Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mazolika

0 bejegyzést írt és 267 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Nem Patrick J. Deneen az egyetlen aki temeti a liberalizmust. Ő csupán azon kevesek egyike, aki 2018-ban egy komplett könyvet szentelt a témának, mely tavaly magyar nyelven is megjelent. A szerző - az Indiana állambeli Notre Dame egyetem politikatudományokat oktató professzora - művében mindvégig…..
mazolika 2020.01.15 13:49:24
@Alick:

Vicces, de ez nem liberalizmus. Számomra a liberalizmus: élni és élni hagyni. A te elképzelt liberalizmusodban mindenki téged baszogat. Miért ilyen világot képzelsz magadnak?
Így nézne ki a fenti történet az én világomban:

8:00 A hóember elkészült.
8:10 Egy arra járó feminista épített egy hóembernőt kis mellekkel.
8:17 Egy másik feminista egy másikat arányos mellekkel.
8:20 Egy közelben lakó homoszexuális pár is odajött, és épített két azonos nemű hóembert.
8:22 Egy transznemű férfi… akarom mondani, nő… szóval személy épített egy nemi identitás nélküli hószemélyt, választható nemi szervekkel.
8:25 Idejött az utca végéből a vegán házaspár, és építettek egy hóembert faág orral.
8:28 Valaki kitalálta, hogy megszínezi a havat, épített egy kék hóembert. Másik egy pirosat.
8:31 A szemben lakó muszlim pasas épített egy hóembernőt burkával.
8:40 Megérkezik a rendőrség látják, hogy nincs itt semmi látnivaló a rengeteg hóemberen kívül. Készítenek pár selfie-t és elmennek.
8:42 A feminista szomszéd épít egy hóembert és hóembernőt. A seprűt szimbolikusan közösen fogják.
8:43 Kiszállt az önkormányzat egyenlőségügyi bizottságának elnöke, mosolyog egyet a sok hóemberen, selfizik velük és hazamegy.
8:45 Megérkezett az RTL híradójának stábja. Megkérdezték, szerintem mi a különbség a hóember és a hóembernő között. “A hógolyók”, feleltem, mire elnevették magukat. Csináltak egy csomó vágóképet, meginterjúvolták az építőket és elmentek.
9:00 A tévében lement a riport a híradó végi, "cukiKoalaMaciSzületettAzÁllatkertben" blokkban.
mazolika 2020.01.15 13:57:56
@Alick:

Hát, Trump ígéreteit inkább nem kellene megvalósítani :)

Magas fal mexikó határára, aminek a költségét a mexikóiakon vernék le - fal biztosan lesz, de nem állítja meg a migrációt.
Adócsökkentés a magas jövedelműek számára, amit úgy adunk el, hogy az mindenkit érint (ja, nem)
Kiléptek a klímaegyezményből - gratulálok (oh, wait).
Iránnal felrúgták az atomegyezményt - well done.
Mindig azt mondjuk a pároknak, hogy a szerető megjelenése tünet. Tehát bár nagyon fájdalmas, ha kiderül, sokszor reparálhatatlan bizalmi válságot okoz, de mégis azt a legfontosabb tudatosítani, hogy mindig az eredeti kapcsolatról szól, nem arról, hogy a harmadik szereplőnek túl bájos a mosolya. A…..
mazolika 2015.02.26 19:40:27
@Alick: Alapvetően sem téves a program. De rosszul futtatjuk :)
Mi itt a Ténytárnál hiszünk a szabad véleménynyilvánításban, amelyet véleményünk szerint mindenki számára biztosítani kell. Hiszünk abban is, hogy véleményünket - legyen szó bármilyen kisebbségről, vagy bizonyos témában eltérő véleményű, esetleg világnézetű emberek…..
mazolika 2014.07.31 10:51:19
@tisztapista: Szabad vagy, bármit megtehetsz. Szerethetsz, gyűlölhetsz, érvelhetsz, hallgathatsz és meghallgathatsz. És én is megtehetem ugyanezt. Ez nem jog, annál sokkal több. Mert ha eltűnik az összes jogszabály, ezt akkor is megteheted.

Én amúgy azt látom, hogy a párbeszéd egy nyugodt felütéssel kezdődik. Ha gyűlölsz, ne várd el, hogy szeressenek. Ha szeretsz, ne csodálkozz, ha a másik nem szeret viszont.

Szerintem amúgy az élni és élni hagyni elvbe nem fér bele a gyűlölet.
mazolika 2014.07.31 11:30:07
@tisztapista: Nem rossz a két pont. Én ezt vallom: Élni és élni hagyni. Azt hiszem ügyes levezetéssel meg lehet találni a közös pontokat :)
 Elhangzott Romániában egy beszéd, egy olyan embertől aki 26 évvel ezelőtt hevesen és szenvedélyesen állt ki a polgári demokrácia, az alkotmányosság mellett. Bejelentése, „kinyilatkoztatása“ a „munkaalapú állam“ mellett, a liberális értékeknek az eltüntetésére, komoly…..
mazolika 2014.07.31 10:12:08
@maxval, a gondolkodó birca: Érdekes, mindkét helyen marginalizálnak embereket. A ló egyik oldalát a másikkal hasonlítod össze.

Szerintem a következő elvet kéne alapul venni: élni és élni hagyni. Az általad felvetett példák ezt az elvet sértik az egyik az egyik, a másik a másik oldalról.

Mi lenne, ha olyan országot választanánk példaként, ahol a közmegegyezés az élni és élni hagyni elvet vallja és éli?
Az interneten cikkek százait találjuk arról, hogy jelentkezőként hogyan keltsünk jó benyomást egy állásinterjún. Arról viszont kevés szó esik, hogy hogyan viselkedjen az, aki az asztal másik oldalán ül. Pedig néha olyan történetek hallani a hr-esek vagy munkáltatók…..
Hetek óta morog a hazai internet a közbringa projekt csúszása (meg persze a tervezett díjazása) miatt. A korábban április-májusra ígért indulás jelenleg július közepére van kitűzve. A hírek szerint szoftverfejlesztési és rendszerillesztési problémák vannak. A cikkekből…..
mazolika 2014.06.19 13:17:44
@MaCS_70: Az októberi önkormányzati választások :)
A Papp László Tamás cikkére reflektáló, Mi lesz veled, fiatal középosztály? című cikkünk sok visszajelzést, nagy visszhangot kapott az elmúlt napokban. Úgy döntöttünk: vitát, párbeszédet, beszélgetést indítunk a témáról egy cikksorozat formájában. Várjuk a…..
mazolika 2014.05.15 14:41:47
@tisztapista: Igen, és? Manapság már 29%-al 2/3 van. :)
Egyik nap még 6%-ot mérnek az LMP-nek, másik nap már csak 2%-ot, hogy van akkor most ez? Papíron minden egyszerű, a gyakorlat viszont teljesen meghazudtolhatja a statisztikát. „Rátok fogok szavazni ígérem, de hadd menjek már, mert sír a gyerek!” – nem ritkán hallott mondat ez, ha…..
mazolika 2014.02.28 22:12:37
@lajafix1: A Fidesz kormány alatt pontosan hol is voltak a kiadások megkurtítva? Ne rójuk fel az LMP-nek azt, amit az eddigi kormányok is csak kényszer hatására mertek meglépni.

Az elmútnégyév pénzügyi intézkedései közül maximum a felsőoktatásra jutó pénzek megkurtítását tudnám megnevezni, mint kiadáscsökkentést.

A többi a bevételek csökkentését (egykulcsos szja a magas keresetű rétegben, dohánypiac átrendezése), illetve ezek ellensúlyozására a bevételek növelését célozta meg (egykulcsos szja az alacsonyan kereső rétegben, bankadó, távközlési adó, 2%-os áfanövelés, mnyp-k megszüntetése).

Namost a problémát ott látom, hogy a fidesz által szolgáltatott megoldások egyike sem hosszú távra tervez.

A trafikügyben igaz, hogy koncentrálták a dohány disztribúciót, de mindezt úgy tették, hogy a szektor gazdaságának egy jó része a fekete zónába költözött.

A magánynyugdíjpénztárak megszüntetésével megoldották rövid távon a tb kassza egyensúlyát, de hosszú távon a jelenlegi rendszer fenntarthatatlan, és ott tartunk, hogy bizony nem lehet fájdalmas intézkedések nélkül meglépni a tb kassza reformját.

És hosszú távon vizsgálva az intézkedéseket, sajnos azt látom, hogy egyik sem fog a jövőben jót hozni a konyhára. Jó esetben csak időt nyertünk a problémák megoldására.
mazolika 2014.03.01 10:34:15
@Valóraváltógép: Pontosan, én is így gondolom. És az a vicces, hogy az optimális megoldás megtalálása nem is olyan nehéz. De végrehajtani annál nehezebb.

Azt az alapvetést kell alkalmazni, hogy MINDENKI MINDIG úgy fog viselkedni, hogy ami az adott pillanatban az optimális. Akkor is, ha az optimális történetesen rengeteg ember életét keseríti meg. Sőt, még akkor is, ha a saját életünket keseríti meg. Mert bármi más csak rosszabb lenne.

Pl. amíg az áfa a földön a legmagasabbak között van, addig ne is számítsunk arra, hogy meg fog szűnni az áfacsalás, mert a lebukás veszélyéhez és a fizetendő büntetéshez képest (illetve az adóhatóság megéri ezt csinálni. A jelen szabályrendszerben a mostani üzleti közegben az optimális megoldás az adóelkerülés útja! Ez szörnyű, de sajnos igaz.

De abban a pillanatban, hogy lecsökkentjük az áfát pár %-ra és már az lesz az optimális megoldás, ha befizeted az adót. Egyszerűen minek gyötörni magad, ha kamiononként pár tízezer forintot nyersz egy áfacsalás ügyleten? Akkor inkább befizeted, oszt jól van, nem?

De akkor miért is nem tesszük meg, hogy csökkentjük az áfát? Mert a változásnak az árát nem hajlandó megfizetni a jelenlevő pártok egyike sem.

Ugyanis a költségvetési bevételek csökkennének, ha levisszük az áfát. És ha csökken a bevétel, akkor két lehetőség van: kiadáscsökkentés és bevételnövelés.

Ha meg akarnánk lépni, ezt, akkor a két lépés mindegyikét meg kell, hogy lépjük egyszerre. Ehhez nagyon jó szakemberek kellenek.
Kovácsné Kovácsné csalódott 2014.01.08 12:11:29
Az alábbi poszt annak kapcsán született, hogy valamelyik blogon olvastam egy vicces bejegyzést azokról, akik habzó szájjal sorolják, milyen atrocitásoknak voltak ők kitéve a kommunizmusban (vagy miben), különös tekintettel az Úrjézus imádatára, a Becsületes Munkára, és a Moszkva…..
mazolika 2014.01.09 09:16:09
@Hannibal ante portas: Pedig igen :) A nagyapán ugyanígy HITT a kommunizmus közös ügyében. A gatyáját is odaadta volna másnak.
És majd belepusztult, amikor rájött hogy körülötte a párttársai "kicsit" máshogy tekintenek a rendszerre.

Ahogy az is igaz, hogy a rendszernek tényleg a bizonytalanság és a hülyeség az alapja. Az iskolarendszerünk "csak" egyetlen dologra képtelen megtanítani: a kritikus gondolkodásra, és arra, hogy a tanulás képessége ma talán sokkal fontosabb, mint az, hogy mit is tanultál meg az iskolában.

A bizonytalanság és a félelem pedig kéz a kézben járnak a diktatúrában. És a félelem az alapja MINDEN diktatúrának. Rendszer szintű, teljes a félelem. Szerencsénkre jelenleg mindig csak az ország EGYIK fele fél :) Ebből a szempontból legalább volt értelme a rendszerváltásnak. 50%-al kevesebb félelem, Magyarország jobban teljesít! :D
mazolika 2014.01.09 09:21:09
@enpera: Személyeskedéssel posztot elintéző: semmi extra :)

megjegyzés: tudom, hogy ez is felér egy személyeskedéssel, hogy a személyeskedésedet nevén nevezve, leszemélyeskedlek. De nem hagyhattam ki :D
Nagy baj van, emberek. Olvasom, hogy a 2010 és 2013 között végrehajtott szja-reform összességében évi 444 milliárd forinttal csökkentette a magyar állam bevételeit, az adócsökkentés 74 százaléka a két legmagasabb jövedelmi tizedhez tartozó gyermektelen állampolgárok nettó…..
mazolika 2013.11.20 19:52:13
@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Egyetértek.

Még egy gondolat. Szerintem a kőgatdagok (havi millás bruttó fölött) így is úgy is elintézik, hogy a befizetett adót minimalizálják. Mivel ez ellen nem lehet mit tenni, ezért inkább meglovagoljuk: bizonyos típusú befektetések után adójóváírást lehessen igénybe venni. Mint a TBSZ és NYESZ számlák, csak éppen ezek nem pénzügyi termékek lennének, hanem közvetlenül munkahelyet teremtő befektetések. Így mindenki jól jár: a be nem fizetett szja nem tűnik el offshore számlákon és ráadásul még munkahelyeket is teremt.

Egyetlen hátránya van: nem a mindenkori politikai vezetők mondják meg, hogy mire költse a pénzt a jólelkű adófizető :D
mazolika 2013.11.20 20:12:18
@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: Sajnos a módszertan nem nevetséges: ez a szomorú igazság. A tizedekre való osztás egy teljesen általános dolog. Az, hogy a te havi bruttó 350 ezreddel már a 9-ik tizedbe tartozol, az nem a módszertan, hanem a magyar jövedelmi viszonyok miatt van.

EZ már önmagában is szomorú. És az egykulcsos adót ráereszteni egy ilyen rendszerre természetesen ezt eredményezi: a gazdag még gazdagabb, a szegény még szegényebb lesz.

De ez nem lenne gond, hogyha a gazdaság szerkezete nem olyan lenne, amilyen. Ugyanis jelenleg magyarországon nem éri meg vállalkozni. Legalábbis tisztességesen. Emiatt akinek pénze van, az nem fogja visszaforgatni a gazdaságba, nem fog befektetni (azaz lezs belőle valakinek fizetés, cégnek munka, akik persze megitcsak adnak fizetést az embereknek). Megtakarítódik mindenféle pénzügyi termékekben, ami jó esetben csak áttételesen jelenik meg a gazdaságban (azaz lesz belőle valakinek fizetés). Persze az alapkezelők és ügynökök is kapnak fizetést, de ők jóval kevesebben vannak :)
Pár hónapja már posztoltunk arról, hogy a Fidesz és az MSZP rendszere valójában egymást feltételező ellentétekből áll: mindkét tábor identitásának komoly bázisát adja a másik elutasítása. Most azonban ennél valami komolyabb sejlik fel. Horváth András volt adóellenőr…..
mazolika 2013.11.19 13:56:35
@ob.szerver: Tipikus csubakka-védelem :)

Ha valaki nem zudná mi a csubakka-védelem:
hu.wikipedia.org/wiki/Chewbacca-v%C3%A9delem :D
Az IMF októberi Fiscal Monitor jelentését nem terveztem végignyálazni, a magyar médiában megjelent összefoglalókat bőven elégnek gondoltam. Egészen addig, amíg rá nem bukkantam arra a főcímre, amit most én is kölcsönvettem.  A legtöbb magyar kiadvány cikkének az…..
mazolika 2013.10.21 09:27:09
@B.Ú.É.K!: Azt vedd figyelembe, hogy a NETTÓ vagyonra lenne kivetve az adó a javaslat szerint (tehát az adósságodat levonják belőle). Persze, ahogy nálunk mennek a dolgok, két apró pici kiegészítéssel lesz bevezetve:
- adóssságot nem vesznek figyelembe
- 20%-os adó lesz :D
mazolika 2013.10.21 09:31:43
@huhhhu: Ez nem növekedés, egyelőre stagnálásnak mondhatnám. De csak azért, mert az általad említett extra sarcok épphogy egyensúlyban tartották a költségvetést.

A mozgástér egyre szűkül a bevételnövekedés szempontjából, így az igazán látványos növekedés már nem fog sokáig váratni magára.
mazolika 2013.10.21 09:37:21
@♔bаtyu♔: Szerencse, hogy nem lesz amúgy semmi belőle :)

Ugyanis, ha a Fidesz marad kormányon, akkor azért nem lesz bevezetve. Ha az ellenzék alakít kormányt, akkor azért :) Senkinek sem érdeke, hogy az összeharácsolt vagyonokat megadóztassák.
A Tumblr nevű, különös és tanulságos echo chamber-ben a szokásos napi (hol jogos, hol fárasztóan önismétlő) Magyarország-ostorozásban rendszeresen előjön az a téma, hogy a magyarok mennyire nem beszélnek idegen nyelveket. Most is újra ezen megy a vita, ezúttal a Ténytár által…..
mazolika 2013.10.10 09:51:49
@Szindbad: Igen! És az összes gyütt-ment idegenszívű, internacionalista-imperialista szót tiltsuk ki a nyelvünkből! Ja, és vezessük be a nyelvi rendőrséget, és vegyük el az állampolgárságát azoknak, akik nem csak egy nyelven tudnak megszólalni!

Térjünk vissza a gyökereinkhez, amik vogymuk régen vala :)

Ezért remélem te sem gondoltad komolyam, amit írtál. Mert én csak nevetni tudok ezen, hogy a magyar nyelv szakralitását valaki arra használja, hogy lenyomja azt, aki véletlenül két nyelvet tud. A másik tisztelete alapvető fontosságú, szakralitás ide vagy oda.
Megnyugodtam. Már-már kezdtem kétségbeesni megrekedt karrierem miatt, vályogvető mesterként ugyanis egyre nehezebb megfelelő pozícióban elhelyezkedni. Fontolgatni kezdtem a költözést, a pályamódosítást festő-mázolóra, de most megnyugodtam. Fantasztikus lehetőségek nyíltak meg…..
mazolika 2013.10.04 10:25:39
@szexkazán: A miniszterség politikai pozíció. Te is lehetsz az, én is. Nem kell hozzá semmi, csak mély torokkal, hosszú nyelvvel és megfelelően vastag arcbőrrel kell rendelkezni. Ja bocs, akkor mi nem lehetünk :)
Magyar Nemzeti Bank monetáris tanács tagjának lenni elvileg szakmai vonulata is van. Nyilván a politikai oldalak a saját berkeikből válogatták ki a legjobb szakembereiket. Nos, most is így volt. Ezek a legjobbak. Köszönjük Emese.
A locsogás most arról folyik, hogy ezek a bides kézivezér diktátorok bizonyos egyetemi képzéseknél eltörölnék azt az adminisztratív korlátot, mely szerint a diploma csak akkor adható ki, ha a tulajdonosa fel tud mutatni bizonyos számú és kritériumú nyelvvizsga-bizonyítványt. Ez…..
mazolika 2013.09.28 12:16:19
@Bambano: Az a csökkenés azért is lehetett, mert akinek volt a nyelvvizsgája mellé nyelvtudása, az nagy valószínűséggel elhagyta az országot.
Én megfordítanám a problémát: nem a nyelvvizsgát, hanem a nyelvTUDÁST erőltetném :)

A fiam 8 éves, második osztályos. Jó eséllyel le fog még vagy 10 évet húzni ebben az oktatási rendszerben. Én azt várom el, hogy amikor kikerül a rendszerből, akkor már tudjon legalább egy nyelvet BESZÉLNI. Ha az megvan, akkor akkor szerzi meg a nyelvvizsgát, amikor csak akarja. Ugyanis a nyelvi képesség elsajátítása után a nyelvvizsga is csak egy vizsga lesz, amire kell készülni, és megvan.

Talán a nyelvtudás az egyetlen olyan tárgy, amit minden tanuló hasznosítani tud a mindennapokban, munkában, akár napi szinten is. A maradék (amiből van érettségi) tárgyak legalább 80%-a már erősen szakmafüggő.

Nálunk az iskolában (és elvileg még sok helyen) ezt felismertük és a szakórák legnagyobb hányada idegen nyelvi órát tesz ki. És nem sajnálom a diákoktól, előbb küldöm el őket angol korrepetálásra, mint, hogy behívjam őket matek érettségi előkészítőre.
Orbán Viktor tegnap bejelentette a rezsiháború éve jön. Az elképzelése lényege, hogy a Fidesz jót akar az embereknek mindenki más rosszat, ezért a mindenki mással leszámolunk. Ebben az elképzelésben pedig a jó maga a rezsicsökkentés. Pedig igazából a rezsicsökkentés nem is…..
mazolika 2013.09.17 11:37:55
@wmiki: Üdv a 21. században :) A klasszikus kapitalizmus kb. ahhoz hasonlítható, mint amikor egy fáról az ágat úgy vágjuk le, hogy magunk is rajta vagyunk. Lesz fánk, de mi is beledöglünk. Vagy az almaszüretet úgy csináljuk, hogy levágjuk az almafa ágait :) Kicsit szélsőséges a példa, de sajnos ez történik ma, csak éppen nem ennyire a szemünk előtt és nyilvánvalóan.

Ugyebár a profit hajtja a kapitalista rendszert. Namost, ha egy cégből egy adott idő alatt a legmagasabb profitot akarjuk kisajtolni, akkor megtehetjük. Ennek viszont az lesz a következménye, hogy rövidebb-hosszabb távon kevesebb lesz az összprofit (neadj isten becsődöl a cég), mint, ha nem feszítettünk volna túl a húrt.

Ha egy cégvezető hosszú távon tervez egy piacon fennmaradni, akkor azok a szempontok, mint a piac fenntarthatósága, a környezetvédelem, a munkavállalók jóléte igenis fontos szempontok lesznek, és ez alacsonyabb profitot fog jelenteni. Ugyanakkor a cég nemcsak a vezetőt, hanem jó eséllyel az utána következő nemzedékét is el fogja tartani - kb. ugyanolyan színvonalon.

Egy olyan cég, ami nem veszi figyelembe ezt a szempontot, ott a környezeti, munkavállalói, de akár még a cég saját érdekei sem fognak szempontként szóbajönni. Csak egy: a profit minden áron. Rövid távon nagyon jól működhet, de utána jön a feketeleves.

Üdv, Zoli
mazolika 2013.09.17 18:38:47
@wmiki: Bölcs meglátás barátom :) Bár jobban is kifejthetted volna, de akkor megteszem majd helyetted:

CSAK. :D

Így jó?
mazolika 2013.09.18 05:22:39
@wmіkі: Mondom én: CSAK! Azért jót nevettél rajtam, amikor megpróbáltalak komojan (sic!) venni öreg, ismeretlen, troll barátom, ugye?
Előrebocsátom, hogy nem olvastam "A szürke 50 árnyalata" vagy "A sötét 50 árnyalata" c. könyvet - nem vagyok mazochista háziasszony, és vak komondorom sincs - csak metaforaként használom az ismert könyvcímet, azt hangsúlyozni, hogy a mazochista magyar kétharmad (52 százalék), egy…..
mazolika 2013.09.14 15:46:56
@Satyala: És pont ezek azok a pontok, amelyek a legfájóbbak. Pl. a hallgatók röghöz kötését úgy kellene kezdeni, hogy kiszámítható gazdaságpolitikát folytatunk, és olyan környezetet teremtünk, ahol jó eséllyel, magas fizetéssel elhelyezkedhetnek a diplomások.

Aztán jöhetett volna a röghöz kötés... Ja, nem! Mert nem is lett volna rá szükség. Én abban látom a bajt, hogy a problémákra rossz válaszokat adtak-adnak. Leginkább azért, mert ezek a válaszok jól megírhatók, hogy milyen fasza gyerekek vagyunk, meg ilyenek. A jó megoldások többnyire olyan agyszerűek, hogy még az újság utolsó oldalán sem érdemes szót ejteni róla. Ezért nem fog a Fidesz soha jól kormányozni. Mindig az orrunk alá akarják dörgölni, hogy ezt meg azt ÉN-ÉN-ÉN csináltam.

Csöndben, alázattal, pragmatikusan, hatékonyan kellene dolgozni. Erre a Fidesz jelenleg képtelen - a mi legnagyobb szerencsétlenségünkre.
Gyakorlatilag közhelynek számít mostanság, hogy a kétharmados többségével (vissza)élő kormánypárti frakciószövetség jelentős létszámbeli fölényét felhasználva tesz arról, hogy különös hordereje sem a Parlamentnek, sem a parlamenti vitáknak ne legyen. (Elég ha a 2011-ben…..
mazolika 2013.09.06 22:17:09
@Androsz: A demokrácia nem tévút. Csak jelenleg rosszul működtetjük. Konkrétan a demokrácia nem azt jelenti, hogy négy évente aztán arra szavazol, akire akarsz. Mert jelenleg itt tartunk. Ez nálunk a "demokrácia". Ami nem azt, természetesen.

Én úgy látom, hogy a kisebbség elnyomása és a többség zsarnoksága között ingadozik a közéletünk. Namost ezt én nem nevezném demokráciának.

Egyszerűen nem nőttek fel a politikusaink, hogy normális párbeszédet folytassanak egymással. A kevés kivétel meg csak a szabályt erősíti :)

Azért elmondom, hogy a demokráciát hogyan is találták ki, hogy lásd, azért nem csak ellentmondani tudok :)

- A demokratikus alapelvek között van a fékek és egyensúlyok rendszere: ez akadályozza meg a többség zsarnokságát és a kisebbség elnyomását.
- A másik alapelv a pluralizmus: Eltérő vélemények létjogosultságát megengedő irányzat. Egyszerűbben: Élni és élni hagyni.
- A harmadik alapelv: a hatalmi ágak szétválasztása. Azaz, aki hozza a törvényeket, arra is ugyanúgy vonatkoznak azok.
- És még egy: Aranyszabály. Azt tedd másokkal, amit szeretnél, hogy tegyenek veled. Mert aki fent van, az lesz majd lent is. És fordítva.

Erre a négy értékre (még lehet, hogy van több is, de én itt tartok :)), már lehet demokratikus társadalmat építeni.

A magyar politikára mára ezekből melyik jellemző? Szerintem: nulla. Zéró. Semmi. Nuku.

A rendszerváltás maximum egyetlen értéket hozott nekünk a fékek és ellensúlyok rendszerét. De a másik három nélkül nem működik a demokrácia, mert nem működhet.

Úgyhogy a demokrácia nem tévút, de nagyon nehéz rajta maradni. De ideje lenne visszatérni rá, nem?
„We choose to go to the Moon. We choose to go to the Moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard...” "Úgy döntöttünk a Holdra szállunk. Úgy döntöttünk a Holdra szállunk ebben az évtizedben, és véghezvisszük a többi dolgot is,…..
Az új tanév számos változást hozott az iskolákba, melyek nem mennek zökkenőmentesen. A következő rövid történetek különböző budapesti középiskolákban történtek meg, forrásaink középiskolás diákok, tanárok és szülők: Van, ahol megkérték a diákokat, hogyha…..
mazolika 2013.09.02 23:08:52
@Függetlenbaloldali: Kit érdekel a tanévnyitó? Most komolyan.

Én már akkor is nevetségesnek tartottam, hogy egyáltalán hír volt a többszörös tanévnyitó. Ezek a protokolláris események aztán mindent képviselnek, csak éppen a normális működést nem, akkor meg minek támogatni azt médiafigyelemmel?

Ugyanakkor a Tankönyvellátási zavarokat borítékolni lehetett, és lám :)
ras2 Tanévnyitó iskolasirató 2013.08.31 22:48:26
Pusztuljatok bilincses iskolák! - mondta a költő (igaz, felkiáltójel nélkül), s most úgy néz ki, felerészben teljesül ifjúkori kívánsága: az iskola pusztul, a bilincsek maradnak. Orbánék sok gazemberséget követtek el, de a legnagyobb gaztett valószínűleg ez, amit az iskolával…..
mazolika 2013.09.02 08:32:53
@kisQtya: "Emberségre, önálló gondolkodásra, személyiségének, egyéniségének fejlesztésére."
Bár minden szülőnek ez lenne az érték. Mit gondolsz, miért merült fel egyáltalán, hogy a gyerek nevelést is kapjon, ha nem azért, mert az általad megnevezett értékeket nem kapja meg otthon?

Szerintem amúgy a nevelés abból kellene álljon, hogy a tanár eleve ilyen: önálló gondolkodásra késztet, emberséges, segíti a diák pozitív személyiségjegyeinek megerősödését. Ehhez nem kell diploma, ehhez ember kell. Akinek mellesleg a kisujjában van a szakma.

Amúgy a gyermek MINDIG kap nevelést egy tanártól. Még attól is, akinek soha nincs gongja a fegyelmezéssel az órán. Mondjuk legtöbbször ők csinálnak valamit jól, nem?
Ócska beruházás Ócsán devizahiteleseknek   Meglepően rosszul sikerült az ócsai kormányzati beruházás. Az eredeti elképzelés szerint 500 jó minőségű házat kívántak felépíteni mintegy 5 milliárd forintból, végül azonban csak kevesebb mint az ötöde, összesen 80…..
mazolika 2013.09.01 20:26:56
@kérődzőgiliszta: Szia!
Sajnos attól, hogy egy pályázat nyilvános és papíron minden rendben van, nem jelenti azt, hogy az a projekt tényleg jól sült el. Ugyanis előfordulhat, hogy az egész stratégia eleve elhibázott volt.

Persze tényleg jó lenne látni, hogy az ócsai lakópark projektre költött pénzek mire mentek el. De a nyilvános költségkimutatásról a híportálok cikkein kívül nem találok semmit.

Ugyanakkor több hozzászólásban is arról beszéltél, hogy meg lehet ismerni ezeket az adatokat. Egy másik hozzászólásban pedig azt, hogy te is utánajártál ennek.

Tudnál segíteni merre találom ezeket a nyilvános adatokat?

Üdvözlettel: Zoli
mazolika 2013.09.02 08:08:55
@kérődzőgiliszta: Uhh, ha én egy ilyen projekt szponzora lennék, akkor a te leírásod alapján jelen állapotban leállítanám az egészet és leírnám a veszteségeket.

A projekt sikerességét megtorpedózta a nem jó tervezés és teljes folyamatra kiható bürokrácia (amiben természetesen a szakmai hozzá nem értésen kívül biztosan voltak magán, vagy pártérdekek). Az elszámolásra várni fölösleges: már látni, hogy kritikus részek maradtak ki a projektből (pl. intézményi infrastruktúra hiánya), amik szükségesek lennének a projekt sikerességéhez.

A kivitelezés sem javított a helyzeten (lásd meg adott energiatanúsítványok). Összességében szerintem inkább az az igazi kérdés, hogy lehetett-e volna jobban elkölteni ugyanezt a pénzt. Szerintem: IGEN. És sajnos ez az, ami aláássa az Ócsai projekt sikerességét.
Nem pihen a flex, megy neki újra a kormány az energiaszolgáltatóknak, újabb 10 százalékkal csökken a rezsi. Hol van még tartalék a rendszerben? És meddig játszható ez? Rövid ideig kellemes önámításba ringatta magát a hazai energia szakma, egy-két cikk is született arról,…..
mazolika 2013.09.01 10:26:21
@panelburzsuj: Természetesen nem KELL. De akkor az lenne a fair, ha a magyar állam a saját kezébe venné az ágazat tulajdonjogát és a sajátjával verné a csalánt.

Persze az "elmútnegyven" év tapasztalatai alapján kevés esély van arra, hogy az infrastruktúra fejlődjön és jó állapotban maradjon.

Ahhoz, hogy ez teljesüljön, kelen pár dolog:
1. A fenntartási költségek és az energiastratégia alapján a szükséges fejlesztési költségek betervezése.
2. A politika ne szóljon bele ebbe a folyamatba.
3. Az árak ezen szempontok alapján való meghatározása.
4. A politika ne írja felül ezeket az árakat :)

Most én kérdezek: a jelen állapot szerint van-e arra esély, hogy állambácsi nem fogja a saját érdekeit nézni?
mazolika 2013.09.01 14:48:34
@panelburzsuj: Én már régóta úgy érem, hogy majdnem mindegy, hogy állam vagy pártérdekeket mondunk - sajnos.

Ugyanis az állami intézményrendszer mostanra a mindenkori pártérdekek kiszolgálójává lépett elő (még azt is elhinném, hogy SOHA nem is volt a közigazgatásban benne a "szolgáljuk az állampolgárok érdekeit" típusú szemlélet).
Olvasgatjuk a kommenteket a blog.hu-n, a Facebookon, és persze hatalmas az ellenzékiek túlreprezentáltsága - de ez ne tévesszen meg minket. Az agresszív kommentelők lámpavasat, elszámoltatást ígérgetnek, ám valójában annak örülhetnének, hogy az ő pártjaik úszták meg…..
mazolika 2013.08.11 22:23:44
@Kuruc ezredes: Sajnos te is meg iszod a levét barátom. Egy csónakban evezünk. Ha ez a kormány is elkúrja, akkor még mélyebbre kerülünk.