Adatok
Johnny Pop
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A tettek mezejére léptem az E-Tanú blogban nagy indulatokat kiváltó UNIX-ámokfutás kapcsán.
Budapesten, a XI. kerületben a Tétényi út Kondorosi út és Csurgói út szakasza nem egyértelmű, hogy hány sávos egy irányba. Közérdekű bejelentés formájában az illetékes BKK Közút Zrt.-hez fordultam. Ők a…..
Johnny Pop
2016.10.15 12:47:55
Tisztelt Uram! Szerintem nem ezt kellett volna javasolni az illetékeseknek, hanem a kétszer két sáv létesítését, a sávokon (külsőn és belsőn félig-félig) sárga zónát kijelölni a busz közlekedésnek. A kerékpársáv létesítésével (ami veszélyes a szalagkorlát miatt, hiszen nincs menekülési lehetőség) biztosan egy sávos lesz a híd, ami további dugókat fog eredményezni. (Tudok olyan helyről, ahol hasonló adottságok mellet kifejezetten tilos a kerékpározás!) A kerékpár forgalom egyébként is megodható a híd melletti kis úton. Teljesen felesleges a hídra vezetni a kerékpárosokat.
Johnny Pop
2016.10.16 06:31:06
@tizenegyker: A minimális sávszélességet én is ismerem. Lsd.: korábbi hozzászólásaim. A hídon megvalósítható lenne a kétszer két sáv (2×2×2,75 m=11,00 m. Ennyi biztosan megvan a híd szélessége.) A busz közlekedést a sávokra felfestett, sárga csíkozású zónában kellene megoldani. (Nem lehetetlen, amit írok. Például a XIV. kerületben, az Erzsébet királyné útján, a felújítás és átépítés után, egy viszonylag hosszabb szakaszon a gépkocsik sávja teljes mértékben a villamossínen van.) Ha deklaráltan egy sávos lesz a híd, akkor reggelente, torlódás esetén az autók még a Sáfrány utcában is állni fognak, az ott lakók nagy bosszúságára. Két sáv esetén lényegesen több autó tartózkodhat a hídon, besorolásra várva. (A híd felveszi a túl nagy forgalmat.)
Nagy érdeklődést váltott ki a UNIX sofőrjének napokban történt ámokfutása, akkor azonban külső szemlélőként élvezhettem az előadást. Most én kerültem ugyanezen a részen egy elég veszélyes helyzetbe, és csak rajtam múlt, hogy nem történt baleset.
Budapesten, a XI. kerületben a Tétényi út Csurgói út…..
Johnny Pop
2016.09.29 12:29:21
@Tűzvályó: Kérésednek megfelelően idézem az idevágó jogszabályt.
11/2001. (III. 13.) KöViM rendelet
az útburkolati jelek tervezési és létesítési előírásairól
Melléklet a 11/2001. (III. 13.) KöViM rendelethez
2.2. Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sávok megengedett legkisebb szélessége - azokat az indokolt eseteket kivéve, amelyeknél szélességkorlátozás vagy egyes járműfajták közlekedésének tilalma is szükséges - lakott területen legalább 2,75 méter, lakott területen kívül pedig legalább 3 méter.
2.4.
b) az autóbusz-forgalmi sáv, az autóbuszöböl, a kapaszkodósáv, a lassító- és gyorsítósáv legalább 3 méter és legfeljebb 4 méter
11/2001. (III. 13.) KöViM rendelet
az útburkolati jelek tervezési és létesítési előírásairól
Melléklet a 11/2001. (III. 13.) KöViM rendelethez
2.2. Az útburkolati jellel jelölt forgalmi sávok megengedett legkisebb szélessége - azokat az indokolt eseteket kivéve, amelyeknél szélességkorlátozás vagy egyes járműfajták közlekedésének tilalma is szükséges - lakott területen legalább 2,75 méter, lakott területen kívül pedig legalább 3 méter.
2.4.
b) az autóbusz-forgalmi sáv, az autóbuszöböl, a kapaszkodósáv, a lassító- és gyorsítósáv legalább 3 méter és legfeljebb 4 méter
Johnny Pop
2016.09.29 18:21:32
@Tűzvályó: 1. Személyautóval közlekedőknek (a hídra rákanyarodóknak) akkor sem kötelező tudniuk, hogy itt jár-e busz, vagy sem. Látják az út szélességét - szerintük kétsávos - és e szerint közlekednek.
2. Kijelölt buszsáv valóban nincs, csak buszközlekedés! (Attól nem válik egy busz keskenyebbé, hogy nem kijelölt buszsávban halad.
2. Kijelölt buszsáv valóban nincs, csak buszközlekedés! (Attól nem válik egy busz keskenyebbé, hogy nem kijelölt buszsávban halad.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz