Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GSF

0 bejegyzést írt és 507 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Air Power Blog Elment a mentor 2021.09.27 12:07:04
Az éjjel elvesztettük Kővári Laci barátunkat, a magyar katonai repülő szakújságírás meghatározó alakját. Mondhatjuk azt is, hogy az "alapját". Hiszen rengetegen köszönhetik neki a témával kapcsolatos ismereteiket, "légierő univerzumukat" úgy idehaza, mint a határainkon túl. Sokan azt az indíttatást…..
Függetlenül attól, hogy a megszegést illetően kit milyen felelősség terhel, úgy tűnik, tényleg kimúlik a közepes hatótávolságú nukleáris erők felszámolásáról kötött szovjet-amerikai egyezmény (INF), a hidegháború lezárásának talán legfontosabb lépése. Csak remélni lehet, hogy a nagyhatalmi…..
Most, hogy hétfőn (június 4.) immár magyarországi (központi) helyszínnel kezdetét veszi a Tobruq Legacy 2018 lég- és rakétavédelmi gyakorlat, ehhez illő képpel nyitom a júniusi hírbejegyzést. SzPU ül a fűben, valahol a Bakonyban. Zord..
Az Oroszországban nagyjavított Mi-17-esek hazaérkezésével és a 2017-es pótköltségvetésben a Mi-24-esek talpra állítására szánt pénzekkel bizonyosnak tűnik, hogy még nyolc évig megmaradnak a szovjet-orosz forgószárnyas platformok a honvédségben. Elérkezett a pillanat, amikor a szakmai nyilvánosságnak…..
GSF 2017.06.27 22:11:27
m.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/kecskemetrol-szallitottak-at-a-mig-29-est-a-szolnoki-reptarba-734406/

Nem gondoltam volna, hogy a 05-öst egyszer még ilyen állapotban lehet látni.

Grat! Szép munka!

Üdv
GSF 2017.06.28 13:04:31
@zord:
Van valami info ezekről a müszaki paraméterekről? Mi lehet ez? Mi változott? Sztem semmi.

Üdv
A napokban akadt a kezembe ez a beszkennelt papírkép, amit 2003. március 17-én, az iraki háború kezdete előtt két nappal készítettem a USS Truman fedélzetére érkező F-14-esről. Érdekessége és az aktualitását ehhez a bejegyzéshez az adja, hogy a VF-32 század 107-es számú gépét az STS-107 számú…..
Sok szó esik manapság a Fekete-tenger térségéről. Miért is ne vessünk hát egy pillantást arra a rádiótechnikai zászlóaljra, mely a legjobb pozícióban van, hogy belássa az Aj-Petri jajla legmagasabb pontjáról, a Bedene-Kir tetejéről? Zord..
GSF 2017.01.27 22:08:06
@GSF:
Természetesen nem, nem.mintha lenne rá időm, bár az igényem.megvolna rá. Csak mások a prioritások. A sziluett s emlékeim szerint lelőtte a 29-est. Ha ez azóta változott, ok. A sziluett rajta maradt akkor. Vagy rajta felejtették.

Az hogy ki mondja? Pont a te vesszőparopád a dezinformáció. Ez%t kérdem ki mondja? A szerbek? Nekik érdekük. A.ruszkik? Nekik érdekük. A hollandok? Nekik nem. Az USA? Nekik nem.. De ha te kutattad ki, megint más. No, az igazán független megközelítés lenne.

Szóval a felháborodásod ez egyszer félreértésen alapul.

Üdv
GSF 2017.01.27 22:34:27
@zord:
Úgy emlékeuzem, hogy kifejezetten ez volt az egyetlen nem.USA 29-es kill. Meg ugye aktualitast adott akkor neki a kecsoi 29-esekkel való gyakorlatozás is.

Nyilván fenntartásokkal kell fogadni mindent.

Nekem személy szerint egyebkent ezek a gyakorlatok közvetlen élményt jelntettek. Betegszabit vettem ki a gimiben, 99-ben asszem szeptember volt, egész héten a reptér kerítésénél voltam. First Nato gyakorlat. Szereztem eredeti 16-osból készített közös fotót, amin a Tisza felett a 29-es a 16-os kötelékeznek. Egy másik 16-osból fotozták, a gépeket felülről. A kép feket fehér, egy Joris nevű hajózó dedikálta.

Oldalszám szerint ismertem melyik gép üzemképes... És akkor még volt üzemképes gép. Na mindegy nem ide tartozik.

Szóval ha rosszak voltak az infoim, mea culpa.

Üdv
Hát szeptemberben mégiscsak a hosszú évekig elmaradt helikopternagyjavítósdi beindulása viszi a prímet... Zord..
GSF 2016.10.09 15:15:43
@Open Skies:
Ez tetszik. Ennyi. Ezeket arra használják, amire tervezték őket.
Mégha nem is kell egyet érteni a céljaikkal, technikai-technológiai szempontból ebben látom az értelmét egy légierő fenntartásának. Ilyen, amikor működik.

Ez volt kézzelfogható az izraeli 16-osok látogatásakor is. Vannak harci repülök, amit akarnak és tudnak is használni. Meg vannak kirakatlufik, van a finggereblyézés. Zárójelben: ilyet sajnos alapvetően a lator nyugati gépek esetében érzek. Pfujjj.

Üdv
Vannak olyan esetek, amikor agyonhálózott világunkban egyes információk elsikkadnak, mert "helyi túlterhelés alakul ki az átvitel rendszerében", vagy egyszerűen más vonja el a figyelmet. Ilyen a miniszterelnök múlt hét szerdai nyilatkozata is, melyben kérdésre válaszolva arról…..
Szliács, Pápa, Cerklje, Szlovákia, Magyarország, Csehország, Szlovénia és a "jó öreg" USA. Ezek a keretei az amerikai légi haderő nemzeti gárdista egységei által térségünkben végrehajtott, összehangolt, és immár határokon átívelő hadgyakorlatoknak.Panther Strike, Slovak Thunder. Perspektíva 1.:…..
Fairfordból üdvözlettel! Együtt az amerikai légierő 5. generációs összetevői. A brit GBAD-alájátszók (RAF Speadham) felfújható Sz-300-asa, alig pár száz méterre a statikuson lévő F-35-ösöktől... Az egyik közel ötven éves mildenhalli tanker mögött tépi magát a Langleyből érkezett…..
A dokumentumok rendezése folyamatos feladat, néha pedig elkerülhetetlen a mulasztások pótlása. Ezt a fotót 2007 tavaszán készítettem a Tóth Gábor alezredes, Puma-századparancsnok repülte 36-osról. Akkor persze javában megvolt még a 42-es is. A fotó pedig a Peszeki Zoltán őrnagy vezette 128-as Alba…..
Ma átrepülik a Légi Mentők Ecureuil helikoptereit Kecskemétre (?) Helyszíni jelentés. A két Mókuska a keszi 135-össel. Oldalszám, felségjel, még sárga alapon. Akár így is maradhatna. Elég időt lopott már a bürokrácia. Mögöttem az utódom. A 102-es Mókus várja pilótáját, a HA-ECA 135-ös…..
Mindig is irigyeltem a tengerészeti járőrgépek megfigyelőit, akik szebbnél-szebb, érdekesebbnél-érdekesebb felvételeket készíthetnek a világ hadihajóiról a világtengereken. Csodák nincsenek, mindenkinek tudnia kell, hogy hol a helye, így egy szárazföldi ország LégierőBloggerének is, ezért mellékelem…..
GSF 2016.04.15 12:46:05
Nyilvánvaló h a tengerészek nem szartak be a 24-esek látványától, valszeg a teljes legi tevekenyseget nyomon követték, tudtak h jönni fognak es nyilvan fotoznak. Nincs ebben semmi.

A nki vízek feletti repülest ahogy a hajozast is egyik fel sem vitatta. Ezért nincs relevanciája a tamaszpontközelében hajozott meg ilyen olyan egyezmenyt ki irt ala v ki nem. Künben az orosz is ezt szajkózná.

Ellenben az oroszokra mindig is jellemző volt az emberkedés.

Nem igazán értem minek kell ezt itthon folyton relativizálni. Zord azt mondja ez a Nyugatnak szól. Hát sztem ebben bőven benne vagyunk mi is.

Elképesztő blőd baromságokat hallottam itthon, akár ugymond szakmabeliektől az orosz technika felsőbbrendűségéről. A multkori incidens kapcsán h mindegyik tengerész felmondott meg szétzavarták a hajó rendszereit és pánik alakult ki... Fejvesztve menekülés... Katona mondta, akire a hazádat bízod, mert elhiszi ezt a fa...ságot.

Az lehet h az ami direkt generálja ezt, lehet több pénzt kérni persze, de látni kell h az orosz propaganda teljes célt ér itthon is.

Lsd az elnyűhetetlen orosz technika mitoszát. Ezt persze nem itt kell magyarazni, de hat sajat boron is tapasztaltuk ez mit jelent. (Nézzük ugyan már meg az üzemidejét egy 15-nek és 27-esnek csak a példa kedvéért. Aztán gondoljunk bele a tényleges kihasználtságba is...)

Sztem ez ami itt van ekorül sokkal messzebb mutat, minthogy legyintsünk rá.

Teljes téves helyzet értékelést, állampolgári szinten.

Persze most ez a divat. Divat "objektívnek" lenni, csak a dezinformációs örvényben minden szubjektív.

Meg kéne már érteni, hogy nincs jobb meg bal, Usa meg orosz párti, csak mi vagyunk. A mi pártunkon kell állni, a mi érdekeink szerint, és igen, lavírozva meg hintázva, mert erősebb kuyta b...ik.

Habár én nem értek mindenhez és nem is teszek úgy mintha értenék...

Üdv
A magyar katonai repülés ügyének egyik egészében sikeresnek értékelhető lépéseként egy MiG-21-es került az újdonsült kecskeméti körforgalomba, hogy hirdesse, miről (is) hírös ez a város. Zord ..
GSF 2016.01.07 10:55:57
@zord:
Roppant látványosan adja el a ruszki média a lassan beszürkült orosz erőlködést Szíriában. Mára ez is árnyaltabb matatás lett...

Attól h drónról filmezik nem lesz precizios fegyver belőle :-)

Üdv
Egy kis történelemórával nyílik az új hírbejegyzés. A szemünk előtt előtt zajló, néha nem is olyan nyilvánvaló események, és az azok megörökítésére…..
GSF 2015.08.08 23:45:47
Nyilván más a Gripenekkel a a repülés intenzitása, és a 29-es üzemhez képest tényleges harci és egyéb éles feladatokra kell készülni de ha azzal is számolunk, hogy kevesebb felszállásból, hosszabb feladatokkal operálnak, hát akkor is azt kell mondjam kecskemétiként (hallva mi megy fent az égen), hogy elég lagymatag a készülődés.

Sajnos nem tudok már úgy kijárni mint rég, sőt... De nagyon kicentizett az üzem. Attól hogy beszélünk róla, sajtóztatják az esti váltást, ebben semmi új nincs, legalábbis a 29-es időkben is viszonylag rendszeres volt (haldoklás előtt) és sokkal-sokkal intenzívebb. Persze a Gripenekkel nem a fel-és leszállás gyakorlása a fő elem. De basszus, csak egy forró helyre mennek és ennyivel lesz elintézve (4 nap!!!)?

Szorítok értük, mert a napnál is világosabb, hogy döntéshozói-finanszírozói szinten hazárdjáték folyik, és a végrehajtó állományon kívüli kockázati tényezők hatványozottan felerősödve indirekt módon növelik a hiba faktor veszélyét.

Ebbe a rendszerbe a magyar valóság szintjén (ha már vállaltuk ezt az egész BAP-ot) elképesztő pénzt kellett volna beletenni, és már előtte egy évvel rámozdulni!

És aki azt mondja hogy nem hiányzik, vagy megoldották a kieső két gépet, hát...

Szóval ezek az éjszakai képek inkább lehangoltak, mert adott egy platform, a régió egyik legjobb gépe, tényleg minden adott, a magyar vezetés meg nem adja oda a lényeget, azt a kis pluszt, ami a gépek beszerzési-üzemeltetési költségeihez képet már nem ordenáré nagy összeg csak épp a lényeg: fegyver, NVG, légiutántöltés, folyamatos gyakorlás.Mert ez a rendszerez most is naprakész lehetne, úgymond lépést lehetne tartani a fejlődéssel, apró folyamatos lépésekkel. Lehetne.

Csak ne lenne az a teflonbőr a képükön...

Úgyhogy nem marad más csak a tehetség, szakértelem, és reméljük az újra hosszan kitartó szerencse.

Üdv!
Ma nem sokkal 9 után újabb magyar Gripennel, a 30-assal történt súlyos repülőesemény, ezúttal Kecskeméten. Hálistennek a pilóta ezúttal is túlélte. Kádár Sándor őrnagy katapultált, az eddigi hírek szerint sajnálatos módon csigolyatörést szenvedett. Ezúton is jobbulást…..
A helyszíni szemle lezárultával ma elszállították a kedden szerencsétlenül járt 42-as oldalszámú magyar Gripen roncsát a caslavi beton mellől, ahol befejezte pályafutását. A LégierőBlogger a helyszínről tudósít, ahol arról is meggyőződhetett, hogy tényleg egyben vannak a…..
GSF 2015.06.10 15:28:11
Az első esetnél megy a maszatolás, hallottam pletykákat, amikből következően egyértelmű, hogy mi a helyzet, de az hogy odavezetett amihez, a rendszerben is keresendő hiba lehet, ha nem is technikai. meg pech.

Ez technikai. Attól még nem biztos, hogy bárki is hibázott. Sőt.

De az biztos, hogy nem elégségesek a feltételek, maga a rendszer nem képes kielégíteni a növekvő igényeket!

A Balti-feladatra készülés jegyében növekvő terheket nem képes lekövetni az alulfinanszírozott, elvándorlástól terhes közösség. Ez nem emberi, hanem döntéshozói hiba.

Most jön ki, rendszerszinten az elmúlt évek felelőtlen személyzeti gazdálkodása, a belenyugvás és tétlenség a műszaki elvándorlásba.

És most jön az a fekete leves, amiről itt mindenki beszél, hogy Gripen pilóták is készülnek átnyargalni polgári platformra... A közösség méretéhez képest sokan.

A vizsgálat majd megmondja van-e felelős vagy nincs. De az biztos, hogy mindez, maga a jelenség nem véletlen. A Gripen egy megbízható típus. Mi pedig küzdünk vele, mert küzdünk az alulfinanszírozott rendszerrel, ahol leginkább a humán tényező nincsen megbecsülve. Ez pedig kiütközik most. Áttételesen ugyan.

Minden hétköznap van repülés, tolják, tolják tolják, ahogy csak lehet, mert tolni kell, mert jönnek a feladatok, csak hiányzik az átgondolt perspektivikus háttér.

A rendszer soha nem kapta meg azt a kezdő löketet, és azt a töltöttséget, ami a komoly feladatok ellátáshoz kell.

Szerintem áttételesen mindez ennek a jele. Most két gépveszteség, hála Istennek 3 életben maradt hajózó. Most kell észbe kapni, ne jöjjön a harmadik.

Üdv!
A miniszterelnöki vizit farvizén mivel is lehetne szolgálni, mint egy képpel a szacsoni Szurion-gyártósorról :-) Zord..
GSF 2014.12.02 23:17:43
@Allesmor Obranna:

Nincs opció. Nato és kész. De helyettünk senki nem fogja megoldani a védelmi - és azon belül technikai kérdéseket, finanszírozást, se Nato se más. Ezen kéne már változtatni. Ezt zengi kánonban itt a blogon is mindenki, de valljuk meg, nem sok változás mutatkozik ezen a téren. Mármint kézzel fogható.

Mert pl. tender ide tender oda, ígéret ide és oda, a hajózóink még mindig 3 db Mi-8/17-el tolják, és nem a típussal: a koncepciótlansággal van a baj.

Üdv!