Regisztráció Blogot indítok
Adatok
LGLuke

0 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tények és elméletek, csak a miheztartás végett. Szándékosan ugrasztották ki a nyulat a bokorból? Beáldozták Ricciardo pontjait? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
LGLuke 2014.03.19 10:35:43
@Anakin Solo (a.k.a. Ape): Azért ez nem ilyen egyszerű! Ugyanis, ha a korrigációs érték is rossz, akkor továbbra is hátrányban lehetnek!
LGLuke 2014.03.19 13:37:49
@Hurrá Torpedó: Miket beszélsz? Átlag??? Pillanatnyi értéke sem haladhatja meg! Ezt jelenti a csúcsérték!!! Soha egy ezredmásodperc erejéig sem haladhatja meg ezt az értéket. Ezért egy ezredmásodperc erejéig sem lehet az adott autó 20000 lóerős! "Tecccikérteni"?
LGLuke 2014.03.20 08:45:43
@mojszipupi: Egy log fájl mit bizonyítana? Te nem tudsz módosítani egy txt fájlt? Nincs telepítve notepad a gépedre? Amit a csapatok készítenének logotkat a befecskendezési rendszer által számolt adatokból, azt úgy hamisítanák meg, ahogyan akarják, ha nem lenne élőben követhető és rögzíthető!
Itthon gyakorlatilag semmit sem lehet látni az Apple kommunikációjából, a boltokon kívül szinte nem is létezik a cég. Amerikában azonban kőkeményen folyik a reklámhadjárat, most éppen a Wondosw 7 nemzetközi bemutatója kapcsán. A tőlük megszokott módon ezúttal is a Mac-PC…..
LGLuke 2009.10.24 12:01:24
@szcsongor: de pont azért nincs igazad, mert a videó csak abban az esetben igaz, ha új vásárló vagy, és még nem próbáltad. Akkor eltántoríthat a vásárlástól, de vannak sokan akik próbálták, és azoknak lehet olyan véleményük, hogy a Win7 igenis jó. Azt pedig nyilván nem cáfolhatja az 1. reklám sem, hiszen tapasztalat!

Rengetegen használták már az ingyenes RC verziót, a bétákat, valamint MSDNAA-n már régen fent van.

Mac pedig valóban horror áron van. Egyébként biztosan jó az is, csak attól függ, hogy kinek és mire.
Néhány napja ebben a rovatban is utaltunk már röviden arra az Indóház nyomán, hogy rossz hírek jönnek a nyíregyházi kisvonatról. És valóban, a MÁV közleményéből az derült ki, hogy mától erősen rövidített útvonalon járnak a szerelvények a keskenynyomközű vasúton. Bár…..
Az új Astra - számomra - legszebb része a hátulja, arról is a lámpák. Már az előző Astra seggét is az érdekes tejüveg megoldás adta el, itt most megint valami újat találtak ki. Az egész lámpatest homogén piros, alakra pedig valami nagyon ravaszul formázott, támadásra készülõ…..
LGLuke 2009.07.14 13:15:03
Pofás autó lett, de azért én nem beszélnék formai áttörésről, és szobrászati remekműről sem.

Engem a régebbi Mitsubishi Colt-ra, valamint a Mazda 3-asra emlékeztet a hátulja, és valóban az a legszebb része az autónak, bár az embléma körüli vágás és a csomagtartó nyitó rés szerintem túl hangsúlyos lett, ezért picit ront az összképen.

A számomra hasonló formák pedig:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/47/Mitsubishi_Colt_rear_20071015.jpg/800px-Mitsubishi_Colt_rear_20071015.jpg
carbl.com/im/2008/07/mazda3-2.jpg
Persze a lámpáknak azért más az alakjuk, de mégis emlékeztet ezekre az autókra.

Ami viszont számomra furcsa, hogy a Golf esetében mindig felhozzák a szakújságírók a konzervatív vonásokat, és a túlzott hasonlóságot az elődre.
Tény, hogy sok hasonlóság mutatkozik az elődökkel, de legalább hűen hirdeti Golfságát az utód.
Az Astrák esetében pedig mindig óriási az eltérés. Szerintem ez legalább annyira negatívum. Mintha az előző szériák annyira rosszul sikerültek volna, hogy az utód szégyelli az előzők vonásait, és gyökeresen próbál eltérni tőlük. Főleg az F, G, H Astrák esetében látható hatalmas eltérés, illetve majdnem hogy rokoni szál csak a hűtőmaszk-embléma. Az új halványan hasonlít talán a H-ra, de azért alaposan átmaszkírozták. Szóval, ami az egyik oldalon negatívum, az lehet a másikon is, amennyiben túlzásba viszik.
  Pár éve még a város egyik megmenőbb kereskedésének számított, ma már csak szervizként vegetál. A Chevrolet-Opel Horvath és pórul járt ügyfeleinek története.  Vélemények az azonos című írásunkról...
LGLuke 2009.06.15 14:44:17
@Shadowbull: Egy használt autó megvásárlása után még jócskán lehet költeni autóra, ráadásúl előjöhetnek rejtett hibák. Az új autók esetében a sok éves garancia is mérvadó, ráadásul általábban kedvezőbb fogyasztás, casco, környezetvédelmi besorolás, és még sorolhatnánk.
Itt szembe találjuk magunkat 1 problémával és te nem megoldani segítessz, hanem ilyen ötletet adsz, h nem kell új autót venni. Szerintem mindenki olyat vesz, amilyet akar, itt az a lényeg, hogy a kifizetett összegért megkapja az autót.
Autósszótár Nyomaték 2007.06.04 16:19:00
Hú. Ez nehéz lesz. A nyomaték a csavaróerő neve. Végy a kezedbe egy egy méter hosszú partvisnyelet. Tartsd az egyik végénél fogva vízszintesen. Köss a másik végére tíz deka gépsonkát. Amennyiben a partvisnyelet a példa kedvéért súlytalannak vesszük, akkor az az erő, amivel a…..
LGLuke 2008.04.20 02:57:43
A nyomaték [Nm] erő szorozva erőkar, azaz a fenti gépsonkás példánál maradunk, akkor erő = súly(erő) [N], míg erőkar a tengely = partvis hossza [m], így lesz [Nm] a mértékegység. Kicsit könnyebbé tegyem a nyomaték és teljesítmény közti különbséget, és ennek megértését segítsem, elárulom a legfontosabb összefüggést: a teljesítmény egyenesen arányos a nyomaték és fordulatszám szorzatával. A dízel autók azért fogyasztanak kevesebbet, mert a motorok alacsony fordulatszámon üzemelnek és már itt képesek leadni óriási nyomatékot (teherautók és buszok esetén ez azért is fontos, mert az alacsony fordulatszám kevesebb kopással jár, így az élettartamra is jó hatással van). Valahogy úgy kell elképzelni a nyomatékgörbét dízel esetén, hogy viszonylag alacsony fordulatszámon meredeken elkezd emelkedni, s sokszor már 1500-1800-as fordulatszámon eléri a maximumát, míg benzines motor esetén csak olyan 3500-4000 között éri el a maximális forgatónyomatékot, azaz sokkal kevésbé meredek ez az emelkedő. Viszont a dízelek csak kicsi fordulatszám tartományban üzemelnek, kb. 3500-4000-ig. 3500-as fordulatszám tartomány fölött még rohamosabban zuhan a görbe, mint ahogy emelkedett. Ezért van az, hogy dízel esetében, hiába nyomjuk jobban a gázt, már nem gyorsul az autó, el kell váltani fölfelé, míg benzinesnél pont a fordítottja van, hiszen eleve 6000-8000 is lehet a végső fordulatszám tartomány, és innentől is lankásabban kezd esni, nem pedig olyan hirtelen, ezért még kicsikarhatunk előzéskor elváltás nélkül pár Km/órás sebesség többletet. A legfontosabb, viszont most jön: a képletből adódóan, tehát a nem a nyomatékban gazdag autó gyorsul jobban, mint ahogyan azt a városi "Urban legend" állítja! Hiszen, ha a nyomatékos nyerne, akkor az összes versenyautó dízel lenne. Egyszerűen annyi az igazság, hogy az adott fordulatszámhoz tartozó pillanatnyi nyomaték adja a teljesítményt, s minél nagyobb ez a teljesítmény, annál jobban gyorsul az autó, de hangsúlyozom, hogy ez is pillanatnyi teljesítmény, s nem a maximális. Ezért nem ér semmit a gyártók által megadott szép teljesítmény és nyomaték, mert az csak a maximumot tükrözi, amit egy bizonyos fordulatszámon tud az autó. Sokkal fontosabb a nyomaték és teljesítmény görbe!!! A dízel autók azért gyorsulnak jó, mert visszaváltás nélkül alacsony fordulatszámon is képesek nagy nyomatékot leadni, így a motor sok esetben már 2000-2200-as fordulatszámtól leadja a maximális teljesítményének 75-85%-át, míg ezen a fordulatszámon a benzinesek jóval kisebb nyomatékot adnak le, ebből adódóan a szorzat is gyengébb és csak a motor maximális teljesítményének jó, ha a 60%-át leadják. Ekkor maximális gyorsítást végrehajtása esetén visszaváltunk a benzinesnél, a fordulatszám felugrik akár 4000-re, itt már nagy a nyomaték, ráadásul a magas fordulatszám is kedvez, s így a motor a teljesítményének akár 90%-át is leadja, tehát jobban gyorsul, mint a dízel a 2200-as fordulatszámon. Ezek a példák akkor állnak meg, ha kb. ugyanolyan teljesítményű dízel és benzines autóról beszélünk. Íme egy teljesítmény és nyomatékgörbe dízel vs benzines: www.sportsmobile.com/sections/sprinter/vaninfo_sr/sr07_eng01.jpg A szaggatott vonal a teljesítmény, míg a folytonos a nyomaték. Jól látható, hogy a teljesítmény, még a nyomaték csökkenésekor is emelkedik, ez a nyomaték szorozva fordulatszámmal képlet igazolása, hiszen a fordulatszám emelkedése egy ideig még kompenzálja a nyomaték csökkenést... Aki pedig nem értené még most sem, vagy szeretne róla bővebben olvasni, annak ajánlanék egy cikket, ahol valaki igazán jól összefoglalta szemléletes példával: nyafogo.buzz.hu/categories/auto/
Rövidítve ESP, de ismeretes mintDSC (BMW) Dynamic Stability Control VSC (Toyota) Vehicle Stability Control VDC (Alfa Romeo) DSTC (Volvo) Dynamic Stability and Traction Control ETC (Vergilius) Et CeteraOkos elektronika, ami sok érzékelő jeleit kombinálva megérzi, ha autónk megcsúszni vagy…..
Autósszótár ESP 2007.01.17 18:47:00
Electronic Stability Program, de ismeretes mintDSC (BMW) Dynamic Stability Control VSC (Toyota) Vehicle Stability Control VDC (Alfa Romeo) DSTC (Volvo) Dynamic Stability and Traction Control ETC (Vergilius) Et CeteraOkos elektronika, ami sok érzékelő jeleit kombinálva megérzi, ha autónk…..
LGLuke 2008.04.20 00:27:24
AZ ESP A LEGFONTOSABB AKTÍV BIZTONSÁGI ESZKÖZ! SAJNOS MAGYARORSZÁGON ENNEK KEVESEN VANNAK A TUDATÁBAN, ÉS SOKSZOR DÖNTENEK INKÁBB A FELÁRAS BŐR KÁRPIT JAVÁRA, MINT A BIZTONSÁG FOKOZÁSA MELLETT. Hozzátartozik az ABS (blokkolásgátló), az ASR (kipörgésgátló), valamint legtöbbször az EDS (elektronikus differenciálzár), valamit a vészfék rásegítés is. A működésének lényege leolvasható erről a képről: www.autoslexikon.hu/images/ESP.jpg Ha a rezgőhengeres girométerrel a kormány elfordulási szögétől való nagyobb vagy kisebb perdületet jelez, akkor avatkozik be a rendszer. Az elektronika másodpercenként akár több száz, több ezer vizsgálatot is végez az autó stabilitásának megőrzése érdekében. Az első képen az understeer, azaz alulkormányozottság esetén történő beavatkozás látható: Alulkormányozottság azt jelenti, hogy az autó nem akar az általunk kijelölt íven elfordulni, tolja az orrát és csúszik kifelé az ívről. Ilyenkor a képen látható (bal kanyart illetően jobbra kifelé sodródás miatt,) az automatika a bal hátsó kereket fékezve tulajdonképpen "visszarántja" az autó orrát a megfelelő ívre, így segít a vezetőnek úton tartani a túlzottan nagy sebességgel kanyarba "berobbanó" járművet. A második képen az oversteer, azaz túlkormányzottság esetén történő beavatkozás látható: A túlkormányzottság azt jelenti, hogy az autó hátuljának megszűnik a tapadása és kitör, azaz nem képes az íven elfordulni az autó elejével együtt. Ilyenkor a képen látható (bal kanyart illetően jobbra kifelé perdül a hátulja az autónak, s) az automatika a jobb első kereket fékezve visszatolja a kocsi jobboldalát, kiváltva ezzel a balra történő mozgását a kocsi hátuljának, s így stabilizálódik az autó mozgása. Wikipédia: hu.wikipedia.org/wiki/ESP A Electronic Stability Program vagy röviden ESP a pályaelhagyásos balesetek számát hivatott csökkenteni, ha a gépkocsi a saját tengelye körül hirtelen elfordul, a kormánymozdulatokra nem megfelelően reagál, akkor elveszti a stabilitását. Az ESP az irányeltérési szögsebességet méri (rezgőhengeres girométerrel), és ha ez eltér a normálistól, az ESP beavatkozik. Először a kerekekre leadott vonóerőt mérsékli, majd, ha ez kevésnek bizonyul, automatikusan fékezi a megfelelő kerekeket is. Azaz képes a kerekeket akár egyesével fékezgetni, hogy az autó oldalirányú stabilitását megtartsa, ezáltal a megpördüléstől kevésbé kell tartanunk. Ehhez az ABS és ASR szenzorait használja, mivel a maximális fékerőt úgy éri el, hogy az ABS segítségével blokkolásig is képes fékezni a kerekeket, de az ABS beavatkozása miatt irányítható marad az autó, és nem következik be további megcsúszás, valamint a gyújtás megszakításával képes a gyorsulást megakadályozni. Ez az elektronika nem csak a felülbecsült kanyarsebesség okozta balesetek elkerülésénél nyújthat hatalmas segítséget a hibázó sofőrnek, hanem az úttesten átrohanó állítok, emberek elütésének elkerülésekor történő hírtelen kormánymozdulatok esetén keletkező megpördülések elkerülésére is kiválóan alkalmas (, hiszen az autót akár a csúszós, poros árokszélről is kormányozhatóan, megcsúszást csökkentve hozhatjuk vissza az útra)!
A motor kipufogógáza által meghajtott szerkezet, ami a kompresszorhoz hasonlóan arra szolgál, hogy túlnyomással levegőt préseljen a hengerekbe. A több levegőhöz több benzin (vagy gázolaj) is jár, így ugyanakkora motor sokkal nagyobb teljesítményt tud kifejteni. Használják…..
LGLuke 2008.04.19 23:39:43
Én a twin turboról szeretnék olvasni, mert az kimaradt. Itt van Wikin: en.wikipedia.org/wiki/Twin-turbo Ennek mi értelme van, mert gondolom itt a ketős feltöltésű különböző méretű turbók helyett két egyformát alkalmaznak. "V" elrendezésű motoroknál jöhet szóba, ahol 2 kipufogó elvezetés miatt érdemesebb külön 2 turbót építeni a jobb hűtés és könnyebb megoldás miatt? Köszönöm a kiegészítést!