Adatok
Payrollerwitch
0 bejegyzést írt és 177 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A minap az egyik poszt alatt (Kivándorlás és kormány: sötét kép rózsaszínre festve) jött fel a szokásos vita, konkrétan az egyik kommentelő írta, hogy most akkor márpedig mondjam meg, hogy akkor Orbán Viktor felelős-e az elvándorlásért, és miért nem. Noha a hozzászólás szándéka elég nyilvánvaló…..
Payrollerwitch
2018.01.06 12:06:50
@Arthamyr:
Ezzel most nem igazán cáfoltál meg. Igen, a 35 órás ennyi. A bruttó 238ezer viszont még mindig csak nettó 158ezer, és majdnem negyven órás állás. Nem gondolom, hogy válogatás lenne, ha ezek után azt mondja a munkavállaló, hogy pár határral odébb csinálja ugyanezt a melót, annyiért, hogy megél belőle a magasabb költségek mellett is. Mert ez így, itthon, a jelenlegi árak mellett vegetálásra elég kb.
Ezzel most nem igazán cáfoltál meg. Igen, a 35 órás ennyi. A bruttó 238ezer viszont még mindig csak nettó 158ezer, és majdnem negyven órás állás. Nem gondolom, hogy válogatás lenne, ha ezek után azt mondja a munkavállaló, hogy pár határral odébb csinálja ugyanezt a melót, annyiért, hogy megél belőle a magasabb költségek mellett is. Mert ez így, itthon, a jelenlegi árak mellett vegetálásra elég kb.
A legtöbben biztos (vagy annak gondolt) munkára indulnak el külföldre, ami persze érthető, hiszen egyrészt nem mindenki szeret kockáztatni, másrészt nem mindenkinek van arra pénze, hogy akár csak hetekig bevétel nélkül éljen. Aztán akad egy olyan csoport, aki inkább saját vállalkozást indít.…..
Egy hete jelent meg Dezső írása arról, miként hagytak mindent maguk mögött Magyarországon és vágtak neki az angliai életnek. Akkor a kommentekben szokás szerint rengeteg kérdés (és találgatás…) felmerült, erre válaszul született a mai poszt. (A képet is tőle kaptam, címet is…..
Payrollerwitch
2017.10.05 22:31:16
@Nagy kámpics: Minden mai hozzászólásoddal egyetértek.
És még másokkal is, csak telefonról nem tudok linkelni.
Egy-két év szociológia jó lenne az iskolában, segítene, hogy a többség máshogy lássa a dolgokat.
És még másokkal is, csak telefonról nem tudok linkelni.
Egy-két év szociológia jó lenne az iskolában, segítene, hogy a többség máshogy lássa a dolgokat.
Különféle adatok szerint körülbelül a határátkelők 40 százaléka dönt úgy, hogy megpróbálkozik a hazaköltözéssel, aminek persze sok oka lehet a családtól kezdve egészen addig, hogy a gyerek ismerje meg azt a kultúrát, országot, melyben egyik (vagy mindkét) szülője felnőtt. Aztán ezek a hazaköltözések…..
Payrollerwitch
2017.09.12 22:12:46
@ripj: Tök jó, én óvodát szeretnék működtetni így távmunkában. Esetleg kiszervezhetnénk az ápolást is, meg mondjuk a villanyszerelést. :)
Bocs, nem cseszegetni akarlak, csak értsük már meg, hogy nem lehet mindenki IT-s távmunkában milliókért.
Bocs, nem cseszegetni akarlak, csak értsük már meg, hogy nem lehet mindenki IT-s távmunkában milliókért.
A címben megfogalmazott kérdés mindig is foglalkoztatta az embereket (Magyarországon az elmúlt évben egy kiszólás miatt kapott ráadásul kis mellékzöngét is), és ezen töprengett el mai posztjában Digger is. Vajon aki kijön külföldre, annak mi a kötelező elérés? Munka, lakás,…..
Payrollerwitch
2017.07.26 11:59:48
@Orochimaru:
Én azt nem értem meg soha, hogy magukat okosnak tartó emberek, hogy képesek ezzel érvelni...
Én azt nem értem meg soha, hogy magukat okosnak tartó emberek, hogy képesek ezzel érvelni...
Egy család, ahol a férj konkrét munkát kap Németországban, így a biztosra mehetnek a három gyerekkel. Ahol a munkahely segít a lakástalálásban, hozzájárul a költözés költségeihez, ahol van idő megtervezni a részleteket. Ideális alaphelyzet a határátkeléshez, nem igaz? Egyrészt igaz, másrészt még így…..
Payrollerwitch
2017.07.03 11:02:05
Payrollerwitch
2017.07.03 12:08:13
@dynos: Van, ráadásul nehéz eset, beteg, pluszban egyedül nevelem, úgyhogy pontosan tudom, hogy nem csak móka és kacagás a gyereknevelés. Ettől függetlenül fenntartom amit mondtam.
Aki nagyon jó emlékezőtehetséggel van megáldva (vagy egyszerűen csak ide kattint), az emlékezhet arra, hogy tavaly év elején megjelent itt egy poszt, melyben egy háromgyermekes család vázolta a „menni vagy maradni” dilemmáját. Ma megkapjuk a választ az akkori kérdésre, emellett…..
Másfél hete jelent meg Péterék történetének első része, melyben arról volt szó, hogy 5 év külföldi élet után miért és hogyan költöztek vissza Magyarországra, hogy aztán kiderüljön: Magyarországon munkát találni, élhető fizetést keresni, lehetetlen küldetés. Itt vesszük ma fel a történet fonalát.
Te…..
Payrollerwitch
2017.06.30 09:54:18
Payrollerwitch
2017.06.30 20:24:20
@Csodabogár: Vetélkedőn nem sírnék, de te is írtad, hogy nem tudod, mi volt a cél. Azért aki benne van, azt könnyen elragadhatják az érzelmei. Amik nem baj, ha vannak.
De koncerten. Mennyi olyan csodás, és "egészen normális" dallam van, amitől az embernek könny szökik a szemébe. Jó is az! Akár férfi vagy, akár nő!
De koncerten. Mennyi olyan csodás, és "egészen normális" dallam van, amitől az embernek könny szökik a szemébe. Jó is az! Akár férfi vagy, akár nő!
Payrollerwitch
2017.06.30 20:27:24
@P.Elliot: Nem hülyeség a pénzalap a leendő unokának, ugyanakkor a pénz bármikor elértéktelenedhet, elvehetik, stb. Ami meghatározóbb lehet, írj neki, magadról, magatokról, az emlékeidet, a szüleidről, nagyszüleidről, hogy lássa, tudja, honnan jött.
Megindult az alkudozás az Egyesült Királyság és az Európai Unió között a Brexitről. Mindenki megnyugtatására: eszem ágában sincs minden fordulatát figyelemmel követni itt, a blogon, azonban az első lépés már csak azért is megérdemel némi figyelmet, mert nagyjából megmutatja,…..
Payrollerwitch
2017.06.30 10:05:17
@tsabus [UK]: De mi benne az enyhén szórakoztató? :)
Payrollerwitch
2017.06.30 10:08:16
@montroyal ( CAN qc): És képzeld el ugyanezt a való életben... :(
Mágua összesen nyolc évet élt két részletben Londonban, mint fogalmaz, Gyurcsány volt a miniszterelnök, amikor kiment és Orbán, amikor hazaköltözött – na nem mintha a politika miatt döntött volna bármelyik esetben. Viszont minden nehézség ellenére nem bánta meg egyik döntését sem...
Payrollerwitch
2017.06.28 14:18:16
@Magua81: Nem estek neked, kritikát fogalmaztak meg, mellesleg jogosan, amit te mellre szívtál, és nekiálltál bunkózni.
Payrollerwitch
2017.06.29 09:22:50
@Hari Seldon 2: Ha van a posztolónak lánytesója, akkor még összejön az angol sógor.
Payrollerwitch
2017.06.29 09:28:01
Sokan szerettétek János kalandjainak első felvonását, és méltán. Szóval most jön a folytatás, ismét a szigetországból. (Ha valaki elkövette volna azt a hibát, hogy kihagyta az első részt, itt pótolhatja.) Annyit ígérhetek, hogy lesz benne egy furcsa magyar lakástulajdonos, egy kínai, egy nyugdíjas…..
Payrollerwitch
2017.06.22 11:03:57
Payrollerwitch
2017.06.22 12:19:11
A kérdés nem csak Magyarországon, és általában a kelet-európai régióban aktuális, és akkor most nagyvonalúan tekintsünk el a Gyere haza, fiatal program látványos (és az első pillanattól megjósolható) kudarcától. Menjünk Európa másik felébe, Spanyolországba, ahol szintén…..
Payrollerwitch
2017.06.21 15:48:03
@Horthy Miklós cselédje:
"Budapesten a gyorséttermekben táblákkal könyörögnek hogy dolgozz ott, a diákmunkások között duplafizetést sorsolnak ki, meg hasonló akciók vannak."
Egyenes következménye annak, hogy évtizedekig mondogatták a munkáltatók, ha ennyiért nem akarsz dolgozni, el lehet menni. Elmentek. Aki ezt a helyzetet jósolta, esetleg meg merte említeni, hogy becsüljük már meg kicsit a dolgozót, azt leugatták. Egyébként még mindig nem kaptak észbe, hogy meg is kéne fizetni a dolgozót, ezért lesz még gond.
"iszonyúan lokálpatrióta a magyar, Borsodból ő aztán nem fog a Dunántúlra költözni jobb melóért."
A lokálpatrióta szó jelentését már elmagyarázta valaki fentebb. A magyar meg azért nem költözik, mert nem tud, nincs rá pénze. De mintha ezt is említette volna valaki.
"Budapesten a gyorséttermekben táblákkal könyörögnek hogy dolgozz ott, a diákmunkások között duplafizetést sorsolnak ki, meg hasonló akciók vannak."
Egyenes következménye annak, hogy évtizedekig mondogatták a munkáltatók, ha ennyiért nem akarsz dolgozni, el lehet menni. Elmentek. Aki ezt a helyzetet jósolta, esetleg meg merte említeni, hogy becsüljük már meg kicsit a dolgozót, azt leugatták. Egyébként még mindig nem kaptak észbe, hogy meg is kéne fizetni a dolgozót, ezért lesz még gond.
"iszonyúan lokálpatrióta a magyar, Borsodból ő aztán nem fog a Dunántúlra költözni jobb melóért."
A lokálpatrióta szó jelentését már elmagyarázta valaki fentebb. A magyar meg azért nem költözik, mert nem tud, nincs rá pénze. De mintha ezt is említette volna valaki.
Payrollerwitch
2017.06.21 16:02:56
@Demi78: Én (még) nem léptem határt, de van tapasztalatom. Nagyi 85 éves volt, mikor elesett otthon, csak kiszaladt egy októberi reggelen, hálóingben, köntösben, kitenni a tejes üvegeket, miután beszélt a családdal telefonon. Szerencsére a szomszéd meghallotta, hogy kiabál. Egy tündér volt, imádtam, de nagyon akaratos. Nem akart kórházba menni, ki kellett hívni érte a mentőt. Persze arról sem akart hallani, hogy hozzánk költözzön. Akkor álltunk a sarkunkra, hogy bizony, most nincs választás.
Az a nehéz benne, hogy van egy ember, akit tisztelsz, szeretsz, akire felnézel, és aki leélt egy életet, úgy hogy ő döntött mindenről, dolgozott, gyereket nevelt, és most ki kell alakítani azt, hogy bizony vannak dolgok, amiben te, a gyereke (vagy unokája) hozod meg a döntéseket. Persze vele együtt, meg kell beszélni amíg lehet, de az is eljöhet, hogy már nem érti meg. Ez nagyon nehéz, és mindkét félnek alkalmazkodnia kell, mindenkinek fel kell adni az addigi megszokott életét. Ez 50 évesen is nehéz, de 80 évesen még nehezebb. Törekedni kell arra, hogy amiben csak lehet meghagyni az önállóságot, elvinni a megszokott tárgyakat, ideális esetben még ugyanúgy be is lehet rendezni a szobát. Egyébként tényleg második gyerekkor, nehezítve a megszokásokkal.
Az a nehéz benne, hogy van egy ember, akit tisztelsz, szeretsz, akire felnézel, és aki leélt egy életet, úgy hogy ő döntött mindenről, dolgozott, gyereket nevelt, és most ki kell alakítani azt, hogy bizony vannak dolgok, amiben te, a gyereke (vagy unokája) hozod meg a döntéseket. Persze vele együtt, meg kell beszélni amíg lehet, de az is eljöhet, hogy már nem érti meg. Ez nagyon nehéz, és mindkét félnek alkalmazkodnia kell, mindenkinek fel kell adni az addigi megszokott életét. Ez 50 évesen is nehéz, de 80 évesen még nehezebb. Törekedni kell arra, hogy amiben csak lehet meghagyni az önállóságot, elvinni a megszokott tárgyakat, ideális esetben még ugyanúgy be is lehet rendezni a szobát. Egyébként tényleg második gyerekkor, nehezítve a megszokásokkal.
Payrollerwitch
2017.06.21 21:44:11
@Henry the horrible:
Le van írva, hogy hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg. Akkor most ki a paranoiás?
Le van írva, hogy hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg. Akkor most ki a paranoiás?
Csilla hét évet dolgozott Ausztriában és Svájcban (a sors iróniája, hogy ő is szállodában, mint a tegnapi poszt szerzője), és felemás tapasztalatokat szerzett: egyrészt anyagilag sikerült annyira megerősödni, ahogyan Magyarországon aligha ment volna, másrészt szinte ráment az egészsége a hajtásra.…..
Payrollerwitch
2017.06.13 22:07:54
@Pink Petsch: Én is ezt gondolom.
Payrollerwitch
2017.06.13 22:40:45
Payrollerwitch
2017.06.14 08:40:15
@kisrumpf: Én is úgy tanultam, hogy az I will, mikor abban a pillanatban döntöd el, az I am going to, meg mikor biztosan tudod már egy ideje, hogy mit fogsz csinálni.
Sándor öt év Ausztria után költözött vissza Magyarországra, és ha azt mondom, meglepte a magyar valóság, akkor nem mondtam semmit. Mégsem vág neki még egyszer, a poszt végén azt is elárulja, miért.
Te is hazaköltöztél? Hogyan élted meg? Maradsz, vagy visszamennél megint? Jelentkezz a…..
Payrollerwitch
2017.06.09 17:56:50
@Pink Petsch: "előző macskája" Feldobtad a délutánomat ezzel, nagyon röhögök rajta.
Payrollerwitch
2017.06.09 17:59:46
@Antal Jozsa: Az a kerítés senkit nem tartana vissza, ha egyszer igazán nagy tömegek indulnának meg erre. Ne adja az ég, hogy valaha meg kelljen tapasztalnunk!
Payrollerwitch
2017.06.09 18:03:00
@01234567: Szerintem nem lesz háború, már nem lesz aki harcoljon. Aki jobb életre vágyik többnyire lelép innen. A maroknyi maradék meg nem fog harcolni.
Nemzeti sport lett Magyarországon, hogy elmondják, milyen rossz a külföldön élő magyaroknak. Milyen érdekes, hogy amíg OTTHON éltünk, a kutya sem foglalkozott az életünkkel – írja Digger posztjában, ami egyfelől kis visszatekintés is az elmúlt évtizedekre, másfelől magyarázat a pozitív hozzáállásra...
Payrollerwitch
2017.06.07 20:42:13
@Antal Jozsa: Azért ez nem egy reprezentatív felmérés. Ráadásul 2015-ös. Azóta az albérlet árak jócskán felmentek. A mélyszegénységben élők meg nem kommentelnek.
Payrollerwitch
2017.06.07 21:21:45
@Antal Jozsa: Jó, igazad van. Itthon már eljött a kánaán, minden szuper, a gazdaság dübörög, az emberek gazdagok, csak az nem eszik, aki nem éhes.
Payrollerwitch
2017.06.09 09:47:45
@nemecsekerno_007:
"Egyébként a felosztó-kiróvó renszert kéne szép lassan leépíteni és az öngondoskodás felé tolni a rendszert"
Hét éve vannak kormányon. Próbálok szépen fogalmazni: mi a büdös bánatért nem kezdték még el?
"Egyébként a felosztó-kiróvó renszert kéne szép lassan leépíteni és az öngondoskodás felé tolni a rendszert"
Hét éve vannak kormányon. Próbálok szépen fogalmazni: mi a büdös bánatért nem kezdték még el?
Azzal kezdeném, hogy én általánosságban bírom az angolokat, az angolszász kultúrát pedig kifejezetten, de ha valaki járt már brit nagyváros szórakozónegyedében péntek vagy szombat este, akkor azt is tudja, hogy ott azért nagyon kemény dolgok történnek, amiknek aztán 9 hónap múlva egyéb…..
Payrollerwitch
2017.06.06 18:30:55
@Dikusz: Veres Pálnak könyve is volt, ha jól emlékszem.
Payrollerwitch
2017.06.06 20:10:45
Payrollerwitch
2017.06.06 20:34:49
@macamuca [IHUN]: Az jó, de attól itthon még lazán teherbe esnek a kamaszlányok. Sajnos.
Másrészt, kint is lehet olyan, sőt a statisztika szerint ugye van is jó 4ezer lányzó, és kb. ugyanennyi fiú is, aki vagy nem tud erről, vagy valamiért nem mer/nem tud hozzájutni ezekhez.
Másrészt, kint is lehet olyan, sőt a statisztika szerint ugye van is jó 4ezer lányzó, és kb. ugyanennyi fiú is, aki vagy nem tud erről, vagy valamiért nem mer/nem tud hozzájutni ezekhez.
Tipikus határátkelős történet Nóráé és párjáé, akik nem szerettek volna semmi mást, csak saját családot, és egy normális, nyugodt életet. Meg is találták – csak éppen nem Magyarországon.
Te hol érzed otthon magad? És miért ott? Esetleg több helyen is? Írd meg a…..
Payrollerwitch
2017.06.06 11:21:49
@London2009: Gyakornoknak fel. Csak sok helyen nem szeretnek fizetni a gyakornokoknak. De nem baj, már fordult a kocka. Sok helyről hallom, hogy azelőtt válogattak a jelentkezők közül, fizetést nem adtak, most meg pénzért sem találnak senkit. Egyszer fent, egyszer lent...
Payrollerwitch
2017.06.06 12:19:42
@Bredpitt Monika, @Demi78: Ha nem a fővárosban laksz, akkor azért nagyon nagy segítség az autó itthon. Mi most mondjuk pont Pesten lakunk, de a munkahelyem, meg a gyerek iskolája már vidéken van. 2 óra lenne oda az út, 2 óra vissza. Ha minden jön. Autóval meg 25 perc alatt megoldom. Azért nem mindegy... Ha van beteg, idős családtagod, szintén jó, hogy nem tömegközlekedve kell kezelésekre cipelni.
Payrollerwitch
2017.06.06 14:52:41
@Demi78: Bocs, a státuszszimbólum megzavart. :)
A kérdés felmerült már itt, a blogon, most újabb válasz érkezett rá Zitától, Hollandiából. Talán nem sértek titkot, ha annyit elárulok, hogy a kísérőlevélben azt írta nekem, hogy praktikus tanácsoktól mentes az írása, mert arról sokan jókat írtak már. Inkább elidőzött a neki fontos és érdekes…..
Payrollerwitch
2017.06.02 13:17:04
@London2009: Vannak olyan típusú emberek, akik évtizedekig tudják ugyanazt csinálni. És akkor már inkább ott élnek jól, mint ugyanezt itthon, minimálbérért vagy bejelentés nélkül. Nem fogja mindenki megváltani a világot, van egy rakat átlagember. És ez így van jól. :)
Ha a tegnapi poszt vitát kavart, akkor a mai is fog, ez nagyjából borítékolható, de lehet, hogy ellenkező előjellel. Norina írása ugyanis arról szól, szerinte miért jobb hazatérni, mint külföldön élni. Hát lássuk!..
Payrollerwitch
2017.05.31 12:12:00
@Arthamyr: Most is van eltartási szerződés, de az inkább akkor jó, ha van állásom, plusz szabad időm. Mert abból ma nem fogok megélni, ha 7/24-ben ápolok valakit, és az a fizetség, hogy majd, egyszer enyém lesz a háza.
Payrollerwitch
2017.05.31 13:59:25
@Arthamyr: Ne viccelj már, nem arról beszélünk, hogy megéri-e ezt itthon csinálni, és van-e rá fizetőképes kereslet? Ha én megyek ápolni, ne ház legyen a fizetőeszköz, mert azzal nem tudok a boltban fizetni.
A mai poszt szerzőjét (mint oly sok sorstársát) a devizahitel sodorta abba a helyzetbe, hogy úgy érezte, külföldön tudja csak helyrehozni az életét. Ő magát „Balek Bélának” nevezi, és az alábbi posztban kifejtettekkel indokolja, miért nem tér haza. (Őszintén bevallom, nem vagyok gazdasági szakember,…..
Payrollerwitch
2017.05.30 16:08:31
@RHalacska:
Tudom képzeld. Meg azt is tudom, hogy a hitel nem ördögtől való dolog, ha normálisan van szabályozva. Mert én ilyen okos vagyok.
Ne ítélkezzünk már mindig, kapásból, jó? Mindenki hülye meg lusta meg takarító?!
Ez a tanulni kellett volna duma meg zseniális, csak akkor nem lesz takarítónő, ha mindenki mérnök és orvos lesz. Tudod, egy egészséges társadalomban mindenkire szükség van.
És tényleg nem jár semmi egy takarítónőnek, meg egy segédmunkásnak se, nem is kell lakniuk se sehol! Nem mintha írtam volna bárhol is, hogy járna. De ha tenni akar érte, hogy legyen neki, akkor ne vegyük már el tőle a lehetőséget, és ne húzzuk le róla a hetvenedik bőrt is.
Persze, nem normális az ország, és erről is a takarítónő tehet, mert igazából, munka után meg is reformálhatná az országot, mondjuk rinyálás helyett, nem? Általánosítsunk még, kérlek!
Tudom képzeld. Meg azt is tudom, hogy a hitel nem ördögtől való dolog, ha normálisan van szabályozva. Mert én ilyen okos vagyok.
Ne ítélkezzünk már mindig, kapásból, jó? Mindenki hülye meg lusta meg takarító?!
Ez a tanulni kellett volna duma meg zseniális, csak akkor nem lesz takarítónő, ha mindenki mérnök és orvos lesz. Tudod, egy egészséges társadalomban mindenkire szükség van.
És tényleg nem jár semmi egy takarítónőnek, meg egy segédmunkásnak se, nem is kell lakniuk se sehol! Nem mintha írtam volna bárhol is, hogy járna. De ha tenni akar érte, hogy legyen neki, akkor ne vegyük már el tőle a lehetőséget, és ne húzzuk le róla a hetvenedik bőrt is.
Persze, nem normális az ország, és erről is a takarítónő tehet, mert igazából, munka után meg is reformálhatná az országot, mondjuk rinyálás helyett, nem? Általánosítsunk még, kérlek!
Payrollerwitch
2017.05.30 20:36:17
@RHalacska: Ha tényleg tanultál közgazdaságtant, akkor tudnod kellene, hogy a hitel jó (is lehet) a gazdaságnak. Esetleg volt ott pár gondolat az állam szabályozó szerepéről is.
Az oktatás szükségességével teljes mértékben egyet értek. Viszont azért mert neked és sok szerencsés embernek, köztük nekem is, megadatott a körülményeinek, a neveltetésének, a képességeinek a szerencsés együttállása miatt az, hogy tud tanulni és képezni magát, el kellene fogadni, hogy sokaknak nem. És ezeknek az embereknek is lakniuk, élniük kell valahol. Ha az állam magára hagyja őket, akkor rossz döntéseket fognak hozni, és mindenki fizeti ennek az árát.
Az meg, hogy takarítónők vették fel a kölcsönt hatalmas házakra, meg emberek a 2-3 autókra, ez mind csak általánosítás. Egyedül a lapostévés sztereotípia hiányzik még.
Az oktatás szükségességével teljes mértékben egyet értek. Viszont azért mert neked és sok szerencsés embernek, köztük nekem is, megadatott a körülményeinek, a neveltetésének, a képességeinek a szerencsés együttállása miatt az, hogy tud tanulni és képezni magát, el kellene fogadni, hogy sokaknak nem. És ezeknek az embereknek is lakniuk, élniük kell valahol. Ha az állam magára hagyja őket, akkor rossz döntéseket fognak hozni, és mindenki fizeti ennek az árát.
Az meg, hogy takarítónők vették fel a kölcsönt hatalmas házakra, meg emberek a 2-3 autókra, ez mind csak általánosítás. Egyedül a lapostévés sztereotípia hiányzik még.
Payrollerwitch
2017.05.31 12:18:05
@_z_: +1
Egy integetésnek rengeteg következménye lehet: az egyik például az, hogy kiderül, maradt még emberség bennünk, pontosabban a norvégokban. Tamás történetének folytatása következik (aki nem olvasta az első részt, itt pótolhatja), melyből kiderül, hogyan folytatódott a kamionos kaland. (A képeket…..
Payrollerwitch
2017.05.26 15:30:31
@P.Elliot: A barátnőmnek mindkét fia autista, sajnos előfordul ilyen is. Mivel még nem tudják, hogy mi az autizmus kiváltó oka, nincs szűrés sem, borzasztó nehéz döntés a szülőknek, hogy vállalnak-e még egy/több gyereket.
A legfrissebb adatok arra utalnak, hogy sokan igennel válaszolnak a címben feltett kérdésre, elindult ugyanis az uniós határátkelők elvándorlása az Egyesült Királyságból.
Te is meggondoltad magad az angliai munkavállalás kapcsán? Vagy mégis belevágsz? Esetleg visszaköltöztél Magyarországra a Brexit…..
Payrollerwitch
2017.05.26 15:14:04
@vándor madár: "Itt senki ne gondolja, még a manapság keresett műszaki, informatikai, orvosi végzettségével sem, hogy azért van ott, ahol van, mert szeretik, hanem azért van ott, mert szükség van a munkaerejére. Majd ha nem lesz rá szükség, akkor szemrebbenés nélkül kirúgják."
Ez szerintem mindenhol így van. De azért megkérdezem a főnökömet, hátha mégis azért vett fel, mert titokban szeret!
Ez szerintem mindenhol így van. De azért megkérdezem a főnökömet, hátha mégis azért vett fel, mert titokban szeret!
Payrollerwitch
2017.05.26 15:19:46
@Pink Petsch: A nyugdíj szerintem a legkisebb gond lesz. Most is vannak mindenféle egyezmények EU-n kívüli országokkal, és akár hónapoknak is utána mennek.
Elgondolkodtató adatok jelentek meg a napokban arról, mennyien tervezgetik a határátkelést Magyarországon. Sokan közülük ráadásul nem csak a szavak szintjén, hanem komolyan foglalkoznak az elvándorlás gondolatával...
Payrollerwitch
2017.05.22 15:51:18
@London2009: Én ezt nem értem meg, itthon is pont ilyen nehéz, csak még a fizetések is rosszabbak. Van az ismeretségi körben olyan, aki szintén ezen elvek mentén hazajött, aztán mikor a gyerek ment volna bölcsibe, szépen visszamentek. Mert nincs bölcsőde, óvoda, az egészségügyet hagyjuk, a nagyik még dolgoznak, lakást meg hiába vett, nem tudja fenntartani. A Balatonra meg pont annyiszor jutottak el, mint mikor Angliában éltek.
Természetesen nem mondom, hogy ez az általános, de elég sokszor koppanás a hazajövetel vége, és jön a mégis jobb volt kint...
Természetesen nem mondom, hogy ez az általános, de elég sokszor koppanás a hazajövetel vége, és jön a mégis jobb volt kint...
Payrollerwitch
2017.05.22 15:53:32
@London2009: Balaton. Lefelé 3 óra a dugóban, visszafelé szintén. Frenetikus lehet mondjuk két kisgyerekkel. A parton tömegek és drágaság. Biztos jó lehet és megéri ezért hazajönni. Én itthonról sem értem, hogy mi ebben a jó.
Payrollerwitch
2017.05.22 15:58:51
@geegee: És amikor behozták, és meg mertél szólalni, hogy mekkora átverés lesz, és ki fog megfelelni a feltételeknek, akkor a többség leugatott, hogy semminek nem tudsz örülni... Eddig konkrétan egy olyanról tudok, aki megkapta a csok-ot, de az is egy év szívás után. Nem egy sikertörténet.
A mai poszt tulajdonképpen vallomás. Sok mindenről van benne szó: munkáról, a szakma szeretetéről, kihívásokról és az azokra adott válaszokról, külföldi életről is – szerintem sokan magukra ismernek majd benne, legalábbis remélem. Az elmúlt napokban úgyis volt elég vita, szóval evezzünk ma békésebb…..
Payrollerwitch
2017.05.18 15:56:43
@Dikusz: Volt szerencsém a nagybátyámmal bejárni Kolozsvárt és környékét. Mindent tudott mindenről, a legutolsó utcakőről is tud(ott) mesélni. Eljutottunk Magyarvistára is, ahogy sétáltunk az utcán, az egyik kerítés mögül egy néni rá köszönt, emlékezett, hogy pár éve járt a férjénél valami miatt. A férj már nem élt, de a néni behívott minket, pálinkát kínált, kávét főzött, és mesélt, mesélt, mesélt. Egy csoda volt ott minden.
Payrollerwitch
2017.05.18 15:59:33
@P.Elliot: Nagyapámnak az összes testvére kint élt, mikor ment ki hozzájuk, emlékszem ahogy pakolt a bőröndbe, mindenkinek külön csomag, plusz a vámosoknak is, azt mindig a tetejére tette. Később mesélték az unokatesók, hogy mennyire várták, hogy jöjjön, mindig hozzájuk ment elsőnek, vitte a tubusos boci sajtot mindenkinek, ők meg, amíg a felnőttek beszélgettek, kikutatták a bőröndben, és mindegyikből kiszívták a sajtot, aztán visszacsomagolták. :)
Payrollerwitch
2017.05.19 14:38:18
@P.Elliot: Akkoriban minden gyerek a családban imádta. Ma már lehet nem ennénk meg. :)
Könnyű lenne elintézni a címben feltett kérdést azzal, hogy keveset, mert egyfelől felmerül a kérdés, hogy mihez (és kihez) képest, másfelől az adott kereset vásárlóértéke sem mindegy. A mai poszt témája tehát a pénztárcánk lesz, némileg kapcsolódva egy pár nappal ezelőtti bejegyzéshez...
Payrollerwitch
2017.05.18 10:02:59
@Arthamyr:
"A nem gondoskodás nem egyenlő a meglopással... "
Nem, valóban nem. De itt évtizedek óta lopják el a felzárkóztatásra szánt pénzeket. Nagy üzemben.
"A nem gondoskodás nem egyenlő a meglopással... "
Nem, valóban nem. De itt évtizedek óta lopják el a felzárkóztatásra szánt pénzeket. Nagy üzemben.
Payrollerwitch
2017.05.18 12:05:53
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Persze, lehet máshogy a munkaidő beosztás, előfordulhat, hogy 3 napot lehúznak egyben, 8 órázva, és akkor marad még heti két nap, amikorra lehet más munkát keresni, csak sajnos kevés az olyan munkahely, ahol ilyen rugalmasak, a többség még mindig a saját tulajdonának tekinti a munkavállalót, akit bármikor lehet ugrasztani, a műszakját átszervezni, papíron tovább dolgoztatni...