%2C6019643.588932709%2C2118524.8708290868%2C6019990.54138141&map-list=1&layers=30&right-layers=103
viszont a tolópadosként említett csarnok áll.
A MAPIRE-n levő, 1944-esként futtatott légifotón még nincs meg az iparvágány (az Összekötő vasút térközőrházánának alapját képző töltés még nincs támfallal kiharapva, ami az iparvágány bélésfala lesz), de ugye ennyi hitelt lehet adni egy térképi réteg rövid nevének. maps.arcanum.com/hu/synchron/bp1944/budapest-1945/?bbox=2118324.8207941214%2C6019643.588932709%2C2118524.8708290868%2C6019990.54138141&map-list=1&layers=30&right-layers=103
viszont a tolópadosként említett csarnok áll.
Albu
2023.03.26 00:36:28
Nemrég elgondolkoztam azon, hogy vajon jól emlékszem-e, hogy gyerekkoromban a nyári időszámítás újításnak számított, és kiderült, hogy igen: bár a wikipedia szerint 1958-ig használták, utána valamiért kivezették, és csak 1980-ban vették elő újra. Erre emlékezhetek? Ugyaneből az időből rémlik, hogy a…..
HamPLÓ
Villamosozzunk Balt Korthals Altesszel a hetvenes évek második felének Budapestjén!
2023.02.27 06:00:00
Az elmúlt két alkalommal (lásd itt és itt) fekete-fehér képeket láthattuk Balt Korthals Altestől, úgyhogy most ideje újra színeket vinni a villamosos utcaképekbe!
A gyakorlatlan szem talán észre se veszi, hogy ez egy kereszteződés (mondjuk a teherautó és a trolivezetékek miatt tényleg…..
Albu
2023.03.26 00:06:14
1891-ig Európában nem volt egységes idő, nem léteztek időzónák. Minden település a nap járása szerinti helyi időt használta. Ez az írás arról szól, hogyan alakultak ki az időzónák és mi köze mindennek a vasúthoz.
Az időeltolódásnak a vasúti közlekedés előtt nem…..
Albu
2018.04.25 15:12:08
Most a honlapon oda is UTC+3-ban keres: pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=YUZHNO-SAKHALINSK&code0=2068400&st1=NOGLIKI&code1=2068498&dt0=25.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=1
Meg Königsberben is: pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=Kaliningrad-Passajirsk&code0=2058001&st1=KALININGRAD+SEVERNYI&code1=2058002&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0
Meg végig Szibérián is: pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=MOSKVA&code0=2000000&st1=VLADIVOSTOK&code1=2034137&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0
Meg Königsberben is: pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=Kaliningrad-Passajirsk&code0=2058001&st1=KALININGRAD+SEVERNYI&code1=2058002&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0
Meg végig Szibérián is: pass.rzd.ru/tickets/public/en?layer_name=e3-route&st0=MOSKVA&code0=2000000&st1=VLADIVOSTOK&code1=2034137&dt0=24.04.2018&tfl=3&md=0&checkSeats=0
Albu
2023.02.05 11:52:28
en.m.wikipedia.org/wiki/Time_in_Russia
wap.business-standard.com/article/pti-stories/russian-trains-to-end-dependence-on-moscow-time-118072501689_1.html
Russian trains to end dependence on Moscow time
AFP | Russia | Last Updated at July 25 2018 23:30 IST
Russia has announced that it will stop running all long-distance trains across its 11 time zones on Moscow time (GMT+3), ending a frequent cause of confusion for travellers.
Russian Railways, the state monopoly, yesterday said it made the move to "improve the quality of service for passengers."
From August 1, at all stations, all information boards, clocks and loudspeaker announcements on the time on arrival and departure of long-distance trains will use the local time, the railway company said.
Since May, the railway company has been printing train tickets for August and beyond showing both the local time and Moscow time.
Currently the time for a train departing from the Pacific city of Vladivostok at the end of the Trans-Siberian route, will be shown on station timetables, display boards and tickets according to Moscow time, even though there is a seven-hour time difference.
This rule was introduced in the Soviet era to achieve consistency across the network and so passengers don't have to keep changing their watches.
But it often causes confusion for passengers joining trains in cities across Russia who may not be familiar with the current Moscow time.
The time difference can even mean that passengers need to buy tickets for a different date than they were expecting.
Under the Soviet Union, all trains across all the republics ran according to Moscow time.
Russia has recently tinkered with its time zones, cutting them down to nine in 2011 and then going back to 11 in 2014.
It has also been on permanent winter time since 2014 after a failed experiment to put the nation on summer time all year round.
(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)
wap.business-standard.com/article/pti-stories/russian-trains-to-end-dependence-on-moscow-time-118072501689_1.html
Russian trains to end dependence on Moscow time
AFP | Russia | Last Updated at July 25 2018 23:30 IST
Russia has announced that it will stop running all long-distance trains across its 11 time zones on Moscow time (GMT+3), ending a frequent cause of confusion for travellers.
Russian Railways, the state monopoly, yesterday said it made the move to "improve the quality of service for passengers."
From August 1, at all stations, all information boards, clocks and loudspeaker announcements on the time on arrival and departure of long-distance trains will use the local time, the railway company said.
Since May, the railway company has been printing train tickets for August and beyond showing both the local time and Moscow time.
Currently the time for a train departing from the Pacific city of Vladivostok at the end of the Trans-Siberian route, will be shown on station timetables, display boards and tickets according to Moscow time, even though there is a seven-hour time difference.
This rule was introduced in the Soviet era to achieve consistency across the network and so passengers don't have to keep changing their watches.
But it often causes confusion for passengers joining trains in cities across Russia who may not be familiar with the current Moscow time.
The time difference can even mean that passengers need to buy tickets for a different date than they were expecting.
Under the Soviet Union, all trains across all the republics ran according to Moscow time.
Russia has recently tinkered with its time zones, cutting them down to nine in 2011 and then going back to 11 in 2014.
It has also been on permanent winter time since 2014 after a failed experiment to put the nation on summer time all year round.
(This story has not been edited by Business Standard staff and is auto-generated from a syndicated feed.)
Kisfiam, nem mehetsz a németekhez... most is mutatták nemrég a tévében, hogy Molotov-koktélokkal ölték meg a bevándorlókat, ilyen helyre vágysz? Jól gondold át...
Aztán persze mégis mentünk. Még jó, hogy. A felsőbb évfolyamosoktól minden szeptemberben hallott sztorik…..
Albu
2023.02.04 01:59:21
Nemrég eredményt hirdettek Budapest egyik legfontosabb beruházásának kivitelezésében, a Déli Körvasút felbővítésében. A BAVS-ban 90-120 milliárdra tippelt beruházás I. üteme laza 337 milliárd lett, amit egyes orgánumok egy laza NER-túlárazással elintéznek, mi azonban most arra vállalkoztunk, hogy…..
Albu
2023.01.20 18:03:16
@NAR: A józsefvárosi József utcában este hallom a lajosmizsei vonatok zuglói és Kő alsói indulásait. A jó kis Pielstick : )
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz