Adatok
pkrt
0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem ismered a vásárolt autó múltját? Lehet a tréler a végeredmény
Egy tanulmányt olvastam nemrég a Haditechnika folyóiratban az üzembentartás speciális katonai követelményeiről Gyarmati József alezredes tollából. A hadseregek világában nagyon fontos a technikai eszközök hadrafoghatósága, tehát,…..
pkrt
2020.01.31 10:22:11
@Clint Fastfood: jogos a felvetésed. A televízió, mosógép, hűtő hasonlattal nem az üzemeltetésre szerettem volna célozni (amely természetesen jóval drágább egy autó esetében) hanem a termék kiválasztási metódusára (ebből a szempontból nagyon is tartós fogyasztási cikk mindegyik). Nem valós felhasználási igények; várható üzemeltetési költségek és büdzsé figyelembe vételével "szokás" járművet választani. Sokan impulzus vásárlóként csapnak le akár új, akár használt autókra mint a kasszánál kihelyezett csokoládéra a nélkül, hogy tudatában lennének annak, miért adtak ki egy komolyabb összeget.
pkrt
2020.01.31 10:23:25
@MidlifeCrisis: Ha jól érzem Te sem rajongsz az emberekért az empirikus tapasztalatok tükrében.
Fantáziátlanság? Tiszteletadás? Kétségbeesés? Ezer oka lehet annak, hogy egy gyártó elővesz valami régi nevet a tarsolyból, és egy új modell fenekére akasztja. Ritkán sül el jól.
Azonos című írásunk kommentposztja...
December harmincadikán vesszük fel az Égéstér 100-ik adását. Ami lehet, hogy valójában nem is ennyi, hanem mondjuk 95, vagy akár 102. Mindegy, nekünk ez a százas és úgy is hívjuk, úgy is készülünk rá.
És ez nem egy akármilyen adás lesz, hiszen a stúdiót ezúttal…..
Miért utálja az autós a biciklistát? És fordítva? Hülye biciklisekről hülye autósoknak. És fordítva.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belsőség
A leggonoszabb autó visszavág, az istennő simogat. Dodge Viper SRT-10 2005, Citroën DS 1971
2012.05.23 00:04:00
Karotta nem mert elmenni Winklerrel a reptérre, ami érthető, hiszen annak idején közösen borzongtak a Viper csapnivalóan durva és kezelhetetlen viselkedésén. Csaknem tíz év kellett ahhoz, hogy behegedjenek a sebek, de most a michigani tulok kapott még egy esélyt. Illetve annak harmadik…..
Nincs azzal baj, ha valaki sportosan vezet, mint teszi és vallja ezt Gab is, bizonyos határok között szerintem is belefér. De ez utóbbi ilyenkor a legfontosabb, tudni kell, hol van az igazi határ. Mert mások veszélyeztetése már túl van ezen és valahol átérzem a posztíró indulatát.…..
Steve Mcqueen, Jay Leno és Drew Barrymore sem tudta megszerezni. Helyette inkább egy kamasz tanulóautója lett a Bullitt-Mustang. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Vajon hogy fér be egy nagyon magas ember az autókba? Egyáltalán, be tud ülni? Tud vezetni? Mi a minimum? Teszt a használttelepen.
Mai cikkünk blogposztja...
Az elmúlt pár napban kicsit összegyűlt az anyag a postaládában, itt az ideje kiüríteni, így, egyben. Vigyázat, veszélyes lesz! Kezdésként íme driftrabitól egy fehér gyöngyszem, melyre egy ideje már vadászott: Harmonikus forma. Meglepően szolid hátsószárny. Egy…..
Aki eddig kételkedett abban, hogy a magyar nyelv szitkozódásra milyen sokrétűen alkalmazható, nézze meg ezt a videót. Ha a szerelő leleményességét verbális véleménynyilvánítása helyett a munkánál is felhasználná, lehet, könnyebben felmenne az az olajteknő a helyére.…..
Nem kell elkeseredni, már bőven kétszázezer alatt is van megoldás! Sőt, százért is. Fospisztolyok reklámáron, ha nagyon kell a négy kerék. Mai cikkünk blogposztja...
Forrás: Az internet és az ő bugyrai...
pkrt
2011.06.18 13:50:13
@ColT: El kell, hogy keserítselek de gyártottak "Merga" traktort. Lásd MB Trac. Kb. a hetvenes évek
közepe / végétől. Jó kis négykerekes, darázsdereú
gépek. Ja és gugli a barátod..
közepe / végétől. Jó kis négykerekes, darázsdereú
gépek. Ja és gugli a barátod..
Minden bizonnyal nem friss a videó, böngészés közben akadtunk rá a leghasználtabb videómegosztón. Miután kiderült, hogy idehaza készült (talán a Rábaringen?) máris érdekes volt. Aztán végignéztük, tényleg idehaza készült és szemmel láthatóan nem egészen úgy sikerült,…..
Belsőség
...és eljött a te haragod, és a halottak ideje, hogy megítéltessenek...
2011.04.07 00:51:00
Bernáth Milán és a Turbometal srácok küldték el nekünk saját videójukat pár napja. Talán a véleményünkre voltak kíváncsiak vagy tanácsainkat kérték, nem emlékszem pontosan. Nekünk azonban támadt egy ötletünk, amit meg is osztottunk velük: mi lenne, ha saját kritikusainkat…..
Huszonöt éve még maga volt a csoda. Az idősebbek szeme még most is elfelhősödik, ha szóba kerül az Ezerötszázas. A fiatalok viszont nem értik, és a saját racionális énem sem. Csak az illata, az varázsol el még mindig. A mi nemzedékünk jórészt Ladában nevelkedett, és ez…..
Még mindig van olyan Calibra, amit még nem láttunk. OMG-nek köszönet a képekért!Aki kitalálja, milyen első fényszórók és milyen hátsó lámpák vannak rajta, kap egy virtuális pacsit. ;-)Azt tudtam, és mondtam is, hogy van még olyan Calibra kis hazánkban, ami nem szerepelt nálunk,…..
pkrt
2010.07.19 14:49:07
pkrt
2010.07.19 14:51:01
Platformstratégia. Kinek áll fel a szőre a karján, vagy akár a hátán ennek a szónak a hallatán? Vajon mi lesz belőle? Kérem szépen olvassuk végig, aztán kommenteljünk, jó? Autót azért gyártanak ugye, hogy mi autóbuzik, boldogok legyünk velük. Á dehogy. Azért ontják a…..
pkrt
2010.06.17 13:50:13
@apamacko: Azt hiszem tényleg Te viszed a prímet a teljes VW listával :)
Az olasz vonalat én is az utóbbi időben nyomozgattam mert tetszett a Tipo és
érdekelt, hogy mit pakoltak még rá. Az hiszem sokan nem mondanák meg, hogy
az 57 lóerős diesel Tipo és a 190 lóerős Coupe Turbo egyazon platform..
Az olasz vonalat én is az utóbbi időben nyomozgattam mert tetszett a Tipo és
érdekelt, hogy mit pakoltak még rá. Az hiszem sokan nem mondanák meg, hogy
az 57 lóerős diesel Tipo és a 190 lóerős Coupe Turbo egyazon platform..
CsB fotózta ezt a három csodát oroszországi útja során (amiért nagyon is irigylem, hogy kijutott), Saratov városában.Fogadjátok szeretettel őket:A tető kiképzése valószínűleg gyári, de a sárvédőszélesítések biztosan nem!EeeerbrássA felniket ide nekem!..
... Sztyopa pedig úgy gondolta, ideje kipróbálni, mit mutat a pöpec Patrol talajon. Beöltözött off-roadba: fehér cucc, pitonbőr lépő, napszemcsi, aztán hajrá, le a tópartra! Pörgött forgott a délceg, orosz vitéz, de a nagy örömködésben megfeledkezett két apróságról:…..
Csak a tendencia szomorít el. Ha tíz sofőr nem enged át, abból nyolc biztosan nő. Vélemények azonos című írásunkról...
hirdetés
A mosógép ránézésre legalább automata volt, de rég ehetett utoljára ruhát, gondolom, ezt használják a bristolosok is gumikéder-puhításra, mint minden jófajta restaurátor. Meg talán a szövetbelsőket is ebben tisztítják, de erre nem mernék megesküdni. A Fagor…..
Egyre nagyobb szívás az utak mellett lakni. Ordít minden, az autók, a motorok – azok különösen -, a buszok. Miért?
Vélemények az azonos című írásunkról...
Amikor ez a belső levlistára kikerült, szinte egy emberként emelte magasba hüvelykujjait az egész szerkesztőség, még tán Angéla is. Ez az! Van minden, ami kell: V8 a Mercedestől (márpedig a V8 ugye a pokolban is...), váltó a BMW-től, bódé Togliattiból, kardán, póver, móka és…..
Mit tehet az ember, ha idősödik, már a rokkantmatrica is szükségessé vált, egyébként meg fóbiája van a forgalomtól, paranoiásan retteg attól, hogy belemennek az autójába, ráadásul a Merkur egy olyan koszszürke Samarával áldotta meg, ami annyira beleolvad a szintén koszszürke…..
A fiatal házaspár, ahol anyu vezet, apu meg magyaráz, még a kormányba is belenyúl neki. Nyúlkálhatna inkább máshová, de ne a közúton tanítgassa. Adjon neki vibrátort inkább.
Vélemények az azonos című írásunkról...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha valaki hűtőt, televíziót vagy mosógépet akar venni akkor gyakran teszteket olvas, utánajár, összehasonlít, kipróbál mire kiadja azt az 50-100-200-... ezer Forintot és napokat, heteket szán a kiválasztására. Ehhez képest egy új vagy használt autóért a többség úgy ad ki milliós tételeket, hogy "lövése nincs róla" mit vásárol meg csak tetszik neki vagy az orra előtt volt. Aztán jön a sírás a kettőstömegű, a turbó meg a részecskeszűrő miatt vagy meglepődik, hogy a "hülye német" által ezer Euroért odaadott autón csak a futómű gatyába rázása majdnem ennyi. Ha tetszik, beleszeretett vagy könnyen elérhető volt és ki tudja fizetni valahogy, akkor megveszi függetlenül attól, mekkora betegágy vagy eladhatatlan vacak.
Szubjektív tapasztalataim alapján nagyon sokan semmit nem értenek az autójukhoz azon kívül, hogy négy kereke van. Ez alapvetően nem baj; én sem értek például a hűtőhöz vagy a tévéhez. De ma már tényleg minden információ ingyen és közérthetően hozzáférhető. Pusztán pár órát kell rászánni, ami igazán nem sok a kiadás nagyságát illetően. Vagyis minden adott a megalapozott döntések meghozásához.
A kérdés az, hogy az emberi butaság, a pávaként külvilágnak élés vagy a korlátlan anyagi lehetőségek az okai ennek. Én az első kettő veszélyes kombinációjára tippelnék. Mondjuk hosszú évek emberekkel való foglalkozása után nem sok illúzióm maradt az átlag képességeiről.
Ezért vannak karkaszig futott gumijú levedlett egykori prémium SUV-k az óvodák parkolóiban; tízéves nyári gumikon korcsolyázó családi autók; soha be nem állított fényszórók és futóművek; ötévente cserélt folyadékok és egy - két kilométeres távokon szétkoptatott motorok.
Gyakran felmerülő védekezés, hogy az autó van az emberért és nem fordítva, minek foglalkozni vele a nagyon muszáj cseréken kívül. Ilyenkor csak a következő kérdést szoktam feltenni: a rendszeresen takarított, mosott, láthatólag odafigyelve használt autót választanád vagy a retkes, leszakadt, szétkarcoltat ami csak a "kötelezőt" kapta meg? ;)