Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Easy Driver

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bárcsak minden ilyen egyértelmű lenne.Tavaly egy gyors menetpróba kapcsán el tudtam kapni az új Civicet pár lopott percre. Ötven méter után éreztem, hogy valami Istentelenül remek darabot hoztak össze a Hondánál. Ismét. A HR-V tesztnél már érezhető volt, hogy jó nyomon vannak, de természetéből…..
Tegyünk egy gondolatkísérletet azzal kapcsolatosan, hogy miként lehetett volna jobban menedzselni autóipari vezetők és európai döntéshozók helyében a kontinens kulcságazatát.Ehhez néhány alapvetést tisztázzunk az elején, aki velem van ebben, annak érdemes tovább olvasnia, aki nem, az haladárkodjon…..
A PwC friss tanulmánya szerint 3 év múlva az EU szégyenszemre már nem export nagyhatalom lesz autóipari szempontból, hanem megfordul a mérlege, és több autót fognak ide hozni, mint amit mi innen viszünk a világba. Így rogyik térdre egy évtized alatt a világ legerősebb, legversenyképesebb, legjobb…..
Easy Driver 2022.11.06 11:42:38
@W12Petrol: Az európai autóiparba nem csak a német prémiumtrió tartozik ám bele, hanem a Fiat, a franciák, a Volvo, a Jaguar, a Mini, a DS, az Alfa vagy a Land Rover is. Az autópiaci szakértők gyöngye arról feledkezett meg, hogy ezek közül több itt Európában is(!) küszködik. Miféle versenyképesség? Miféle "legjobb"? Az anyagi helyzetemhez meg abszolúte semmi közöd, gőzöm nincs, hogy kapcsolódik a témához, mit vezetek. Ha nem lenne autóm, akkor is leírnám a véleményemet, az ugyanis nem pénzfüggő.

@Gdp: Egy autópiaci szakértő a büszkeségét tartsa meg magának otthonra, a részrehajlás legkisebb jele se látszódjon a munkáján. Gáborén messzemenőkig látszik, nem én vagyok az első, akinek ez feltűnt. A büszkeség nem számszerűsíthető, nincs mértékegysége, érzelem táplálja, az ő munkája pedig statisztikákon, elemzéseken, tényeken alapszik - ha érzelmeket visz bele, hiteltelenné válik minden, amit mond/ír. Mitől lenne a legjobb Európa autóipara? Megbízhatósági, vevőelégedettségi felméréseket sosem nyer itteni márka. Jöhetne a második szempont, hogy ha jó, biztos népszerű is - de a Toyota a világelső, vagy épp a GM 80 éves elsőségét is írhatnám. Innováció? Hány ilyen dologról bizonyosodott be utólag, hogy zsákutca volt, vagy épp csak Európa kapott rá, semelyik másik kontinens? Amúgy meg az is relatív, hogy a "jó autó" kinek mit jelent. Ez nagy vitát tudna szülni, ha ebbe belemennénk.

@Negrogo: A Teslát mindenhol prémium vagy luxury brand-ként említik. Nem is attól függ a prémiumság, hogy a felszín szépre meg van csinálva, aztán kigyullad, lerohad, hibakódokat dobál, lekopik, mállik, stb., mint sok német. Nem célszerű lenne esetleg a mechanika stabilitására több pénzt áldozni a beltér anyagai helyett? És akkor talán több esélyünk lenne vevőelégedettségi felméréseken feljebb másznunk?
Easy Driver 2022.11.06 20:15:39
@Gdp: Senki sem akar "kisebb" vásárlóközönséget. Mindenki nagyot akar. Az marhára nem megnyugtató pl. egy Alfának, hogy a föld egyetlen régiójában sem adnak el belőle sokat, nem véletlen, hogy ultimátumot kaptak Tavarestől, hogy ez nem sokáig mehet így tovább. A kínai invázióról egyelőre még nem igazán sok fogalmunk lehet, de egy fontos dologról megfeledkezel: több száz(!) kínai gyártó van, és odahaza, Kínában egyre többen ismerik fel, hogy jó a hazai cucc és azt vesznek. Ez azt eredményezheti, hogy kiszorulnak a külföldi gyártók Kínából, a közelmúltban a Suzuki, a Renault, az Acura is kivonult, a napokban jelentette be Tavares, hogy a Peugeot, a Citroen és a Jeep is csatlakozik. A világ legnagyobb piaca. És elbukták.

Arra ne legyél büszke, hogy előítéletes marhaságokat tolsz ide, mint érvet(?). Fordítsuk meg a dolgot: Kínának ugye jóval nagyobb tapasztalata van telefon-, táblagép, PC és egyéb hasonló dolgok tervezésében, mint a fricceknek(van német okosteló?). Ez a terület és az elektromos autó szorosan összefonódik. Ha ebből indulok ki, jóval nagyobb bizalmam van a kínai termékekben, összerakottságban a kínai sem lesz rossz, viszont egy szoftvernek nincs minősége. Jól meg kell írni, a német nem tudja. Az ID-sorozat abszolút nem tűnik ki beltérminőségben, úgyhogy ezt az ütőkártyájukat is kilőhetjük. Semmi pénzért nem kéne amúgy se VW, Peugeot még annyira se. A kínaiak hidd el, jól felkészültek abból, mi kell ide, nem Flybo Total Electric-szintű izéket hoznak ide. A Hongqi márka egyenesen a Bentley-nek, Rolls-nak állít konkurenciát, Norvégiában már ott vannak. Európának csak néhány autómárkája van, az USÁ-nak is, a Japánnak, Koreának is, nem fognak tudni ellenállni az inváziónak. Olyan, mintha minden nap létrejönne ott egy új autógyártó. Még egyszer leírom: a legfájdalmasabb Európának az, ha a márkáik kiszorulnak Kínából, többet Kína tart a víz felett. Az, hogy Európában mi lesz - egy kisebb piacon -, az másodlagos. Kínában van a nagy meccs, ott folyik a vér.
A nagy kiszorítósdi, a könyökölős helyezkedés a világ három nagy autópiacán szintet lépett, és ez minden bizonnyal hatással lesz arra is, hogy gyártási kapacitások terén hol épül, és hol épül le az ipar.Kína és az Egyesült Államok nagyon komoly pofonokat osztogatnak egymásnak, az EU pedig, sajnos,…..