Regisztráció Blogot indítok
Adatok
atomic power 1986DucaDuca

0 bejegyzést írt és 4367 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Létezünk néhányan, akik képesek hosszú órákig, napokig, hetekig pepecselni mindenfélével. Ilyen a Dilisek vacsorája című film legendás hőse is, akinek élete főműve egy 346.411 db gyufaszálból felépített Eiffel-torony makett... Az öncélú alkotómunka természetesen nem csupán a bolondok sajátja.…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.06.06 11:32:00
@Boldeone2:

"Az orosz foszilis energia ha a 2022 előtti export szintet nézzük, kb még 20 évre elég."

Ez igaz, ha csak a kőolajat nézzük a jelenlegi bizonyított készletek és termelés alapján.

A földgázra már nem igaz az állítás:

Oroszország bizonyított földgázkészlete kb. 63,5 billió/m³, miközben az éves termelés kb. 685 milliárd/m³. Ez több mint 90 évnyi termelésnek felel meg.

Ha a 2021-es exportszintet nézzük, a földgázexport Európába és más piacokra nagyjából 200–250 milliárd m³/év nagyságrendű volt. Ez a mai kb. 63,5 billió m³ bizonyított gázkészlethez képest önmagában több mint 250 évnyi exportnak felelne meg, ha csak az exportot néznénk.
Ha számolunk a belső fogyasztással, 450–500 milliárd m³/év, és a 2021-es exportszintet teljes mértékben visszaállítanák, akkor is nagyjából 80–90 év nagyságrend maradna a készletekre vonatkozólag. A szénkészletek még ennél is hosszabb időre elegendőek.
  Számomra mindig is a szabadság jelentette a legfontosabb értéket, és ezzel aligha vagyok egyedül. Ugyanakkor sokan vannak, akiket megtéveszt ez az értékválasztás. Az a benyomásuk alakul ki, hogy ez automatikusan valamiféle sokszínűséget teremt a liberális/libertárius gondolkodók közt. Mintha a…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.25 20:55:34
@Alöksz Róz Unbanned:

"kkeurópai volt szocialista országok közül volt olyan, ahol a kizárták a választásról az állampártok tisztségviselőit."

Az érzékenyebb állami pozíciók, közhivatalok betöltését korlátozták, nem a választójogot, teljesen más alkotmányjogi helyzetben.
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.25 22:27:40
@Alöksz Róz Unbanned:

***"Az érzékenyebb állami pozíciók, közhivatalok betöltését korlátozták" - mint pl. miniszterelnök***

Nem azért zártak ki valakit, mert túl sokáig volt vezető. A nemzetközi jogban és alkotmányjogban a lusztrációt történelmi kivételként tekintik.
Az, hogy korábban voltak magas tisztségeket érintő kizárások, nem jelenti azt, hogy egy mai, visszaszámoló cikluslimit ugyanazon az alkotmányos alapon állna.
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.26 12:42:46
@Alöksz Róz Unbanned:

<<<< "Nem azért zártak ki valakit, mert túl sokáig volt vezető." - a volt szoci országokban nem, ott a pártállam miatt. de van, ahol ezt a demokrácia védelmének tekintik, nem is alaptalanul.
nálunk meg most részben mind a kettő igaz.>>>

A részben igaz jelen esetben azt jelenti, hogy a kelet-európai rendszerváltások idején alkalmazott lusztrációknál viszonylag széles nemzetközi konszenzus volt arról, hogy
az előző rendszer nem demokratikus volt.

Az előző kormány által fenntartott politikai rendszerrel kapcsolatban ilyen konszenzus nincs.
Súlyos jogállamisági kritikák értéka rendszert. Az EP 2022-ben elfogadott egy állásfoglalást, amely szerint Magyarország hibrid rezsimként működő választási autokráciává vált. Az EB több jogállamisági eljárást indított és uniós forrásokat is visszatartott jogállamisági aggályok miatt, viszont ezek a politikai és jogállamisági kritikák nem jelentették azt, hogy az EU hivatalosan megszüntette volna Magyarország demokratikus államként való kezelését. Az EU teljes jogú tagállamként kezelte Magyarorzágot, ami jogilag azt feltételezte, hogy az alkotmányos rend alapvetően legitim, a kormány demokratikus felhatalmazással működött. Ezért jogilag sokkal vitathatóbb ugyanazzal az önvédelmi demokrácia logikával indokolni a személyi-politikai kizárásokat.

"Azt hogy mi lesz az alkotmányos alap, azt majd az alkotmányozással megbízott 71 százalékos többség eldönti. megmondták előre hogy ezt akarják, erre szavazott a többség."

A modern alkotmányosságban még a nagyon erős demokratikus felhatalmazás sem korlátlan. A többségi akarat önmagában nem old fel minden jogállami korlátot, különösen akkor, ha a politikai versenyfeltételek érintettek.
  Beindult az idei koncertszezon. Csütörtökön a Budapest Parkban jártunk, ahol az Ivan & The Parazol zenekar lépett színpadra. Brutális csalódás volt.   Muszáj tisztázni: ez egy kiváló együttes. Fellépésükre nem véletlenül váltottunk jegyet jó előre, már februárban. Nem véletlenül látogattunk…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.13 08:41:31
@Alöksz Róz Unbanned:

"csak akkor normális, ha nem bukik egy csomó pénzt a hitelen."

Igen! Lehetnek olyan körülmények, amikor a hitel szimpla pénzégetés. Magyarországon gyakran magasak voltak a kamatok és instabil az infláció. Sokan rosszul jártak a hitelekkel.
Egy hosszú fix kamatozású lakáshitel teljesen normális lehet, ha az infláció magasabb.

"magánszemélynek egyébként se kell olyan nagy likvid megtakarítás, hiszen (közel nulla előnnyel) azon is csak bukik."

Pusztán pénzügyi optimalizálás szempontjából nem érdemes túl sok likvid pénzt tartani. De bizonytalanabb gazdasági környezetben a likvid tartalék egyfajta biztonsági fedezetként működik. Magyarországon emiatt erősebb az óvatossági megtakarítás, mint sok fejlettebb vagy stabilabb országban. A pénzügyben általában 3–6 havi kiadásnyi likvid tartalékot tartanak egészségesnek.
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.13 09:27:25
@Rubasov polgártárs:

<<<"Magyarország óvatosabb hitelfelvételű ország. Ez összhangban van: a magas megtakarítási rátával, az alacsony háztartási eladósodottsággal."

Ezen jót röhögtem. Van az a mondás, hogy a hitelt ugye meg is kell tudnod kapni, nem elég igényelni.>>>

Igazad van! Makroszinten fogalmaztam, holott Magyarország nem homogén: vegyes helyzet van. Differenciáltan így néz ki a dolog: az alacsony háztartási hitelállomány mögött egyszerre áll óvatossági viselkedés, devizahitel-trauma, magas kamatkörnyezet, valamint az is, hogy a lakosság jelentős része korlátozott hitelképességű. Az aggregált magas megtakarítás pedig részben koncentrált vagyonból származik.
  Két héttel ezelőtt a Fidesz történelmi vereséget szenvedett. Kár szépíteni: a választók egyértelművé tették kormányváltó szándékukat. Az elmúlt 14 nap során elemzők hada igyekezett feltárni az okokat és a felelősöket, valamint arra is sokan keresik a választ, hogy mi lesz Orbánék…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.04 16:43:23
@Alöksz Róz Unbanned:

"Nem, de gondolkodom rajta, hogy kipróbálom, ha ennyire ajánlod.”
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.04 17:16:42
@Alöksz Róz Unbanned:

Nyilván a munkát!
atomic power 1986DucaDuca 2026.05.04 19:34:20
@Alöksz Róz Unbanned:

Semmi gond, ez nem is állásinterjú volt.
  Április 12. estéje. Míg élek, nem felejtem. Nagyobb társaságban vártuk az eredményt, de nyolc óra után már a borhoz sem volt kedvem. A magamfajta kizárólag örömében iszik. Fél 11-kor nem bírtam tovább, kézen fogtam az asszonyt és elköszöntünk. Hazafelé a mertónk áthaladt a Batthyány téren. Már…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.26 20:39:45
@Boldeone2:

" Migránsok betelepítése- kamu narratíva! Minden reálisan gondolkodó ember belátja: erőszakkal senkit nem lehet egy olyan országban tartani, amit nem akar! Magyarotszágot csak ugródeszkának használják a legál migrànsok is"

A migációs paktumról szóló vita nem a jelenlegi számokról szól, hanem a jövőbeni helyzetről.
Ha új migrációs válság jön, hogy fog működni a rendszer? Kinek mennyit kell befogadni vagy fizetni. A szolidaritás mechanizmusa és a terheléselosztás hogy fog működni? Kötelező lesz-e vagy pénzzel kiváltható? A paktum valódi, legnagyobb gyakorlati hatása a jövőben realizálódik, amit jelenleg nem látni. Alacsony, jelenlegi tényleges letelepedés mellett is magas a jövőbeli kockázat.
Egy kisebb diaszpóra kialakulása egy újabb migrációs válság esetén a jövőben elindíthatja Magyarországon is az önmagát erősítő láncmigrációt.
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.26 20:50:52
@Boldeone2:

"Európa ne fegyverkezzen", ezt várná el a szélsőjobb, vagyis hogy legyünk védetelenek a jövőben! "

Félreértés: a szélsőjobb a nemzeti hadseregek erősítését és a védelmi költségvetés növelését , valamint a határvédelmet támogatja., de nem támogatja a közös EU-hadsereget.
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.26 23:04:57
@Boldeone2:

"Valószínű, hogy már nagyobb migrációs válságok nem jönnek. Aki akart, már eljött az elmúlt 15-20 évben."

A migráció folyamatos és időben berobbanhat. A jövőben jöhetnek újabb nagyobb migrációs hullámok, mert a migráció okai nem szüntek meg. Például a klímaváltozás, a vízhiány, elsivatagosodás, szélsőséges időjárás. Az afrikai kontinens és a közel-keleti országok demográfiai robbanása is fokozza a migrációs nyomást.

"A mostani, Iráni katonai akció sem idított el nagy migrációs hullámot"

Egyelőre! Konfliktusok újabbak is jöhetnek, ehhez adott az instabil világrend.

"A csökkenő számokkal meg a célországok meg tudnak birkózni"

Ha meg nem, vagy szigorítanak, akkor Magyarország nem marad tranzitország akkor a menekültek feltorlódhatnak Magyarországon és "várakozási zóna" lehet.

"Az elosztási mechanizmus sem a célországok, hanem a túlterhelt határországok mentesítését segítette volna, pl a baráti Olaszorszàgot"

Az új migrációs paktum EU-s szinten évente konkrét referenciaértéket állapít meg, amely minden évben változik a migrációs helyzet függvényében. Ezt a referenciaértéket osztják le a tagállamok között kvótaként. Mindenkire vonatkozik, nem csak a "túlterhelt határországokra".
  Rettenetesen szomorú vagyok. Nem is tudom, mikor voltam utoljára ennyire szomorú. Talán 2002-ben. Persze, az nagyon más volt. Akkor egy hajszálon múlt... Most tönkrevertek minket. 1994-ben is pokoli érzés volt, hogy mindössze négy évvel a rendszerváltás után azonnal visszatértek a kommunisták. De…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.15 13:18:42
@Boldeone2:

"Egy absztrakt célokhoz és elvekhez ragaszkodó politikus soha nem lenne Magyarországon sikeres, de máshol sem a világon"

Az a politikus nem sikeres, aki nem tudja az elveit a valóságban működőképessé tenni.

"Visszakérdezek: te szeretnél évekig tartó, sehova sem vezető pereskedést? Az országnak nagy szüksége lenne erre a pénzre!"

Egy demokratikus jogállamban a tulajdonhoz való jog alapjog, a tisztességes eljárás (bíróság, védekezés joga) szintén alapjog. Az nem indok ezek mellőzésére, hogy az eljárás hosszú és az államnak pénzre van szüksége!

Ezt egy "liberális demokratának" kell magyarázni?
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.17 13:30:47
@Glokta:

"Nem, ez nem visszamenőleges törvénykezés."

Alkotmányosan vitatható, mert a múlt alapján, utólagos szabályok alapján zár ki egy személyt egy jövőbeli tevékenységből, a választhatósághoz való jogából. Ez jogilag a visszamenőleges hatály egyik típusa: hátrányos következményt fűz múltbeli tényhez.
Sértheti a jogbiztonság alapelvét, mert személyre szabottnak lehet tekinteni.
A szabály egy konkrét politikus Orbán Viktor kizárására jön létre (lex Orbán Viktor).

Akkor lenne a módosítás demokratikus ha nem egy konkrét személy ellen irányulna, azaz nem számolná bele a múltat.

A jelenlegi miniszterelnök jogszerűen töltötte be a tisztségét, ezért vitatható, hogy egyetlen személy kivonható-e az általad említett általános védelemből, ami a jogból következik.

A módosítás korlátozná a választói akaratot is. Ha a választók újra megválasztanának valakit,
történetese O.V-t, akkor miért tiltja meg a rendszer?

"Pl az amerikai 22. alkotmánymódosítás vonatkozott Hedgar Hoover-re is, aki 1929-1933 közt volt egyszer elnök; őt már csak még egyszer lehet megválasztani. (Abba beleírták hogy az nem vonatkozik az épp hivatalban lévő elnökre - Trumanra - de az sem volt jogilag szükséges)"

Az amerikai példa pont azt mutatja, hogy még egy szigorú cikluskorlátnál is igyekszenek elkerülni a visszamenőleges hatás látszatát, ezért gyakran beépítenek átmeneti szabályokat Senkit nem zártak ki utólag a politikai pályáról a múltja miatt.

Tehát a módosítás akkor lenne jogilag tiszta, ha tartalmazna hasonló kitételt. Tudom, hogy erre nincs politikai akarat!
  Láttunk már olyat, hogy valami idilli módon indult, azután vállalhatatlan mocsoksággá formálódott. Elég, ha csak a katolicizmusra gondolunk. Jézus megkérdőjelezhetetlenül tiszta szavai jelentik az alapkövet, melyre idővel barbár mészárszék épült: keresztes háborúk, boszorkányégetések,…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.11 16:55:02
@valis47:

"Merkelynek ez a Boldi a cipőfűzőjét sem köthetné be."

Nem egy liga, az biztos!
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.12 21:42:41
@Boldeone2:

Tehát demokrácia van Magyarországon. Pátversenyben legyőzhető a kormány. Eddig ennek az ellenkezőjét állítottátok!
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.12 22:38:34
@Boldeone2:

"Alig hittem magam is, hogy 16 év önkényéből ki tudunk valahogy szabadulni egyszer."

Újra 2/3 van, ellenkező előjellel. A puding próbája az evés!
  Több tucatnyi szempont létezik, melyek alapján összehasonlíthatnánk Orbán Viktort és Magyar Pétert. Intelligencia, rátermettség, kommunikációs készség, politikai rutin, hitelesség, vezetői alkalmasság, integrációs képesség, eredettörténet, munkabírás... hadd ne soroljam. Ezek mind fontosak, sokak…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.06 15:36:07
@Boldeone2:

"Karácsony az ideológusa a városnak..."

Ő túlterjeszkedett a városfejlesztési vízión, ami nem feladata.
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.06 15:38:01
@valis47:

Kinek a pap, kinek a papné!
atomic power 1986DucaDuca 2026.04.07 08:06:46
@Boldeone2:

"Az elmúlt 36 év egyértelmű bajnoka volt Orbán, mára viszont új - valóban esélyes - bajnokjelölt van, aki Orbánnal is orbánabb..."

Eddig azt hittem O.V-vel van bajotok! Azt se tudjátok, mit akartok. Ha meglátom a TV-ben elkapcsolom, kikapcsolom, nem hogy meg is halgassam. Egy normális embernek az mazochizmus. Amilyen körülmények között indult, eleve kizárja minden erkölcsös, normális ember érdeklődését! Az, hogy az EU ezt az embert futtatja, mindent elmond magáról az unióról. Magyarország többet érdemel!
  Fogalmam sincs, honnan került a könyvespolcomra. Több hozzátartozóm is eltávozott mostanában - bármelyiküktől örökölhettem. Fogalmam sincs, miként került a bakancslistámra, s miért pont ezt választottam ki néhány nappal ezelőtt. Sok száz kötet közül válogathattam.   Walter Jens Az utoló vádlott…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.29 15:48:40
@Boldeone2:

"Ez nem mindig előny! Sőt, a válságokra így érzékenyebbek vagyunk!"

Ez igaz, ezért kell fejleszteni jobban a szolgáltatási szektort is. Románia viszont sérülékenyebb makrogazdaságilag: lényegesen magasabb és strukturális jellegű költségvetési hiánya és a nagy folyó fizetési mérleg hiánya miatt.

"A forint árfolyama nem ezt mutatja! A világon az egyik legmagasabb kamat itt van, kb mexikói, dél- afrikai szintű EU - tagként. Mégis, az egyik legsérülékenyebb fizetóeszköz!"

A magas kamatnak az államadósság relatív nagysága is oka, de ebben az EU-nak is szerepe van, mert pénzügyi nyomás alá helyezte Magyarországot. A kockázati prémiumot Magyarországnak kell megfizetni.
A sérülékenységet az okozza, hogy teljesen szabadon lebeg a forint és nagyon gyorsan reagál a változásokra, így gyors visszajelzést ad a gazdaságirányításnak. Viszont ennek az ára nagyobb volatilitás és rövid távú instabilitás. A lej árfolyama mesterségesen stabilabb pályán van tartva, ez jobban elrejti a problémákat. Válságban általában a mesterségesen stabilizált devizák omlanak össze, nem a szabadon lebegők.

"Akiknek " esze volt" már bementek az eurozónàba, vagy alapból hitelesebb pénzpolitikát ( cseh, lengyel) folytató államok"

Csehek, lengyelek is alkalmaztak időnként erős kamatemeléseket volatilitás is volt, csak kisebb mértékben.Magyarország, Csehország, Lengyelország számára, mivel nagy exportgazdaságok, fontos a rugalmasság saját monetáris politikájukban. Nem akarják feladni az árfolyamrugalmasságot. Ez főleg válságban előnyös. A devizát leértékelhetik, ami segíti az exportot és az alkalmazkodást az új helyzethez.

"Nagyvárad prosperál"

Nagyvárad, Kolzsvár nem országátlag, hanem jól pozicionált regionális központok, ahová
koncentráltan érkeztek erős EU-s fejlesztési források.

"Az emberek többet költenek, maguk kisker multik több árut forgalmaznak mint Magyarországon. A gazdagok jóval gazdagabbak..."

Akkor át kell költözni Nagyváradra. Nincs is messzire Debrecentől. Ilyen egyszerű!
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.29 20:24:36
@Boldeone2:

"- Mi történt 2020 és 2025 között?Ja, ebben a periódusban stagnált a GDP ..."

Hát ha nem ezen a bolygón éltél, akkor elmesélem:

Sokksorozatokkal teli ciklus volt! COVID sokk, lezárások, ipari leállások, túlkereslet kilengés, inflációs -és kamatsokk, gazdasági visszaesés, energiaár sokk, háború.
A 2022-es energiaár-sokk Európa egyik legfontosabb gazdasági válságpontja 2008 óta, mert nem egy sima válság volt, hanem egy strukturális költségszint-ugrás.
2022-ben az energiaárak (földgáz, villamosenergia) Európában elszálltak.
Az energiaár-sokk legjobban az iparosodott országokat érintette. Az energiaintenzív ágazatok miatt az ipari termelés költsége gyorsan nőtt. Magyarország ipara energiaintenzív, az FDI-alapú autóipari és akkumulátoripari termelés különösen érzékeny az energia-és import árakra és a globális ciklusokra. Arányaiban minket érintett legjobban a sokk. Csehország ipara kevésbé energiaintenzív egységnyi GDP-re vetítve, illetve más az ipari mix, mint Magyarországon. Románia részben hazai energiával és nagy belső fogyasztással tudta tartani a GDP-t, Lengyelországnak a saját szén és nagy belső piaca segített. GDP-jének csak 40%-a van az exportból, míg a magyar GDP 80 %-a exportból ered. Ez kisebb kitettséget jelent a globális változásoknak.

<<<"Jelenleg nem látszik, hogy tartósan nagy hiány alakulna ki. Akkor van gond, ha nem követi exportbővülés. "

- Márpedig az nincs>>>

Van!

tradingeconomics.com/hungary/exports

Exports: last 11468.14, previous 10888.64 EUR Million Jan 2026

"4 év stagnálunk..."

Elsírom magam!

2024-ben egy átlagos magyar gazdasági teljesítménye vásárlóerőben mérve kb. 31%-kal magasabb, mint 2020-ban.

www.ksh.hu/stadat_files/gdp/hu/gdp0080.html

"- Romániában éppen csökken a költségvetési hiány, a szükséges kiigazítások megtörténtek, nálunk meg nő.. 6,8 vs 5%..."

*Az idei lehet a harmadik egymást követő év, amikor a magyar költségvetés hiánya alacsonyabb a lengyelnél, ráadásul akkor, amikor Magyarországon választásokat tartanak. *

*A magyar hiányadatnál szinte mindenhol magasabb számokat látunk: Romániában 7,6 százalék, Lengyelországban 7 százalék, Szlovákiában pedig 5 százalékos volt 2025-ben az eredményszemléletű deficit.*

*A gazdaság a megszorítások miatt gyakorlatilag padlót fogott, a korábbi bezzegország tavaly 0,6 százalék tudott bővülni. Ez persze nem független attól, hogy 2025 nyara óta csökkennek a reálbére a 9 százalék fölötti infláció miatt.*

www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2026/03/magyar-koltsegvetes-hiany-nagy-marton-lengyel-deficit.

"Ja és ott a GDP 59%a az államadósság, nálunk kb 74%..."

*2026 első hónapjában 9,62 százalékkal nőttek a fogyasztói árak. Az élelmiszerárak 7,86 százalékkal voltak nagyobbak, mint 2025 januárjában, a nem élelmiszer jellegű termékek 9,99 százalékkal, a szolgáltatások pedig 11,59 százalékkal drágultak.A legnagyobb arányú áremelkedést a villanyáram (59,33 százalék), a vasúti közlekedés (24,40 százalék) és a kávé (24,66 százalék) esetében regisztrálták.*

*Tizenegy hónap alatt 156,631 milliárd lejjel (mintegy 11 609 milliárd forint) nőtt az adósságállomány, a GDP-arányos adósság pedig 5,4 százalékponttal. 2019 decembere óta a román államadósság abszolút értékben megháromszorozódott, míg GDP-arányosan 25 százalékponttal emelkedett.*

www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2026/02/roman-romania-allamadossag-gdp-adossag-hitel-besorolas
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.30 09:22:45
@Boldeone2:

"Ekkora egy kamu embert! Eddig majdnem komolyan vettelek, bár unom a veled való kommunikációt! Ember, 2020- ban a covid éve volt. Utána a GDP visszatöltötte a kibocsátási rést!"

A kérdésed így hangzott:

<<<"Atomic power 1986DucaDuca2026.03.29. 20:24:36
@Boldeone2:

"- Mi történt 2020 és 2025 között?Ja, ebben a periódusban stagnált a GDP ...">>>

Korrekt választ kaptál!
Egy főre jutó GDP, vásárlóerő-paritás alapján [USD]*

2020: 35 515 USD, 2022: 43 901 USD

Volt egy visszapattanás, de 2022-re már magasabb volt a érték, mint 2020-ban.
A 2019-es értéknél is magasabb volt: 35 608 USD

www.ksh.hu/stadat_files/gdp/hu/gdp0080.html

Ezen a grafikonon is jól látszik:

tradingeconomics.com/hungary/gdp-per-capita-ppp

A gazdaság V-alakú kilábalást mutatott, amely során a GDP túllőtte a válság előtti szintet.
(overshooting recovery)

Először gondolkozzál, utána vagdalkozzál!

"A lengyel gazdaság 3+3,6%- al tudott bővülni 2024 és 2025- ben!"

Igen! A lengyelek a 2008-as pénzügyi válság idején is növekedni tudtak! Lengyelország volt az egyetlen EU-tagállam, amely nem esett recesszióba.

Több ok együttálássa okozza ezt a kivételes lengyel helyzetet.
A GDP-t a fogyasztás pörgette, mert növekedtek a reálbérek. Nálunk a korábbi infláció miatt a háztartások óvatosak maradtak, a fogyasztás csak lassan állt helyre. 2023-ban Magyarországon kb. 5–6 százalékponttal magasabb az infláció, mint Lengyelországban, ami nagyon nagy különbség makrogazdaságban. Magyarországon azért volt magasabb az infláció, mert a forint jelentősen gyengült, aminek elsődleges oka az import energia drágulása volt. A lengyeleket ez kevésbé érintette, más az iparszerkezet, kevésbé energiaintenzív, van saját szenük is.
Az inflációs nyomást a 2022-es választások is növelték (választási költekezés).
Egyes vállalati szektorokban a cégek nagyobb áremeléseket érvényesítettek (profitmarzsok), mi szontén növelte az inflációt.
A magas infláció a reáljövedelmek csökkenése útján visszafogta a fogyasztást, ami a GDP növekedés egyik legerősebb faktora!
Magyar gazdaság erősen függ az exporttól és az ipartól. A lengyel kevésbé exportvezérelt. Nálunk a GDP 80%-a az exportból adódik, a lengyeleknél ez 40%. Nagyon függünk a német ipartól, ami szintén visszaesett. Lengyelország a sokkal nagyobb belső piaca és a német ipartól való kisebb függése miatt ellenállóbb volt.
Mindeközben Lengyelország az EU-s forrásokhoz is jobban hozzáfért az említett időszakban.
  Mindannyian ismerjük a régi kommunista trükköt: ha vaj van a fejeden, vádold meg ellenfeledet ugyanazzal! Ha az ellenzék nyilvánvalóan a hazát árulja, akkor az a minimum, hogy a kormányoldalt is megpróbálja besározni, mondván: ők sem jobbak semmivel. Innen ered a Putyin-pincsi csúfolódás és az…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.23 08:37:18
@fkv.115:

Mindig a remény hal meg utoljára!
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.23 10:19:09
@Boldeone2:

"- A lószart stabilizálja! Kb semmit nem jelent, mintjárt 7,4 % lesz a 10 éves államkötvények hozama, a forint is óriásit zakózott, 2 hét alatt 22 Ft - al romlott az árfolyama, sőt az egyik legrosszabb feltörekvő piaci pénz lett, mivel a piac számára egyre nyilvánvalóbb az ország sérülékenysége"

Jelenleg a forint ingadozás a normál sávban van (380-420 Ft/euró). Az infláció kezelhető, MNB kézben tartja, már nem kényszerül extrém kamatokra, állampapír hozamok tekintetében "bezzeg" Romániával egy szinten vagyunk, nincs tömeges tőkemenekítés, a CDS országkockázat közees kockázat kategória.
A Trump-féle védőpajzs jelenleg irreleváns.

"Egy Magyar - kormány rövid távon javíthat a megítélésen"

Az a kérdés, hogy más területeken milyen árat fizetne ezért az ország!
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.23 10:20:07
@Boldeone2:

"Egy Magyar - kormány rövid távon javíthat a megítélésen"

Hosszú távon kell gondolkodni!
    1996-ban diplomáztam. Harminc év távlatából is tisztán emlékszem a reklám szakirányon tanult alapvetésekre. Természetesen már akkor is téma volt a celebek szerepeltetése a különböző társaságok marketingkommunikációjában. Akkortájt arról szólt a fáma, hogy hiába népszerű Kern András vagy Nagy…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.19 10:38:34
@bomberhopper:

"De valahogy nem hallom az európai gazdasági sikerek dübörgését."

Az USA nominális GDP részesedése a globális gazdaságból kb. 2,6%-kal, az EU részesedése kb. 4.9%-al csökkent relatíve 2022–2025 között.

Az EU versenyképessége 0,7–1,2 százalékponttal csökkent az említett időszakban. A versenyképesség ilyen mértékű csökkenése az EU teljes globális versenyképességi súlyának kb. 4–7%-os visszaesését jelenti relatív értéken.
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.19 11:22:23
@Boldeone2:

"- Csak készül a háború lehetőségére! Erre a politikára van szükség hosszú évtizedek óta!"

Ez a politika folyt hosszú évtizedek óta! Eredménye, hogy a NATO konvencionális ereje (katonai létszám, technológia, hadihajók, repülőgépek) jóval nagyobb. Milyen háború lehetőségére készül? A gyengébb megtámadja az erősebbet, vagy fordítva?

"Ha Putyin holnap abbahagyja, akkor rögtön béke lesz. Senki más nem háborúzik!"

Most is béke van Európában, nekünk nem kellene magunkra húzni mások háborúját, mint ahogy az iráni háborúba sem avatkozunk bele!

"Európa biztos nem fenyegette Oroszországot és Ukrajna sem."

Konkrét fenyegetés nem volt, de a NATO keleti tagállamokban állomásoztatott erői növelhették a katonai nyomás érzetét Oroszországban. Az EU és az Egyesült Államok támogatták Ukrajnát katonailag is, és már a háború előtt közelítették Ukrajnát a NATO-hoz.
Ezt a helyzetet transzformáld az észak-amerikai térségbe és helyettesítsd Oroszországot az USA.val, Ukrajnát Mexikóval. Tudod mi lett volna?

"Tehát legyen ruszki gyarmat/ vazzalus állam? "Vót már" ilyen...Pár évszázadokon át...Nem jött be.."

Venezuela is az lett/lesz és Kuba is erre a sorsra jut hamarosan.

"Inkább harcolnak és ahogy látom a front helyzetet: jól állanak."

Joguk van hozzá, csak Magyarországot hagyják békében.

"A szabadság ára mindig drága!"

Csak ne a magyarokkal akarják megfizettetni...többek között.
  Petőfi Sándor költő. Jókai Mór író. Vavári Pál történész, tanár. Irinyi József ügyvéd, újságíró. Degré Alajos ügyvéd. Nem sorolom tovább; a márciusi ifjak csaknem mindegyike értelmiségi, többnyire jogász végzettségűek. Ők a kor influenszerei, akik pallérozott műveltséggel és végiggondolt…..
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.15 18:07:40
@Boldeone2:

"Mi csak jót akarunk az országnak!"

A politikában a szándék olcsó, a következmény drága!

"Orbán Viktor beláthatná már, hogy ő maga az oka az összes megoldatlan bel- és külpolitikai problémának!"

Nem! Nem O.V, az oka a problémáknak, hanem Ő az, aki a problémás nemzetközi környezetben a magyar érdekek mentén kormányoz!

"Új kormány kell és "láss csodát" , minden bel- és külső konfliktus megoldódik!"

Minden választás következménye új kormány! Nagyon naív vagy, ha azt hiszed, hogy a társadalmi megosztottság "láss csoda" módjára megoldódik, akárki kormányoz!

"Visszatérünk oda, ahová tartottunk"

A világ alaposan megváltozott, ugyanoda nem lehet visszatérni!

"Orbán nem érti a maga negatív szerepét, de ezen nem csodálkozom..( zéró önreflxió...)"

Ez politikai nézőpont kérdése: van akinek negatív, van akinek pozitív a szerepe!

"Egyúttal sajnálom is, komolyan mondom...A változást ő sem tudja megállítani, csak az ideje kérdés, hogy a nagy bajnok még utoljára megvédi nehezen a címét, vagy már kikap..."

Nem kaphat ki, mert a mai nemzetközi és hazai viszonyok mozgósítják a magyar társadalom többségét, amely mentálisan és kulturálisan nemzeti-konzervatív orientációjú. Különösen identitás, szuverenitás, migráció, család és vallás tekintetében. Háború kérdésében pedig abszolut békepárti! Ezt a tömeget két nemzeti párt képezi le a választáson: kormánypártok és a Mi Hazánk Mozgalom. Mozgósítási feladat ennek a két pártnak megszólítani és elvinni a szavazóurnákhoz ezt a legnagyobb társadalmi réteget.

"Láható, hogy gyökeresen más az ország, mint 4 éve...Ezzel az abszurd ukránellenes propagandával szerintem egy józan embert sem lehet megszólítani"

Ukrajna jelenleg nem alkalmas az uniós tagságra. Ezt mindejózan ember tudja. Más uniós országok vezetői is tisztában vannak ezzel, csak magyar kormány meri kimondani. Ez nem ukrán ellenesség, ez a magyar érdek védelme. Az ukrán tagság ráadásul védelmi kötelezettséget is jelentene az unió számára az Alapszerződés 42. cikkének 42.7. pontja szerint.

"Minden rosszabb lesz, ha újra Orbán győz, mert ennek az esztelen osztogatásnak együtt fizetjük meg az árát"

Ezzel azt akarod mondani, hogy ellenkező esetben egy ellnzék által felállított kormány megszüntetné a szociálpolitikai intézkedéseket, amit "osztogatásan" nevezel?

"Ha Magyar győz, új közteherviselés jön, igazságosabb. Az EU források is hazajönnek, mert az EU is Tisza- kormányt akár"

Az EU forrásoktól nem lehet Magyarországot megfosztani. Ha máshogy nem megy, meg lesz vétózva az uniós költségvetés! Az éremnek két oldala van!

...

-
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.15 21:37:55
@Boldeone2:

"- Dehogynem lehet! Már kb félmillárd eurót végleg elbuktunk, a többi meg függőben, és szerintem marad is így, új mechanizmusok vannak, mint pl az úgynevezett minősített többség"

A minősített többség alapvetően más Tanácsi döntéseknél használatos: pl.: belső piac, külügyekben egyes esetekben. Az éves költségvetés elfogadása a 314. cikk szerint Tanácsi egyhangú döntést igényel. Ahhoz, hogy a minősített többség alkalmazható legyen, módosítani kellene a Tanács döntéshozatali szabályait, ami szerződésmódosítást feltételez.
A szerződésmódosítást minden tagállamnak jóvá kell hagyni.
A magyar kormány tárgyalási eszközként használhatja a vétót a még felfüggesztett EU-s forrásokkal kapcsolatban. Eredmény lehet a felfüggesztett források feloldása vagy a jogállamisági mechanizmus enyhítése. Erre volt már példa: 2020–2023-ban Magyarország és Lengyelország vétózott a költségvetés és a helyreállítási alap elfogadásánál. A megoldás politikai kompromisszum volt nem pedig minősített többségi döntés.

"Orbánt semlegesíteni fogják, mert egyértelműen belső ellenség. Olyan bomlasztó, aki az orosz érdekeket képviseli!"

Hülyeség! Ha ez igaz lenne, akkor az USA elnöke és a magyar ME között nem lenne az a kapcsolat, ami ma megvan. Egy széteső EU instabilitást, biztonsági és gazdasági problémákat okozna az USA-nak.

"A Tisza párt jobboldali párt, de ajánl valamit mindenkinek. Senki nem akar migránsokat, ez Orbán hazugsága."

Nem a Tisza párt számít, hanem az Európai Néppárt, amelynek a tagja.
atomic power 1986DucaDuca 2026.03.16 09:19:33
@Boldeone2:

"Erre ne számíts! Orbánt már ellenségnek tekintik a folyamatos vétói miatt. Nem engedni fognak, ha hanem még szorítani rajta, ha hatalomban marad..."

Az EU működése alapvetően kompromisszumokra épül. Egy uniós tagállam miniszterelnöke nem lehet ellenség, legfeljebb kemény tárgyalópartner. Mivel a költségvetéshez minden ország szavazata kell, az unió keresni fogja a kompromisszumot, hiszen nem csak a költségvetésről van szó, hanem sok más ügyről is, melyekben Magyarország támogatása is fontos. Korábban már kb. 10,2 milliárd eurós kohéziós forrást feloldottak igazságügyi reformokra való hivatkozással. Ez 2023. 12. 13-án történt. Az EU csökkenteni akarta a konfliktust O. V.-al azért, hogy ne blokkolja az Ukrajnával kapcsolatos döntést.
A következő költségvetési tárgyalás is valószínűleg nagyon kemény politikai alku lesz.
Egyébként ha egy ellenzék által alakított kormány lenne, akkor Ukrajna "elvinné" a megszerzett forrásokkal arányos öszegeket.
  Ülünk a pókerteremben, s pár óra játék után - mint mindig - előkerül a napi politika. Néhány gyűlölködő fikagép köpdösődését követően valaki így szól: "Én egyáltalán nem szeretem a Fideszt, de rájuk fogok szavazni. Miénk a legbiztonságosabb ország egész Európában, de talán világviszonylatban is.…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.12.15 18:55:27
@Boldeone2:

"Az agymosás olyan sikeres volt, hogy itt is egyes kommentelők az égig emelik a gyilkos Putyint ( Ducu)"

Ha tovább folytatod a hazugságaidat, az lesz a vége, hogy feljelentelek rágalmazásért!
BTK. 226.
  Lassan negyven éve foglalkoztat egy kérdés. Sokáig azt hittem, rajtam kívül senkit sem érdekel. Most, hogy egy kicsit utánajártam, azt látom, hogy a szóban forgó jelenség még nevet is kapott: "harmadik album szindróma" - így emlegetik. Arról van szó, hogy a legtöbb együttes életében a harmadik…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.12.13 22:25:56
@Boldeone2:

"Oroszország viszont az abszolút rossz, amely ellen muszáj fellépni, ha nem akarjuk, hogy Európa extrém rossz hely legyen!"

Gratulálok a differenciált megközelítéshez! Egy papucsállatka is komplexebben látja a világot!

"Lehet kritizálni az USA- t ott is voltak anomáiák, viszont az orosz állami politika célja a népirtás! Nem véletlenül lövik - SZÁNDÉKOSAN - a polgári lakosságot és az energia struktúrát"

Noam Chomsky szerint "az orosz pusztítás Ukrajnában semmi ahhoz képest, amit az amerikaiak csináltak Bagdadban!". Szerinte Oroszország megtehetné, akár hagyományos fegyverekkel is, hogy annyira élhetetlenné teszi Kijevet, mint Bagdad volt, és megtámadhatná az utánpótlási útvonalakat is Ukrajna felé. Oroszország harcmodorát az USA 2003-as iraki inváziója során tanúsított harcmodorhoz hasonlítja, azzal érvelve, hogy " az ENSZ-ellenőrök küldöttségeit vissza kellett vonni, amint megkezdődött az iraki invázió, mert a támadás olyan súlyos és szélsőséges volt... Ez az amerikai és brit háborús stílus. Nézzük meg az áldozatokat. Én csak a hivatalos számokat ismerem... a hivatalos ENSZ számok körülbelül 8000 civil áldozatról szólnak Ukrajnában. Hány civil áldozat volt, amikor az USA és Nagy-Britannia megtámadta Irakot?”

A becslések szerint több százezer ember vesztette életét közvetlenül a háború övetkeztében.
A Lancet című orvosi folyóirat 2006-ban közzétett tanulmánya szerint a háború kezdete és 2006 vége között körülbelül 654 965 iraki civil halt meg közvetlenül vagy közvetve a háború következményeként. A becslés szerint ezek közül a legtöbben lövések, bombázások, vagy az infrastruktúra megsemmisítése következtében vesztették életüket.

Chomsky: "a háború kitörése óta Kijevbe utazó külföldi méltóságok száma bizonyítja Oroszország visszafogottságát, ami szöges ellentétben áll Irakkal. Amikor az USA és Nagy-Britannia darabokra zúzta Bagdadot, ment-e külföldi vezető Bagdadba? Nem, mert amikor az USA és Nagy-Britannia háborút indít, akkor az ütőérre mennek."

Putyin nem jobb mint Hitler! "

Nagyítóval vizsgálva sem látom az orosz politikában a szélsőséges rasszizmus, antiszemitizmus, az európai zsidóság, a romák és fogyatékossággal élők, melegek teljes kiirtására való törekvést. Aligha hihető, hogy egy Hitler típusú vezetőt a globális dél (a világ lakosságának mintegy kétharmada, fejlődő és feltörekvő országok lakossága) elfogadna!

"Ő is " végső háborút akar"

Az orosz katonai doktrina szerint a végső háborúra akkor kerülhet sor, ha Oroszország létfontosságú nemzetbiztonsági érdekei kerülnek veszélybe.

"Én - és az európai többség, csak azt mondjuk: Si vis pace para bellum!"

Egyetértek! Ez tartja fenn a békét és az atomfegyverek. Ebbe viszont nem fér bele az, ahogy a NATO főtitkár és a francia vezérkari főnök hisztérizálja a lakosságot. Megfontolt, nyugodt, de magabiztos nyilatkozatokra van szükség, nem harcias szólamokra, amikre hasonló válaszok jönnek.

"Gyenge Oroszország= szabad és vidám Európa!"

Egy gyenge és instabil Oroszország nem biztos, hogy boldoggá tenne! Ez könnyen belpolitikai zűrzavart, szeparatizmust eredményezhetne, egy olyan hatalmi vákuumot, amelyet szélsőséges nacionalista csoportok, akár iszlamisták tölthetnek ki. Ez destabilizálhatná a régiót, és kiszámíthatatlan következményekkel járhatna Európa számára. Mindez a legnagyobb atomhatalom destabilizálása lenne. Az is előfordulhatna,hogy Kína nyomulna be a posztszovjet térségbe! Ettől sem lennél boldog! Szerintem maradjunk a józan ész határain belül!
atomic power 1986DucaDuca 2025.12.14 14:41:08
@Boldeone2:

"Tőled biztos komplexebben, aki a gyilkos orosz rezsim feltétlen prókátora"

Nem vagyok rajta a Kreml fizetési listáján. Nem fűződik érdekem semmilyen prókátorsághoz. Az, ha nyugati politológusokkal egyetértek a nyugati geopolitika egyes elemeinek kritikájával, felhagyva az ideológiai merevséggel, még nem jelent orosz érdekképviseletet.

"Hagyjuk már a hülyeséget! Chomsky egy rossz kommunista!"

Most is ideológiai alapon ítélsz, nem a pragmatikus realizmus alapján! Meddig lehet szerinted csinálni, hogy ha valamilyen vélemény nem felel meg az ideádnak, akkor rögtön jelzőkkel személyeskedsz? Engem nem az érdekel, hogy ki mondta, hanem az, hogy mit mondott és megfelel-e a valóságnak!

"A legtöbb iraki nem amerikai fegyverek által, hanem a polgàrháborúban halt meg"

A 2006. október 11-én közzétett második Lancet felmérés 654 965 háborúhoz kapcsolódó többlethalálesettetl számolt, ami a lakosság 2,5%-át jelentette 2006. június végéig. 601 027 haláleset erőszaknak volt köszönhető. Ezek 31%-át (186 318 fő) a Lancet felmérésben az USA vezette koalíciónak tulajdonították.

A többiek az invázió utáni destabilizáció miat kialakult polgárháborúban, etnikai és vallási konfliktusokban és az ISIS felemelkedése miatt haltak meg. Ezek is közvetlen következményei annak a döntésnek, hogy 2003-ban lerohanták Irakot, medöntötték a rezsimet és ennek következtében politikai vákuum alakult ki, mivel az állam felbomlott!

"Be kell vezetni a liberális, plurális rendszert. Az elnöki rendszert meg kell változtatni, abba már Putyin belenyúlt a maga érdekében A szilovik elitet - amelyik a sok bajt hozta a világra- felelősségre kell vonni! Ebben látom a jövőt!"

Az ilyen kívülről irányított, exportált társadalom mérnökösködés ugyanúgy hatalmi vákuumot idézne elő Oroszországban, mint Irakban. Csak itt valóban vannak tömegpusztító fegyverek, a legtöbb a világon.

Abba kellene már hagyni a szórakozást a demokrácia exporttal!

"Az orosz ellenzék rendkívül intelligens emberekből áll"

De még olyan híres disszidensek is, mint Alekszandr Szolzsenyicin és Joszif Brodszkij is ragaszkodtak ahhoz, hogy Ukrajna szerves része az orosz történelemnek, sőt, Oroszországnak is.
  Én már semmin sem lepődöm meg. Annyi hülyeséggel találkozom, hogy csak kapkodom a fejem.    Hétfői hír: egy angol özvegyasszony elhitte, hogy Jason Momoa szerelmes belé, és közös otthonukat építi Hawaiin. A nő 50 évig tartó házasság után özvegyült meg, majd követni kezdte a színész rajongói…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.12.05 18:11:21
@Boldeone2:

"Ez egy történelmi csoportosítás. De, most, 21. században már csak a nyugati szellem uralkodik.Mindenki nyugati módra akar élni Afrikától a Közel-Keletig..."

Ez egy valós idejű, jelenre is érvényes csoportosítás! Ha nem így lenne, akkor az USA nem igyekezne minden erejét például Kínára összpontosítani! A nyugati világ kezdi elveszíteni gazdasági primátusát. Kína saját gazdasági modelt épít, gazdasága a globalizált gazdaság, a piacok egyik legfontosabb, egyre inkább domináló szerepét tölt be.
Kína építi soft power-jét, azaz a kulturális befolyást.(kínai filmek, kínai oktatás és Kínai Nemzetközi Rádió) segítségével. A konfucianizmusnak egyre inkább globális hatása van.

Hosszabb elemzéssel ki lehet mutatni, hogy további 6 civilizáció is élő és aktív kultúrák a 21. században is, amelyek különböző formákban és intenzitással hatnak egymásra és a globális világrendre!

"A tudomány 95%- a is a nyugati országokban születik...
Nincs más civilizáció"

Kína nagyon gyorsan fejlődik technológiailag. Egyre inkább versenyképes alternatívát kínál a nyugati technológiai nagyhatalmakkal szemben.

Technológiai iparágak: Kína a telekommunikáció, okostelefonok, digitális fizetés, 5G és más kulcsfontosságú technológiai ágazatokban is világvezetővé vált. A kínai cégek, mint a Huawei, Alibaba, Tencent és Baidu nemcsak hazai, hanem nemzetközi szinten is jelentős szereplőkké váltak.
atomic power 1986DucaDuca 2025.12.05 21:24:24
@Boldeone:

"Egyedül Kína az, amelyik megpróbál és tud versenyezni a nyugattal, de 1,3 milliárd emberről beszélünk!"

Nem egyedül! Ott van India is. India önálló civilizáció és egyre inkább meghatározó szereplővé válik globálisan. India gazdasága és középosztálya az egyik leggyorsabban növekvő a világon. Az indiai tech-ipar, a szoftverfejlesztés és a digitális szolgáltatások a világ egyik vezető központja. A Tata Consultancy Services (TCS) vagy az Infosys az IT szektorban globális szinten is befolyással bír. India kulcsszerepet játszik a globális gyártási láncokban is.
India kulturális befolyása is világszerte érezhető. Az indiai filmipar (Bollywood) az egyik legnagyobb filmipari központ a világon, és az indiai kultúra, tánc, zene és divat világszerte elterjedt.

"Viszont kulturális hatása kb nulla a világra. Nem is nagyon próbálkoznak...A Föld lakosságának kb 99%- a fogalma sincs a kínai kultúráról"

Buta beszéd! Kína közvetlen vagy közvetett kulturális hatása a Föld lakosságának 50-60%-ára is kiterjed. A mandarin az enyelv az ENSZ hivatalos nyelve, és több mint 1 milliárd ember beszéli. Ez a világ legnagyobb beszélt nyelve! Emellett a kínai nyelv tanulása és a kínai kultúra iránti érdeklődés is folyamatosan nő a világban. Jelentős kínai diaszpóra él a világ sok országában (pl. USA, Kanada, Malajzia, Indonézia, Fülöp-szigetek, Afrika, Európa). A diaszpórák terjesztik a kínai kultúrát.
A kínai filmipar (Bruce Lee, Jackie Chan, Zhang Yimou) világszerte népszerűek. A TikTok az egyik legnépszerűbb közösségi média platform lett, amit az emberek világszerte használnak.
Ha figyelembe vesszük a kínai diaszpórát, a nyelvet, a filmet, a technológiai és gazdasági hatásokat, akkor a Föld lakosságának több mint felére, azaz kb. 4-4,5 milliárd emberre van közvetlen vagy közvetett hatással a kínai kultúra.

"A kínaiak brutál számban vannak jelen Debrecenben, de kb " semmit nem csinálnak" kb...A virágkarnevált szponzorálták, ami nagyon nem kulturális nyomulás"

Hány Kínai étterem van Debrecenben? Az nem kulturális "nyomulás"?

"Ez egy teljesen zárt kultúra! Ezzel szemben a nyugat teljesen nyitott: egyre többen akarnak nyugati és nem kínai módra élni"

A nyugati típusú "liberális demokráciák" bár még dominálják a globális politikai és gazdasági teret, a világ sok részén a társadalmak egyre inkább más típusú kormányzati rendszerek felé orientálódnak.

"Az egész szép lassan kezd kipukkani! Elég csak megnézni a gazdasági növekedést: szép lassan csökken, szinte minden évben. Az ország közepes jövedelmű ország marad, jó eséllyel...bár sok a gazdag ember, nagy orszag .."

Egy közepes jövedelmű Kína is hatalmas kihívás a Nyugatnak! A Nyugatnak ebben az esetben is alkalmzkodni kell a növekvő kínai befolyásához. A globális egyensúly továbbra is eltolódhat a Nyugattól Kína technológiai és gazdasági növekedése miatt.
Ha Japánnak és Dél-Koreának sikerült a magas jövedelmi kategóriába lépni, akkor a kínaiak mennyivel rosszabbak?

Emelkedő középosztály, és gyors technológiai fejlődés van Kínában!
    Hogy mi a baloldal? Mindenki tudja: balfácánok és balfékek gyülekezete, akik - ha tragikus balszerencse folytán hatalomra kerülnek - balfogást balfogásra halmoznak, így hozva balsorsot az adott nemzetre. És ami a legrosszabb: a memórájuk pont olyan, mint az aranyhalaké. Másnap - miután egy…..
  „Ha hazánk megfutamodik, mert nem tartja elviselhetőnek, hogy elveszítsük a gyermekeinket, hogy gazdasági áldozatokat hozzunk – akkor veszélyben vagyunk.” - ezek Fabien Mandon francia vezérkari főnök szavai, melyek a párizsi polgármesteri konferencián hangzottak el. Nem csoda, hogy hatalmas port…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.29 17:22:36
@Boldeone2:

"Az ukránok elvetik a teljes közös múltat, sőt, annak megtagadása a nemzeti identitás alapja"

Az ukrán társadalom azonban nem homogén, és az orosz (szovjet) múlt elutasítása is különböző mértékben volt (van) jelen a különböző régiókban és politikai irányzatok között. A nyugati és középső régiókban, különösen olyan területeken, mint Lviv, Ivano-Frankivsk és Ternopil (volt lengyel-litván területek), az ukránok hagyományosan ellenállóbbak voltak az orosz befolyással szemben, és erőteljesebb volt az ukrán nemzeti identitás megteremtésére irányuló vágy. Itt már a 2000-es évek elején is erősebb volt az oroszokkal való közös múlt elutasítása és a nyugati orientáció. A keleti és déli területeken, mint Donbassz, Harkiv, és Ogyessza, az orosz nyelv és kultúra nagyobb hatással volt a mindennapi életre. Itt sokkal több oroszbarát szimpátia volt (van) és a közös múlt elutasítása nem volt olyan mértékű. Itt az orosz nyelv használata és az orosz kulturális kötődések sokkal erősebbek. A nyugatbarát erők az EU és NATO tagság mellett érveltek, míg a másik irányzat, az oroszbarát politikai erők (különösen a Janukovics vezette politikai tábor) inkább az orosz kapcsolatok erősítését szorgalmazták. Ukrajnában az orosz nyelv és kultúra továbbra is jelentős hatással van, különösen az ország keleti és déli részein. Az ukrán vezetés úgy igyekszik szuvetén nemzettudatot kialakítani az orosz (szovjet) befolyás leválasztása mellett, hogy más népek nyelvi és egyéb jogait csökkenti.

A banderista ideológia a 2000-es évek végén és 2010-es évek elején erősödött, mivel több politikai erő és társadalmi csoport igyekszik Banderát nemzeti hősként tisztelni. Sok ukrán számára Bandera a függetlenség jelképévé vált, míg mások számára egy soviniszta, aki etnikai tisztogatásokért felelős. A szélsőjobboldali pártok, mint például a Szvoboda Párt vagy az Azov Zászlóalj a banderizmus támogatói. Ukrajna jelentős része, különösen az oroszajkú keleti és déli területeken, elutasítja a szélsőséges nacionalizmust, és inkább a befogadó, többnyelvű nemzeti identitás mellett áll ki.

"Ez a biztonsági rendszer úgy néz ki, hogy az orosznak "mindent" lehet:

- hiába írták alá a szovjet- német meg nem támadási egyezményt, az oroszok támadtak"

A SzU elfoglalta Kelet-Lengyelországot, valamint a balti államokat és Besszarábiát, mindezt a paktumban rögzített titkos protokolloknak megfelelően. A SZU-t Németország támadta meg, felrúgva a paktumot!

"hiába írták alá az ukrán államszerződést- ahol elismerték Ukrajnát"

Az 1991-es népszavazással megerősített ukrán Függetlenségi Nyilatkozat az ország semlegességét deklarálta- A 2008-as bukaresti NATO csúcson Tagsági Akciótervet fogadtak el Ukrajna számára, 2014. februárjában pedig nyugati segítséggel, erőszakosan, törvénytelenül megdöntötték a demokratikusan megválasztott kormányt, majd a kormány tagjait USA államtitkár hagyta jóvá.

"hiába írták alá a budapesti memorandumot"

Az csak szuverén, semleges országra vonatkozott.

"Tehát Oroszország és jogelődei egy lator, a nemzetközi jogot semmibe vevő állam! "

Mások sem veszik figyelembe a nemzetközi jogot! 2003 iraki invázió. A nemzetközi jog addig létezik, amíg a nagyhatalmak érdekei szét nem feszítik!
Sajnos ez van!
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.30 19:18:42
@Boldeone2:

"Ukrajna a mai napig - a nemzetközi jog szerint - szuverén és semleges ország,nem NATO - tag!"

Ahhoz, hogy egy ország elveszítse szuverenitását vagy annak egy részét, nem kell feltétlenül valamilyen szövetségi rendszerhez tartoznia. Ukrajna nemzetközi jogi értelemben szuverén ország, ez azonban formális, mivel nem rendelkezik gazdasági szuverenitással. A gazdasága teljes mértékben függ a külföldi pénzügyi támogatástól. A politikai döntéseit a kormány külső befolyás alapján kénytelen meghozni és a létezése is a külső pénzügyi támogatástól függ!
Nemzetközi jogi értelemben Ukrajna jelenleg semleges ország, mert nem tagja katonai szövetségnek, azonban de facto NATO tag:

1. Kitűzte célul a csatlakozást
2. A hadsereg modernizálása, katonai együttműködés fokozása, védelmi reformok
támogatása a NATO részéről
3. Katonai tanácsadók és fegyverek biztosítása a NATO részéről
4. Részvétel a nyugati katonai együttműködésben

Semleges ország nem lehet résztvevője egy geopolitikai konfliktusnak, amely Oroszország és a Nyugat között jelenleg zajlik!

"Egyébként egyszer az lesz, bàrmit csinál Putyin, mert a nemzetközi jog és a "békerend " szerint joguk van hozzá!"

Joguk van hozzá, de ez e legkevésbé múlik Ukrajnán!

"Ezért Trump is csak azt garantálja, hogy amíg ő elnök lesz, addig nem lesz Ukrajna NATO- tag, de törvénybe nem foglalják, mert nem lehet ilyet"

Nem is kell, mert a mindenkori geoplitikai helyzet fogja meghatározni, hogy lehet-e tag!

Párt fő pont a Helsinki Záróokmányból:

Nem teljes az összeállításod!

Az 1975-ös Helsinki Záróaktus VIII. fejezete kifejti a biztonság oszthatatlanságának elvét:

„A részes államok megerősítik, hogy egyikük biztonságát sem lehet mások biztonságának rovására biztosítani.”

Ez azt jelenti, hogy a tagállamok nem alakíthatnak ki olyan katonai szövetségeket, amelyek más országok biztonságát közvetlenül vagy közvetve veszélyeztethetik.

Az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) alapokmányában:

„A részes államok elismerik, hogy biztonságukat nem lehet egymás biztonságának rovására biztosítani, és hogy a biztonság oszthatatlan.”

A NATO Alapító Szerződés

A preambulumban és egyes cikkelyeiben a biztonság kollektív természetét írják le, ami az oszthatatlanság elvére is utal.

A Párizsi Alapokmány (1990)

A dokumentum hangsúlyozza, hogy az európai biztonság nem lehet egyoldalú, és hogy minden állam biztonsága együttesen kell hogy fejlődjön a kooperatív biztonság elvei alapján.

„A biztonság minden európai állam számára közös, és nem érhető el egyes országok biztonságának rovására.”

Oroszország és a NATO közötti megállapodások (1997)

A NATO-Oroszország Alapokmány 1997-ben rögzítette a biztonság oszthatatlanságának elvét azzal, hogy a két fél kölcsönös biztonságát nem lehet egymás rovására biztosítani.
A NATO és Oroszország Tanácsa (NRC) 2002-es megalakulásakor az egyik legfontosabb alapelv, amelyet mindkét fél elfogadott, a közös biztonság és a biztonság oszthatatlansága volt.

"Oroszország és a NATO nem érhetnek el biztonságot a másik fél rovására, és minden állam biztonságát tiszteletben kell tartani, figyelembe véve az összes fél érdekeit."

"Oroszország szinte minden pontját megsérti! Putler miatt van minden probléma!"

A biztoság oszthatatlanságának elve ütközik más elvekkel a jelenlegi geopolitikai helyzetben!

"Ezzel szemben forradalom volt az aranybudis, orosz báb elnökkel szemben! Azóta viszont volt 2 demokratikusabb választás, ahol már szuverén elnököt választottak!"

Ahhoz a forradalomhoz kellett egy kis külső segítség. Victoria Nuland, megbízott amerikai külügyminiszter-helyettes, politikai államtitkár 2013 decemberben személyesen találkozott az ukrán ellenzéki vezetőkkel és biztosította részükre a pénzügyi és technikai támogatást.
Az USA külügyminisztere, John Kerry is közvetlen diplomáciai kapcsolatba lépett a kormányellenes erőkkel. Az amerikai kormány, valamint az amerikai alapítványok, a National Endowment for Democracy, az USAID és az Open Society Foundations pénzügyi támogatással és szakértői tanácsadással segítették az ukrán ellenzéket.

Victoria Nuland befolyása nemcsak a diplomáciai tárgyalásokban, hanem az ukrán kormány összetételére és az új politikai vezetés kialakulására is kihatott. Az USA-nak meghatározó szerepe volt a kormány formálódásában.

Az új ukrán kormányt nagy mértékben amerikai diplomaták és politikai tanácsadók segítettek létrehozni. A beavatkozást és befolyásolást megerősítette a 2014 februárjában kiszivárgott telefonbeszélgetés, amelyben Victoria Nuland és Geoffrey Pyatt, az USA ukrajnai nagykövete arról beszéltek, hogy mely ukrán politikai vezetők képesek formálni az új kormányt.
Az új ukrán kormányba olyan személyek kerültek, akiket az Egyesült Államok és az EU támogattak.

Hiába volt azóta két választás, a mostani elnök sem szuverén! Maga az állam sem szuverén, csak papíron!

----------

"NEM AKARNAK SEM " puffer" , sem ütközőállam lenni........"

Nem tőlük fog függni!

l
atomic power 1986DucaDuca 2025.12.01 08:09:09
@Boldeone2:

"Pont annyira szuverén, mint a többi európai állam, amelyek szubenciókat kapnak. A különbség annyi, hogy Ukrajna a világ 3. katonai hatalmával háborúzik, ezért többet. De a politikai rendszerbe az adományozók nem szólnak bele, így szuverén"

A külföld nélkül nincs költségvetés, nincs katonai védelem. A külföldi támogatások feltételhez vannak kötve. Így volt már a háború előtt is, pl. az EU társulási szerződés kapcsán Ukrajnára kifejtett gazdasági, politikai nyomás, a háború kezdetén pedig a brit miniszterelnök térítette le az országot a békeszerződés elfogadásáról. Minél jobban függ egy ország a feltételekhez kötött külföldi támogatásoktól, annál kevésbé független. Ukrajna a túléléshez brutális katonai segítséget kap, ennek megfelelően kénytelen alakítani a külpolitikai döntéseit.
Az USA közvetlenül és közvetve is befolyásolja a NABU (Nemzeti Antikorrupciós Büntetőbíróság) munkáját, és erősen függ az amerikai támogatástól. Az rendeli a nótát, aki fizeti a zenészt.

"De facto sem tagja! Ha úgy lenne, akkor a NATO bevatkozott volna, harcoló csapatokkal, ilyenről szó sincs! A NATO tagállamok segítik Ukrajnát, önérdekből"

A NATO nem avatkozhat be harcoló csapatokkal közvetlenül a háborúba, mert Ukrajna formálisan nem tag, ezért rá nem vonatkozik az 5. cikkely szerinti kollektív védelem.
iOroszország a háború legelején figyelmeztetett arra, hogy ha a NATO közvetlenül beavatkozik Ukrajnában, az a nukleáris eszkaláció lehetőségét jelenti. A NATO nem kíván háborút Oroszországgal, mert az eszkaláció veszélyeztetné a tagállamok és az egész világ biztonságát.

"Oroszország támadja Ukrajnát, ez a konfliktus, ebből következik minden más! Adott egy lator állam, amely háborúzik! Ennyi."

A támadáshoz több olyan ok vezetett, amelyben Ukrajna sem ártatlan! Semleges politikát folytató országokat általában nem szoktak megtámadni. Ukrajna belső megosztottsága és politikai döntései hozzájárultak a katonai konfliktushoz!

"A NATO egy védelmi szövetség!"

A NATO beavatkozott olyan helyszíneken, amelyek nem közvetlenül kapcsolódtak az Észak-atlanti térséghez, például a Koszovói háborúban, az Afganisztáni háborúban, vagy a Líbiai intervencióban. Ezek a beavatkozások az USA globális politikai és gazdasági érdekeit szolgálták, nem pedig az európai biztonság közvetlen védelmét.

"Azt viszont SEMMILYEN egyezmény nem garantálhatja, hogy ne bővüljön toivább a NATO! Mert a nemzetek szuverenitását sértené!"

Ezért mondom. hogy a szuverenitás elve ütközik a biztonság oszthatatlanságának elvével. Ezt az ellentmondást csak egy új, átfogó európai biztonsági egyezmény keretében lehetne feloldani!

"Absztrakt hülyeség! Mi az hogy oszthatatlan biztonság??? Lényegében nem fogalmazható meg! Kinek a biztonsága? Az oroszé? Az ukránoké, az amerikaiké??"

Mindenkié! Az „indivisible security principle” azt jelenti, hogy a világ biztonsága nem osztható fel egyes országok vagy térségek között. Ez azt jelenti, hogy minden ország biztonsága összefonódik mások biztonságával, és ha egy ország biztonságát fenyegeti valami, az egész nemzetközi közösség biztonságát is veszélyezteti. Alapvetően a bizalomra épül!

"Ezt nem lehet patikamérlegen kimérni, de az látszik, hogy azok voltak bölcsek, akik nem vették soha komolyan az oroszok ígéreteit!"

Finnország egész jól elvolt évtizedekig az oroszok szomszédságában semleges országként!
Fenyegette valaki is?
     Hosszú évtizedek óta tudjuk, hogy Magyarországon mindenki ért a focihoz. Természetesen a politikában is minden honpolgár szakértőnek számít. Az utóbbi pár esztendőben kiderült, hogy nemzettársaink döntő többsége a pandémia és a háborús elemzések világában is otthonosan mozog. Néhány napja úgy…..
  Ki javasolta Budapestet a Trump-Putyin békecsúcs helyszínéül? Anyád! A fenti párbeszéd nagyot ment, a Fehér Ház szőke szóvivője hamar belopta magát a szívünkbe.   Karoline Leavitt 2019-ben diplomázott a Saint Anselm College-ban politikatudomány és kommunikáció szakon. 2023-ban ismerkedett…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.13 11:37:42
@elona:

"Te tényleg leállsz a Boldival vitatkozni? ...... amit írtál, abból egy szót sem ért meg...."

Kénytelen voltam, mert azt írta, hogy csak macskakörmözni tudok! Egyébként minden téma kimerítve, minden csak ismétlés, anélkül, hogy bármit elfogadna, ami nem felel meg a prekoncepciójának!
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.13 12:46:31
@GyMasa:

"Nem tudom megérteni, hogy lehet valaki bőven 100 millió feletti ingatlanvagyonnal, vagy havi 1-2 milliós fizetéssel, vagy felette, vagy családdal olyan hülye, hogy a fidesz ellen szavaz."

A jó anyagi helyzet még nem kizáró oka, hogy valaki ellenzéki legyen. Azt viszont én sem tudom megérteni, hogy valaki normális értelemmel ilyen botrányos alternatívát válasszon!
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.13 22:58:58
@Boldeone2:

"A vitának azért nincs értelme, mert te egy ÓCSKA PROPAGANDISTA VAGY, aki az orosz narratívák böfögi vissza! Én viszont az európai politikai konszenzust képviselem, illetve kb azt, amit Fukuyama vagy Anne Aplebaum mond a háborúról!"

Én meg Jeffrey Sachs és Emmanuel Todd véleményével hasonló állásponton vagyok.

Jeffrey David Sachs a Columbia Egyetem professzora:

"Három fő kérdés van, ami ehhez a háborúhoz vezetett. Az első a NATO Ukrajnával és Grúziával való bővítésének amerikai szorgalmazása, amelyet az ifjabb George Bush 2008-ban, a bukaresti NATO-csúcson szorgalmazott, és amelyet azóta minden amerikai kormányzat tovább képviselt. A második kérdés a Krím, amely 1783 óta az orosz Fekete-tengeri Flotta otthona. Oroszország – véleményem szerint érthető módon – eltökélt szándéka, hogy továbbra is az orosz flotta bázisa maradjon. A harmadik kérdés pedig a Donbasz, amely Kelet-Ukrajna túlnyomórészt orosz etnikumú régiója.
Ez a terület az ukrán függetlenség óta vitatott kérdés, és 2014 óta valóban a háború középpontjában áll. Mert az volt a kérdés, hogy mi a szerepe az orosz nyelvnek, az orosz kultúrának, az orosz ortodoxiának az ukrán társadalomban. Az egyik oldal azt mondta, hogy egy pluralistább társadalomra van szükségünk, amelyben az oroszok használhatják a nyelvüket. A nyugat-ukrajnai nacionalisták pedig főleg azt mondták: „Nincs nyelvi kompromisszum, csak az ukrán nyelvet használjuk”. 2014 után az országot az ukrán nacionalisták uralták. És bár volt egy megállapodás, a minszki megállapodás az autonómia megadásáról, a kijevi ukrán vezetők ezt csípőből elutasították, és azt mondták, hogy nem fogják végrehajtani. És ez volt a harmadik oka ennek a háborúnak."

Emmanuel Todd francia történész:

"Az USA csapdába esett Ukrajnában, és az Oroszországgal való konfrontáció középpontjában találta magát. Ez a csapda az ukrán nacionalizmus miatt alakult ki, és Washington illúziói miatt, hogy Oroszországot eltüntetheti. A Nyugat szörnyű szenvedésre ítélte Ukrajnát azzal, hogy azt az illúziót ébresztette benne, elegendő eszközzel rendelkezik."

"Te elmebeteg vagy?? Nincsenek " érdekszférák" az ENSZ alapokmány rögzíti a szuverén államok jogait"

Ekkora marhaságot mondani! Hogyne lennének érdekszférák! A nagyhatalmak beavatkoznak más országok belügyeibe akár katonailag, akár gazdasági nyomással. Az ENSZ alapelvei szerint az államok szuverenitása sérthetetlen, és minden ország egyenlő. Ez az elv azonban gyakran ütközik a nagyhatalmi érdekszférákkal, főleg ha az geopolitikai vagy gazdasági érdekeket érint.

A nemzetközi politikai realitások és a nagyhatalmi érdekek gyakran korlátozzák az ENSZ által deklarált az szuverienitási elvet. A hatalmi egyensúly határozzák meg, hogy ezek az elvek hogyan működnek a gyakorlatban.

Legfontosabb érdekszférák:

USA: Észak-Amerika, Csendes-óceáni térsége és Európa.
Kína: Ázsia, különösen Délkelet-Ázsia, valamint a Csendes-óceán térsége

Oroszország: Eurázsia, különösen a volt Szovjetunió utáni területek, valamint a Közel-Kelet.

A nagyhatalmak továbbra is igyekeznek befolyásolni, védeni érdekszféráikat különböző politikai, gazdasági és katonai eszközökkel.
    Laár Andrásban mindig is volt némi őrület. Pont ezért a szelíd, mosolygós őrületéért szeretjük. Ettől működnek a dalszövegei és a színpadi poénjai. Mostanában különösen zajlik körülötte az élet: összerúgta a port a zenekarával, a menedzsereivel és a családjával is. Pár napja Az elnöki fotel…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.08 14:39:24
@Ambiorix:

"A győzelmi jelentésekbe némiképp belerondít, hogy a mentességet csak 1 évre kaptuk meg......."

Te aztán tudod, végig ott ültél a tágyalásokon. Közelebb az elnökhöz, mint O.V., akinek biztos rossz a hallása vagy nem is érti mirl volt szó!
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.10 08:05:57
@Ambiorix:

"Ja, hogy Orbánék tartottak egy egyoldalú, amerikai részvétel nélküli sajttájt a fideszes csicskamédiának? Hát aztán az kurvára hiteles hírforrás."

Néhány tény:

1. Brüsszel elhatárolódik a washingtoni megállapodástól, mivel az teljes mértékben az Egyesült Államok joghatósága alá tartozik, és nincs hatással az EU energia- vagy szankciópolitikájára. Kérdés: miért határolódik el, ha a mentesség csak 1 évre szól? (A Bizottság célja az orosz olaj és gáz importjának 2027-ig történő megszüntetése)

2. Az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége által kiadott közlemény nem határozza meg a mentesség időtartamát

3. A mentesség fejében megkötött együttműködési csomag értéke hosszabb mentességet feltételez. (114 millió dollár értékű amerikai nukleáris üzemanyag vásárlás, 600 millió dollár értékű LNG-megállapodás és körülbelül 700 millió dollár értékű védelmi beszerzés) A logikus az, ha ezek a hosszútávú és nem kevés pénzbe kerülő programok hosszútávú mentességgel vannak ellentételezve.

4. A mentességről végleges információt akkor kapunk, ha az hivatalossá válik:

Az USA Külügyminisztériuma benyújtania a mentességi kérelmeket az OFAC-hoz, az Egyesült Államok szankciókért felelős pénzügyminisztériumához. Akkor fogjuk megtudni, hogy a „korlátozás nélkül” kifejezés időre vagy egyszerűen a behozható mennyiségre vonatkozik!
Addig csak olyan hírforrásokra támaszkodhatsz, mint pl. a BBC, amelynek a vezérigazgatója most mondott le "fake news" miatt!
  Egyesek szerint nem is kormányváltó, inkább rendszerváltó hangulat jellemzi Magyarországot. Orbán már a huszadik évét tölti miniszterelnökként, lassan utoléri Kádárt (aki pártfőtitkárként irányított). Néhányan egyenesen úgy érzik, mintha a nyolcvanas évek végén járnánk, amikor az MSZMP-től…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.03 15:26:48
@GyMasa:

"AZért ne feledjük el azt sem, hogy Ukrajna mára nyíltan ellenséges Magyarországgal szemben.
Teljes joggal érthető, hogy nem akarunk egy ilyen ellenséges országot határ nélkül a szomszédunknak."

Teljesen nyilvánvaló! Mint ahogy az oroszok sem akarnak maguknak ilyen ellenséges szomszédot!
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.03 16:45:00
@grundigg:

"Jók ezek a bullshitgenerátorral előállított szövegek."

Tudsz vele vitatkozni?
atomic power 1986DucaDuca 2025.11.03 18:06:35
@grundigg:

"Mármint tudok-e vitatkozni a bullshitgenerátorral előállított tartalmatlan szófosással?"

Azzal a linkkel kapcsolatban, amit a két O.V. nyilatkozatról becsatoltál!
  Nagy Ádám, a Fókuszcsoport nevű YouTube csatorna házigazdája helyes gyerek, de követői eddig sem az eszéért szerették. Jómagam akárhányszor látom, mindig azon tűnődöm, hogy miért foglalkozik politikával egy olyan fickó, aki szemmel láthatóan nem sokat ért a világból, s nem is igazán érdeklődik a…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.10.18 08:18:01
@Boldeone2:

"Ez egy provokáció Európa és Ukrajna ellen is!"

A provokáció az volt, amikor 2008-ban - miközben az ukrán lakosság többsége nem támogatta a NATO tagságot - a bukaresti csúcson "belengették", hogy Ukrajna NATO tag lesz.
A másk provokáció meg az volt, amikor egy pénzéhes, a háborúban üzletet látó kócos ember megakadályozott a háború elején egy békekötést!

Most meg ott tartunk, hogy már 16 éveseket is be akarnak sorozni az ukrán hadseregbe, akárcsak a nácik Berlinben a háború utolsó napjaiban. Mindehhez asszisztál az EU nevű "békeprojekt". Szégyen és gyalázat!

"Emeletes disznóság, egy tömeggyilkos gazemberrel parolázni Európa és a NATO " közepén"

Ez egy tárgyalás, amiről az unió elfelejtkezett!

"...Abszurd...Ha békecsúcs, akkor oda miért nem hívják meg Ukrajnát?"

Azért, mert a háború a bideni USA és Oroszország között tört ki. Ukrajna csak eszköz! Trump megpóbálja helyrehozni ezt a katyvaszt, amit támogatni kell!

Az USA eröltette, hogy Ukrajna NATO tag legyen, ami stratégia hiba volt 2008-ban. A NATO csúcson több szövetséges egyértelműen jelezte, hogy ellenzi Grúzia és Ukrajna csatlakozását a Tagsági Akciótervhez. Bush elnök a csúcstalálkozón kampányt folytatott, hogy rávegye őket a véleményük megváltoztatására, figyelmen kívül hagyta az aggodalmaikat. Az USA, Kanada, Lengyelország, Románia, a csehek és a balti államok határozottan támogatták Ukrajna és Grúzia NATO-tagságát, míg Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Hollandia és Belgium határozottan ellenezte ezt és a megbékélésre, a nem provokálásra helyezte a hangsúlyt, mivel mindkét ország Oroszország határán fekszik, és mindkettő volt szovjet állam. Hollandia figyelmeztetett: „Oroszország Ukrajnát saját történelmi és kulturális területének részének tekinti”

Összehasonlításképpen:

Macedónia Köztársaság (ma Észak-Macedónia) azért nem kapott meghívást a NATO-ba Görögország ellenállása miatt, ami a névváltoztatás körül fennálló vita miatt volt. Azzal érveltek, hogy a „Macedónia” név használata területi igényeket jelent Macedónia saját régiójára.

"Ha lesz tüntetés, az teljesen indokolt lehet..."

Szerintem is, ha a békéért tüntetnek!

"Nem békecsúcs lesz ez, hanem érzéketlen, nárcisztikus pszichopaták találkozója, de legalább ők kielégülnek..."

Az érzéketlenség azoknál van, akik ukrajnát háborúztatnák az utolsó ukránig, akik a háború vámszedői!

"Orbán az EU ellensége"

Nem! Az EU vezetése a saját polgárainak az ellensége! Egyre rosszabb helyzetbe viszi az EU-t gazdaságilag, politikailag, társadalmilag, kultúrálisan.

"Európa ezzel a putyini rezsimmel nem fog békét kötni, az egyértelmű."

Akkor kivel? Talán a marslakókkal?

"Trump egy kényszerűen eltűrt vezető, de messze nem barát"
Orbán ezen két ellenség európai " helytartója "

Te háttal ülsz a szípadnak?

"Ez a találkozó beleavatkozott a magyar belpolitikába is, most, amikor Orbán rosszul állt..."

Egyáltalán nem állt rosszul! A magyar belpolitikába brüsszeli kedvenceid avatkoznak bele, vastagon!

"Az időzítés "kitűnő" mikor jön Putler 23- án, esetleg nov 4- én?"

A német kancellár esetében is megkérdeznéd, hogy jön-e március 19-én?
atomic power 1986DucaDuca 2025.10.18 11:09:54
@grundigg:

"Emlékeztessük a moszkvai ügynököket arra, hogy Lavrov, Szijjártó Péter "barátja" (!!!!), miközben kárpátaljai magyarokat is gyilkoltat a fronton, a legutóbbi, alaszkai csúcsra "CCCP" feliratú pólóban érkezett."

Az ukrán hadseregbe nem az orosz külügyminiszter vonultatja be a kárpátaljai magyarokat!
A gorbacsovi SZU is CCCP volt! Az ukrán hadsereg az Európa-szerte a hitleri rezsimmel azonosított és szélsőjobboldali csoportok által használt Vaskereszt jelképével megjelölt Leopárd harckocsikkal harcol orosz területeken.

"És ha már szóba jött a 2008-as "provokáció", emlékeztessük a moszkvai ügynököket arra is, mit mondott akkor Orbán Viktor: "Meggyőződésem, hogy a NATO-csúcson legutóbb rossz döntés született. Ukrajnát is és Grúziát is fel kellett volna venni a NATO tagjainak a sorába."

Egy év múlva: Az Európai Unió Heidi Tagliavini svájci diplomatanő által vezetett vizsgálóbizottsága 2009. szeptember 30-án kiadott hivatalos jelentése megállapította: a háborút Grúzia kezdte, a grúz állítások az előzetes orosz támadásról hamisak.
atomic power 1986DucaDuca 2025.10.18 12:12:08
@Boldeone2:

"Tehát " lengették" , de még igen messze voltak mindentől!"

Ez a "belengetés" a következőt jelentette:

"23. NATO welcomes Ukraine’s and Georgia’s Euro-Atlantic aspirations for membership in NATO. We agreed today that these countries will become members of NATO. MAP is the next step for Ukraine and Georgia on their direct way to membership. Today we make clear that we support these countries’ applications for MAP."

www.nato.int/cps/en/natohq/official_texts_8443.htm

"Ukrajnának joga van védekezni! Ha a muszka nem támadna, akkor nulla ember halna meg és nem soroznának be senkit!"

Mindenkinek joga van védekezni és mindenkinek szüksége van a biztonságra, nem csak Ukrajnának. Nem csak Ukrajnából áll a világ!

"Tárgyaljanak azok, akik háborúznak!"

Ursula háborúban áll, mégse tárgyal!

"A valóságban Oroszország lerohant a szuverén államot."

Az USA ezt már többször megtette.

"De ha te a konteo- elméleted nézzük: miért nem Kina és az USA tárgyal?"

Az USA lépett be az orosz érdekszférába, Kína és Oroszoszág nem lépett be amerikai érdekszférába.

"Pont ez a baj: a muszka nem veszi tudomásul, hogy megváltozott a világ, az Orosz Birodalomnak vége van. Ahogy a Balti államoknak úgy Ukrajnának is joga van szövetségi rendszert választani!"

Ukrajna választ, NATO mérlegel. Nem mindenkit kötelező felvenni. Csak akkor, ha az nem rontja az összeurópai biztonságot!

"Egy baj: A PRIMITÍV, AGRESSZOR HADIÁLLAM NEM VALTOZIK SEMMIT, ERŐSZAKKAL AKAR KÉNYSZERÍTENI MÁSOKAT"

Diplomáciával nem ment!

"HA OROSZORSZÁG BÉKÉS LIBERÁLIS ÁLLAM LENNE, AKKOR NEM TERJESZKEDNE A NATO sem, Sőt az UKRÁNOK ÖNKÉNT CSATLAKOZNÁNAK HOZZÁ!"

A valóságból kell kiindulni, nem az álomvilágból!

"SOHA NEM LÁTOTT FEJLESZTÉSI PÉNZEK VANNAK!"

Nem érnek sokat a fejlesztési pénzek, ha nem jól használják fel őket. Számos visszaélés van a zöld finanszírozás terén, mind a vállalatok, mind az NGO-k esetén. A támogatásokat sok esetben osztalékokra, látszatprojektekre fordítotják, illetve ideológiai kampányokat finanszíroznak. A politika választja ki a nyerteseket! Ami marad azt elégetik Ukrajnában!

"Ursula nem rendelheti el, hogy szaporodjanak az emberek, azt sem, hogy több legyen az innováció. de azt sem, hogy megálljon egy örökkön létező folyamat a migráció"

Viszont döntött az USA - EU közötti megállapodásban 750 milliárd dollár értékű energiabeszerzésről, illetve egy 600 milliárd dollár értékű beruházási csomagról az európai emberek kárára!

"Értsétek már meg szélsőjobboldali fogyatékosok, hogy az EU is ADOTT KERETEK KÖZT MOZOG"

Azért kell a vezetőcsere, hogy tágítsuk a kereteket. Egy másk, pragmatikus vezetés tudja csak megállítani a hanytlást!
  Ez most a következő. Az álhírgyártó O1G tábor felsült, a pedofil-lufi kipukkadt, de azért maradt még pár vaktöltény a tárban. Oké, hogy Semjén Zsolt felállt a parlamentben és visszautasította a légből koholt vádakat, no de egyetlen szót sem ejtett a gyerekekről... Oké, hogy Fülöp Attila, a…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.10.07 19:48:45
@Boldeone2:

"Trump megtámadná Mexicót? Ne viccelj már!"

Grenadát sokkal kisebb okok miatt támadta meg!

"Beavatkozni csak ENSZ határozat után lehet, ami soha nem egységes, nyilván
Irakban népirtás történt és 43 + ország avatkozott be, de nem területet foglalni mentek, hanem a demokráciát exportálni."

Az USA BT felhatalmazáss nélkül indított Irak ellen egy 8 évig tartó háborút, melynek félidejéig 150.000-600.000 iraki halhatott meg. Az USA-nak külpolitikai programjává vált az iraki kormány megdöntése, amit még törvénybe is iktattak. Iraki felszabadítási Törvény (Iraq Liberation Act). Ez a jogszabály ellentétben állt az Egyesült Nemzetek Biztonsági Tanácsa 687-es határozatában foglalt feltételekkel, amelyek a fegyverekre és a fegyverprogramokra összpontosítottak, de egyáltalán nem említettek az iraki kormány megdöntésére irányuló cselekményeket.A Bush-doktrína értelmében az USA megtámadhatott bármely olyan nemzetet, amely a jövőben megtámadhatja őket, még akkor is, ha jelenleg nem rendelkeznek ilyen képességgel. Ezt hívják megelőző háborúnak. (preemptív háború) Ilyenkor egy ország katonai akciót indít egy másik ország ellen., amely valós fenyegetést jelent ellene. A megelőző háborút védekező cselekedetnek tekintik. Erre hivatkozott az USA, illetve a tömegpusztító fegyverekre, terrorizmusra. Területszerzés nem volt cél, de az olajmezőkért is folyt a harc.

Oroszoszágnak is vannak hivatkozási alapjai Ukrajnát illetően.
atomic power 1986DucaDuca 2025.10.07 21:43:25
@Boldeone2:

"A nemzetközi jog szerint jogszerűtlen volt a grenadai beavatkozás, de az is koalícióban valósult meg. A másik oldalon ott voltak a kubai katonák és a ruszkik"

Na látod! Ezért nem tűrné az USA, ha Mexikó belépne a Shanghai Együttműködési Szervezetbe!

"Ha Oroszország nem viselkedik agresszorként, akkor Ukrajna soha nem kéri a NATO felvételét, ami eleve nem is volt reális"

Az ukrán állampolgárok véleménye a NATO csatlakozásról: ezt Ukrajnában 2002-től mérik.
2014-ig a megkérdezettek túlnyomó része ellenezte az ország tagságát. Ez 2013-ban érte el a legalacsonyabb szintet, ekkorra az ellenzők aránya közel 70 százalékra nőtt.

Ennek ellenére az ukrán elit és az USA keresztülvitte a 2008-as bukaresti NATO csúcson, hogy megállapodás szülessen abban, hogy ezek az országok a NATO tagjai lesznek.

"NATO welcomes Ukraine’s and Georgia’s Euro-Atlantic aspirations for membership in NATO. We agreed today that these countries will become members of NATO. Both nations have made valuable contributions to Alliance operations."

Annak ellenére, hogy az ukrán nép nem akarta ezt a tagságot.

Az USA burkoltan és nyíltan is azokat a politikusokat támogatja, juttatta pozícióba, akik az ország nyugati integrációjának fontosságát képviselik. A legjobb példa erre az ukrán semlegességet pártoló Viktor Janukovics megbuktatása.
Amennyiben az USA kormánya 2021-ben kijelentette volna, hogy a NATO nem terjeszkedik Ukrajnába vagy Grúziába, a háborút teljesen el lehetett volna kerülni

"Megmondom én neked miért háborúzik Putyin. Nem akar egy sikeres, liberális, demokratikus Ukrajnát a szomszédban, mert az szellemileg "elpusztítja az orosz szartelep államot, amely a nyugatellenes ideológiára és a gyűlöletre épül ..."

Miét ne hihetnénk el, hogy ugyanazon okok miatt háborúzik, mint az unionisták a szecessziós államok ellen Lincoln vezetésével, az USA Grenada ellen, vagy feltételezhetően - ezt indirekt sejtetted - az SCO tag Mexikó ellen.
atomic power 1986DucaDuca 2025.10.07 21:47:07
@Boldeone2:

"A narrratíva is különbözik: az európai államok szerint háborúban áll Európa, Orbán szerint minden fasza ....

Csakhogy Orbánt hülyének nézik..."

A legutóbbi ENSZ közgyűlésen Oroszországot a 193 országból 36 ítélte el. Ez nem így volt a háború elején.
téveszmék "A szavak ölni tudnak" 2025.09.29 00:14:07
  Charlie Kirk kivégzése, illetve a Semjén Zsolt elleni karaktergyilkossági kísérlet sokunkban kérdéseket ébreszt a szavak gyilkos erejét illetően. A téma korántsem egyszerű és egy sor dilemmával szembesít. Hol van a szólásszabadság határa? Létezik-e verbális abúzus, és ha igen, mi tartozik ebbe a…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.09.30 23:29:13
@elona:

"... ÉS NYÍLTAN KIJELENTIK, HOGY CSAK AKKOR KAP MAGYARORSZÁG PÉNZT AZ EU-TÓL, HA A POLOSKA PETIRE SAVAZNAK!!!!! A ZSAROLÁSUKAT MÉGCSAK NEM IS TITKOLJÁK!!!!"

Amit egyik kezükkel adnának, a másikkal el is vennék:

adóemelés, kohéziós - és mezőgazdasági támogatások nagy részének átirányítása a háborúzó oszágnak, migráns paktum végrehajtásának terhei, önálló energia mix megszüntetése, háborba sodródás.....
  Hosszú évek óta ugyanaz a lemez megy. Szóba kerül a gender témája, mire a hazai globalisták csak legyintenek: ez egy álprobléma; egy megmosolyogtató apróság; egy gyorsan elröppenő, ártatlan, nyugati hóbort csupán. Nem is kell foglalkozni vele, nincs jelentősége, lassan mindenütt búcsút intenek e…..
atomic power 1986DucaDuca 2025.09.26 12:08:27
@grundigg:

"A bíróság az alábbiakat állapította meg a társadalmilag hasznos munkálkodásukról:"

Az elsőfokú ítéletet idézted. A másodfokút nem.

A másodfokú ítélet szerint: a vádlottak "nem terroristák. Az, hogy a BTK szerint egyes cselekmények terrorcselekménynek felelnek meg, nem jelenti azt, hogy a vádlottak terroristák".

Elgondokodtató, hogy B. Gy. -öt egyszer 13, egyszer 17, egyszer meg 6 évre ítélték ugyanazon bűncselekményekért.
atomic power 1986DucaDuca 2025.09.26 18:41:05
@grundigg:

"Hogy a jogerősen terrorcselekmény miatt elítélt, politikai indíttatásból robbantgató, gyújtogató, lövöldöző, embert összeverő csoportot minek nevezed, ízlés kérdése, Bayer Zsolt vagy Bencsik András pl. hazafiaknak. Én maradok a terroristánál."

Én nem nevezem semminek.

Tanácsvezető táblabíró: "A Büntető Törvénykönyv szerint egyes cselekmények terrorcselekménynek felelnek meg, nem jelenti azt, hogy a vádlottak "terroristák". Kifejezetten hasznos, értékes tagjai a társadalomnak, viszont a 15 évvel ezelőtti tetteket teljesen súlytalanná tenni sem lehet, mivel a vádhatóság nem ejtette a vádat, ítéletet kell hirdetniük."