Adatok
Petyka366
0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Az idei év első 9 hónapjában 11,8%-kal nőtt az új buszok értékesítése Oroszországban. Áttekintjük hogyan alakul az egykori magyar buszgyártás legnagyobb piacának jelenlegi állapota...

A városi buszok piacát uraló két német óriás, a Mercedes és az MAN gőzerővel dolgozik a teljesen elektromos városi buszain. A részletesebb bemutatók ősszel várhatók..

A fővárosi közlekedési cég forgalomba állította a fura körülmények között Budapestre került, használt Volvo hibrideket. A környezetbarát járművek azonban nagyívben elkerülik a belvárost, inkább a külvárosban, amolyan falusias környezetben szennyezik kevésbé a levegőt. Így a belvárosban maradtak az…..
Petyka366
2018.02.17 15:21:25
@KissGecihuszár: A CNG alternatíva, csak az a gond, hogy este mikor feltankolsz reggelre elszökik a "telitank" negyede :/. Legalábbis az MAN-ek ezt csinálják, a többiről nem tudok nyilatkozni.
Petyka366
2018.02.17 17:12:00
@KissGecihuszár: Mit vártál? Meg hát ahogy öregszenek, úgy érnek el az anyagok is. Nem mai technika a CNG se. Szerinted annak idején miért nem lett a 200-as sorozatnál nagyobb darabszám belőle? Illetve milyen hűtlen kezelés? Itt is beszereznek 40 db "valamiért" eladóvá vált hibrid buszt (van amelyik 2 ajtós). Szerinted ezek így, ebben a formában városi közlekedésre alkalmasak? Ez Magyarország, nem számít semmi, csak legyen "új" busz kevés pénzből....
Petyka366
2018.02.18 11:46:10
@KissGecihuszár: Nyílván így van :D Nincs benne vita.

10 ország, 22 város és 300 új üzemanyagcellás hidrogén busz. Ez a JIVE és JIVE 2 projekt...
Petyka366
2018.02.05 17:33:38
@nyelv-ész: A CNG is majdnem ugyan ez! Azt is lehet 7-8 órán át is tölteni (és ez személyautóra van számolva )

Februárban forgalomba állnak a 2016 novemberétől a Tiszaújvárosi MAN telepen tárolt MAN gázbuszok. Ezzel Nyíregyháza is csatlakozik a kizárólag alacsonypadlós városi buszokat használó hazai városok sorához és búcsút int az Ikarus buszoknak...

Sok újdonságot és érdekességet kaptunk tavaly, keletről és nyugatról egyaránt. Persze mi, a magunk magyar módján kezeljük buszgyártó nemzetünket, ezért összefoglalónkat négy nagyobb részre bontottuk, amelyekben a 2017-es év hazai autóbuszos eseményeiről lesz szó...

REFORM 500 LE néven ma mutatták be Debrecenben a legújabb magyar buszt. Megnéztük...
Petyka366
2017.12.16 18:10:12
@Duplaxiii: Nem szeretem a politikát, de nagyon igazad van! Mindent leírtál korrektül. A hiba a címben van, ez nem magyar busz, hanem itt szerelnek össze más néven egy Mercedes-t!
@Zsolt501: A kis ablakok a baleset veszély miatt vannak, mert ha kihajolsz rajta leviszi a fejedet egy épp előző kamion.
A saját véleményem szerint ez a busz nem felel meg semminek, low entry (LE) kialakítás, az ajtók is lengő ajtók. Városi forgalomba egyáltalán nem nyerő! Az annyira utált Van Hool A300-asok is jobbak városi forgalomba mint ez. Ja bocs, ezen van USB-s töltő, akkor már mindjárt más, mert gondolom mindenki egy órán keresztül fog vele utazgatni míg a telefonját fel nem tölti. Biztos lesz benne free Wi-fi is, hogy addig se unatkozz.
@Zsolt501: A kis ablakok a baleset veszély miatt vannak, mert ha kihajolsz rajta leviszi a fejedet egy épp előző kamion.
A saját véleményem szerint ez a busz nem felel meg semminek, low entry (LE) kialakítás, az ajtók is lengő ajtók. Városi forgalomba egyáltalán nem nyerő! Az annyira utált Van Hool A300-asok is jobbak városi forgalomba mint ez. Ja bocs, ezen van USB-s töltő, akkor már mindjárt más, mert gondolom mindenki egy órán keresztül fog vele utazgatni míg a telefonját fel nem tölti. Biztos lesz benne free Wi-fi is, hogy addig se unatkozz.
Petyka366
2017.12.18 20:56:47
@kiddard: Üdv, Szia!
Nem vitatkozni akarok, de én magyar busznak max az Ikarus-Modulo, Kredo buszokat mondanám, bár azoknak sem magyar semmilyük sem szinte. Utolsó magyar busznak az Ikarus 415-ös sorozat Rába D10-es, és nagyon max a Rába Contact-Premier buszok szintén D10-es változatait mondanám (Bár talán a premier már MAN motoros volt mind). Ezek nagy része már selejtbe van, meg rajtam kívül majdnem mindenki utálta őket, pedig egész jó kis dinamikusan mozgó buszok voltak, kényelmes ülésekkel, ami a mai világban sok buszról nem mondható el :/. A mostani Credo buszok se rosszak, de a motor már ott sem saját vagy licenszből fejlesztett, viszont náluk látok fejlődést, ami jó irányba halad. A Modulo M sorozata is jó lenne, ha lenne aki legyártsa :(.
Ezeknek a típusoknak ez a kocsi a nyomába se érhet. Illetve a legtöbb "dizájn elemet" bármelyik buszba beépítheted.
Engedj meg még egy pár dolgot. LE kialakítás városi buszon a legrosszabb megoldás, USB csatlakozók feleslegesek, lengő ajtók lassúak, és orrbavágnak, illetve a 2 ajtó előtti "egybe" üléseket is ideje volna már elhagyni, mert senki sem szereti őket, de ezeket le lehet cserélni természetesen. A busz jól néz ki, de kb, ennyi is a pozitívum. Ilyet tudtunk már 10 évvel ezelőtt is, csak annak Alfa Localo B7R volt a neve.
Nem vitatkozni akarok, de én magyar busznak max az Ikarus-Modulo, Kredo buszokat mondanám, bár azoknak sem magyar semmilyük sem szinte. Utolsó magyar busznak az Ikarus 415-ös sorozat Rába D10-es, és nagyon max a Rába Contact-Premier buszok szintén D10-es változatait mondanám (Bár talán a premier már MAN motoros volt mind). Ezek nagy része már selejtbe van, meg rajtam kívül majdnem mindenki utálta őket, pedig egész jó kis dinamikusan mozgó buszok voltak, kényelmes ülésekkel, ami a mai világban sok buszról nem mondható el :/. A mostani Credo buszok se rosszak, de a motor már ott sem saját vagy licenszből fejlesztett, viszont náluk látok fejlődést, ami jó irányba halad. A Modulo M sorozata is jó lenne, ha lenne aki legyártsa :(.
Ezeknek a típusoknak ez a kocsi a nyomába se érhet. Illetve a legtöbb "dizájn elemet" bármelyik buszba beépítheted.
Engedj meg még egy pár dolgot. LE kialakítás városi buszon a legrosszabb megoldás, USB csatlakozók feleslegesek, lengő ajtók lassúak, és orrbavágnak, illetve a 2 ajtó előtti "egybe" üléseket is ideje volna már elhagyni, mert senki sem szereti őket, de ezeket le lehet cserélni természetesen. A busz jól néz ki, de kb, ennyi is a pozitívum. Ilyet tudtunk már 10 évvel ezelőtt is, csak annak Alfa Localo B7R volt a neve.

Megalakult az Ikarus-Yinlong Járműgyártó Zrt. Megnézzük mit tett le a kínai fél eddig az asztalra. Gagyi vagy a jövőnk záloga?..

A győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) megrendelésére 10 darab speciális egészségügyi szűrőbuszt gyárt. A gyártó sajtóközleménye...
Petyka366
2017.11.25 21:37:56
@Moszkvicsslusszkulllcs: Igazad van, hivatalosan ez a történet. Láttam az írásodat, gondoltam utána nézek. Itt ugye 9+1 az 10, tehát lehet busznak csúfolni. Gondolom azért lett megoldva a 10 hely, hogy ne essen ki a többi limitből. Gratula
Omnibusz
Rohamtempóban a siker felé - Így indult a 200-as Ikarusok története - 1.
2017.10.30 18:17:50

Kukla László - Gerlei Tamás..
Petyka366
2017.11.02 16:41:04
@tlantos: Szovjet hagyaték. Olyan mint a KAMAZ-ba a 3-as

Feltárjuk a kiinduló okot miért küszködik a magyar buszgyártás, és miért öregek az utakon közlekedő buszok. Összehasonlítási alapul a Visegrádi országokat vesszük...

Mészáros Csaba cége ez év elején az összeomlás szélére került, de egy tizenötmilliárdos állami üzlet úgy tűnt kihúzza a csávából. Viszont az állami tulajdonban lévő Volánbusz nem kapta meg határidőre a megrendelt 180 új csuklós buszát. Az illetékesek ahelyett, hogy szerződést bontottak volna és…..

A mai csodakamion kapcsán megnézzük mi micsoda a hajtástechnikában, mielőtt még mindenki be nem ugrik a kútba örömében egy-egy hangzatosabb számadat láttán.....

