Adatok
Tarakona
0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Túrázunk. Részletekben fogom közreadni a történteket.
2016, augusztus 2. kedd.
Végre indulunk. Terveim szerint vasárnap reggel 8-kor indultunk volna, de J közölte, hogy ilyen hirtelen ő nem tud fel- és összekészülni. Azt, hogy 2 hónapja időnként megjegyeztem, hogy ideje lenne készülődnie, mert ha…..
Tarakona
2016.08.11 18:47:42
Gyors gyógyulást a lányodnak! Nektek meg jó utat!
A Mákvirág, bár leponyvázva állt az udvaron, mégis kissé megviselte az időjárás, lecsiszoltam és három réteg lakkal lekentem a natúr részeket.
A hajó mobil villamosenergia ellátásának további tartozéka egy új beszerzésű 2 kVA-es csendes üzemű Zipper benzines aggregátor, ma ennek fuxból az eredeti…..
Végre vége a hajó fedélzeti faalkatrészei karbantartásának. Mégegyszer nem fogom ennyire elhanyagolni. A következő projekt a napelemkapacitás bővítése, a meglévő, összesen (ha jól emlékszem) 160 W-nyi mellé felrakok még 2x100 W-ot. A meglévők is bírják tűző napsütésnél az élelmiszer hűtőt és a…..
Tarakona
2016.07.13 16:13:41
@pojken: nem. Ez a rendes, kompresszoros hütökhöz használt megoldás. A hütö hátulján lévő fekete csökígyót kell vízzel hűteni. Több megoldás van rá. vas hajónál a legegyszerübb. Láttam olyat, hogy simán kivezették 1-1 csavaron keresztül a rézcsövet a hajotesten kivülre, ott volt egy U alak hajlítva belőle, ott ahol folyamatosan vízszint alatt van. Lehet olyan megoldás is, hogy a vas hajoba, a fenékre hegesztenek egy 5-10 literes tartályt, abba fagyállós víz, abba a csökigyó. A csökigyó átadja a meleget a fagyállós víznek, az pedig a hajotesten keresztül a folyóvíznek. De lehet kapni gyári vízhütéses blokkot.. /nem tudom hogy nevezzem../ amit, mint egy mélységmérö jeladót, az átfúrt hajotesten keresztül ér a vízbe. Ez utobbit vettem meg a saját hajómhoz. www.tarakona.hu
Ezek mind passzív hőcserélók. Vannak olyan megoldások, ahol egy vastagabb rézcsöbe, beletekerik az 5 ös rézcsövet, és a vastagabb csövön, egy pici elektromos szivattyú szívja keresztül a folyóvizet. Abszorpcios hűtö nem való hajóba. Egyrészt, legalább 3-4x annyi villamos áramot fogyaszt 12V ból, mint egy kompresszoros, ráadásul igazi nyári melegben, ahol nagyon felmelegszik a kabin, használhatatlanok. Gázról üzemeltetve, viszont öngyilkosság az ilyen hűtö, hajós üzemben.
Ezek mind passzív hőcserélók. Vannak olyan megoldások, ahol egy vastagabb rézcsöbe, beletekerik az 5 ös rézcsövet, és a vastagabb csövön, egy pici elektromos szivattyú szívja keresztül a folyóvizet. Abszorpcios hűtö nem való hajóba. Egyrészt, legalább 3-4x annyi villamos áramot fogyaszt 12V ból, mint egy kompresszoros, ráadásul igazi nyári melegben, ahol nagyon felmelegszik a kabin, használhatatlanok. Gázról üzemeltetve, viszont öngyilkosság az ilyen hűtö, hajós üzemben.
Tarakona
2016.07.14 00:29:54
@A Tengerész: igen. létezik a kifolyóveretbe integrált höcserélő is, de ahhoz is vízszint alá kell tenni a kifolyót. Nekem ráadásuk a hütö, pont a hajó ellenkezö oldalán van, mint a mosogatóm. így az a változat nem lett volna praktikus.
Tarakona
2016.07.15 08:15:12
@A Tengerész: Pesttöl északra Gaál Páter, aki kijött hozzám a hajóba, összeépíteni a hűtömet. Kb 70 hűtöjavítót hívtam fel, mire rátaláltam. Érdemes különben figyelni a német hajós forumokat, az ebayt, stb.. én ott vettem eddig 2 db 12v os kompresszort is. Most is van egy használt a neten, ha valakit érdekel. Simán ki lehet cserélni egy kb max 120l es hűtőszekrény kompresszorát egy ilyen 12v osra, ha valaki nem akarja az egész ládát maga megépiteni
Reggel nyitáskor irány a bolt. Vettem 15mm átmérőjű rézcsövet és két 1/2 collos menetes forrasztható véget hozzá, ebből csináltam két olyan csutkát amit be tudtam dugni a szivattyú szívó és nyomócsonkjába. Nagyon könnyen ment bele. Azt gondolom, hogy keményfalú műanyagcsőhöz találták ki ezt a fajta…..
Tarakona
2016.07.11 09:55:28
@Paduc: köszönöm az elismerő szavakat. Ezt máshogy nem lehet csinálni, csak teljes odaadással.
Tarakona
2016.07.11 10:30:27
@whale: a hajót, eleve itthon vettem. Veresegyházon egy vállálkozo hozta haza a horvátoktól, hogy felújítja, de beletörött a bicskája. Tulajdonképpen több kárt okozott a hajón, mint hasznot. Amikor elmentünk megnézni, a szalonban 40cm hó állt. Nem csoda, hogy mindent ki kellett dobni belőle. De szerencsére, ennek megfelelően, meglehetősen mérsékelt áron jutottam hozzá. "Sajnos" eléggé maximalista vagyok, ilyen szempontból.. csak a tökéletes megoldásokat tudom elfogadni, ha én csinálok valamit. Ezért jött a teljes átépítés. Másrészt, a melóhelyemen nem igazán van kézzelfogható eredménye a munkámnak. Nem tudom kézbevenni, örülni neki, hogy milyen jól sikerült valami. Ez volt a következő mozgatórugója az egésznek. Nagyon jó érzés, gyönyörködni az elkészült dolgokban. Arról nem is beszélve, hogy nagyon sokat tanultam belőle. Már előre "félek" kicsit...mi lesz, ha elkészül.. :D persze azonnal megvan a válasz rá. jöhet a következő! :) A Fletcherrel kezdtem.. annak is ott a leírása a honlapomon. Ott még elkövettem azt a hibát, hogy volt amit szakemberrel végeztettem el..had ne mondjam, mennyi pénzért, és mennyire elfogadhatatlan minőségben.. :(
És igen! Ennek még HAJÓ formája van. Arról nem is beszélve, hogy ezekben még van anyag. Ezt még kézzel laminálták. Az oldalfala 1cm vastag, a gerinc, szerintem vagy 4cm. A 90 es évektől, amikor a gyárak elkezdtek spórolni az anyagon, azóta baromi vékonyak a szórt üvegszálas hajók falai. Konkrétan a 90 es évek végén készült 2655ben, siklásban, olyan érzésem van, mintha hullámozna a hajófenéken az anyag.
Ha esetleg Gödön jársz, szívesen megmutogatom. remélem már csak pár hét, és bekerülnek a motorok, és mehet a vízre.
És igen! Ennek még HAJÓ formája van. Arról nem is beszélve, hogy ezekben még van anyag. Ezt még kézzel laminálták. Az oldalfala 1cm vastag, a gerinc, szerintem vagy 4cm. A 90 es évektől, amikor a gyárak elkezdtek spórolni az anyagon, azóta baromi vékonyak a szórt üvegszálas hajók falai. Konkrétan a 90 es évek végén készült 2655ben, siklásban, olyan érzésem van, mintha hullámozna a hajófenéken az anyag.
Ha esetleg Gödön jársz, szívesen megmutogatom. remélem már csak pár hét, és bekerülnek a motorok, és mehet a vízre.
Tarakona
2016.07.11 11:34:05
@whale: OK!
Szeptemberig sajnos még biztosan itt leszünk.. utána meg már nagyon remélem hogy már nem. Ausztriába költözünk. Amíg a hajót nem tudom vízre tenni, addig nem tudunk indulni.
Szeptemberig sajnos még biztosan itt leszünk.. utána meg már nagyon remélem hogy már nem. Ausztriába költözünk. Amíg a hajót nem tudom vízre tenni, addig nem tudunk indulni.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz