Adatok
toto92
772 bejegyzést írt és 1223 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Pozsony 2025-ben is megtartotta a "Város Napjai" című rendezvényt, mely kapcsán április utolsó hétvégéjén régi tömegközlekedési járművek járták a szlovák főváros utcáit. Ebben a blogban ha tömegközlekedésről van szó, általában a vaskerekűeknél kötök ki, de most inkább azt a négy trolit mutatnám be,…..

1870. Porosz katonák a lerombolt Strasbourgban, a francia-porosz háborúban a város ostroma után..
toto92
2025.04.13 13:09:35

A szép fehér hajók és furcsa buszok után következzék megint egy kis visszatekintés a közlekedési weboldalam elmúlt 25 évére, ezúttal sokak kedvencével, az MD motorvonattal. A weboldal készítésének első 5-6 évében nagyon ritkán fotóztam vonatokat, de ez alól pont az MDmot volt az egyik kivétel, mert…..
toto92
2025.04.08 15:23:02
@Flankerr: gondolom mert a szerelvény (ami alapvetően így együtt volt egy egész valami, tudtommal a személykocsikkal nem volt eredendő cél hogy random vonatok a besorozzák őket) dízel volt, ezért volt a Bz-pót is piros. De majd valami nálam vasutasabb kijavít ha hülyeséget írtam.

Valószínűleg mindenki azt hiszi, hogy az NDK-ban minden gyár állami tulajdonban (Volkseigener Betrieb - "VEB") volt, de érdekes módon ez nem igaz. Ennél szerintem csak az meglepőbb, hogy a szocialista egységpárton kívül további pártok is "működtek", de most nem erről szeretnék írni ebben a sebtiben…..

1938. Sérült veteránok az amerikai náci párt tagjaival történt New York-i tömegverekedés után. Állítólag a Hitler 49. születésnapját ünneplő nácik provokálták az első világháborús veteránokat ..
toto92
2025.03.30 12:44:03
toto92
2025.03.30 13:17:25
@jajnemár: ja, nem úgy értettem, hanem általában valami halál/gyilkosság szokott lenni, ahhoz képest ez lightos :)

És most megint villamosok jönnek, kicsivel több UV-val, mint a múltkor. Link is bőven van a szövegben, tessék végigkattintgatni őket!
42-es villamos kanyarodik a kispesti Tulipán utcába. Sajnos ezt a hurokvágányt azóta megszüntették, bár a képen látható ív pont megmaradt, üzemi kapcsolatként az…..

Újabb képmutogatással folytatnám közlekedési weboldalam 25 éves fennállásának ünneplését. Azt gondoltam, hogy jöjjön most valami más, mint Budapest. A szöveget ezúttal is telenyomtam linkekkel, tessék végigkattintgatni őket!
Budapest után Szeged a kedvenc magyarországi villamosüzemem. Míg a másik…..
toto92
2025.03.13 09:07:59
@Pályamágus, a sínész: szerte a világon van nosztalgiaflottája a közlekedési vállalatoknak, szóval a közpénzből hagyományőrzés messze nem ördögtől való dolog (a bányató teljesen más jellegű, felesleges idekeverni). De akár mondhatjuk a közlekedési múzeumot is.
Mondom ezt úgy hogy nem tudom hogy az említett jármű megőrzése jelent-e bármi érdemi hozzáadott értéket a mostani állapothoz képest.
Mondom ezt úgy hogy nem tudom hogy az említett jármű megőrzése jelent-e bármi érdemi hozzáadott értéket a mostani állapothoz képest.

A régi időutazós rovatot támasztom fel a mai gyors képösszeállítással. Apropója lehetne az is, hogy a fotókat a magyar Almásí Pál készítette, akiről a cikk végén egy rövid életrajzot is olvashattok.
Egy autó a chilei-argentin határt jelző tábla előtt. Ez a határ az Andokban húzódik a…..

Mélyen tisztelt publikum. A cím nem véletlen. A bloggazda egy vidéki megyeszékhely kórházában várja sorsa jobbra fordulását egy bordatörés és az influenzajárvány pikáns elegyéből kifolyólag. A mai válogatás egy ősrégi bejegyzés újrázása. Fogadjátok szeretettel. A jövő héten már jó eséllyel ismét…..
toto92
2025.02.02 15:15:18
@JTom: felteszem a kezem! És egyben jobbulást!
Annyi azért az utolsó képről eszembe jutott hogy azért adtunk okot arra h
Annyi azért az utolsó képről eszembe jutott hogy azért adtunk okot arra h
toto92
2025.02.02 15:18:00
@toto92: na jól elküldtem félkészen. Szóval adtunk okot arra hogy az európai ember ne pozitív színben tűnjön fel, bár Belga-Kongó azért híresen kegyetlen volt még gyarmati mércével is.

Idén 25 éves a közlekedési website-om (használják még ezt a szót?). Leírni is rossz ezt a számot, hiszen például a Bengálik ennél jelentősen kevesebb ideig dolgoztak Budapesten. Sajnos eleinte nem fotóztam, csak kunyeráltam, mondván, hogy a nálam profibb fotósok úgyis jobb képeket csinálnak, mint…..

1918. Kb. 360 millió éves megkövesedett fatönk egy amerikai szénbányában..
toto92
2025.01.19 15:58:27
@Greg36: nekem is pontosan ez rémlik ezer évvel ezelőttről egy NatGeós dokuból - ha nem keverem valami mással, de szerintem/remélem túl sok ilyen baleset nem történt, pláne nagyságrendileg egy időben.
Birkák: az amerikai Pocono Raceway-en mai napig használnak barikat fűnyírásra. Meg nyilván máshol is, csak most ez az élő példa jutott eszembe.
Bokszmeccs: ebből a 90.000 emberből hányan láttak belőle bármit? Ha jól látom nem lóg a stadion közepén Jumboscreen...
Birkák: az amerikai Pocono Raceway-en mai napig használnak barikat fűnyírásra. Meg nyilván máshol is, csak most ez az élő példa jutott eszembe.
Bokszmeccs: ebből a 90.000 emberből hányan láttak belőle bármit? Ha jól látom nem lóg a stadion közepén Jumboscreen...

1932. Mozgó kávéárus Londonban..
toto92
2025.01.12 14:41:16

Életem első kilenc évét a Sas-hegy tövében töltöttem, a környék egyetlen tízemeletes lakóházában. Az erkély félig a hegy felé nézett, melynek oldalán egy függőleges sziklahasadékon áthaladó hídszerűség is látható volt. Azt hittem, hogy az valami belső használatú szolgálati útvonal (mindenféle…..
toto92
2024.12.19 21:06:46
@Hamster: nem lesz ilyen gond a jövőben, a mostani képek tovaszállnak majd az őket tároló adathordozókkal együtt :/

1900 körül. Mészkőbe vájt lakások a francia Vouvray-sur-Loirban..
toto92
2024.12.15 14:24:36
@Galaric: mekkora kontraszt a volt harctéren csontokat gyűjtögető gyerekekhez képest.

A kétezres évek elején azért jártam rendszeresen Szegedre, mert csak ott lehetett régi budapesti villamosokkal utazni, konkrétan acélvázas ikerkocsival és Bengálival. A világ azóta szerencsére jó irányba változott: Szegeden immár modern villamosok járnak, és Budapesten is lehet Bengálival…..

Még novemberben vontatták ki ezt a jószágot a Deák térre. Nagy, színes, és állítólag (nem számoltam meg) kb. 1,8 millió LEGO kockából áll:
Természetesen én is le akartam fotózni szállítás közben, de olyan izgatott voltam, hogy túl hamar kattintottam - még 2005-ben:
A LEGO alatt ugyanis a…..
toto92
2024.12.08 13:23:16
toto92
2024.12.09 10:43:16
@Hamster: természetesen csukva gondoltam, de szerintem elfért volna a tetőn. Vagy valami imitáció hogy van ott valami berendezés. Vagy bármi csak ne úgy nézzen ki mint egy magányos vezérlőpótkocsi :)

1910. Szamoai nők a hamburgi állatkertben kiállítva. Szamoa akkoriban az új német gyarmat volt..
toto92
2024.11.24 19:03:50

A kilencvenes évek közepén láttam valahol egy képet egy, a mienknél jóval szűkebb Duna-kanyarról. Bár már akkor is interneteztem (konkrétan mostanában van a harmincadik évfordulója annak, hogy rákapcsolódtam az "információs szupersztrádára", ahogy akkoriban a sajtó hívta), nem volt hol rákeresni…..
toto92
2024.11.01 09:25:33
@Hamster: sose értettem hogy Árpádék miért álltak meg az első zöld fűpamacsnál :D
HamPLÓ
Szemesnek áll... a kijárati jelző (nem jutott értelmesebb cím az eszembe)
2024.10.04 06:00:00

A földvári vasúti megállóhelyről már többször megemlékeztem, most nézzük meg a kettővel nyugatabbra levő állomást is! Balatonszemes gyerekkorom fontos helyszíne volt: 1980-ban életem első vonatos utazása (legalábbis amire emlékszem) ide hozott! Nohab volt és fapados kocsi, nem ám Flirt, KISS, vagy…..
toto92
2024.10.04 23:37:51
@SomiTomi: a kocsiszámolás nekem is megvolt kisgyerekként :)

1930-as évek. Kínai vitorlás talicskák..
toto92
2024.09.29 15:22:53

Idén is elindultam a szlovák fővárosba, hogy a napszúrással dacolva lássak egy csomó régi gőzöst és dízelt, és a rendezőpályaudvaráról egykor a Rendez nevet kapó városrészben megrendezett Rendez nevű rendezvény :) most is megérte a kétszer három órányi zötyögést! Ráadásul végre sikerült váltóáramú…..
toto92
2024.09.27 08:53:28
@cserepfalva: "Vagy bölcsész/filozófus volt az apja és egy igazi gép látványa/hangja már túl nagy teher a fiának..."
Apám autószerelő, a '96-os (ugye?) angyalföldi mozdonyparádén mégis annyira frászt kaptam a gőzösök sivításától/fütyülésétől hogy a közelükbe se akartam menni.
Apám autószerelő, a '96-os (ugye?) angyalföldi mozdonyparádén mégis annyira frászt kaptam a gőzösök sivításától/fütyülésétől hogy a közelükbe se akartam menni.

Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..

Mindig gondban vagyok, amikor szöveget kell írni a fogaskerekűs képek alá, hiszen szinte semmi se változik rajta: 1973 óta ugyanazok a járművek járnak ugyanazon a vonalon. Az apróbb felújítgatásokon, a viszonylatszám homlokfalra ragasztásán, és az átlagember számára nem látható…..

Az előző bejegyzésben azt írtam, hogy kicsit ráuntam a budapesti villamosokra, aztán másnap beestek ezek a képek a postafiókomba, és rájöttem, hogy mégis itt az ideje budapesti villamosokról írni :) A fotókat Karl Holzinger készítette 1977. augusztus 29-én, ami a jelek szerint egy enyhén felhős…..
toto92
2024.09.05 16:25:37

Felemás kirándulás volt ez, nem feltétlenül a buszok miatt, melyek közt több generáció kedvencei is képviseltették magukat. Mivel Farost és Kockarust elég sokat láttam már, a kedvencem egy "bulldog" Csepel lett :)
A 2024-es tapolcai Ikarus találkozóBuszok az ötvenes évektől a kétezresekig
Ha nem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az átlátszó csuklóalagút is az utóbbi évek prémium járműveinek sajátja, nem a KGST-ben számít az ember a felbukkanására.
A proto és sorozatgyártás közötti spét meg gondolom abból fakadt hogy a tervgazdaság nem motivált senkit az innovációra, de még ha szükséges is volt, a prioritások néha máshol mozogtak. Vagy a '80-as évek végén már egyszerűen csak nem volt pénz.