Adatok
toto92
772 bejegyzést írt és 1202 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
HamPLÓ
Szemesnek áll... a kijárati jelző (nem jutott értelmesebb cím az eszembe)
2024.10.04 06:00:00
A földvári vasúti megállóhelyről már többször megemlékeztem, most nézzük meg a kettővel nyugatabbra levő állomást is! Balatonszemes gyerekkorom fontos helyszíne volt: 1980-ban életem első vonatos utazása (legalábbis amire emlékszem) ide hozott! Nohab volt és fapados kocsi, nem ám Flirt, KISS, vagy…..
toto92
2024.10.04 23:37:51
@SomiTomi: a kocsiszámolás nekem is megvolt kisgyerekként :)
1930-as évek. Kínai vitorlás talicskák..
toto92
2024.09.29 15:22:53
Idén is elindultam a szlovák fővárosba, hogy a napszúrással dacolva lássak egy csomó régi gőzöst és dízelt, és a rendezőpályaudvaráról egykor a Rendez nevet kapó városrészben megrendezett Rendez nevű rendezvény :) most is megérte a kétszer három órányi zötyögést! Ráadásul végre sikerült váltóáramú…..
toto92
2024.09.27 08:53:28
@cserepfalva: "Vagy bölcsész/filozófus volt az apja és egy igazi gép látványa/hangja már túl nagy teher a fiának..."
Apám autószerelő, a '96-os (ugye?) angyalföldi mozdonyparádén mégis annyira frászt kaptam a gőzösök sivításától/fütyülésétől hogy a közelükbe se akartam menni.
Apám autószerelő, a '96-os (ugye?) angyalföldi mozdonyparádén mégis annyira frászt kaptam a gőzösök sivításától/fütyülésétől hogy a közelükbe se akartam menni.
Nem tudom, hogy miért, de a trolik sose mozgatták meg a fantáziámat. Jópofák a csápjaikkal, meg jó, hogy vannak, mert mégiscsak tisztábbak, mint a dízelek, de inkább csak akkor fotóztam őket, amikor valami más fotótémára vártam. Az itt látható képeket például a dízeles Ikarus 200-asok búcsúkörei…..
Mindig gondban vagyok, amikor szöveget kell írni a fogaskerekűs képek alá, hiszen szinte semmi se változik rajta: 1973 óta ugyanazok a járművek járnak ugyanazon a vonalon. Az apróbb felújítgatásokon, a viszonylatszám homlokfalra ragasztásán, és az átlagember számára nem látható…..
Az előző bejegyzésben azt írtam, hogy kicsit ráuntam a budapesti villamosokra, aztán másnap beestek ezek a képek a postafiókomba, és rájöttem, hogy mégis itt az ideje budapesti villamosokról írni :) A fotókat Karl Holzinger készítette 1977. augusztus 29-én, ami a jelek szerint egy enyhén felhős…..
toto92
2024.09.05 16:25:37
Felemás kirándulás volt ez, nem feltétlenül a buszok miatt, melyek közt több generáció kedvencei is képviseltették magukat. Mivel Farost és Kockarust elég sokat láttam már, a kedvencem egy "bulldog" Csepel lett :)
A 2024-es tapolcai Ikarus találkozóBuszok az ötvenes évektől a kétezresekig
Ha nem…..
Elhatároztam, hogy idén nem videózom a fordítókorongos parádét, de néhány oda tartó, illetve onnan távozó mozdonyt csak megörökítettem. Érdekes érzés, amikor másfél méterrel az ember előtt elmegy egy akkora fémtömeg, mint a Papagáj becenevű gőzös:..
HamPLÓ
Egy földalatti fogaskerekű. Ami igazából kettő. Vagy legalábbis másfél. Volt.
2024.06.06 06:00:00
Az egyik legjópofább tömegközlekedési eszköz, amivel valaha utaztam, a Lausanne-i Métro Lausanne – Ouchy volt. Ez 1877-ben egy részben föld alá épített siklóként kezdte pályafutását, aztán 1879-ben két sikló lett belőle. Pontosabban másfél: a legforgalmasabb szakaszon a meglevő vágány mellé…..
A 30a (a balatoni vasútvonal) budapesti bevezető szakaszának kétvágányúsítása közben Budafok-Belvárosnál az addigi 2 + 1, illetve a mai 2 + 2 vágány átadása közt egy időre csak két vágány maradt, amit ilyen látványos módon kanyarítottak át a pécsi vonal oldalára. A videó első felében két vonatot…..
toto92
2024.06.01 17:28:00
@Hamster: oda nemrég akartak valami mini kiállítást vagy mifenét, egy gőzöst és egy tartálykocsit talán le is daruztak, de nem tudom végül lett-e belőle valami.
Tavaly érdeklődéssel figyeltem, hogy mit építenek a siófoki kikötő Sió felőli végében. A hajózási szezon elején még egy jókora szádfal mögött dolgoztak, aztán ősszel elhordták a talajt a szádfal mögül, most áprilisban pedig átadták a kész műtárgyat:
Nem pusztán egy zsilipet adtak át, hanem egy új…..
1895. San Franciscó-i rendőralakulat. Kifejezetten a szerencsejáték-termekre, ópiumbarlangokra specializálódtak a kínai negyedben. Módszerük egyszerű volt: szétvertek mindent. Akkoriban a berendezés pótlása, vagy az üvegezés is sokba került és sokáig tartott, mire a tulajdonos visszatérhetett az…..
toto92
2024.05.19 13:27:11
2023 májusa-júniusa még a Balatonra ráhangolódásról szólt, aztán elkapott a gépszíj: először csak mindegyik nosztalgiahajóval akartam utazni legalább egyet, aztán már minden motorhajóval is! Ez a mostani fejezet leginkább régi járművekről fog szólni - és naplementékről. Meg arról, amikor egy régi…..
toto92
2024.05.15 21:24:54
@Hamster: mondjuk manapság inkább a háttérben folyó sztorikat, de én NASCAR-t is tudok nézni (amikor csak balra kanyarodnak akár 400-500 körön át), szóval nem biztos hogy mértékadó vagyok a témában :)
A Mahart dunai kirándulóhajóinak "szentháromsága", a Táncsics, a Rákóczi és a Hunyadi szerintem nem csak az én gyerek- és ifjúkoromnak voltak visszatérő szereplői. Utaztam rajtuk a nagyival, a gimnáziummal, haveri társaságokkal is. Igaz, akkoriban nem figyeltem, hogy konkrétan melyikre szállok fel,…..
toto92
2024.05.08 08:21:43
@Hamster: igen, hivatalosan Váralja lépcső névre hallgat, a főtér sarkáról indul felfelé a "vár" felé.
toto92
2024.05.08 10:17:02
@Hamster: amúgy én se tudom melyik a Görög utca, mert helyben csak azt tudom hogy ott kell felmenni a korzóról ahol a kedvenc fagyizóm is van, csak a gugli maps linket valamiért nem fogadta be a blogkommentmotor.
toto92
2024.05.08 16:12:45
@nyelv-ész: bizony rég lehetett mert az a lángosozó a streetkitchen cikke szerint fél évszázada működik a környéken és már 20 évvel ezelőtt, gyerekkoromban is abban a sikátorban volt.
A képválogatás második részében járunk néhány helyen a MOL-toronytól kezdve Nagymaroson át Esztergomig, de a végén persze megint a Balatonnál kötünk ki :)
És ebben is van Nohab!A 2023-as év különböző peronokon Nagymarostól Komáromig, Kelenföldtől Révfülöpig..
toto92
2024.04.30 11:49:16
@Hamster: még a hobbivasutazást is csak mértékkel szabad, a másik gondolatom arra a napra az újszegedi vicinális volt. Szerencse hogy végül nem az mellett döntöttem mert ledöglött a bézé és pótlóbusz volt helyette...
1912. Távirda (telegráfiroda) a Vatikánban
1921. Főiskolai csapatok kosárlabda-mérkőzése Atlantában. A büntetődobás technikája még teljesen más volt
1935. Korai légiparádé. Cleveland, Ohio
1940-es évek. Inuit család földbe ásott otthonában. A nagyobbik lányuk a közeli városban él már.…..
toto92
2024.04.14 13:28:58
2024 áprilisában öt éjszakán át méréseket végeztek a Szabadság hídon: a hídszerkezet villamosok általi terhelhetőségét vizsgálták. Ismert erdei körökben az az általános nézet, hogy csak a vágányok egymástól való távolsága problémás a hídon (amivel tényleg van némi gond, főleg a többi budapesti…..
toto92
2024.04.11 20:39:21
toto92
2024.04.11 20:41:31
@KissGecihuszár: na ügyesen sikerült egy üres kommentet elküldenem :)
Szóval egyrészt Combino szerintem üzemszerűen sose fog ott járni max CAF, másrészt szerintem úgyis kell ehhez új villamosokat venni, az meg lehet olyan ami felmehet a hídra ha nem valami nagyon extrém feltételek jönnek ki.
Szóval egyrészt Combino szerintem üzemszerűen sose fog ott járni max CAF, másrészt szerintem úgyis kell ehhez új villamosokat venni, az meg lehet olyan ami felmehet a hídra ha nem valami nagyon extrém feltételek jönnek ki.
