Adatok
andras87
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mivel egy pár évet már eltöltöttem ebben a kiváló szakmában, úgy éreztem, hogy itt az ideje, hogy beszéljünk arról, amit mindenki hisz a kamionozásról, de rosszul. Jöjjön a kamionos szakma 10 legnagyobb hazugsága.
1. A kamionos jól keres
Hogy mi a jó, mi a rossz, a sok meg a kevés abba most ne…..
Nem hiszed el, de még rajongói oldala is van a lettországi jelenségnek..
andras87
2013.05.02 14:16:17
Így néznek ki a katonák:
Szögesdrót harisnyakötővel, érted:
A lányok nagyon zaklatottak lettek a látványtól, ezért a szintén rossz külsejű rendőrök nyugtatják őket:
Mondjuk nálunk sem rossz a helyzet, Orbán is megmondta: "Jól néznek ki a legényeink, jól néznek…..
andras87
2013.04.17 19:59:09
@sickboy:
Wikipédia
"n recent years, the Spanish Legion was involved in Bosnia as part of the SFOR. It also took part in the Iraq War, deploying in Najaf alongside Salvadoran troops, until the new Spanish government of José Luis Rodríguez Zapatero fulfilled its electoral promises by withdrawing Spanish troops from Iraq. The Legion units deployed in Iraq were involved in several operations against the insurgency. In 2005, the Legion was deployed in Afghanistan as part of the NATO-led International Stabilisation Force (ISAF). In 2006, the 10th Bandera was sent to Southern Lebanon as part of United Nations' Operation UNIFIL"
Ettől függetlenül kinézhetnének normálisabban is.
Wikipédia
"n recent years, the Spanish Legion was involved in Bosnia as part of the SFOR. It also took part in the Iraq War, deploying in Najaf alongside Salvadoran troops, until the new Spanish government of José Luis Rodríguez Zapatero fulfilled its electoral promises by withdrawing Spanish troops from Iraq. The Legion units deployed in Iraq were involved in several operations against the insurgency. In 2005, the Legion was deployed in Afghanistan as part of the NATO-led International Stabilisation Force (ISAF). In 2006, the 10th Bandera was sent to Southern Lebanon as part of United Nations' Operation UNIFIL"
Ettől függetlenül kinézhetnének normálisabban is.
Balog Zoltán EMMI-miniszter az általa Szaniszló Ferencnek saját bevallása szerint tévedésből adományozott majd visszakért Táncsics-díj kapcsán március 18-án kapott parlamenti kérdésre adott válaszában ezt is mondta a jegyzőkönyv szerint:
"amennyiben néhány újságíró…..
Az egy évvel ezelőtti termékeket általában feltűnés nélkül újra lehet hasznosítani, amíg az évszámok hasonlítanak. Naiv vásárló visszament a komáromi Lidlbe, hogy még több lejárt Balaton szeletet vegyen. Kiderült, hogy a tejcsokis széria még fél évig tartja magát, az…..
A Zugügyvédnek egy alföldi kisváros melletti nyúltartó telepről készült leleplező riport jut eszébe az alábbi felvetésekről. A riportfilm a szögesdrót kerítés bemutatásával akarta illusztrálni a nyúltartás állatkínzásra utaló körülményeit. A felvételen azonban…..
A Google, a Comcast, az Intel, a Time Warner Cable és két másik cég együttesen 3,2 milliárd dollárt fektetett a "Wifi 2.0" projektbe (melynek összértékét 12 milliárdra becsülik), melynek gerincét a WiMAX technológia és a 2,5 GHz-es szélessáv adja.
A szövetség célja,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hát ilyen negatív hozzáállással nem is érdemes csinálni abban egyetértünk.
1. 4-500 ezres fizu szerintem jónak mondható. Azért ne felejtsük el hogy ez egy 8 általános plusz 6-12 hónapos tanfolyammal végezhető meló. Azért erre ne várjuk már el egy légiirányító vagy egy szívsebész fizetését.
2. Aki akar és olyan cégnél dolgozik hogy akadnak kinn töltött hétvégét az láthat világot. Csak egy éve csinálom de már láttam Londont, Párizst, Barcelonát, Hamburgot (a belvárost nem az ipari parkokat) hogy csak a nagyobb városokat említsem. Igen ehhez rá kell szánni akár 1-1,5 órát is és böngészni a netet hogy hol van olyan parkoló ahonnan bejuthatsz. Meg néha kell sétálni 5-10 km-t is a vasútállomásig, az hogy erre a sofőrök 99%-a nem hajlandó, mert inkább döglik a fülkében péntek estétől hétfő reggelig és egyik sört issza a másik után az nem a szakma hibája.
3. Igen van nyomkövető a kocsiban sőt ma már azt is látják hogy mennyi vezetési/munkaidőd van aznapra. És ez emiatt pl. senki nem telefonálgat hogy hogy állsz, hol vagy stb. Nekem volt már hogy 1,5-2 hétig meg sem csörrent a céges telefon.
4-5. pont ezekben nagyrészt egyetértünk.
6. Ez megint hozzáállás kérdése. Ha normálisan állsz az emberekhez és még esetleg minimálisan beszélsz valamilyen nyelvet is akkor teljesen más lesz a hozzáállás. Nem mondom hogy nincsenek bunkók, de azért nem ez az általános. A kontrollokról meg az a véleményem hogy ha 99%-ban betartod a szabályokat és normálisan állsz a rendőrökhöz akkor nem basztatnak. 1 év alatt 2 db bírságom volt mindkettőnél teljes mértékben a saját hülyeségem volt.
7. Ez igaz, akit egyszer a gázolajszag megcsapott annak tényleg olyan mint a drog :). Aki meg csak a pénzért csinálja az meg nem fog elmenni gyárba nettó 150-200-ért.
8. " És itt még nincs vége, mert minden évben kell oktatásokra járni, 5 évente a papírjaid jó részét meg kell újítani (újra kell vizsgázni)."
Az éves oktatás a törvényileg kötelező kb. fél napos cégen belüli oktatás általában egyszerre megtartva a más munkakörökben is kötelező munkavédelmi oktatással.
Az 5 évente papírjaid jó részét meg kell újítani dolog azért ennyire nem szörnyű. Igen a jogsi lejár és el kell menni az orvosit megcsináltatni.
A GKI megújítása meg letudható e-learning oktatással és 1 db vizsgával ahol ki kell tölteni 3 db tesztlapot olyan témában amikkel amúgy is tisztában kellene lennie egy nemzetközi kamionsofőrnek mert a tanfolyam árának többszörösét fizetheti ki egy-egy hibáért.
9. Ez megint felfogás kérdése ha felhúzod magad mindenen akkor biztos hogy nagyon stresszes tud lenni. A konzerv kaja részben jogos, nehézkesebb a főzés és eleve rendszertelenebb az étkezés az összevissza munkaidő miatt. A 2-3 naponta van lehetőség fürdésre hülyeség vagy nagyon hajtós munkát csinálsz ha erre sincs idő. 3-4 heteket szoktam autón tölteni, ebből max. 2-3 nap szokott átlagban lenni amikor nem fürdök, mert nincs rá lehetőség.
Azért mert valaki dohányos+alkoholista ne a szakmát okoljuk. Egyik sem kötelező. Én előtte megittam többnyire minden este egy sört. Mióta kamionozom heti 1 az átlag vagy még annyi sem.
10. Ez igaz, de azért ennél árnyaltabb a kép. Most már van akkora sofőrhiány hogy szinte olyan munkaidőbeosztásban dolgozz ahogy akarsz. Nyílván arányosan kevesebb pénzért, de pl. 2 hét munka 2 hét pihenővel meg lehet keresni annyit amit egy gyári munkás, targoncás, stb. keres mondjuk egész havi munkával. Igen ő minden nap otthon alszik, de lehet hogy olyan fáradtan esik haza minden nap hogy tényleg csak aludni jár haza.