Adatok
festa
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Szép kis összegért végre van netem (egy kommunikációs konferencián, meg amúgy is, a 21. században röhej, hogy nem tudok bárhol csak úgy ingyen csatlakozni a netre) nekem is, szóval itt az idő, hogy beleszóljak. A Nobel-díjas közgazdászok, a magyar gazdaság katasztrofális helyzete…..
festa
2008.09.23 10:33:54
Számomra teljesen érthetetlen és felszínes ez a díj. A mögöttes gondolat és a célkitűzés teljesen rendben van, valóban szükség van egy ilyen díjra, ám a dobogós alkotások rettenetesen megkérdőjelezik a dolog valós értékét. Az, hogy egy kampány társadalmi felhívás céljából születik, önmagában még nem érdem (főleg nem egy Kht-tól, amelynek ez a dolga). Jelen esetben pedig az, hogy híres emberek az arcukat adják (bugyuta mondatok mellett) a cél érdekében, az most komolyan egy innovatív stratérgiai gondolat? Ha lehet ez az egyik legbanálisabb és legrégebbi koncepció a reklámszakmában, szerintem már a vadnyugaton is kb. ilyen hirdetések voltak. Az meg külön kellemetlen hogy a T-Com teljesen álszent, öncélú és káros (pl. a Roma/Skinhead plakát egy nagyon mély rasszista felfogásról árulkodik) is 'társadalmilag fontos'-nak ítélte meg a szakma. Többet kéne gondolkodni, ha valóban egy 'zélesebb körben elfogadásra kerülő szakmai díj' szeretne lenni az Arany Dió.
festa
2008.09.24 17:00:55
Bery,
én pont ezt találtam kiábrándítónak, hogy ráadásul nem egy anonym szavazás, hanem egy szakmai vita után kaphat egy 'a sztár szétválogat - válogasson szét ön is' koncepció reklámstratégiai díjat.
A T-Com-mal kapcsolatban: elsőre valóban tűnhet a helyzet olyannak amit leírsz, de pont egy szakmai vita kellene hogy fellebbentse a fátylat e konkrét kampány félresikerültségéről. Ezügyben órákat tudnék szónokolni, nagyon utálom ezt a kampányt, és elszomorít hogy ezzel milyen egyedül vagyok.
Maga a koncepció, hogy beszélgessünk társadalmi problémákról vezetékes telefonon - ám legyen, tényleg eredeti megközelítés. De ezt ennél bénábban megvalósítani nem is lehett volna. Annyira szerencsétlen az execution, hogy visszájára fordítja az amúgy nem rossz koncepciót.
A plakátoknak két olvasata lehetséges, és mindkettő visszataszító.
1) a képen látható embercsoportok beszélgessenek többet egymással, hogy elsimuljanak a problémák. Ez több mint nevetséges hozzáállás a plakátokon lévő csoportok tekintetében. Miért és miről is kellene beszélgetni egy megvert asszonynak és erőszakos férjének? És amúgy mióta társadalmi probléma a családon belüli erőszak? Az maximum társadalmi problémák szimptómája. A roma-skinhead-be jobb bele se menni... Ezt egy kicsit nyilvánvalóbb példára átfordítva: egy SS tiszt és egy 30 kilóra éheztetett, megkínzott zsidó beszélgessen többet egymással. Vagy egy Ku Klux Klános és egy meglincselt rabszolga. Mert ugye a T-Com plakáton is egy extremista, kirekesztő (vagy akár megsemmisítő) ideológia által összekötött kisebbség és egy származásuk által összekötött népcsoport néz farkasszemet. Aki erre azt mondja hogy 'beszélgessenek el egymással', azt én legalábbis kinevetem.
2) általában mindenki beszélgessen többet a társadalmi problémákról. Ha ezt a készítők viszont így gondolták, akkor mire véljük ezeket a nyilatkozatokat:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=20810
Miért is olyan fontos a T-Comnak, hogy a skinhead-roma, a megvert asszony-erőszakos férj, rendőr-vandál problémakörökben "a szereplőket semleges karakterként", "állásfoglalás nélkül", "azonos súllyal" mutassák meg? Valóban úgy gondolják, hogy itt csak két 'iskola', érvrendszer áll szemben? A skinheadnek is van valami igaza, hogy vascsővel veri a cigányokat? A romák is default-ból sárosak valamiben? Ez már majdnem olyan mintha azt mondanák vizuális eszközökkel, hogy 'cigánykérdés' van. Ez volna a társadalmi mondanivaló? Hadd gratuláljak. Rendőrös szintén mellément, hiszen az nem a politikai vita metafórája, hanem egy büntetőjogi probléma. Ne mossuk már össze az autógyújtogatást a politikai állásfoglalással.
Ha meg a brief az volt hogy a pl. 'rasszizmusról' kellene többet beszélgetni, akkor minek oda egyáltalán a roma srác? Akkor pont elég egy buta skinhead és mellé a sor hogy többet kéne elbeszélgetni vele, hogy ne legyen már ekkora buta paraszt.
Egyszóval ez az egész kampány csak a társadalmi szerepvállalás kigúnyolásának megy el maximum.
Én így látom, és nem hiszem hogy lehet máshogy, de várom a megfejtéseket.
én pont ezt találtam kiábrándítónak, hogy ráadásul nem egy anonym szavazás, hanem egy szakmai vita után kaphat egy 'a sztár szétválogat - válogasson szét ön is' koncepció reklámstratégiai díjat.
A T-Com-mal kapcsolatban: elsőre valóban tűnhet a helyzet olyannak amit leírsz, de pont egy szakmai vita kellene hogy fellebbentse a fátylat e konkrét kampány félresikerültségéről. Ezügyben órákat tudnék szónokolni, nagyon utálom ezt a kampányt, és elszomorít hogy ezzel milyen egyedül vagyok.
Maga a koncepció, hogy beszélgessünk társadalmi problémákról vezetékes telefonon - ám legyen, tényleg eredeti megközelítés. De ezt ennél bénábban megvalósítani nem is lehett volna. Annyira szerencsétlen az execution, hogy visszájára fordítja az amúgy nem rossz koncepciót.
A plakátoknak két olvasata lehetséges, és mindkettő visszataszító.
1) a képen látható embercsoportok beszélgessenek többet egymással, hogy elsimuljanak a problémák. Ez több mint nevetséges hozzáállás a plakátokon lévő csoportok tekintetében. Miért és miről is kellene beszélgetni egy megvert asszonynak és erőszakos férjének? És amúgy mióta társadalmi probléma a családon belüli erőszak? Az maximum társadalmi problémák szimptómája. A roma-skinhead-be jobb bele se menni... Ezt egy kicsit nyilvánvalóbb példára átfordítva: egy SS tiszt és egy 30 kilóra éheztetett, megkínzott zsidó beszélgessen többet egymással. Vagy egy Ku Klux Klános és egy meglincselt rabszolga. Mert ugye a T-Com plakáton is egy extremista, kirekesztő (vagy akár megsemmisítő) ideológia által összekötött kisebbség és egy származásuk által összekötött népcsoport néz farkasszemet. Aki erre azt mondja hogy 'beszélgessenek el egymással', azt én legalábbis kinevetem.
2) általában mindenki beszélgessen többet a társadalmi problémákról. Ha ezt a készítők viszont így gondolták, akkor mire véljük ezeket a nyilatkozatokat:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=20810
Miért is olyan fontos a T-Comnak, hogy a skinhead-roma, a megvert asszony-erőszakos férj, rendőr-vandál problémakörökben "a szereplőket semleges karakterként", "állásfoglalás nélkül", "azonos súllyal" mutassák meg? Valóban úgy gondolják, hogy itt csak két 'iskola', érvrendszer áll szemben? A skinheadnek is van valami igaza, hogy vascsővel veri a cigányokat? A romák is default-ból sárosak valamiben? Ez már majdnem olyan mintha azt mondanák vizuális eszközökkel, hogy 'cigánykérdés' van. Ez volna a társadalmi mondanivaló? Hadd gratuláljak. Rendőrös szintén mellément, hiszen az nem a politikai vita metafórája, hanem egy büntetőjogi probléma. Ne mossuk már össze az autógyújtogatást a politikai állásfoglalással.
Ha meg a brief az volt hogy a pl. 'rasszizmusról' kellene többet beszélgetni, akkor minek oda egyáltalán a roma srác? Akkor pont elég egy buta skinhead és mellé a sor hogy többet kéne elbeszélgetni vele, hogy ne legyen már ekkora buta paraszt.
Egyszóval ez az egész kampány csak a társadalmi szerepvállalás kigúnyolásának megy el maximum.
Én így látom, és nem hiszem hogy lehet máshogy, de várom a megfejtéseket.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz