Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mod01

13 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A blogírás választható feladat volt az egyetemen a tanítás- tanulás elmélete tantárgyból. Sokat gondolkodtam azon, hogy belevágjak-e, hiszen a témák adottak voltak és már első olvasásra látszott, hogy csak komoly háttérmunkával lehet a kapcsolódó bejegyzéseket megírni. Végül tanulás közben…..
Tanuló tanár Az oktatás tartalma 2016.11.29 19:03:10
Azt gondolom, ha az embereket megkérdezzük arról, mi a legfontosabb az oktatásban, a legtöbben azt mondanák, hogy az, amit tanítunk, azaz az oktatás tartalma. Ez az, ami talán a legkönnyebben megfogható része az iskolai történéseknek egy „kívülálló” számára. A szülő, a nagyszülő, az érdeklődő…..
Tanuló tanár Másként... 2016.11.26 16:06:28
„Tudjuk azt, hogy minden gyerek egyedi, megismételhetetlen, különleges, minden gyermeknek egyéni nevelési-oktatási szükségletei, igényei, lehetőségei vannak. A gyermekek közötti különbségek, különbözőségek óriásiak lehetnek, egyesek alulteljesítenek, mások messze meghaladják bizonyos területen a…..
Van egy tantárgyam, amivel nagyon nehezen tudnak megbarátkozni a tanulóim: lényegében a köznevelési alapdokumentumokkal, azok tartalmával, valamint az adminisztrációs tevékenységekkel, irat- és adatkezeléssel kapcsolatos ismereteket tanuljuk. A téma iránti sajátos lelkesedésemet nagyon nehéz…..
Számomra a differenciálás egy igazán nehezen megközelíthető téma, méghozzá azért, mert eddig még nem túl gyakran alkalmaztam a tanítás-tanulási folyamatban. Egyszerűen nem éreztem magam felkészültnek rá… Persze voltak alkalmak, amikor előfordult, hogy egy-egy tanulónak különböző okokból más…..
Báthory Zoltán Tanulók, iskolák –különbségek című könyvében érdekes leírást olvastam: „Egyáltalán Magyarországon az értékelés még mindig másodrendű és kicsit lenézett ténykedésnek számít. („Tanítani kell, nem értékelni.” –mondják.) Értelmiségi körökben gyakori a teszttel szembeni averzió. És ahogy…..
Néhány hónapja részt vettem egy olyan szakmai beszélgetésen, melynek a fő témája a pedagógiai tervezés volt. Ezen belül is az, hogy az egyes pedagógusok mennyire tartják fontosnak az iskolai tervezési dokumentumok rendszeres készítését és azok mindennapi használatát. Nagyon érdekes volt…..
Az egyik tantárgyam keretén belül meglehetősen nagy óraszámban tanítok szabadidőszervezést. Ez az óraszám lehetővé teszi, hogy a témát több oldalról alaposan megismerjük, feldolgozzuk mind elméletben mind pedig a gyakorlatban. Egy néhány évvel ezelőtti osztályommal a következőképpen jártunk: az…..
Amikor elkezdtem tanítani, az első 5-6 hónapban szinte kizárólag frontális módon szerveztem az óráimat. Engem mindig így tanítottak, így ez volt a kézenfekvő számomra is. Viszont ennyi idő alatt eljutottam oda, hogy vagy változtatok, vagy jobb, ha abbahagyom a tanítást. Minden alkalommal…..
Tanuló tanár Hidden curriculum 2016.10.31 14:17:34
Amikor a szeptemberi előadáson először hallottam a rejtett tantervről, rengeteg kérdés és gondolat fogalmazódott meg bennem: Miért is nem találkoztam ezzel a fogalommal (és persze a mögöttes tartalommal) hamarabb? Miért nem foglalkoznak ezzel a témával tudatosan az iskolák és a tanárok? Esetleg…..
Érettségire épülő szakképzésben tanítok, ahol előfordul, hogy egy-egy szakmai tantárgyhoz nem áll rendelkezésre hagyományos tankönyv. Komoly kihívás ez az érintett pedagógusoknak, hiszen ilyen esetben a kerettanterv alapján önmaguknak kell összeállítani a releváns és aktuális tartalmak egy részét,…..
Lehet kezdő, veterán, férfi, nő, öreg, fiatal, vidám vagy szomorú, egy dologban biztosan egyforma minden pedagógus: ha akarja, ha nem, a nevelési-oktatási folyamat egyik kulcsszereplője, s mint ilyen igen komoly és hosszú távú hatással van a rábízott gyerekek tanulási eredményeire és persze pszichés…..
Tanuló tanár Tanuló tanár 2016.10.21 18:55:36
Az elmúlt években gyakran éreztem, hogy jó lenne többet tudni módszerekről, tervezésről, stratégiákról és még sok fontos dologról. Az szakirodalom olvasása segít, de nem mindig elég. Rendszerben kell látnom, ismernem kell az okokat és összefüggéseket, hogy tudjam, mit miért csináltam jól, vagy épp…..