Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Motorogre

0 bejegyzést írt és 975 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
MKK-blog Kerülnénk, de merre... 2025.07.07 11:09:53
Mostanában is gyakori téma, hogy egy-egy vasútvonalon, jellemzően kritikus időszakokban, órákra, vagy akár fél napra lehal a forgalom Magyarországon. Senki nem tudja, hogy mi merre, hogyan, tömegek várnak hidegben/forróságban, pótlóbuszok órákkal később érnek oda, és nem csak a helyi vonatok, hanem…..
                       Ez a lány mindig meglepi valamivel a pasiját, akinek már csak a türelmén múlik, hogy meddig - és miért - hajlandó ezeket elviselni. A kérdés az, hogy ha korábban nem tette szóvá ezeket, vajon most már késő jelezni?                                  Fedezd fel és használd!…..
Motorogre 2025.07.03 18:26:05
@Lorrh: egy nagy neves hazai online társkereső adatbázisa alapján ebben a kocsoportban 1 kereső férfire 7 párkereső nő jut. (ha nem is reprezentatív... de a tendenciát mutatja)
Motorogre 2025.07.04 19:31:19
@Kovacs Nocraft Jozsefne: komolyra fordítva: megözvegyülnek, a kevés nyugdíjjal talán még megbirkóznak, de a halálos betegséggel: a magánnyal már nem. Társaságra, mentális biztonságra vágynak -- de nem tudják maguk sem. Szeretnének újra vonzó fiatal nők lenni, akitől a férfi megvadul, lába elé veti magát stb... De Marquez szépen megírta a Szerelem kolerajárvány idején-ben, hogy 72 évesen mit jelent ez a fizikai valójában ... Node ez már egy másik poszt témája lehetne, az időskori társkapcsolat rejtelmei ...
Motorogre 2025.07.06 13:06:54
@Kovacs Nocraft Jozsefne: kénytelenek, az okot Te írtad.
                       „Az idei szezon egyik, számomra érthetetlen, jellegzetessége, amit sok pasinál látok, az az otthoni gumipapucs vádliközépig húzott fehér zoknival.” - Amikor beköszönt a hőség, mindenki ledobja a textilt és többet mutat magából, még akkor is, ha ezzel kiborít másokat.      …..
                       Amikor a csajod kijelenti, hogy nyugalomra van szüksége, és pár hétre lelép tőled, nem tudsz másra gondolni, csak arra, hogy ezek szerint te vagy nyugalmának megbontója. Aztán jön a telefonon szakítás, a mindenhonnan tiltás, és eközben te ne érezd magad rosszul.      …..
Magánegészségügyben dolgozó barátom azt mondja, lasszóval kell fogni a dokikat, mert amióta nettó 2-2,5 millát simán hazatalicskáznak a zállami szolgálatból, azóta egyre kevésbé akarnak dolgozni. Pedig a magánban akár jobban is kereshetnének. Viszont! A zállamiban nincs kontroll. A nagy fehér…..
Motorogre 2024.12.03 15:48:37
@KT65: dehogy gyaláz, sőt: nemcsak itt vagyunk kanapéhuszárok, hanem pl. a Szent-Györgyi Díjnál, de akár a rendelőintézet vezetőinek írott dicsérő-köszönő leveleknél is klaviatúrát ragadunk. Igen, névvel, hogy dr XY szakmailag felkészült, empatikus a beteggel, jó a time-managementje stb.
A rendszer a hibás, a véleményem szerint a felsőfokú képzéstől a teljesítmény-értékelésen át a visszacsatolásig. Sajnos ez is olyan mint pl. a MÁV : egy koccanás hír-értékű, de ezer vonat célbajutása nem. És Lökösháza felé szappan-melegvíz van a vonat Wc-jében, nemcsak papír.
Motorogre 2025.06.22 21:25:02
@fkv.119: Nem lenne szabad a lakosságot gyügyegyereknek nézni - a döntő többség meg tudja fogalmazni az objektív véleményét a kezelésről. Már az is egy szürő lenne, hogy ki képes elérni a mydoktor.hu-t és megírni a véleményét-javaslatát. Sokan vannak akik nem restelnek dícséretet-köszönetet írni a tisztességes kezelés után, vagy vmi szakmai díjra felterjeszteni a doktort(nőt).

Volt már ilyen 10 éves szerződés a magyar felsőoktatásban, ki akar mérnök vagy gyógyszerész lenni arrafelé. Másrészt a roma lakosságnak is szüksége van eü ellátásra. De ne spekuláljunk: ki kéne próbálni, meg kéne hirdetni !

Ami sok ambuláns kezelésen történik, az nem bonyolultabb mint pl. egy optometrikus képzés. Lila vagy zöld lötty táv-diagnózissal (1 méter) - ehelyett lehetne szakszerűbb , BSc szintű felcser - 10 esetből 8-9et megoldana, ha nem tudja: továbbutalja. Most nem súlyos égési sérülésről beszélünk, hanem ekcéma-gomba-allergia stb ügyekről, és ha nem kéne hónapokat várni, a beteg jobban gyógyulna stb.
Igen, vissza a vizitdíjjal: ennek 40%-át adómentesen kaphatnák meg az ápolók-asszisztensek ! Persze a kormányt jobban érdekli hogy a pincérek borravalója adómentes - hurrá !! Ettől gyógyul a magyar polgár! Komolyan: a Bolognai kétszintű képzést kellene az eü szakmákban bevezetni !!
                       A békés szakításoknak is megvan a hátránya, mert ha kimarad a dráma, a felek képesek még utána is összejárni. Akkor is, ha a közös vacsikon túl nem vezet sehova a dolog. De mit lehet még ebből kisajtolni?                                 Fedezd fel és használd! Érezted…..
                       „Először azt mondta, nagyon bejövök neki, de a harmadik randin már olyanokat mesélt, hogy mostanában elég sok férfival találkozik.” – Nehéz eligazodni egy szókimondó, határozott kisugárzású nőn, akinek stílusa elsőre nehezen emészthető, és hol hízeleg Levélírónknak, hol pedig…..
                       Levélírónk ugyanúgy szeret előre tervezni, mint használni az agyát és tanulni mások hibájából. Az egyik ismerőse újra oltár elé járul, és nem érti, miben bízik, és mi az, amit remél. Merthogy az egyik régebbi exét veszi el...                                  Fedezd fel…..
Motorogre 2025.06.12 09:03:18
@Nevem Senki Most: TE BOLDOG EMBER !! még van lehetőséged kipróbálni valami újabbat !
Motorogre 2025.06.13 20:02:01
@Nevem Senki Most: Helyes - erre utaltam !!! Csak védd a férfinem becsületét, édes csaták elől ki ne térj, mégha háromszoros is a túlerő (ahogy a Templomosok is tették) !
                       Az együtt töltött évek alatt sok mindent megélt a pár, és mára belátták, hogy nem volt túl produktív ez a frigy. Szeretik egymást, de mivel még korai negyvenesek, abban bíznak, kezdhetnek még új életet, még akkor is, ha a sok közös emlék örökre összeköti őket.            …..
Miután eldőlt, hogy a D-5 komplexumot kapja meg, részleteiben is megtervezhették a Projekt 667A-t. Az alkalmazott megoldásokat mutatja be az első fejezetében a sorozat 3. része, kiemelve a meghajtás és a zajszint kérdéskörét. A második fejezet már a pontos, víz alatti navigációs rendszer létrejöttét…..
Motorogre 2025.06.02 22:52:28
@Galaric: Csatlakozom - és örülök hogy a neten még nem győzött az igénytelenség !
A pragmatikus érvelés egyszerűségre, gyakorlatiasságra, célszerűségre törekszik, mindenesetre nem esik túlzásokba. A lenti érvek egy része lehet ugyan vitatható, de csak szigorúan pragmatikus módon. 1.Ukrajna EU tagsága: Túlbeszélt történet, hiszen a Tisza szavazásán is csak 58% támogatta, ami nem…..
  Hogy mik vannak még? Kis csemege, ami már szinte nincs is. A hidakról készült már egy kitekintő poszt. Mivel a pálya csupán használja ezeket a remek mérnöki létesítményeket, mélyebb ismertetésbe nem mentünk, de most találtam egy kis kiegészíteni valót. Gondoltam mindenképp írok róla pár szót,…..
Motorogre 2025.04.21 08:10:12
@gigabursch: "lánc" = a vasúti kocsik összekapcsolásának bármely alkatrésze. Pl. a vonószemet az utolsó vagon végén fel kell akasztani hogy ne lógjon. A hossza a feszítőcsavar állásától függ.. Ma már ritkán ilyen trehány a vasút -- de ha a strandra sétálsz és átkelsz, látod hogy minden vágányközbeni betonlap két végén egy-egy átlós vas-lemez van, hogy védje a betont az efféle lelógó "lánc"-októl.
Motorogre 2025.04.23 09:26:50
@Pályamágus, a sínész: Köszönöm. Sajnos úgy látom, csak hárman vagyunk a témában, ami elkeserítő: a fiatalok reáltudományok iránti érdeklődése nem jó előjel a jövőre nézve. Persze nem kell minden olvasónak hozzászólnia.. A fejlett ipari országokban jelentős a vasút(történeti) rajongók tábora, cukrásztól az ügyvéden át, és persze a mérnökök is.
Kivitelezői oldalon voltam - az anyagok átvételénél sajnos nem észlelték a kollégák ezeknek a vb. aljaknak a hibáját, a EU-mérnök a beépítést követően derítette fel. Az uniós pénzek elköltése is egy külön szakma, ehhez is fel kell nőnünk még.
Ha ritkán is, de mégis előfordul, hogy a kubatúrában rosszul pozicionálják a vasbeton-rendszert.
Köszönjük mégegyszer a posztot, hasznos - érdekes a téma. A lakosság kb. 85%-a rendszeresen utazik vonaton: illő hogy tudjon valamit róla.
Motorogre 2025.04.25 09:09:05
Ahol emberek dolgoznak, ott mindig történhet kisebb-nagyobb hiba. A járókelők jelezték, hogy Marx-téri (ma Nyugati tér) felüljáró kétoldali ívén szintbeli eltérés lesz – a kivitelező folytatta és csak akkor látta be, amikor szinte összeértek: vissza kellett bontani. Más: vasbeton híd kizsaluzáskor belógott !! – a beruházó, a finanszírozó, a megrendelő, a tervező által sokszorosan ellenőrzött és aláírt kiviteli tervben 16-os betonvas szerepelt: az előzmény-tervekben 24 mm volt. Pótmunkával reparálható volt. A vb. aljakat hazai cég legyártotta, átadta, beépítésre kerültek, minden dokumentáció hiánytalan és hibátlan volt. A tudati állapotok ilyenkor nem kerülnek dokumentálásra. A felek az uniós forrás Mo. számára történő megmentése érdekében együttműködtek, akkreditált EU laboratórium szakvéleménye alapján ez sikerült is (a leírt feltételekkel).
A mérnöki hibáknak számos oka lehet: kapkodás, nyomásgyakorlás, csalárdság se zárható ki. És főleg: a gyakorlat, a felelősség-tudat hiánya. Pl. acélszerkezetek tervezésénél beütik az adatokat egy szoftverbe, és vakon elfogadják az eredményt. Hiányzik mert nem képesek az sense-check-re, „lehet ez jó?”. Efféle tervezői szoftver használatát csak olyan mérnöknek engedélyeztem, aki előtte kézzel (pl. Castigliano) a fő igénybevételeket (legalább 2D-ben) egyszerű esetben (nincs önsúly, a szélcsend örök stb.) saját maga meghatározta, azaz már érti a tervezendő szerkezetet. Maurice Koechlin saját maga számolta a tornyot, látta is az erőjátékot. A régi mérnök hasa is 50%-os pontosságú volt: a rutin adta. Ma ez hiányzik, és a régiek is egyre fogynak. Várjuk a további vasúti érdekességeket, és köszönjük is!
                       Ha az ágyban csak forgolódik valaki, ott nem mindig szexuális téren van a baj. Posztolónk párja nehezen alszik el, altatót pedig nem akar szedni. Van persze a különalvás, mint opció, de a pasi rajta szeretne segíteni, nem pedig a maga kényelmét megoldani.                …..
                       „Az első alkalommal, amikor már vettem elő a végén a tárcámat, leállított, és eléggé zavarba hozott. Valahogy nem ehhez szoktam” – Amikor egy nő megtöri a sablonokat, az lehet jó jel is, de amikor már egy kis csokit is nehezen fogad csak el, az már túlzás.                …..
E blogcikkünknek nemcsak a tartalma, de a témája is meglepő lehet, hiszen a természetrajznak csak annyi köze van a torpedókhoz, hogy azokat az elektromos rája latin torpedo nevéről keresztelték el. Az elsőre különös témaválasztás indoka az, hogy június 21-éig múzeumunk ad otthont a „Tengerre…..
                       „Csodálkoznak az emberek, hogy a mai kapcsolatok milyenek… Ha már két évet kibírnak egymás mellett, arra már azt mondják, hogy hosszú kapcsolatuk volt” - Posztolónk párja halkan elköltözött, de kevés elfogadható magyarázattal szolgált utána.                              …..
                       „Az élet már csak olyan, hogy kevés embernek teljesülnek a vágyai, és kevesen kapják meg, amit akarnak” – Levélírónk azt vette észre, hogy pár pasinál nem múlt el a dackorszak, sőt, néhányan még büszkék is erre.                                  Fedezd fel és használd!…..
Új arculattal, ám régi, kipróbált, megbízható emberekkel kíván nekivágni a 2026-os országgyűlési választás kampányának a Fidesz. Egyrészt igyekszik úgy tenni, mintha a NER 15 éve alatt felhalmozódott korrupciós ügyeknek semmi közük nem lenne a kormánypárthoz, másrészt az eddigieknél is keményebben…..
Motorogre 2025.04.01 15:20:28
@birkamenet: Nem fog bedőlni - mert már bedőlt. 2010 óta a cseh korona nem, a zloty és lei 15-18%-ot, a kuna (a váltásig) 3%-ot, a forint pedig 44 %-os vesztett az euróval szemben. Ne mond, hogy a békeigényünk ára - mert már 21 végén megvolt a 34%-os elértéktelenedés. Forrás: Európai Központi Bank. A Világbank is sasolja a térséget: pl. GDP/capita szerint 2010-ben Mo 3. volt, 2023-ra vissza 5.nek (24-es adat még nincs) - ugyanezen idő alatt lengyelek 6.ról második helyre, románok 8.ról 4.dik helyre jöttek fel. A térségbeli lemaradásunk kiszámíthatóan egyenleges ! Gratulálok akit illet ! (kérésre adom a linkeket)
Ady tudta.....
Motorogre 2025.03.30 15:29:38
@gigabursch: Köszönöm, senkiről nem tudok semmit, csak az írásainak minőségét (és igen, legyen vektormennyiség: irányultságát) látom. A kommentek sokszor színvonalasabbak mint a bugyuta poszt (a csajok&pasik AI kreálmány, ott szórakozok) vagy más szempontokat is felmutatnak, és kiváló cikkek is születnek, pl. Sínmágus.
A kérdés nem is az, hogy fogsz-e külföldi zöldséget enni, mert az általános válasz igen, hanem az, hogy mindezt mennyire drágán? Ráadásul amikor magyarhoz jutsz a boltban, az is drága lesz. Miért? A válaszom egy hosszabb, már olvashatatlannak tűnő bejegyzésben összegeztem...
  Eme poszt olvasói inspiráció eredménye. Aki csak olyan dolgokra kíváncsi, amikkel találkozhat is, azoknak ez kissé csalódás lehet. Az előző posztban egy átlagosnak mondható állomáson előforduló dolgokat ismertük meg. Erre a célra egy un. állomási helyszínrajzot készítettem. Azt kell tudni…..
Motorogre 2025.03.29 09:48:02
„Már többször szóltak neki a barátaink, hogy ebben nincs perspektíva. Egyszer előttünk vesztek össze.” - Ez a páros már többször ugrott egymásnak, hol egy hiperaktív gyerek miatt, hol egyebek miatt, ám most fordulóponthoz ért a dolog, ugyanis a nő lelépett. Csakhogy csinált már ilyet korábban is, és…..
Motorogre 2025.03.26 21:35:23
                       A szerelem olykor lehet egy érzelmi csapda is, hiszen akkor nem látunk tisztán, és olyasvalakire is rávetíthetjük az „igaziságot”, aki a közelében sincs. A szerelemnek valóban van összekötő ereje, de összetartó már kevésbé.                                  Fedezd fel és…..