Adatok
Volanfan
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Több mint húsz évig arcoskodó, mindenkit melegebb éghajlatra elküldő, az utasokat szükséges rossznak tartó cégvezető volt, aztán az elmúlt hetekben szinte varázsütésre lett úriember Michael O'Leary. A Ryanair vezérigazgatója Európa legnagyobb és még mindig legnyereségesebb…..
Néhány órával ezelőtt azt kértük a válogatottól, ha másképpen nem megy, nyomjuk le izomból a japánokat. Ennél sokkal többet tettek. A sikerhez persze kellett egy lengyel is. De: jobb egy keserédes győzelem, mint egy emelt fővel viselt vereség. Elemző írásunk végén Pat Cortina…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
1. Olcsó húsnak híg a leve: szent igaz! Azonban senki ne higgye, hogy Ryanair azért olyan olcsó, mert több, mint 300 géppel ki tudják gazdálkodni. Ez nem igaz. Az éves nyereségük körülbelül 17%-át termeli meg a cég saját maga, ebbe beleértendő a (korábbi) poggyász-pótdíj előbb 30, majd 50, majd 55 és búcsúzásomkor 60 fontos díjait is. Benne van a nagyon okos bankkártya-díj is, minden. Ez csak 17%-a a profitjuknak. Akkor honnan van a többi? Tessék egy kicsit gondolkozni!
lássuk csak: a kerozin nem ingyenes nekik sem, azt évekkel előre fix áron veszik meg a Shell/BP/stb. cégektől. Ezzel O'Leary hol 10 millió EUR-t veszít, hol nyer vele, attól függ, hol van az olaj árfolyama.
Landolási, felszállási díjak minimálisak, néhol összesen nem fizetnek 1 EUR-t utasonként. Van, ahol ingyen is van ez nekik és még bázist is tartanak fenn.
Tehát még mindig 17%-nál tartunk. Hát bizony ravasz módon itt jönnek képbe a háttéralkuk a különböző EU- és nem-EU-kormányokkal, ahonnan és ahová repülnek (és esetleg bázist is tartanak fenn). A FlyBalaton Airport Zrt.-vel konkrétan évi kb.150 millió forintnyi EUR-ban állapodtak meg, pedig oda csak hetente 3-szor jártak (kedd-csütörtök-szombat) Frankfurt-Hahn-ból és London-Stanstedről. És csak Márc. 31.-Okt.31. között! Ennyibe került egy kis reptérnek, hogy oda hordta a Ryanair az utasait. A reptré ilyenkor mit csinált? Lesarcolta a Balaton-régió önkormányzatait: Keszthelytől Siófokig mindenkit, hogy ha jönnek vendégek oda, akkor a Ryanairnek nekik is fizetniük kell. Az önkormányzatok meg a Magyar Turizmus Zrt.-t sarcolták meg, ahol már állami kezek és pénzek is vannak. Tulajdonképpen tehát a Ryanair két (2db) SZEZONÁLIS útvonala 150 millió magyar adófizetői forintba került, ami a Ryanair zsebébe vándorolt. Zseniális nem? Az EU tiltja a kormányoknak a közvetlen állami támogatást, a Ryanair mint egy fúria kel(t) ki minden nemzeti légitársaság ellen, mondván, hogy nem piacképesek. Hát így én is piacképes tudnék lenni, ha az állam 5-6 lépéssel később ugyan, de végső soron ugyanazt a pénzt becsúsztatná a zsebembe. És hány bázisa, hány desztinációja, hány útvonala és évi hány utasa is van a Ryanairnek? Emlékeztetőül: ők utasonként kb. 1 EUR-t fizetnek ki. A működési költségeket meg kifizettetik - kerülő úton - a helyi önkormányzatokkal, civil és nem civil turisztikai/reklámszervezetekkel, vagy éppen nemzeti kormányokkal. Hogy még egyszerűbben mondjam: létrehoztak egy magánvállalatot, ami a világon bármivel foglalkozhatna (esetünkben légitársaság), majd sikerül 300+ repülőt vásárolni nyomott listaáron megvetetni az Indigoval Írországban és tőlük lízingelni az ÖSSZESET. Papíron egy darab gép nincs a Ryanair tulajdonában. Magán tőkéből, munkahelyteremtési lózungokkal megjelenni egy-egy régió lepukkadt területén, közel (200 km-en belül) egy-egy nagyvároshoz, bagóért letolni a torkukon a jelenlétüket, kifizettetni az útvonalaik üzemeltetési költségeit, majd nagy garral alacsony árakat kínálni, ezáltal utast vonzani (ami majd munkahelyet teremt - és itt egy kör bezárul), és a végén bejelenteni, hogy az éves profitom - ami 36 másik ország állampolgárainak adópénzéből áll össze zömmel - kb. 500 M EUR.
Na, ezt jól kitalálta Michael!
Ehhez két dolgot tennék hozzá:
1. Voltam kiképzője a ryanaires utaskísérőknek, így állítom: ezek a zömmel kelet-európai, ill. spanyol, portugál és olasz emberek NEM tudnak angolul rendesen, nem tanulják meg a kiképzés 5 hete (de talán már kevesebb) alatt azt, hogy hogyan kell evakuálni, életet menteni. Mert nem tanítják meg nekik becsülettel. A többségének nincs diplomája, nem beszél nyelveket, a saját társadalmuk LEGALJAI és evolúciós zsákutcái.
Én FÉLEK a Ryanairrel utazni. Ha valami történne, a személyzet nem mentene meg SENKIT.
2. A pilóták a világon talán a legtapasztaltabbak. Évente olyan 600-800 órát repülnek. Nem egyszer az ő bravúrjuknak köszönhetem, hogy még élek és 2-3 esetben a katasztrófától mentették meg a járatot, amin szolgáltam. Fantasztikusak. Bennük bárki megbízhat. Nagy nyomás alatt dolgoznak, és nem a legjobban fizetettek az európai kollégái között, de minőségi emberek! A másik, hogy a flotta fiatal és a mérnökök a legtöbb helyen jól végzik a dolgukat. Ahol én emberi mulasztásból bekövetkező Ryanair-katasztrófát várok, az a spanyol, olasz és brit bázisokról érkező gépek. De mint mondtam, a pilóták kiváló emberek, a mérnökök nem mindig. Ennyit szerettem volna hozzátenni.
Bárki menjen és utazzon velük, mert tényleg olcsó és 90%-ban pontosak is, de gondolja végig mindenki, mennyit ér a nyugodt utazása, a megfelelően képzett személyzetnek köszönhetően akár az élete, stb. Ilyenkor rohadtul eltörpül a vitákban az, hogy 60 fontra sarcolnak valakit Stansteden, mert ott tudvalevő ráadásul, hogy MINDEN beszállókapunak KÖTELEZŐ penzuma van, ami kapunként 600 font/nap (egy ott dolgozó magyartól tudom)
Üdv és jó szeleket!