Ha a berlini U5-ös hosszabbításához, pláne a kölni földalatti stadtbahn észak-déli vonalához hasonlítjuk, nem épült sokáig a budapesti négyes metró, mégis soknak tűnt átélni. De most nem ezen akarok lamentálni, inkább csak megmutatnám, milyen volt a megnyitó napja. Azóta eltelt tíz év - ki mit lát,…..
toto92
2024.03.29 21:47:32
Ha a múltkor írtam a budapesti helyiérdekű vasutak villamosokkal rokon motorkocsijairól, írnom kell a gyakran pont általuk vontatott apró, három oldalablakos pótkocsikról is, melyeket méretük miatt sokan "Skatulya" néven emlegettek.
A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) eleinte lóvasúti…..
toto92
2024.03.26 19:46:21
2022-es utazgatásaimat egy szegedi túrával zártam, jó társaságban, finom ebéddel, de a végére kicsit átfázva. Elsősorban vonali fotókat akartunk csinálni, legalábbis én, mert imádom a kétvágányos, de villamosítatlan vasútvonalak látványát. Valahogy olyan régimódiak. Ez itt persze pont nem, hiszen a…..
Már írtam itt a blogban a II. világháború alatt épült, Stukának nevezett villamosokról, a 17 éve eltűnt UV-k közvetlen elődjéről, úgyhogy nem szeretnék senkit technikai vagy közlekedéstörténeti részletekkel fárasztani, de találtam három képet a Fortepanon, és azt gondoltam, a sok hajós kép mellett…..
toto92
2024.03.05 08:26:45
2023 gyorsan eltelt. Rettentő érdekességek sajnos nem történtek: nem nyitottak meg új vonalat, de még csak nem is kezdtek ilyesmit építeni. Sőt, még új vonal építésének elkezdéséről se beszéltek. Elindult viszont az újjászületett 23-as villamos, két balesetezett Combinóból építettek egy újat, és…..
toto92
2024.02.10 22:13:22
@nyelv-ész: mélységes hibának tartom nagy kapacitású nagy sebességű gyorsvasutak helyett villamosokra (és buszokra) alapozni egy másfél milliós város tömegközlekedését. Végtelenül szomorú hogy Dél-Budáról Észak-Pest felé nem a vasút az elsődleges opció hanem a 133E busz, vagy hogy Káposztásmegyerről kertvárosi utcácskákban dülöngő hármas Tátra hordja be a népet a metróhoz miközben a vasút megállás nélkül elrobog mellette.
toto92
2024.02.18 22:36:55
@NAR: nagyjából heti 3x végigmegyek valamelyik rakparton oda-vissza. A budait hagyjuk mert senki nem beszélt róla, a pestin pedig jól kiemelted a Parlamentet mint kb egyetlen pontot ahol nincsenek hajók - azt kivéve nagyjából a Szent István Parktól a Bálnáig szinte végig hajósorfal van változó intenzitással, de a semmitől nagyon messze. Ha holnap reggel arra visz haza a Waze akkor igyekszem a lehetőségekhez mérten megnézni mi az aktuális helyzet, de a guglis utcakép is ezt a benyomást támasztja alá.
toto92
2024.02.22 16:54:49
@toto92: Na a hét elején háromszor is jártam arra: kb. a Garam utcától a Margit hídig végig hajók voltak, aztán a Széchenyi István térig szünet. Onnan az Erzsébet hídig ismét hajók, aztán az Erzsébet hídtól délre ismét szünet. Üresnek semmiképp se mondanám.
Az utóbbi bő egy évben azt vettem észre, hogy kedvenc csatornáim egyre ritkábban publikálnak videókat, vagy legalábbis olyan videókat, amilyenekkel eredetileg megfogtak. Például saját tartalom helyett gyorsan összedobható reagálós videókat csináltak ("kibírod-e nevetés nélkül", "guitarist reacts to…..
2000 nyara óta csinálok budapesti tömegközlekedési életképeket bemutató oldalakat, elsősorban kötöttpályás, kisebb részben gumikerekű járművekről. Kimaradtak viszont a hajók. Részben azért, mert míg buszból és villamosból több száz pörög a városban, belőlük nem nagyon van egyszerre…..
toto92
2024.01.28 20:11:07
@Pályamágus, a sínész: miért nem biztonságos a közúti közlekedésre valami azért mert nagy, tohonya és hátsókerék-hajtású? Milyen alkalmasabb eszköz lenne az ő feladatára?
toto92
2024.01.28 21:35:31
@Pályamágus, a sínész: Vonat? Mondjuk a 29-es busz helyett?
1880-as évek. Vadnyugati kocsma..
toto92
2024.01.28 15:36:49
@Clementino: mindig elcsodálkozok hogy Washington DC és Washington állam az ország (és egyben a kontinens) két ellentétes szélén van. Az mondjuk még viccesebb hogy Kansas City nem Kansas államban található hanem a szomszédban, pontosan Kansas mellett :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz