Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mirdal

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
sörfigyelő Soproni IPA updated 2017.03.24 04:33:36
Illat: jó féle komlók Hab: kőkemény Szín: mustáros  A Tesco már bepróbálkozott kézműves sörökkel és a Dreher Hidegkomlós is egy reagálás a változó piaci helyzetre, vagy akár a Pécsi Sört is ide vehetjük. De amit most a Heineken a Soproni márkanév alatt csinált, arra nem sokan számítottak,…..
mirdal 2017.05.17 19:21:10
mirdal 2020.07.18 20:43:36
@bottleopener: szerintem a Dreher sörei még mindig jók, jobbak. A Soproni elkúrta a söreit...
A málnás soproni nálam még kitart, de az ipa és az apa sajnos lekerült a palettámról...
Illat: meggy rágógumi Hab: nuku Szín: pirosas-bordós  Az IPA és az APA után voltak izgalmak, hogy mi lesz a következő dobás Sopronban, talán EPA, vagy stout? Erre jött a meggyes, amire bevallom én is csak bután néztem. De majd a kóstolás, az lesz a bizonyíték. Számomra egy gyümölcsös sör…..
sörfigyelő Szögedi 13 2018.11.28 08:20:30
Illat: élesztős, savanykás Hab: rugalmas, sűrű, hófehér Szín: borostyán  Gondolom sokan ismerik azt a fajta kisüzemi sört, amelyik túl élesztős, rágni lehet benne a malátát, mégis híg, savanykás és sehogyan sem áll össze. Most ez a sör az, amelyikben valamilyen érdekes módon mégis összeálltak a…..
mirdal 2018.12.04 21:43:12
@Permon Hopper Mosaic: akkor hajrá, gyerünk kóstolni! :D
mirdal 2018.12.19 19:30:20
@Permon Hopper Mosaic: jóvammá, a maga 159 Forintos árával szerintem az alsó szekció talán (mármint nálam) legjobb söre. Hirtelen nem is tudom, mit tennék mellé riválisnak. Nekem jobban bejön, mint a 175 Ft-os Argus. Ennek van "vastagsága", míg a kategória többi tagjának nincs.
Ivósörnek ezt veszem. A múltkor megkínáltam egy pohárral a finnyás szomszédomat (a dobozt nem látta), nem győzte találgatni, melyik európai országban készült... :D
mirdal 2018.12.20 06:36:54
@VirtualShadow: rendben, mindenképpen megkóstolom, köszönöm szépen a tippet!
sörfigyelő Dreher Pale Ale 2018.03.23 11:36:42
Illat: komlós Hab: kemény, apad Szín: arany  Eltartott egy darabig, de végre a Soproni után a Dreher is rászánta magát felsőerjesztésű sör készítésére. Hogy valami újat mutassanak, nem IPA, hanem a Pale Ale lett kiválasztva. Különlegesség, hogy végre a kukoricagríz is kikerült az összetevők…..
Kontár Komlókutató Soproni 1895 2017.05.16 22:40:38
magyar világos sör ÚJRAKÓSTOLÁS, az eredeti cikk itt olvasható..
magyar ale..
mirdal 2017.05.21 21:44:04
@ungert: én nem érzem ezt a savanyúságot, bár az utóíze nekem abszolút bodzára hajaz - mint ahogy a felbontás után is azt orrontom benne. A bodza kissé kesernyés-savanykás íze számomra rendben van. Ha a Soproni így halad, nekem òk lesznek a nagyüzemi főzdék közül a favoritok.
magyar világos sör ÚJRAKÓSTOLÁS, az eredeti cikk itt olvasható  ..
mirdal 2017.05.21 21:30:42
@rambo13: @exodusAttack: egyetértek azzal, hogy legyen ez az alapsör. De nekem ez a Kinizsi teljesen korrekt, ezt simán eliszogatnám egész nap. Az 1895 ennél jobb sokkal, az IPA meg egy más kategória.
Szóval szerintem ez a sör az árát bőven megéri és ami fontos, kukoricamentes!
sörfigyelő Platan 11 2017.05.19 10:43:03
Illat: vizes komlós Hab: kemény Szín: óarany  Ezt is a Lobkowicz készíti, ami azt jelenti egy kissé eltér a szokásos cseh söröktől. Ebben az esetben egy kis osztrákos sajtos íz van benne, ami megkülönbözteti a többi jellegzetesen komlózott cseh sörtől, de azért jórészt megtartja a klasszikus…..
mirdal 2017.05.20 05:07:51
@berg182: de bizony vannak, viszont érthető okokból nem tudok ott sörözni mindennap. Olyan söröket keresek, amiket megfizethető áron egy multiban is meg tudok venni, mert a fizetésem nem engedi meg a duhajkodást e téren...

A szentandrási söröket csapolva még meg tudom engedni magamnak, de azért az kábé havonta egyszer jön össze.
sörfigyelő De Helder Strong 2017.03.04 06:20:51
Illat: enyhén fémes Hab: kemény, de apad Szín: óarany  Bizonytalan savanykás alap, de a 7% alkohol miatt muszáj volt tenni bele több anyagot, ami jót tett neki, legalábbis tűrhetővé varázsolta. Egyáltalán nem egy nagy élvezet, de el lehet fogyasztani. Viszont itt jön a negatívum, hogy ha egy…..
sörfigyelő Szentandrási Óarany 2017.02.06 10:14:39
Illat: telt, édes, gyümölcsös Hab: sűrű és kemény Szín: sötét borostyán  Klasszikus stílusú ital, de nem annyira egyszerű, mint gondolnánk. Jellegzetesen karakteres a komlója és a malátája is, emiatt túl sűrűre készítve nem is lehet igazán élvezni. A tavalyi Indoor Sörfesztiválon ebből a típusból…..
Kisebb kalamajka (már amennyire egy 60 napos rostokolást annak lehet nevezni) után megérkezett végre hozzám az Eachine 5802 FPV monitor. Nagyon vártam már, hogy végre a kezembe kaparinthassam, ennek az oka az, hogy amióta láttam, milyen kilátástalan és értelmetlen dolog egy kameraplatform géppel…..
A Furibee termékek a Gearbest saját márkás termékei. Igen, ez itt a reklám helye, mintha csak egy Drogerie Markt reklámot hallanánk. Erre pontosan azért volt szüksége a GB-nek, mint amiért a Banggoodnak az Eachinre: szeretnének nagyobb szeletet kihasítani a tortából. A vicc az, hogy…..
Kibontottam a csomagot és néztem, ami elém tárult. Hmm ez nem túl jó minőségű, hú de rossz a festés. Erről nem lehet levenni a propeller védő keretet, mi lesz ha eltörik? Csak két darab tartalék propeller, na ezek gyorsan el fognak fogyni. Ilyen és ehhez hasonló gondolatok kavarogtak a fejemben,…..
mirdal 2016.06.23 07:14:21
@mirdal: Na, elírtam, nem 360 mAh, hanem 260 mAh.

De igazából ez a töltő is gyorsan tölti az akkukat, pedig laptopról töltök.

Vegyek egy kicsi hálózati töltőt inkább?
mirdal 2016.07.04 13:06:05
Naná, Nagy Fehér Főnök, tutira beszámolok! :)

Nos, a mai szeles időt kihasználva lementünk Oli fiammal reptetni a kis zümiket.

Érdekes tapasztalatokkal lettem gazdagabb...

1. A szúnyogokat rohadtul nem zavarja a szél. kapják be!
2. Mivel tömbházak mellett repültünk - 5 emeletes épületek - és a szél át is süvít közöttük, érdekes és hasznos tapasztalataim születtek a szél jóvoltából.
Kezdem ott, hogy hihetetlen módon alá tud csűrni a gépeknek a szél, totál tehetetlenül néztem, ahogy emeli felfelé a gépet a légmozgás. Teszem hozzá, nem voltam rest kb 12-15 méter magasra küldeni a quad-ot, aminek meg is lett az eredménye: először is elvitte oldalra a gépet a szél, csak-néha-néha adva vissza az irányítást nekem, aminek nem sok eredménye volt, hiszen majd 30 m-ről semmit nem látni a kis h8-as lámpáiból, sem a szigetelőszalagokból, amit rátekertem az első két lábra... úgy vitte a szellő a cájgot, mint a falevelet. Gázkar le, vártam is, hogy hulljon a földre, de nem, elrepült. Olyan 70 m-re tőlünk zúgott le a levegőből egy sorházi lakás cserép tetejére (sátortetős) akkora koppanással, mint egy méretes csapágygolyó... Mivel a ház előtt jó magas fenyők állnak - persze nem akadt fenn rajta a masina -, nem láttam, mi történt a kicsikémmel. Odasétáltunk szépen és elkezdtük keresni, mivel pontosan azt sem láttuk, hogy melyik tetőn koppant szegény. ezért a tetőket néztem sorra, de nem láttam fenn egyiken sem. Nyolc éves kisfiam megkérdezte, hogy mi van, ha nem kifelé, hanem befelé, az udvar felé esett? No, gondoltam is magamban, csak jó lett volna mobilszámot ráírni a gépre... :S
Mondtam neki, hogy semmi pánik, ha a tető túloldalán koppant volna, nem hallottuk volna meg. Igazam lett, meg is találtuk az egyik - általam messziről betájolt - ház sövénye MELLETT - igen, mázli, nem benne, nem a virágágyásban vagy a behajtón álló autó tetején/hasa alatt :) - a gépemet, 1 db proppal... Majd a pánik elillant, mert mindhárom elvesztett propeller 50 cm-re pihent a repcsimtől. Nem tört, nem görbült semmi, propok vissza a helyükre, gyors system check, minden oké, repülés tovább.
Sokat bír a kis gép, aki most kezdi ezt a hobbit hozzám hasonlóan, ne gondolkodjon, vegyen egy ilyet, ezzel tanuljon meg repülni. :)
A héten egyébként volt szerencsém egy Syma X5-ös géppel repülni, na van különbség a gépek között. Az X5 nagy, lomha, a szélre is hasonlóan reagál, mint a kicsi H8-as. De az érzés, ami a repülés közben rád tör, az teljesen más. mi lenne egy Phantom reptetése közben? - bele sem gondolok... :D

No, vissza a tárgyhoz.

A távon nyomkodtam én inam szakadtáig a visszatérő funkciót, ne is erőlködjetek, szar az egész, nem működik valamiért rendesen. A zuhanás után többször is kipróbáltam, hátha elkerülhető a jövőben a hasonló estetek nagy része, de szart sem ér. nem felém, hanem elfelé mozgott a gép, miközben a táv szabályos időközönként sípol, nem kicsit idegesítően, míg ki nem kapcsoltam. Továbbra sem értem, hogyan működik a funkció.

Aztán elkezdtem kábé téglalap alakú pálya mentén reptetni a gépemet, a bal oldali forgató segítségével fordulva a "sarkokon", aminek egyszer csak az lett a vége, hogy a masina úgy 30 fokos szögben a talajba vágódott. Lemerült az akksi, de mivel messze (olyan 15-20 m-re) volt tőlem, marhára nem láttam, hogy a merülést jelző villogó ledek jeleznek nekem... Semmi gond, füvön voltunk, a gép becsapódott, összeszedtük, akksicsere, repülés tovább.

Persze a szél továbbra is jelen volt, de nem magasra engedve a Minit (olyan 5 m-re kábé) uralható a mozgása, de valóban olyan 15 m még az a távolság, ahonnan biztonságosan megállapítható (napfényben persze) az, hogy melyik az eleje és a hátulja a gépnek.

Pár kör után viszont fiam jelezte, hogy marhára eszik a szúnyogok (engem is ettek, de nem arra figyeltem :) ), ezért pár bukfencet még csináltam a géppel, illetve a bal oldali stick-kel a függőleges tengelye körül forgatva is bukfenceltem párat vele - szép látvány, olyan, mintha az egyik lábát hirtelen megragadná egy láthatatlan kéz és megpördítené hirtelen -, aztán leszállás a platónak használt lábtörlőn - nem kis munka ám arra letenni - és már cuccoltunk is össze.

Ennyi volt mára a repülés, rendkívül tanulságos és érdekes tapasztalatokkal gyarapodtam.

Amire tényleg figyelni kell szélben, az a magasság. Maximum 5-7 méter az nálam, ahol még nincs "gáz", onnantól viszont a kavargó szél pillanatokon belül elviheti a gépet, nekem ma oltári mázlim volt, hogy baj nélkül megúszta a drónom.

Viszont semmi pénzért nem akartam kihagyni egy ilyen szeles napot, csak azért mentem le, hogy lássam, mennyire szól bele - nagyon! - az irányításba a mozgó levegő és ne a későbbiekben vásárolt, drágább gépen kelljen megfizetnem a tapasztalat hiányát.

Mondjuk az X5-ös is érzékeny a szélre - jó, talán annyira nem, mint a kicsi H8-asom -, sokat kellett ott is korrigálni, hiába a nagyobb fesztáv, a nagyobb tömeg, a szél az szél - hatást gyakorol mindenre, ami a levegőben van... :)
FRISSÍTVE: 2016.07.04.: Új videókat tettem a cikkbe Ha valamelyik kedves olvasóm emlészik arra a cikksorozatra, amit úgy hívtak "Nagy, kamerás multikopter projekt", aminek volt vagy 8 része és azt ígértem, a végén veszek is valamit. Megvan? Nincs? Tudom, régen volt, de ez volt az: III. rész, itt…..
Mindenkinek el kell hinnie, hogy ezt a bejegyzést vasárnap írtam (jó, persze nem, szerda este van, a portugál 3:3-mas meccs után, de azt hiszem ezt most egy ország elnézi nekem, mint indok:D). Választottam nektek egy jó nyálas képet, hogy megenyhüljetek és különben is mindjárt péntek, az meg már…..
Sokan hiányolták, hogy nincsen alap-alap cikk. Nem tudom ez mit takar, de most megpróbálok ácsolni ilyet. Sokkal nehezebb egyébként, mint gondoltam, mert ami nekem triviális, az lehet másnak kínai. Megpróbálom belesűríteni egy cikkbe az egészet, de biztosan marad ki valami, amit elfelejtek, akkor ér…..
mirdal 2016.06.22 23:18:59
@Jackal_: Hali Jack!
Túl sokat nem gondolj a drónról, a legkisebb fajta, alig nagyobb a H8-asnál.

Valami ilyesmi lesz, most találtam az Ali-n:

www.aliexpress.com/item/4pcs-Multi-Color-CW-CCW-Propeller-Blade-Part-For-Hubsan-H107L-H107D-H107C-RC-Helicoptor-Drone/32593275159.html?spm=2114.01010208.3.17.2lMxOu&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_1_10037_10017_10032_10040,searchweb201603_11&btsid=258f9ce4-2556-4834-9a49-8e8b75606297

Uhh, ez rohadt hosszú link lett, bocsi.

Az a baj ezzel a noname Tesco-s géppel, hogy egyszer csak "elhagyja" a propját. Valamikor kettőt is egyszerre, főleg, ha éppen dőlök/kanyarodok vele és tolom neki a gázt. Egyszerűen a felhajtóerő ilyenkor leszedi a motor tengelyéről őket és hiába torzsig vágott fűben toljuk a kölyökkel, nem találjuk meg az elveszett propellereket...

A H8-nál tényleg igaz, hogy inkább rászorul a tengelyre a lapát, mintsem leesik, de ma sikerült produkálnom egy elhagyósat is, szerencsére szépen leevezett a levegőből a drága, szemmel jól látható helyre érkezett, így hamar meg is lett. Viszont a gép földet éréskor levedlett még egyet és persze sikerült is összekevernem őket visszarakáskor, aztán meg csak bámultam, miért nem akar felszállni a gép... :D
FRISSÍTVE SOK ÚJ INFÓVAL: 2016.06.18 Nemrég vettem egy Multistar hátizsákot, amiről bejegyzés született. Barátnőm átkötötte egy piros masnival a fülét, nagyjából ennyi akció történt a táskával kapcsolatban, ugyanis drónt még nem tettem bele. Az ok nagyon prózai, raszteres szivacs van benne és nem…..