Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lily1218

0 bejegyzést írt és 73 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ismét olyan epizódot tárgyalunk, ami annak idején nem került sugárzásra, így öreg Indyt most is kénytelenek vagyunk nélkülözni. Eredetileg ez lett volna a 2x21, és mivel az alkotók számos jelenetet forgattak hozzá, George Lucas úgy döntött, hogy a VHS-re újravágott sorozatnak ezt a részét jól…..
A harmadik epizódot hatalmas előrelépéssel kezdjük: Noémi és Nini egy ágyban ébrednek. Na nem úgy, ti elfajzott perverz kis népség, mindenki ruhában, illetve talpig sminkben vasalt hajjal pattan ki az ágyból, pont úgy, ahogy én szoktam. Noémi is meglepődik a fejleményeken, Nini azzal magyarázza nem…..
Na. Az atomháború után vagyunk, a 36. században, az emberiség szívós munkával eljutott a kőbaltától a feudalizmusig, aminek persze az lett az eredménye, hogy kiskirályok és kiskirálynők uralták a vidéket, és annak volt a legnagyobb pöcse, aki rég elfeledett, de a XXI. századi mérnöki munkának…..
Lily1218 2019.05.27 21:14:05
@Sixx: a képregény valami zseniális! Nagyot vesztett a világ, hogy nem te írtad a sorozatzáró forgatókönyvét! :) Köszönjük a sok éves munkádat!

Okkal csalódott mindenki, a legfontosabb szálakkal pl. Jon származása, jóslatok, Mások szándékai, Bran képességei, Arya bosszúja, stb. nem kezdtek semmit!!! (Amúgy: mi van Nymeriával???? )
@A LESBŐL TÁMADÓ RUHASZÁRÍTÓKÖTÉL: Igen!!! Nekem is ez jutott eszembe!! Sansa közli, hogy okés, legyél csak itt király, de a birodalom nagy részét inkább megtartom magamnak! Hogy a fenébe nem játszotta el ezt mindenki??? Min. Yarától vártam, hogy ja, ha ezt lehet, akkor mi is lelépünk, köszi! A végén meg ottmaradt volna Bran az üres és romos Királyvárral tök egyedül.
A nagybácsi olyan kínos volt, mintha egy Bagi-Nacsa paródiát láttam volna.
Már csak az lett volna még viccesebb, ha a végén Bran is felugrik a székből.
Amikor elhajóztak a Makulátlanok, eskü, vártam, hogy összeröhögnek a Starkok, na bevették, most már lehetsz király, Jon!

Az, hogy Dany se jobb, mint a többi hatalomért küzdő, igazából nem meglepetés. Martin nagy Gyűrűk ura fan, és annak egyik legnagyobb igazsága, hogy a hatalom mindenkit megront, legtisztábbakat is, aki eleve zakkant, azt még jobban.

Ami nekem a legnagyobb csalódás, hogy évekig azt hittük, az lesz a Mások szerepe, hogy ráébreszti az embereket, hogy elpusztítják a világukat, a fák kiírtásával, (én ettől is többet vártam, A Gyűrűk urában is szerettem az enteket), és arra, hogy a hatalomért való harcokban se
nyer, mindenki veszít, volt ennek egy üzenete éveken át, de ezzel sem kezdtek semmit.

