Adatok
A05
0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az újabb kori kutatások a Patyomkinon történt események lefolyását illetően nagyjából elfogadják az előző posztban ismertetett történetet, a részleteket azonban számos ponton módosították.
Apró kis momentum, hogy nem a hajó teljes személyzetét sorakoztatták fel a tatfedélzeten, hiszen el sem fértek…..
Elérkezett a márciusi verseny nevezési határideje - ez mindig a verseny előtti kedd - így időszerű volt megírni a bejegyzést is. ;)
Elöszőször is szeretnék gratulálni a februári verseny győztesének Miklósnak (discret)! Nagyon szoros "befutó"volt - lásd a korábbi bejegyzést - megérdemelten léphetett…..
A nagy, üres vízfelületen mindig is komoly problémát okozott a tájékozódás, és a hajó pontos helyzetének megállapítása. Az ókorban nem is szívesen távolodtak el a partoktól látótávolságnál messzebb, és lehetőleg a szárazföldi tereptárgyak alapján próbáltak navigálni. De az újkori navigációs…..
A05
2018.06.03 12:11:45
Szia Zoli!
A navigáció nehézségéhez kapcsolódva kérdezném, hogy láttad -e A hosszúsági fok (Longitude) című filmet?
www.youtube.com/watch?v=qnJ28cYbCs0
Ha igen, mennyire tartod pontosnak a filmet? Például egyből az elején (2. perctől) a Scilly-szigetek -i katasztrófával kezdődik a film. Ott egy matrózt még fel is akasztatott az admirális, mert vitatta a helymeghatározást. Ez megtörténhetett, vagy csak irodalmi túlzás?
Továbbá az csak véletlen, hogy a Ritkán Látható Történelem Blog is pont a héten foglalkozott a Szamoa -i hurrikánnal? :)
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2018/05/27/napi_erdekes_958
Köszönöm.
A navigáció nehézségéhez kapcsolódva kérdezném, hogy láttad -e A hosszúsági fok (Longitude) című filmet?
www.youtube.com/watch?v=qnJ28cYbCs0
Ha igen, mennyire tartod pontosnak a filmet? Például egyből az elején (2. perctől) a Scilly-szigetek -i katasztrófával kezdődik a film. Ott egy matrózt még fel is akasztatott az admirális, mert vitatta a helymeghatározást. Ez megtörténhetett, vagy csak irodalmi túlzás?
Továbbá az csak véletlen, hogy a Ritkán Látható Történelem Blog is pont a héten foglalkozott a Szamoa -i hurrikánnal? :)
ritkanlathatotortenelem.blog.hu/2018/05/27/napi_erdekes_958
Köszönöm.
Hosszas vajúdás után megszületett végre első könyvecském, az orosz-japán háború tengeri harcairól szóló „Port Arthurtól Csuzimáig”. Akik annak idején látogatták az acélmonstrumot is, nagyrészt ismerhetik már a szöveget, az anyag nagyobbik része az ott megjelent írásokból áll össze, ezeket…..
Az orosz haditengerészet újkori történetéről a legnagyobb jóindulattal sem lehetne azt mondani, hogy az valamiféle sikertörténet. A nagy flottaépítéseket mindig nagy összeomlások követték, vagy vesztes háborúk, mint a krími és a japán háború miatt, vagy pedig a gazdaság válságok miatt, amilyenek az…..
A05
2017.07.17 16:45:29
@savanyújóska: Egyébként a Blas de Lezo cikkben van tartalmi különbség is, vagy egy az egyben megegyezik a korábbival?
A történelem kezdetei óta a tengeri hajózás jelentette a legnagyobb értéket közvetítő árufuvarozási formát. A hajók rakománya hatalmas vagyont képviselt akkor is, ha nem nemesfémekből állt. Magától értetődően ezek a hajószállítmányok mindig is nagy kísértést jelentettek a gyorsan meggazdagodni…..
A05
2016.08.03 22:15:38
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ha már admirális top listáról van szó, akkor lenne egy kérdésem. A koreai Szunsin (remélem jól írom) admirális túlságosan a periférián tevékenykedett, hogy fel kerülhessen Nálad egy ilyen listára, vagy a pályafutása sem felel meg hozzá?
en.wikipedia.org/wiki/Yi_Sun-sin
Köszönöm.