Adatok
Motorogre
0 bejegyzést írt és 999 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Hónapok óta kérdezek boldog-boldogtalant: milyen szabadságjogát korlátozza a kormány? Soha senki nem válaszol. Soha senki nem tud megnevezni semmi ilyesmit. Évek óta kérdezem: hol sérül a magyar demokrácia? Hol sérül a magyar jogállamiság? Néma csend a válasz. Az ezerszer elpufogtatott, üres,…..
Motorogre
2025.09.05 09:00:55
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: helyesen : a GDP százalékában
Motorogre
2025.09.05 16:36:22
@nemecsekerno_007: a gdp tört részéig, és főleg belső forrásból (azaz a lakosság lemond a jelenbeli fogyasztásáról kamatért cserébe) származó államadósság persze lehet hasznos - ha jól működik a nemzetgazdaság. Kivételek is vannak, pl. Hongkong, néha olajban gazdag monarchiák is. De ami fontos: az államilag felvett hitel ne a költségvetés hiányát finanszírozza , hanem a gazdaság fejlesztését. Hazánkban - félek - nem ez a helyzet, és ez nagy baj.
Van Mondás: ha hitelből vacsorázunk, akkor majd ebéd se, vacsora se lesz a visszafizetéskor.
Van Mondás: ha hitelből vacsorázunk, akkor majd ebéd se, vacsora se lesz a visszafizetéskor.
Motorogre
2025.09.25 13:20:20

A Puget Sound hajógyárában megtartott tíznapos próbaüzemet követően az újjáépített Tennessee 1943 május 23-án futott ki ismét a tengerre, és indult útnak San Pedro felé. A csatahajó egy teljesen új legénységgel a fedélzetén kezdte meg új életét. A Tennessee régi embereiből alig néhányan kerültek…..
Motorogre
2025.09.24 22:09:24
@gigabursch: igen, jó kis poszt, korrekt, élvezetes. Ami az "élményt" illeti - egyáltalán lehetséges-e összevetni a gyalogos katona (=lövész), a harckocsizó, a pilóta, a matróz és a tengeralattjárós kínjait? Nyilván a feladatok és körülmények szerint igyekeztek válogatni a daliákat - de a halál rettegése bezárva is, szabad ég alatt is egyformán borzalmas.

A második világháború után a korábbi szövetségesek gyorsan eltávolodtak egymástól, és rohamtempóban fejlesztették hadiiparukat. Lassan kialakult a több mint négy évtizedig tartó hidegháború...
Motorogre
2025.09.24 17:50:21

Ezúttal nem egy előadó szerepel a bejegyzésben, egyik zene sem 1971-ből származik, és még csak nem is teljes lemezről vagy lemezekről van szó. Egyik nap ugyanis a vonattól sétálva a faluban, bokros teendőimen merengve, hirtelen felötlött bennem, mennyire érdekes, hogy a legkiválóbb gitárszólók közül…..
Motorogre
2025.09.22 10:19:29

A Kárpát-medencei honfoglalás után a magyar törzsszövetség néhány évtizeden belül új, katonai expanziós korszakba lépett. A korabeli források és kutatók szerint a nép ekkor még félig-meddig nomád társadalmi berendezkedésű volt: a belső béke önmagában nem jelentett nyugalmat...
Motorogre
2025.09.08 20:13:45
@gigabursch: szívesen hallanám érveidet bőven is. Sajnos a tanulmányaimon kívül más forrással még nem találkoztam. Nyugaton minket a hunokkal azonosítanak, ezért HUN-gary , (h)Ungarn .
De végül is - mindegy, régen volt. Pl. a skandinávoknak nagy öröm volt, hogy a 60-as években feltárták a prekolumbián viking tanyát l'Anse aux Medouws-nál (Uj-Fundland északi part) - de ettől a jelen nem változott meg.
De végül is - mindegy, régen volt. Pl. a skandinávoknak nagy öröm volt, hogy a 60-as években feltárták a prekolumbián viking tanyát l'Anse aux Medouws-nál (Uj-Fundland északi part) - de ettől a jelen nem változott meg.

A mai volt az egyik legerősebb földrengés, amelyet valaha is feljegyeztek - de mégsem hozta magával a sokak által várt katasztrofális cunamit. A helyi idő szerint szerdán 11:25-kor történt 8,8-as erősségű kelet-oroszországi földrengés, komoly aggodalmat keltett a Csendes-óceán partvidéki…..

Ami azt illeti eddig baromi nagy csalódás az időjárás. Megvolt a nagy beharangozás, riogatás és narancs riasztás meg minden, de itt bizony eddig a pillanatig semmi sem volt. Se szombat éjjel, se ma reggel, se délelőtt, se egész nap. Nemhogy egy égdörrenés nem, vagy villámlás, de éjjel csillagos volt…..

Posztolónk elfogadta, amikor egyszer csak már csupán hétvégékre korlátozódtak a találkák. Azzal vigasztalta magát, hogy megéri a kitartás, mert egy harmincas nő azért már csak megbízhatóbb, mint egy 21 éves.
Fedezd fel és használd!…..
Motorogre
2025.07.27 11:19:56
Motorogre
2025.07.27 20:21:43
@Kovacs Nocraft Jozsefne: ez igaz, de nem mindegy hogy hol !!!

„Itt nekem kell okosabbnak lenni, mert az ő helyzetében nyilván ez így pont jó és kényelmes.” – A nő már bánja, hogy belement ebbe és szeretné lezárni a dolgot, ám a férjecske csak hívogatja.
Fedezd fel és használd! Érezted már igazán…..
Motorogre
2025.07.25 18:51:35
@Kovacs Nocraft Jozsefne: vajon a Nagy Magyar Találmány, a vízzel hajtott autómotor mikor lesz kapható? Ha jól emlékszem ebben az adófizetők pénze is benne van, igazi Tudományos szakértői vélemény is született alátámasztandó a megvalósíthatóságot. Már gyüjtöm az esővizet, egy záporral le-autózom Nyíregyházáig !!!
A konnektorba dugható kis fűtő-ketyere viszont arra világít rá, hogy a tudat mennyire tudja befolyásolni a hőérzetet - aki megveszik, úgy érzik hogy meleg van, panaszkodni nem mer, nehogy a szomszédasszony hülyének nézze..... ezeket a készülékeket hívták régen lélek-melegítőnek? Ami a posztot illeti - szóra se érdemes.
A konnektorba dugható kis fűtő-ketyere viszont arra világít rá, hogy a tudat mennyire tudja befolyásolni a hőérzetet - aki megveszik, úgy érzik hogy meleg van, panaszkodni nem mer, nehogy a szomszédasszony hülyének nézze..... ezeket a készülékeket hívták régen lélek-melegítőnek? Ami a posztot illeti - szóra se érdemes.
Motorogre
2025.07.26 11:00:48
@Kovacs Nocraft Jozsefne: az elmélet: a gázkeverékek (pl. levegő) hütött kompressziójának munka-szükséglete kissebb mint adiabatikus esetben. Ezért az expanzióból származó munkából több "marad" hasznos munkavégzésre, a gép (hőerőgép) hatásfoka javul. A dugattyús motorok esetén a víz-beporlasztás elméletileg hasznos, de a nehézségeket (fagyveszély, korrózió, szabályzás) nem kompenzálja. A vadászrepülőgépek hajtóműveinek rövid idejű teljesítménynövelési és hatásfokjavító módszere ipari alkohol fecskendezése a (szinti mindig axiális) kompresszorba. A kompresszió-munka és a véghőmérséklet csökken: 1) több kerozin égethető el anélkül, hogy a turbina-lapátok leolvadnának, nő a tolóerő, vagy 2) alacsonyabb turbina-belépő hőmérséklet is elég a forgórész nyomaték fenntartásához: kíméli a gépet és kevesebbet fogyaszt. Polgári repülésben nem szükséges (a szesz az utasoknak vagy a szárny jégtelenítésére szolgál) . Szovjet repterek környékén óvatosan a bögrecsárdákkal - vakság és akár halál is kapható. (a divatos utánégetés - afterburning- nagyon látványos, de max 1 perc ... és aránytalanul megnöveli a fogyasztást). A BME-n voltak kisérletek hogy víz-kerozin emulzióval müködjenek gázturbinák. A korróziós probléma nem volt megoldott.

Mostanában is gyakori téma, hogy egy-egy vasútvonalon, jellemzően kritikus időszakokban, órákra, vagy akár fél napra lehal a forgalom Magyarországon. Senki nem tudja, hogy mi merre, hogyan, tömegek várnak hidegben/forróságban, pótlóbuszok órákkal később érnek oda, és nem csak a helyi vonatok, hanem…..

Ez a lány mindig meglepi valamivel a pasiját, akinek már csak a türelmén múlik, hogy meddig - és miért - hajlandó ezeket elviselni. A kérdés az, hogy ha korábban nem tette szóvá ezeket, vajon most már késő jelezni?
Fedezd fel és használd!…..
Motorogre
2025.07.03 18:26:05
@Lorrh: egy nagy neves hazai online társkereső adatbázisa alapján ebben a kocsoportban 1 kereső férfire 7 párkereső nő jut. (ha nem is reprezentatív... de a tendenciát mutatja)
Motorogre
2025.07.04 19:31:19
@Kovacs Nocraft Jozsefne: komolyra fordítva: megözvegyülnek, a kevés nyugdíjjal talán még megbirkóznak, de a halálos betegséggel: a magánnyal már nem. Társaságra, mentális biztonságra vágynak -- de nem tudják maguk sem. Szeretnének újra vonzó fiatal nők lenni, akitől a férfi megvadul, lába elé veti magát stb... De Marquez szépen megírta a Szerelem kolerajárvány idején-ben, hogy 72 évesen mit jelent ez a fizikai valójában ... Node ez már egy másik poszt témája lehetne, az időskori társkapcsolat rejtelmei ...
Motorogre
2025.07.06 13:06:54
@Kovacs Nocraft Jozsefne: kénytelenek, az okot Te írtad.

„Az idei szezon egyik, számomra érthetetlen, jellegzetessége, amit sok pasinál látok, az az otthoni gumipapucs vádliközépig húzott fehér zoknival.” - Amikor beköszönt a hőség, mindenki ledobja a textilt és többet mutat magából, még akkor is, ha ezzel kiborít másokat. …..

Amikor a csajod kijelenti, hogy nyugalomra van szüksége, és pár hétre lelép tőled, nem tudsz másra gondolni, csak arra, hogy ezek szerint te vagy nyugalmának megbontója. Aztán jön a telefonon szakítás, a mindenhonnan tiltás, és eközben te ne érezd magad rosszul. …..

Magánegészségügyben dolgozó barátom azt mondja, lasszóval kell fogni a dokikat, mert amióta nettó 2-2,5 millát simán hazatalicskáznak a zállami szolgálatból, azóta egyre kevésbé akarnak dolgozni. Pedig a magánban akár jobban is kereshetnének.
Viszont! A zállamiban nincs kontroll. A nagy fehér…..
Motorogre
2024.12.03 15:48:37
@KT65: dehogy gyaláz, sőt: nemcsak itt vagyunk kanapéhuszárok, hanem pl. a Szent-Györgyi Díjnál, de akár a rendelőintézet vezetőinek írott dicsérő-köszönő leveleknél is klaviatúrát ragadunk. Igen, névvel, hogy dr XY szakmailag felkészült, empatikus a beteggel, jó a time-managementje stb.
A rendszer a hibás, a véleményem szerint a felsőfokú képzéstől a teljesítmény-értékelésen át a visszacsatolásig. Sajnos ez is olyan mint pl. a MÁV : egy koccanás hír-értékű, de ezer vonat célbajutása nem. És Lökösháza felé szappan-melegvíz van a vonat Wc-jében, nemcsak papír.
A rendszer a hibás, a véleményem szerint a felsőfokú képzéstől a teljesítmény-értékelésen át a visszacsatolásig. Sajnos ez is olyan mint pl. a MÁV : egy koccanás hír-értékű, de ezer vonat célbajutása nem. És Lökösháza felé szappan-melegvíz van a vonat Wc-jében, nemcsak papír.
Motorogre
2025.06.22 21:25:02
@fkv.119: Nem lenne szabad a lakosságot gyügyegyereknek nézni - a döntő többség meg tudja fogalmazni az objektív véleményét a kezelésről. Már az is egy szürő lenne, hogy ki képes elérni a mydoktor.hu-t és megírni a véleményét-javaslatát. Sokan vannak akik nem restelnek dícséretet-köszönetet írni a tisztességes kezelés után, vagy vmi szakmai díjra felterjeszteni a doktort(nőt).
Volt már ilyen 10 éves szerződés a magyar felsőoktatásban, ki akar mérnök vagy gyógyszerész lenni arrafelé. Másrészt a roma lakosságnak is szüksége van eü ellátásra. De ne spekuláljunk: ki kéne próbálni, meg kéne hirdetni !
Ami sok ambuláns kezelésen történik, az nem bonyolultabb mint pl. egy optometrikus képzés. Lila vagy zöld lötty táv-diagnózissal (1 méter) - ehelyett lehetne szakszerűbb , BSc szintű felcser - 10 esetből 8-9et megoldana, ha nem tudja: továbbutalja. Most nem súlyos égési sérülésről beszélünk, hanem ekcéma-gomba-allergia stb ügyekről, és ha nem kéne hónapokat várni, a beteg jobban gyógyulna stb.
Igen, vissza a vizitdíjjal: ennek 40%-át adómentesen kaphatnák meg az ápolók-asszisztensek ! Persze a kormányt jobban érdekli hogy a pincérek borravalója adómentes - hurrá !! Ettől gyógyul a magyar polgár! Komolyan: a Bolognai kétszintű képzést kellene az eü szakmákban bevezetni !!
Volt már ilyen 10 éves szerződés a magyar felsőoktatásban, ki akar mérnök vagy gyógyszerész lenni arrafelé. Másrészt a roma lakosságnak is szüksége van eü ellátásra. De ne spekuláljunk: ki kéne próbálni, meg kéne hirdetni !
Ami sok ambuláns kezelésen történik, az nem bonyolultabb mint pl. egy optometrikus képzés. Lila vagy zöld lötty táv-diagnózissal (1 méter) - ehelyett lehetne szakszerűbb , BSc szintű felcser - 10 esetből 8-9et megoldana, ha nem tudja: továbbutalja. Most nem súlyos égési sérülésről beszélünk, hanem ekcéma-gomba-allergia stb ügyekről, és ha nem kéne hónapokat várni, a beteg jobban gyógyulna stb.
Igen, vissza a vizitdíjjal: ennek 40%-át adómentesen kaphatnák meg az ápolók-asszisztensek ! Persze a kormányt jobban érdekli hogy a pincérek borravalója adómentes - hurrá !! Ettől gyógyul a magyar polgár! Komolyan: a Bolognai kétszintű képzést kellene az eü szakmákban bevezetni !!

A békés szakításoknak is megvan a hátránya, mert ha kimarad a dráma, a felek képesek még utána is összejárni. Akkor is, ha a közös vacsikon túl nem vezet sehova a dolog. De mit lehet még ebből kisajtolni?
Fedezd fel és használd! Érezted…..

„Először azt mondta, nagyon bejövök neki, de a harmadik randin már olyanokat mesélt, hogy mostanában elég sok férfival találkozik.” – Nehéz eligazodni egy szókimondó, határozott kisugárzású nőn, akinek stílusa elsőre nehezen emészthető, és hol hízeleg Levélírónknak, hol pedig…..
Motorogre
2025.06.16 22:38:45
@God Harald: No milyen volt? Hámozza a paradicsomot ?

Levélírónk ugyanúgy szeret előre tervezni, mint használni az agyát és tanulni mások hibájából. Az egyik ismerőse újra oltár elé járul, és nem érti, miben bízik, és mi az, amit remél. Merthogy az egyik régebbi exét veszi el...
Fedezd fel…..
Motorogre
2025.06.12 09:03:18
@Nevem Senki Most: TE BOLDOG EMBER !! még van lehetőséged kipróbálni valami újabbat !
Motorogre
2025.06.13 20:02:01
@Nevem Senki Most: Helyes - erre utaltam !!! Csak védd a férfinem becsületét, édes csaták elől ki ne térj, mégha háromszoros is a túlerő (ahogy a Templomosok is tették) !

Az együtt töltött évek alatt sok mindent megélt a pár, és mára belátták, hogy nem volt túl produktív ez a frigy. Szeretik egymást, de mivel még korai negyvenesek, abban bíznak, kezdhetnek még új életet, még akkor is, ha a sok közös emlék örökre összeköti őket.
…..
Élenjáró haditechnika
A szovjet Projekt 667 osztályú tengeralattjáró és ballisztikus rakétái, 3. rész
2025.06.01 07:11:00

Miután eldőlt, hogy a D-5 komplexumot kapja meg, részleteiben is megtervezhették a Projekt 667A-t. Az alkalmazott megoldásokat mutatja be az első fejezetében a sorozat 3. része, kiemelve a meghajtás és a zajszint kérdéskörét. A második fejezet már a pontos, víz alatti navigációs rendszer létrejöttét…..
Motorogre
2025.06.02 22:52:28
@Galaric: Csatlakozom - és örülök hogy a neten még nem győzött az igénytelenség !

A pragmatikus érvelés egyszerűségre, gyakorlatiasságra, célszerűségre törekszik, mindenesetre nem esik túlzásokba. A lenti érvek egy része lehet ugyan vitatható, de csak szigorúan pragmatikus módon.
1.Ukrajna EU tagsága: Túlbeszélt történet, hiszen a Tisza szavazásán is csak 58% támogatta, ami nem…..

Hogy mik vannak még? Kis csemege, ami már szinte nincs is.
A hidakról készült már egy kitekintő poszt. Mivel a pálya csupán használja ezeket a remek mérnöki létesítményeket, mélyebb ismertetésbe nem mentünk, de most találtam egy kis kiegészíteni valót. Gondoltam mindenképp írok róla pár szót,…..
Motorogre
2025.04.21 08:10:12
@gigabursch: "lánc" = a vasúti kocsik összekapcsolásának bármely alkatrésze. Pl. a vonószemet az utolsó vagon végén fel kell akasztani hogy ne lógjon. A hossza a feszítőcsavar állásától függ.. Ma már ritkán ilyen trehány a vasút -- de ha a strandra sétálsz és átkelsz, látod hogy minden vágányközbeni betonlap két végén egy-egy átlós vas-lemez van, hogy védje a betont az efféle lelógó "lánc"-októl.
Motorogre
2025.04.23 09:26:50
@Pályamágus, a sínész: Köszönöm. Sajnos úgy látom, csak hárman vagyunk a témában, ami elkeserítő: a fiatalok reáltudományok iránti érdeklődése nem jó előjel a jövőre nézve. Persze nem kell minden olvasónak hozzászólnia.. A fejlett ipari országokban jelentős a vasút(történeti) rajongók tábora, cukrásztól az ügyvéden át, és persze a mérnökök is.
Kivitelezői oldalon voltam - az anyagok átvételénél sajnos nem észlelték a kollégák ezeknek a vb. aljaknak a hibáját, a EU-mérnök a beépítést követően derítette fel. Az uniós pénzek elköltése is egy külön szakma, ehhez is fel kell nőnünk még.
Ha ritkán is, de mégis előfordul, hogy a kubatúrában rosszul pozicionálják a vasbeton-rendszert.
Köszönjük mégegyszer a posztot, hasznos - érdekes a téma. A lakosság kb. 85%-a rendszeresen utazik vonaton: illő hogy tudjon valamit róla.
Kivitelezői oldalon voltam - az anyagok átvételénél sajnos nem észlelték a kollégák ezeknek a vb. aljaknak a hibáját, a EU-mérnök a beépítést követően derítette fel. Az uniós pénzek elköltése is egy külön szakma, ehhez is fel kell nőnünk még.
Ha ritkán is, de mégis előfordul, hogy a kubatúrában rosszul pozicionálják a vasbeton-rendszert.
Köszönjük mégegyszer a posztot, hasznos - érdekes a téma. A lakosság kb. 85%-a rendszeresen utazik vonaton: illő hogy tudjon valamit róla.

Ha az ágyban csak forgolódik valaki, ott nem mindig szexuális téren van a baj. Posztolónk párja nehezen alszik el, altatót pedig nem akar szedni. Van persze a különalvás, mint opció, de a pasi rajta szeretne segíteni, nem pedig a maga kényelmét megoldani.
…..
Motorogre
2025.04.15 22:05:17

„Azt hiszi a többség, hogy egy új kapcsolatban, egy új párral visszajön minden, mert úgy látja, hogy az nem lehet az Igazi, aki mellett várni kell a lángolás visszatérésére.” – Levélírónk szerint elég nagy önbecsapás mindig ugyanazokra az energiákra várni, mert semmi nem lesz…..
Motorogre
2025.04.15 17:37:07
@Lorrh: Hahaha - Tiéd a Pont !

„Az első alkalommal, amikor már vettem elő a végén a tárcámat, leállított, és eléggé zavarba hozott. Valahogy nem ehhez szoktam” – Amikor egy nő megtöri a sablonokat, az lehet jó jel is, de amikor már egy kis csokit is nehezen fogad csak el, az már túlzás.
…..
Motorogre
2025.04.13 17:55:49
@Andy73: Sajnos igazad van - de nekem (és a társadalomnak) még 5% is sok lenne !! Hogy miért ilyen nagy az egója ma mindenkinek (a válások 2/3át nők kezdik) - az lehetne egy külön poszt témája!
MNMKK - Magyar Természettudományi Múzeum Blog
85 éve történt: az utolsó nagy durranás, avagy magyar torpedókkal a Kriegsmarine büszkesége ellen
2025.04.09 14:16:51

E blogcikkünknek nemcsak a tartalma, de a témája is meglepő lehet, hiszen a természetrajznak csak annyi köze van a torpedókhoz, hogy azokat az elektromos rája latin torpedo nevéről keresztelték el. Az elsőre különös témaválasztás indoka az, hogy június 21-éig múzeumunk ad otthont a „Tengerre…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz