Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS ISKOLÁJA

41 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
20-30 éve még nekünk, szülőknek abban volt hatalmas felélésségünk, hogy szakmát válasszunk a gyermekünknek, aztán 10-15 éve már a gimnáziumok, és a felsőoktatási intézmények között kutakodtunk, hogy gyermekeinket stabil megélhetést biztosító diplomához jutassuk. Mára ott tartunk, hogy az…..
Megint becsengettek! Ismét eljött a szeptember, amikor sok ezer gyermek ül vissza a nyári gondtalanságból az iskolapadba. Ezzel együtt több ezer nagycsoportos kezdte meg utolsó évét az óvodában. Róluk fog idén az óvoda „ítéletet mondani”, hogy vajon jövő ilyenkor kell-e iskolába menni, vagy sem. Nem…..
Míg a kisebb gyerekek esetében ez a kérdés az első közösségi élmény meghatározásáról szól, a nagyobbak esetében komoly fejlődési/fejlesztési kérdéseket vet fel. Kardos Éva, a Kincsem Sziget Óvoda és a Varázshíd Tanoda Óvoda alapítója valamint Gaál Edit e két óvoda vezetője látnak el minket hasznos…..
23 éves vagyok, egy vidám, kreatív, jó problémamegoldó, együttműködő, segítőkész, gyermekközpontú személyiség. Rengeteg alkalom adatott már az életemben az óvodapedagógusi diplomám megszerzése előtt, hogy gyermekekkel legyek körül véve. Középiskolás éveim alatt már vállaltam gyermekfelügyeletet, de…..
Nagyon szerencsésnek érzem magamat, mert azt csinálhatom nap, mint nap, amit imádok. 25 évig éltem Kanadában, ahol megszereztem az Early Childhood Educator diplomámat és óvó néniként dolgoztam éveken át. 5 éve érkezett el az a nap, amikor úgy döntöttem, hogy magyar gyerekeknek akarom átadni…..
Mikor a gyermekeink megszülettek, mindketten egyetértettünk abban, hogy a legfontosabb, amit megadhatunk nekik az, ha megtanítjuk nekik az “életet”. Ha amellett, hogy boldog, kiegyensúlyozott életet biztosítunk nekik, megadjuk annak a lehetőségét, hogy felnőttként megálljanak a saját lábukon,…..
Számomra nem volt kérdés, hogy mi leszek, ha nagy leszek. Mindig is tudtam, hogy gyerekekkel szeretnék foglalkozni, ezért a gimnázium befejezése után 2014-ben elvégeztem a csecsemő és gyermeknevelő-gondozó szakot, majd az óvodapedagógia alapképzést az Apor Vilmos Katolikus Főiskolában. A…..
1998 óta – a hajdúböszörményi főiskolán megszerzett első, óvodapedagógusi diplomám kézhez vételétől – szinte folyamatosan tevékenykedem a szakmában és foglalkozom az óvodás korosztályú gyerekekben lévő rejtett tartalékok előcsalogatásával. Az eredményesebb munkavégzés és a szakma iránti…..
 Mattesz Csilla vagyok, a gyerekek és a Szülők körében Csilla néni. 53 éves vagyok. 3 éves koromban beleugrottam a Balatonba ruhástól. Apukám mentett meg, de mivel akkoriban még nem volt babaúszás, illetve kisgyermekek számára úszásoktatás, így 5 éves koromig várnia kellett, amikor is levitt a…..
A sport már gyerekkorom óta fontos része az életemnek. 6 éves korom óta sportolok, kezdetben kézilabdáztam, atletizáltam, majd versenyszerűen táncoltam. Csapatommal többszörös Magyar Bajnok, Európa bajnok 2. és Világ bajnok 3. helyezést értünk el, valamint a Magyar Divat- és Sporttánc Szövetség…..
  Édesanyám is óvodapedagógusként dolgozott, így a munkájába napi szinten beleláthattam. Számomra innen ered a szakma szeretete. Gyermekkorom óta szeretek a gyerekek közelében lenni. Imádom az őszinteségüket, a világra való rácsodálkozásukat. A főiskolai évek alatt még szorosabb kötődés alakult ki…..
Kardos Éva vagyok, a Kincsem Sziget Óvoda létrehozója, a Varázshíd Tanoda megálmodója. De hogyan kerültem ide, és miért? Mikor a gyermekvállalás megfogalmazódott bennem, még nem tudtam, hogy innentől megváltozik az életem minden iránya. Anya leszek….anya leszek? De hogyan, mi lesz a dolgom, mit…..
Az ének-zene, énekes játék elengedhetetlen az óvodában. A zene elősegíti a gyermek sokoldalú, harmonikus fejlődését, a személyiség formálását. A zene olyan emberformáló erővel bír, amely kihat az egész személyiségre. A rendszeres zenei nevelés fejleszti a gyermek megfigyelőképességét, emlékezetét,…..
Az óvodáskorú gyermekek gyakran tele vannak félelmekkel, szorongásokkal, elfojtott feszültségekkel, amelyek agresszív megnyilvánulásokat eredményeznek. Fontos, hogy az óvodapedagógusok és tanítók tisztában legyenek a leggyakrabban előforduló problémák kialakulásának ismérveivel, azok megoldási…..
Maga a cím is komoly érzelmeket képes kiváltani belőlünk szülőkből, pedagógusokból. Homokba dughatjuk a fejünket, de a mi gyermekeinknek a digitális kultúra már az életük része. Nekünk pedig két alternatívánk van, vagy tiltjuk a gyereket az informatika világától, vagy megtanítjuk nekik okosan…..
A kooperatív tanulás minden idők legnagyobb kutatási háttérrel rendelkező pedagógiai innovációja. A kooperatív feladatvégzés legfontosabb kedvező hatásai: tanulmányi fejlődés érhető el azon diákok esetében, akik valamilyen oknál fogva hátrányos helyzetűek (szociálisan, halmozottan hátrányos…..
A motiváció kulcsszerepet játszik a tanulás során, amely a külső tapasztalatszerzésre, megismerésre épül és gyakorlás útján sajátítható el leginkább. A kihívások inspiráló jelleggel hatnak az agyi tevékenységre, így a tanulásra is. Azokra az információkra emlékszünk leginkább, amelyekhez sok…..
Gyakorlati tapasztalat, hogy a gyerekek az iskolában nem tanulnak meg tanulni, ez pedig problémákat okoz majd egész életük során. Mit tehet ilyenkor a szülő? Leginkább a gyerek mellé ül és vele együtt tanul. Ennek számtalan pozitív hatása van, hiszen, ha egy-két évig a szülő támogatja ebben…..
Valahogy, de egyáltalán nem mindegy, hogy hogy. Néha szülőként hajlamosak vagyunk e mögé az egyszerű mondat mögé bújni és felmenteni magunkat a felelősség alól, pedig gyermekünk beiskolázása, oktatása, nevelése nem múlhat ezen az egyszerű feltevésen. Sajnos vagy nem sajnos, de a mai kor szülői még…..
Angol nyelvű pedagógusunk Márti néni az angol nyelvtanulás fontosságáról mondja el véleményét. Megoszlanak a vélemények arról, hogy mikor érdemes a gyermekek idegennyelv tanítását elkezdeni. Sok pszichológus érvel azzal, hogy az óvodai időszaknak még a játékról kell szólnia és nem szabad a gyereket…..
A mai magyar iskolarendszer hagyományosan a versenyeztetésre, megmérettetésre épít. Az iskolások félnek a feleléstől, dolgozatírástól, ez pedig feszült, szorongó gyermekeket szül, akik semmi másra nem hajtanak, mint az ötösre. Elmarad a tehetséggondozás, a gyerekeknek mindenből jól kell teljesíteni,…..
A legfontosabb eltérés abban mutatkozik meg, hogy az alternatív szemléletű iskolákban a pedagógusok partneri kapcsolatot ápolnak a gyerekekkel, azaz a tanár nem a „megmondó ember” az osztályban, hanem egyenrangú fél. Egyáltalán nem jellemző a távolságtartó magázódás, szinte kivétel nélkül tegeződnek…..
Fontos tisztázni, hogy egy kisgyermek életében a mesének vannak egyértelműen pozitív és negatív hatásai. Amikor a gyereknek bekapcsoljuk a tévét és hagyjuk, hogy hatalmába kerítse az információ, azzal nem teszünk jót neki. A mesenézés passzív tevékenység, mind fizikai, mind lelki értelemben. Nem…..
Milyen a mai magyar oktatási rendszer? A mai gyerekeket már rengeteg inger, hatás éri, a nap minden szakában. Bárhová, bármikor eljuthatnak, megnézhetnek, utána olvashatnak, kérdezhetnek. Az oktatást azonban még mindig a tekintélyelvű tanár-diák közötti hierarchikus viszony jellemzi. A tanár leadja…..
Elmondanád nekünk, hogy mi is a Ti döntéseteknek az oka? Természetesen. Úgy emlékszem, hogy körülbelül egy évvel ezelőtt, az óvodából olyan visszajelzéseket kaptam, hogy Peti nem színez, nem rajzol, nem szívesen vesz részt olyan tevékenységekben, amelyeknél hosszabb ideig egy dologra kell…..