Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Motorogre

0 bejegyzést írt és 999 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Hónapok óta kérdezek boldog-boldogtalant: milyen szabadságjogát korlátozza a kormány? Soha senki nem válaszol. Soha senki nem tud megnevezni semmi ilyesmit. Évek óta kérdezem: hol sérül a magyar demokrácia? Hol sérül a magyar jogállamiság? Néma csend a válasz. Az ezerszer elpufogtatott, üres,…..
Motorogre 2025.09.05 09:00:55
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: helyesen : a GDP százalékában
Motorogre 2025.09.05 16:36:22
@nemecsekerno_007: a gdp tört részéig, és főleg belső forrásból (azaz a lakosság lemond a jelenbeli fogyasztásáról kamatért cserébe) származó államadósság persze lehet hasznos - ha jól működik a nemzetgazdaság. Kivételek is vannak, pl. Hongkong, néha olajban gazdag monarchiák is. De ami fontos: az államilag felvett hitel ne a költségvetés hiányát finanszírozza , hanem a gazdaság fejlesztését. Hazánkban - félek - nem ez a helyzet, és ez nagy baj.
Van Mondás: ha hitelből vacsorázunk, akkor majd ebéd se, vacsora se lesz a visszafizetéskor.
A Puget Sound hajógyárában megtartott tíznapos próbaüzemet követően az újjáépített Tennessee 1943 május 23-án futott ki ismét a tengerre, és indult útnak San Pedro felé. A csatahajó egy teljesen új legénységgel a fedélzetén kezdte meg új életét. A Tennessee régi embereiből alig néhányan kerültek…..
Motorogre 2025.09.24 22:09:24
@gigabursch: igen, jó kis poszt, korrekt, élvezetes. Ami az "élményt" illeti - egyáltalán lehetséges-e összevetni a gyalogos katona (=lövész), a harckocsizó, a pilóta, a matróz és a tengeralattjárós kínjait? Nyilván a feladatok és körülmények szerint igyekeztek válogatni a daliákat - de a halál rettegése bezárva is, szabad ég alatt is egyformán borzalmas.
A második világháború után a korábbi szövetségesek gyorsan eltávolodtak egymástól, és rohamtempóban fejlesztették hadiiparukat. Lassan kialakult a több mint négy évtizedig tartó hidegháború...
Motorogre 2025.09.24 17:50:21
Ezúttal nem egy előadó szerepel a bejegyzésben, egyik zene sem 1971-ből származik, és még csak nem is teljes lemezről vagy lemezekről van szó. Egyik nap ugyanis a vonattól sétálva a faluban, bokros teendőimen merengve, hirtelen felötlött bennem, mennyire érdekes, hogy a legkiválóbb gitárszólók közül…..
A Kárpát-medencei honfoglalás után a magyar törzsszövetség néhány évtizeden belül új, katonai expanziós korszakba lépett. A korabeli források és kutatók szerint a nép ekkor még félig-meddig nomád társadalmi berendezkedésű volt: a belső béke önmagában nem jelentett nyugalmat...
Motorogre 2025.09.08 20:13:45
@gigabursch: szívesen hallanám érveidet bőven is. Sajnos a tanulmányaimon kívül más forrással még nem találkoztam. Nyugaton minket a hunokkal azonosítanak, ezért HUN-gary , (h)Ungarn .
De végül is - mindegy, régen volt. Pl. a skandinávoknak nagy öröm volt, hogy a 60-as években feltárták a prekolumbián viking tanyát l'Anse aux Medouws-nál (Uj-Fundland északi part) - de ettől a jelen nem változott meg.
A mai volt az egyik legerősebb földrengés, amelyet valaha is feljegyeztek - de mégsem hozta magával a sokak által várt katasztrofális cunamit. A helyi idő szerint szerdán 11:25-kor történt 8,8-as erősségű kelet-oroszországi földrengés, komoly aggodalmat keltett a Csendes-óceán partvidéki…..
Ami azt illeti eddig baromi nagy csalódás az időjárás. Megvolt a nagy beharangozás, riogatás és narancs riasztás meg minden, de itt bizony eddig a pillanatig semmi sem volt. Se szombat éjjel, se ma reggel, se délelőtt, se egész nap. Nemhogy egy égdörrenés nem, vagy villámlás, de éjjel csillagos volt…..
                       Posztolónk elfogadta, amikor egyszer csak már csupán hétvégékre korlátozódtak a találkák. Azzal vigasztalta magát, hogy megéri a kitartás, mert egy harmincas nő azért már csak megbízhatóbb, mint egy 21 éves.                                  Fedezd fel és használd!…..
Motorogre 2025.07.27 20:21:43
@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez igaz, de nem mindegy hogy hol !!!
                       „Itt nekem kell okosabbnak lenni, mert az ő helyzetében nyilván ez így pont jó és kényelmes.” – A nő már bánja, hogy belement ebbe és szeretné lezárni a dolgot, ám a férjecske csak hívogatja.                                  Fedezd fel és használd! Érezted már igazán…..
Motorogre 2025.07.25 18:51:35
@Kovacs Nocraft Jozsefne: vajon a Nagy Magyar Találmány, a vízzel hajtott autómotor mikor lesz kapható? Ha jól emlékszem ebben az adófizetők pénze is benne van, igazi Tudományos szakértői vélemény is született alátámasztandó a megvalósíthatóságot. Már gyüjtöm az esővizet, egy záporral le-autózom Nyíregyházáig !!!

A konnektorba dugható kis fűtő-ketyere viszont arra világít rá, hogy a tudat mennyire tudja befolyásolni a hőérzetet - aki megveszik, úgy érzik hogy meleg van, panaszkodni nem mer, nehogy a szomszédasszony hülyének nézze..... ezeket a készülékeket hívták régen lélek-melegítőnek? Ami a posztot illeti - szóra se érdemes.
Motorogre 2025.07.26 11:00:48
@Kovacs Nocraft Jozsefne: az elmélet: a gázkeverékek (pl. levegő) hütött kompressziójának munka-szükséglete kissebb mint adiabatikus esetben. Ezért az expanzióból származó munkából több "marad" hasznos munkavégzésre, a gép (hőerőgép) hatásfoka javul. A dugattyús motorok esetén a víz-beporlasztás elméletileg hasznos, de a nehézségeket (fagyveszély, korrózió, szabályzás) nem kompenzálja. A vadászrepülőgépek hajtóműveinek rövid idejű teljesítménynövelési és hatásfokjavító módszere ipari alkohol fecskendezése a (szinti mindig axiális) kompresszorba. A kompresszió-munka és a véghőmérséklet csökken: 1) több kerozin égethető el anélkül, hogy a turbina-lapátok leolvadnának, nő a tolóerő, vagy 2) alacsonyabb turbina-belépő hőmérséklet is elég a forgórész nyomaték fenntartásához: kíméli a gépet és kevesebbet fogyaszt. Polgári repülésben nem szükséges (a szesz az utasoknak vagy a szárny jégtelenítésére szolgál) . Szovjet repterek környékén óvatosan a bögrecsárdákkal - vakság és akár halál is kapható. (a divatos utánégetés - afterburning- nagyon látványos, de max 1 perc ... és aránytalanul megnöveli a fogyasztást). A BME-n voltak kisérletek hogy víz-kerozin emulzióval müködjenek gázturbinák. A korróziós probléma nem volt megoldott.
MKK-blog Kerülnénk, de merre... 2025.07.07 11:09:53
Mostanában is gyakori téma, hogy egy-egy vasútvonalon, jellemzően kritikus időszakokban, órákra, vagy akár fél napra lehal a forgalom Magyarországon. Senki nem tudja, hogy mi merre, hogyan, tömegek várnak hidegben/forróságban, pótlóbuszok órákkal később érnek oda, és nem csak a helyi vonatok, hanem…..
                       Ez a lány mindig meglepi valamivel a pasiját, akinek már csak a türelmén múlik, hogy meddig - és miért - hajlandó ezeket elviselni. A kérdés az, hogy ha korábban nem tette szóvá ezeket, vajon most már késő jelezni?                                  Fedezd fel és használd!…..
Motorogre 2025.07.03 18:26:05
@Lorrh: egy nagy neves hazai online társkereső adatbázisa alapján ebben a kocsoportban 1 kereső férfire 7 párkereső nő jut. (ha nem is reprezentatív... de a tendenciát mutatja)
Motorogre 2025.07.04 19:31:19
@Kovacs Nocraft Jozsefne: komolyra fordítva: megözvegyülnek, a kevés nyugdíjjal talán még megbirkóznak, de a halálos betegséggel: a magánnyal már nem. Társaságra, mentális biztonságra vágynak -- de nem tudják maguk sem. Szeretnének újra vonzó fiatal nők lenni, akitől a férfi megvadul, lába elé veti magát stb... De Marquez szépen megírta a Szerelem kolerajárvány idején-ben, hogy 72 évesen mit jelent ez a fizikai valójában ... Node ez már egy másik poszt témája lehetne, az időskori társkapcsolat rejtelmei ...
Motorogre 2025.07.06 13:06:54
@Kovacs Nocraft Jozsefne: kénytelenek, az okot Te írtad.
                       „Az idei szezon egyik, számomra érthetetlen, jellegzetessége, amit sok pasinál látok, az az otthoni gumipapucs vádliközépig húzott fehér zoknival.” - Amikor beköszönt a hőség, mindenki ledobja a textilt és többet mutat magából, még akkor is, ha ezzel kiborít másokat.      …..
                       Amikor a csajod kijelenti, hogy nyugalomra van szüksége, és pár hétre lelép tőled, nem tudsz másra gondolni, csak arra, hogy ezek szerint te vagy nyugalmának megbontója. Aztán jön a telefonon szakítás, a mindenhonnan tiltás, és eközben te ne érezd magad rosszul.      …..
Magánegészségügyben dolgozó barátom azt mondja, lasszóval kell fogni a dokikat, mert amióta nettó 2-2,5 millát simán hazatalicskáznak a zállami szolgálatból, azóta egyre kevésbé akarnak dolgozni. Pedig a magánban akár jobban is kereshetnének. Viszont! A zállamiban nincs kontroll. A nagy fehér…..
Motorogre 2024.12.03 15:48:37
@KT65: dehogy gyaláz, sőt: nemcsak itt vagyunk kanapéhuszárok, hanem pl. a Szent-Györgyi Díjnál, de akár a rendelőintézet vezetőinek írott dicsérő-köszönő leveleknél is klaviatúrát ragadunk. Igen, névvel, hogy dr XY szakmailag felkészült, empatikus a beteggel, jó a time-managementje stb.
A rendszer a hibás, a véleményem szerint a felsőfokú képzéstől a teljesítmény-értékelésen át a visszacsatolásig. Sajnos ez is olyan mint pl. a MÁV : egy koccanás hír-értékű, de ezer vonat célbajutása nem. És Lökösháza felé szappan-melegvíz van a vonat Wc-jében, nemcsak papír.
Motorogre 2025.06.22 21:25:02
@fkv.119: Nem lenne szabad a lakosságot gyügyegyereknek nézni - a döntő többség meg tudja fogalmazni az objektív véleményét a kezelésről. Már az is egy szürő lenne, hogy ki képes elérni a mydoktor.hu-t és megírni a véleményét-javaslatát. Sokan vannak akik nem restelnek dícséretet-köszönetet írni a tisztességes kezelés után, vagy vmi szakmai díjra felterjeszteni a doktort(nőt).

Volt már ilyen 10 éves szerződés a magyar felsőoktatásban, ki akar mérnök vagy gyógyszerész lenni arrafelé. Másrészt a roma lakosságnak is szüksége van eü ellátásra. De ne spekuláljunk: ki kéne próbálni, meg kéne hirdetni !

Ami sok ambuláns kezelésen történik, az nem bonyolultabb mint pl. egy optometrikus képzés. Lila vagy zöld lötty táv-diagnózissal (1 méter) - ehelyett lehetne szakszerűbb , BSc szintű felcser - 10 esetből 8-9et megoldana, ha nem tudja: továbbutalja. Most nem súlyos égési sérülésről beszélünk, hanem ekcéma-gomba-allergia stb ügyekről, és ha nem kéne hónapokat várni, a beteg jobban gyógyulna stb.
Igen, vissza a vizitdíjjal: ennek 40%-át adómentesen kaphatnák meg az ápolók-asszisztensek ! Persze a kormányt jobban érdekli hogy a pincérek borravalója adómentes - hurrá !! Ettől gyógyul a magyar polgár! Komolyan: a Bolognai kétszintű képzést kellene az eü szakmákban bevezetni !!
                       A békés szakításoknak is megvan a hátránya, mert ha kimarad a dráma, a felek képesek még utána is összejárni. Akkor is, ha a közös vacsikon túl nem vezet sehova a dolog. De mit lehet még ebből kisajtolni?                                 Fedezd fel és használd! Érezted…..
                       „Először azt mondta, nagyon bejövök neki, de a harmadik randin már olyanokat mesélt, hogy mostanában elég sok férfival találkozik.” – Nehéz eligazodni egy szókimondó, határozott kisugárzású nőn, akinek stílusa elsőre nehezen emészthető, és hol hízeleg Levélírónknak, hol pedig…..
                       Levélírónk ugyanúgy szeret előre tervezni, mint használni az agyát és tanulni mások hibájából. Az egyik ismerőse újra oltár elé járul, és nem érti, miben bízik, és mi az, amit remél. Merthogy az egyik régebbi exét veszi el...                                  Fedezd fel…..
Motorogre 2025.06.12 09:03:18
@Nevem Senki Most: TE BOLDOG EMBER !! még van lehetőséged kipróbálni valami újabbat !
Motorogre 2025.06.13 20:02:01
@Nevem Senki Most: Helyes - erre utaltam !!! Csak védd a férfinem becsületét, édes csaták elől ki ne térj, mégha háromszoros is a túlerő (ahogy a Templomosok is tették) !
                       Az együtt töltött évek alatt sok mindent megélt a pár, és mára belátták, hogy nem volt túl produktív ez a frigy. Szeretik egymást, de mivel még korai negyvenesek, abban bíznak, kezdhetnek még új életet, még akkor is, ha a sok közös emlék örökre összeköti őket.            …..
Miután eldőlt, hogy a D-5 komplexumot kapja meg, részleteiben is megtervezhették a Projekt 667A-t. Az alkalmazott megoldásokat mutatja be az első fejezetében a sorozat 3. része, kiemelve a meghajtás és a zajszint kérdéskörét. A második fejezet már a pontos, víz alatti navigációs rendszer létrejöttét…..
Motorogre 2025.06.02 22:52:28
@Galaric: Csatlakozom - és örülök hogy a neten még nem győzött az igénytelenség !
A pragmatikus érvelés egyszerűségre, gyakorlatiasságra, célszerűségre törekszik, mindenesetre nem esik túlzásokba. A lenti érvek egy része lehet ugyan vitatható, de csak szigorúan pragmatikus módon. 1.Ukrajna EU tagsága: Túlbeszélt történet, hiszen a Tisza szavazásán is csak 58% támogatta, ami nem…..
  Hogy mik vannak még? Kis csemege, ami már szinte nincs is. A hidakról készült már egy kitekintő poszt. Mivel a pálya csupán használja ezeket a remek mérnöki létesítményeket, mélyebb ismertetésbe nem mentünk, de most találtam egy kis kiegészíteni valót. Gondoltam mindenképp írok róla pár szót,…..
Motorogre 2025.04.21 08:10:12
@gigabursch: "lánc" = a vasúti kocsik összekapcsolásának bármely alkatrésze. Pl. a vonószemet az utolsó vagon végén fel kell akasztani hogy ne lógjon. A hossza a feszítőcsavar állásától függ.. Ma már ritkán ilyen trehány a vasút -- de ha a strandra sétálsz és átkelsz, látod hogy minden vágányközbeni betonlap két végén egy-egy átlós vas-lemez van, hogy védje a betont az efféle lelógó "lánc"-októl.
Motorogre 2025.04.23 09:26:50
@Pályamágus, a sínész: Köszönöm. Sajnos úgy látom, csak hárman vagyunk a témában, ami elkeserítő: a fiatalok reáltudományok iránti érdeklődése nem jó előjel a jövőre nézve. Persze nem kell minden olvasónak hozzászólnia.. A fejlett ipari országokban jelentős a vasút(történeti) rajongók tábora, cukrásztól az ügyvéden át, és persze a mérnökök is.
Kivitelezői oldalon voltam - az anyagok átvételénél sajnos nem észlelték a kollégák ezeknek a vb. aljaknak a hibáját, a EU-mérnök a beépítést követően derítette fel. Az uniós pénzek elköltése is egy külön szakma, ehhez is fel kell nőnünk még.
Ha ritkán is, de mégis előfordul, hogy a kubatúrában rosszul pozicionálják a vasbeton-rendszert.
Köszönjük mégegyszer a posztot, hasznos - érdekes a téma. A lakosság kb. 85%-a rendszeresen utazik vonaton: illő hogy tudjon valamit róla.
Motorogre 2025.04.25 09:09:05
Ahol emberek dolgoznak, ott mindig történhet kisebb-nagyobb hiba. A járókelők jelezték, hogy Marx-téri (ma Nyugati tér) felüljáró kétoldali ívén szintbeli eltérés lesz – a kivitelező folytatta és csak akkor látta be, amikor szinte összeértek: vissza kellett bontani. Más: vasbeton híd kizsaluzáskor belógott !! – a beruházó, a finanszírozó, a megrendelő, a tervező által sokszorosan ellenőrzött és aláírt kiviteli tervben 16-os betonvas szerepelt: az előzmény-tervekben 24 mm volt. Pótmunkával reparálható volt. A vb. aljakat hazai cég legyártotta, átadta, beépítésre kerültek, minden dokumentáció hiánytalan és hibátlan volt. A tudati állapotok ilyenkor nem kerülnek dokumentálásra. A felek az uniós forrás Mo. számára történő megmentése érdekében együttműködtek, akkreditált EU laboratórium szakvéleménye alapján ez sikerült is (a leírt feltételekkel).
A mérnöki hibáknak számos oka lehet: kapkodás, nyomásgyakorlás, csalárdság se zárható ki. És főleg: a gyakorlat, a felelősség-tudat hiánya. Pl. acélszerkezetek tervezésénél beütik az adatokat egy szoftverbe, és vakon elfogadják az eredményt. Hiányzik mert nem képesek az sense-check-re, „lehet ez jó?”. Efféle tervezői szoftver használatát csak olyan mérnöknek engedélyeztem, aki előtte kézzel (pl. Castigliano) a fő igénybevételeket (legalább 2D-ben) egyszerű esetben (nincs önsúly, a szélcsend örök stb.) saját maga meghatározta, azaz már érti a tervezendő szerkezetet. Maurice Koechlin saját maga számolta a tornyot, látta is az erőjátékot. A régi mérnök hasa is 50%-os pontosságú volt: a rutin adta. Ma ez hiányzik, és a régiek is egyre fogynak. Várjuk a további vasúti érdekességeket, és köszönjük is!
                       Ha az ágyban csak forgolódik valaki, ott nem mindig szexuális téren van a baj. Posztolónk párja nehezen alszik el, altatót pedig nem akar szedni. Van persze a különalvás, mint opció, de a pasi rajta szeretne segíteni, nem pedig a maga kényelmét megoldani.                …..
                       „Az első alkalommal, amikor már vettem elő a végén a tárcámat, leállított, és eléggé zavarba hozott. Valahogy nem ehhez szoktam” – Amikor egy nő megtöri a sablonokat, az lehet jó jel is, de amikor már egy kis csokit is nehezen fogad csak el, az már túlzás.                …..
E blogcikkünknek nemcsak a tartalma, de a témája is meglepő lehet, hiszen a természetrajznak csak annyi köze van a torpedókhoz, hogy azokat az elektromos rája latin torpedo nevéről keresztelték el. Az elsőre különös témaválasztás indoka az, hogy június 21-éig múzeumunk ad otthont a „Tengerre…..