Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Töhötöm Kolompos

0 bejegyzést írt és 78 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mint minden nagy ország, így Spanyolország esetében is nehéz egységes szokásrendszerről beszélni, hiszen másképp élnek az emberek mondjuk Baszkföldön és másként az ország déli csücskében (a baszkoktól ezúton is elnézést a „lespanyolozásért”). Ezzel együtt is vannak olyan szokások, melyeket nem árt…..
Töhötöm Kolompos 2020.07.29 19:47:30
@Szabinho: "a spanyolokat és az olaszokat gazdasági fejlettség terén valószínűleg utolérjük a következő 10 évben"
Az lehet, hogy egyes politikusoknak ez a lázálma, de az a 10 év legjobb esetben is 30, de valószínűbb, hogy soha.
Az, hogy a magyar gazdaság és a fizetések ennyit nőttek az elmúlt években, annak a legfőbb oka, hogy hihetetlenül le voltunk maradva az EU többi országától. A közös piac pedi kiegyenlíti a különbségeket egy bizonyos fokig.
De ez a növekedés nem fog örökké tartani, az olasz és spanyol gazdaság és a magyar között pedig még így is akkora a különbség, amit nem lehet csak úgy behozni 10 év alatt. Ezekben az országokban az átlagfizetés most is több mint duplája a magyarnak, a következő években pedig a fizetések növekedés leginkább az inflációnak lesz köszönhető.
Ha végiglapozzuk a Wizz Airhez az utasoktól érkezett kérdéseket, nem meglepő módon az merül fel a leggyakrabban, hogy van jegyünk, de a járvány miatt nem akarunk utazni, mikor adjátok már vissza a pénzünket? A cég utolsó Facebook-posztja alatt  a Wizz embere, vagy robotja próbál is mindenkinek…..
Töhötöm Kolompos 2020.04.19 11:16:18
@Fillér B. Gusztáv: Én márc.14.-én adtam le az igényt a visszatérítésre március 17. paphosi járatra és azóta semmi.
Elérte a járatbezárási hullám a Ryanair magyar útvonalait is, sajnos Gran Canaria mellett Santander és Nürnberg is is megy a lecsóba a nyári menetrendváltástól. Így már csak egyetlen Kanári-szigetre lehet eljutni közvetlen járattal, Tenerifére maradt heti kettő méregdrága Wizz. Szerencsétlen…..
Töhötöm Kolompos 2019.12.28 18:14:16
@arpad1983: Ez így van, ezért nyilván nem lehet teljes párhuzamot felállítani Bécs és Budapest között. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy a kanári szigeteki járatok szüneteltetésének a nyári menetrendben nem feltétlenül kapacitáshiány az oka, egyszerűen jobban megéri rövidebb nyaralójáratokra beforgatni a gépeket. Télen meg amúgy is nagyobb az igény a kanári szigetekre, mert egész évben jó idő van, szemben a mediterrán térséggel,ahol egy csomó hely télen felejtős az időjárás miatt.
Az elmúlt hónapokban látványosan közelebb kerültünk egymáshoz a gépen, sokkal kevésbé szór szét a Wizz ülőhelyosztó algoritmusa. A Ryanair változatlanul a lehető legdurvábban szétültet, viszont könnyebb ablakos/nagy lábteres helyet ingyen szerválni náluk. Módosul az egyik alapszabály? A két…..
Töhötöm Kolompos 2019.07.15 08:00:59
@svajcineger: szerintem nem azért olcsóbb, mert van már helyfoglalás az adott sorban, hanem azért van már foglalás, mert ott olcsóbb ;)
Ryannél mindig van néhány sor a szárny mögött, ami olcsóbb a többinél. Általában ezek mennek el először, kivéve persze az üresen maradt C és D üléseket.
Amúgy szerintem a ryannél sem annyira egyszerű, mint a posztban: módszeresen szabadon hagy 1-2 középső ülést a gép hátuljában az utolsó pillanatig.
wizznél minket múltkor nagy lábterű sorba ültetett egymás mellé, de lehet, hogy csak véletlen volt.
Más téma: wizz téli menetrendből eltűnt Alicante. Valaki tud róla valamit?
Fura közlemény jelent meg ma arról, hogy Tarlós István főpolgármester és Palkovics László innovációs miniszter megállapodott arról, hogy éjfél és hajnal öt között repülési tilalom lesz Lisztferihegyen. A furcsaság az, hogy a két politikus egymással egyezett meg, nem az érintettekkel, bár a Wizz Air…..
Töhötöm Kolompos 2019.04.25 13:24:19
@heidt: Castellón repterére NAPONTA átlagosan 1, azaz 1 db járat közlekekedik, ha megnézed a Fligtradaron.
Teljesnek tűnik a Ryanair jövő téli menetrendje, már bejelentettek több új útvonalat az elmúlt hetekben, most hozzájött még újabb hat, abból kettő full meglepetés. Érdekes helyzet, a Wizz eddig mínuszban van, de állítólag náluk még lesz bejelentés. Néha már alig bírjuk követni az útvonalas…..
Töhötöm Kolompos 2019.03.28 12:52:17
@négyláb: A 90% feletti töltöttség önmagában még nem garancia a sikerre, amennyiben csak alacsony árakkal tudták ennyire megölteni a járatokat. Én nem repültem az agadiri járattal, de elég sokszor láttam rá pár ezrekért jegyet, az pedig egy ilyen hosszú úton nem fogja kitermelni a megemelkedett kerozinköltségeket. Egyébként nem is biztos hogy mínuszos volt, de ha másik járattól nagyobb profitot remélnek akkor simán bezárják.
Ezen kívül szerintem van az utazóközönségnek egy része, aki már végigrepülte a kínálatot, így mindig "rácuppan" az új útvonalakra. Kezdetben ők töltik a járatokat, de ha ez a hullám lecseng, akkor visszaesnek a foglalások. Főleg egy ilyen úticélnál, mivel Marokkó nem az a hely, ahová a ritkábban utazó / kevésbé nyitott emberek mindenáron el akarnának menni.
A 10 főnél kevesebb utassal repülő járatokról nem hallottam, melyek lennéek ezek?
Ha a balkáni járatokra gondolsz, ott van 1-2 gyengébben muzsikáló útvonal, de ott az állam kiegészíti nekik nullszaldóra.
Esetleg az újonnan nyitott bécsi útvonalakon lehet még ilyen járat a túlkapacitás miatt, de azokat előbb-utóbb meg is ritkítják majd. De azért a 10fő szerintem túlzás lesz.
Kettő hónapig és tíz napig bírta a Ryanair a nélkül, hogy emelje a csomagdíjakat, igazán szép teljesítmény. Vártuk, hogy ez lesz, de azért ilyen sebességre mi se számítottunk. A Wizzhez képest azért még így is kispályások. Többször foglalkoztunk vele, hogy novembertől a két ultrafapados átállt egy…..
Töhötöm Kolompos 2019.01.18 17:33:00
@AzUtazó: Én úgy tudom, hogy ennek más oka van: az Izraeli turisztikai hivatal pénzeli a fapadosokat, hogy vigyék az embereket a téli szezonban, ezért is van fillérekért jegy oda mindkét ultránál. Tavasztól őszig van elég ember, arra az időszakra nem fizetnek. Ezért nincs Eilat járat nyáron.
Véget ért a MyWay Airlines budapesti pályafutása - értesült a Turizmusonline. Az október 29-én indult Tbiliszi-Budapest járatot a légitársaság december másodikával felfüggesztette. De nem csak a budapesti járatot érinti a felfüggesztés hiszen a korábban indított kijevi és római járatok is…..
Van annak valami egészen diszkrét bája, ha veszel egy repjegyet mondjuk Bordeaux-ba, aztán egy szép napon csak azt veszed észre, már nem is oda szól, hanem Milánóba. Tudtodon kívül átíródott, senki nem is szólt róla, csak véletlenül bekeveredtél a foglalásaid menüpontba és így derül ki a dolog. Van…..
Töhötöm Kolompos 2018.10.08 07:37:05
@Kánikula: Ugyanaz az oka, ami miatt hónapokkal utazás előtt irreálisan magasak az árak: lehúzás. Nyilván nem az 5ezres jegyeken szedi meg magát a wizz, hanem azokon, akik ilyenkor pánikba esnek és megveszik 300 euróért a jegyet.
Várj vele még, és majd elérhető lesz a basic is, meg persze olcsóbbak lesznek a most elérhető kategóriák is. Legalábbis én eddig csak jóval utazás előtt böngészve láttam ilyet.
A "már csak x jegy elérhető ezen az áron" ugyanez a kategória. Ha az a 3 elfogy, utána jó eséllyel olcsóbb lesz a "következő" árkategória.
Töhötöm Kolompos 2018.10.08 09:40:19
@Kánikula: Igen, akkor az lehet amit írsz: jól alakul a load factor, megteheti, hogy aranyáron adja a jegyet.
2 héttel korábban viszont már nem nagyon lehet vacakolni. ha teheted, menj másnap Bécsből, Laudamotion fillérekért elvisz, de eurowings is 100EUR/fő.
De úgy nézem 20.-án Bécsből Aegean átszállással még mindig kb féláron van a wizzair árának.
Töhötöm Kolompos 2018.10.08 09:43:53
@Kánikula: Aegean Budapestről olcsóbb okt 20.-ra mint a wizz. igaz, hogy átszállás, de nagyságrendekkel jobb a szolgáltatás.
Végre megnyílt a jövő nyári foglalási időszak minden fapadosnál, lehet tervezgetni. Foglalni viszont a két ultránál az esetek 99,9 százalékában pénzkidobás, a jegyeket még nevetségesen drágán adják. Érdekes, hogy a Wizz semmit se bővít Budapesten, a Ryanair viszont igen. A Wizz Air bázisonként,…..
Töhötöm Kolompos 2018.10.01 18:30:55
@naty77: EasyJet más tészta, mint a ryanair.
Easynél érdemes lehet előre foglalni, ryanairnél 2-3 hónappal előtte a legolcsóbb (általában), a februári Malaga még szinte tuti fog lejjebb menni.
Feltéve, ha elindul egyáltalán a járat valaha.

Nekem most a januári Malaga-Bécs szakasznál látszik ha belépek a fiókomba, hogy törölték, de valaki írta az imént hogy rendszerhiba.
Mondjuk 1EUR-ért vettem, szóval nem nagy probléma. A téli menetrendben most egyetlen egy Laudamotion járat sem látszik Bécsből. Valakinek vmi infoja?
Szeptember közepétől mindig nagyon olcsó jegyek vannak őszre, megkerestünk ezek közül is néhány leget. Ezek a legjobb helyek, ahova akár már 5-7 ezer forintért elrepülhetünk melegedni a hűvös-ködös-rövid nappalos időszakban. Van persze egy valag hely, ahova 3-4 ezresek a jegyek, de ezeket már…..
Töhötöm Kolompos 2018.09.26 11:51:52
@irdesmond: Münchenbe flixbus, de honnan? Gondolom nem Budapestről akarsz 10 órát buszozni, hogy spórolj 2 eurót...
Töhötöm Kolompos 2018.09.27 10:41:09
@irdesmond: Le van írva a cikkben, hogy Bécsből 10EUR Mallorca. Azóta már lehet, hogy 20 vagy 30. Szóval még mindig nem értem, hogy miért éri meg Münchenbe bumlizni a 22 eurós jegyért.
Megint új szabály a Wizznél, de még a reptéren se tudnak róla, újra kész kupleráj. Nem vesződnek többet azzal, hogy a beszállításkor a kapunál szedegetik el az utasoktól a normál méretű kézipoggyászt, ehelyett azt már az utasfelvételi pultnál le kell adni. A kézipoggyászt már pár hónapja nem lehet…..
Töhötöm Kolompos 2018.08.24 15:26:58
@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: @PPP50: Köszi, ha Bécsből megyek, én sem wizzel repülök... :) A kérdés csak Bp-re vonatkozott. De Bécsből meg nem kell prio, mert tök mindegy mikor szállok be, ha fapadossal megyek akkor úgyis csak kis kézivel utazom.
Laudamotiont októberben tesztelem majd én is... Most a LEVEL-len gondolkodom, elég sok helyre repülnek Bécsből és teljesen korrekt áraik vannak, csak ugye budapestiként háromszor is meggondolja az ember, hogy onnan induljon/oda érkezzen, de lehet h az lesz. RÁadásul mindkét emlitett "brand" viszonylag új, szóval fel kell még épiteni valamiféle bizalmat az utasokban, az ultráknak meg olyan már rég nincs, meg elég nagyok ahhoz, hogy azt csinálnak az emberrel, amit akarnak.
Töhötöm Kolompos 2018.08.24 16:41:47
@meggyes alfonz: Simán kivehetsz 1-2 dolgot a kéziből és felviheted, amiatt nem nagyon szólnak sehol.
Sok helyen ryanair gépek repülik a lauda járatokat mert nincs elég gépük.
De Bécsből nem, ott a néhai AirBerlin airbusaival repülnek, a személyzet is saját, csak papiron van közük a ryanairhez.
Töhötöm Kolompos 2018.08.25 13:45:03
@ikke i drift: Parkolás a hivatalos reptéri parkolóban elég húzós (100 EUR alatt nem nagyon úszol meg egy hetet). Vannak cégek, akik a reptér környékén parkoltatnak olcsóbban és benne van a reptéri transzfer az árban (pl Pandaparkingról elég jók a vélemények de én még nem próbáltam).
Jegykeresésre pl kiwi.com tök jó sztem, csak ne náluk vedd meg hanem a légitársaság honlapján.
A Wizz bejelentett két új útvonalat, arról persze elfelejtettek szólni, hogy kettőt hármat meg bezárnak. Az átlag magyar turista kifejezetten rosszul járt. Két új útvonalat jelentett be örömködve a Wizz Air az elmúlt két hétben, a sajtóközleményük miatt ezt sokan megírták, az viszont szokás szerint…..
Töhötöm Kolompos 2018.08.17 16:52:21
@Kánikula: A megszűnő járatokkal ÉS a ritkításokkal* EGYÜTT felszabaduló kapacitással mi lesz? Erre vonatkozott volna a kérdésem. Több a felszabaduló kapacitás, mint amit az új járatok megkívánnak. Opciók:
A: Lesz még új járat (nem hinném)
B: A földön fognak ácsorogni a gépek (még annyira sem hinném)
C: Megy át egy gép másik bázisra (pl Debrecenbe)

*erről ebben a cikkben még nem volt szó, gondolom majd a következőben
Továbbra is áll a bál a Ryanairnél, sőt a helyzet fokozódik: a most pénteki sztrájkba beléptek a német pilóták is, további tömeges törlés az eredmény. A magyar utasok még szerencsések is, hogy csak két újabb budapesti járatot töröltek. Eddig azt tudtuk, hogy az írországi, belga és svéd bázisok…..
Töhötöm Kolompos 2018.08.09 07:27:11
@schnee: "Szerintem a sztrájk nem vis major"
Valóban volt a közelmúltban egy eset, amikor valamelyik bíróság megitélte a kártérítést sztrájk kapcsán (nem a ryanairrel szemben, hanem ha jól emlékszem TUI, de nem biztos. Az általad linkelt cikk egyébként kicsit zagyva, visszautasított beszállásról is beszél, ami megint másik téma). Ez viszont még nem kötelez senkit semmire, a ryanair rögtön ki is fejtette, hogy ők továbbra sem fizetnek, meg szerintük a sztrájk vis major, mivel nincs közvetlen ráhatásuk a dologra. És mivel az EU jogszabály nem fejti ki bővebben, hogy mi vis major és mi nem, így simán meg is tehetik ezt.
Egy biztos: kártérítésre nem lehet tőlük számítani a sztrájk miatt.
Bizonyára történt már hasonló, de most valaki képes volt levideózni is, ahogy egy nő odavizel a repülőgép folyosójára egy Wizz Air-gépen. A brit bulvárlapok beszámolóiban kissé zavaros, hogy mi történt felszállás előtt és mi leszállás után, de ha jól bogarásszuk, az ürítés felszállás előtt…..
Töhötöm Kolompos 2018.08.08 12:09:15
@hülyegyerek12: Egyébként pont az ilyen "Adults only" szállodák kapcsán gondolkodtam el én is, hogy miért nem lehet ezt megcsinálni a légiközlekedésben is. Ha a szállodák megcsinálhatják, akkor a légitársaságok is. Amennyi embert ezáltal vesztenek (=kisgyerekkel utazók), annyi jöhet is pluszban (=akik fizetnének is azért, hogy biztosan ne gyerekkel utazzanak együtt).
Legalább bizonyos járatokon simán be lehetne próbálkozni vele.
Naponta több hír is érkezik arról, hogy éppen mely országokban terveznek sztrájkot a Ryanair pilótái. Ennek pontos követésére nem vállallkozhatunk, de jelen állás szerint az ír, a német, a holland és a svéd bázisokon lehetnek törlések a következő hetekben. Ezek alapján nagyon pici a magyarországi…..
Töhötöm Kolompos 2018.08.03 20:14:02
Úgy bírom, amikor az ilyen cikkekehez jönnek a kommentek, hogy a Maldív szigetek így, meg az Emirates úgy, meg amikor Hawaiira mentem akkor is milyen jó volt, bezzeg a fapados...
Repül a Maldívra a wizz meg a ryan? Nem.
Európába érdemes Budapestről Emiratesszel utazni? Nem. Akkor ne keverjük már a szezont a fazonnal, és ne kommenteljünk már a kizárólag Európába közlekedő fapadosról szóló cikk alá a qatar airwaysről meg a Maldív szigetekről... (tudom, Tenerife meg Marrakech meg Amman meg Asztana... short haul az is).
A hálózatosok valóban elvisznek valahogy a célállomásra ha gebasz van (100 repülésből 98x nincs), de Európán belül az esetek többségében egyszerűen sokkal kézenfekvőbb fapadossal menni. Európa nagy része így utazik, csak szólok. Ez egy üzleti modell, ami most hasít, nem attól leszek valaki, hogy akkor is 4x-es árat fizetek a másik szolgáltatásért amikor semmi nem indokolja. Az már más kérdés, hogy nyugatra ebből is a jobb jutott, nekünk javarészt be kell érni a legaljával, wizzel meg a ryannel (megjegyzem, nekem eddig egyikkel sem volt nagyobb problémám, mondjuk én be szoktam tartani a szabályokat ami miatt általában hülyének is néznek itthon).
Ha valami baj van, akkor pedig köszönöm, megoldom magamnak. Legalább nem kell a pultnál sorban állva kétségbeesetten várni a profitbajnokok kegyeire. Volt már rá példa hazaúton, vettem egy másik fapadosnál jegyet Budapest helyett Bécsbe. Rég otthon voltam amíg mások még a reptéren csöveztek. A két jegy együtt volt kb negyedannyi, mintha hálózatosnál vettem volna.

Ki lehet fogni jó átszállásokat a hagyományos cégeknél is, és sokszor érdemes mérlegelni, mert pl főszezonban már alig van különbség árban ha az ember sok csomagot is visz. Fedélzeti szolgáltatásban, lábtérben egyre inkább közeledik egymáshoz a legacy és a low cost, ez van (továbbra is shorthaul utakról beszélek, mielőtt valaki megint jönnie Qatar bussiness-szel). De aki csak azért képes egy egész napot utazással tölteni ahelyett, hogy felülne a közvetlen 1-2 órás járatra mert az "fapados", az vagy nagyon büszke, vagy ott tart a téma ismeretében, hogy simán elhiszi az olyan ökörségeket, hogy a fapadosok a karbantartáson meg a biztonságon spórolnak...
Persze ha 3 kisgyerekkel megyünk, meg eskövőre, nászútra, mittudomén az más téma. De ezek extrém helyzetek.
Meg újabban a balkáni reptereken a csúcsszezon is az. Oh wait...
Valóban durva, hogy két egymást követő Budapest-Gran Canaria járat is úgy indult el, hogy az utasok csomagjait szándékosan Ferihegyen hagyták. Miért? Röviden: mert a rossz szabályozás miatt megtehetik. Kicsit hosszabban: a maga szempontjából a Ryanair a kisebbik rosszat választotta. Ez egy heti…..
Töhötöm Kolompos 2018.07.23 08:33:56
@csincsilla72:
Az a gáz a járattal, hogy a ryanair azzal számol, hogy úgysem visz mindenki feladott bőröndöt, és így belefér a gép a max. megengedett súlykeretbe. Ezzel szemben a többség a fél gardróbot is el szeretné vinni magával. Mivel ez egy nyaralójárat, így a jegyek nagyrészét utazási irodán keresztül veszik az emberek. Tehát nem biztos hogy rutinos fapados utazók, akik el tudják képzelni a nyaralást fejenként 2 ruhásszekrény nélkül is.

@nyúúlacska: Amúgy tényleg nem kötözködni akartam, de akkor is veszítesz egy napot, csak nem a nyaralásból hanem az itthoni időből, ami ha munkanap, akkor = szabi. :) Persze ha nem kell, hogy dolgozz, vagy válallkozó vagy és megteheted, akkor tökmindegy.
Töhötöm Kolompos 2018.07.24 08:20:36
@blöff: @Fillér B. Gusztáv: Tényleg nem kellett volna véleményt alkotnom mások utazási szokásairól, mindenki úgy utazik ahogy akar. Elnézést kérek.
Van pár apróbb új információnk a kézicsomagos mizériáról, meg itt az idő arra is, hogy tisztázzunk pár dolgot. Az előző posztban írt fontos változást azóta többen is megerősítették, az egyik olvasó úgy fogalmaz, hogy Ferihegyen is pánikszerűen címkézik az összes csomagot, vagyis aki nem vesz…..
Töhötöm Kolompos 2018.07.06 08:56:36
@191919: Kicsit más a sztori, mert a bankoknál azok kötelező költségek voltak, nem tudtál kibújni alóluk. Itt pedig ugye opcionális dolgokról van szó, amik nélkül ugyan kényelmetlenebb lehet a repülés, de simán megoldható nélkülük a dolog.
Pár nap múlva kitör az iskolai szünidő, a nyaralók többsége nyilván már rég lefoglalta a maga útját, de ne aggódjon az se, aki még nem tette. Összegyűjtöttük a szerintünk legjobb tengerparti ajánlatokat.  Elöljáróban: ezen a listán nem az olcsóság volt a legfontosabb szempont, arról, hogy hova…..
Töhötöm Kolompos 2018.06.15 11:33:43
@WenzuDyer: flixbus, regiojet
Alapvetően nem vagyunk azok a fajta turisták, akik minden helyet lehúznak, mert minden rossz, béna, retkes, büdös és drága. Próbáljuk előre felmérni a lehetőségeket, és ahhoz mérten megítélni az adott helyszínt, várost, látványosságot. Mindig kiborulunk az olyan nyavalygásoktól, hogy tetszett…..
Töhötöm Kolompos 2018.06.06 07:42:36
@Kergelepke: A neten elég sok helyen írják, hogy nem egy nagy szám a kék barlang, nekem ezért eszembe sem jutott bemenni. Ettől eltekintve Capri egy szuper hely.
@czerka: Ha már Olaszország; oké, hogy vannak koszos városok, de rengeteg szép hely van náluk. Igaz, én sosem a nagyvárosokba megyek, talán ezért is más a véleményem az olaszokról.
Fontos dolgok derülnek ki a Ryanair legfrissebb üzleti beszámolójából. Eddig is sejthető volt, hogy mire megy ki a játék a szétültetéssel, mostantól biztos a dolog, teljesen összeállt a kép. Nagyon röviden: mindenekelőtt az üzemanyagár szárnyalása miatt a megtérülés váratlanul és nagy mértékben…..
Töhötöm Kolompos 2018.05.25 11:05:27
@svajcineger: Téli menetrendre indítanak egy rakat új útvonalat Bécsből, ,mst nem sorolom fel mindet, de pl Sevillába, Kanári szk. közül 4-re is. Vueling is rástartol Bécsre, ott a Wizz is ugye, a többiről (Easy, Eurowings) nem is beszélve. Szóval nem kis túlkínálat lesz, ami az utasoknak mindig jó.
Töhötöm Kolompos 2018.05.25 11:17:49
@Dasani: Igen, szegény Austriannak nem túl jók a kilátásai. De szerintem a wizzt is ki akarják füstölni onnan Laudáék (aka Ryanair) minél előbb. Érdekes lesz, kíváncsi vagyok a végére. Meg a jagyárakra. A 10 Eurós jegyek tényleg durvák, de a téli áraik még nem annyira jók.
Amúgy a Vueling is most alapít osztrák leányvállalatot, 8 gépes bázist akarnak Bécsben...
Töhötöm Kolompos 2018.05.25 11:28:13
@Dasani: Igen, a wizz nagyon rástartolt Bécsre, de elég kemény fa lesz ez nekik ilyen konkurenciával szemben. Ráadásul azért az osztrákok nem annyira árérzékenyek, hogy 10-20 EUR számít amikor légitársaságot választanak egy utazáshoz.
Ha nem jönne be Váradiéknak Bécs, akkor talán nyitnak végre Budapestről is 1-2 új útvonalat, van azért még néhány ami elférne tavasszal-ősszel is, nem csak főszezonban. Budapestről amúgy sincs nagy kedvem Bécsbe bumlizni.
A Wizz hivatalosan is bejelentette azokat az útvonalakat Debrecenből, amelyekről az előző posztban beszámoltunk. Sőt, még azokon kívül kettőt. Arról nem szóltak, hogy egy meg megszűnik. Rákérdeztünk, ezért magyarázat is érkezett arra, hogy miért döntött a cég az utasok szándékos szétültetése…..
Töhötöm Kolompos 2018.05.15 14:34:37
@bzoolee: valószínűleg azért is drágább utólag (ha drágább, én is csak annyit tudok mint ti), mert check-in után elég csak az egyik utasnak fizetni a helyért, hogy egymás mellett ülhessetek. Kivéve ha ablak mellé akarsz és mindkettőt C vagy D ülésre rakja, de az már tényleg szivatás a köbön :)
Jövő héten jelenti be nagy debreceni bővítését a Wizz Air. Sajtótájékoztatóra szóló meghívóból nem illik cikket írni, de nem mindenki gondolja így, a Délhírnél például most is annyira örültek, hogy nagy bejelentést ígérnek debreceni nagy emberek jelenlétében, hogy helyből világgá kürtölték: jön a…..
Töhötöm Kolompos 2018.05.13 08:46:39
@Yumurdzsak: Milánó környékén azért vannak szuper helyek, a Comói-tónál pl másfél óra alatt ott vagy vonattal Malpensáról és be sem kell menned a városba. De nincs sokkal meszebb a Lago Maggiore vagy a Lugánói-tó sem.
Töhötöm Kolompos 2018.05.14 13:02:08
@svajcineger: Viszont MXP nem lesz. BGY marad, erről volt hír?
Töhötöm Kolompos 2018.05.14 14:37:25
@svajcineger: "We will fly you to 7 new routes from Debrecen starting this December and next March! What are these exciting new routes? Dortmund, Doncaster Sheffield, Basel, Barcelona, Larnaca, Palma de Mallorca and Malta!"
Milánóról nincs hír. Attól még lehet hogy Bergamo helyett lesz Malpensa, de az utóbbit akkor biztos bejelentették volna mint "új útvonalat".

Ez a wizz Facebook-posztja, a sajtótájékoztatót nem láttam.
Beleszaladtunk egy balhéba a csomagmérők és egy utas között, azt pedig túlzás lenne mondani, hogy rendszer lenne az új szabályok alkalmazásában. Inkább katyvasz látszik, pár dolog persze egyértelmű, jótanácsok most is vannak. Mindenesetre a héten újból tesztelünk, várjuk a további utasélményeket és…..
Töhötöm Kolompos 2017.11.28 08:03:11
@smatte: Másfél, max 2 hónappal előtte a legolcsóbb. Ha szerencséd van, 20-ból kijön egy embernek oda-vissza. De ha biztosra akarsz menni és nem vacakolsz 20ezer forinton akkor előbb is megveheted, ha találsz 30, főleg ha 25ezer alatt (oda-vissza/fő).
Van néhány olyan dolog Váradi József legutóbbi interjújában, amely nem csak az üzleti oldalról szól, hanem az utasok számára is érdekes lehet. Ezekből szemezgetünk. Az interjú a Wizz-vezérrel november elején jelent meg a Forbes magazinban és mivel Gusztinak van némi köze hozzá, rám bízta, hogy…..
Töhötöm Kolompos 2017.11.20 14:02:58
@Stock Holmi: Ha indítanak is valaha Sármellékről járatot, gondolom Németország lesz a célpont. Magyar belföldi járat szerintem esélytelen lenne, lerak a gép Sármelléken és onnan még el kell jutnod a Balatonhoz, ott közlekedni, stb... És nyilván az autóval rendelkezők nagy része el sem tudja képzelni hogy gépjárműve nélkül induljon a sarki boltnál messzebb, még ha fejlődne is az infrastruktúra arrafelé. Akinek meg nincs autója azoknak nagy része nem fog repülni sem, mert nincs olyan anyagi helyzetben. Aki pedig megvan autó nélkül (és státusszimbólumnak sem tekinti, amit egy bizonyos anyagi helyzet felett kötelező birtokolni), nos azokból valószínűleg nem lehetne megtölteni heti 1-2 gépet sem, főleg nem Debrecenből.