A legnagyobb nyertes Martin lesz, aki levonja a tanulságokat, és most elkezdi újraírni az összes hátralévő könyvet. Már csak 10-20 év és megjelennek.
Na, ez most rendhagyó lesz. Az Indexen ma megjelent epizódkritikámat toszom be klasszikus hogyvolt helyett, de kicsit felturbózva, hogy legyen valami extra kontent is. Ha a fogadtatás pozitív, lehet róla szó, hogy bizonyos sorozatoknál a hogyvoltokat kritikával ötvöző hibridposztokká…..
Lily1218 2019.05.14 21:23:32
Nem értem azokat, akik meglepődtek Dany pusztításán.
Rögtön a sorozat elején láttuk a látomásban, hogy Királyvár leég, neki meg sárkányai lettek. Dany egész életében egy álmot kergetett, pedig pont az a típus, akit soha, senki nem készített fel erre a szerepre. Ha vmi nem úgy alakult, ahogy elképzelte, mindig "tűzzel és vérrel oldatta meg a helyzetet". Hébe-hóba mégis hallgatott egy tanácsadóra, de akkor mindig pórul járt. Erre az ostromra készült 8 évad óta, ráadásul előtte mindent elvesztett, beleértve az igen csekély önuramát is. Nem lehetett más vége.
Plusz így példát statuált minden közte és Jon között vacilálónak, meg Jonnak is, hogy ha nem akarja így látni Derest is, akkor jobb, ha nem mond neki ellent többé.
Danyn nem lepődtem meg, de Tyrionon nagyon.
A halálba küldte a barátját, csak mert az kimondta az igazat.
Komolyan hitte, hogy J+C szépen kiosonnak a várból, és Dany ezt hagyja? Mindenki boldogan él majd, míg meg nem hal? Valaki, aki eddig az eszéről volt híres, hogy lehet ennyire hülye????
Tényleg azt hiszi, hogy Dany nem tudja, ki szöktette meg Jaime-t, és ez következmények nélkül marad?
Arya viszont jól döntött, végre egy karakter, akiben még él a józan ész. Sandornak igaza volt, tök felesleges lett volna továbbmennie, a vár úgyis összedől, és Cersei nem fogja túlélni, de Arya még túlélheti. Nem lett volna értelme ragaszkodnia a saját kezű kivégzéshez, csak azt nyerte volna, hogy rögtön utána ő is kap egy téglát a fejére. Ha vmi csoda folytán C mégis túléli, akkor majd levadászta volna máskor. Az élete fontosabb , mint a bosszú, végre egy normális lépés.
Bár J+C halála nekem így elég semmilyen lett, én azt vártam, hogy Jaime megöli Cerseit, megmentve attól, hogy Dany kezébe kerüljön.
RIP Sandor!
Az Arany Kompánia.... teljesen felesleges biodíszlet. Semmilyen szerepük nem volt.
Harc?? ? Még a szempárbajt is elvesztették. Mostantól lehet mondani, hogy leégsz, mint az Arany Kompánia Királyvárban.
Amit még várok, hogy Jon szíven szúrja Danyt, legalább egy kis rész legyen igaz az AA teóriából. Más értelemben, mint NK, de Dany is elhozta a saját sötétségét Westerosra.
Deres   Csúsztam. Ismét. Nem szóltam előre, mert minden nap volt egy olyan, háromórás ablak, amikor majdnem leülhettem, aztán meg nem. Kedd reggelre terveztem, vasárnap lett belőle. Sajnálom, és frusztrál, megértem, aki kurvaanyázik, de előre szólok, a jövő hetit csütörtök előtt tuti nem tudom…..
Lily1218 2019.05.12 20:32:30
@lilcsi manó: sárkánygyerekeknek én is örülnék, de nem lesznek. Ha léteznének, Drogon nem hagyta volna őket hátra védtelenül. Vagy ha ott is hagyja őket egyedül, most mégis honnan tudnák, hogy a világ melyik sarkában van a mami?
Én inkább arra tippelek, hogy a sárkányok halála mindig egy sárkánylovas halálával együtt járnak, így a következő részben Dany vagy Jon meghal. Dany esélyesebb.
Vagy teljesen bekattan, így Tyrion is folytatja a családi hagyományt, megöl egy őrült Targaryent az ártatlanok védelmében, vagy Varys beáldozza majd a birodalomért.
Mondtam, hogy lesz csúszás, sajnálom. Cserébe a Drót egyik legfaszább jelenetének alapmotívumát ellopva összefoglalom az eseményeket azoknak, akik nem akarnak olvasni. A rendes hogyvót utána. Petting Bravúros tracking shottal nyitunk, Samu kálváriájának ezredik stációja az első…..
Lily1218 2019.05.04 18:31:46
Nem hiszem, hogy létezik olyan verzió, amibe ne kötne bele valaki. Mindenki elképzelt, várt valamit, aztán ha az lett, akkor klisé, ha nem az, akkor miért nem az .... Tény, hogy vannak hibák, de ezzel együtt is le a kalappal az egész stáb előtt!

A dothrakiknak meg kellett halniuk, ahogy korábban a vadaknak is, mert nem tudnának beilleszkedni a westerosi civilizációba.

Miért nem haltak meg már most a főszereplők? Mert még csak a felénél van az évad.
Ha most megölnek mindenkit, akkor nem lenne még annyi meglepetés a végéig.
Így még nyitott minden, és sokkal több a lehetőség.

Miért nem Dany v. Jon ölte meg a NK-t? Mindkettő megpróbálta, esélyük se volt.

A sorozat a Starkokra van kihegyezve, így szerintem teljesen egyértelmű volt, hogy egy Starknak kellett megölnie a NK-t.
Sansa szóba se kerülhet, egy répát se tudna felvágni, Jonban sose láttam azt az igazi világmegmentő erőt, így csak Bran és Arya maradt.
Brantől sokkal többet vártam, azt hittem, hogy legalább a csata előtt küldi ki a hollókat felderíteni, nem közben, így nem sokat használt.
Az egyetlen igazán harcos megmaradt Stark, az Arya, így innen nézve mégse olyan meglepő. Utólag a tőr is egyértelművé teszi, hogy ez az ő feladata volt.
Másik oldalról nézve, NK a csata közben valójában csak Branre és Jonra figyelt, Danyt csak kiröhögte, Aryat nem is ismerte, nem is gondolta, hogy egyáltalán veszélyes lehet rá, és ez nagy előny egy orgyilkosnak.

