Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Feri BPO-537

0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Poznan az elmúlt időben változatos járműparkjáról vált ismertté a villamosbarátok körében, a félmilliós város az egyik leggyorsabban modernizálta flottáját a lengyel városok között. Az eredeti Konstal 105-ösök mellett akadnak itt nyugatról használtan vásárolt villamosok,…..
2009 novemberében a PTinfo már foglalkozott a belgrádi villamostenderrel, melyen épp eldőlt, hogy a spanyol CAF összességében jobb ajánlatot adott versenytársánál, a horvát Koncarnál. Ugyanebben az időben a hazai villamostendereink gőzerővel folytak, nyertes szállítót azonban a…..
Feri BPO-537 2011.04.16 23:00:53
@d.z.: Mitől siralmas a budapesti villamospark?
Feri BPO-537 2011.04.17 22:23:41
@- Rendi -: Ne túlozzunk :)
Még a hannoveriek és a Tátrák felett sem járt el az idő; ha a realitást nézzük, ők még legalább 10-15 évig biztosan meg fogják határozni a budapesti villamosparkot.
Egyedül az ICS-re mondható, hogy az ideje lejár(t), de egyhamar ők sem fognak eltűnni.
Feri BPO-537 2011.04.17 22:25:27
@mestska: Ha már Miskolc: minek nekik 31 új villamos, ha a jelenlegi flottának csak a fele számít csereérettnek?
Talán azért, mert az EU csak új járműre ad pénzt, korszerűsítésre nem?
Omnibusz Polskie Ikarusy... 2010.07.16 09:50:00
Aki - akár élőben, akár "virtuálisan" - figyelemmel kísérte az elmúlt évek Ikarus találkozóit, az nagyjából képben lehet a hazai "megmentett" buszokat illetően. Most nézzük meg, hogy mi a helyzet ezügyben külföldön, egészen konkrétan Lengyelországban! A…..
PTinfo Magyar Nemzeti Villamos 2010.11.18 12:09:00
Miskolcon áll a bál a villamosbeszerzés körül. A Közbeszerzési Döntőbizottság a negyedik villamostender esetén is úgy döntött, hogy Miskolc nem megfelelően írta ki a közbeszerzési eljárást, a dokumentációban egymásnak ellentmondó meghatározások vannak. A tender ugyan befejezhető a döntés alapján,…..
Feri BPO-537 2010.11.19 18:23:24
@Art Mooney: Szerintem sem lenne gond a 30, de inkább 50 %-ig ap. jármű - ehhez persze a lépcsős résznek se szabad túl magasnak lenni; max. annyira, mint a KCSV6-ban.
Erre jó példák a cseheknél futó VarioTram-ek, melyek a Tatra T3 és K2 típusok modern kiadású változatai; ezen járművek első és hátsó ajtói lépcsősek, a közbülső rész alacsony.
A magaspadlós rész nem olyan magas, mint egy Tatrában, hanem (az aszinkronmotorok kisebb helyigénye miatt) kb. 50-60 cm; azaz 15-25 cm különbség van a magas és az alacsony rész között, amit lejtővel hidalnak át.
Azt gondolom, ez belefér.
És ha már villamost fejlesztünk, nem ártana a földalattira is gondolni, hisz azok a gépek sem mai csirkék; valamint folytatni kéne azt a jó hagyományt, hogy az FAV-szerelvények egy meglévő villamostípusból származnak (a jelenlegi kocsik az ICS-ből készültek).
Az AnsaldoBreda a nyertes ajánlattevő az aktuális, sorrendben ötös számú debreceni villamostenderen, derült ki a tegnapi eredményhirdetéskor.  A mindössze két indulót felvonultató pályázaton az Ansaldo ellenfele a spanyol CAF volt, ahogy az már tenderek óta megszokottnak…..
Feri BPO-537 2010.10.14 22:31:08
@hegylako01: Nem lenne rossz egy licencet venni; főleg akkor, ha a Ganz (valamilyen csoda folytán) újjáéledne - ez esetben a villamosok külsejét is magyarosra lehetne szabni.

Ami a meglévő villamosainkat illeti: az ICS-k valóban közel állnak a cseréhez, viszont a Tátrákban még van kb. 15 év - ezért is kéne folytatni a T5C5K programot.
Emellett az sem elhanyagolandó tény, hogy a TW6000-esek sem mai csirkék már, így kb. 10-15 év múlva őket is le kell majd cserélni.
Befejezik működésüket Szlovákiában a legendás Ikarus autóbuszok. Az utolsó ilyen jármű Kassán gurult be a garázsba idén szeptemberben. A világhíres járművek évtizedeken keresztül szolgálták a szlovák és a cseh utazóközönséget több tucat városban. Napjainkban már csak a…..
Feri BPO-537 2010.09.26 22:46:00
@gio: Nem a buszok miatt lehet Budapesten megfulladni, hanem a sok autótól.

"az alacsonypadlós próbálkozásról meg ne is beszéljünk, ami ennyiszer gyullad ki, az nem kész konstrukció."
Ebben nincs igazad, mert a 412-esek csak a BKV-nál gyulladtak ki sorozatosan; ezen kívül csak 1-2 lengyelországi példány égett ki.
Azt aláírom, hogy a típusnak megvannak a maga hibái (mint minden járműnek), de az még a Napnál is világosabb, hogy a busztüzek elsősorban a ROSSZ KARBANTARTÁS miatt keletkeztek.
A Berlinben közlekedő Mercedes Citaro buszok több példánya is sorozatban kigyulladt a közelmúltban.

@VakondM: Pozsonyban még 412-es is van :) - igaz, csak 3 db.
PTinfo Villamosdivat 2010.04.07 18:22:00
 Az elmúlt időszakban több új villamos is megjelent különböző városokban, így érdemes összehasonlítani őket, mi is a divat manapság. Természetesen a most felvillantott kocsik többsége Alstom, egyszerűen a Citadisok gyártójába, vagy épp a megrendeléseinek többségét…..
Feri BPO-537 2010.04.07 23:43:34
Az Alstom igen ötletes, hogy különböző homlokfalakat gyártanak; igaz, nem mindegyik néz ki jól.

@Fricy: Szerintem teljesen jó, hogy a Combino-nk olyan homlokfalat kapott, amilyet; nem baj, ha kissé visszafogott.
Persze egyedi pofi nélkül is egyedi ez a villamos, hiszen csak nálunk van 54 m-es verzió: ehhöz csak a lisszaboni kocsik hasonlítanak igazán :)

E témára saját ötletem is van: ha most lenne járműgyártás a Ganznál, akkor ott is lehetne többféle arcot alkalmazni:
- szögletes fényszórókkal (KCSV6 design),
- kis, kör alakú ikerfényszórókkal (Ikarus EAG design),
- két körfényszóró (Combino design),
- szimpla körfényszóró (ICS design),
- FAV-design (természetesen az M1-re).
Azt hiszem, ez is ütős lenne :)
Mégis elvezetik a vonalakat oda, ahol utasok vannak? A fővárosi közgyűlés SZDSZ-es és fideszes képviselők szavazatával megszavazta, hogy ne fogadják el a két külső körirányú villamos EU-s támogatású fejlesztésének jelenlegi terveit, hanem a döntést halasszák el, hogy…..
Feri BPO-537 2010.03.18 00:12:47
@kötözködő: Ha a Ráckevei HÉV is része lesz az 5-ös metrónak, ill. ha rendbehozzák az infrastruktúráját, akkor már nem félóránként fog menni, hanem sűrűbben.
Hogy miért?
Mert akkor már kellőképpen vonzó(bb) lesz az utasoknak, ill. a dabasi környékre közlekedő Volán-járatokat rá lehet hordani, így a buszoknak nem kell a Népligetig menniük, hanem csak Soroksárig.
Persze jó lenne tudni, hogy Soroksáron (vagy Pesterzsébeten) hol férne el egy Volán-végállomás.
Alighanem új tendert kell írni Könnyen lehet, hogy új (ötödik!) fordulóra lesz szükség Debrecenbem a város második villamosvonalára szánt 18 új villamos megvásárlására kiírt közbeszerzési tenderben. Noha az eredményhirdetés szerint a spanyolországi CAF megnyerte az üzletet,…..
Feri BPO-537 2010.03.18 00:01:37
@Kitalátor feljegyzetei: Metró vagy magasvasút Debrecenbe???
Néha belefut az ember olyanba, amikor tapasztalt rutinos mérnökök olyat tárnak a nagyvilág elé, amit a mai világban, a mai szemlélettel kitágult szemmel hallgat vagy olvas az ember. Biztos megvan ez minden szakmában amúgy, afelől nincs kétségem. Csakhogy a tömegközlekedés és…..
Feri BPO-537 2010.03.03 23:31:16
@ZBR: Minden megyeszékhelyen meg kéne vizsgálni a trolik és/vagy villamosok létesítésének lehetőségét.
A cikknél maradva: elég idióta ötlet lenne a villamos helyett trolit létesíteni.
Én ugyan csak 2-szer utaztam a miskolci villamosokon, de eléggé ki voltak használva.
A trolikkal inkább a nagyobb forgalmú buszokat kéne kiváltani + az észak-déli irányú villamost is vissza kéne építeni.
Kihirdették a győztest az új debreceni villamospálya tenderén, írja a Haon. A munkát legolcsóbban, nettó 7,5 milliárd forintért elvállaló ATK-Debrecen konzorcium nyert. Öten pályáztak, a helyi internetes portál úgy tudja, akadt nettó 10 milliárd fölötti ajánlat is. Debreceni…..
Feri BPO-537 2010.02.23 22:35:03
@Blava: Még nem hirdettek nyertest, úgyhogy még korai lenne temetni a Skodát ;)
Az 5 gyártó közül a Skoda mellett a Koncart tartom elfogadhatónak: a CAF és a Stadler villamosait nem ismerem, az AnsaldoBreda-ról pedig csupa rosszat hallani.
Egy újfajta, könnyűszerkezetes, részben acél elemekből összeállított vasúti peront adtak át 2009. december 13-án a Toulouse – Auch regionális vasútvonalon. A moduláris rendszerű peront Európa második legnagyobb acélipari cége, az indiai Tata konszern tulajdonában lévő…..
Feri BPO-537 2010.02.11 19:39:02
@jack o'neill: A TW-khez tényleg jó lenne; főleg akkor, ha az 1-esen járnának :)
Utálok ismeretlen helyre BKV-val menni. Mindig jó előre felkészülök, térképekkel, menetrendekkel, hogy biztosan jó helyen szálljak le. A buszokon lévő táblák megbízhatatlanok, a buszvezetők sosem mondják be a megállók neveit, ezért minden információt magunknak kell megszerezni.…..
Feri BPO-537 2010.01.04 17:49:13
@Hümüzhümümüz: A magánosítással egy baj van: a bevétel nem az önkormányzat kasszáját gyarapítaná, hanem a tulaj zsebét, lásd: parkolócégek.
És bizony a magáncégekből is ugyanúgy lehet lopni - főleg, ha sógor-koma-jóbarát a tulaj...
A dolgozókat illetően pedig ne általánosítsunk: tény, hogy akadnak olyanok, akik nem a BKV-hoz valók, de a többség nem ilyen.
Olvasónk december 2-án a 240E jelzésű busszal utazott. A buszt a Sasad ligetnél egy csapat gyerek szállta meg. Egyiküket, vagyis csak a táskáját a busz ajtaja odazárta. Az utas szólt a sofőrnek, de az nem foglalkozott vele, ezért rákiabált. Mondta neki, hogy odacsukta a gyerek…..
Feri BPO-537 2009.12.04 18:14:45
@Rigor_mortis: "És még csodálkoznak, ha megverik őket!"
Ha szabad kérnem, ne általánosítsunk!
Tény, hogy vannak tapló járművezetők, de a többség nem ilyen - vagy csak én vagyok szerencsés, hogy normálisakat fogok ki.
A járművezetők elleni támadásoknak nem sok köze van egyesek bunkóságához - az utasok között is sok hülye van.
Sajnos előfordult már (talán többször is), hogy egy járművezetőt azért vertek meg, mert azonosítják őket azokkal a vezetőkkel, akik több tízmilliós végkielégítéseket vesznek fel jogtalanul - holott egy alkalmazott nem tehet róla, ha a felettesei ekkora g*cik (már bocs a kifejezésért).
MÁV-figyelő Vasúti szakmai topic 2008.03.13 00:00:00
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
Feri BPO-537 2009.09.17 20:49:07
@Comandante en Jefe: Az még hagyján, hogy a Volánbusz minden betétjáratot más számmal jelölt, mert a számmezőben van bőven hely hozzá.
Viszont abban egyetértek, hogy a napi pár indulásos járatoknak (mint az általad említett 317-esnek) felesleges külön számokat adni; érdemesebb lenne az ilyen viszonylatokat beépíteni más vonalakba, vagy pedig vasútra/HÉV-re ráhordóvá tenni.
Ami még zavaró a Volánnál, hogy vannak járatok (pl. a dunakeszi helyi buszok), melyeknek van 3-4féle útvonala; és persze a neten a járatok nincsenek külön-külön szedve (mint a BKV-nál), így bogarászhatsz rendesen.

A MÁV ilyen téren talán jobb, mert ott a vonatok útvonala állandóbb; csak apróbb eltérések vannak (pl. a szobi vonalon este nincs zónázó vonat, így a személy megy tovább Szobig).
Feri BPO-537 2009.09.18 18:48:26
@Tomi324: Gondolom, külföldről :S
Feri BPO-537 2009.09.21 13:11:46
@Ákibard!: "Amúgy meg az EU nem engedi az ilyen jellegű hazabeszélést."

Az EU elmehet a halál f...ára, mert a legtöbb ország a saját termékeit részesíti előnyben; ennyi hazafiasság pedig mindenkinek jár.
Csak pár példa:
A francia nagyvárosokban milyen villamosok járnak? Alstom Citadis.
A lengyelek milyen buszokat vesznek mostanában? Solaris, Jelcz, AutoSan.
A csehek kitől vesznek villamosokat és mozdonyokat? Naná, hogy a Skodától!
A németek milyen buszokat vesznek?
Mercedes, MAN, Neoplan.
Nekünk is így illene, mert az nem éppen normális dolog, ha a saját munkásaink helyett a külföldit tartjuk el.
Ezért (is) tartunk ott, ahol tartunk :S

(Az első mondatom természetesen nem ellened szólt; csak arra akartam utalni, hogy az EU inkább azt preferálja, hogy mindenki a sajátját vegye.)
Olvasónk Székesfehérvár felé szeretett volna utazni még hétfőn a Déli pályaudvarról. Két kijelzőre is az volt írva, hogy a 10-es vágányról indul a vonat, ezért több utastársával együtt felszállt és helyet foglalt. A vonatnak 17:43-kor kellett volna indulnia, ám csak ekkor…..
Feri BPO-537 2009.08.26 20:50:47
@Alapvető élelmiszer: Meg vagy te húzatva? :P
Nem bezárni kell őket, hanem fejleszteni, fejleszteni és fejleszteni...
1874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. A mellékvonalak nagyobbik felén állnának le a vonatok. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja,…..
PTinfo Belgrád: 17-ből kettő 2009.08.07 16:21:00
Helsinkihez hasonlóan Belgrádban is nagy volt az érdeklődés az év elején bejelentett villamostender iránt. A két tender között azonban lényeges különbség van, míg Helsinki saját zsebből finanszírozná 40 új villamosát, addig Belgrád mindezt részben az Európai…..
Nagy segítség lehet az utasoknak, ha még az InterCity érkezése előtt bemondják, hogy az ülőhelyek hogyan lettek elosztva a vonaton, így aki nem szeretné ülőhelyét a vonaton nagy csomagokkal mászkálva keresni, az felkészülhet előre. Akkor van szívás, ha megkeverik a kocsikat és…..
Feri BPO-537 2009.07.15 20:12:41
@JuveKrisz: Való igaz, bizonyos utasok utazási szokásain változtatni kéne.
DE! Nem a paraszt utasok tehetnek arról, hogy a MÁV ekkora szarban van.
Mindig a fejétől bűzlik a hal - tartja a mondás (vagyis a vezetőség az első számú felelős).
Begördült az első belga busz Budapestre. A nyár folyamán még 31 társa követi. Éjszaka megérkezett az első használt csuklós Belgiumból, értesültünk a BKV közleményéből. A közlekedési cég képeket is küldött, ezek lentebb láthatók. A korszerű, alacsony padlós jármű…..
Feri BPO-537 2009.07.12 13:20:35
@Hadess: A 7E és a 173E vonalán biztos nem fognak járni a Van Hool-ok, mivel a Dél-Pesti garázs kapja őket :P
Személy szerint nem is támogatnám, hogy e két vonalon járjanak, mert elég hamar szétesnének.
Pletykaszinten eddig 4 vonalat említettek, ahol járni fognak: 23, 36, 68, 148
Feri BPO-537 2009.07.12 13:26:51
@kaszika19: Azért a TW6000-et hulladéknak nevezni.... kicsit sem nevetséges :P
Nem véletlenül épült magaspadlósnak, ugyanis ez a jármű nem villamos, hanem stadtbahn, magyarul könnyűmetró.
Hannoverben azért tudják normálisan használni a TW-ket, mert ott a megállók nagy része magasperonos - ezt nálunk is ki lehetne használni, ha az 1-es villamoson járnának a Banánok; ott még hely is lenne a magasperonoknak.
Amúgy meg a TW mai szemmel nézve is korszerű jármű, mivel alkalmas az áram-visszatáplálásra, amire (ezeken kívül) nálunk csak a Combino, a KCSV7 és a K-Tátra képes.
2009. június 15-e óta futja tesztköreit Prága utcáin a Skoda új járműve, a Skoda ForCity 15T, amiből összesen 250 darabot rendelt a cseh főváros. Kezdetben csak éjjelente fog járni, majd várhatóan egy hónap múlva már utasokat is szállíthat. A máosdik jármű a nyár végén…..
Akár újabb vasutassztrájk is elképzelhető, ha a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a munkáltató elbocsátásokat érintő munkaügyi vitája nem vezet eredményre. Bárány Balázs, a VDSZSZ Szolidaritás érdekvédelmi alelnöke kijelentette: "készülni kell akár…..
Feri BPO-537 2009.06.12 23:37:08
@-d(-_-)b-: Nem felszámolni kéne, hanem kirobbantani azt a sok majmot, akik csak ülnek ott, meresztik a seggüket és viszik a lóvét.
A VDSZSZ is kipusztulhatna már, Gaskóval az élen...
Több ismerősöm is mondta már, hogy az, amit a MÁV-Start átszállási kapcsolatnak nevez, az több, mint siralmas. Tudni kell, hogy az „új” menetrendben több vidéki város csak úgy közelíthető Budapestről és az elővárosból, ha egy nagyobb állomásokon (pályaudvaron)…..
Feri BPO-537 2009.06.09 21:16:11
@maglew: Érdekes lenne egy Desiro+Flirt szerelvény :)
Nem valószínű, hogy csatolhatóak, mivel 2 különböző cég gyártotta őket (Desiro - Siemens, Flirt - Stadler).
Amikor a mellékvonalak megszüntetése –mint téma- előkerül akkor a legjobb baráti társaságok is két részre oszlanak. Van az első csoport, akik szerint szükség van a mellékvonalakra, és van a másik, akik szerint meg kell őket szüntetni, és buszokat kell járatni a vonatok…..
Feri BPO-537 2009.04.23 21:44:04
@Comandante en Jefe: Azt nem is állítottam, hogy mindenhol igaz, mert egy jól működő rendszerben is lehetnek olyan vonalak, amiket valóban nem éri meg fenntartani.
Abban viszont mindketten egyetérthetünk, hogy a mellékvonalak észnélküli pusztítása nem vezet sehová sem.