Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tomtyi

0 bejegyzést írt és 461 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Miután a Magyar állam által közölt adatokból megállapíthattuk, hogy immár hetek óta Magyarország vezeti a  napi covid19 halálozás világranglistáját, teljesen jogosan merül fel a kérdés: Nem lehet, hogy az összes halálozás nem is olyan rossz nálunk, hanem valamilyen módszertani vagy adminisztrációs…..
tomtyi 2021.04.22 07:47:13
@Etniez:
„A trendekből látszik, hogy a legrosszabbak között leszünk, már csak ennek a mértéke a kérdéses.”
Nem. A trendekből csak az látszik, hogy a most nyilvánosan látható számaink a legrosszabbak között lesznek.

„Sajnálatos módon Magyarországon a mai napig nincsen nyilvánosan, írásban rögzítve, hogy milyen eljárásrend határozza meg, hogy ezen besorolás szerint ki minősül koronavírusos halottnak.”
Sajnálatos módon ez SEHOL nincs nyilvánosan, írásban rögzítve, mert ha lenne, akkor már lehetne valami összehasonlítási alap a különböző országok között. Minimum az, hogy összehasonlíthatatlan.

„A HVB egyik példánya ezt követően a KSH megfelelő szervéhez kerül, ahol az Egészségügyi Világszervezet ajánlásának megfelelő, részletekbe menően szabályozott algoritmus szerint elvégzik a haláloki besorolást. Természetesen az eredmény nem mutathat pontosabb képet annál, ahogy a HVB-t kitöltötték, illetve fontos hangsúlyozni, hogy akármilyen aprólékosan is dolgoznak, az előző részben ismertetett limitációt nem lehet feloldani, hiszen az elvileg lehetetlen.”
Az első mondatban leírtak egyértelműen hiányoznak rengeteg országnál (lásd kicsit fentebb bezzegSzlovákia), ráadásul önmaga írja a nyilvántartásba vétel korlátait. Két véglet: tavaly őszig Szlovákia semmit nem vett bele, mi meg mindent. Így lehetett, hogy Szlovákiában október 21-n 98 halott volt csak, nálunk 1259. Remélem, nem gondolod, hogy az utolsó bittig ugyan a nyilvántartás.
tomtyi 2021.04.22 08:28:04
@tomtyi:
„bitig”
tomtyi 2021.04.22 08:30:11
@kvp:
„Teljesen mindegy egyebkent, mivel a tobb halott az tobb halott es igy is ugy is a jarvany okozza, fuggetlenul attol, hogy tenyleg a virusban hal-e meg valaki vagy csak a jarvany kozvezett hatasakent.”
A halottak és rokonaik szempontjából valóban mindegy. Politikai eszközként használva viszont nagyon nem mindegy.
Nem kérdés, hogy Magyarország a világ legjobban átoltott országai közé tartozik jelenleg. Jogosan merül fel viszont a kérdés, hogy mikor élvezhetjük már végre az átoltottság áldásos hatását? Hiszen az sem titok, hogy hazánk a harmadik hullám legtöbb halottját produkáló ország. A napi halottak…..
tomtyi 2021.04.21 07:54:29
@vackor1:
Azt nem értem, a bolsiknak miért jó azt a vidéki tömeget tájékozatlan suttyónak nemhogy gondolni, de így is beszélni róluk. Hogy a faszba akarnak így választást nyerni? De is benyalod ezt a bolsi faszságot, miközben csak egyszer kéne megnézni a statisztikát, amiből kiderül, hogy a lakások 90+%-ában van tévé előfizetés, a maradék jelentős részében pedig az ingyen elérhető sugárzásokat nézik. A MindigTV-n elérhető a retekklub és az Euronews, ha függetlenolbjektív tájékoztatásra van ingered.

Azt azért megindokolhatnád, miért másfél hónappal ezelőtti adatokat hozol a hozzánk érkezett vakcinák mennyiségéről! Figyi csak! Vannak újabb adatok:
Pfizer-BioNtech 20%
Moderna 17%
AstraZeneca 12%
Janssen 1%
CureVac 0%

Szputynik 66%
Sinopharm 22%

koronavirus.gov.hu/cikkek/magyarorszagra-erkezett-vakcinak-tipusa-es-mennyisege-11

Ezek persze még érdekesebbek akkor, ha az időtávot is hozzáveszed. Az EU lezsírozta vakcinák alacsony aránya úgy még rosszabbul mutat, hiszen kétszer annyi idő alatt produkáltak sokkal alacsonyabb arányokat. De gyúrd csak a szart továbbra is, hátha finom sütit tudsz belőle készíteni. Magatoknak.
tomtyi 2021.04.21 13:03:37
@vackor1:
Te tudod, mit jelent? Én nagyon is tudom.

„ezzel együtt az idős és tájékozatlanabb tömeg - hiába kapálázól ezen, ez így van minden felmérés , de a józan ész szerint is - már beadatta magának a nagyszerűd kínaiját ”
Szellemi csata, veled? Sajnos sokkal ostobább vagy, mint az elsőnek tűntél, ez elég jól látszik a fenti idézetből. Négyszeresen is, mert bár nem linkelted, de nyilvánvalóan függetlenobjektív felmérésekre hivatkozol (tekintélyre hivatkozással elkövetett érvelési hiba); „kissé” beképzelten a józan észre hivatkozol, mintha csak annak lenne, aki azt vallja, amit te; ismét csak tájékozatlan tömeget emlegetsz, mintha a keleti vakcinák beadatása a tájékozottsággal lenne bármilyen összefüggésben is, nem pedig azzal, valaki hallgat-e a szaházi, sötét balosok uszítására; negyedszer pedig természetesen önmagában a keleti vakcina ellenességed. És mindezt egy mondat részletébe sikerült begyömöszölnöd. Úgyhogy ne nagyon hivatkozz semmilyen, delirált szellemi fölényedre, inkább keress más, talán kevésbé elcsépelt „bölcsességet” abból a szellemi mocsárból, amiben fetrengsz! Pont nem érdekel az érzékenységed, sem az, milyen magasra képzeled magad a posztkomcsi libbols és „szocdem” elvtársaidhoz hasonlóan.
tomtyi 2021.04.21 13:05:07
@vackor1:
Persze, a Pfizer Orbánnak pontosan szállított, az EU-ban mindenki másnak pedig késlekedett. Tök hihető. :D
Miről szól az Amerikai pite? Biztos vagyok benne, hogy a fenti dal címe hallatán mindenkinek beugrik egy méltán híres, 1972-es sláger, azt azonban valószínűleg kevesebben tudják, miről szól valójában. Buddy Holly, Richie Valens és J.P. Richardson halálának 50. évfordulója alkalmából azonban érdemes…..
tomtyi 2020.07.04 09:07:48
A bloggal a célom az, hogy bemutassak egy itthon egyelőre kevéssé ismert ideológiát a Social Justice Warrior(SJW)-izmust és hogy betekintést adjak az USA-ban és a nyugati világban jelenleg folyó kulturális háborúba. Miről szól ez a kulturális háború?A tágabb konfliktus a baloldali kulturális…..
tomtyi 2020.04.09 19:41:24
@Dyg:
Esetleg cáfold, ami szerinted nem igaz!
Imádunk utazni, és nem bírtuk kivárni, hogy a gyerekek felnőjenek és megvalósítsuk életünk álmát, ezért összepakoltunk és elutaztunk, hogy egy lakóautóval egy év alatt bejárjuk Közép és Dél Amerikát. Az Usát elhagyva a Kaliforniai félszigeten keresztül jutottunk el Mexikó belsejébe, majd az extra…..
  Jött ide egy népcsoport valahonnan a fenetudjahonnából. Megérkeztek, lecuccoltak, jól átbaszták a már itt élőket (fehér ló, Szvatopluk), aztán kajánul vigyorogva még picit próbálták végigrabolni a már-már civilizált városokat, csak aztán levágták a fülüket és hazazavarták őket. Nem sokkal…..
tomtyi 2016.10.08 10:30:04
„Jött ide egy népcsoport valahonnan a fenetudjahonnából”
Hová? Melyik? Bárhová bármelyik ugyanígy került.

„Megérkeztek, lecuccoltak…”
Lehet, nem a „Képes történelem gyerekeknek” című műből kellett volna csak tájékozódni.

„Nem sokkal később megjöttek a rokonok…”
„Behívtak akkor csomó rokon népet…”
„…máris jöttek a további rokonok…”
1. mongolok: altáji nép és nyelv
2. a) kunok: török nép és nyelv
b) jászok: perzsa nép és nyelv
3. oszmán törökök: szintén török nép és nyelv
Tehát sikerült összehozni három, egymással a legkisebb mértékben sem rokonságban álló népcsoportot. Gratulálok!

„Amúgy elég sok ideig nem kezdtek vele semmit, még sok-sok évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy Gárdonyi szívszorítóan megírja az Egri Csillagokat”
Figyeljen, hogy véletlenül se zavarja meg pl. Zrínyi Miklós munkássága! De miért is kezdtek volna bármit is a török uralom alóli felszabadulás után? Akkor már rég aktuális volt a „felszabadító” (emlékszik: mint a magafajta bolsevikoknak a komcsi ruszki hadsereg) Habsburgok elleni tevékenység.

„ami igen szép regény, csak a történelemhez van elég kevés köze”
Jó a fotó: egy nagy fej egy nagy szemüveggel. Merthogy bagoly mondja…

„Akik addigra felépítették a közigazgatást, az úthálózatot, a vízvezetékeket”
Hol is? Mert ha ők nincsenek, akkor a magyarok a ganéban fetrengenek, mi? De egy kérdés: ezek a – ha nem is büdös, de a beltenyészet miatt – genetikai hibás, debil Habsburgok mire vártak 150 évet?

„a krumplit, a paprikát, paradicsomot”
A krumpli német, a paprika talán török, talán német, paradicsom olasz–német, ill. balkáni közvetítéssel; tulipán: kár, hogy a Kárpát-medencében is van négy őshonos faj. Tök gáz egy ilyen gyűlölködő, bolsevik némber szempontjából, hogy még egy olyan faj is van, amelyiket konkrétan magyar tulipánnak (Tulipa hungarica) hívnak. Jó, mi?

„ez a hős nép nagyon felháborodott a nemtudommin…aztán igen szép szar műdalok születtek Rózsa Sándorról és a szegény magyar betyárokról”
„ gyorsan megint nagyon öntudatos lett és ismét szabadságharcba kezdett”
Ez a kettő ( vagyis három: a forradalom és a szabadságharc, Rózsa Sándorral súlyosbítva) egy esemény. Egy kis időzavar, de sebaj, egy buta prolitól elnézhető lenne.

„sikerült kirobbantanunk az első világháború”
Az a fejéből áradó, mindent beborító, tömény sötétség!
„A hadi események a Szerbia elleni osztrák–magyar hadüzenettel kezdődtek meg (»Mindent meggondoltam, mindent megfontoltam« mondta: I. Ferenc József)”
Tudja, ez az a „faszi”, akit minden magyar utál. És lehet, hogy magának meglepő (bár ezt furcsállanám a maga által elkövetett fenti előzmények után), de ez a „faszi” Habsburg, azaz osztrák. Jó, mi?

„némiképp laikus összefoglaló”
Ez még nem történészként sem „némileg” és cseppet sem „laikus” összefoglaló, hanem egy szándékosan provokatív, közösség ellen uszító, gyalázkodó szarkupac. Pont olyan szarkupac, mint aki létrehozta. A lánya jól átbaszta: nem kellene írnia.

Érdekes, hogy a szarházi gyilkos, bolsevik elvtársainak 20-21. századi szerepére egy halvány leheletnyit sem utalt. Nyilván azzal teljes mértékben egyetért. Idióta.
tomtyi 2018.08.20 00:12:33
@Könnyen elkaptuk, uram!:
Leszámítva persze azt az apróságot, hogy a felmenői egészen II. Ferdinándig visszamenően Ausztriában születtek. Nyilván a spanyol Habsburgok – így a fenti apja, I. Ferdinánd – sem spanyolok voltak, hanem alemannok, bár nemhogy az alemann, de a német nyelvet sem beszélték. Igaz, hogy I. Ferdinánd apja, I. Miksa egész véletlenül Bécsújhelyben született. Ennek apja, III. Frigyes német-római császár Insbruckban, ennek apja, II. Ernő osztrák herceg a stájerországi Bruck an der Murban. De tényleg nem volt osztrák, miért is lett volna?
Ez a magyar kormány hivatalos álláspontja. ..
tomtyi 2018.08.18 10:31:34
@GNDL:
„2006-ban még félmillióval több szavazattal bukott a Fidesz, mint amennyivel 2014-ben kétharmados mandátumot szereztek”
Válassz, melyik illik rád jobban: ostoba vagy hazug!
2006-ban 2272979, 2010-ben a magyarországi szavazatok száma 2142142, a levélszavazatokkal együtt 2264780. Nyilván nem támasztaná alá hazug mondanivalódat, ezért nem említetted a 2018-as választást a maga szerény 2607990/282455-es számaival.
Bár hogy nem érted, nem a listás szavazatok alapján osztják el a mandátumokat, soha nem is osztották el így, hanem vegyes választási rendszer vak 1990. óta, az inkább az ostobaságod felé billenti a mérleget.
„Média elérés, főleg közmédiát tekintve amelynek egyenlő feltételeket és műsoridőt kellene biztosítania”
Te suttyó barom, éppen ilyen felvetésre mondta Medgyessy, hogy az ellenzék vegyen magának médiát. Erre reakcióként bontotta le Orbán 2010. után a libbolsi túlsúlyt.

Hogy ne lehetne szabad és tiszta választást tartani? Az agyatok nem szabad és nem tiszta. Most áprilisban és azóta is teleüvöltitek a világot a választási csalás rágalmával. De arra adj választ, hogy hogy a picsába akarnak olyan pártok választást nyerni, amely pártok még a szavazókörzetek bizottságainak kétharmadában sem tudnak delegáltat küldeni! Vagy tudtak volna, csak meg kellett teremteni a látszatot a csalás rágalmának alátámasztásához?
tomtyi 2018.08.18 10:35:57
@taga20:
Tombolhatsz, bolsi, akkor is igaza van. Ahogy itt 8 éve tomboltok, de még addig sem jutottatok el, hogy a sok kis szemétdombon kapirgáló sok kiskakas egymás között rendet vágjon. Ki a fasz bízná rátok megint az országot, mikor Kurcsótány alapból káoszt és (a beteg fantáziája által) Fidesz nélküli újraválasztásokat vizionált?
tomtyi 2018.08.18 13:38:29
@GNDL:
„fasiszta”: no, eddig olvastam. Ezek után teljesen feleslegesen koptatod a billentyűzetet.
Továbbra is bojkottálja a Trump családot a divatvilág: a First Lady és Ivanka után ezúttal a szöszke Tiffanyn csattant az ostor. De még hogy!..
tomtyi 2017.02.20 14:03:09
@Attilajukkaja:
„nem tudom, hogy az USA-nak volt-e valaha olyan elnöke, akit a saját népe ennyire utált volna”
Az fel sem merül, hogy ez a Clinton-maffia és Soros által gerjesztett hiszti, ugye?

„hanem a kormányunk egyenesen bünteti őket”
Lófaszt!

„Azt hiszed ez szerelem kérdése? Azt hiszed, ez azon múlik, hogy te kiket kedvelsz és kiket nem?”
Mivel jogilag nem menekültek, így igen, azon múlik.

„Ha menekültek lennének, akkor igen.”
Az EU-s állampolgárok az EU-n belül miként is lehetnének menekültek?
tomtyi 2017.02.21 12:53:20
@CoolKoon:
„Ja. Meg az északkeleti államokban, mert pár ingadozó államban is”
Igen, másokat meg Trump. De láthatóan nem érted: csak a kaliforniai többséggel nyert több szavazatot Clintonné. Az elektori rendszert pedig pont annak elkerülésére hozták létre, hogy megakadályozzák, hogy ha egy jelölt egy államban rettenetesen túlnyeri magát, azzal elvigye az országot. Ahogy most történt volna.

„hogy a vidéki fehérek (jövedelemszinttől lényegében függetlenül, de az alacsonyabb jövedelműeknél nagyobb arányban) elsősorban Trumpra szavaztak. A néger/latinó szegények pedig Clintonnéra.”
Magyarul: a vidéki, egyáltalán nem iskolázatlan suttyó és egyáltalán nem szegény fehérek Trumpra szavaztak, míg a valóban iskolázatlan suttyó tömegek meg Clintonnéra. Amúgy érdekes a suttyó (persze az angol megfelelő) kifejezés használata a „demokraták” részéről, mert ez szerintük kizárólag fehér lehet. Akkor én használnám a proli kifejezést azokra, aki meg Clintonnéra szavaztak, hiszen azok: iskolázatlan, képzetlen munkaerő a képzettségüknek megfelelő (többnyire segéd) munkában.

„És ez mégis hogy jön ide?”
Tudod, kettős mérce. A téma. Aminek egyébként tipikus megnyilvánulási formája a másik oldalról a relativizálás, ami nálad most a káder kategória emlegetésében nyilvánul meg. Mert te itt ezzel most azonos súlyúnak állítasz be két dolgot: hogy a komcsi rendszer (legfelsőbb vagy középszintű) vezetői illetve a rendszerben valahogy megélni kénytelen emberek felelőssége ugyanaz lenne. Pedig kurvára nem ugyanaz.

„ Miért kell rögtön háborúra/nyílt támadásra gondolni?”
Az alapvetés, hogy a törökök – az egyezményt felrúgva – engednék a migránsokat, viszont az EU-s haditengerészet védené a görög szigeteket, és visszavinné a migránsokat. Ez esetben nem fordulhatna elő konfliktus?

„Azért ne mondd már nekem, hogy ez nem cupán "szezonális változás" volt!”
De, azt mondom. Mint ahogy az sem, hogy az „arab tavasz” már négy éve tombolt, mire „észbe kaptak”. Vagy inkább valakik felbujtották és elindították őket.

Ma reggel volt a hírekben Ceuta, a migráns„támadás”, meg hogy a végeredmény, hogy az áttörőket visszapaterolták a kerítés másik oldalára.
tomtyi 2017.02.21 19:42:03
@menjünk a moziba be:
Fú, B+! Ez kemény volt. :D
Két dolog minden bírósági ügy kapcsán kiemelten fontos: a törvények korrekt és pontos alkalmazása, valamint a tisztességes eljárás szabályainak betartása. Amikor egy büntető per aktuális politikai célokat szolgál, mindkét követelmény sajnos háttérbe szorulhat. Erre példa…..
tomtyi 2015.06.27 18:11:23
„Az én gondom ezzel mindössze annyi, hogy a felbujtónak közvetlenül kell rábírnia valaki mást arra, hogy egy meghatározott bűncselekményt elkövessen.”
Ez jelentésszűkítés. Ugyanis a BTK-ban ez áll:
„14. § (1) Felbujtó az, aki mást bűncselekmény elkövetésére szándékosan rábír.”
Ugyanez a forma van az 1950-es, a 1961-es és az 1978-as változatban is. Sehol nincs szó közvetlenül való rábírásról.

„De azt konkrétan nem tudták, hogy mikor, hol, kik és milyen körülmények között fognak lőni.”
De azt konkrétan tudták, hogy lőni fognak. Hisz’ ez elvárás volt. A karhatalom nem önjáró szervezet volt, hanem az akkori hatalom erőszakszervezete. Ezen hatalomnak volt vezető beosztású részese Biszku.

@Jenő Ferincz
„Nos, azontúl, amit már az előző kommentjeiben leírtam, számomra (jogi szemmel nézve) végtelenül visszataszító, hogy lényegében az egész jogrendszerünk úgy működik (tisztelet az egyre kevesebb kivételnek), hogy nem az adott, elbírálandó cselekmény megtörténtekor hatályos jog alapján bíráljuk el a cselekményt, hanem a cselekményhez igazítjuk a jogot, a jogrendszert.”
Melyik is volt ez a jogrendszer? Aminek alapján a kommunisták elcsalt választással és a megszálló szovjet hadsereg erejével a hátuk mögött hatalomra törtek, aminek alapján az 1956 október 24-én megválasztott törvényes kormánya és az ország ellen a megszálló és támadólag fellépő szovjet hadsereg segítségével puccsot követtek el? Ezen puccsal hatalomra került kormány egyik későbbi, a megtorlások idején belügyminiszterré kinevezett tagja a jelen per vádlottja. Azon belügyminiszter, akinek működése idején megtorlásként több száz kivégzés történt. És megtorló, elrettentő sortüzek. Biszku felelőssége vajon kisebb, mint Gröningé a nácik bűneiben?
Mi, magyarok ugyanis egy keresztény, vallásos nemzet vagyunk, mindig is azok voltunk, már Krisztus előtt akárhányban is, sőt, a világ teremtése előtt is. A keresztény erkölcsbe márpedig nem fér bele az, hogy férfi férfival úgy háljon, ahogy nővel szoktak - utálatosság az az Úr…..
tomtyi 2015.05.27 12:25:27
@pythonozok:
Te meg nézz utána, mi a különbség az élettárt és a bejegyzett élettársi kapcsolat között, mielőtt felháborodnál!
tomtyi 2015.05.27 12:27:20
@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Látom, megelőztél.
tomtyi 2015.05.27 12:35:23
@zobod:
A németeknél már felmerült a vérfertőző kapcsolatok legalizálásának lehetősége is.
Legújabb hír, hogy az ügyészség szerint Németh György nem volt holokauszttagadó, amikor egy konferencián (mivelhogy közgazdász) ezt mondta: "Magyarországon nem volt cigány holokauszt, elég sok országban volt. Voltak cigányokkal szembeni atrocitások, de nem volt." Na most, mint…..
tomtyi 2015.05.03 13:41:37
„kb. 5000-re tehető azon cigány honfitársaink száma, akiket 1944–45-ben etnikai hovatartozásuk miatt álorvosi kísérletekkel megkínoztak, megnyomorítottak, illetve akiket haláltáborokban gyilkoltak meg, vagy munkaszolgálaton pusztultak el.”
Brendel! Te magad hazudsz, amikor egybemosod a megkínzottakat, a munkaszolgálaton meghaltakat a meggyilkoltakkal, ugyanakkor a kommunisták által megöltek számába nem számolod a munkatáborokban, a málenykíj robot alatt meghaltakat, a kihallgatások alatt vagy egyéb módon agyonverteket.

„a több millió szovjet katonát, akit a nácik megöltek,”
A több millió szovjet katonát, akik Sztálin faszsága miatt haltak meg? Vagy csak a 7-10 millió ukrán a Holodomorban, tervezett módon?

„a cikk kiemeli, hogy a nácik bűneinek egy kisebb részhalmaza is nagyobb, mint a kommunisták bűneinek egy nagyobb részhalmaza”
Persze, mert te kommunista vagy, így a saját elvtársaid bűneit kicsinyíted. A kommunisták bűnei sokkal hosszabb ideig sokkal nagyobb területen sokkal több embert érintettek, sőt érintenek máig mint a nácik bűnei.

„elsőnek a német csapatok lépték át a határt, szeptember 1-én volt puskalövés, ez a II. VH kezdete. EZEK A TÉNYEK, TE FASZFEJ.”
Mert így egyeztek meg a Molotov–Ribbentrop-paktumban.

„nem működött a magyar társadalom annyira együtt az AVH-val, mint a nácikkal. és ott van 1956. de ha annyit akarsz mondani, hogy a magyar társadalom általában túlságosan behódoló, abban van igazság.”
A nácikkal sem működött annyira együtt, főleg nem a társadalom, ahogy te és a bolsevik eszmetársaid beállítják. Veesenmayer a tanútok? A Náci Németország teljhatalmú magyarországi megbízottja, aki mögött a teljes megszálló német hadsereg állt? Aki véletlenül a saját büntetőperében nyilatkozott olyanokat, amikkel a saját felelősségét csökkenteni remélte. Érdekes módon a Nürnbergben kapott húsz évéből csak hatot kellett letöltenie, utána békés polgári életet élhetett.

„valóban súlyosabbnak tartom, ha valakit származása miatt üldöznek, mintha politikai nézetei miatt”
A bolsevikok is származásuk miatt üldöztek embereket, csak az ő szemükben nem az etnikai, hanem a társadalmi pozíció szerinti származás volt vörös posztó.

Az tudatosult már, hogy legújabb istened, Gyurcsány egy olyan házban lakik, amit a bolsevikok vettek el egy holokauszttúlélőtől?

„A holokausztban a magyarok nagyon szépen részt vettek, Horthyval az élükön.”
A te őseid lehet, részt vettek, ahogy utána a bolsevik terrorban is. Az én őseim biztos nem.
B1 BLOGCSALÁD Párnaciha Bank Rt. 2015.03.12 07:45:00
Vendégszerzőnk, Dési János írása az Egyenlítő blognak. A következő hónapokban a legnépszerűbb magyar befektetési forma a párnacihában tartott pénz lesz. A mostani bank- és brókerház csődök, a nevetségesen alacsony banki kamatok után tulajdonképpen jogos a felismerés: a…..
Mandiner blog Így tüntettek ti 2015.01.02 15:31:00
A 2015 első napjaiban folytatódó tüntetésbajnokság újabb fordulója alkalmából az eddigi tapasztalatok alapján a következő javaslatokat teszem a szónoklatokra. Az egyik beszéljen arról, hogy kéne egy igazi baloldali párt. A másik arról, hogy kéne egy igazi jobboldali párt. Az…..
tomtyi 2015.01.03 08:34:35
@Doberdo:
Nyilván csak és kizárólag az elmúlt 4,5 évben fosztották ki azt a 3,5-4 millió embert, előtte minden csupa öröm é bódottá volt, annyira, hogy ez már fájt. Ezt a fájdalmat nem akarván tovább elviselni inkább elzavarták a picsába a jótevőiket, és megválasztották a Patást, hogy most a rossz miatt fájjon. Olyan ez, mint karácsonyi sütik: bejgli, linzer, diós kifli, Isten tudja, mi. De huszonhatodikán már a fülünkön folyik ki, és másnap reggel ötkor ébredve háromszor szórjuk a főző szűrője mellé a kávét, idegesen égetjük meg a szánkat az épphogy lefőtt feketével, majd kigombolt kabátban, lobogó sállal rohanunk az első boltig egy zacskó ropiért.
Mivel az Egyesült Államok olyan szívesen szól bele más országok belső ügyeibe a világ bármely pontján, kíváncsiak voltunk, mit szólnak ahhoz, hogy egy állampolgárukkal szemben – az „alkotmányellenes nézeteinek várható kifejtése” miatt – beutazási tilalmat rendeltek el,…..
Mandiner blog Félreértett gender? 2014.07.03 07:01:00
Nemrég matematika-professzori állást hirdettek meg a berlini Humboldt Egyetemen, ahol egy férfi bizonyult a legjobb pályázónak, azonban nem vették fel őt, mert az álláspályázat az egyetemi női esélyegyenlőségi célokkal is össze volt kapcsolva. Az állás így betöltetlen maradt.…..
tomtyi 2014.07.04 03:38:53
@kesztió:
És az értelmiségi réteg létrehozásának egyik előfeltételeként létrehozandó kvótarendszer mennyiben segíteni a cigányok felsőfokú végzettséghez való jutását, ha már eleve középiskolába is alig jutnak? Mert pl. a saját környezetük akadályozza ebben őket, akár közvetlenül ("Ne csinyád má'!"), akár a "hagyományos" életforma okán: 14-15 évesen már szülnek.
A kvóta a cikkindító matematikusi hellyel azonos módon lenne megoldva? Ha nem is jelentkezik rá cigány (ha már őket említetted, mint az egyik, ha nem a legsúlyosabb helyzetű társadalmi csoportot), akkor üresen marad?
Itt egyáltalán lehet etnikai alapú megkülönböztetés? Milyen kritériumok alapján döntik el valakiről, hogy cigány-e? Arról már nem is szólva, hogy ha cigány, akkor ez azért az elérendő teljesítménycél szempontjából nem jelent előnyt, ugye? Mert nem nagyon számít, hogy valaki a származása miatt is jutott be az egyetemre, és kapott diplomát, ha aztán az emberek fejére dől az általa tervezett ház.
Önbevallású liberálisként mindig is komoly identitás-zavarban szenvedtem: egyrészt tinédzser korom közepén történő politikai ébredésem óta egyértelmű volt számomra, hogy a politikában és a gazdaságban a (konzervatív-)liberális értékek állnak hozzám legközelebb.…..
tomtyi 2014.04.12 08:17:05
@Szabványok:
Tölgyessy Péter tegnap előtt ATV-n Friderikusz műsorában kb. azt mondta, hogy ez a "most eg kicsit még hullik a forgács, de után majd mindenkinek jobb lesz" (mit is mondott Bajnai 2009-ben, és mivel is kampányolt 2013/4-ben?) módszer minimum 40 éve megy Magyarországon (akik már éltek Kádár alatt, azok emlékeznek). Tehát bizonyított. Bizonyította, hogy akik ezt követik, azok nem oldanak meg semmit, csak válságból válságba szédítik az országot. Ehhez képest mást jelent Orbánék próbálkozása. Még nem biztos, hogy eredményes lesz, de mindenképpen más. És az a magyarok számára már pozitív. Ezért lett kétszer egymás után kétharmad.
Három olyan arc áll majd pénteken kaján vigyorral a Gellért téren, akik korábban nagyjából a halál faszára kívánták azt a projektet, melyet épp felavatni készülnek. A durva az, hogy alapvetően igazuk is volt: a 4-es metró az elmúlt évtizedek legnagyobb elkúrása, de ha már…..
tomtyi 2014.03.26 06:29:59
@Hakapeszi Miki:
26 évig éltem a Déli Pályaudvar rendező részére néző ablakú lakásban (Avar utca). Az ott élő pár ezer ember az elmúlt minimum negyven évben semmit sem kívánt jobban, mint hogy tovább vigyék a metrót Kelenföldig, vagy levigyék a vasutat a föld alá, akár úgy, hogy egyszerűen betakarják. Rengeteg zajterheléstől és kosztól mentesítette volna a környéken élőket. Bár minden vasút okozta problémát meg ez a megoldás sem orvosolt volna. Pl. a ruszki dízelmozdonyok gránitbontó rezgése ellen aligha lett volna elég a puszta lefedés. Olyan jó a rezgéscsillapításuk, hogy a lakásban volt olyan hely, ahol egyszerűen nem lehetett megmaradni, amikor 300 méteren belül parkoltatták a mozdonyokat, alapjáraton járatva a motort. A 20. század eleji tipikus nagyméretű üvegablakok tábláinak rezgését LÁTNI lehetett, amikor rá raktuk a kezünket.
Végre itt a friss kutatás, s ahogy azt várni lehetett, szarik a nép magasról Paksra is, profin időzítették a lopós Simont, Viktor előnye még nőtt is. Ez a választás rég eldőlt, regéltünk már róla párszor, de nagyjából most vált az eredmény biztossá. És ez így van jól,…..