Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zolxy

14 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Engedjétek meg, hogy most egy kicsit eltávolodjak a kötött pályától és egy általam is érintett problémát vázoljak fel. Életem szerves részét képzi az utazás a lakhelyem és Budapest közt. Ezt a távot az esetek 99%-ban BMV-vel teszem meg (BKK, MÁV, Volán). A triumvirátus talán legstabilabb része a…..
zolxy 2019.02.23 19:51:17
@Kolompár Magneto: Vonatozom, de el is kell valamivel jutni odáig...
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Közép-Európa egyik legjobb és legforgalmasabb repülőtere. Számos díjat is nyert, az elmúlt években és a kínálata egyre csak bővül, ahogyan az utasszám is egyre magasabbra kúszik, ami egyre jobban indokolja a közvetlen kötöttpályás közlekedést a belvárossal. A…..
zolxy 2017.03.07 14:48:23
@L von Richthoven: Valóban, kicsit lehet túlgondoltam ezt a részt, lehet korrigálom a későbbiekben. :)
zolxy 2017.03.08 11:07:30
@sajtomagnes: @L von Richthoven:
Oké tényleg túl gondoltam, így töltök fel másik tervet :)
zolxy 2018.10.05 18:41:25
@Makóember: @Tízmillió:
Egyelőre elég, ha a vasút eléri a repteret, aztán ha a forgalom indokolja és a Vecsés felé is jobban kiépül a város, akkor el lehet gondolkozni a M3 meghosszabbításán is. Persze jó ötletnek tartom a vasút és metró üzem összekapcsolását is Kökin. Vegyes üzemű metróvonat kell, ami képes felső vezetékből és 3. sínből is áramot felvenni. Bár ehhez talán kéne egy-két bújtatás. A tehervonatok számát mérsékelni kell a 100a-n (persze ott a 120a és lehetne a 142-es is Kecskemét felé).
A 120-as bevezetése opció. Én azért választottam Gyömrőt, mert ha ránézel a térképre, akkor kevesebb töréssel megoldható + ott az M0-ás.
Váltó M2-es metró újragondolva 2017.01.21 15:01:55
A napokban újra előkerült a M2-es metró és a H8/H9-es Hévek összekötése, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal megépítése. Játszunk el a gondolattal, hogy mi lenne, ha lenne egy olyan metróvonalunk, ami túl nyúlik a város határán? A HVG-n olvasható, hogy a Főmterv úja megbízást kapott 5 milliárd…..
zolxy 2018.09.24 21:56:32
@Tízmillió: nem lenne hülyeség, sőt akár próba jelleggel óránkét egy-egy S járatot ehetne indítani a Nyugatiból Nagykáta és Gödöllő felé is. Pl: S65, S85.
Am itt látszik, hogy az M2 mennyire elszigetelődött a keleti végén. Se a 100a-n nincs kapcsolat és a körvasutat se éri el. De egy Expo állomási szárnyvonal kőbánya központba javítana ;) :D
zolxy 2018.10.05 18:05:37
@Makóember:
"Nem vitatkoznék tovább, látszik hogy nem tudtalak meggyőzni. Mindettől függetlenül értelmesnek tartalak, van egy csomó jó elgondolásod, sztem még jobb akkor lehetnél, ha meg tudod fogadni mások jóindulatú szándékait, kritikáit. :) "

Legyen zárszó :D de tetszett az érvelésed és elgondolkodtató.
Egy határral arrébb Ausztriában, jelenleg 3 vasúti alagutat fúrnak. Mind a 3 alagút célja, hogy gyorsítsa a személy-, de főként a teherforgalmat. A Brenner-hágó alatti nagyban fogja segíteni az Olaszország és Németország közötti kereskedelmet, de tiroli tartományra is kedvező hatással lesz. Az új…..
Váltó Mi lesz veled Dél-Pest? 2017.04.09 11:36:02
Az előző posztom folytatásaként, most Pesterzsébet és Csepel kötöttpályás közlekedését vizsgálom meg. Erről egyébként az M5-ös metró kapcsán írtam már. Röviden arról lesz szó, hogy Pesterzsébeten újragondolnák a villamosközlekedést, valamint a Hév meghosszabbításával a kerület kapna egy közvetlen…..
zolxy 2017.12.29 12:05:07
@Tízmillió: azért gondolom jobbnak a B verziót, mert pont, hogy a lakótelep közepén megy át és a lényeges pont itt Pesterzsébet-központ és, mert itt találkozna az összes villamos vonal. Az A verziónál pl a Pacsirtatelep felől érkező villamosok (51, 52) nem találkoznak az M5-tel sem. Ami a párhuzamot illeti, csak 1 megállóközt érint.

A Török Flóris utcában csak célforgalom számára engedném meg a behajtást. Van elég párhuzamos utca szóval nem okozna nagy galibát ez. A hurok szerintem azért szerencsésebb a végén, mert így a kórház és a lakótelep is kap elérhetőséget, ezért nincs értelme külön-külön elágaztatni, de persze kell mindkettőnek a kötött pálya :)

A csepeli M5 ág, amíg nem az észak-csepeli részek nem épülnek be, addig felesleges a föld alá vinni a metrót. Természetesen Csepelen is az volna a legjobb, ha föld alatt menne a metró, de túl drága lenne, mint hogy a jelenlegi vonalon végig vinni a metrót. A felszíni villamosok jól rá tudnák hordani az utasokat a metróra.
zolxy 2017.12.29 19:26:37
@Tízmillió: Igen az 51-es valóban találkozna, de az 52-es nem, mert a metrómegálló a Vörösmarty utcánál lenne, a villamost pedig a Török Flóris utcán vezettem le.

A Lajtha László utca elég széles és ma már a villamos nem az a hangos döcögős közlekedési eszköz, mint anno. Füvesített villamos vonallal és korszerű járművekkel a zajszennyezés elenyésző.

Természetesen a hévek metrósítása azt is eredményezné, hogy az összes szintbeli kereszteződést megszüntetném. Pl. Csepelen az Ady Endre út és Budafok út közötti HÉV szakasz tovább vezetném magastöltésen a Szent Imre térig. Amit említettét a Szent István úti kereszteződést egy aluljáróval kell kiváltani (vagy a Metrót levinni)
zolxy 2018.09.24 22:17:45
@Tízmillió: "A Lajtha László utca a János utcáig elég széles. Onnan csak egy járda egészen a Topánkáig, ami a házak között vezet. Ott már nem tud elmenni a villamos."

De pont, hogy beférne, persze ez azzal járna, hogy az Interspar oldalsó bejárata megszűnik és a járda is. Csak a villamos járhatna. Inkább aggaszt az iskola kerítése, de az is megoldható. Aztán már is megérkeztünk a Penny parkolójához és a városközponthoz. Semmi se lehetetlen :)

Am meg nem értem mi bajotok a "hullámvasutazással", utasként kb semmit nem lehet érzékelni ebből. Am meg az M2 és az M3 is "hullámvasutazik" csak a föld alatt...
Csepelre magas vezetésben érkezik a Hév, ami nagyon jó, hogy már meg van oldva a külön szintű kereszteződés a Teller Ede úttal (majdani Határ út és alberfalvi híd közötti fontos szakasz. Ezért gondoltam, hogy érdemes töltésen elvinni az Ady Endre útig ahol majd a 3-as villamos keresztezné. Az meg nem kivitelezhető, hogy a magas vezetésből egyből a föld alá. Na az már valóban hullámvasút lenne.
De itt talán jobban leírtam, hogy mit akarok:
valtobp.blog.hu/2017/01/27/olimpia_vs_5-os_metro
Váltó Hévből Metrót! 2017.03.23 12:07:51
Korábban írtam egy posztot, ahol az Olimpia és az M5-ös metró kapcsolatáról szólt. (Erről itt olvashatsz bővebben.) Talán örülhetünk közlekedési szempontból, hogy Budapest visszavonta az olimpiai pályázatát, így az M5-ös metróra megmaradt továbbra is a remény. Olyannyira, hogy a Nemzeti…..
zolxy 2018.03.20 12:41:09
@Makóember: Az M5-ös metró az elképzelések alapján nem is érintené a Batthyány teret. Az útvonala a következő: Boráros-Kálvin-Astori-Opera-Nyugati-Margitsziget-Kolosy-Flórián-Kaszásdűlő. A Kaszás dűlőnél csatlakozna be a szentendrei hévbe. A Batthyány tértől pedig a folytatás nagyon meredek volna, ha a Vigadó térhez akarod átvezetni.
Annak meg semmi értelme, hogy bele kösd az M3-as vonalba, mivel mind a két viszonylat nagy forgalmú és drága is lenne egy megálló kedvéért. Jobb, ha teljesen el van szeparálva.
Bővebben az M5-ről itt olvashatsz: metros.hu/projekt/m5_terv.html
zolxy 2018.09.08 13:55:23
@Makóember: @Tízmillió: srácok jó egymásra találtatok! :D

Én jobban szimpatizálok a Nyugatit érintő verzióval, de abszolút megértem a ti álláspontokat is, hogy a legrövidebb és a legolcsóbb szakaszon valósuljon meg. Nem tartom elképzelhetetlennek sem a Boráros-Fővám-Ferenciek-Vigadó-Battyi szakaszt sem. A Pacsirtamezei kéreg vezetés ebben az esetben pártolom, sőt inkább végig kéregben fusson Margit-híd - Kolossy - Flórián szakaszon.
Mindenképpen a Danubiustól kell föld alá menjen, mert ott is a városszerkezet már megkívánja, hogy ne a felszínen fusson a HÉV/metró. Ebben az esetben azon is el lehetne gondolkodni, hogy inkább a Soroksári út alá kell bevinni a vonalat.
zolxy 2018.09.18 18:10:39
@Tízmillió: Az M5 csökkentené a körúti villamosok szerepét is és ez által, csökkenthető lenne a villamosok száma/mérete és több viszonylatot is rá lehetne engedni. Ugyebár a körút legforgalmasabb szakasza a Nyugati - Blaha - Corvin.
A Boráros tér kb Dél-Pest és Csepel kapuja, ha itt a metróról jobban eloszlik a városban a tömeg, mert aki a Borárosról menne a Nyugati felé az itt szállna le (mint én). Am a rövidebb verzióval a gondom az, hogy későn találkozik az M2-vel (Batthy), bár az M4 részben elvinné az M2 felé tartó utasokat, csak sajnos a Keletinél az is véget ér. Ha a körúti metszeteket nézzük a Boráros tér és a Margit-híd, budai hídfő, akkor pont azt látjuk, hogy félbe vágja a kört, viszont a legforgalmasabb szakasz az keletebbre van.
Váltó A 24-est Budára! 2018.07.22 19:11:35
A héten volt szerencsém utazni az 1-es villamossal, ami most "a nyári nagy felújításokból" sem maradhatott ki. Jelenleg pótlóbusz közlekedik a Népliget M és a Közvágóhíd H között. Amikor a pótlóbuszon éppen áthaladtunk Lurdy ház előtt, eszembe jutott egy régi elképzelésem, amit most…..
Budapestnek van egy olyan, jelenleg kihasználatlan vasúti területe, ami könnyen válhatna a város egyik legnagyobb közlekedési csomópontjává. Ez a hely Kőbányán az Expo mellett található. Itt keresztezik egymást külön szinten a Nyugatiból (100a, 142) és a Keletiből (80a,120a) induló vonatok egy…..
zolxy 2018.03.18 12:41:39
@városjáró: sajnos a felső vezetés 4 évnél nem lát tovább...
zolxy 2018.03.18 12:46:09
@FayRodisz: elsősorban nem az Expo miatt kell a megálló, az már mellékes, hogy pont ott van és, ha már ott van, akkor meg kell oldani a közlekedését is, amit nem egy nyúlfarknyi villamosvonal kell kiszolgálni. Az Expo vasút- és metróállomás a megoldás erre is. :)
Váltó 150 / 140 = ? 2017.12.14 01:31:26
Hamarosan elkezdődik a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása, kibővítése, hogy a görögországi Pireusz kikötőjéből a kínai áruk, a Szaloniki-Szkopje-Nis-Belgrád-Újvidék-Szabadka útirányon és a hazai 150-es számú kelebiai vonalon, eljusson Budapestre, azon belül is Ferencvárosba, majd onnan tovább…..
zolxy 2018.02.03 20:45:41
@Tízmillió: nem értek egyet veled. Mégha tudom, hogy a Soroksári út a jövőben teljesen át fog alakulni, de feleslegesnek tartom az M5-tel párhuzamosan a vasút. Azért gondolom, hogy aki az M5-re akar átszállni, az megteheti Pesterzsébeten is, sőt jobban járna mint a Danubiusnál (Közvágóhíd), mert ott messze lenne a metró a vasúttól, bár ha az Obi környékén lenne az állomás, akkor nem (az én terveim szerint a Rákóczi híd lábánál lenne kéreg alatt).
Ferencváros állomás meg ugye átköltözne a Népligethez. A Népliget és Pesterzsébet között gyakorlatilag most sincs semmi (Soroksári út megállót, hagyjuk már) De a fradi mellett is lehet ingatlant fejleszteni a fradi és az Gyáli út között mondjuk.
zolxy 2018.03.02 12:19:56
@Tízmillió: Már bocsi, de szerintem a Danubiusnál lévő 150-es vasúti megálló nem lenne sokkal közelebb, mint a Népligeti megálló... + a Danubiusnál rengeteget kell lépcsőzni. A google maps alapján a Danubiusnál kb 600m (+sok lépcső), a Népligetnél 700m (itt lehetne akár zebra is a körúton a villamos megállóhoz). De mondok még valamit. Ha a Népligeti vasúti megálló az Üllői út és a Gyáli úti felüljáró között létesül, akkor a felüljáró lábátol egy gyalogos úton kb 400m-re lenne az Albert Flórián utcai 1-es villamos megállója... ugye, hogy eddig ez a legjobb? :)

A metrót ki kell vinni a város határáig! Ne csak a városlakókra gondolj, hanem az agglomerációra is. Az a tendencia, hogy a petrók érjenek el a város határig, vagy még inkább az M0-ig. Na mármost lehet betétjáratot közlekedtetni csak Pesterzsébet központig, de azt se felejtsük el, hogy az M5 egyik fele ide, a másik fele Csepelre járna. Soroksárnál pedig felszínen könnyen maradhat a metró (talán csak a Hősök terénél kéne kéreg alá vinni. A ráckevei részt be kell kötni a 150-esbe, már csak azért is, mert a 150-es elővárosi szakaszán nincs akkora utasmennyiség, de kellene növelni a járatok számát a városi szakaszon. A ráckevei elővárosi része pedig nagyon sok utast hozna közelebb, ha a vasútba bekötnék (persze teljes rekonstrukció szükséges volna), aztán járhatnak arra is a flirtök. Az összekötés legjobb helye a BILK-nél lenne (Millenium telep) és a metró is idáig járhatna felszínen.

Nem hiszem, hogy tejesen megértetted volna a cikk lényegét. Sok bajom van a 150-es vonallal ez tény, de ennek leginkább történelmi okai vannak. Sok leágazás van Kalocsa és Baja felé... igen, de egyiket sem érinti, aminek szintén történelmi okai vannak. Valszeg, ha ezen az irányon ment volna le a vasút, Baja minimum megyei jogú város lenne, de lehet akár megyeszékhely is. Van utas erre, de nincs annyi, ami indoklja, hogy a 150-es vasútvonal 200km/h sebességre alkalmas dupla vágányú legyen, miközben vele párhuzamosan a 140-es 100x nagyobb a forgalma és egyvágányú kb átlagosan 100km/h sebességgel haladnak rajta a vonatok. Ezt nem lenne szabad hagyni.
zolxy 2018.03.18 11:51:54
@Tízmillió: igen, a tehr szempontjából a 150-es a jobb. Én inkább azon az elven vagyok, mint amit itt a posztban leírtam. Szerintem, ha már ennyi pénzt költünk rá, akkor azt ésszel csináljuk. Jobb lenne, ha inkább egy új vasúti korridort alakítunk ki Pesttől Szegeden át Belgrádig, amihez felhasználhatjuk a 142-es és 140-es vonalakat, ezáltal létrehozva egy új 140-es fővonalat, amire lehet építeni személy és teherforgalom szempontjából is.
Váltó Körvillamos 2017.02.18 13:20:14
4-es 6-os villamos Annyira összefonódott ez a kifejezés Budapest nevével és nélkülük elképzelhetetlen lenne a mai nagykörút. A világ legforgalmasabb villamosvonala, amin a világ leghosszabb villamosai közlekedtek, amíg meg nem érkeztek a hosszú Caf-ok az 1-es villamosra. A forgalmuk alapján…..
zolxy 2017.02.20 19:26:36
@Duplaxiii: a buszhálózat fejlődésével és főleg az Ikarus fénykorában a villamos közlekedés megállt sőt a metró építésekkel tovább csökkent. Ma már nagy problémát okoz bizonyos útszakaszokon a villamos hiánya (pl Rákóczi, Bajcsi). A buszközlekedést mindig is könnyebb volt megszervezni és mondhatjuk, hogy arra vitték, ahová igény volt/van rá.
A fonódó egy jó projekt volt, de hiányzik még pár kapcsolat. például a Flórián téren át a Bogdáni útig (egykori 5-ös vonal).
Ami a jegyeket illeti, már rég elektronikus jegyrendszert kellene használnunk, amik időalapúak. Budapest egyik szégyenfoltja, hogy még nem épült ki és még mindig nem lehet tudni, hogy mikor lesz ebből bármi is.
zolxy 2017.02.20 19:31:57
@Buchhalter: igen. Szükség volna a Dózsa György úti vonalszakaszra is. Erről majd írok egy blogot pesti fonódó néven
zolxy 2017.12.29 19:11:02
@Tízmillió: sajnos nem lehet csak úgy felszámolni a "marhavagonokat" mert hát még is csak a világ legnagyobb forgalmú villamosvonala. Gyakorlatilag egy metró. Persze jó lenne, ha a körútra több irányból bekapcsolható lehetne más viszonylatok, de azok kapacitásaik nem tudják a körút forgalmát befogadni elsősorban a járművek méretei nem elégségesek (pl a 28-asra nem rakhatunk combinót). A nagykörúti vonalakat meghagynám, mert szükség van a "marhavagonokra" viszont a többi járatot, ami a körútra merőlegesen érkeznek (47-49, 51, 28-37, 14-12) a kiskörúton fonnám össze. Persze ehhez az egyik legfontosabb kapcsolat a Bajcsira visszaépítendő villamospálya.
Talán erről is írok majd :)
Mindannyian nagyon szeretjük és büszkék vagyunk a kisföldalattira, amely Budapest első és Európa második metróvonala, a londoni után. Turisták százai keresik fel naponta és gyönyörködnek egy-egy állomás szépségeiben (Csak a Mexikói útra ne tévedjenek :). Persze, amennyire aranyos és szerethető,…..
zolxy 2017.12.03 23:54:25
@A nép fia: Legjobb az lenne, ha a Vörösmarty téri megállót eltolnánk a Vigadó utca alá és két kijáratta lenne a két tér felé, de gondolom a műemlék védelem ebbe nem menne bele, bár manapság már minden megoldható.
@lezlidzsi84: a 2-es villamos alatt.
@kvp:
@Albu: alapvetően nem szakmai ez az oldal :) ezek csak ötletek
@Benbe: én is a kapacitásban látom a legnagyobb problémát. @Salubrie: az 5-ös metróról van két cikkem is, ha érdekel keress rájuk :)
@satie: szerintem is szükséges egy új vasúti aluljáró az Erzsébet királyné útja alá. Én a 69-es villamost tovább vezetném a Keletiig és a trolit is át ehet vinni. Ha a 3-as átvezetnék Angyalföldre az Árpád hídhoz, akkor lehetne egy betétjárat Rákospalota felé.
@élhetetlen: a 4-es6-os megállói között is lehetne gyomlálni. Pl a Király utcai és Wesselényi utcai megállók összevonása a Wesselényi utca és a Dob utca között egy új megállóval.
zolxy 2017.12.04 00:15:09
@Jehuda: mint írtam a nyugati hosszabbításra az esély csekély. Valószínűleg híd sem fog soha épülni, pont a dunai panoráma védelme miatt.
A Fővám téren viszont a végállomás a felső rakparti lehajtó alatt lenne vagyis egy fa sem lenne kivágva. A Vigadó téren is meg lehet oldani max 2-3 fa kivágásával, bár manapság sajnos tényleg letarolnak mindent a városban (Nádor tér :/ )
Bp-Zugló és Városliget vasútállomás sőt ehhez még hozzájön a Törökőr megálló is a Kerepesi út felett, de ehhez kell a Nyugati-Köki szakasz kibővítése +2 vágánnyal.
M4-es metró meghosszabbítása fontos lenne egészen Pólusig vagy azon túl egy az M3-as autópályáig, ahol egy nagy P+R lenne. Sajnos sokáig nem lesz hosszabbítás.
Váltó Olimpia vs. M5-ös metró 2017.01.27 15:15:18
Mind a két témáról már rengeteget lehetett olvasni/hallani. Az elmúlt hetekben újra az 2024-es olimpiától hangos a média, amire Budapest is harcba szállt Hamburggal, Rómával, Párizzsal és Los Angelesszel együtt. A döntés idén szeptemberben lesz Limában. Közben Budapesten e témával kapcsolatban,…..
zolxy 2017.01.28 19:01:47
@cardiobascuralis: elnézést! Javítottam! :)
zolxy 2017.03.07 14:57:59
@Circus: elindult egy vizsgálat a déli hévek integrálásáról. Kíváncsian várom mi lesz a végeredménye.
Elsősorban az északi hosszabbítás a fontos (minimum a Kálvin térig). Dél felé is lehetne vinni pl Csillagtelepig vagy még inkább az M0-ig, ahogyan írtad
Ebben a posztban most kitekintek a városhatáron túlra. Budapest szerves részét képzik az elővárosi vasútvonalak, de lenne még hova fejlődni (pl S-bahn). Most arról lesz szó, hogy a 71-es vonal északi felét, hogyan lehetne új irányba vezetni. Manapság Nógrád megyét elkerüli az összes fő vasútvonal és…..
zolxy 2017.03.04 10:27:04
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Talán még azon túl is, ha megfelelő színvonalú közlekedést kaphatnának.
Váltó Üdvözlet 2017.01.21 12:55:31
Sziasztok!Zolinak hívnak és már egy jó ideje szerettem volna blogot indítani közlekedés és urbanisztika témában, de valahogy sosem tudtam, hogy hogyan kezdjem el. Mindig is nagy érdeklődést mutattam a szakma iránt, bár végzettségem nincs hozzá, de jó megfigyelőnek tartom magam. Elsősorban a…..