Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Petyka366

0 bejegyzést írt és 56 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A program megalkotásánál főként a magyar gyártókat szerették volna helyzetbe hozni, de ez a cél egyáltalán nem sikerült...
Petyka366 2021.02.03 18:28:20
@apro_marosan_petergabor:
Nem fogok vitatkozni veled, szerintem mindent leírtam, Én ezek után sem látom értelmét egy kis darabos beszerzésnek, mert 4-5 busztól nem lesz a többi 30-40 is elektromos, és azok 20-25 évig még mindig az orrod alá fognak füstölni, de szerintem még tovább is.
Karbantartás: a jó minőségű elektronika is össze tud égni nagyon hamar + a brushless motorokban is szoktak csapágyat cserélni, de a nagyobb gond a vízhűtéssel van ami a legtöbbször a teljes motort tönkreteszi. Aksik nem bírnak ki 8-10 évet, a legtöbb cellazárlatos lesz hamarabb. Ezeknek igen húzós az áruk egyenlőre, ezért gyanítom, hogy az a kocsi ami meg fog hibásodni az úgy jár mint a BKV-s modulo.
Végére fogadj el tőlem egy videót, van benne némi hiba a napelemes résznél ugyanis az a jelenlegi energiafelhasználásunkkal számol, és nem azzal hogy mindenki e-busszal, meg Teslával jár:
www.youtube.com/watch?v=NYhafgsqKpw
Petyka366 2021.02.04 13:27:19
@apro_marosan_petergabor:
Ha ez a szakmád és érzést hozzá, volna egy kérdésem: Amikor megveszünk egy ilyen buszt vagy autót, miért nem kapunk mellé pluszba még egy aksi pakkot, amit aztán ne adj isten kicserélnénk a végállomáson benzinkúton, így versenyképes lenne a technológia, és akár kissebb akupakkok is elegendőek lennének például a buszoknál. Amíg elmegy egy kanyart addig tölt a lemerült akupakk, visszaér a busz kicserélik neki, és mehet is tovább. Lehet, hogy kissebbek lennének az aksik, de az akupakkok is olcsóbbak lennének, meg persze a buszok is könnyebbek lennének.
Petyka366 2021.02.04 19:49:17
@apro_marosan_petergabor:
Hát tudod (ne haragudj érte), de nem győztél meg te se, hogy támogassam az e közlekedést. Egyszer el tudom képzelni, hogy a mai világ elvárásainak megfeleljen, de egyenlőre én "félkésznek" tekintem magát az egész technológiát. Még mindig azt mondom, hogy kéne valami nagyobb energiatároló, mert valahogy nekem ez még mindig nem az igazi, és ennek ellenére is nagyon sokallom az árát egy úgymond "gyerekcipőben" járó technológiának. Azért fogok használni aksis autókat, csak inkább megmaradok az 1:10-es méretnél. Egyébként én örülnék neki ha egyszer tényleg mellőzhetnénk a fosszilis erőforrásokat, csak tudod nekem ez így egyenlőre nagyon egyhelyben toporgásnak hat, és mindemellet még nem is a megfizethető kategória.
Egyébként köszönöm, hogy " beszélgettél" velem.
Az idei év első 9 hónapjában 11,8%-kal nőtt az új buszok értékesítése Oroszországban. Áttekintjük hogyan alakul az egykori magyar buszgyártás legnagyobb piacának jelenlegi állapota...
Petyka366 2018.10.18 23:03:04
Szépen fejlődnek az oroszok a buszgyártásba, és nekem tetszenek a kocsik is, bár igazából a kocsik nagy többsége koppintás. A KAMAZ/NEFAZ 5299-40-57 "concept" nagy merci koppintás a LiAZ 5250-el együtt ami tényleg olyan mint egy E95 csak Volvo-s beütéssel.
Figyelemre méltónak tekintem, hogy míg a MAZ és a NEFAZ Cummins és Merci motorokat használ, addig a LiAZ kocsijai a Hazai YaMZ motorokat ami miatt akár olcsóbbak is lehetnek mint a másik két gyártó buszai. A LiAZ-4294 Kursor midibusz fantasztikusra sikeredett, rengeteg rajta a kamera, szépen lekoppintották a VDO műszerfalat (vagy licenszelték) és az utastér is pazar lett alacsony padlós midibuszhoz képest. Ha az összeszerelés minősége is megfelelő ez a kocsi bármelyik nagy nevű buszgyártó kocsijával felveheti a versenyt a hazájában, főleg ha olcsóbb is mint pl. MAN hasonló kategóriás midije. Az új LiAZ 5292 is pofás darab és van csuklós megfelelője.
Szóval nagy részletekbe a LiAZ simán befutó a termékeivel, hisz gyárt mindenhova kocsit, városba, elővárosba, csuklóst, midit.
Saját (hazai) a motor, alacsonpadlósok, és felszerelik őket a sok hasztalan kornak megfelelő "kütyüvel" mint az USB töltő és a Wi-fi.

@Andy Capp: Ha a piacra nem is, de itthonra gyárthattunk volna magunknak buszokat a LiAZ példájára, csak mondjuk jó lenne azt a kocsit nem annyiért adni mint egy hasonló kategóriás Mercit vagy MAN-t, mert akkor nincs értelme az egésznek. A Modulo M széria is életképes lehetett volna, ha az ARC/Ikarus terveket nem módosítják, illetve vehettünk volna már egy licenszet, mint annak idején a Rába az MAN-től és gyárthattunk volna itthon saját motort, hogy olcsóbbak lehessenek a saját buszaink.
A fővárosi közlekedési cég forgalomba állította a fura körülmények között Budapestre került, használt Volvo hibrideket. A környezetbarát járművek azonban nagyívben elkerülik a belvárost, inkább a külvárosban, amolyan falusias környezetben szennyezik kevésbé a levegőt. Így a belvárosban maradtak az…..
Petyka366 2018.02.17 15:21:25
@KissGecihuszár: A CNG alternatíva, csak az a gond, hogy este mikor feltankolsz reggelre elszökik a "telitank" negyede :/. Legalábbis az MAN-ek ezt csinálják, a többiről nem tudok nyilatkozni.
Petyka366 2018.02.17 17:12:00
@KissGecihuszár: Mit vártál? Meg hát ahogy öregszenek, úgy érnek el az anyagok is. Nem mai technika a CNG se. Szerinted annak idején miért nem lett a 200-as sorozatnál nagyobb darabszám belőle? Illetve milyen hűtlen kezelés? Itt is beszereznek 40 db "valamiért" eladóvá vált hibrid buszt (van amelyik 2 ajtós). Szerinted ezek így, ebben a formában városi közlekedésre alkalmasak? Ez Magyarország, nem számít semmi, csak legyen "új" busz kevés pénzből....
Petyka366 2018.02.18 11:46:10
@KissGecihuszár: Nyílván így van :D Nincs benne vita.
10 ország, 22 város és 300 új üzemanyagcellás hidrogén busz. Ez a JIVE és JIVE 2 projekt...
Petyka366 2018.02.05 17:33:38
@nyelv-ész: A CNG is majdnem ugyan ez! Azt is lehet 7-8 órán át is tölteni (és ez személyautóra van számolva )
REFORM 500 LE néven ma mutatták be Debrecenben a legújabb magyar buszt. Megnéztük...
Petyka366 2017.12.16 18:10:12
@Duplaxiii: Nem szeretem a politikát, de nagyon igazad van! Mindent leírtál korrektül. A hiba a címben van, ez nem magyar busz, hanem itt szerelnek össze más néven egy Mercedes-t!

@Zsolt501: A kis ablakok a baleset veszély miatt vannak, mert ha kihajolsz rajta leviszi a fejedet egy épp előző kamion.

A saját véleményem szerint ez a busz nem felel meg semminek, low entry (LE) kialakítás, az ajtók is lengő ajtók. Városi forgalomba egyáltalán nem nyerő! Az annyira utált Van Hool A300-asok is jobbak városi forgalomba mint ez. Ja bocs, ezen van USB-s töltő, akkor már mindjárt más, mert gondolom mindenki egy órán keresztül fog vele utazgatni míg a telefonját fel nem tölti. Biztos lesz benne free Wi-fi is, hogy addig se unatkozz.
Petyka366 2017.12.18 20:56:47
@kiddard: Üdv, Szia!
Nem vitatkozni akarok, de én magyar busznak max az Ikarus-Modulo, Kredo buszokat mondanám, bár azoknak sem magyar semmilyük sem szinte. Utolsó magyar busznak az Ikarus 415-ös sorozat Rába D10-es, és nagyon max a Rába Contact-Premier buszok szintén D10-es változatait mondanám (Bár talán a premier már MAN motoros volt mind). Ezek nagy része már selejtbe van, meg rajtam kívül majdnem mindenki utálta őket, pedig egész jó kis dinamikusan mozgó buszok voltak, kényelmes ülésekkel, ami a mai világban sok buszról nem mondható el :/. A mostani Credo buszok se rosszak, de a motor már ott sem saját vagy licenszből fejlesztett, viszont náluk látok fejlődést, ami jó irányba halad. A Modulo M sorozata is jó lenne, ha lenne aki legyártsa :(.

Ezeknek a típusoknak ez a kocsi a nyomába se érhet. Illetve a legtöbb "dizájn elemet" bármelyik buszba beépítheted.
Engedj meg még egy pár dolgot. LE kialakítás városi buszon a legrosszabb megoldás, USB csatlakozók feleslegesek, lengő ajtók lassúak, és orrbavágnak, illetve a 2 ajtó előtti "egybe" üléseket is ideje volna már elhagyni, mert senki sem szereti őket, de ezeket le lehet cserélni természetesen. A busz jól néz ki, de kb, ennyi is a pozitívum. Ilyet tudtunk már 10 évvel ezelőtt is, csak annak Alfa Localo B7R volt a neve.
A győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) megrendelésére 10 darab speciális egészségügyi szűrőbuszt gyárt. A gyártó sajtóközleménye...
Petyka366 2017.11.25 21:37:56
@Moszkvicsslusszkulllcs: Igazad van, hivatalosan ez a történet. Láttam az írásodat, gondoltam utána nézek. Itt ugye 9+1 az 10, tehát lehet busznak csúfolni. Gondolom azért lett megoldva a 10 hely, hogy ne essen ki a többi limitből. Gratula
Kukla László - Gerlei Tamás..
Petyka366 2017.11.02 16:41:04
@tlantos: Szovjet hagyaték. Olyan mint a KAMAZ-ba a 3-as
Autóépítés Nehéz-e az olaj? 2012.07.25 19:54:00
Nehéz, nehezebb a víznél, (Ez a butaság 24 órán át szerepelt itt, és semelyik szakértőnek nem tűnt fel, csak 1 illető jegyezte meg, hogy ejnye. Emberek, melyik folyadék úszik a másikon? Felületesek vagyunk, finoman fogalmazva. ) de erre vagyunk a legkevésbé kíváncsiak egy…..
Petyka366 2017.06.18 09:44:22
@Car Mandiner: Nem akartam én ennyire belemenni, csak a hasznát szerettem volna "felmutatni". Én még egyetlen autót sem láttam ami pici olajhiánynál (pl. Indításnál, kevés olaj esetén) jelezné, hogy baj van. Nem mindenki foglalkozik hetente, 2hetente, hogy megnézze az olajszintet az autóba, és pont ezeknek az embereknek lehetne az ilyen műszer egyfajta támasz, csakhát mivel nem terjedt el, persze, hogy nem tudja a mezei autós sem, bár lehet, hogy sokan tényleg nem is foglalkoznának vele :(. A kinézetet megértem (bár én jobb szeretem ha megy az autó).
Az első részben áttekintett városi buszok terén ugyan a szovjetek érezték inkább a világ haladásának az irányát, de a magyar buszgyártásnak sincs szégyenkezni valója, ha egyéb szegmenseket is megnézünk...
A MALÉV Air Tours jóvoltából, három, restaurált Ikarus busszal ismerkedhettek meg a minap a fővárosi lakosok...
Az északi régióban elindult az első, vezeték nélküli autóbuszok (indukciós) megállóban történő töltése. Az újonnan kifejlesztett Scania elektromos hibrid autóbusz Svédországban, Södertäljében a menetrend szerinti városi forgalomban közlekedik...
Petyka366 2016.12.18 12:18:18
@Bluemotion: Ha ez így lenne, azzal lényegében megoldódna az elektromos autók nagy problémája. Legyen hát így, Ámen :).
Nemrég 160 használt buszt szerzett be a Volánbusz Norvégiából. Most újabb 138 használt buszra írt ki tendert a Volán Buszpark Kft. Persze a fővárosi metrópótlásra is úgy sikerült helyzetbe hozni a hazai buszgyártókat, hogy a BKV is nyugati használt buszok beszerzését tervezi a pótlás…..
Petyka366 2016.11.19 19:31:04
@KissGecihuszár: Azok az MVK-s CNG-s MAN-ok azért hagynak kivetnivalót maguk után! Pl. Piros lámpánál letarolja a kocsisort, mert "Knight Ridereset" van kedve játszani, meg két kisgyerek alatt kipereg az ülés :/. És ez mindössze 2 hét alatt :(. qrva jó buszok aztán ezek!!!! Mekkora jó hogy kb. 10 perc alatt elülöm a minőségi ülésen a picsám :/. Ja és hidegbe a gázszökés is fasza. Egy a lényeg, nem különbek ezek a buszok a magyar kocsiknál (tisztelet a kivételnek pl:solaris), hiába veszi őket az összes vállalat :S.
A ’80edays’ barcelonai befutója után az európai szakaszt teljesítő Modulo buszt külföldi közlekedési vállalatok tesztelték, míg az Amerikát átszelő Modulo Los Angelesből hajózott haza...
Petyka366 2016.10.21 18:31:12
@Bluemotion: Milyen forrást szeretnél? Adjak neked forrást? Olvass utána a BMW i3-nak, nézd meg, hogy az Audi R8 e-tron-ból miért nem épült csak 10 db és miért végezte mindegyik múzeumba, nézd meg a Top Gear 18. évadának a 2 részét, ott találsz majd egy gyönyörű Mercedes SLS AMG Electronic-ot. Nem beszélve arról, hogy a nagyobb teljesítmény, nagyobb hőt is termel. Nyári napokon mikor kimegyünk a haverokkal RC-zni egy 15-20 perces játékidő után hűteni kell a panelt, a villanymotort, meg az akkumulátort is, persze van vízhűtés, de mivel elektromos az autó, ha ott szétmegy valami az nagyon zsebbenyúlós dolog. Aztán remélem a források is kielégítenek, ugyanis én nem azt mondtam, hogy tömgközlekedési ezközként nem működök a dolog, mert ha CNG buszokat állítunk forgalomba ahoz is infrastruktúra kell, de mindennapi használatba (autóként) én inkább maradok a robbanómotoroknál :S
Petyka366 2016.10.21 20:19:30
@Bluemotion: Bocsi, javítanék: Top Gear 20. évad 4. rész