Regisztráció Blogot indítok
Adatok
atomic power 1986DucaDuca

0 bejegyzést írt és 2657 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem győznek eleget mérgelődni a Fidesz potentátjai és a kormányhoz közel álló sajtóorgánumok azon, hogy Lázár János lényegében kampányfilmet forgattatott magáról az ellenzékinek tartott Telex stábjával. Az egykori kancelláriaminiszter ráadásul alaposan megkavarta a kormánypárton belüli állóvizet,…..
Csúcsra járatja a kormány bizonyos tények elhallgatását, a számsorok manipulálását, a járványügyi adatok kozmetikázását. Most már attól sem riad vissza, hogy csúsztatásokkal elérjen olyan dolgokat, melyeket a valóság bőven megcáfolna. Teszik ezt azért, hogy az emberek bizalmatlanná váljanak a…..
atomic power 1986DucaDuca 2021.05.02 08:11:29
@chrisred:

"A százalékos alapon számított változásnak akkor lenne értelme, ha az országok ugyanarról az alapról indultak volna."

Gondolod, hogy a finneket is hidegen hagyják a százalékos számítások, akkor is, ha nem azonos a kiindulási bázis? A százalékos alapon számított változásnak köszönhetik azt, hogy 1969 környékén lehagyták az Egyesült Királyságot az egy főre jutó GDP-ben. Pedig a britek magasabb bázisról indultak, viszont a finnek nagyob százalákokkal növekedtek.

data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.KD?locations=GB-FI

Van még jó pár példa arra, hogy milyen jelentősége van a százalékoknak eltérő bázis esetén is.
Szombaton nyitnak a vendéglátóhelyek teraszai, néhány nap múlva pedig a szolgáltatások széles körével folytatódik a korlátozások feloldása. Orbán Viktor szokásos péntek reggeli rádiós értékelése most olyan volt, mint egy győzelmi jelentés, pedig a járványügyi helyzet messze nem indokolja ezt az…..
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.25 12:15:07
@6.Lenin:

"Azt meg soha senki nem tudja bizonyítani, ha ők lettek volna kormányon, mi, menni lenne. Egyet lehet, amikor ők kormányoztak, mindig csődközeli helyzetbe hozták az országot, mindenben, erkölcsileg, gazdaságilag."

Az, hogy 2002-2010 között milyen kormányzás folyt, jól láthatók a statisztikai adatokból. Ezt nem lehet elhallgatni, mert ugyanaz a garnitúra akar ismét kormányozni, leszámítva egy-két szatellit pártot. Elődeik sem voltak pskóták, mikor ránk hagyták az oszágot 20 milliárd USD adóssággal 1990-ben.
Megnéztem a születéskor várható átlagos élettartam alakulását 1970-1990. között: 69,2 év 1970-ben, 69,33 év 1990-ben. Azaz semmit nem változott. Az embereket viszont hagyták, hogy agyonhajszolják magukat. Az, hogy Magyarországon a covid nélkül is sokan halnak meg, ahhoz nagyrészt az ebben az időszakban elkövetett életmódbeli "bűnök" is hozzájárulnak.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy Orbán Viktor a Kínai Kommunista Párt hátán kíván felkapaszkodni a nemzetközi politika legmagasabb szintjeire. Egy ilyen kijelentés tíz éve még abszurdnak és túlzónak tűnt volna, de manapság olyan egyértelmű gesztusok jelzik a magyar kormányfő lojalitását a kínai legfőbb…..
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.21 10:46:18
@CoolKoon:

"Ez mind szép és jó, de attól még az adományozók nevének nyilvánosságra hozatala valójában nem is a nonprofit szervezeteket, hanem magukat az adományozókat riasztja el (külföldi és belföldi adományozókat egyaránt) a széles nyilvánosság jelentette veszélyek miatt."

Azzal én sem értettem egyet, hogy személyes adatokat is szerepeltetni kell a bejelentésben természetes adományozó esetében. Bár az Alapjogi Charta 8.cikk (2) erre is ad lehetőséget minősített esetben. Talán egy végrehajtási rendeletben lehetett volna ezt szabályozni. Most, hogy a Kormány visszavonta a törvényt, ennek már jelentősége nincs.

"Egy ilyen légkörben azt állítani, hogy a nonprofit szervezetek külföldi ügynökökként való beállítása nem megbélyegző és nem okoz nekik súlyos hátrányt, egy cinikus hazugság."

Ezzel nem értettem egyet, mert nem találtam a törvényben olyan pontot, ami "külföldi ügynökről" szólna. A "külföldről támogatott szervezet" fogalmába persze bele lehet eröltetni sokmindent, így ezt is.

Erről viszont a következő videó jutott eszembe. Ebbe az irányba haladunk.

www.youtube-nocookie.com/embed/Zh3Yz3PiXZw
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.22 06:37:51
@chrisred:

"Szerintem tökmindegy, lásd a Goldman Sachs besorolását a válság előtt."

Nem csak a hitelminősítőkre kell szorítkozni, hanem nézni kell a makrogazdasági adatokat és a befektetők magatartását is.
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.22 08:36:57
@chrisred:

"A befektetők magatartása meg attól függ, hogy mennyire van szüksége annak az országnak külföldi befektetésekre."

Szerintem attól, hogy mekkora a tőkemegtérülési ráta, a várható jelenbeli és jövőbeli jövedelmek, mekkorák az adóelőnyök, és mekkora befolyásra lehet szert tenni a befektetéssel.
"

"A hitelminősítők a makrogazdasági adatokból indulnak ki, ha azok kozmetikázva vannak, akkor egyik sem megbízható."

Ez biztos így van! Ha "trükkök százait" is be lehet vetni!
Már hónapok óta nem hallottuk arról nyilatkozni a kormány illetékeseit, hogy Magyarország az osztrák mintát követné a koronavírus-járvány elleni védekezés során. Pedig még tavaly év végén maga Orbán Viktor nyilatkozta azt, hogy a kormány az ausztriai sorvezetőt használja saját stratégiájának…..
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.16 10:34:32
@BiG74 Bodri:

Magyarország vásárlóerő paritáson számított GDP növekedése 2003-2007 között 14,5 százalékponttal maradt el régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlagától.

Ha nincs ez a lemaradás, Magyarország hozta volna az átlagos növekedési ütemet, akkor a magyar GDP nagysága (folyó áron) 2007-ben 102,3 milliárd euró helyett 116,6 milliárd euró lett volna.

Magyarországon 2007-ben 14,3 milliárd euróval kevesebb volt a GDP, ha a régióval ütemet tartva fejlődik.

Magyarországon az államháztartás GDP arányos bruttó adósságának növekménye 2003-2007 között +7,6 százalékpont volt, miközben a régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlagosan - 4,27 százalékponttal csökkentették államadósságukat. Ez Magyarország számára a régiós átlaghoz képest 11,87 százalékpont pozícióromlást jelentett.

Ha nincs ez a pozícióromlás, ha Magyarország hozta volna az átlagos államadósság csökkentés ütemét, akkor a magyar államháztartás GDP arányos bruttó adóssága 2007-ben 65% helyett 53,83 % lett volna.

A magyar államháztartás bruttó adóssága euróban és GDP arányosan:

2003: 41 665,4 millió euró, 58,1%
2007: 65 765,4 millió euró, 65.7%

államadósság növekmény: 24 100 millió euró

Az államháztartás 53,83 % -os GDP arányos bruttó adóssága esetén a 2007-es, 102,3 milliárd eurós GDP-t figyelembe véve 55 068,1 millió euró lett volna az államadósság 2007-ben.

Államadósság növekmény 2003-hoz képest ebben az esetben 24 100 millió euró helyett 13 402,7 millió euró lett volna. A különbség: 10697,3 millió euró, azaz 10,697 milliárd euró.

A régiós átlaghoz képest elmaradt 14,3 milliárd eurós GDP növekmény, és a régiós átlaghoz képest 11,697 milliárd eurós államadósság növekedés együttes összege: 25,997 milliárd euró.

Ez 2007-es árfolyamon 6.525 milliárd Ft.

EKKORA VOLT MAGYARORSZÁG ELMARADT HASZNA CSAK A 2003-2007 KÖZÖTTI IDŐSZAKBAN, KONJUNKTÚRA ALATT!

Magyarország vásárlóerő paritáson számított GDP növekedése 2015-2019 között 3,9 százalékponttal nagyobb, mint a régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlaga.

A magyar GDP nagysága (folyó áron) 2019-ben 143,8 milliárd euró volt. Amennyiben nincs a régiós átlaghoz képest 3,9%-os GDP növekedési többlet, akkor a 2019-es magyar GDP 138,2 milliárd euró lett volna.

A GDP növekedés többlet 2019-es árfolyamon 5,6 milliárd euró, azaz 1820 milliárd Ft.
Magyarországon az államháztartás GDP arányos bruttó adósságának csökkenése 2015-2019 között 9,9 százalékpont volt. Régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlagosan 6.13 százalékponttal csökkentették államadósságukat. Ez Magyarország számára a régiós átlaghoz képest 3,37 százalékpont pozíció javítást jelentett.

Ha Magyarország nem érte volna el a relatív pozíció javítást, akkor a magyar államháztartás GDP arányos bruttó adóssága 2019-ben nem 66,3% lett volna, hanem 69,67% lett volna.

A magyar államháztartás bruttó adóssága euróban és GDP arányosan

2015: 81 188,8 millió euró, 76,2%
2019: 91 329,1 millió euró, 66,3%

államadósság növekmény: 10 140,3 millió euró

Az államháztartás 69,67 % -os GDP arányos bruttó adóssága esetén a 2019-es, 146 039,4 millió eurós GDP-t figyelembe véve 101 745,6 millió euró lett volna az államadósság 2019-ben.

Államadósság növekmény 2015-höz képest ebben az esetben 10 140,3 millió euró helyett 20 556,8 millió euró lett volna. A különbség: 10 416,5 millió euró, azaz 10, 416 milliárd euró.

Ez 2019-es árfolyamon 3.385 milliárd Ft.

A régiós átlaghoz képest nagyobb, 5,6 milliárd eurós GDP növekmény, és a régiós átlaghoz képest nagyobb, 10, 416 milliárd eurós államadósság csökkentés együttes összege: 16.016 milliárd euró. Ez 2019-es árfolyamon 5.205 milliárd Ft.

EKKORA VOLT MAGYARORSZÁG NYERESÉGE A 2015-2019 KÖZÖTTI IDŐSZAKBAN!

ÖSSZEGZÉS:

2003-2007 KÖZÖTT: 6.525 MILLIÁRD FT VESZTESÉG A RÉGIÓS ÁTLAGHOZ KÉPEST ALULTELJESÍTETT GDP NÖVEKEDÉS, ÉS FELÜLTELJESÍTETT ÁLLAMADÓSSÁG NÖVEKEDÉS MIATT.

2015-2019 KÖZÖTT: 5.205 MILLIÁRD FT NYERESÉG A RÉGIÓS ÁTLAGHOZ KÉPEST FELÜLTELJESÍTETT GDP NÖVEKEDÉS, ÉS FELÜLTELJESÍTETT ÁLLAMADÓSSÁG CSÖKKENÉS MIATT.
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.16 15:37:25
@BiG74 Bodri:

"Plusz a számaidat is lehet kapirgálni, csak egyrészt kurvára unalmas, mert nekem nincsenek ezek fideszes fizetett előre összeállított paneljeim, másrészt ezer helyen szétszedték már őket, de az mindig hazugság, és felejtős."

Saját számításokról van szó, nem pártpanelekről! Az meg nem válasz, hogy unalmas a számokat "kapirgálni". Így mennyire lehet megalapozott az, hogy hazugság? Lehet, hogy van, akinek ez felejtős, de akiknek fontos az ország sorsa, azoknak nem!
Ha a számokkal hadilábon állunk, akkor álljon itt két nyilatkozat a 2002-2010 közötti évekről. Vagy ők is hazudtak?

Robert Fico volt szlovák kormányfő:

"Tessék megnézni, hol tart ma Magyarország és hol tart Szlovákia. Mi ma nyugodt felülnézetből tekintünk magyarországi barátainkra, mert mindaz, amit gazdasági, szociális és pénzügyi téren elkúrható volt, azt el is kúrták úgy, ahogy az csak keveseknek sikerült"

168.hu/kulfold/fico-ami-magyarorszagon-elkurhato-volt-azt-el-is-kurtak-137824

Bokros Lajos, volt pénzügyminiszter:

".....a 2001-es évtől kezdődően - nagyrészt szocialista kormányok által - olyan gazdaságolitika folyt az országban, mely felélte a jövőt."

www.infopapa.hu/hirek/olvas/bokros-lajos-8-ev-alatt-feleltuk-a-jovot-2013-04-06-090756

Ezek után retardáltaknak nevezni azokat, akik nem akarják újra a hatalom közelében látni azokat, akik így tönkrevágták az országot, enyhén szólva arrogánsság!
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.17 11:33:37
@vackor1:

"Nem akarok - és nem is fogok a többire reagálni, mert felesleges :) -, de abban feltétlenül igazad van, hogy fico nyilatkozata az ultimate aduász ha rólunk van szó, hiszen köztudottan ő a legnagyobb barátja a magyaroknak.. :)))"

Lehet vigyorogva, kajánkodva hitelteleníteni azt, amit Fico mondott, (vagy akár a balliberális Bokros) belekapaszkodva kétségbeesetten olyan érvbe, aminek abszolut relevanciája nincsen, mert a tényadatok a nyilatkozót igazolják!

Lássuk a tényadatokat, hogy teljesített az ország konjunktúra idején:

:Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján (2003-2007) USD

Magyarország 29%, Szlovákia 51,3%, Csehország 40,4%, Lengyelország 38,9%

átlag Magyarország nélkül 43,5%

29%<43,5%

Államháztartás bruttó adósságának növekedése, csökkenése (2003-2007)

Magyarország. +7,6%, Szlovákia -9,9%, Csehország -0,8%, Lengyelország -2,1%

Átlag Magyarország nélkül: -4,27%

+7,6%>>-4,27%

ÖSSZEGZÉS:

2003-2007

Magyarországon 3,8% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1% államadósság növekedés társult.

A régió másik három országában 10,2% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1% államadósság csökkenés társult.

MAGYARORSZÁGON TEHÁT 11,87 SZÁZALÉKPONTTAL NAGYOBB RELATÍV ADÓSSÁGEMELKEDÉS MELLETT 2,7 SZER KISEBB NÖVEKEDÉS TÁRSULT, MINT A RÉGIÓ MÁSIK HÁROM ORSZÁGÁBAN.

A bruttó hazai termék (GDP) volumenének változása/%/ 2007-ben, az utolsó "békeévben":

Csehország: 5,6, Észtország: 7,7, Horvátország: 5,3, Lengyelország: 7, Lettország: 10
Litvánia, 11,1, Románia: 7,2, Szlovákia: 10,8, Szlovénia: 6,9

ÁTLAG: 7,96, MAGYARORSZÁG: 0,4

A magyar GDP növekedés 2007-ben 20-szor kisebb volt, mint a KKE országok átlaga!

27,8 szer kisebb a litvánnál, 27-szer kisebb a szlováknál!

GDP növekedésben alaposan lemaradtunk, ugyanakkor úgy eladósodtunk, hogy államcsőd következett volna be, ha nem kapunk mentőövet az EU-tól és az IMF-től. Az államháztartás hiánya 2007-re elérte GDP arányosan a -5%-ot. Ennél csak Görögország adata volt rosszabb. 2002-2007 között 25,4 milliárd euróval nőtt Magyarország államadóssága. Válság ekkor még nem volt. Konjunktúra annál inkább!

Dehát az Ön főnőke is elismerte az őszödi beszédben azt, amit Fico kimondott. Miért védi a védhetetlent?
Újra bebizonyosodott, hogy Magyarországon a foci mindenek fölött áll. Orbán Viktor kedvenc hobbijának köszönhetően olyan nyitási tervet prezentált a kormány, melynek csúcspontjaként nálunk lehet majd a legtöbb nézője a hazánkban rendezett EB mérkőzéseknek. Péntek reggel azt is bejelentette a…..
atomic power 1986DucaDuca 2021.04.11 10:47:14
@s: „Kemény leszek, de nem bánom, kimondom. orbán gyilkos.”

Akkor sok „gyilkos” van az EU-ban. A 2020. évi lakosságarányos többlethalálozás 21 tagállamban magasabb volt, mint Magyarországon. 21 tagállam vezetője ezek szerint „gyilkos”!
A kormány járvány elleni védekezése (vagy annak elmaradása) tökéletesen beigazolta, hogy azok az ellentmondást nem tűrő módszerek, melyek a normál politikai közéletben eredményre vezettek, egy ilyen kiélezett helyzetben csődöt mondanak. Az pedig, hogy melléfogások tömkelege után se hajlandó még egy…..
atomic power 1986DucaDuca 2021.03.14 11:07:50
@hoplita:

"Akkor maradjunk csak a minimálbérnél, verjek anyád fideszes peckébe.
Mennyi is az most ajróba'?
Úgy 310 körül?
Mennyi a megvetett és lenézett Szlovákiában? 630..... a lengyeleknél. cseheknél 580...és fél Békés meg már Romániában dolgozik, baszom a fityiszes kurva anyádat."

Az elérhető uniós, januári minimálbér-statisztika szerint a magyar bruttó minimálbér 442 EUR. Ez nem tartalmazza még az idei 4 százalékos emelést.

Az uniós statisztika nem tesz közzé nettó minimálbér adatokat, eltérő az árszínvonal a különböző országokban. Az uniós statisztika nem ismeri a nálunk sokkal több embert érintő garantáltbérminimumot, ami a minimál bérnél magasabb. Nehezíti az összehasonlítást az is, hogy a forint gyengülése miatt az euróban számított bérek elmaradhatnak a forintban adott bérektől. Ez utóbbi esetben az inflációt kelle figyelembe venni a vásárlóérték szempontjából.
Például az euróban számolt listához képest megelőzzük Lettországot, Szlovákiát és Észtországot, mivel ott magasabb az árszínvonal.
atomic power 1986DucaDuca 2021.03.14 14:40:56
@hoplita:

"Bruttó 442...mennyi a nettója...????????"

Mekkora árszínvonallal párosul? És honnan indult Magyarország, és honnan Szlovákia?

2010-2019-ig a szegénység vagy a társadalmi kirekesztés által veszélyeztetett emberek aránya a magyar társadalomban 11 százalékponttal, 29,9%-ról 18,9 százalékra csökkent.
Ugyanebben az időszakban ez az arány Szlovákiában 4,2 százalékponttal, 20,6%-ról 16,4%-ra csökkent.

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/t2020_50/default/table?lang=en

Látszik a kiindulási adatból, hogy honnan indultunk mi, és honnan Szlovákia.

Romániában 2019-ben 31,2% a szegénység vagy a társadalmi kirekesztés által veszélyeztetett emberek aránya.

A bérek ügyében szabad relklamálni a 2002-2010 közötti államvezetésnél, hogy miért lett ilyen alacsony a kiindulási bázis 2010-re.
2002-2010 között 13%-al növekedtek a nettó reálbérek, 2010-2019 között meg több, mint 60%-al.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli042.html
atomic power 1986DucaDuca 2021.03.14 15:56:20
A magyar állami hírügynökség cenzúrázta Orbán Viktor nyilatkozatát. Első hallásra furcsának tűnik ez a kijelentés, de nem először fordul elő, hogy az MTI kihagyja az általa cikisnek tűnő részeket a kormányfő szövegeiből. Legutoljára a német Stern magazinban leközölt Orbán-interjú összefoglalójából…..
atomic power 1986DucaDuca 2021.02.08 12:34:45
Így tette tönkre O.V. Magyarországot!

Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján (2003-2007) USD

Magyarország 29%, Szlovákia 51,3%, Csehország 40,4%, Lengyelország 38,9%

átlag Magyarország nélkül 43,5%

29%<43,5%

Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján (2015-2019) USD

Magyarország 26,7%, Szlovákia 21,3%, Csehország 19,9%, Lengyelország 27,1%

átlag Magyarország nélkül 22,8%

26,7%>22,8%

Államháztartás bruttó adósságának növekedése, csökkenése (2003-2007)

Magyarország. +7,6%, Szlovákia -9,9%, Csehország -0,8%, Lengyelország -2,1%

Átlag Magyarország nélkül: -4,27%

+7,6%>>-4,27%

Államháztartás bruttó adósságának növekedése, csökkenése (2015-2019)

Magyarország -9,9%, Szlovákia -3,9%, Csehország -9,2%, Lengyelország -5,3%

Átlag Magyarország nélkül: -6,13%

-9,9%<-6,13%

ÖSSZEGZÉS:

2003-2007

Magyarországon 3,8% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1% államadósság növekedés társult.

A régió másik három országában 10,2% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1% államadósság csökkenés társult.

MAGYARORSZÁGON TEHÁT 11,87 SZÁZALÉKPONTTAL NAGYOBB RELATÍV ADÓSSÁGEMELKEDÉS MELLETT 2,7 SZER KISEBB NÖVEKEDÉS TÁRSULT, MINT A RÉGIÓ MÁSIK HÁROM ORSZÁGÁBAN.

2015-2019

Magyarországon 26,7% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel -9,9% államadósság csökkenés társult.

A régió másik három országában 22,8% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel -4,27% államadósság csökkenés társult.

MAGYARORSZÁGON TEHÁT 2,3 SZER NAGYOBB ADÓSSÁG CSÖKKENTÉS MELLETT 1,17 SZER NAGYOBB EGY FŐRE JUTÓ VÁSÁRLÓERŐ PARITÁSON SZÁMOLT GDP NÖVEKEDÉS TÁRSULT.
A #lifeshot élesszemű megfigyelői szúrták ki, hogy Alekszej Navalnij jogilag meglehetősen kétes meghallgatásán Moszkvában egy rendőrirodában a faliújságon Jagoda, a hirhedt sztálini titkosrendőrség egyik vezetőjének a fotója látható...
atomic power 1986DucaDuca 2021.02.02 08:13:33
atomic power 1986DucaDuca 2021.02.02 16:14:56
@Falshang:

"Amúgy meg, ha egy rendszer egy 50+ korú punkzenekartól ennyire retteg, az valahol jót jelent, hamarosan jön a vége."

A pillanatnyi eufória után meg a sírás-rívás és fogcsikorgatás.
Pedig csak az történt, hogy az emberek nem bíznak a keleti diktatúrákban, ha az életükről van szó. ..
atomic power 1986DucaDuca 2021.01.06 15:18:55
@Emmett Brown:

"azt se felejtsd el, hogy az idei szökőév."

A tavalyi.
atomic power 1986DucaDuca 2021.01.06 17:18:42
@morph on deer:

"Mindenesetre az igazság az, hogy a kormány részéről kicsit túl sokféle-, azon belül sok ellentmondó információ jelent meg a vakcinákkal kapcsolatban, és ez a tény már eleve kétségeket ébreszt a lakosságban, akármi is volt az eredeti szándék."

Európában Magyarországon volt az egyik legmagasabb szinten az oltásokba vetett bizalom, amit mutatott a magas átoltottság.

Ennek ellenére egy 2018-as felmérés szerint a magyar társadalom egyötöde gondolta anno, hogy a védőoltásoknak több a kára, mint a haszna.

Az utótbbi 2 évben az oltásellenesség felerősödött álhíreket terjesztő közösségi média oldalak jóvoltából. Van olyan dezinformációt terjesztő oldal, amelyet 700.000 ember követ (követett).

Ezt a már meglévő szkepticizmust fejelték meg az interneten tevékenykedő egészségügyi/orvos influenszerek.

E két tényező, tehát a médiafelületek növekedése és az influenszerek tevékenységének fokozódása következtében a vakcinaellenesség már akkor fokozódott Magyarországon, amikor még javában fejlesztés alatt állt. Az oltási hajlandóság lecsökkent az európai átlag alá.

Ezt tovább rontotta egyes politikusok nem átgondolt kijelentése a különböző vakcinákról.

Oltásellenesség. Cui prodest?

"Arról már nem is beszélve, hogy mindmáig nem láttam a vakcinálás mellett érvelő kampányt, még negyed annyit se, mint Soros ellen, például."

Szerintem még lesz, nem is kicsi.

"Az orosz vakcinával az elsődleges probléma az, hogy nincs megfelelő/elvárt módon dokumentálva, nincsenek hiteles teszteredmények, stb., szóval nem az elfogadott nemzetközi protokollnak megfelelően hozták forgalomba."

Ez igaz. Nem is engedélyezték még Magyarországon. Viszont sok országban folytatnak klinikai teszteket-úgy tudom nálunk is kezdődik-, s talán ezek a hiányosságok pótolhatók. Az oxfordi egyetem is együttműködik az orosz vakcinagyártóval.
atomic power 1986DucaDuca 2021.01.07 14:52:35
Három vélemény a 2002-2010 közötti magyar gazdaságpolitikáról :

1. A Világbank Fejlesztési Indikátorai alapján (World Bank’s World Development Indicators - WDI)

Table 7: Worst 25 leaders according to PWT9 least squares estimates (tenure 4yrs+, country-specific iid SD)- Rank from Last

kellie-leeson.squarespace.com/assets/publications/2017/shrinkingdictators.pdf

2. "Tessék megnézni, hol tart ma Magyarország és hol tart Szlovákia. Mi ma nyugodt felülnézetből tekintünk magyarországi barátainkra, mert mindaz, amit gazdasági, szociális és pénzügyi téren elkúrható volt, azt el is kúrták úgy, ahogy az csak keveseknek sikerült"

168ora.hu/kulfold/fico-ami-magyarorszagon-elkurhato-volt-azt-el-is-kurtak-137824

3. ".......a 2001-es évtől kezdődően - nagyrészt szocialista kormányok által - olyan gazdaságolitika folyt az országban, mely felélte a jövőt."

www.infopapa.hu/hirek/olvas/bokros-lajos-8-ev-alatt-feleltuk-a-jovot-2013-04-06-090756

Merkel vélemény a 2010 utáni magyar gazdaságpolitikáról:

"Ha arról beszélünk, hogy a kohéziós és strukturális források milyen céllal kerülnek felhasználásra, azt kell mondanunk, hogy ezeket a forrásokat úgy használják fel, hogy az növelje a konvergenciát az Európai Unióban.

Ha megnézzük Magyarország gazdasági növekedésének adatait, azt látjuk, hogy Magyarország az emberek jólétének növelésére használja ezeket a pénzeket."

propeller.hu/itthon/3448007-ezt-mondta-merkel-eu-penzek-magyarorszagi-felhasznalasarol
Csak az ellenség meg ne akadályozza valahogy a fényes jövő megvalósulását. ..
atomic power 1986DucaDuca 2021.01.05 09:11:13
@ebella:

"Önmagában adatok semmit nem mondanak. 2020 elejéig durva pénzbőség volt. 2010 előtt nem. Ez csak az egyik. Nincs időm hosszabb képzésre."

2010-2020 között az ország nettó uniós támogatása kb. 12.400 milliárd Ft.
Ha ebből levonjuk az IMF-EU hitel, a devizahitelek forintosításának, és a külső devizaadósság csökkentésének összegét, akkor (12.400- 9715) marad 2.685 milliárd Ft.

Ez évente, 10 évvel számolva 268 milliárd Ft. Nagyságrendileg azonos az uniós éves tagsági díjunkkal.
atomic power 1986DucaDuca 2021.01.05 15:16:29
Magyarország visszaelőzte 2019-ben Lengyelországot és Szlovákiát az egy főre jutó, vásárlóerő paritáson számolt GDP-ben.

Mögöttünk van még Lettország, Románia, Horvátország és Bulgária.

ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/sdg_10_10/default/table?lang=en

A háztartások pénzvagyona pedig Magyarországon a GDP 130,1 %-a.
Ugyanez Lengyelországban 98,5%, Szlovákiában 95,2%, Lettországban 91,1%, Romániában71,6%, Horvátországban 128,2%, Bulgáriában 120,2%.

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/3/30/Total_financial_assets_and_liabilities_of_households_and_non-profit_institutions_serving_households%2C_2009_and_2019_%28%25%2C_relative_to_GDP%29_FP2020_II.png

Magyarország a megtermelt GDP-jének 48,3 %-át fogyasztja el. A fennmaradó rész nagy részét beruházásra költi.

Az alábbi országok hitelből, illetve a vendégmunkások hazautalásából fedezik többletfogyasztásukat és elfogyasztják a GDP-jük:

Bulgária: 59,5%-át, Horvátország: 58,1%-át ,Lengyelország: 57,3%-át, Lettország: 59,7%-át, Litvánia: 60,7%-át, Románia: 63,6%-át, Szlovákia: 56,1%-át, Szlovénia: 51,7%-át

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int027b.html

Kutatás-fejlesztési kiadások tekintetében mögöttünk vannak:

Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovákia

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int020b.html

A KKE országok között elsők vagyunk a tőkebefektetések tekintetében:

Tőkebefektetés a GDP százalékában 2019-ben:

Magyarország 28,63, Észtország 28,05, Csehország 26,25, Szlovákia 23,29, Románia 22,93

Horvátország 22.80, Lettország 22,08, Szlovénia 20,73, Lengyelország 19,58,

Bulgária 19,49
atomic power 1986DucaDuca 2021.01.05 19:16:05
@Gyodavagyok_magáért:

"és akkor a tények

Magyarország a harmadik legszegényebb uniós tagállam

telex.hu/gazdasag/2020/12/15/magyarorszag"

A tények az, hogy a cikk szerzője nem tud különbséget tenni egy ország fejlettsége és a lakosság fogyasztása között.

Ráadásul a következőket írja:

"Némileg csökkent tavaly, de így is óriási maradt a különbség az Európai Unió leggazdagabb és legszegényebb országa, Luxemburg és Bulgária között, Magyarország egy kicsit javított, de még mindig a legszegényebb tagállamok között van..."

Majd így folytatja:

"A középmezőnybe – a 70 és 100 százalék közötti kategóriába – került Málta, Olaszország, Csehország, Spanyolország, Ciprus, Szlovénia, Észtország, Litvánia, Portugália, Szlovákia, Magyarország és Lengyelország. A maradék öt országban – Lettországban, Romániában, Görögországban, Horvátországban és Bulgáriában – 70 százalék alatt volt a mutató."

Tehát Magyarország a legszegényebb tagállamok között van, egyúttal a középmezőnyben is, ráadásul Olaszországgal (az egyik legfejletteb országgal együtt!!)

A cikkírónak nem kenyere a logika!
Vadászni drága, de megéri!..
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.31 21:15:20
@nu pagagyí:

"A Fidesz hatalma első percétől hamisítja a statisztikákat, politikai szempontok alapján. Néha azért kibújik a szög a zsákból, hogy például itt vásárolnak legkevesebbet az emberek, mert biztosan aszkéták."

Nekem úgy rémlik, hogy valaki 2006-ban már nagyot hazudott az országnak az ország valós gazdasági állapotát illetően!

A statisztikai adatok egy részét a halmazból kiragadva elfogadod, az adathalmaz másik részét meg nem. Hol itt a következetesség? Fogyasztás vs. pénzvagyon!

"Szerintem a nagy többség rosszabbul él, mint tíz éve."

Ezt mondta a Fidesz is 2002-2006 között, azzal a különbséggel, hogy négy évet emlegetett. Nem volt igaz. Az más kérdés, hogy az akkori jövedelem emelkedésnek nem volt meg a gazdasági alapja. Lett is belőle államcsőd közeli állapot.

Most meg az államcsőd kockázati mutatónk 106 körül.

2009. januárjában meg 600 fölött volt.

Ezt viszont nem a magyar statisztikai hivatal "hamisítja", hanem a kitelminősítők.
Ja, persze, te azoknak sem hiszel!
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.31 21:26:56
@nu pagagyí:

"Azt hiszem az adósság állomány most pont annyi (kb. 80%), mint amikor a Fidesz átvette a kormányzást."

Van néhány szignifikáns különbség!

Nem csak az államadósság nagysága számít, hanem annak szerkezete legalább annyira fontos.

1. Devizaadósság: továbbra is alcsony és benne van a célsávban
2. Nettó külső adósságunk jóval alacsonyabb , mint a legutóbbi válság idején
3. Államadósság futamideje: sokkal hosszabb, ezáltal kisebb a megújítási kockázat
4. Magas lakossági megtakarítási ráta, az államadósság negyedét mára már a magyarok finanszírozzák

Mindezek következtében: a befektetők továbbra is szívesen vásárolják a magyar állampapírokat, a kötvénypiacunk stabil. Mindez látványosan megmutatkozik az országkockázati mutatóban is.

Japánban a GDP arányos államadósság 250% körül van. Mégsincs pánik. A külföldi befektetők bizalomvesztése sem ingatná meg őket, mert a hitelezők döntő többsége hazai pénzintézet, és a lakosság. A külföldi adósságot bizalmi válság esetén is könnyen finanszírozhatnák. Különösen, mert devizaadósság aránya 10 százalék alatt van.
atomic power 1986DucaDuca 2021.01.03 10:46:29
2020. január-november között 3909-cel többen haltak meg, mint egy évvel korábban.

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/nep/nep2011.html

A koronavírus statisztika szerint ugyanebben az időszakban 4954-en haltak meg.

Ebből következik, hogy a koronavírus statisztikában elszámolnak olyan eseteket is, amelyek valójában nem a koronavírus miatt haltak meg.

A két adat viszonyszáma: 0,789

2020. decemberben a koronavírus statisztika szerint meghaltak száma 4583 fő.

Ennek a 78,9%-a: 3615

A két adat összegzése: 3909 + 3615 = 7524 fő

Ennyien halhattak meg 2020. december 31-ig ténylegesen koronavírusban.

Ez 1 millió főre vetítve: 768 fő

Ez a számítás kiszűri azokat az anomáliákat, amit a koronavírus statisztikákban a halálozás okának megállapításában tapasztalható módszertani különbségekkel magyarázható.
Nem tud hibázni. ..
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.29 18:23:05
@nu pagagyí:

"Gazdag és gazdag ember között van különbség."

Mint ahogy Nyugat Európa és Kelet-Közép-Európa között is. Társadalmi, gazdasági fejlettségben, közgondokodásban.

Nyugaton szerves fejlődés útján kialakult a tőkés osztály (eredeti tőkefelhalmozás).
Keleten az ismert okok miatt nem.

Mivel a rendszerváltás vértelenül ment végbe- szerencsére-sokan a korábbi hatalom képviselői közül gazdasági hatalomra tettek szert. Ez viszont magában hordozta, hordozza a visszarendeződés esélyét. Persze nem a Kádár rendszer, hanem a hatalmi elit vonatkozásában.

A rendszerváltás idején az állami és pártvagyonból sötét utakon lett magánvagyon. Ez lett a II. világháború utáni első magyar oligarchia réteg. Ezeket az előző rendszer átállt, és szocialistának, szociáldemokratának álcázott újgazdagjai lettek, ami segítette őket, hogy újra és újra visszakerüljenek a hatalomba.

Hogy nézett ez ki a jelenlegi kormánypárt szemszögéből?

2002-ben az Orbán kormány azért bukott meg - jó kormányzás után – mert nem voltak saját oligarchái, nem volt saját média, stb.

Ez generálta a saját oligarcha megteremtésének szükségességét a Fidesz szemszögéből. Kialakult egy olyan rendszer, ahol a politika határozza meg az oligarchákat és nem fordítva.

Ez azonban csak az egyik oka volt az oligarcha létrehozásának.

A másiik ok, paradox módon az uniós támogatásokhoz köthető. A beérkező uniós támogatások olyan projektekbe kerülnek, amelyekből a pénz nagy része azokhoz a nyugat-európai konszernekhez folyik vissza, amelyeknél megvan a know-how, a versenyképesség és a kapacitás a közbeszerzések elnyerésére.

Viszont a pénzt valahogyan az országban kell tartani.
Politikailag lojális üzletemberek esetén a pénz Magyarországon marad, még ha az állami megrendeléseket uniós támogatásokkal saját híveiknek adják is..
Teteszik, nem tetszik ez a Kelet-Közép-Európai realitás.
Haveri kapitalizmus más országokban is van, csak legfeljebb nem ilyen nyíltan csinálják, és nincsenek hiányában oligarcháknak, mint KKE-ban.
Más országokban is építik a hidakat a politikát finanszírozó baráti cégek a hatalomhoz. (pl.: Clinton Alapítvány)
A német cégek könyvelésében az alkotmányos költségek sor is ezt jelenti.

Ismert technika hogy apró, szinte észrevehetetlen jogszabály-módosításokkal szorítják ki a haverok versenytársait, vagy mentik ki a bajba került bankjaikat, üzemeiket. Ezek mögé a technikák mögé nagyon szép hivatkozásokat rendelnek:

pl.: a fogyasztók, a környezet, a munkavállalók, a nők, a kisebbségek védelmét.

Magyarországon ez kevésbé palástolva működik.

A kérdés a hatalom körül forog. Pénz nélkül pedig nincs hatalom. Pénz nélkül nem lehet megtartani a hatalmat.
Az EMMI minisztere úgy csal, mint egy rossz gyerek a házi feladattal...
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.24 19:58:53
Hogyan tudjuk megállapítani, hogy mikor hasznosult jobban, és mikor nem az ország pénze?

1. Diszkusszió alá olyan gazdasági periódusokat veszünk, amikor zavartalan volt a nemzetközi gazdasági környezet, nem volt válság. Ez igaz volt 2003-2007 és 2015-2019 között.

2. Hogy tudjuk kiküszöbölni az uniós transzferek esetleges torzító hatását?
Úgy, hogy adott periódusban a versenytársakkal hasonlítjuk össze a teljesítményt, amikor a feltételek hasonlóak voltak.

A statikus táblázatok adataiból (EUROSTAT. KSH) kiszámítható:

Magyaroszágot 2003-2007 között 6.525 milliárd Ft relatív veszteség érte csak amiatt, hogy a régiós átlaghoz képest alulteljesített GDP növekedésben, és felülteljesített az államadósság növekedés miatt.

Magyarország 2015-2019 között 5.205 milliárd Ft relatív nyereséget produkált a régiós átlaghoz képest felülteljesített GDP növekedés, és felülteljesített államadósság csökkentés miatt.

A 2015-2019 közötti teljesítmény értékelésénél azt is figyelembe kell venni, hogy

a következő gazdasági hanikeppel idilt 2010-ben a kormány:

1. 2002-2010 között a bruttó államadósság 8.701,92 milliárd Ft-ról 22.363,33 milliárd Ft-ra nőtt. Ez 13.661,41 milliárd Ft növekmény.

2. A költségvetési lyukak befoltozására 2008-2009-ben elköltött12,8 milliárd euro IMF-EU hitelt 2010 után kellett visszafizetni. Akkori árfolyamon átszámolva 4.172,8 milliárd Ft.

3. A lakosság devizaadósságának forintosítása 2010 után 8 milliárd euróba került. Enek társadalmi költsége akkori árfolyamon 2.608 milliárd Ft volt. Ennyivel csökkent a magyar lakosság fogyasztása 2010 után, ennyivel kevesebb pénz jutott a gazdaság stimulálására fogyasztói oldalról.

3. Az állam külső devizaadósságának csökkentése 2010 után az önfinanszírozási program keretében 9 milliárd euróba került, ami akkori folyóáron átszámolva 2.934 milliárd Ft volt.

Az általatok a magyar társadalomnak okozott kár 2002-2010 között összesen: 41.062,21 milliárd Ft!!!

Nézzük a soha nem látott pénzesőt!

2010-2020 között az ország nettó uniós támogatása kb. 12.400 milliárd Ft.
Ha ebből levonjuk az IMF-EU hitel, a devizahitelek forintosításának, és a külső devizaadósság csökkentésének összegét, akkor (12.400- 9715) marad 2.685 milliárd Ft.

Ez évente, 10 évvel számolva 268 milliárd Ft. Nagyságrendileg azonos az uniós éves tagsági díjunkkal.

Mindebből az látszik, hogy 2010-2020 között nagyon feszes gazdálkodás, és a a régiós átlagot meghaladó makrogazdasági teljesítmény mellett aligha lehetett nemzetgazdasági jelentőségű összegeket magánzsebekbe eltulajdonítani.

Ezért is mondta Merkel 2019. augusztusában Sopronban a páneurópai piknik 30. évfordulóján a következőket:

"A kohéziós alapok, a strukturális alapok azzal a céllal jöttek létre, hogy elősegítsék a konvergenciát az EU-n belül – és ha ránézünk a magyar gazdasági növekedési rátákra, akkor láthatjuk, hogy ezt a pénzt az ország jól fektette be, hogy ez az emberek javát szolgálja..."
"A korrupció Magyarországon semmivel sem elterjedtebb, mint Ausztriában, Franciaországban vagy Németországban."..
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.22 21:36:55
Magyarország vásárlóerő paritáson számított GDP növekedése 2015-2019 között 3,9 százalékponttal nagyobb, mint a régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlaga.

A magyar GDP nagysága (folyó áron) 2019-ben 143,8 milliárd euró volt.
Amennyiben nincs a régiós átlaghoz képest 3,9%-os GDP növekedési többlet, akkor a 2019-es magyar GDP 138,2 milliárd euró lett volna.

A GDP növekedés többlet 2019-es árfolyamon 5,6 milliárd euró, azaz 1820 milliárd Ft.
Magyarországon az államháztartás GDP arányos bruttó adósságának csökkenése 2015-2019 között 9,9 százalékpont volt. Régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlagosan 6.13 százalékponttal csökkentették államadósságukat. Ez Magyarország számára a régiós átlaghoz képest 3,37 százalékpont pozíció javítást jelentett.

Ha Magyarország nem érte volna el a relatív pozíció javítást, akkor a magyar államháztartás GDP arányos bruttó adóssága 2019-ben nem 66,3% lett volna, hanem 69,67% lett volna.

A magyar államháztartás bruttó adóssága euróban és GDP arányosan

2015: 81 188,8 millió euró, 76,2%
2019: 91 329,1 millió euró, 66,3%

államadósság növekmény: 10 140,3 millió euró

Az államháztartás 69,67 % -os GDP arányos bruttó adóssága esetén a 2019-es, 146 039,4 millió eurós GDP-t figyelembe véve 101 745,6 millió euró lett volna az államadósság 2019-ben.

Államadósság növekmény 2015-höz képest ebben az esetben 10 140,3 millió euró helyett 20 556,8 millió euró lett volna. A különbség: 10 416,5 millió euró, azaz 10, 416 milliárd euró.

Ez 2019-es árfolyamon 3.385 milliárd Ft.

A régiós átlaghoz képest nagyobb, 5,6 milliárd eurós GDP növekmény , és a régiós átlaghoz képest nagyobb, 10, 416 milliárd eurós államadósság csökkentés együttes összege: 16.016 milliárd euró. Ez 2019-es árfolyamon 5.205 milliárd Ft.

Összegzés:

2003-2007 között: 6.525 milliárd Ft veszteség a régiós átlaghoz képest alulteljesített GDP növekedés, és felülteljesített államadósság növekedés miatt.

2015-2019 között: 5.205 milliárd Ft nyereség a régiós átlaghoz képest felülteljesített GDP növekedés, és felülteljesített államadósság csökkenés miatt.

Megállapítható, hogy Angela Merkel megalapozottan állította, hogy Magyaroszágon jól használták fel az uniós transzfereket 2010 után.
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.22 23:51:28
Tényleg Magyarország az EU 3. legszegényebbike?

A túrót!

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/GDP_per_capita,_consumption_per_capita_and_price_level_indices

A legfontosabb gazdaságfejlettségi mutató szerint (GDP per capita pps) 2019-re megelőztük Lengyelországot és Szlovákiát is. 7 ország sorolódott be utánunk. Ez több mint az EU országainak 25%-a.

Háztartások fogyasztása:

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int027b.html

Magyarország a megtermelt GDP-jének 48,3 %-át fogyasztja el. A fennmaradó rész nagy részét beruházásra költi.

Az alábbi országok hitelből, illetve a vendégmunkások hazautalásából fedezik többletfogyasztásukat.

Elfogyasztják a GDP-jük Bulgária: 59,5%-át, Horvátország: 58,1%-át ,Lengyelország: 57,3%-át, Lettország: 59,7%-át, Litvánia: 60,7%-át, Románia: 63,6%-át, Szlovákia: 56,1%-át, Szlovénia: 51,7%-át

Kutatás-fejlesztési kiadások tekintetében mögöttünk vannak:

Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovákia

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_int020b.html

A GDP a tulajdonviszonyoktól független mutató. Indifferens, hogy az előállított javakat milyen tulajdonszerkezetben termelik meg, milyen tulajdoni arány van a GDP-t előállító szereplők között. Csak a végső felhasználásra kerülő javak hozzáadott értéke számolható bele a GDP-be.
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.23 16:02:49
Az állampolgárok fogyasztása és az állam gazdagsága nem ugyanaz.

Alacsonyabb fogyasztás mellett is düböröghet a gazdaság. Pl.: Kína

Az életszínvonal csak akkor számít, ha valós gazdasági teljesítmény van mögötte, és nem hitelből fogyasztanak.

A jövő szempontjából fontosabbak a megtakarítások, beruházások.

www.theglobaleconomy.com/rankings/Capital_investment/

Tőkebefektetés a GDP százalékában 2019-ben:

Magyarország 28,63, Észtország 28,05, Csehország 26,25, Szlovákia 23,29, Románia 22,93

Horvátország 22.80, Lettország 22,08, Szlovénia 20,73, Lengyelország 19,58,

Bulgária 19,49

A KKE országok között elsők vagyunk beruházásban. A jövőt építjük, ezért fogyasztunk relatíve kisebb.
Azt állítják német lapok, hogy "Berlinből jött a parancs"...
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.21 00:16:08
Államháztartás bruttó adósságának növekménye 2003-2007 között

Magyarország: +7,6 százalékpont
Csehország: - 0,8 százalékpont
Szlovákia: - 9,9 százalékpont
Lengyelország: -2,1 százalékpont

Átlagos érték Magyarország nélkül: -4,27 százalékpont

Államháztartás bruttó adósságának növekménye 2015-2019 között

Magyarország: - 9,9 százalékpont
Csehország: - 9,2 százalékpont
Szlovákia: - 3.9 százalékpont
Lengyelország: - 5,3 százalékpont

Átlagos érték Magyarország nélkül: - 6,13 százalékpont

Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján 2003-2007 között (USD)

Magyarország: 29 százalékpont
Csehország: 40,4 százalékpont
Szlovákia: 51,3 százalékpont
Lengyelország: 38,9 százalékpont

Átlagos érték Magyarország nélkül: 43,5 százalékpont

Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján 2015-2019 között (USD)

Magyarország: 26,7 százalékpont
Csehország: 19,9 százalékpont
Szlovákia: 21,3 százalékpont
Lengyelország: 27,1 százalékpont

Átlagos érték Magyarország nélkül: 22,8 százalékpont

A fenti adatokból következik:

Magyarországon 2003-2007 között 1% adósság növekedésre jutott 3,8% gdp növekedés

Versenytársainknál régió 1% adósság csökkenésre jutott 10,2% gdp növekedés.

Magyaroszágon 2015-2019 között 1% adósságcsökkenés 2,7% gdp növekedést eredményezett.

A versenytársaknál 2,3 szer kisebb méretú adósságcsökkentés mellett 14,7 százalékponttal kisebb volt a növekedés.

A fenti adatokból öt dolog következik:

1. Magyarország 2003-2007 között 11,87 százalékponttal nagyobb relatív adósságemelkedés mellett 2,7 szer kisebb növekedést produkált, mint régiós versenytársai.

2. Magyarország hatékonyabban növekedett 2015-2019 között, mint régiós versenytársai, mivel nagyobb adósságcsökkentés mellett nagyobb növekedést ért el.

3. Magyarországon 2003-2007 között rendkívül sok pénz nem tudott hasznosulni, amit jól mutat a nagyon alcsony gazdasági hatékonyság.

4. 2015-2019 között Magyarországon jobban hasznosultak a gazdaságra fordított pénzek, mint a régiós versenytársaknál, és nagyságrenddel jobban, mint 2003-2007 között.

5. Mindebből következik, hogy a 2003-2007 közötti elit visszatérése esetén Ausztriát soha nem fogjuk utolérni.
Ami itt folyik, azt száz méterről, sűrű ködben sem lehet értékmegőrzésnek nézni...
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.19 12:22:55
@morph on deer:

"Igen, tudnék.
Ha szándékomban állna belebonyolódni egy parttalan szemantikai vitába, akkor meg is tenném. De nincs."

Márpedig csak konkrétumokról lehet vitázni! Konkrétumok nélkül pedig nem fair kritizálni!
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.19 13:27:16
@morph on deer:

"A közpénzek legújabb meghatározását azért figyelmedbe ajánlom, hátha kis merengésre késztet."

Ez egyelőre nyitott kérdés. További jogszabályok módosításán fog múlni, mit értünk közpénz alatt.

"Mondtam már, hogy eszemben sincs belekezdeni egy végtelen vitába, meg tulajdonképpen értelme sincs, hiszen semmin nem változtat, sem így, sem úgy."

Ezzel azt akarod mondani, hogy hosszú évek óta feleslegesen vitázol ezen a blogon?

"Egy eleve nem fair törvényalkotási rendszer segítségével, saját érdek és sajátos ízlés alapján elkövetett alaptörvényt és annak kilencedik, sunyi módosítását kritizálni nem fair?"

De, fair. Például így, hogy kiemelsz egy konkrét passzust, mondjuk a II. cikk-ből

" Az emberi méltóság sérthetetlen. Minden embernek joga van az élethez és az emberi méltósághoz, a magzat életét a fogantatástól kezdve védelem illeti meg.", és elmondod, mi a kifogásod vele szemben. Erre már lehet reagálni.
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.19 18:23:42
@Libernyák mentes jó napot!:

"Szerintem ezek a "kritikusok" az életben nem jutottak el oda, hogy elolvassák az Alaptörvényt – köpködni jóval egyszerűbb, mint érveket keresni."

Nagyon emlékeztet ez a helyzet arra, amikor a jogállamiság a téma. Mikor kiderül (Lásd Manfred Weber. Donáth Anna megnyilatkozásai alapján), hogy a jogállamisági vádak nem állnák meg a helyüket a bíróság előtt.

Az Alaptörvény bírálata esetében sem láttam olyan konkrétumot, amit fel lehetne hozni a benne foglalt hazugságok igazolására, illetve arra, hogy hogyan éljenek az emberek.
Németh Sándor letette a nagyesküt. ..
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.15 22:26:31
@István Tamasi:

"o1g saját maga mondta, hogy skizofrén hajlamai vannak, tehát ő elmebeteg."

25 évesen, jogi végzettséggel ezt állapította meg magáról. Az öndiagnózisról már szakkönyveket írtak, az orvosok meg ki vannak akadva az egyre jobban terjedő öndiagnosztikától. Te talán távdiagnoszta vagy?

"Aki viszont képes államfők csúcstalálkozóján trottyos, gyűrött gúnyában és zsebre dugott kézzel flangálni és fotózkodni, az bizony suttyó paraszt (nem földműves értelemben). Tehát megalapozottan lehet elmebeteg suttyónak nevezni a mi kis legódúcsénkat."

Ennek semmi köze az elmebetegséghez! Olvass utána, milyen tünetei vannak az elmebetegségnek, aztán írj róla!

"a csüngőhasú disznó által az elmúlt hetekben felvett devizahitelek kamat sokkal nagyobb, mint az EU helyreállítási alapjából felvehető hitel, sőt az EU a pénzek mintegy felét vissza nem térítendően adja."

Honnan tudod, hogy sokkal nagyobb a kamata, mikor a kötvényt még ki sem bocsájtották?

"Devizahitel kiváltása, visszafizetése devizahitelből?! Ez csak illiberális nyelvezetben számít devizaadósság csökkentésnek."

Itt a cél a futamidő hosszabbítás, nem az adósság csökkentés.

Nem tudhatom, hogy magánéletedben milyen sérelmek érhettek ennek a kormánynak a részéről, de minden megnyilatkozásodból a legvadabb gyűlölet árad.
Gyűlölködni persze joga van mindenkinek, főleg, ha sérelmek érték. Nálad azonban ez már olyan szenvedéllyé vált- verbális megnyilvánulásaid alapján - ami már akadályoz a valóság befogadásában. Ezzel a féktelen gyűlölettel önmagadat is pusztítod! Lelkileg és fizikailag is egyaránt.

Próbálj meg ebből a hullámzó tudatállapotból kilépni! Ez nem könnyű feladat. Nagy lelki erő kell hozzá.
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.16 13:05:37
@István Tamasi:

"Mindenekelőtt: csak azután tegezzen ha már megitta a lábmosó vizemet!"

Eddig tegeztem Önt, nem tűnt fel, csak most? Akkor miért nem az elején mondta, hogy ne tegezzem?
Én nem fogok riposztozni, vagdalkozni ocsmány jelzőkkel az ön személyét illetően, ehhez nekem nincs tehetségem. Ezt meghagyom magának, amit már magas szinten művel. Próbáltam a vitát kultúrált mederben tartani, de ez Önnel nem lehetséges.

"Nem én diagnosztizáltam o1g-t hanem ő saját magát, ne tessék csúsztatni, hazudni."

Írtam, hogy öndiagnózis nincs! Betegséget csak klinikai orvos vizsgálatok alapján szakmai alapon diagnosztizálhatnak.

"Aki viszont képes államfők csúcstalálkozóján trottyos, gyűrött gúnyában és zsebre dugott kézzel flangálni és fotózkodni, az bizony suttyó paraszt (nem földműves értelemben). Tehát megalapozottan lehet elmebeteg suttyónak nevezni a mi kis legódúcsénkat."

Ezt nem maga írta?

"A suttyóság független a csüngőhasú disznó elmebajától."

Korábban még azt írta, hogy egyenes összefüggés van a "suttyóság" meg az elmebaj között! Ez alapján, mármint a "suttyóság" alapján lehet "megalapozottan" elmebetegnek nevezni. Akkor ki hazudik?

"Valóban értek anyagi jellegű sérelmek a fideszmaffia és vezére intézkedései következtében, de ennél sokkal súlyosabb az, hogy olyan, a magyar történelemben példa nélküli lopásokat hajtottak végre amiknek a következményeit fiaink és unokáink, sőt még ükunokáink is fizetni fogják. Ebből ered az utálatom - ami nem azonos a gyűlölettel irántuk."

2019-ig mindhárom makromérleg, az államháztartás, a folyó fizetési mérleg, a külkereskedelmi mérleg egyidejűleg jobb állapotban volt, mint bármikor korábban.
A járvány miatt ezek a mérlegek az ország leállítása miatt romlanak átmenetileg, de ez nem magyar sajátosság.

2020. szeptember 25-én a Moody’s pozitívra javította a magyar adósbesorolás kilátását. Az értékelés szerint a kilátás javításának elsődleges oka a múltbeli és a lehetséges jövőbeli gazdasági teljesítmény, ami meghaladja a hasonló országok átlagát.

www.portfolio.hu/gazdasag/20200925/javitott-magyarorszag-kilatasan-a-moodys-450328

2018-ban Lengyelországgal holtversenyben, 5,1 %-os reál GDP növekedéssel a harmadikok voltunk az unióban, 2019-ben 4,9%-al már a másodikok.
Ez 2018-ban 3, 2019-ben 3,4 százalékkal haladta meg az unió átlagát.

Az Európai Bizottság 2020. téli gazdasági előrejelzése szerint az uniós átlagnál nagyobb lesz a növekedésünk 2020-ban és 2021-ben is 1,8 illletve 1,4%-al.

file:///C:/Users/danij/Downloads/2020_winter_forecast_tables_

Ezzel szemben a bruttó hazai termék (GDP) volumenének változása/%/ 2007-ben, az utolsó "békeévben":

Csehország: 5,6, Észtország: 7,7, Horvátország: 5,3, Lengyelország: 7, Lettország: 10
Litvánia, 11,1, Románia: 7,2, Szlovákia: 10,8, Szlovénia: 6,9

ÁTLAG: 7,96, MAGYARORSZÁG: 0,4

A magyar GDP növekedés 2007-ben 20-szor kisebb volt, mint a KKE országok átlaga!

27,8 szer kisebb a litvánnál, 27-szer kisebb a szlováknál!

GDP növekedésben alaposan lemaradtunk, ugyanakkor úgy eladósodtunk, hogy államcsőd következett volna be, ha nem kapunk mentőövet az EU-tól és az IMF-től. Az államháztartás hiánya 2007-re elérte GDP arányosan a -5%-ot. Ennél csak Görögország adata volt rosszabb. 2002-2007 között 25,4 milliárd euróval nőtt Magyarország államadóssága. Válság ekkor még nem volt.

És akkor még maga azt állítja, hogy a jelenlegi kormány idején a "magyar történelemben példa nélküli lopásokat hajtottak végre amiknek a következményeit fiaink és unokáink, sőt még ükunokáink is fizetni fogják."

Jőjjön már vissza a való világba!

Azt mondja nem gyűlölködik, csak utálkozik. Ha csak utálkozna, akkor nem lenne Önben ekkora indulat.

"Megértem, hogy maga a Lendvai utcai székház fizetési listáján szerepelve próbálja védeni a védhetetlent, pedig bizonyára nagy lelkierő kell hozzá."

Semmi közöm a Lendvai utcához. Ezt is ugyanolyan igazságtartalommal állítja, mint minden más hozzászólását!
Kisebb veszteség néhány emberélet, mint alkalmazkodni a körülményekhez?..
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.13 09:25:25
@Falshang:

".........ha soros zsebében van az egész világ, amerikai színészek, biden, unió, gyakorlatilag minden, akkor hogyhogy nem tudja megakadályozni, hogy a dagadt veszítsen?"

Meg tudta akadályozni, hogy veszítsen! Ugyanis nyert.!
Megijedt a kizárástól a fideszes EP-delegációvezető. ..
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.07 10:46:13
@BiG74 Bodri:

"Ott sérül, hogy a meghozott jogszabályok vagy szelektívek, vagy szembemennek az alkotmány, bocs alaptörvény alapvető passzusaival........."

Az uniós szerződések lehetővé teszik az uniós jog megsértése esetén pénzbüntetés kiszabását. A Bizottság kötelezettségszegési eljárást indíthat bármely uniós ország ellen, amely nem hajtja végre az uniós jogot.

Az Európai Unió Bírósága pedig dönt a jogsértésről és amennyiben valóban fennál a jogsértés, akkor elrettentő hatású pénzbüntetést szabhat ki annak arányában, hogy a jogsértés mennyire súlyos, illetve mennyi ideig áll fenn.

......" vagy akár ott, hogy az alaptörvény nem azokat az alapokat rögzítí, melyet minden magyar el tud fogadni, melynek rögzítését fontosnak tartja."

Van az unióban olyan ország, ahol a jogállam egyik alapvető intézménye a független, minden más szervtől elkülönülő alkotmánybíróság, illetve egy annak megfelelő szerv , amely a normakontrollt konkrét ügytől függetlenül, absztrakt jelleggel (is) végzi nem létezik.

Finnországban nincs szervezetileg elkülönült alkotmánybíróság, funkcióját elsődlegesen a parlament alkotmányügyi bizottsága látja el, amelynek politikai semlegessége nem garantált. A közigazgatás törvényessége felett az Igazságügyi Kancellár bír széles jogkörökkel.

Az Európai Unió Bírósága állásfoglalása szerint a holland ügyészség nem felel meg a függetelenség garanciájának. A holland ügyészeket a végrehajtó hatalom konkrét ügyekben is utasíthatja. Ezért nem tekinthetők „végrehajtó igazságügyi hatóságnak”

"Most mondjam azt, hol jogállam az, ahol a gránit szilárdságú alaptörvényt folyamatosan változtatgatják."

2011-től 2019-ig 8 módosítás az Alaptörvényben.

1789-től 1791-ig tíz módosítás az USA alkotmányban.
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.07 15:59:33
"Finnország abszolút jogállam."

Finn jogállam:

1. Média: balliberális túlsúly

Az európai média pluralizmusát vizsgáló, tavaly megjelent jelentés szerint a finn média pluralizmusa a magasan veszélyeztetett kategóriába tartozik.

A balliberális Sanoma Group Finnországban a legnagyobb média-nagyvállalat és a médiapiacon meghatározó. Az elérési index a teljes finn lakosság 95 százaléka.
Az európai média pluralizmusát vizsgáló, tavaly megjelent jelentés szerint a finn média pluralizmusa a magasan veszélyeztetett kategóriába tartozik.

A Sanoma birtokolja Finnország legnagyobb példányszámban kiadott újságjait:

Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Sanoma Lifestyle, Nelonen Media, Sanoma Digital Finland.

A közszolgálati média függetlenségére vonatkozó indikátor 67 százalékos, magas kockázati szintet jelez.

2. Alkotmánybíróság: nincs.

Az alkotmányügyi bizottság, mely az alkotmánybíróságot helyettesíti politikai ellenőrzés alatt van. 1999-ig nem volt lehetséges alkotmányossági szempontok szerint bírósági felülvizsgálatára. Jelenleg is csak másodlagos szerepe van ennek.

3. Igazságszolgáltatás: nem független. A bírákat a köztársasági elnök nevezi ki az igazságügyi miniszter javaslatára a bírósági kinevezési testület tanácsa alapján, amelybe egy személyt az Igazságügyi Minisztérium jelöl.

Ennek a tanácsnak azonban nincs illetékessége a Legfelsőbb Bíróság, valamint a Legfelsőbb Közigazgatási Bíróság kijelölése kapcsán, mert a végső döntéshozó a Köztársasági Elnök.

Működik az elkülönült közigazgatási bíráskodás is, amit Magyarországon nem lehetett bevezetni a Brüsszeli Bizottság ellenállása miatt.

A finn Legfelsőb Bíróságon 2018 óta csökkent a nők aránya, alig haladja meg a 20 százalékot. Magyarországon ez 50 százalék felett van.

Az uniós jogi továbbképzésben vagy egy másik tagállam jogáról szóló továbbképzésében részt vevő bírák aránya Finnországban 5 százalék alatti, utolsó az EU-s tagállamok között.

Magyarország a második, 130 százalékos eredménnyel, vagyis egy bíró akár több képzésben is részt vesz.

4. Nemzeti és etnika kisebbségek:

A European University Institute médiapluralizmussal és médiaszabadsággal foglalkozó központja (Centre for Media Pluralism and Media Freedom) az Európai Unió által is támogatott Media Pluralism Monitor projekt keretében végzett legutóbbi, 2017-es felmérése szerint a svédek, számik, lappok, romák nem jutnak arányos adásidőhöz a médiában.

5. Egyéb: Az Európai Unió Alapjogi Ügynökségének (FRA) a márciusi jelentése szerint az 5,5 millió lakosú Finnországban közel 10 ezer- elsősorban migráns, illetve migráns hátterű-kiskorú lány, illetve felnőtt nő vált a női nemi szervek megcsonkításának áldozatává. A becslések szerint további 650-3080 lány van ennek kitéve.
fra.europa.eu/sites/default/files/fra_uploads/fra-2019-migration-bulletin-2_en.pdf
32. old.

Jelentések alapján ugyanakkor a finnországi roma népesség körében a megkérdezettek 54 százaléka számolt be arról, hogy a munkahelykeresés és/vagy lakásbérlés során a roma származása során diszkriminálták.
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.07 17:00:36
@BiG74 Bodri:

"Értem. A jelenlegi uniós jog, a jogszabályok megsértésére vonatkozik. Mi történik ha sikerül eljutni a bizonyításban hosszú hónapok alatt odáig, hogy bizony tényleg?"

És mi történik, ha nem? A bírósági eljáráshoz való jog a jogállamiság egyik alapvető feltétele. Elhiszem, hogy ez adott estben hosszadalmas is lehet, de a demokrácia az egy költséges, fáradságos dolog. Jogállamban nem lehet addig elítélni senkit, amíg nincs jogerős bírósági itélet. Ha ennek az ellenkezője történik, az nem jogállam.

"Visszavonják, nem fizeti ki a pénz egy részét, vagy, mint példa volt rá, kurmányunk gyorsan visszafizeti a támogatást, hogy ne legyen ügy."

Nem csak támogatásról van szó, amivel példálódzol, hanem direkt pénzbüntetésről is a kötelezettségszegési eljárásban. A kiskapukat be lehet zárni.

"Mi van, ha nem kisszámú esetről, hanem rendszerszintű gondról beszélünk? Az, hogy az unió belefullad az eljárások tömegébe, de valójában nem tudja megállítani, mert csak szalad az események nyomában."

Erre írtam, hogy a demokrácia fáradságos és időigényes dolog. Létrehozták a jogállamisági mechanizmust azzal a céllal, hogy a tagállamokban a problémák kialakulását, elmélyülését megelőzzék. A jogállamiságról szóló jelentéseket tagországonként át kell tárgyalni, meg kell vitatni az érdekelt feleknek. Ezt a párbeszédet évente tervezi a Bizottság. Ez nem zárja ki a kötelezettségszegési eljárást sem. Ezeknek a tárgyalásoknak azért is van értelme, mert így össze lehet vetni a különböző uniós országokban a jogállamiság helyzetét, azonos mércével.
Meggyőződésem, hogy ezzel a tárgyalásos módszerrel sokat el lehet érni, azonos platformokon a tagországok között.

Azt nagyon durva dolognak tartom, hogy pénzt akarnak megvonni országoktól.
Azért mert:

1. az ország teljes lakosságát sújtják ezzel
2. a cél éppen a konvergencia lenne a különbözó országok között, nem a divergencia
3. az unió egységét veszélyetetik
4. olyan pénzek megvonásával fenyegetnek, amihez

a) adósságfizetési garancát vállalunk
b)fizetjük a tagállami hozzájárulást
c)megnyitottuk a munkaerő és tőkepiacunkat
d)lemondtunk a vám bevételeinkről,

amit mindezekért kompenzációképpen kapunk
Zavaros okfejtése szerint a zsidók az új nácik, és csak ne pampogjanak. De aztán mégis visszakozott...
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.01 08:50:20
@nu pagagyí:

"Azt hiszem, Demeter rendkívüli módon megalázta országunkat"

László Imre, Bíró László, Gyöngyösi Márton, Kulcsár Gergely, stb.?

Karácsony Gergely? "Zsidókat listázni nem nácizmus"

Úgyhogy álljon már meg a menet!

Demeter hülyeségeket írt, mikor a nácikhoz hasonlította S. Gy. tevékenységét! Az előjel pont az ellenkezője!

A volt miniszterelnök? Mikor ilyeneket mondott Fico, hogy:

"Tessék megnézni, hol tart ma Magyarország és hol tart Szlovákia. Mi ma nyugodt felülnézetből tekintünk magyarországi barátainkra, mert mindaz, amit gazdasági, szociális és pénzügyi téren elkúrható volt, azt el is kúrták úgy, ahogy az csak keveseknek sikerült" - fogalmazott a TASR szlovák hírügynökség által idézett nyilatkozatában a szlovák kormányfő.

168ora.hu/kulfold/fico-ami-magyarorszagon-elkurhato-volt-azt-el-is-kurtak-137824
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.01 14:45:33
@István Tamasi:

"Úgy látom te az a típus vagy, ha az elmeberet suttyó vagy egyik csahosa a fejedre szar, akkor addig repetázol amíg van , mert számodra az a legfinomabb desszert."

Ezt én 2002-2010 között éreztem. Amikor hazámat az államcsőd szélére "kormányozták". Munkanélkülivé tettek több 100 ezer embert, elvettek az idősektől egyhavi nyugdíjat, a közalkalmatottaktól egyhavi fizetést. 19 %-os adóval sújtották a GYES-t és a GYED-et.

2002 és 2010 között tizenötször emelték az energiaárakat.

A lakosságtól elvett 1060 milliárd Ft-ot ebben a nyolc évben kitalicskáztak az országból az akkor még külföldi tulajdonú energiacégek.

Az uniós források töredékét voltak csak képesek lehívni, és amit lehívtak, annak a 76 százalékát is szabálytalanul költötték el.

Százmilliárdokat hagytak veszni, közben mást se csináltak, csak adókat emeltek. Agyonadóztatták a családokat, a munkavállalókat és a vállalkozásokat!

Feladták az ország gazdasági szuverenitását.

Ez volt a szép időszak, mi? Nyami-nyami! Akkor nem csináltak a fejedre! Most igen, mi?
atomic power 1986DucaDuca 2020.12.01 17:08:07
@István Tamasi:

Lackner Csaba, Gréczy Zsolt, Borka-Szász Tamás, Korózs Lajos.