Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Melki

0 bejegyzést írt és 244 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy történet nőnap alkalmából, idealizált tanulságok nélkül. Happy end, másképp.   --------- Folytatva a múltkor elméleti fejtegetéseim a kvótákról (itt és itt), hoztam egy esettanulmány-szerűséget is. Egy huszonéve fennálló munkahelyi férfiközösségbe, ahol fizikai és adminisztratív munka…..
Melki 2020.03.16 15:28:16
@jobangel:

"se nem kerülöm meg a választ"

Na, itt az ideje ezt bizonyítani, kérlek válaszolj erre:

Te: "Mivel nő vagyok, nagyjából sejtem, mi jó egy nőnek"
Én: "Az, hogy nő vagy mégis miért jelenti, hogy szakpolitikai kérdésekben kompetens vagy?"

Gondolom ezt sem "kerülted meg", csak mágikus módon elveszett a válasz postán, mint nagyjából 100-200 másik kérdésre.

Várom a választ. :)
Melki 2020.03.16 20:25:07
@jobangel:

Ismét nem a kérdésre válaszoltál, hanem elkezdtél tök másról beszélni.

Te azzal érveltél, hogy azért értesz hozzá, mert nő vagy.
Ennek mégis mi köze van bármihez? Sok nő sírni tudna azoktól, amiket itt összehordasz. Akkor ők nem nők?
Melki 2020.03.16 21:10:42
@jobangel:

" Egyetlen nő sem sírt még azon, hogy a szabad választás lehetőségét szeretném a nőknek"
Nem szabad választásról, hanem kvótáról volt szó, lol. :D
Hihetetlen vagy, hogy mindent félremagyarázol és mindig elkezdesz másról beszélni, ha véletlenül válaszolsz.

"És persze nem írtam, hogy értek hozzá, mert nő vagyok, azt írtam, "nagyjából sejtem""

Valóban, bocsánat, azt hittem virágnyelven erre céloztál, örülök neki hogy szerinted sem értesz hozzá. Persze ebben az esetben viszonylag nehezen értelmezhető, hogy ez az én is nő vagyok dolog mégis hogy jött a képbe, mert ezekszerint ennek szerinted sincs köze a témával kapcsolatos kompetenciához. Na de akkor minek említetted?
Közvéleménykutatás: Vajon volt még bárki, aki úgy értette, ahogy most magyarázni próbálod?

"De arra még nem jöttem rá, miről akarnál meggyőzni, mi az álláspontod a témában, mert azt nem fejtetted ki, nem írtad le."

Már hogy ne írtam volna le, csak ignoráltad a hozzászólások ~90%-át, azt is.
Még a 90-es években volt egy munkahelyem, ahol a titkárságon kitette az ott dolgozó fiatal asszisztenslány a faliújságra ezt a kis szösszenetet: Vigyorgott is mindenki, mire belépett a főnökhöz, de szerencsére a teljes társaságban volt kellő humorérzék (beleértve a főnököt is), ügyfél meg nem…..
Melki 2020.03.09 12:55:14
@jobangel:

" Tudom, hogy időnként van indoka annak, ha nem fogadnak be valakit."

Akkor nem értem miről beszélünk, ezek szerint te is elismered, hogy van ilyen. Senki nem rasszizmusból elutasításról beszélt, de pl egy interjún simán kiderülhet, hogy valaki képtelen elengedni a saját ötleteit és minden áron azokat erőlteti ahelyett, hogy a tényleges legjobb megoldást keresné egy problémára. Sok ilyen ember van és szerintem ez pl egy teljesen valid ok az elutasításra.
Melki 2020.03.09 15:45:54
@NagyPeter64:

Szerinted mi alapján kéne megítélni egy jelöltet, ha nem az interjú alapján?
Ne interjúztassunk, hanem kérdezzük meg, hogy:
"Béla, kompetensnek érzed magad?"
"Igen"
"Felvéve".

Valami ilyesmit képzeltél el?

Egy interjúnak az a lényege, hogy ezt kiderítsük, és egy interjú (nálam legalábbis) kb csoportmunka. A jelölt kap egy olyan feladatot, ami akár a napi munkája során is szembejöhet, elsősorban nyilván neki kell megoldani, de alapvetően közös beszélgetés a problémáról ahol én is felvetek dolgokat, adok tippeket, ő is felvethet olyan problémákat vagy mellékszálakat, amiket én nem vetettem volna fel és elmehetünk arra is stb.

Nem teljesen értem hogy ez hogy lehetne győzködés, vagy tudsz haladni a problémával vagy nem. Vagy reagálsz a hintekre, vagy nem. Vagy vannak jó ötleteid vagy nem. Nem lehet egy normális interjúztató hasába lyukat beszélni, nem is értem hogy mire gondolsz "győzködés" alatt.

Ugyanezt kapom (jobb esetben) én is, ha elmegyek interjúzni és számomra kifejezetten kínos, ha egy interjú túl könnyű, mert abból azt szűröm le, hogy alacsony a színvonal -> nem akarok odamenni.
Kapcsolati tőkénk segítségül hívása az álláskeresésben kézenfekvő és kötelező, de ez elég sok munkával és nehézséggel jár – a közhiedelemmel ellentétben nem könnyebb, mint a „szabadpiacon” állást találni, csak másképp nehéz. Sőt, bizonyos esetekben rosszabb kimenettel jár az álláskeresőnek. Nem…..
Melki 2020.03.02 10:02:07
@babona:

Amit leírtál tök logikusan hangzik laikusként, csak nem ez a valóság. :)

Van az a sztereotípia, hogy a szoftverfejlesztők egész nap fejhallgatóval csöndben dolgoznak és nem beszélnek egymással, a valóságban viszont nagyon sokat kell egymással kommunikálni ha nem valamilyen straightforward feladaton dolgozik valaki. A valóságban a szoftverfejlesztő community is elég heterogén, vannak azok az emberek is, akiket leírtál, meg rengeteg teljesen más is.
Melki 2020.03.02 12:57:56
@babona:

Az a baj, hogy megint visszajutottunk oda, hogy légből kapott dolgokat leírsz, hogy ez biztos így van, mert csak így lehet, miközben saját bevallásod szerint 0 rálátásod van.

Nincs értelme így beszélni semmiről, ennyi erővel mondhatnám hogy minden gyári munmkás szivárvány póni, nagyjából annyira komolyan vehető, mint az előbbi kommented, amitől szerintem bármilyen szoftverfejlesztő sírva fakadna. Sokkal egyszerűbb lenne, ha mindenki csak azokról beszélne, amire van rálátása és legalább minimálisan ért hozzá, a többihez meg egyszerűen nem szólna hozzá. :)
Melki 2020.03.04 21:16:22
@Balfredo Alfredo:
Melyik része átláthatatlan?

Azt nem érted, hogy nem tudnak 5 embert felvenni 1 pozícióra?
Vagy azt nem érted, hogy a munkahely célja belátható időn belül a legjobb jelöltet megtalálni?
Ettől átláthatatlan?

Tényleg nem értem, hogy hogy sikerült ezt a konklúziót leszűrni.
Ismerjük a kérdést, és persze tudjuk: azt akarják a munkáltatók hallani, hogy meg tudod oldani, van nagymama, van apja is a gyerekeknek, stb. Aztán ez vagy elég a győzelemhez, vagy nem. Tulajdonképpen lehetsz te akármilyen felkészült szakmailag, akármilyen kedves-rendes személyiség, akivel jól…..
Melki 2020.02.19 19:57:04
@a nagy hohohorgász:
Nem nagyon látom a belőled áradó szeretetet, minden hozzászólásod személyeskedés.
Egyébként folyamatosan arról írsz, hogy azért kell a gyerek, hogy TE boldogabb legyél. Nem azért, mert neki jó lesz, hanem mert neked. Ez nem önzés véletlenül?
Melki 2020.02.19 21:00:02
@a nagy hohohorgász:
Jah, árad belőled a szeretet, tiszta Buddha vagy. :D
Melki 2020.02.20 09:54:26
@jobangel:
Öhm, a cégek statisztikailag elég jól látható része 10-20 fő alatt van, és egy 20 fős cégnél pl nem lesz 1-2 főnél nagyobb HR.

Tévedés lenne azt gondolni, hogy mindenki sokezer fős multinál dolgozik és egy kis cégnél nem reális azért +1 embert felvenni, mert mi van ha valaki beteg lesz, azon egyszerű oknál fogva, hogy akkor gyakorlatilag duplázhatnák a létszámot, de nyilván azért kis cégek, mert nincs akkora piacuk/pénzük, vagy egyszerűen abban a fázisában semmi értelme létszámot növelni.

Nagyon jól hangzik, hogy a cég vegyen fel még egy embert, csak a realitás sokszor nem ez, sőt, sokszor még egy több száz fős cégnél is nehéz akár csak +1 headcountot szerezni.
A cégen belüli állásváltás első ránézésre egyszerűbbnek tűnik, valójában „csak” másfajta csapdái vannak, mint klasszikusan vett új munkahely keresésének. A különbségek megértése segíthet abban, hogy itt is sikeres és magabiztos légy. A belső álláskeresés olyannyira divat lett, hogy már közepes…..
Melki 2020.02.14 10:07:54
@Túl sok felhasználó:

Ez a része érdekel, mert Svájcon én is gondolkozom: Miben sokkal rosszabb ott egy munkavállalónak? Ha nem túl indiszkrét milyen területen dolgozol?
Melki 2020.02.14 11:22:29
@Túl sok felhasználó:
Köszi szépen az infókat. :)
Egyébként az orvosok itthon 50 óránál is többet dolgoznak, szóval ez nem svájci sajátosság. :)
Mennyit kérjek? Örök kérdés, és sokan abban látják a feloldását, hogy a munkáltató írja bele az álláshirdetésbe, mennyit szeretne fizetni. Én ezt a munkavállalók szempontjából nem tartom jó megoldásnak, ki lehetne fejteni, hosszabban is, miért nem, de röviden: elveszi a tárgyalás lehetőségét, és…..
Melki 2020.01.30 09:45:26
@jobangel:

"Igen, 2-3 ember helyett kell dolgozni"

Jaj, légyszi, ne írj ilyen butaságokat olyan témákról, amikhez nyilván nem értesz, tekintetbe véve hogy nem ezzel foglalkozol.
Csomó ember van aki alig csinál valamit, jobb helyeken pár év után már ki is rúgják őket, rosszabb helyeken ott maradnak 20 évig.

A te, amúgy nyilvánvalóan nem működő logikád alapján mindenkinek minimálbérért kéne dolgoznia, elvégre egy cég miért fizetne többet. Egyszerű, mert különben nem találnak embert, vagy csak rossz minőségűt.
avagy: Segítség! A főnököm elkérte a Facebook-jelszavamat! Egyre több ilyen esetről olvasni: egyes munkáltatók, vezetők úgy gondolják, hogy ezt nekik szabad… Nemcsak Magyarországon, több panaszt olvastam külföldi oldalakon is – sőt, ott mintha előrehaladottabb lenne ez a probléma, mert ott már a…..
Melki 2019.10.03 15:51:33
@Bambano:

Tarthatnál egy "Hogyan menjünk csődbe munkaerőhiány miatt 1 hónapon belül" kurzust. :)
Az önjellemzés kritikus pontja az önéletrajznak, mert amíg a tények leírásához - mint előző munkahelyek, feladatok, felelősségi körök, tanulmányok - nem kell túl nagy bátorság, hiszen adottak, addig a készségek, az önjellemzés, az a felfogás, hogy olyan önéletrajzot írjunk, amivel nekünk tetsző…..
A rossz munkahely egyik legfőbb ismérve az állandó pletyka jelenléte. Ha valakikről a hátuk mögött sugdosnak, azzal ki lehet alakítani egy rossz, szorongó környezetet. A pletyka mindig rosszindulatú, még akkor is, ha az adott pletykáló épp fel sem fogja, hogy amit tesz, azzal árt. Egyéni szinten…..
Melki 2019.07.30 09:02:17
@Balfredo Alfredo:

Szerintem ez abszolút cégfüggő, alapvetően nem az a lényeg, hogy van-e munkaidő nyilvántartás.
A mostani munkahelyemen pl nincs, akkor jön és megy mindenki amikor akar, ha olyanom van tovább maradok, amikor meg korábban el akarok menni akkor elmegyek. Senkinek egy rossz szava sincs, illetve nem is figyeli senki.

Olyan munkahelyem is volt, ahol percre pontos munkaidő trackelés ment, gyakorlatilag azt is be kellett írnom szünetnek, ha kimentem wc-re... a mostani verzió jobban tetszik. :)
A sci-fi műfajában az a szép, hogy legyen bármennyire is elrugaszkodott jelen nézeteinktől, valahogy mégis meg lehet benne találni a korunk tudományából merítő viszonyítási alapot. A különböző diszciplínákból részben vagy teljes egészében építkező szabályrendszere mellé rendszerint párosul olyan…..
Melki 2019.05.06 12:45:03
A maximalizmus tud jó dolog lenni, mert a munkájukra igényes emberekkel elvileg jó dolgozni. De az igényesség és a maximalista, perfekcionista hozzáállás között bőven van különbség. Sokan, leginkább irodai állásokra pályázva rossz tulajdonságukként mondják a maximalizmust, mert azt gondolják, hogy…..
Melki 2019.04.17 11:04:34
@babona:
"Igen, de ehhez is mindenki 'ért'. "

Sokan gondolják ezt, de azért a nem jobangel szerű emberek, pl Google HR-esek pontosan értik, hogy ez nincs így.

Ezért monitorozzák folyton a processüket, pl anno sok brain teaser kérdést tettek fel, de az adataik alapján arra jutottak, hogy az ilyen interjúk eredménye nem mutatja meg, hogy a valóságban mennyire lesz jó a jelölt, ezért elhagyták. Tehát a top tech cégek folyamatosan összevetik, hogy ki milyen interjú processen esett át, azon hogyan teljesített és ehhez képest mennyire vált be.

A top cégek adatokra támaszkodva hozzák meg a döntéseiket és változtatják a processüket, nem a hasukra ütve. :)

Egy kis cég ezt persze nem teheti meg és szükségszerűen muszáj az intuíciókra támaszkodni. Ez szerintem nem (feltétlenül) jelenti azt, hogy úgy gondolják tökéletes a processük.
Melki 2019.04.17 12:10:49
@Jankove:

"Pedig amíg tudatosan kompromisszumokkal terveznek"
Na de hogy tervezel meg valamit biztonságosra?
A hardwareek tönkremehetnek, akkor pl mindenből ott kell tartanod 3-at, hogy ha eltérés van az adataik között, akkor azt a 2-t használd, ami egyetért? Mi van, ha ugyanaz a hiba keletkezik mindkettőben? Mi van, ha az adatok összeszinkronizálása bugos?

Az a baj, hogy elméletben nagyon jól hangzik, hogy csináljunk meg valamit tökéletesre, csak ez általában kivitelezhetetlen.

A repülés meg pont, hogy kb a legbiztonságosabb közlekedési forma, illetve a hidakat is olyan terhelés tesztnek vetik alá, hogy utána rendeltetésszerű használat után nem reális, hogy beomoljon.

Azt meg nem lehet megtenni, hogy minden hidat 2 havonta újraellenőriznek, mert akkor erre menne el az összes erőforrásunk és nem lenne másra.
Melki 2019.04.17 13:47:12
@Zabalint:

A balesetek túlnyomó többsége felszállás és leszállás közben történik, nem sokra mész az ejtőernyővel egy ilyen helyzetben...
A trend az önéletrajzokat sem kerüli el, egyre több csilli-villi sablon jelenik meg, sőt az álláskereső portálok is gyártanak ilyet a regisztrációkor megadott adatokból akár… A toborzási módszerek is kezdenek átalakulni, összességében elmondhatjuk, hogy a 20 másodperces szabály - hű, de rég írtam…..
Melki 2019.03.21 11:55:32
@Berelhetoreklamfelulet:

Ezt nem hangoztatni szokták, hanem szimplán van.

De akkor a te logikád szerint pl a Google is spórolni szeretne a munkaerőn, ezért adják kb a legmagasabb fizetéseket. :)
Melki 2019.03.21 12:48:04
@Zabalint:

Aha, ok. :D
Ha jól rémlik szerinted irreális pl a Hayses salary guide, mert túl magasak az ottani fizuk. Szerintem túl alacsonyak. Nem vagyok biztos benne, hogy én vagyok elszakadva a piaci bérektől.
Melki 2019.03.21 13:05:45
@Zabalint:

Nem tudtam, hogy a googleről van szó.

Tapasztalataim szerint semmivel sem fizetnek jobban azok a cégek, akiknél pl nincs kávé/gyümölcs.
Sőt, általában pont hogy rosszabbul fizetnek.

Ezt nem túl nehéz belátni, tekintetbe véve, hogy a legjobban fizető cégeknél van általában a legtöbb egyéb extra is...

Kérlek definiáld akkor, hogy mik a piaci bérek, ha nem az a fizetés, amit reálisan megkaphatok a munkámért. :)
Az „odaát” a munkáltatói oldal. Az, hogy ők mit látnak az álláskeresőkből, sok cikkben meg van már énekelve, mindenféle jogosnak és nem megalapozottnak tűnő panaszok mentén is. A munkáltatók ezek a tapasztalatokból építkezve is próbálnak összerakni egy olyan készséglistát (menőbben: soft skill…..
Melki 2019.03.12 09:47:48
@kukatr:
Egyetértek, ha valaki azt bizonygatja a CV-jében, hogy mennyire csapatjátékos az számomra red flag.

Az persze más, ha pl vezető pozícióban volt és leírja hogy mit csinált. Ezzel lehet soft skilleket demonstrálni, de csak amíg a tényeknél marad és nem megy át önajnározásba.
Melki 2019.03.12 13:29:52
@Zabalint:
Ehhez még hozzátenném, hogy nem olyan nagy Budapest. 5 év múlva simán mehetsz olyan helyre, ahol van olyan exkolléga, aki szemtanúja volt annak ahogy kiszúrtál a céggel. Nekem is vannak olyan munkatársaim, akikről ha meghallanám hogy interjúztatják őket elmesélném hogy milyen pofátlanok voltak egy előző helyemen. :)
Melki 2019.03.12 18:57:40
@élhetetlen:

Szerintem komolyan vehető cégnél ezzel a "több pénzért" dumával nem sok eséllyel indulsz. :)
Az, hogy nem téged rúgnak ki nem jelenti, hogy jobb vagy a másiknál. Van, hogy teljes csapatokat dobnak ki, nyilván nem azért, mert abban a csapatban mindenki rosszabb, mint a többiben. A kirúgásnak sok oka lehet, ennyi információ alapján nem lehet messzemenő következtetéseket levonni.

Mondhatod, hogy a másik a hülye, de az eredmény az, hogy te nem kaptál ajánlatot. :)
Erre mit is kellene válaszolni manapság, hogy taktikailag is jó legyen, korrekt is legyen, jó állás is legyen belőle? A régi „iskola” szerint erre azt kellett volna válaszolni, hogy neeem, dehogyis, csakis Önökhöz szeretnék jönni dolgozni, mert meg kell(ett volna) mutatni, hogy neked ez az állás…..
Melki 2019.02.21 12:20:00
@jobangel:
Mármint tavaly, az idei májusban jön. :)

Iránymutatásnak szerintem is jó, főleg pályakezdőknek, akik tipikusan a legkevésbé vannak még képben.
Melki 2019.02.23 08:06:56
@Zabalint:

Ez sok mindentől függ, de szerintem az nagyjából jól derül ki belőle, hogy milyen sávban mozognak a fizetések, viszont az egyes területekre lebontva nagyon pontatlannak érzem.
C++-os fizetések alacsonyabbak a Hays szerint, mint valójában, de azt sem nagyon hiszem el, hogy a bullshit Agile coach és Scrum master pozíciókért ennyit fizetnének.
A vállalkozó mint olyan, itthon még mindig az M. Richárdokat vagy M. Lőrinceket jelenti, az erőszakos gyökeret megy a simlis, mutyizós lófaszjóskát, ami azért baj, mert ha a szó szoros értelmében vesszük, Steve Jobs is az volt, meg Mr. Selfidge is. A vállalkozó nem szitokszó, és nem pufidzseki…..
Melki 2019.02.19 14:08:35
@Kolompár Magneto:
Angel investornak azt hívják, akinek van "végtelen pénze" és csomó jónak tűnő ötletet felkarol, fizeti éveken keresztül néhány dolgozó fizetését és az egyéb költségeket.
Természetesen szép részesedésért.

A lényeg, hogy még kis cégekbe száll be nagyon korán, így bár jó eséllyel a nagy része bukás, de amelyik bejön azon nagyon sokat keres, mert az elején még olcsón tud részesedést szerezni.
Meglehetősen nagy a bizonytalanság még mindig a Brexit kimenetele ügyében másfél hónappal a március 29-i kilépési határidő lejárta előtt. Jelen pillanatban is még több lehetséges kimenetel benne van a pakliban, a legvalószínűbb forgatókönyv azonban a no-deal Brexit, azaz az Egyesült Királyság…..
Melki 2019.02.19 09:45:57
@tireless treehugger:
Melyik szavazáson volt 98%? :)

Remélem, hogy azt a propaganda kérdőívet, amiben csak irányított, manipulatív kérdések voltak, és 8 általánosnál messzebb jutottak ki sem töltötték nem veszed szavazásnak.
Széllel szemben állítólag elég jól lehet hajózni, vannak viszont bizonyos szükségletek, amelyeknél a szél irányát mindenképp tisztelni kell... Orbánék újabb családpolitikai intézkedéscsomagja mindenesetre érdekes kísérlet és megpróbál keményen szembe menni a világban uralkodó fő tendenciákkal -…..
Melki 2019.02.15 08:34:34
@Tamáspatrik:

Szerintem is kifejezetten jó lett. Sokkal több ilyen hangvételű, fölösleges agressziótól mentes cikkre lenne igényem.

Ugyanakkor a komment szekciónak már az olvasása is fizikai fájdalmat okoz kezdve a kormánypropagandától copy-pasteelt bevándorlás ellenességgel a klímaváltozás megkérdőjelezésén át a sok primitív, agresszív személyeskedésig.

Gondolom nem én vagyok az egyetlen aki emiatt csak passzív szemlélő. Tetszik a cikk, csak így tovább! :)
Melki 2019.02.15 09:18:04
@Ad Dio:
Ez egy komplex téma, nem hiszem hogy bármelyikünk is elég kompetens a legjobb stratégia kijelentésében. Sok témában azok között sincs konszenzus, akiknek ez a szakterületük. Ugyanakkor szerintem érdemes ezeket is figyelembe venni:
- Ha 7 fő ül az autóba reggel, akkor az az autó elmegy pl először az óvodába, majd a suliba, majd az egyik szülő munkahelyére és megáll a másik szülő munkahelyén. Tehát alapvetően csomó ember "fölöslegesen" megy végig egy, a saját célja számára irreleváns útvonalon.
Amennyiben 1 fő használ egy kisebb autót, akkor közvetlenül a célállomásra megy, így alapvetően jóval kisebb távot tesz meg.

- Biztos vannak erről tanulmányok, nem néztem utána, érzésem szerint a kevesebb fő nagyobb eséllyel fogja a tömegközlekedést vagy valamilyen környezetbarát megoldást választani (bicikli, séta etc), már csak azért is, mert egészséges.
Tömegközlekedés esetében nem kell egymást elkísérni, mindenki közvetlenül oda mehet, ahová el szeretne jutni, ezért hatékonyabb. Előnye még, hogy sokkal kevesebb fizikai helyre van hozzá szükség és az egy főre jutó káros anyag kibocsájtása is alacsonyabb.
Szerintem összehasonlítani a 7 fős kocsi környezetszennyezését X km-en és a 4 fős kocsi szennyezését ugyanannyi km-en nem működik, nem ugyanazon az útvonalon fognak végigmenni.

- Már csomó kutatás levonta a következtetést, hogy a fenntarthatóbb városokban boldogabbak az emberek. Az mondjuk kérdés, hogy melyik az ok és melyik az okozat. :)
A sok autó ilyen szempontból biztos, hogy nem jó irány. Persze egy érdekes kérdés, hogy ha már autókban kell gondolkozni (szerintem a többségnek nem kell), akkor melyik verzió éri meg jobban.
Melki 2019.02.15 10:00:22
@Ad Dio:
Lehet, ezért írtam, hogy komplex téma. :)

Elsősorban rengeteg adatra lenne szükség, hogy valóban megértsük melyik éri meg jobban. Az érzéseink, a saját környezetünk könnyen félrevezethetnek. :)
Sokaknak borsódzik a háta, ha meghallja a gyakornok kifejezést, legyen szó akár munkáltatóról, akár munkavállalóról. Miért festünk egyből negatív képet erről, illetve miért kelt szinte azonnal rossz érzést az emberben? Tulajdonképpen megéri gyakornokot alkalmazni, vagy túl sok buktatóval jár?…..
Melki 2019.02.12 16:33:03
@Berelhetoreklamfelulet:
És ezzel mi a baj?

Nyilván mindenki csak a kifejezetten tapasztalt, azon belül is a legjobbak legjobbjait venné fel, ha tehetné. Ezt a világon egyetlen cég sem teheti meg, értelemszerűen minél többet kell valakivel foglalkozni annál kevesebb pénz jut rá.
Melki 2019.02.13 11:20:11
@Kolompár Magneto:

A gyakornokság nem jelent ingyen munkát. Igaz, én szoftverfejlesztőként, de gyakornokként is kaptam normális fizetést, kb ~20-25%-al kevesebbre jött ki a nettó órabérem, mint egy pályakezdő főállásúé.

Ebben szerintem semmi lehúzás nincs, az ottani, nálam 4-6-szor többet kereső senioroknak több időt kell a gyakornokokkal tölteni és kb az ő idejük a legértékesebb. Emellett egy gyakornok jó eséllyel kevesebb ideig marad, tehát a belefektetett idő is kevésbé térül meg, ez szerintem tökéletesen indokolja az alacsonyabb fizetést.

Biztos vannak olyan területek, ahol a gyakornok csak tapasztalatot kap, de látni kell, hogy ebben az esetben annak a gyakornoki állásnak ennyi a piaci értéke. Akár tetszik akár nem, a gyakornoknak eszerint csak a tapasztalatért is megéri oda mennie.
Ha nem így lenne, akkor nem találnának ingyen gyakornokot.

Azért szerintem az ingyen gyakornokság manapság már nem jellemző.

Moderálás: Szerintem is kiakasztó az előre moderálás, fölöslegesen megöli a párbeszédet.
És elindulunk újra (hogy rögtön megálljunk egy lerobbant Enterprise miatt). A Discovery elindul megvizsgálni valamit, amit még senki nem látott. Ajjaj, tavaly is ebből mekkora balhé lett... (Szokásos módon SPOILEREK a lapozás után.)..
Most, hogy a Momentum "nagyot alakított" az Echóból való két mondat után kivonulásával, előhozakodnék az ellenzéki oldalon vélhetően népszerűtlen álláspontommal, miszerint nekem egyáltalán nem tetszett ez a performansz. No, nem azért, mert szeretném az Echo Tv-t, egyetértenék borzasztó…..
Az, hogy olvasni jobb dolog-e, vagy tévét nézni, vagy a kelleténél többet lógni a social media-n, nem is lehet kérdés. Mégsem mindig könnyű, legalábbis nekem sokszor nem könnyű, hiába tudom teljesen biztosan, hogy melyiket kellene választanom. Persze vannak az igazi könyvmolyok, akik nem is tudják…..
Melki 2018.12.01 19:05:24
@Susta.Man:
Ne érts félre, jó könyv, csak túlzásnak érzem a hypeot körülötte, de lehet hogy csak azért, mert sok olyan könyvet olvastam előtte ami rá is hivatkozik.

Egyébként már meg is vettem Az ego az ellenséget és az Érzelmi intelligenciát. :)
Mit lehet elmondani a világ egyik legnépszerűbb sportjáról?Közel 400 milliós közösség,millió dolláros nyeremények,világszerte több tíz millió néző,megtöltött hatalmas arénák,elszánt, szenvedélyes sportolók.Igen, ez az eSport...
Melki 2018.11.20 15:43:26
@alalala:
Ugyanez igaz gyakorlatilag az összes sportra, egy szűk réteg nagyon jól keres, a túlnyomó többség nagyon keveset vagy semennyit.

Egyébként általában elég sok hasznos skillt felszednek közben, stratégiai érzéket, csapatban dolgozás miatt sok soft skillt, streamelés miatt előadói skillt. Gyakorlatilag az összes streamel és eleinte a videóikat is maguknak szokták vágni (mielőtt nagyok lesznek és lesznek editoraik), illetve népszerűsítik magukat.

Értelemszerűen aki beleöl pár évet és nem jut vele sehova megy mást csinálni, akinek bejön és adott esetben több százezer dollárt keres meg bőven szerez annyi tartalékot, hogy később új dologba kezdhessen.

Egyre több youtubeer publikálja, hogy mennyit keres, a legnépszerűbb LoL streamerek is simán megközelítik akár a millió dolláros bevételt is, ami egyébként 3-4 különböző helyről jön össze, tehát annyira nem függnek 1-1 platform bevételétől.
Rossz hír az álláskeresőknek: ezek sem jobbak, mint a régiek. Az „új” alatt azt értem, hogy viszonylag új, azaz pár éve már itt vannak velünk e remeknek nem nevezhető módszerek. Végre ciki lett a kézzel írott álláspályázat kérése, kiröhöghetjük jóízűen a horoszkópusokat, grafológiai elemzőket,…..
Melki 2018.11.15 13:02:47
Profigrammer's Pénz beszél… 2018.11.11 21:18:42
A fizetések kapcsán egy dologban mindenki egyetért. Az övé, kevés.   Az elmúlt hetekben egyre több - a magyar dolgozók keresetével foglalkozó elemzés, statisztika – jelent meg.  Mindemellett az év vége felé szokásos gazdasági jelentések is napvilágot láttak, melyek egy része aggodalomra adhat…..
Melki 2018.11.14 12:19:02
@BaitHrunner:

Kétségkívül. :)
Alapból gyanús számomra, ha egy komplex kérdésre egyszerű választ próbálnak adni.
Melki 2018.11.14 12:44:14
@GyMasa:

"OK, akkor az index nyilvan hazudik, mert lehet, hogy nem volt hivatalos osszefogas, de pl en ugy emlekszem, hogy azert a hatterben volt taktikazas, sot az mszp-dk vonal hatarozottan a jobbik fele huzodott."

Az index is sok olyan hírt hozott le, miszerint a jobbik nem vevő az összefogásra.

Nem számolnám összefogásnak, ha 1-1 helyen nem indítottak jelöltet/visszaléptek, mert esélytelenek voltak. Végső soron az ilyen lépések a fidesz 2/3-át gyengítették. Ezek szerintem inkább racionális lépések voltak abban a konkrét helyzetben, mintsem előre megbeszélt összefogás.

A LMP emlékeim szerint sehol nem lépett vissza, sehol nem fogott össze, jó eséllyel nagyjából ennyin múlt a 2/3. (szintén lehozta az index)

"Ebben viszont nem ertunk egyet, mert en az orszag jelenlegi allapotat jobbnak itelem meg, mint a 2008-as valsag elott volt."

Azzal, hogy az MSZP-sek inkompetensek és amit csináltak katasztrófa szerintem itt nem nagyon vitatkozik senki.
Alapvetően az látszik, hogy az ország elsősorban a nemzetközi trendekkel halad, az ettől való eltérés az, amit talán a kormány teljesítményének lehet nevezni. Feriéknek sikerült mélyen alulteljesíteniük, a Viktoréknak csak kicsit, de azért hatalmas sikerről szerintem nem nagyon lehet beszélni.
Melki 2018.11.14 13:34:53
@GyMasa:
"Nem, nem ennyin mult!
Nezd meg a valasztasok ota a kozvelemenykutatasok eredmenyeit. ma is a fidesz nyerne a valsztason."

Irreleváns, hogy most ki mire szavazna, nem most voltak a választások. Akkor ha jól rémlik 1 (vagy 2?) helyen múlt és több olyan budapesti kerület volt, amit éppen hogy nyert a fidesz az LMP által elszívottak miatt.

Az ellenzék népszerűségének csökkenésében nagy szerepet játszott, hogy ismét sikeresen összehozták a fidesznek a 2/3-ot és hogy azóta is a belső botrányaiktól hangos a média.

Lehet játszani azt, amit te írtál, csak akkor nem 2/3-a lesz a fidesznek, hanem legközelebb 4/5-e.

El lehet, illetve szerintem kell is határolódni az mszp/dk-tól, de nem akkor, amikor ott vagyunk közvetlenül egy fontos választás előtt és az ellenzéki szavazók elég jelentős része ha törik ha szakad rájuk szavaz.

Én is örülnék ha mindkét párt (meg az LMP meg a Jobbik is) a földbe állna és teret engednének egy értelmesebb ellenzéknek, de a valóság ignorálása egyedül a fidesznek segít.