Adatok
blogíró
433 bejegyzést írt és 1572 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az egyik nap a Youtube-on belebotlottam egy videóba, amin Pély Barna ad tanácsokat a jazz énekléssel kapcsolatban, és bár nem mondhatnám, hogy rajongója lennék, de a videóból az jön le, hogy érti a dolgát. A videóról eszembe jutott, hogy nemrég láttam egy sorozatot, amiben a zene…..
A minap belebotlottam a Wikipédián a paradoxonok listájába, és van jócskán belőlük, úgyhogy csak néhányat említek meg ízelítőnek a talán kevésbé ismertek közül:
A barátság-paradoxon: ha valaki megszámolja a barátait, majd megkéri őket, hogy ők is tegyék meg ugyanezt,…..
blogíró
2011.02.10 17:09:10
@Nűnű: egy felénk gyakoribb példa lehet erre a dohányosok kérdése
Egy légtérben tolerálhatjuk őket, mondván, hogy ők csak a maguk dolgával foglalkoznak. Ekkor szívni kell a füstjüket.
Ha viszont nem hagyjuk, akkor megkapjuk, hogy intoleránsak vagyunk, mert nem engedjük, hogy azt csinálja, amitől jól érzi magát.
Egy légtérben tolerálhatjuk őket, mondván, hogy ők csak a maguk dolgával foglalkoznak. Ekkor szívni kell a füstjüket.
Ha viszont nem hagyjuk, akkor megkapjuk, hogy intoleránsak vagyunk, mert nem engedjük, hogy azt csinálja, amitől jól érzi magát.
Ez is egyike azoknak a dolgoknak, amikről már hallottam korábban, de mindig újra rácsodálkozom, ha olvasok róla, ezért ide is teszem emlékeztetőnek a vonatkozó Wikipédia oldalt.
A dolog lényege az, hogy az orrlyukaink felváltva működnek, az egyik mindig el van zárva (nem teljesen,…..
blogíró
2011.02.06 20:52:41
@snorbi: igen, ilyen haszna lehet, nekem csak az a furcsa, hogy ezt miért éppen az orrlyukak működésének váltogatásával kell elérni :)
blogíró
2011.02.06 20:54:09
@daniferi: én hason szoktam elaludni, de ennek ellenére szoktam más pozícióban ébredni, úgyhogy nálunk is működik ez a dolog
3 millió feletti nézettsége van az első videónak, úgyhogy lehet, hogy csak nekem új, de ez az állat a túlméretezett lábaival olyan, mintha egy rajzfilmből szökött volna meg.
Ilyen kicsiben:
És ilyen nagyban:
Egyiptomi ugróegér egyébként...
blogíró
2011.02.01 21:19:55
@bodr: nekem is madár jutott eszembe róla. Az első csirkére hasonlít, a másodikat pedig simán lehetne madárnak nézni, ha nem lenne farka. Így farokkal viszont inkább egy mókus-madár hibrid. :)
Olvasom, hogy pszichológiai kutatások is megerősítették a régi bölcsességet, miszerint a vonzó nők elveszik a férfiak eszét, és ezt szó szerint kell érteni, ugyanis ha egy férfi szép nővel beszél, akkor evolúciós ösztöneit követve kognitív erőforrásai jelentős részét…..
blogíró
2011.01.27 17:28:46
@bodr: A második felét nem igazán értem, hogyan következik a bejegyzésből. :)
blogíró
2011.01.27 17:30:01
@proto-n: Lehet, hogy csak azt hitted, hogy vonzó, de az agyad tudta, hogy igazából nem neked való, és ezért nem pazarolt rá kapacitást. :P
blogíró
2011.01.27 17:30:52
@pagesailor: Ha együtt élsz vele, akkor már nem kell meghódítanod, ezért így nincsenek veszélyben a szellemi képességeid. :D
Néhány éve láttam már egyszer ezt a Oscar-díjas rövid animációt, és ma véletlenül újra belebotlottam a neten. Érdemes megnézni a végkifejletig, ha valaki nem ismeri. A mondanivaló nem szorul magyarázatra:
A videó eszembe juttatta a Kereket is, amit időközben leszedtek, de…..
Hankiss Elemér azonos című könyve juttatta eszembe az alábbi képet, amit már nagyon régen láttam. A kép Ikarosz bukását ábrázolja, aki túl közel repült a naphoz, ami így megolvasztotta a szárnyakat összetartó viaszt, és Ikarosz lezuhant a tengerbe:
Érdemes a…..
blogíró
2008.12.12 15:11:21
blogíró
2011.01.16 20:59:03
@birodalmam: köszi az infót, meg is kerestem a kapcsolódó verset, az érdeklődők itt olvashatják:
learning-machine.blogspot.com/2009/04/misc-20090422.html
learning-machine.blogspot.com/2009/04/misc-20090422.html
Nemrég botlottam bele ebbe a Dürer-metszetbe, amit nem tudom hol láttam annak idején, de emlékszem, gyerekként nagy hatással volt rám. Kicsiben nem érdemes idetenni, ezért aki nem ismeri, az itt megnézheti (a képre kattintva nagyobb lesz, majd arra is rákattintva még nagyobb). Gyermeki…..
Nem tudom, járnak-e erre társkereső hölgyek, de ha esetleg igen, akkor talán érdekelheti őket az a trükk, amit az egyik nagy külföldi társkereső oldal hámozott ki a felhasználók adataiból. A blogbejegyzésükben részletesen le van írva az analízis, itt csak röviden összefoglalom…..
blogíró
2011.01.12 06:58:40
@xterm: miért haragudnék, nem én találtam ki, csak írtam róla :)
Most még félig alszom, úgyhogy a második felével kapcsolatban azt javaslom, hogy olvasd el az eredeti cikket, mert ott részletesen végigvezetik a dolgot.
Most még félig alszom, úgyhogy a második felével kapcsolatban azt javaslom, hogy olvasd el az eredeti cikket, mert ott részletesen végigvezetik a dolgot.
A héten olvastam, hogy felkerült a Youtube-ra a Baraka (amiben a majomkántálásos jelenet van) HD verziója, úgyhogy akinek bejön a dialógusmentes, képekre építő stílus, az itt megnézheti jó minőségben.
Hamarosan jön a folyatása is, valószínűleg jövőre, de aki addig is nézne…..
Olvasom, hogy az ausztrál bennszülötteknél az a szokás, hogy mindenkinek tilos az anyósával közvetlenül beszélni. Tisztelnie kell őt, de el kell kerülnie. Az anyós ezen felül nem étkezhet együtt a menyével/vejével és annak házastársával. A férjen/feleségen keresztül viszont…..
blogíró
2011.01.06 19:15:23
@a kis lebowski: úgy látszik, a bennszülöttek empirikus vizsgálatai nem ezt az eredményt mutatták ki, ezért választották ezt a megoldást :)
Nemrég az alvópozíciókról olvasgatva megtudtam, hogy a WC-gurigához hasonlóan az alvási helyzetből is lehet következtetni a személyiségre.
Íme a leggyakoribb pozíciók listája (a zárójeles százalék jelzi, hogy mennyien részesítik előnyben) az alváskutatók által…..
blogíró
2011.01.04 12:11:38
@a kis lebowski: persze, azt kell figyelembe venni, hogy tudatosan milyen pózt választ alváshoz
A személyiségváltás pózváltáskor természetesen nem következik be. :D
A személyiségváltás pózváltáskor természetesen nem következik be. :D
blogíró
2011.01.04 12:46:49
@sebcsaba: nem vagyok járatos az alvástudományban, ezért nem tudom megítélni, hogy mennyi benne az igazság, de ha van benne valami, akkor az is nyilván csak a nagy átlagokra vonatkozik, nem minden egyes embernél teljesül
blogíró
2011.01.04 17:46:34
@bodr: így van, nem is kell tudnia róla, de ezzel az erővel téged is átfordíthatnak alvás közben. Talán már meg is történt. :P
Mostanában Kepes András Polgár Juditról szóló könyvét olvasom, ami elég olvasmányos, úgyhogy tudom ajánlani azoknak, akik hozzám hasonlóan nem követték, követik a sakkvilág eseményeit, mert sok mindent meg lehet tudni belőle a témáról.
Illusztrációnak ideteszek egy videót…..
Nemrég olvastam egy Scientific American-cikket arról, hogy miért élnek tovább a nők, mint a férfiak, és a cikkben a gerontológus szerző kifejtette, hogy az egyik megközelítés szerint az élet hosszúsága attól függ, hogy biológiai szempontból mennyire számít eldobhatónak az…..
Ma újra belefutottam ebbe a videóba, ami azt demonstrálja, hogyan lehet pusztán vonalak húzogatásával összeszorozni két számot, és gondoltam, ideteszem, hátha jár itt olyan valaki, aki érdekesnek találja, és még nem ismeri. Állítólag a japánok szoroznak így:
..
blogíró
2010.12.15 07:36:54
@qsoe: na igen, nekem is feltűnt, hogy kényelmesen kis számjegyeket válaszott a módszer demonstrálásához
blogíró
2010.12.15 07:42:49
@bodr: vizuális típusú embereknek talán így könnyebb, de egy idő után valószínűleg így is megtanulja az ember, hogy ha 3 vonalat keresztülhúz 4 vonallal, akkor abból 12 jön ki, stb. úgyhogy a végén úgyis a szorzótáblánál köt ki :)
blogíró
2010.12.15 19:54:02
@-zoole-: csak a kettő hatványait kell tudni hozzá, informatikusok előnyben :)
A minap a kezembe került egy könyv Lin Yutang-tól, aki Amerikába emigrált kínaiként sokat tett azért, hogy írásaiban megismertesse a Nyugatot a kínai életfilozófiával. Ezt a könyvét 1937-ben írta, és itt van belőle egy részlet, amit akár most is írhatott volna:
Vajon az…..
blogíró
2010.12.14 11:33:39
@zfor: Természetesen a bejegyzésben idézett szövegben a klasszikus kínai filozófiáról van szó, nem a jelenlegiről, így az előbbi hitelességének semmi köze a mai állapotokhoz.
Ezen kívül, ahogy a szerző is utal rá, ez nem a tömegek filozófiája, az emberek többsége mindig is a pénz/hatalom/státusz bűvkörében fog élni, ezért az idézett felvetés elsősorban azoknak szól, akik már elgondolkoztak azon, hogy ezek tényleg olyan dolgok-e, amiknek érdemes alárendelni az életet.
Ezen kívül, ahogy a szerző is utal rá, ez nem a tömegek filozófiája, az emberek többsége mindig is a pénz/hatalom/státusz bűvkörében fog élni, ezért az idézett felvetés elsősorban azoknak szól, akik már elgondolkoztak azon, hogy ezek tényleg olyan dolgok-e, amiknek érdemes alárendelni az életet.
blogíró
2010.12.14 15:14:30
@zfor: akkor jó, legalább nem kell leírnom, hogy a párhuzam nem állja meg a helyét :D
blogíró
2010.12.14 15:21:10
@eloszto: én nem ismerem az eredeti fordítást, de azt észrevettem, hogy ez a mostani nem túl igényes, sok nyomdahibát, elírást benne hagytak, úgyhogy a lektor nem végzett alapos munkát
Lehet, hogy a gyenge fordítás miatt nem tetszett régebben, illetve ezért találok benne most is jócskán olyan részeket, amik nem jönnek be. Majd megnézem a könyvtárban, hogy ott megvan-e a régebbi változat.
Lehet, hogy a gyenge fordítás miatt nem tetszett régebben, illetve ezért találok benne most is jócskán olyan részeket, amik nem jönnek be. Majd megnézem a könyvtárban, hogy ott megvan-e a régebbi változat.
A minap éppen Woody Allen-t néztem, és ez eszembe juttatta, hogy nemrég olvastam tőle egy interjút, amelyben hozta a szokásos neurotikus formáját, kifejtve, hogy szerinte az élet egy értelmetlen és brutális élmény, és ennek kapcsán említette meg az alábbiakat is:
Egyszer…..
blogíró
2010.05.21 17:04:59
@szekularisfigyelo: ez igaz, viszont a passzivitásért/tagadásért lehet, hogy megbűnhődik, úgyhogy ez nem nagy vigasz :P
blogíró
2010.05.21 17:15:46
@kaqxar: a több istenes dolgot lehet még ragozni, csak ezt már nem akartam beleírni a bejegyzésbe, hogy ne bonyolítsam túl
Az egyik lehetőség, hogy igazából egyetlen isten létezik, és a különböző istenek mögött mind ő áll, vagyis az egyes istenek csupán más szemszögből, más felfogásból közelítik meg a közös istenséget. Ebben az esetben a hit a célravezető, hiszen ugyanabban az istenben hiszel valójában, aki valószínűleg csak az ateizmust tekinti bűnnek.
A másik lehetőség, amit te is mondasz, hogy több isten van, akik párhuzamosan léteznek egymás mellett, de mindegyik csak a saját felségterületén menedzserkedhet, ott, ahol őt tartják az elsődleges istennek. Vagyis ebben az esetben azt mondhatjuk, hogy Európa a keresztény kultúrkör istenének fennhatósága alá tartozik, míg mondjuk egy afrikai törzse istene amott gazdálkodik. Tehát itt ebben az istenben kell hinni, és ő ítél meg, ott pedig a másik.
Biztos lehet még tovább csavarni, de én itt megálltam, mert a gondolati játékot sem kell azért túlzásba vinni. B)
Az egyik lehetőség, hogy igazából egyetlen isten létezik, és a különböző istenek mögött mind ő áll, vagyis az egyes istenek csupán más szemszögből, más felfogásból közelítik meg a közös istenséget. Ebben az esetben a hit a célravezető, hiszen ugyanabban az istenben hiszel valójában, aki valószínűleg csak az ateizmust tekinti bűnnek.
A másik lehetőség, amit te is mondasz, hogy több isten van, akik párhuzamosan léteznek egymás mellett, de mindegyik csak a saját felségterületén menedzserkedhet, ott, ahol őt tartják az elsődleges istennek. Vagyis ebben az esetben azt mondhatjuk, hogy Európa a keresztény kultúrkör istenének fennhatósága alá tartozik, míg mondjuk egy afrikai törzse istene amott gazdálkodik. Tehát itt ebben az istenben kell hinni, és ő ítél meg, ott pedig a másik.
Biztos lehet még tovább csavarni, de én itt megálltam, mert a gondolati játékot sem kell azért túlzásba vinni. B)
blogíró
2010.12.13 21:27:22
@eMeL: erről is szól Pascal fogadása. Szerinte még ebben az esetben is érdemes hinni, mert így legalább van egy pszichés támaszod egész életedben, ami segít átvészelni az élet nehézségeit.
De ha valaki abban hisz, hogy nincs semmi, akkor választhatja azt is, hogy nem foglalkozik a témával, aztán a végén úgyis kiderül majd, hogy jól döntött-e B)
De ha valaki abban hisz, hogy nincs semmi, akkor választhatja azt is, hogy nem foglalkozik a témával, aztán a végén úgyis kiderül majd, hogy jól döntött-e B)
Adalékként a szabad akarat korábban említett problémájához ideteszem ezt a videót, amiből kiderül, hogy a kísérletek szerint a tudatos döntéseink eredményét már hat másodperccel a döntés előtt ki lehet mutatni az agyunkban, vagyis a tudatalattink a döntés tudatosulása előtt…..
blogíró
2010.11.24 12:18:08
@nassau: a newton-i fizika volt determinisztikus a modern kvantumfizika nem az, úgyhogy ettől még létezhet a szabad akarat
blogíró
2010.11.24 12:19:25
@Marci.BCN: itt olyan döntésekről van szó, amiket van időd megfontolni, a reflexszerű reakciók, amikor hirtelen kell reagálni, nem tartoznak ide
blogíró
2010.11.25 08:10:35
Mint tudjuk, egyes tudósok szellemes kísérleteket találtak ki a halál utáni élet bizonyítására, és ahogy olvasom, más hasonló témák tudományos megközelítésével is próbálkoznak. Most éppen a jövőbelátás van soron, és hamarosan meg is jelenik az egyik neves pszichológiai…..
blogíró
2010.11.17 17:47:26
@a kis lebowski: majd ha rendszeresen megálmodod előre a vizsgatételeket, nem csak egyszer, akkor elhiszem ;)
blogíró
2010.11.17 17:53:06
@szemet: én is így látom, ahogy a halál utáni bejegyzésben is írtam, hogy ha esetleg bebizonyosodna, hogy működik a dolog, akkor sem biztos, hogy jövőbelátásról van szó, mert lehet bármilyen más parajelenség is
De ezzel a kérdéssel elég akkor foglalkozni, ha egyáltalán sikerül független kísérletekkel bizonyítani az effektust, ami még hátravan.
De ezzel a kérdéssel elég akkor foglalkozni, ha egyáltalán sikerül független kísérletekkel bizonyítani az effektust, ami még hátravan.
blogíró
2010.11.23 22:13:06
@Takoca: az Index is írt róla pár nappal később, hátha ők jobban magyarázták: index.hu/tudomany/2010/11/18/latjuk_a_jovot/
Nemrég belebotlottam egy cikkbe, ami azt taglalta, hogy a lefolyókban a déli féltekén is ugyanabba az irányba forog a víz, mint északon, ugyanis a forgás iránya nem a féltekétől, hanem a lefolyó alakjától függ, és ennek kapcsán megnéztem a Wikipédián, hogy van-e szócikk a…..
blogíró
2010.11.02 09:41:55
@ESz: igaz, de csak az én értelmezésemmel volt baj, a wiki jól írta, úgyhogy pontosítottam is a szöveget, nehogy én terjesszek további tévhiteket :)
Köszi a javítást.
Köszi a javítást.
blogíró
2010.11.02 19:21:15
@daniferi: a wiki azt írja, hogy a kísérletek eddig nem igazolták, hogy ha rövidebb ideig hidegnek vagyunk kitéve, akkor az növeli a fertőzés kockázatát
Ehhez a mondathoz négy hivatkozott forrás is van, úgyhogy biztos igaz. B)
Ehhez a mondathoz négy hivatkozott forrás is van, úgyhogy biztos igaz. B)
blogíró
2010.11.16 19:20:00
@Avatar: köszi, ez a mult-kor-os link érdekes volt
A fiúról én is hallottam, hasznos lenne, ha eleve mindenkinek lenne ilyen képessége, mert akkor nem kellene lámpa a sötétben mászkáláshoz. B)
A fiúról én is hallottam, hasznos lenne, ha eleve mindenkinek lenne ilyen képessége, mert akkor nem kellene lámpa a sötétben mászkáláshoz. B)
A minap újra szembesültem azzal a problémával, hogy a borotvák hamar elvesztik az élüket, és gyakran kell cserélni őket, amikor eszembe jutott az alábbi videó, melynek készítője farmernadrágon élezi a borotvát:
Ki is próbáltam egy régi farmerrel, és mintha tényleg használt…..
blogíró
2010.11.14 16:31:29
@Akos084: a takarítás/szárítás külön értendő, vagy azt is alkaros módszer csinálja? :)
Mindenesetre érdekes, ezek szerint tényleg lehet így spórolni a borotvafejekkel.
Mindenesetre érdekes, ezek szerint tényleg lehet így spórolni a borotvafejekkel.
blogíró
2010.11.15 17:59:49
@aribazsy: ez nekem is eszembe jutott, valószínűleg hasonló az elv, de a modern borotvapengékhez gondolom nem elég egy sima bőrszíj, talán ezért van szükség a farmer apró szövésű szálaira
Olvasom, hogy az Otis liftekben a 90-es évek eleje óta az ajtózáró gomb nem csinál semmit, az irodaépületekben a termosztát sokszor csak oda van csavarozva a falra, de nem szabályozza a hőmérsékletet, és New Yorkban a gyalogosátkelőknél a jelzőgombok 75%-a ki van kötve, vagyis a…..
blogíró
2010.11.09 19:45:01
@pulykakakas: legalább ezentúl nem azt kell hinnem, hogy vandálok verik le a gombokat. Már csak azt kellene kideríteni, hogy a megállók üvegének betörésével milyen megtévesztésről akarják lerántani a leplet :P
blogíró
2010.11.09 20:24:50
@daniferi: ha nem is direkt csinálja én mindenesetre lassúnak szoktam találni a záródást, és ezért megnyomom a gombot, hogy csukódjon már, néha gyorsan többször is, ha nem reagál elég gyorsan.
Legalábbis eddig azt hittem, hogy nem reagál elég gyorsan a gombnyomásra, de ezek szerint csak arról van szó, hogy kivárja a szokásos idejét a záródásig. Érdekes, hogy ez a lehetőség eddig fel sem merült fel bennem, hogy a gomb esetleg nem is csinál semmit. Jól ki van találva, ha tényleg így van.
Legalábbis eddig azt hittem, hogy nem reagál elég gyorsan a gombnyomásra, de ezek szerint csak arról van szó, hogy kivárja a szokásos idejét a záródásig. Érdekes, hogy ez a lehetőség eddig fel sem merült fel bennem, hogy a gomb esetleg nem is csinál semmit. Jól ki van találva, ha tényleg így van.
blogíró
2010.11.15 17:55:23
@shetale: az eredeti cikk az amerikai állapotokról szól, lehet, hogy hozzánk még csak a régebbi OTIS modellek jutottak el.
Nemrég láttam az Eredetet, és elég jónak találtam, bár furcsa volt, hogy a szereplők külön tárgyakat használtak az ébrenlét tesztelésére, hiszen a tudatos álmodás művelői már egyszerűbb módszereket is kitaláltak erre. Mindenesetre a film kapcsán botlottam bele az…..
blogíró
2010.11.08 17:26:10
@a kis lebowski: a jövőbelátás valóban nem került szóba a bejegyzésben, bár kétségtelenül hasznos lehet :)
blogíró
2010.11.08 17:27:22
@UnA: érdekes, én nem tudok felidézni ilyet, hogy álmomban oldottam volna meg valamit, de lehet, hogy ez csak azért van, mert általában nem emlékszem az álmaimra, ezért ha meg is oldok bennük valamit, a megoldásra úgysem emlékszem :P
blogíró
2010.11.08 17:29:58
@Bambusznyárs: na igen, de az illúzió felismerése hogyan segíti a problémák megoldását az álomban? Bár igaz, hogy ha minden illúzió, akkor a problémák is azok. :P
Dzsuang Dszi álmát én is kedvelem. Egyszer már hivatkoztam is rá, amikor arról volt szó, hogy a világ illúzió. B)
agyvihar.blog.hu/2009/08/06/eletem_a_szimulacioban
Dzsuang Dszi álmát én is kedvelem. Egyszer már hivatkoztam is rá, amikor arról volt szó, hogy a világ illúzió. B)
agyvihar.blog.hu/2009/08/06/eletem_a_szimulacioban
Véletlenül odatévedtem a Wikipédia leghosszabb szó szócikére, és a magyar nyelvnél a szokásos rekorderekre számítottam, de valaki demonstrációs célból beírta ezt a szörnyeteget is:…..
Először a lebegéskabin miatt akadt meg a szemem ezen a cikken, de ez csak a felvezető volt ahhoz, hogy utána a szerző az időhöz való viszonyunkat boncolgathassa. A cikk szerint 40 éve még azon tanakodtak a filozófusok és a szociológusok, hogyan fogjuk azt a rengeteg szabadidőt…..
blogíró
2010.10.26 07:48:34
@Pista bá': Szerintem van választási lehetőség, és ehhez nem kell magadat teljesen kivonni a társadalomból, de valóban csökkenteni kell olyan dolgok kergetését, amit mások többnyire természetesnek tekintenek. És ezzel persze elesel bizonyos dolgoktól, de mindenkinek el kell döntenie, hogy neki mi a fontos. Valamit valamiért.
Én nem vagyok TED fordító, mert az időből ugyebár egyre kevesebb van, és nem fér bele minden. B)
Én nem vagyok TED fordító, mert az időből ugyebár egyre kevesebb van, és nem fér bele minden. B)
blogíró
2010.10.26 16:23:19
@kg--: elméletben minden egyszerű, csak ugye a megvalósítás... B)
blogíró
2010.10.26 16:26:27
@bodr: El sem hiszem, hogy valamiben egyetértesz velem. :D
Említetted már Barry-t, de még nem olvastam. De gondolom a választásból eredő frusztráció egyszerűen elkerülhető azzal, hogy az ember arra tréningezi magát, hogy utólag ne kérdőjelezze meg a döntéseit, és így nem fogja aggasztani magát miattuk.
Említetted már Barry-t, de még nem olvastam. De gondolom a választásból eredő frusztráció egyszerűen elkerülhető azzal, hogy az ember arra tréningezi magát, hogy utólag ne kérdőjelezze meg a döntéseit, és így nem fogja aggasztani magát miattuk.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Gondolkoztam, hogy beleírjam-e, és azért hagytam benne, amit írtam is (kultúrmisszió), gondolva, hogy manapság a klasszikus zene iránt általában nem nagyon érdeklődnek az emberek, ezért pénzt sem adnának ilyesmiért, így viszont lehet, hogy mégis belehallgatnak.
De én is vacilláltam rajta, úgyhogy inkább kiveszem, bár lehet, hogy nem is ez volt, ami zavart, mert nem közölted, úgyhogy ettől független a döntésem.