Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pkrt

0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem ismered a vásárolt autó múltját? Lehet a tréler a végeredmény   Egy tanulmányt olvastam nemrég a Haditechnika folyóiratban az üzembentartás speciális katonai követelményeiről Gyarmati József alezredes tollából. A hadseregek világában nagyon fontos a technikai eszközök hadrafoghatósága, tehát,…..
pkrt 2020.01.30 11:02:21
@MidlifeCrisis: Bennem sokszor felmerül az a kérdés, hogy az autót miért nem tudják a többi tartós fogyasztási cikkhez hasonlóan használni (mert tulajdonképpen tartós fogyasztási cikkek, bármennyire is szeretjük őket és az alapvető funkciójuk a helyváltoztatás):

Ha valaki hűtőt, televíziót vagy mosógépet akar venni akkor gyakran teszteket olvas, utánajár, összehasonlít, kipróbál mire kiadja azt az 50-100-200-... ezer Forintot és napokat, heteket szán a kiválasztására. Ehhez képest egy új vagy használt autóért a többség úgy ad ki milliós tételeket, hogy "lövése nincs róla" mit vásárol meg csak tetszik neki vagy az orra előtt volt. Aztán jön a sírás a kettőstömegű, a turbó meg a részecskeszűrő miatt vagy meglepődik, hogy a "hülye német" által ezer Euroért odaadott autón csak a futómű gatyába rázása majdnem ennyi. Ha tetszik, beleszeretett vagy könnyen elérhető volt és ki tudja fizetni valahogy, akkor megveszi függetlenül attól, mekkora betegágy vagy eladhatatlan vacak.

Szubjektív tapasztalataim alapján nagyon sokan semmit nem értenek az autójukhoz azon kívül, hogy négy kereke van. Ez alapvetően nem baj; én sem értek például a hűtőhöz vagy a tévéhez. De ma már tényleg minden információ ingyen és közérthetően hozzáférhető. Pusztán pár órát kell rászánni, ami igazán nem sok a kiadás nagyságát illetően. Vagyis minden adott a megalapozott döntések meghozásához.

A kérdés az, hogy az emberi butaság, a pávaként külvilágnak élés vagy a korlátlan anyagi lehetőségek az okai ennek. Én az első kettő veszélyes kombinációjára tippelnék. Mondjuk hosszú évek emberekkel való foglalkozása után nem sok illúzióm maradt az átlag képességeiről.

Ezért vannak karkaszig futott gumijú levedlett egykori prémium SUV-k az óvodák parkolóiban; tízéves nyári gumikon korcsolyázó családi autók; soha be nem állított fényszórók és futóművek; ötévente cserélt folyadékok és egy - két kilométeres távokon szétkoptatott motorok.

Gyakran felmerülő védekezés, hogy az autó van az emberért és nem fordítva, minek foglalkozni vele a nagyon muszáj cseréken kívül. Ilyenkor csak a következő kérdést szoktam feltenni: a rendszeresen takarított, mosott, láthatólag odafigyelve használt autót választanád vagy a retkes, leszakadt, szétkarcoltat ami csak a "kötelezőt" kapta meg? ;)
pkrt 2020.01.31 10:22:11
@Clint Fastfood: jogos a felvetésed. A televízió, mosógép, hűtő hasonlattal nem az üzemeltetésre szerettem volna célozni (amely természetesen jóval drágább egy autó esetében) hanem a termék kiválasztási metódusára (ebből a szempontból nagyon is tartós fogyasztási cikk mindegyik). Nem valós felhasználási igények; várható üzemeltetési költségek és büdzsé figyelembe vételével "szokás" járművet választani. Sokan impulzus vásárlóként csapnak le akár új, akár használt autókra mint a kasszánál kihelyezett csokoládéra a nélkül, hogy tudatában lennének annak, miért adtak ki egy komolyabb összeget.
pkrt 2020.01.31 10:23:25
@MidlifeCrisis: Ha jól érzem Te sem rajongsz az emberekért az empirikus tapasztalatok tükrében.
Karotta nem mert elmenni Winklerrel a reptérre, ami érthető, hiszen annak idején közösen borzongtak a Viper csapnivalóan durva és kezelhetetlen viselkedésén. Csaknem tíz év kellett ahhoz, hogy behegedjenek a sebek, de most a michigani tulok kapott még egy esélyt. Illetve annak harmadik…..
Nincs azzal baj, ha valaki sportosan vezet, mint teszi és vallja ezt Gab is, bizonyos határok között szerintem is belefér. De ez utóbbi ilyenkor a legfontosabb, tudni kell, hol van az igazi határ. Mert mások veszélyeztetése már túl van ezen és valahol átérzem a posztíró indulatát.…..
Vajon hogy fér be egy nagyon magas ember az autókba? Egyáltalán, be tud ülni? Tud vezetni? Mi a minimum? Teszt a használttelepen. Mai cikkünk blogposztja...
Jajj,de csúnya! Jó reggelt bünti 2011.06.28 07:56:00
Az elmúlt pár napban kicsit összegyűlt az anyag a postaládában, itt az ideje kiüríteni, így, egyben. Vigyázat, veszélyes lesz! Kezdésként íme driftrabitól egy fehér gyöngyszem, melyre egy ideje már vadászott: Harmonikus forma. Meglepően szolid hátsószárny. Egy…..
  Aki eddig kételkedett abban, hogy a magyar nyelv szitkozódásra milyen sokrétűen alkalmazható, nézze meg ezt a videót. Ha a szerelő leleményességét verbális véleménynyilvánítása helyett a munkánál is felhasználná, lehet, könnyebben felmenne az az olajteknő a helyére.…..
Nem kell elkeseredni, már bőven kétszázezer alatt is van megoldás! Sőt, százért is. Fospisztolyok reklámáron, ha nagyon kell a négy kerék. Mai cikkünk blogposztja...
pkrt 2011.06.23 14:10:24
Ne haragudjon meg senki de nagyon könnyű így osztani más munkáját. Közületek hányan írtak már cikket a suliújságon kívül máshova? Hány témát próbáltatok úgy körüljárni, hogy ne legyen se túl bő, se túl szűk és lehetőleg objektív is legyen? Próbáltatok már valaha egy anyagot úgy összeállítani, hogy az "átlag hülye" is megértse aki olvassa?
Én nem vagyok újságíró de összeállítottam már néhány anyagot más területen. Tudom, hogy milyen szar az amikor napokig dolgozol egy témán aztán pedig jön pár szopós, hogy itt meg ott van egy elütés meg a 2+2 az öt lett. Azt persze nem nézi egyik sem, hogy mi munka van mögötte és, hogy hiába olvasod át ötödszörre is a teljes anyagot mégis elsiklasz hibák felett.
Szóval akinek nem tetszik az ne olvassa vagy írjon jobbat. Keress egy kereskedőt aki beenged és nem küld el anyádba, találj ki kritériumokat ami életszerű és kezelhető méretűre szűkíti a témát (hülyéknek: max. ár, igények pl. érvényes műszaki stb.), válassz ki pár kocsit, próbálj róluk objektív és lényegretörő képet alkotni, majd ez emészthető formában írd meg úgy, hogy az átlag hülye is megértse.
Vályi urat eddig nem nagyon csíptem, Stump urat még annyira sem. Ezzel a cikkel viszont bekattant valami. Szerintem objektív és lényegretörő. Na persze az sem mellékes, hogy az egyik kedvenc témámmal foglalkozik a használtautó kínálattal. Azt hiszem több ilyen cikk kéne a totalcar-ra. Személy szerint sokkal élvezetesebbnek tartom mind a harminc milliós bmw-k, vagy akár csak az ötmilliós fiatok, fordok, peugeotok tesztjét. Ez sokkal emberibb. Élményszerűbb. A cikk végére kedvet is kaptam átnézni a kínálatot vectra a-ból, II-es golfból sőt még puntoból is. Mert elérhető. Mert meg tudom én is venni. És mert végre felhívja az emberek figyelmét, hogy egy százezer forintos autót is lehet szeretni és lehet az jó.
Szóval akik zsebből kiraknak három milliót vagy százezer kezdővel ültek suzukiba anno azok legyenek kedvesek és mellőzék a kommentelést. Nem nekik szól a cikk és nem is értik meg soha ezt a témát.
Forrás: Az internet és az ő bugyrai...
pkrt 2011.06.18 13:50:13
@ColT: El kell, hogy keserítselek de gyártottak "Merga" traktort. Lásd MB Trac. Kb. a hetvenes évek
közepe / végétől. Jó kis négykerekes, darázsdereú
gépek. Ja és gugli a barátod..
Minden bizonnyal nem friss a videó, böngészés közben akadtunk rá a leghasználtabb videómegosztón. Miután kiderült, hogy idehaza készült (talán a Rábaringen?) máris érdekes volt. Aztán végignéztük, tényleg idehaza készült és szemmel láthatóan nem egészen úgy sikerült,…..
Bernáth Milán és a Turbometal srácok küldték el nekünk saját videójukat pár napja. Talán a véleményünkre voltak kíváncsiak vagy tanácsainkat kérték, nem emlékszem pontosan. Nekünk azonban támadt egy ötletünk, amit meg is osztottunk velük: mi lenne, ha saját kritikusainkat…..
Huszonöt éve még maga volt a csoda. Az idősebbek szeme még most is elfelhősödik, ha szóba kerül az Ezerötszázas. A fiatalok viszont nem értik, és a saját racionális énem sem. Csak az illata, az varázsol el még mindig. A mi nemzedékünk jórészt Ladában nevelkedett, és ez…..
Még mindig van olyan Calibra, amit még nem láttunk. OMG-nek köszönet a képekért!Aki kitalálja, milyen első fényszórók és milyen hátsó lámpák vannak rajta, kap egy virtuális pacsit. ;-)Azt tudtam, és mondtam is, hogy van még olyan Calibra kis hazánkban, ami nem szerepelt nálunk,…..
Platformstratégia. Kinek áll fel a szőre a karján, vagy akár a hátán ennek a szónak a hallatán? Vajon mi lesz belőle? Kérem szépen olvassuk végig, aztán kommenteljünk, jó? Autót azért gyártanak ugye, hogy mi autóbuzik, boldogok legyünk velük. Á dehogy. Azért ontják a…..
Belsőség Ez elment vadászni... 2010.05.17 21:03:00
... Sztyopa pedig úgy gondolta, ideje kipróbálni, mit mutat a pöpec Patrol talajon. Beöltözött off-roadba: fehér cucc, pitonbőr lépő, napszemcsi, aztán hajrá, le a tópartra! Pörgött forgott a délceg, orosz vitéz, de a nagy örömködésben megfeledkezett két apróságról:…..
  Egyre nagyobb szívás az utak mellett lakni. Ordít minden, az autók, a motorok – azok különösen -, a buszok. Miért? Vélemények az azonos című írásunkról...
pkrt 2009.10.14 12:12:27
Én úgy gondolom, hogy ez az egész szocializáció és józan paraszti ész kérdése.
Más országokban egyszerűen jobb a közlekedési kultúra mint nálunk a balkánon.
Ott vannak ugye a robogósok. Egyszerűen tarkón kéne lőni a kis suhancokat. Az egy dolog, hogy folyamatosan huzatva is csak 40-45 km/h-val tudnak menni. De az, hogy a herélt kipufogó miatt 120db-el szólnak az már sok. És ráadásul folyamatosan csavargatják a gázt neki, ezzel elérve a mágikus 46km/h-t...
Empirikus tapasztalataim alapján állíthatom, hogy egy ilyen robogó hangja elnyom tíz suzukit vagy két kamiont is. És sajnos nem egy ilyen van...
És ugye akkor még nem beszéltünk az autósokról. Mert ugye nem a kis benzinmotorokkal meg a dízelekkel van a gond. A vezetővel! Egy kis benzinmotoros autóval sűrűn kapcsolgatva, nem kihúzatva is lehet dinamikusan menni, és ugyanígy a dízelekkel is lehet csendesen közlekedni. Egyszerű a képlet. Nem ötvennél kell kettesbe vagy hármasba rakni. Én 45 km/h-nál szúrom az ötödiket és csendesen gurulgatok ötvennel. Előrelátóan próbálok vezetni, hogy ne kelljen feleslegesen gyorsítani vagy lassítani. Nem csak üzemanyagot lehet így megtakarítani, de a zajszennyezés is csökkenthető.
Ugyanez érvényes a motorokra is. Elhiszem én, hogy mennyire faszagyerek az, akit egy km-ről lehet hallani. Csak vegye figyelembe azt is, hogy az első fokozatban való bőgetés, és főleg a lámpánál tiltásig forgatás a világ legnagyobb faszsága. Annyi üzemanyagot leküld a motor torkán amennyivel már egy 500-as Mercedest is üzemeltethetne.
Szóval kultúra kérdése az egész. Az meg nekünk nincs. Nem is lesz belátható időn bellül.
Belsőség Kell.Bele.Erős 2009.06.19 13:35:00
Amikor ez a belső levlistára kikerült, szinte egy emberként emelte magasba hüvelykujjait az egész szerkesztőség, még tán Angéla is. Ez az! Van minden, ami kell: V8 a Mercedestől (márpedig a V8 ugye a pokolban is...), váltó a BMW-től, bódé Togliattiból, kardán, póver, móka és…..
Belsőség Látni, látszani 2009.05.08 14:14:00
Mit tehet az ember, ha idősödik, már a rokkantmatrica is szükségessé vált, egyébként meg fóbiája van a forgalomtól, paranoiásan retteg attól, hogy belemennek az autójába, ráadásul a Merkur egy olyan koszszürke Samarával áldotta meg, ami annyira beleolvad a szintén koszszürke…..
Belsőség Vasárnapi rettegés 2009.05.06 03:23:54
  A fiatal házaspár, ahol anyu vezet, apu meg magyaráz, még a kormányba is belenyúl neki. Nyúlkálhatna inkább máshová, de ne a közúton tanítgassa. Adjon neki vibrátort inkább.  Vélemények az azonos című írásunkról...
pkrt 2009.05.06 11:40:33
Teljes mértékben egyetértek a cikk írójával!
Ugyanakkor vitatkoznék pár előttem szólóval. Bár jogosítványom nem tekint vissza évtizedekre ( négy éves ), engem mégis úgy tanítottak, hogy "ha tiszta a helyzet nyomjad neki, hogy haladjon a forgalom". Én ezt az elvet vallom a mai napig is. Nem szoktam városban hetvennel menni de az 50 km/h tartom. Illetve csak tartanám...
Sajnos az a helyzet, hogy ötvennel haladva is cikázni kell a sorok között mert mindenki alszik. Nem találják a váltót, permanens negyvennel és egyéb dolgok. Pár gyöngyszemet le is írnék ( egyébként van választék mert szinte naponta találkozni vadbarmokkal )
1. Tata Suzukival ( nem az autó hibája! ) az út széléről index nélkül kivágott, majd balra indexelve jobbra lehúzódott és miközben a jobb egyben ülő mammerrel vitatkozott hátranézés nélkül nekiállt tolatni..
2. Külső sáv az útépítés miatt elfogyott. Én a belső sávban haladtam, mellettem a külsőben egy középkorú hölgy. A nő a sáv elfogyását látva kirakta az indexet és húzta rám a kormányt. Észre se vette, hogy mellette megyek!
3. Szintén középkorú nő úgy kanyarodott a külső sávban, hogy közben nyeste a kanyart és bejött a belső sáv feléig a cuki kis RAV4 városjárójával...
4. Este részeg pickupos csávó megállt elsőbbséget adni. Majd miután nyugtáztam, hogy észrevett féktávon belül kivágott elém... A részegség csak később derült ki miután két utcát "üldöztem", hogy megnézzem magamnak ki volt ekkora suttyó. Egyébként aznap volt a születésnapom. Majdnem az utolsó...
5. Főutat keresztezve próbáltam volna menni. Velem szembe mammer faros Skodával balra nagy ívben kanyarodni. Éreztem, hogy féldisznóért vette a jogsit úgyhogy csak lassan indultam. Nem is hiába! Mammer kilőtt és szedte alá majd amikor észrevette, hogy én is elindultam beleállt a fékbe. És még ő próbált magyarázni! Vazze az ilyen egy négykerekű tömeggyilkos.
6. Csávó Suzukival ( ismét nem az autó hibája! ) a fél városon keresztül ( több lámpán- majd főúton át ) permanens negyvennel ment a napsütésben. Előtte senki. Azon gondolkoztam, hogy vajon nem kéne e szólni a yardnak, hogy egy agyhalott van az utakon...
7. Egyirányú utca végén balra és jobbra kanyarodósáv felfestve. Én a bal oldaliban várakozok, hogy tisztuljon a helyzet. Középkorú ( már megint Suzukis ) nő ezerrel kanyarodik be, majd amint meglát megáll velem szembe és néz rám. Én meg mutatom neki a behajtani tilos táblát. A hülye bement forgalommal szembe az egyirányú utcába. És ha nem állok ott végig is ment volna rajta!
8. Főúton próbálok átjutni keresztbe az egyirányú utcába. Robogós csaj forgalommal szemben haladva jön ki az egyirányú utcából, majd elsőbbséget meg nem adva kikanyarodik keresztül három sávon...