Vagy Martin annyira túlbonyolította a próféciás Azor Ahai-vonalat, hogy az írók inkább hagyták a fenébe, és írtak egy másik befejezést.
Egyáltalán nem vagyok abban biztos, hogy Martin is így írja majd meg.
Így utólag a tavaly "kiszivárgott" tartalom talán az ő könyvének a vázlata lehet.
Vagy az HBO direkt "szivárogtatta ki", hogy teljesen félrevezesse a népet.

Még mindig teljesen nyitott , hogy ki ül majd a Vastrónra.
Sokan tippelik újabban Aryat, Gendryvel az oldalán, de szerintem a lánynak nem lesz hepiend.
Még van egy nagy projektje, megölni Cerseit. Arra tippelek, hogy ezt meg is teszi, de utána a Heggyel már nem bír el , és meghal, de így is minden küldetését teljesíti, megvédte Északot a holtaktól, legyőzte NK, megbosszulta a családját, végzett a listával.
Halálát látva a Véreb és Brienne együtt mennek neki a Hegynek, közösen le tudják győzni és bosszút állnak a lányért. Ha végiggondoljuk, erre is utalnak már jelek.

Vastrónra Dany és Jon közös gyerekét tippelem. Másnak nincs értelme.
Luxikáink végre ismét itthon, így természetes közegükben követhetjük gyökérségeiket, elsőként rögtön Tündét kapjuk orcánkba, aki férjének, és annak ölében (!!!) ücsörgő 16 éves Danikának ecseteli, hogy jók voltak a pogramok, csak sok vót a köcsög. Bogi eközben már…..
Lily1218 2018.06.03 09:18:17
@Hétkilenced: Babettnek sokkal jobb szerepet írtak erre az évadra, jót tesz neki, hogy már nem sír Bogi miatt, hanem szépen oltogatja, főleg, mert Boginak általában nem esnek le a poénok.
Ritát megsajnáltam, nagyon kétségbeesett és magányos nőnek látom, aki már egyáltalán nem látja magát reálisan. Ha lett volna 1 igazi barátja ott, akkor az kiráncigálja és nem hagyja, hogy hülyét csináljon magából.
Tündét eddig intelligens nőnek gondoltam, de aki ebben a műsorban ennyire kitartóan keresi az őszinteséget, az vagy nagyon buta, vagy nagyon eltévedt.
Fehér - nekünk proliknak csak a lánybúcsúkról ismerős - limóban száguld Babett, Yvonne és Tünde a repülőtérre, ahonnan irány Dél-Afrika. Bogi Tanzániában van éppen, majd onnan csatlakozik, Mardoll pedig a Nagy Almában egyengeti karrierjét, minden bizonnyal Bogi útmutatása és…..
Azzal kezdünk, hogy Rick egy plató tetejéről hirdeti Isten Fiának az igéjét: Jézus azt mondta, ki fog tágulni a világom, és igen, megismertelek titeket, de nem hagynak minket békében élni, ezért csak egy embert kell megölnünk, de azt én fogom. Szerintem ez nettó faszság, az egy…..
Michonne titkos gépfegyvereket rejteget a kandallóban, Rositáék épp beszerző körútra indulnának, amikor megjönnek Neganék egy csapattal, a hátsó sorban Daryllel. Rick érdeklődne a srác sorsa felől, de a főnök rövid úton lekapcsolja: nono, miszter, ő már velünk van, nem…..
Királyvár Pöcsméregetéssel indulunk, már ha ez a Makulátlanok (vagy hogy a picsába is hívják az Unsullied hadsereget itten magyarul) esetében bármilyen formában is releváns, állnak a várfal előtt, sokan, odafent meg Bronn irányítja a védőket, egy kis szurkot ide, öntsél még…..
Lily1218 2017.09.10 18:16:29
@Drednaught: "Arya és Yara... Nem tűnt fel eddig, hogy egymás anagrammái?" - Yara eredetileg Asha, és így már nem stimmel a dolog. Aryanak Gendry tetszett.

Szerintem Martin nem kísérletezget, ő már rég megírta az egészet, max. a sorozaton finomítanak a producerek, hogy még többen nézzék. Bár lényegi változást szerintem a közönség akarata se ér majd el, mert ez nem vmi szavazós tehetségkutató műsor ...
Martint nem érdekli, ill. nem befolyásolja közönség kívánságlistája, így is elérte a célját. Ha olyan vége lesz, ami sokaknak tetszik, az is jó, ha nem olyan, az is jó, mert akkor még többen és többet beszélnek majd róla....

@WILLIAM HUNTER: " közönségkedvenc Jon, Jaime és Drogon is meghal" - igen, több, mint valószínű. Eleve esélyes volt, hogy a 2 főszereplő, Jon és Dany meghalnak, több jel is utalt rá. Megvolt a feladatuk, beteljesítették a sorsukat.
Jaime halála is logikus, hiszen Cersei is meghal, mondták, hogy az ikrek együtt halnak, egyikük sem akar a másik nélkül élni. (Bár ez Cerseire már nem igaz szerintem...)
A sárkányok halála is érthető, ha eleve csak a Mások elleni harc miatt kerültek elő a tojások, így a zombikkal együtt ők is eltűnnek újra.

@BICEPSZ ELEK: "Sansa a szaporodokepes. Nelkule kihalna a Stark csalad." Ne vedd zokon, de a Stark család már rég kihalt!!!!! A 6. évadban, mégpedig Rickon halálával.
Amúgy Arya is "szaporodóképes", ahogy te mondtad, csak nála magasabb a mérce, mint Sansánál .... Pár évaddal ezelőtt még Gendry tetszett neki és szerintem aranyosak lennének együtt. Ami ebben a világban jó érv arra, hogy sose valósuljon meg. :)
Lily1218 2017.09.17 11:53:48
@Bicepsz Elek: Én nem vetném össze a magyar és skót jogrendszert a westerosival.... És nem is kérdéses, tény, hogy nincs olyan fiúutód a Stark családban, aki továbbvihetné a nevet.

Emmyt azért nem nyerhet, mert kicsúsztak a nevezési határidőből, 2017 májusáig be kellett volna mutatni, hogy jelölhessék.

@DREDNAUGHT : Az, hogy megírta a történetet még nem azonos azzal, hogy befejezte a könyveket. A cselekmény fő váza, a fordulatok, események, szereplők sorsa már az elején meg kell, hogy legyen egy nyers vázlatban, erre fűzi fel a könyveket, de a részek kibontása, a párbeszédek megírása, a szálak elvarrása, stb. ez rengeteg idő. Ha be is fejezi a könyvet, utána a kiadói munka is több hónap.
Szerintem nem tesztel ő semmit, nem szenved önbizalomhiányban az öreg, megírta, ahogy jónak látta, és a végén lehet tapsolni, átkozódni, mindenképpen megveszik majd és beszélnek róla, így is ezerszer népszerűbb a műve, mint az valaha is remélte.

"2 különböző történet a sorozatban és a könyvben" - miért lenne 2 ennyire különböző befejezésű történet?????
Értelmetlen, indokolatlan, és hatalmas öngól lenne. Az adaptációnak is annak korlátai.
A Gyűrűk urában se Frodó lett a király, csak azért, hogy legyen benne meglepetés a végén, és a HP se úgy ért véget, hogy Dumbledore feltámad és miniszter lesz, Piton meg Harry szerető pótapukájaként él tovább, a Rómeó és Júliában se lesz soha hepiend.
Van némi mozgástér, persze, de ennyire megváltoztatni öncélú ostobaság és nagyfokú tiszteletlenség lenne az alapművel szemben.

"Miért mások a nevek, és Arya-/Yara anagramma = leszbikus szál" - ???? Ezt tényleg nem gondolhatod komolyan.... ez azért elég beteg elmélet szerintemm már bocs .... Aryanak Gendry tetszett.
Ráadásul mikor láttál olyat ebben a sorozatban, hogy a viszonyhoz hasonló nevek kellenek????

A neveket az egyszerűbb megjegyezhetőség és a hasonlóságok elkerülése érdekében változtatták meg. Asha Osha miatt lett Yara, ugye nagyon hasonló a kettő.
2 Jeyne volt, így lett az egyik Talisa, bár ez felesleges volt, hiszen végül mégse azt a kislányt, hanem Sansát adták a Boltonoknak.
A Falon túl I Mennek. Hóban. Jégben. Gleccsere fel, gleccserről le. Hideg van. Gendry mondja is, hogy baszki, a hó ilyen? Mert hát ugye a királyvári kovácsműhelyben viszonylat ritkán esik. Tormund röhög, ja, ilyen, fázol, mi? Tudod mi a jó az ellen? Mármint a hősugárzón és az olajradiátoron túl? A…..
Lily1218 2017.08.27 17:27:51
@William Hunter: Ez azért erős túlzás, én nem mosnám össze a 2 próféciát. Miért és hogyan látnák előre Westeros, sőt az összes nép jövőjét a dothrakik, amikor nem is foglalkoztak velük? A jóslatuk szerintem csak saját magukra vonatkozik, arra, hogy egyszer olyan erősek lesznek, hogy meghódítják majd a világot. Persze ez Dany is lehet, bár ez így is nagyon sántít.

Bosszúállók: ne keverjük össze Cerseit és Aryat! Nagyon nagy a különbség. Cersei már egy félőrült, hatalommániás tömeggyilkos, akinek senki se számít. Arya is könnyen öl, de csak okkal, tehát messze van ettől, sok szempontból pont az ellentéte Cerseinek.
Ha a NK-re azt mondod, hogy csak "tanítani akar" és egyensúlyt hozni, nos ez végső soron Aryara is igaz, hiszen Westeros legrosszabb emberei vannak a listáján. Ha ezt a három személyt nézed, akkor ő az egyetlen, aki különbséget tesz jó és rossz között, aki nem öl ártatlanokat, pont védi őket.
Lily1218 2017.08.27 22:42:06
@William Hunter: "egyszerű, egyszereplős, jó a rossz ellen sztoris, de legyen ám egyértelmű, hogy ki a jó és ki a rossz...", a "jaj, ezen gondolkodni kell, a fene se érti ezeket, miért nem tudja ezt meg azt, és miért nem azt csinálja...", meg "a szereplők nevét se tudja helyesen leírni, de ő sokkal jobban megírná az egészet" .... - minden tiszteletem, hogy nekiállsz magyarázni, de ez szélmalomharc.

Vastrónos elméletedhez még annyit: csak nézz rá! Mindent elmond, bárki is ül rá, olyan, mintha 100 karddal szúrnák hátba....
Lily1218 2017.08.28 11:01:54
@Kishableany: :) ez tudott. @William Hunter elméletére írtam ezt, kicsit feljebb arról írt, hogy a Vastrón az erőszak szimbóluma, és akik elnyerik ált. erőszakos halált halnak, így szerinte a sorozatban is mindenki meghal majd, aki a Vastrónra vágyik, valamint az új világ építéséhez előbb el kell pusztítani ezt a szimbólumot is. Sok igazság van az elméletében.
Kérem szépen, minket is elért a podcastláz, szerda este 8-kor Facebook live kibeszelot tartunk a sorozatról SzabóZ kollégával, kommentekben előzetesen is lehet kérdezni, a félórás műsor alatt meg folyamatosan. A live itt lesz majd. Királyvár alatt Aki azt hitte, hogy Jaime csak attól meghal,…..
Lily1218 2017.08.18 09:53:18
@adamskij: :))) egyre többen szorítanak neki, bár én nem.
Azt gondolom, hogy ha Sansát szánná végső győztesnek Martin, akkor nem A tűz és a jég dala lenne a regényciklus címe, hanem mondjuk Észak dala, vagy hasonló. Bár még az is kétséges, lesz-e egyáltalán élő győztes. :)
Lily1218 2017.08.18 19:18:50
@Bicepsz Elek: Én úgy tudom, hogy Joannáról csak jóval az ikrek születése után terjedt el az a pletyka, hogy egyszer az őrült király megerőszakolta. A Targ gyerekek születésénél gyakori, hogy az anya nem éli túl, ill. ha igaz, akkor előfordulnak születési, genetikai rendellenességek, így minden jel Tyrionra utal.

