Regisztráció Blogot indítok
Adatok
stgail

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
MKK-blog Háromból kettő? 2018.12.21 09:00:00
Amikor Homolya Róbert a MÁV vezérigazgatója lett, első interjúiban az volt az egyik fő üzenete, hogy a magyar vasút kihasználatlan, mivel átlagosan háromból két ülőhely üres. Ezt aztán számos médium is átvette, és ők is nagyot sopánkodtak a MÁV járatainak állítólagos kihasználatlanságán. Mindeközben…..
Előzményként két dolgot azonban mindenképp meg kell említeni. Az egyik az, hogy az Európai Unió közlekedési rendészetei évek óta azért küzdenek, hogy csökkenjen a halálos közúti balesetek száma, amire jó uniós szokás szerint tervet is készítettek. A cél az, hogy 2020-ban éppen fele annyi ember…..
stgail 2018.09.12 08:24:51
Azért szerintem az nem úgy megy hogy jól basszunk meg mindenkit ki egy kicsit is gyorsan hajt!
Főúton 100-110-el menni nem száguldozás, persze nem is dícsérendő, de még biztnságos, ha a körülmények megfelelők. De sok prémiumdízel eltolja 160-al is. A fentiek szerint mindkettőnek jár ugyanaz (!) a megbaszás. Pedig az előző csak igyekszik elérni a célját a második meg egy száguldozó pl. skodás baromállatja vagy záróvonalon előző béjemvés kisköcsög.

A sok kirakott 30-as 40-es táblánál ki az aki nem megy legalább 50-60-al? Csak mondom: mindenki annyival megy. És száguldozás? Nem. Gyorshajtás? Igen tehát jól meg kell baszni az előttem szólók szerint. Pedig ők is annyival mennek!

A magyar közút infrastruktúrája mára rendkívül elavult. A döntéshozónak eszébe sem jutott hogy talán az inrastruktúrával kellene kezdeni valamit??? Hiába teszi ki a 30-as táblát a töredezett úttest miatt. Akkor sem fogja betartani senki. És a fentiek szerint őt meg kell baszni. Egyetértek, mia faszt keres egy 4 sávos főúton egy 70-es tábla??? Valszeg inkább ellopták azt a lóvét amiből lehetett volna külön szintű csomópontot építeni. Akkor kit kell megbaszni? A gyorshajtót vagy aki ellopta a lóvét?

Az autók száma ma sokkal magasabb mint 2010-ben azonban az úthálózat alig, vagy semmit nem fejlődött. Azt hiszem ennek egyenes következménye a sok baleset. Kelet Magyarországon lassan nem is beszélhetünk úthálózatról. Inkább kátyú hálózat.

Mivel jár a magyar autós? Megfigyelésem szerint új vagy újszerű kocsival, bár nem tudom honnan van ennyi lóvéjuk rá. Vagy 20+ éves romokkal. Ugye egyértelmű mi történik egy 20+ éves szarrá rohadt kocsival még a legkisebb balesetkor is? És az emberek legalább fele ilyen szarokkal jár.

Tehát véleményem szerintem nem az a megoldás hogy teleteszik sebességkorlátozó táblákkal az országot ahova majd beáll lesből mérni a zsernyák és beszedi a pénzt. Persze nyilvánvalóan ez az egyetlen cél, a balesetek mérséklése nemhiszem hogy céljuk lenne.
Az államnak először biztonságos úthálozatot kell építenie! Aztán lehetővé tenni hogy a szegényebb emberek is átülhessenek biztonságosabb autóba. És ha ez megvolt, na akkor lehet arcoskodni hogy "és?!", meg lesből mérni. Az úthálózat meg a rendőri hozzáállás sajnos nem európai hanem inább balkáni. Majd ha mindkettő Európai szintre fejlődött, akkor el lehet várni az autósoktól is a szabályok pontos betartását. Ettől függetlenül persze a barmokat ki kell szűrni, de az emberek 95%-a nem ilyen.

És szerintem ehhez nem az autósnak kell csak megváltoznia. Hanem az államnak. Az utakon tapasztalható agresszivitás pontos lenyomata egy társadalom lelki állapotának. Ha normális körülmények uralkodnának az országban az élet különböző területein akkor valószínüleg frusztrált barom állatból is kevesebb lenne. De nem egyszerűbb pár trafipaxot venni és lesből mérni (ez is milyen pontosan tükrözi az állam mentalitását), ellopni a pénzeket út fejlesztés helyett, mint bármi érdemlegeset javítani az ország állapotán.
Balatonboglár Budapesttől 144 km -re fekszik. IC-vel (vagyis a ma lehető leggyorsabb vonatos megoldást választva) 1 óra 53 perc alatt lehet leérni, ennek az útnak az ára a pót- és helyjeggyel együtt 3365 ft. Kocsival mindezt letudhatjuk másfél óra alatt, 8 literes fogyasztással számolva 4608…..
stgail 2018.08.07 10:59:31
Egyetértek a posztolóval. Velem is előfordult már hogy ilyen balesetkor ültem vonaton és az is hogy nem volt légkondi. De leszakadt már a felsővezeték is. És soha, de soha semmilyen információval nem látták el az utasokat. Akkor a kaller minek van mégis? Ott a teloja, leinformálja mi van, végigmegy a szerelvényen (ic-nél max 4 kocsi lol) és tájékozat. EZ A DOLGA. Ezért fizetjük a bérét az adónkból. Csak ennyi kéne és mindenki lenyugodna. Akinek tetszik a légkondicionálatlan ic kocsi annak hajrá. Menjen csak.
A máv europai viszonylatban egy életképtelen lofasz. Egy semmi. Egy vicc. Azért "jó" csak a mávval járni hogy lássa az ember milyen volt 50-60 évvel ezelőtt a vasuti közlekedés. Persze vannak az új motorkocsik, de azok még kivétel számban mennek. De azok is a redvás állomásra állnak be. A szétrohadt pályán mennek 70-el stb...
Az egész szolgáltatás rendkívül színvonaltalan. Európával összehasonlítva pedig még jobban. Egy totális szánalom hogy az egész országban nincs egy 160-as vonal. Az információs rendszerük kb nincs is, miközben az információ forradalma zajlik a világban. A vasút ismét egyre nagyobb teret nyer a sorosista Európában, de nekünk jó lesz a vezír szerint a 60 éves szerelvény.
Miközben az egész működhetne jól is, csak egy kis odafigyelés kéne. A flegma kaller is informálhatna. A máv is megtehetné hogy közli, hogy ok egy kalap szar a kocsi állományunk, ha beszarik a légkondi mehetsz féláron. Ha baleset van informálhatna hogy baleset van, sajnáljuk, de figyi ekkor jön a következő vonat szállj át. Jah csúcsidőben nem ad lefingott összehugyozott vezérlőkocsis ülést ic helyként. Ha csökkentett a szolgáltatás, legyen sökkentett az ár is.
Az egész máv kiváló lenyomata a mai Magyarországnak. Rohad, pusztul az egész, tele udvariatlan alkalmazottakkal, akik azért egy multi munkáshoz képest egyáltalán nincsenek meghajtva. És mindezt kurva drágán.
Leesett az első hó, és itt a ködös időszak. Nyilván ezt mindenki észrevette, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy olyanok is észrevették, akik rettegnek vezetés közben, és/vagy nyárigumival nyomják, még mindig. De most harminccal.  Országúton. És gyűlik mögötte a sor. Megy a paraszt…..
stgail 2017.12.05 12:21:32
Az enyémen is külön kapcsolható a ködlámpa.

Jót mosolyogtam az "érveken". Az úton is ez van. Megfog az ember egy szüttyögőt és azt gondolja , hogy biztos csak megfontolt vagy csak a bótba indult (ész érv). Aztán látja, hogy nem, és kezdi szétbaszni az ideg. Előbb-utóbb megelőzi így vagy úgy (idegállapot).

Kedvenceim a lakókocsisok 70-el mindenhol. Ő nyaral. Leszarja hogy fél órája nem lehet megelőzni a forgalmas úton. Aztán a sötétben félős: apu betrinkelt, anyu vezet. De ő ritkán, így fél. Sötétben pláne. És ha még kanyarok is vannak ujjujj. Nemegyszer láttam már ilyen előzéskor a szembejövőt az árokpartra húzódni, hogy az idegállapotos előzővel ne ütközzön.

A szüttyögők kimondottan veszélyesek.

Csakúgy mint az idegállapotosok. Kedvenceim az ajudis, béjemvés és az agresszív skodás. Neki nem volt pénze ajudira meg béjemvére, de tolja mert a wolksvagen teknika azért adja. Kanyarban, záróvonalon, ködben hóban. Semmi nem számít. Csak a nyomulás. Hát ez kb ugyanaz mint a szüttyögő csak a másik véglet.

A harmadik kedvencem a motorversenyző. Kell a sort előzni 170-el. Persze. A hungaroring megirigyelhetné a cseszneki szerpentint nyári napokon. Arra nincs pénze hogy pályanapra menjen. De amúgy meg kurvakemény és virítani is kell. Nem, nem fogom sajnálni a 170-el árokba baszódó motorost. Akiket magával visz az agyatlanja azokat igen.

Külföldi tapasztalat: autobahn 100-as tábla: 95 és 105 között megy mindenki. A 400 lovas béjemvés is. Nem tol, nem megy rád 20 centire és nem előz 150-el sem. Érdekes. Van mit tanulnunk...