Regisztráció Blogot indítok
Adatok
toto92

772 bejegyzést írt és 1241 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Többször emlegettem már a blogban a Sky Channel, Super Channel, Felej Csenel (© Hofi) szentháromságot, de ezeken kívül is komoly élet volt a gazdagréti lakótelep kábelrendszerén. Az adó annyira a helyi lakosok életének része volt, hogy a "25 éves Gazdagrét" című filmecske konkrétan a kábeltévé…..
Az egykori Monarchiában a bécsi "M" sorozat volt a legnagyobb stílusikon a villamosok közt. Nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy a homlokfal kiosztása hatással volt a budapesti 1500-as sorozat kinézetére is, mely később az acélvázasított kocsikat ihlette. A típus olyannyira klasszikus, hogy a…..
toto92 2025.07.07 11:40:47
@toto92: amúgy érdekes lenne mondjuk egy ezres az UV szekrényével acélvázasítva - bár a "szó szerint UV" pót végülis egy ilyen próbálkozás volt, szóval mondhatjuk hogy itthon is volt ilyesmi, még ha csak két példányban is.
Tavaly decemberben teljesen véletlenül (más miatt voltam ott) végignéztem szüleimmel az év legrövidebb napjának végét Tihanyrévtől, logikus volt hát, hogy a rákövetkező napforduló előestéjét is a Balatonon töltsem. Illetve igazából nem volt ilyen cél, csak valahogy így jött ki :) A…..
Csináltam már weboldalt a "gothai" villamosokról, illetve a keleti blokk számára ma már elképzelhetetlen példányszámban gyártott Tatrákról, most pedig az európai járműgyártás egy újabb érdekes fejezetét szeretném bemutatni, viszonylag kevés műszaki adattal, de rengeteg képpel. A németeknek 1942-ben…..
toto92 2025.07.04 12:01:21
@Hamster: nem értek a lovakhoz, de arra tudok gondolni hogy egyrészt azért mégse mi támadtuk meg fél Európát így talán nem volt annyira hadigazdálkodás mint a németeknél, másrészt maga a háború fizikai valója is később ért el minket, nem volt (annyira) hangsúlyos hogy gyorsan kell sok kocsi. Meg azért készültek 1500-asok is közben, azokat a KSW-khez hasonlóan részben csak a háború után sikerült befejezni. Bár nyilván neked nem kell felolvasni a villamosok.hu-t :D
Ez itt lent egy nem kimondottan jól sikerült kép, amit 2007-ben a Fonyód állomásra behaladó vonatból kattintottam, hogy megörökítsem a szakállas sorompót, ami talán az utolsó ilyen fővonalon (de semmiképp sincs már túl sok belőle). Most viszont nem a sorompóról, hanem a bal felső sarokban (nem…..
toto92 2025.06.26 13:50:03
@Hamster: "Nekem alapvetően furcsa, ha valakinek tetszik az egyik nagy, zajos gép, de nem tetszik egy másik nagy, zajos gép. Hogy lehet valaki oda egy dízelmozdonyért, de nem egy dízelmotoros hajóért? :)"

Szerintem egyszerűen így működnek az emberek. Motorsportokban is kevés az aki több szériát követ, pedig mindenhol az van hogy emberek versenyeznek versenyautókkal (amik az esetek 90%-ban ugyanúgy hangosan brümmögnek). De szerintem foci esetén is van aki nem követi az összes bajnokságot pedig mindenhol 20-an kergetnek egy labdát, ketten meg nézik őket a pálya két végéről :)
HamPLÓ Szegedből sose elég! 2025.06.16 06:00:00
Már többször tanúbizonyságát adtam annak, hogy a hazai villamosüzemek közül (Budapest után) a szegedi a kedvencem. Az idén huszonöt éves közlekedési oldalam ünneplése végett most megint beletúrok a képeim közé, megmutatni, hogy mekkora utat tett meg a szegedi villamos 2000 óta. 2001…..
toto92 2025.06.17 21:50:02
@nyelv-ész: volt nekik "csüngőhasú", alacsonypadlós középrészű KT4-es is, talán abból se lett üzemelő jármű végül. Meg mintha lett volna valami fura próbálkozás villamos építésére is.

Érdekes projektek voltak Szegeden, van ami látszólag egész jól sikerült (házilagosan trolivá épített Citarók), meg ezek amik kívülről kissé érthetetlenek, nem tudom hogy összességében mennyire pozitív/negatív a szaldó. Az biztos hogy a tenni akarás az érződött Szegeden.
toto92 2025.06.19 14:38:53
@Hamster: ja, félreértés ne essék, nem lehúzni akartam őket, ezért is írtam hogy a tenni akarás az érződött - még az ilyen zsákutcák ellenére is. (Még csak épült ott másfél trolivonal, a 3-as is integrálva lett a hálózatba lakat helyett, kidobták a Bengálikat).
toto92 2025.06.11 08:55:59
@Hamster: az Amtraknek volt ilyen a kezdeti korszaka, csak hát ők ugye mindenféle vasúttársaságtól kaptak mindenféle kocsit az induláshoz, ehhez képest a MÁV ezt házon belül tudja produkálni.
Még két éve sincs, hogy azt írtam, a Balaton körül a gyanútlan utazó bármikor belefuthat egy oldtimer találkozóba. Itthon rendszeresen beírom a naptárba, hogy ekkor és ekkor, itt és itt lesz ehhez hasonló rendezvény, aztán soha nem megyek el rájuk. De nem is kell, mert a tónál az ember leszáll a…..
Ahogy a múltkor írtam, még pont sikerült néhány régi járműtípus üzemidejének végét elcsípnem, mielőtt a nyugati oldalon átvették volna a hatalmat az alacsonypadlósok, a keleti oldalon meg a használt nyugati villamosok. Most néhány további eltűnt kedvencemet szeretném megmutatni: 2009-ben zárták…..
toto92 2025.05.26 09:22:09
Általános harmadik vagy negyedikben olvastam Arthur Ransome angol író "Fecskék és Fruskák" könyvsorozatát, és egy időre nagyon belelkesedtem, hogy én márpedig vitorlázni akarok. A napköziben volt egy lány, aki ugyancsak imádta ezeket a könyveket, együtt elhatároztuk, hogy amint elég nagyok leszünk,…..
toto92 2025.05.20 16:38:01
@nyelv-ész: izé, nem értek a lovakhoz, de ebben az eredménylistában 38 különböző kategóriát számoltam össze: mvszhirdetotabla.hu/56-kekszalag-nagydij-2024/eredmenyek/boatclass
toto92 2025.05.20 19:13:24
@nyelv-ész: nem tudom kit vert át Hamster, engem nem. Teljesen igaz hogy a katamaránok egy napot rávertek a többiekre, mert az összes hajó a Kékszalagon indult, annak meg egy darab győztese van ami lehet akár egy vizibickli is ha benevezett és az összes hajó közül ő ér be leghamarabb.

Az más tészta hogy emelett a különböző osztályokba tartozó indulókat azon belül (meg mindenféle egyéb tetszőlegesen választott kategóriában) is értékelik.
Közlekedésmániás pályafutásom és a villamosos weboldalam egyszerre indult 2000-ben. Akkor úgy éreztem, hogy túl későn kezdtem. Amikor az első fényképezőgépemet megkaptam, még fotózhattam volna régi villamosokat az 56-oson vagy a külső Váci úton, de eszembe se jutott, hogy a tujákkal nem csak utazni…..
toto92 2025.05.15 10:30:23
@nyelv-ész: laikusként arra tippelnék hogy egyrészt mocskosdrága, másrészt 202x-ben már ott tart az urbanisztika hogy a villamos nem feltétlen valami eltütetendő vacak, így felesleges is elásni, pláne annyi pénzért amibe kerül.
toto92 2025.05.16 22:04:25
@gigabursch: az hogy a sarki büfének több lesz a bevétele meg húsz év múlva kevesebbe kerülsz majd az egészségügynek, nem segít azon hogy nincs pénz arra hogy jövő hónapban is járjon a busz.
toto92 2025.05.17 16:48:51
@gigabursch: ne haragudj, de az hogy szerinted a megyebérlet meg a szegregációmentesítés párhuzamba állítható, jól mutatja hogy halvány lila fingod sincs az egészről.
HamPLÓ Négy troli 2025.05.12 06:00:00
Pozsony 2025-ben is megtartotta a "Város Napjai" című rendezvényt, mely kapcsán április utolsó hétvégéjén régi tömegközlekedési járművek járták a szlovák főváros utcáit. Ebben a blogban ha tömegközlekedésről van szó, általában a vaskerekűeknél kötök ki, de most inkább azt a négy trolit mutatnám be,…..
1870. Porosz katonák a lerombolt Strasbourgban, a francia-porosz háborúban a város ostroma után..
HamPLÓ "Piroska" 2025.04.08 06:00:00
A szép fehér hajók és furcsa buszok után következzék megint egy kis visszatekintés a közlekedési weboldalam elmúlt 25 évére, ezúttal sokak kedvencével, az MD motorvonattal. A weboldal készítésének első 5-6 évében nagyon ritkán fotóztam vonatokat, de ez alól pont az MDmot volt az egyik kivétel, mert…..
toto92 2025.04.08 15:23:02
@Flankerr: gondolom mert a szerelvény (ami alapvetően így együtt volt egy egész valami, tudtommal a személykocsikkal nem volt eredendő cél hogy random vonatok a besorozzák őket) dízel volt, ezért volt a Bz-pót is piros. De majd valami nálam vasutasabb kijavít ha hülyeséget írtam.
Valószínűleg mindenki azt hiszi, hogy az NDK-ban minden gyár állami tulajdonban (Volkseigener Betrieb - "VEB") volt, de érdekes módon ez nem igaz. Ennél szerintem csak az meglepőbb, hogy a szocialista egységpárton kívül további pártok is "működtek", de most nem erről szeretnék írni ebben a sebtiben…..
1938. Sérült veteránok az amerikai náci párt tagjaival történt New York-i tömegverekedés után. Állítólag a Hitler 49. születésnapját ünneplő nácik provokálták az első világháborús veteránokat ..
toto92 2025.03.30 13:17:25
@jajnemár: ja, nem úgy értettem, hanem általában valami halál/gyilkosság szokott lenni, ahhoz képest ez lightos :)
HamPLÓ Sárgaláz 2025.03.17 06:00:00
És most megint villamosok jönnek, kicsivel több UV-val, mint a múltkor. Link is bőven van a szövegben, tessék végigkattintgatni őket! 42-es villamos kanyarodik a kispesti Tulipán utcába. Sajnos ezt a hurokvágányt azóta megszüntették, bár a képen látható ív pont megmaradt, üzemi kapcsolatként az…..
HamPLÓ Szöged 2025.03.11 06:00:00
Újabb képmutogatással folytatnám közlekedési weboldalam 25 éves fennállásának ünneplését. Azt gondoltam, hogy jöjjön most valami más, mint Budapest. A szöveget ezúttal is telenyomtam linkekkel, tessék végigkattintgatni őket! Budapest után Szeged a kedvenc magyarországi villamosüzemem. Míg a másik…..
toto92 2025.03.13 09:07:59
@Pályamágus, a sínész: szerte a világon van nosztalgiaflottája a közlekedési vállalatoknak, szóval a közpénzből hagyományőrzés messze nem ördögtől való dolog (a bányató teljesen más jellegű, felesleges idekeverni). De akár mondhatjuk a közlekedési múzeumot is.

Mondom ezt úgy hogy nem tudom hogy az említett jármű megőrzése jelent-e bármi érdemi hozzáadott értéket a mostani állapothoz képest.
A régi időutazós rovatot támasztom fel a mai gyors képösszeállítással. Apropója lehetne az is, hogy a fotókat a magyar Almásí Pál készítette, akiről a cikk végén egy rövid életrajzot is olvashattok. Egy autó a chilei-argentin határt jelző tábla előtt. Ez a határ az Andokban húzódik a…..
Mélyen tisztelt publikum. A cím nem véletlen. A bloggazda egy vidéki megyeszékhely kórházában várja sorsa jobbra fordulását egy bordatörés és az influenzajárvány pikáns elegyéből kifolyólag. A mai válogatás egy ősrégi bejegyzés újrázása. Fogadjátok szeretettel. A jövő héten már jó eséllyel ismét…..
toto92 2025.02.02 15:15:18
@JTom: felteszem a kezem! És egyben jobbulást!

Annyi azért az utolsó képről eszembe jutott hogy azért adtunk okot arra h
toto92 2025.02.02 15:18:00
@toto92: na jól elküldtem félkészen. Szóval adtunk okot arra hogy az európai ember ne pozitív színben tűnjön fel, bár Belga-Kongó azért híresen kegyetlen volt még gyarmati mércével is.
Idén 25 éves a közlekedési website-om (használják még ezt a szót?). Leírni is rossz ezt a számot, hiszen például a Bengálik ennél jelentősen kevesebb ideig dolgoztak Budapesten. Sajnos eleinte nem fotóztam, csak kunyeráltam, mondván, hogy a nálam profibb fotósok úgyis jobb képeket csinálnak, mint…..
1918. Kb. 360 millió éves megkövesedett fatönk egy amerikai szénbányában..
toto92 2025.01.19 15:58:27
@Greg36: nekem is pontosan ez rémlik ezer évvel ezelőttről egy NatGeós dokuból - ha nem keverem valami mással, de szerintem/remélem túl sok ilyen baleset nem történt, pláne nagyságrendileg egy időben.

Birkák: az amerikai Pocono Raceway-en mai napig használnak barikat fűnyírásra. Meg nyilván máshol is, csak most ez az élő példa jutott eszembe.

Bokszmeccs: ebből a 90.000 emberből hányan láttak belőle bármit? Ha jól látom nem lóg a stadion közepén Jumboscreen...
1932. Mozgó kávéárus Londonban..
Életem első kilenc évét a Sas-hegy tövében töltöttem, a környék egyetlen tízemeletes lakóházában. Az erkély félig a hegy felé nézett, melynek oldalán egy függőleges sziklahasadékon áthaladó hídszerűség is látható volt. Azt hittem, hogy az valami belső használatú szolgálati útvonal (mindenféle…..
toto92 2024.12.19 21:06:46
@Hamster: nem lesz ilyen gond a jövőben, a mostani képek tovaszállnak majd az őket tároló adathordozókkal együtt :/
1900 körül. Mészkőbe vájt lakások a francia Vouvray-sur-Loirban..
toto92 2024.12.15 14:24:36
@Galaric: mekkora kontraszt a volt harctéren csontokat gyűjtögető gyerekekhez képest.