@mbm : teljesen igazad van, senki sem készült fel egy sárkányra, azt se tudták, hova fussanak. Bár nálam a Lannister sereg legokosabbja most Jaime lova volt, mert ő centire pontosan tudta, hogy hova léphet egy tűzokádó sárkány felé rohanva, hogy még a sekély vízben maradjon, ne zuhanjon a mélyvízbe.
Lily1218 2017.08.21 21:56:18
@Bicepsz Elek: Rendelt a neten, amíg ott álltak napokig és várták, hogy befagyjon a tó. Hirtelen baromi gyors lett a westerosi posta. :)
BEBJ: Azzal töltötte az elmúlt éveket, hogy az egész vidéket bejárta, és mindenkit átváltoztasson, kellett a sereg. Plusz most már egyértelmű, hogy igazából a sárkányokat várta, nyilván azzal rohamozza majd meg a falat.
És ne felejtsük el azt sem, hogy gyakorolta a gerelyhajítást.
Ne várjunk sok logikát azok után, hogy Gendry a sok evezéstől lett szuperfutó.
Égivár alatt Távozik a Lannister-sereg, gyönge szekereken zsenge gyökereket visznek Királyvár felé, meg aranyat, perszehogy, az arany és a kaja az, amiért jöttek, így ugye elégedett lesz a vasbanki bankár is, és nem hal éhen a nép (értsd: a királyi család, a sameszeik és a katonaság) ha Dany felkel…..
Lily1218 2017.08.08 14:58:27
Én nem mondanám Aryat őrültnek,. Ok, elfogult vagyok, ő a legnagyobb kedvencem, de a könyvben sem őrült. "Félig fiú, félig farkas", vad, öntörvényű volt mindig, és az elmúlt években baromira megkeményedett. A bosszúvágya tartotta életben, most már elég erős ahhoz, hogy véghez is vigye. Ha mondjuk Robbtól látnánk ezt a bosszúhadjáratot, azt senki se gondolná őrültségnek.
Mindent okkal tesz, pl. a harcot Brienne-nel, egyrészt tesztelte saját magát, hogy a helyiekhez képest, egy igazán erős ellenfél ellen mire megy, másrészt a kapus jelenetnél egyértelmű volt, hogy őt már itt nem ismerik, illett bemutatkoznia, így jelezte mindenkinek, hogy, tessék komolyan venni. A pitesütésnek is jelentése volt, csak sajnos a filmbe nem került be, így mindenki azt hiszi, hogy szimplán zakkant, pedig nem az, és nem is azért csinálta, mert a westerosi Sütimesterre gyakorolt, az egy üzenet volt, Észak törvényei szerint büntette Freyt, ld. a patkányszakács legendája.
Azt nem mondom, hogy belépnék a hagyományőrző klubjába, de nem őrültségből teszi, amit tesz, mindig jó okkal. Okos, különben már rég nem élne.
Ami a legjobb az egész Arya szálban szerintem, hogy ez a világ tele van nagy királyokkal, nagy seregekkel, nagy lovagokkal, akik csak másik királyoktól, seregektől, lovagoktól félnek, senki, de senki nem vesz komolyan egy kiscsajt, pedig .... hatalmas hiba, megtanítja majd mindenkinek, hogy a halálnak ezer arca lehet, ezért jobb senkit sem lebecsülni .....
Brandon pedig egyszerűen már nem ember, sokkal több, ezért nem tud emberként viselkedni, ezer film pörög az agyában egyszerre, azon van, hogy a világot megmentse, már nem tud visszakapcsolni.
Lily1218 2017.08.09 15:24:23
@Dekatlon: ez zseniális, és megint fejet kell hajtani Martin előtt....

A Tyrion is egy Targ elmélet mellett sok érv szól, főleg a sokat hangoztatott "a sárkánynak 3 feje van" (=Dany, Jon, Tyrion), bár az is igaz, hogy ha az egyik sárkányt bukják a következő részekben, akkor elég lesz Dany és Jon is. (És NEM! Jégsárkány lesz, csak Más sárkány!)
Jon logikusan az apjáról elnevezett sárkányt kapja, Dany mindig a férje után elnevezetten ül, így ha Tyrion tényleg Dany testvére, akkor a másik tesóról elnevezett sárkány lenne az övé, de ennek a csavarnak nincs sok értelme, minek kapná meg 2-3 hétre, túl kevés az idő ehhez, hiszen kiszivárgott infók szerint nemsokára az Éjkirályé lesz.
Kivéve, ha a potenciális sárkánylovassal együtt hal majd a sárkánya.... bár kétlem, hogy idő előtt kinyírnák Tyriont, de az is tény, hogy közeleg a vége .... A következő évad is nagyon rövid lesz, és az hülyén jön ki, ha most senki fontos, de a következőben részenként több fontos szereplő is.
Plusz igazán nagy név még nem hullott ebben az évadban, Kisujjnak már nagyon közel van a vég, de ha igazán nagyon akarnak ütni, akkor még egy fontos szereplőnek hullania kell az idén. Cersei is nagy esélyes, és imádnám, ha Martin megismételné a történelmet, vagyis Jaime megöli a őrült uralkodót, majd amikor szomorúan ül a trónon, beront egy Stark (most Arya).
Személy szerint én Sansatól is búcsúznék, egyrészt idegesítő, másrészt most már teljesen felesleges.
Sárkánykő Havas és Ser Davos átalment a tengeren, ladikon de ladikon, mert ott lakik a szőkenő, az üveghegy tetején, és ha nincs obszidián, akkor van nagy baj. Ezt Dany nem tudja, meg egyébként senki sem az északi népeken és Samun túl, de hát még csak a harmadik résznél tartunk. Sárkánykő egyébként…..
Lily1218 2017.08.09 12:12:44
@nota19: Az egyetlen, végig igazi lovagként viselkedő szereplő az Brienne, és Martin bácsi fricskája. :)))
Sokan szidták Dany és Jon találkozását, és úgy általában Emilia játékát, de gondoljunk bele: ő itt a világon senkit sem ismer, és az összes eddigi terve kb. annyi volt, hogy berúgja az ajtót, az ellenkezőket megeteti a sárkányokkal, és ha valakivel nagyon nem boldogul, ahhoz hozzámegy. Most jött hozzá egy vadidegen, valami mesével, akiről nem tudja, hogy igazat mond-e vagy ez a helyi futóbolond, aki mindenhova becsenget egy világvége mesével, vagy most szórakoznak vele, tesztelik, hogy mennyire hülye, stb. Nem tudja, hogy ez a Jon fiú most jó lesz-e szövetségesnek, akár férjnek, vagy csak sárkánynasi. Közben egyszerre építi a saját tekintélyét, mert ő itten nagyon nagy királynő akar lenni, ez nem vita tárgya nála, de ezzel párhuzamosan akar szimpibb lenni, mint a jelenlegi, vagy mint családja volt..... nehéz egyszerre hozni azt, hogy "látod, én milyen jófej vagyok" és azt, hogy "csak én lehet királynő és pont". Emilia jól hozta ezt az ide-oda ugrálást a jelenetben.
A másik érdekesség, amikor Sam olvasgatja a könyvet, a sárkányüveges lap előtti oldalon van egy nagy ábra egy ugyanolyan tőrről, amit most adott Bran Aryanak. Biztos, hogy ugyanaz a tőr,és fontos lesz, mert Samnél is, Deresben is hangsúlyozták, hogy valyriai acél, Mások megölésére alkalmas, és Cersei vagy más ember kinyírásához nem kéne spéci penge....
A vikingekben újra feltámadott a tenger, teljes gőzzel mennek a folyón, még Lagertha is visszatért harcos mivoltához, és a szokásos szemceruza-felfont haj-morcos arc kombót tolja, amit átvett Torvi is. Halfdanék ugyanolyan kettyentek, mint eddig, és egymást hergelik, ebbe beszáll Floki is. Így…..
Frankhonban vagyunk, ahol Ragnarék fadarabokon görgetve húzzák a hajókat az erdő közepén, alig feltűnően.  A munkába beszállnak a csajok is, legalábbis Torvi és Lagertha igen, utóbbi tényleg komolyan vette az öreg bölcs szavait gyerekügyben, és minden mindegy alapon ráncigálja…..
Lily1218 2017.01.01 23:32:09
@Gabba: igen, ez elég fura megoldás volt... még azt se lehet mondani, hogy mindenkit kinyírtak, aki meglátta őket, mert az az apa-fiú páros is látta őket, nem hiszem el, hogy nem szaladtak el szólni a katonáknak.... Vagy ami még furább, hogy nem tűnt fel a francia katonáknak, hogy a nagy viking hajóhad hirtelen hoppanált a folyóról? Rollo szólt a másik városnak, hogy biztos odamennek majd fosztogatni Párizs helyett, azok nem szóltak vissza, hogy figyeljetek, mert ide egy szál viking se jött, nézzetek már körül, kicsit gyanús .....
  Királyvár I. Cersei, Tommen, a Főveréb és Margaery készül a tárgyalásra, ami persze egy koncepciós per, de ebbe most ne menjünk bele mélyebben. A jelenet elképesztően erős, a zene, pontosabban annak hiánya még erősebbé teszi, az operatőrnek meg innen is kalaplengetés, nagyon jó dolgokat csinált…..
Lily1218 2016.08.14 20:23:39
Sziasztok,
persze, kiszámítható néhol, de közeleg a vége, várható, hogy elkezdik elvarrni a szálakat. Így a 7. évad logikusan Westeros egységbe kovácsolásáról szól majd, amikor mindenkinek leesik, hogy nem egymással kéne harcolni, mert nagyobb gondjuk is van, és a 8. a zombik elleni háborúról. Olvastam pár elméletet, hogy ki is nyer majd a legvégén, és frászt kapok ettől a Sansa-mániától. Nekem is van néhány tippem, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok. :) (Hosszú lett. :(( )

Cersei: ő tutira meghal nemsokára, egyedül maradt, sokan akarják a halálát+trónját, szerintem Jaime fogja megölni, egyrészt azért, amiért az őrült királyt is, túl messzire ment, ez már neki is sok, másrészt azért, mert pontosan tudja, hogy ezek után már mindenki meg akarja ölni a nővérét, és inkább ő teszi meg, gyorsan, kíméletesen, pláne, hogy tőle egyáltalán nem fél Cersei, ő teheti meg a legkönnyebben
Jaime: ő túléli az egészet, de elhagyja majd Királyvárat és a Falon köt majd ki, pont mint Aemon. Sosem szeretett másik nőt, csak Cerseit, mindig őt fogja szeretni, nem fog megnősülni. Sosem akart mást, mint harcos lenni, ebben a legjobb, de azt nem hiszem, hogy beállna Jon vagy Dany testőrségébe, vicces is lenne, így nála az a legjobb döntés, ha átveszi a Fal parancsnokságát, egyfajta adósságtörlesztésnek felfogva, becsületből, a családja hibáiért cserébe.
Dany: nagyot fog csalódni, mert biztos nem arról álmodott, hogy ha visszatér Westerosba, akkor zombikkal kell majd harcolnia a fagyos Északon. Ő az utolsó évadban hal majd meg, de sosem ül majd trónra. Értelmetlen lenne egy meddő királynőt trónra ültetni, hiszen akkor a következő generáció ismét vérbe borítaná Westerost egy örökösödési háborúval.
Jon: a legvégén ő lesz a király, róla szól ez az egész történet, remélem, hogy lesz sárkánya is a farkas mellé. :)) Arra tippelek, hogy elveszi Danyt, (hiszen az utolsó részben pont akkor beszél Dany az érdekházasságról, amikor őt megválasztják Észak királyának), egyesítve a seregeiket. Kérdés, hogy egy meddő feleséggel mennyire jár jól... Másik nagy kérdés, ami eddig még nem került elő: ha Jon lesz Azor Ahai, akkor ki lesz most "Nissa"? Kit szeret majd legjobban: Szellemet, Arya-t vagy Danyt? A tippem Dany, mert ő ezzel beteljesíti a célját, visszaszerzi a családjának Westerost, csak éppen nem magának, hanem Jonnak.
Második feleségnek tökéletes lesz Lyanna, az a név sem véletlen.
Arya: ő a kedvenc szereplőm, és biztos vagyok benne, hogy a könyvben ennél sokkal jobb lesz az a szál... Mindenki a listáját nézegeti, csak az a baj, hogy az a lista bizony régi... Már nagyon várom, hogy frissítse. :)) Kérdés, hogy mikor jutnak majd el hozzá az elmúlt évek történései, és pl. az, hogy Kisujjnak és Sansának mekkora szerepe volt az apja halálában...
Mindkettő joggal félhet, kevesebbért is kerültek már fel arra a listára. El kell majd gondolkodnia azon, hogy ha tartja az elveit, akkor a nővérét is meg kéne ölnie, és ebben az esetben zseniális Martintól, hogy Arya pont a Vérebbel utazgatott, és hosszan beszélgettek a testvérek bűneiről, testvérgyilkosságról... Vérebbel jóban lesznek, Lyannaval meg főleg. :)) Várom, hogy a Hegyet megölje, és azt is, hogy ő is egyre erősebb varg legyen, talán Bran tanítja majd. :)) Sajnos attól tartok, ő nem éli majd túl a zombis háborút, (jóslata), valami nagy áldozatot hoz majd a családjáért, pl. Branért, vagy Jonért, és farkasként él majd tovább. De a farkas előbb is előkerülhetne. :)))
Sansa: ő nem fog örülni, ha Bran előkerül, hiszen onnantól ő már nem örökös, (Jon ugye nem Ned örököse). Arya és Bran száműzik majd, és egyedül végzi, hiszen mindent és mindenkit feláldozott, hogy Joffrey jegyese maradhasson, sőt, szerintem azt se bánta volna, ha Jon nem éli túl a csatát, mert akkor ő az egyedüli örököse Deresnek. Önző, szemét és ostoba, megkapja majd Rémvárat Ramsay örököseként, de nem lesz többé családja.
Bran: nagy kérdés, nála a legtöbb kérdőjel, persze megmenti a világot, bármire képes, de ha meghal, akkor bizony kihal a Stark-ház. Kihal a főszereplő család??? Kell egy csoda, hogy gyereke születhessen. (Kinézem a papnőből, hogy ezért meggrillezi Sansát, és nem is sajnálnám.., de Arya-t nagyon...)
Tyrion: ha Targaryan, és ő a harmadik sárkánylovas, akkor ő a trónörökös is, ugye? Akkor ő Jaime apját ölte meg, Jaime meg az övét... vagy fordítva, és mindketten a saját apjukat ölték meg... ??? Nagyon jó tanácsadója lenne Jonnak, bár akik olvasták a könyvet tudják, hogy Királyvárban ő tudta legelsőként a zombikat, de kiröhögte az őrséget, a feltámadó halottakat ("öljétek meg jobban az ellenségeiteket") Hol is tartana most ez a háború és Westeros, ha már akkor komolyan veszik a figyelmeztetést ...?

Ti mit gondoltok ezekről?