Az évek óta, minden szinten, elhanyagolt keleti országrészről lassan, de biztosan az autóbusz közlekedést fenntartó Észak-Magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK Zrt.) is leveszi a kezét. Vendégszerzőnk, Fazekas András, hosszú ideje küszködik a szolgáltatóval, hogy az igényeknek megfelelő…..

Nehéz, nehezebb a víznél, (Ez a butaság 24 órán át szerepelt itt, és semelyik szakértőnek nem tűnt fel, csak 1 illető jegyezte meg, hogy ejnye. Emberek, melyik folyadék úszik a másikon? Felületesek vagyunk, finoman fogalmazva. ) de erre vagyunk a legkevésbé kíváncsiak egy…..
Petyka366
2017.06.18 09:44:22
@Car Mandiner: Nem akartam én ennyire belemenni, csak a hasznát szerettem volna "felmutatni". Én még egyetlen autót sem láttam ami pici olajhiánynál (pl. Indításnál, kevés olaj esetén) jelezné, hogy baj van. Nem mindenki foglalkozik hetente, 2hetente, hogy megnézze az olajszintet az autóba, és pont ezeknek az embereknek lehetne az ilyen műszer egyfajta támasz, csakhát mivel nem terjedt el, persze, hogy nem tudja a mezei autós sem, bár lehet, hogy sokan tényleg nem is foglalkoznának vele :(. A kinézetet megértem (bár én jobb szeretem ha megy az autó).

Az első részben áttekintett városi buszok terén ugyan a szovjetek érezték inkább a világ haladásának az irányát, de a magyar buszgyártásnak sincs szégyenkezni valója, ha egyéb szegmenseket is megnézünk...
Petyka366
2017.04.09 18:58:01

Legyen akár dízel-hibrid vagy akár teljesen elektromos bizony előfordulhat, hogy nagy füst csap elő a környezetbarát busz alól úgy, hogy ez nem hibás működés...
Omnibusz
Nyíregyházi abszurd: fél éve megérkeztek az új buszok, mégsem szállíthatnak utasokat
2017.03.07 07:59:19

Már tavaly novemberben megérkeztek Nyíregyháza új, környezetbarát, gázüzemű autóbuszai. Eddig azonban egyetlen utast sem szállítottak a szabolcsi megyeszékhelyen az új buszok, ugyanis utasszállítás helyett inkább az MAN telephelyén védik a betont az esőtől...

A MALÉV Air Tours jóvoltából, három, restaurált Ikarus busszal ismerkedhettek meg a minap a fővárosi lakosok...
Petyka366
2017.01.11 18:00:01

Megváltozott a MABI-Bus, jelenleg épp Ikarus Egyedi Kft., tulajdonosi szerkezete. Az új tulajdonosok máris elbocsájtásokba kezdtek úgy, hogy a vállalat időközben elnyerte a Volánbusz 180 darabos metrópótló busztenderét. De a névhasználattal sincs minden rendben, Széles Gábor beperelheti a céget...

Az északi régióban elindult az első, vezeték nélküli autóbuszok (indukciós) megállóban történő töltése. Az újonnan kifejlesztett Scania elektromos hibrid autóbusz Svédországban, Södertäljében a menetrend szerinti városi forgalomban közlekedik...
Petyka366
2016.12.18 12:18:18
@Bluemotion: Ha ez így lenne, azzal lényegében megoldódna az elektromos autók nagy problémája. Legyen hát így, Ámen :).

Nemrég 160 használt buszt szerzett be a Volánbusz Norvégiából. Most újabb 138 használt buszra írt ki tendert a Volán Buszpark Kft. Persze a fővárosi metrópótlásra is úgy sikerült helyzetbe hozni a hazai buszgyártókat, hogy a BKV is nyugati használt buszok beszerzését tervezi a pótlás…..
Petyka366
2016.11.19 19:31:04
@KissGecihuszár: Azok az MVK-s CNG-s MAN-ok azért hagynak kivetnivalót maguk után! Pl. Piros lámpánál letarolja a kocsisort, mert "Knight Ridereset" van kedve játszani, meg két kisgyerek alatt kipereg az ülés :/. És ez mindössze 2 hét alatt :(. qrva jó buszok aztán ezek!!!! Mekkora jó hogy kb. 10 perc alatt elülöm a minőségi ülésen a picsám :/. Ja és hidegbe a gázszökés is fasza. Egy a lényeg, nem különbek ezek a buszok a magyar kocsiknál (tisztelet a kivételnek pl:solaris), hiába veszi őket az összes vállalat :S.

A ’80edays’ barcelonai befutója után az európai szakaszt teljesítő Modulo buszt külföldi közlekedési vállalatok tesztelték, míg az Amerikát átszelő Modulo Los Angelesből hajózott haza...
Petyka366
2016.10.21 18:31:12
@Bluemotion: Milyen forrást szeretnél? Adjak neked forrást? Olvass utána a BMW i3-nak, nézd meg, hogy az Audi R8 e-tron-ból miért nem épült csak 10 db és miért végezte mindegyik múzeumba, nézd meg a Top Gear 18. évadának a 2 részét, ott találsz majd egy gyönyörű Mercedes SLS AMG Electronic-ot. Nem beszélve arról, hogy a nagyobb teljesítmény, nagyobb hőt is termel. Nyári napokon mikor kimegyünk a haverokkal RC-zni egy 15-20 perces játékidő után hűteni kell a panelt, a villanymotort, meg az akkumulátort is, persze van vízhűtés, de mivel elektromos az autó, ha ott szétmegy valami az nagyon zsebbenyúlós dolog. Aztán remélem a források is kielégítenek, ugyanis én nem azt mondtam, hogy tömgközlekedési ezközként nem működök a dolog, mert ha CNG buszokat állítunk forgalomba ahoz is infrastruktúra kell, de mindennapi használatba (autóként) én inkább maradok a robbanómotoroknál :S
Petyka366
2016.10.21 20:19:30
@Bluemotion: Bocsi, javítanék: Top Gear 20. évad 4. rész

Az idén 20 éves Solaris nem veszi félvállról a páros években tartott IAA haszonjármű kiállítását. A futurisztikus negyedik generációs buszcsaládja újabb változataival lép porondra...

A kilencedik polgári Ikarus találkozón a közelmúlt járműveivel találkozhattunk, a farosok most háttérbe szorultak. Volt helyettük buszos drift és egy szokatlan gyorsulási verseny...
Petyka366
2016.09.09 19:13:11
@geegee: Ajjaj. Megharagszol vagy sem, ilyen amikor valakinek fogalma sincs dolgokról, pláne nem a buszokról, vagy azok tulajdonosairól.
A tunying meg jó, és pont :D. De komolyan, ha csak a kerekekre gondolsz, egy szélesebb és nagyobb gumi+felni jobb tapadást biztosít a járműnek, ami nem azt jelenti, hogy száguldozni kell közúton, de stabilabb a kocsid egy kanyarban. ;)
A tunying meg jó, és pont :D. De komolyan, ha csak a kerekekre gondolsz, egy szélesebb és nagyobb gumi+felni jobb tapadást biztosít a járműnek, ami nem azt jelenti, hogy száguldozni kell közúton, de stabilabb a kocsid egy kanyarban. ;)
Petyka366
2016.09.16 09:42:22
@geegee: Aham :D így érthető. Nem tudom van-e ilyen tuning busz, én egyszerűen csak szeretem a régi dolgokat, autó, busz, vonat, stb. Nekem is egy öreg "tuning" vasam van. Egyébként ha kamionból van sugárhajtású 150000 LE-,s biztos buszból is létezik nagyon átalakított. Nem tudom Tóniéknak honnan jött az ötlet erre a kocsira, pedig talán ez az alszériájának egyetlen megmaradt darabja.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Figyelemre méltónak tekintem, hogy míg a MAZ és a NEFAZ Cummins és Merci motorokat használ, addig a LiAZ kocsijai a Hazai YaMZ motorokat ami miatt akár olcsóbbak is lehetnek mint a másik két gyártó buszai. A LiAZ-4294 Kursor midibusz fantasztikusra sikeredett, rengeteg rajta a kamera, szépen lekoppintották a VDO műszerfalat (vagy licenszelték) és az utastér is pazar lett alacsony padlós midibuszhoz képest. Ha az összeszerelés minősége is megfelelő ez a kocsi bármelyik nagy nevű buszgyártó kocsijával felveheti a versenyt a hazájában, főleg ha olcsóbb is mint pl. MAN hasonló kategóriás midije. Az új LiAZ 5292 is pofás darab és van csuklós megfelelője.
Szóval nagy részletekbe a LiAZ simán befutó a termékeivel, hisz gyárt mindenhova kocsit, városba, elővárosba, csuklóst, midit.
Saját (hazai) a motor, alacsonpadlósok, és felszerelik őket a sok hasztalan kornak megfelelő "kütyüvel" mint az USB töltő és a Wi-fi.
@Andy Capp: Ha a piacra nem is, de itthonra gyárthattunk volna magunknak buszokat a LiAZ példájára, csak mondjuk jó lenne azt a kocsit nem annyiért adni mint egy hasonló kategóriás Mercit vagy MAN-t, mert akkor nincs értelme az egésznek. A Modulo M széria is életképes lehetett volna, ha az ARC/Ikarus terveket nem módosítják, illetve vehettünk volna már egy licenszet, mint annak idején a Rába az MAN-től és gyárthattunk volna itthon saját motort, hogy olcsóbbak lehessenek a saját buszaink.