Adatok
A mélyben néma hallgató világok
0 bejegyzést írt és 182 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
„Balog Zoltán elnök úrral abban a munkamegosztásban állapodtunk meg, hogy én egyenesen és kendőzetlenül fogok beszélni, ő pedig utána elnézést kér a jelenlévőktől, hogy így alakult.” – kezdte beszédét Orbán Viktor a hétvégén, a Helmut Kohl emlékére rendezett konferencián...
Mindkét fél bizalmatlan, még ha az amerikai elnök optimistának is mutatta magát.
Semmit nem adtunk. Azt kapták, hogy találkozhattak velünk – jelentette ki Donald Trump, az Amerikai Egyesült Államok elnöke újságírói kérdésre válaszolva június 12-én, Szingapúrban, az észak-koreai vezetővel, Kim…..
A mélyben néma hallgató világok
2018.06.13 23:33:41
A mélyben néma hallgató világok
2018.06.15 00:55:28
@gigabursch: :)
Nincs igényünk arra, hogy az elcsatolt országrészeken kívüli világról is információink legyenek. De az elcsatolt területeken élőkről tudásunk sincs köszönő viszonyban a valósággal, mert a politikusok arra használják Trianont lassan egy évszázada, hogy elfedjék vele önző játszmáikat.
„TRIANON:…..
A mélyben néma hallgató világok
2018.06.05 10:01:18
A mélyben néma hallgató világok
2018.06.06 00:42:52
@Kabai Domokos Lajos: "Shakespeare királydrámái. Azok a hatalom igazi arcát mutatják meg. "
Frászt. Azt. A szerzőét, legyen az bármennyire is zseniális.
Néhány évtized eltelt nálam is , mire a Hamlet többszöri újraolvasásával (Arany János), a nagyszerű Zeffirelli film szintén többszöri megnézésével kellett rádöbbennem, a szerencsétlen sorsú S. egy abszolút hihetetlen sztorival próbálta elviselhetőbbé rajzolni azt. A saját sorsát.
Hogy másnak se legyen jobb.
Mert a legnagyobb műve(??) arról szól, hogy az öregebbik Hamlet felesége - akit a király nem is tart bűnösnek - egy hónap után feleségül megy a vérnősző baromhoz, mi másért, mint az ellenállhatatlan heteroszexuális vágyainak kielégülésért, még ha így a szeretett fia el is esik a tróntól.
Ez így életszerű??
Vagy ahogy a gyönyörű Ophéliát óvják a szerelemtől, merthogy Hamlet úrfi csak rászedni akarja.
Az idióta Hamlet meg otthagyja a 'szerelmét', és a legbárgyúbb módokon akarná leleplezni a királyt, Opheliát kolostorba küldené, de a sírján ott ugrabugrál mint egy tényleg megkergült.
De a Yorick koponyájáról az elfelejthetetlen csókok eszébe jutnak:
" Itt függött az ajk, melyet én összecsókoltam, azt se tudom hányszor. "
Hogy a bűnbánóan imádkozó Claudiust azért nem öli meg, nehogy a mennyországba jusson.
Laertéssel való ostoba párbaját már felesleges lenne minősíteni.
Satöbbi.
A Gonosz Hatalom arca, hogy megmérgezi a királyt, abban bízva hogy az addig hűséges és makulátlan királyné egy hónap után hozzá megy férje gyilkosához feleségül, mert nem bírja ki szex nélkül tovább.
Az irodalmi stílus, a szövegfűzés - a fordítással együtt - tényleg remek, lebilincselő, élvezetes.
Csak éppen úgy hazug, hiteltelen, erőszakolt az egész, ahogy.
A valódi dráma annyi benne, hogy az idióta 'férfi' Hamlet dobja a szépséges Opheliát, aki ebbe beleőrül.
Akkor inkább már a Hófehérke sztorija.
Frászt. Azt. A szerzőét, legyen az bármennyire is zseniális.
Néhány évtized eltelt nálam is , mire a Hamlet többszöri újraolvasásával (Arany János), a nagyszerű Zeffirelli film szintén többszöri megnézésével kellett rádöbbennem, a szerencsétlen sorsú S. egy abszolút hihetetlen sztorival próbálta elviselhetőbbé rajzolni azt. A saját sorsát.
Hogy másnak se legyen jobb.
Mert a legnagyobb műve(??) arról szól, hogy az öregebbik Hamlet felesége - akit a király nem is tart bűnösnek - egy hónap után feleségül megy a vérnősző baromhoz, mi másért, mint az ellenállhatatlan heteroszexuális vágyainak kielégülésért, még ha így a szeretett fia el is esik a tróntól.
Ez így életszerű??
Vagy ahogy a gyönyörű Ophéliát óvják a szerelemtől, merthogy Hamlet úrfi csak rászedni akarja.
Az idióta Hamlet meg otthagyja a 'szerelmét', és a legbárgyúbb módokon akarná leleplezni a királyt, Opheliát kolostorba küldené, de a sírján ott ugrabugrál mint egy tényleg megkergült.
De a Yorick koponyájáról az elfelejthetetlen csókok eszébe jutnak:
" Itt függött az ajk, melyet én összecsókoltam, azt se tudom hányszor. "
Hogy a bűnbánóan imádkozó Claudiust azért nem öli meg, nehogy a mennyországba jusson.
Laertéssel való ostoba párbaját már felesleges lenne minősíteni.
Satöbbi.
A Gonosz Hatalom arca, hogy megmérgezi a királyt, abban bízva hogy az addig hűséges és makulátlan királyné egy hónap után hozzá megy férje gyilkosához feleségül, mert nem bírja ki szex nélkül tovább.
Az irodalmi stílus, a szövegfűzés - a fordítással együtt - tényleg remek, lebilincselő, élvezetes.
Csak éppen úgy hazug, hiteltelen, erőszakolt az egész, ahogy.
A valódi dráma annyi benne, hogy az idióta 'férfi' Hamlet dobja a szépséges Opheliát, aki ebbe beleőrül.
Akkor inkább már a Hófehérke sztorija.
Nem olyan biztos, hogy jó ez Orbánnak (nekünk persze mindenképpen rossz), ha az EU szorosabbra zár -- nélkülünk. Vagy további kulcsállamokban felülkerekedik a populizmus, ami értelemszerűen visszaveti majd a keleti tagállamok felzárkóztatását, és általában visszaesik tőle a globális kereskedelem,…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.12 14:47:34
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.12 17:39:23
@Boross Bence: nem az elitek, a rácsok lettek megráncigálva, a Zsoltunk kicsit túllihegi a sztorit.
'Néha azt álmodom hogy győztünk!', írta vala és az is csak négy évig tartott. Akkor ...
A mi kis Főnénink meg szíve mélyén amúgy sem liberális, csak ő már álmodni sem mer:) nemrég a szomorú vizes síkon szemlélt körül, biccentett is tán...
'Néha azt álmodom hogy győztünk!', írta vala és az is csak négy évig tartott. Akkor ...
A mi kis Főnénink meg szíve mélyén amúgy sem liberális, csak ő már álmodni sem mer:) nemrég a szomorú vizes síkon szemlélt körül, biccentett is tán...
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.18 09:34:10
Mióta csak felmerült a lehetősége annak, hogy a "nép" kezébe vegye, vagy közvetlenül gyakorolja az uralmat maga (és az egyes emberek) fölött, azóta igyekeznek a politikai gondolkodók megtalálni e félelmetes perspektíva -- a tökéletes demokrácia -- korlátozásának lehetőségeit. Már vagy 2500 éve.…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.16 11:15:21
@maxval bircaman BircaHang szerkesztőség: Akkor valamit nagyon félre/nem értettél a posztból, szerzőnk immár szavakban sem utal egy kívánatos konzervatív fordulatra, felejtősre lett véve. A 'fékek és ellensúlyok' által korlátozott libdem mellett tett hitet. Nyilván most már csak azt kellene demonstrálnia, hol is lelhető fel e minden világok legjobbika??
Íme:
"A legjobb politikai rendszer az erényekkel társuló (tkp. arisztokratikus) képviseleti demokrácia, amely középosztályi alapokon áll -- és amit a Nyugat mára képtelenné vált -- a szükséges módon -- halálosan komolyan venni, ezért képtelenné vált megőrizni. Se erényeit, se az alapjait, tehát a rendszert nem."
Hol volt, hol nem volt. Ha volt.
Hát akkor hol? A Négyszögletű kerek erdőben?
Kell még mondanom valamit Ildikó?
Íme:
"A legjobb politikai rendszer az erényekkel társuló (tkp. arisztokratikus) képviseleti demokrácia, amely középosztályi alapokon áll -- és amit a Nyugat mára képtelenné vált -- a szükséges módon -- halálosan komolyan venni, ezért képtelenné vált megőrizni. Se erényeit, se az alapjait, tehát a rendszert nem."
Hol volt, hol nem volt. Ha volt.
Hát akkor hol? A Négyszögletű kerek erdőben?
Kell még mondanom valamit Ildikó?
Most világszerte megtapasztalhatjuk, milyen az, amikor a gondolkodás és a diskurzus feladja az IGÉNYT az igazság módszeres kutatására, kvázi túllép a modernségen. Putyin, Orbán stb. politikai rendszere a posztmodern diszkurzív relativizmus diadala. Ebben a rendszerben annak van a legnagyobb hitele,…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.13 12:16:45
@unionista᠋: :))
1000 leütés
A baloldal teljes félreértésben van Orbán "leváltásával" kapcsolatban
2016.10.28 10:56:24
A Blahán megint felálltak a színpadra azok, akik imádnak színpadra állni, és megint elmondták ugyanazokat a képtelenségeket, amelyeket egyenként ismételgetnek már 3-4 éve, és amelyek összesen rendre kudarchoz vezetnek. Most sem lesz másképp. Bokros "500 napja", Gyurcsány "ki, ha én nem" magán…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.03 07:05:56
@neoteny: ölég randán fogsz akkor kinézni a 11245.012 db általad hivatkozott statisztika és 576.7 db Jefferson kinyilakoztatás alól, nem említve Alapító Atyák minden időkre szóló magánkinyilatkoztatásait :)
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.03 07:52:19
@atomic power 1986DucaDuca: legkedvesebb neotenyünkhöz az még kevés lesz, de sok sikert :)
mi addig itt békésen szemlélődünk ...
mi addig itt békésen szemlélődünk ...
A mélyben néma hallgató világok
2016.11.03 08:53:41
@neoteny: Vankúverben már nem csak a mértéktartásodat, de teljesen elfelejtetted magyar nyelvtan alapjait is?
'A többes szám jele a névszók jelei közé tartozik. Általános jele a -k '
(tudasbazis.sulinet.hu › Tudásbázis › Magyar nyelv és irodalom › Magyar nyelv)
cuki kisállatokat a legkisebb fiam tart az ágyában, egy kisebb állatkertre valót, épp a héten voltak élményfürdőben:)
'A többes szám jele a névszók jelei közé tartozik. Általános jele a -k '
(tudasbazis.sulinet.hu › Tudásbázis › Magyar nyelv és irodalom › Magyar nyelv)
cuki kisállatokat a legkisebb fiam tart az ágyában, egy kisebb állatkertre valót, épp a héten voltak élményfürdőben:)
A kvóta-népszavazás története egyetlen cinikus tömegmanipuláció, ami láthatóan nem érdekli a morális dilemmáit már rég maga mögött hagyó kormánypárti véleményformálókat, sőt a választók egy részét sem. Persze éppen ezeknek a dilemmáknak a felülírását szolgálja a közéleti hisztériák gyártása:…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.10.19 16:19:04
@Khonsu: "Én hiszem, hogy a történelemnek még nincs vége, és bármikor jöhet valami nagy hatású elképzelés "
hát ezt a kútfúró Sanyink magától is tudja, Fukuyama bácsi szerint meg túl is vagyunk rajta - majd harminc évvel ... Neo barátunk ennél optimistább :)
Van a Valóság, és vannak az Iróasztalnál Készült Meghirdetett Forradalmak, lehet ezeket eladni, és választani ... hajrá!
hát ezt a kútfúró Sanyink magától is tudja, Fukuyama bácsi szerint meg túl is vagyunk rajta - majd harminc évvel ... Neo barátunk ennél optimistább :)
Van a Valóság, és vannak az Iróasztalnál Készült Meghirdetett Forradalmak, lehet ezeket eladni, és választani ... hajrá!
A mélyben néma hallgató világok
2016.10.19 23:49:59
@neoteny: valóban nem kell, de valamiért mégis ezt teszik:
ircblog.usembassy.hu/2013/01/18/egy-kulonleges-hagyomany-az-elnoki-beiktatas-amerikaban/
"Az amerikai alkotmány nem részletezi, hogy milyen módon iktassák be az elnököt, csak annyit ír elő, hogy a megválasztott személynek le kell tennie a hivatali esküt, s még ennek szövegében is megenged némi eltérést: „Ünnepélyesen esküszöm (vagy „fogadom”), hogy az Egyesült Államok elnökének tisztét híven gyakorolom, és legjobb képességeim szerint fenntartom, óvom és megvédem az Egyesült Államok alkotmányát”.
A „fogadom”’ változat használható abban az esetben, ha valakinek a vallási meggyőződése tiltja az eskütételt. Franklin Pierce volt idáig az egyetlen elnök, aki 1853-ban ezt a kifejezést választotta."
... A Bibliára esküdni nem kötelező, de a legtöbb elnök ezt teszi. "
ircblog.usembassy.hu/2013/01/18/egy-kulonleges-hagyomany-az-elnoki-beiktatas-amerikaban/
"Az amerikai alkotmány nem részletezi, hogy milyen módon iktassák be az elnököt, csak annyit ír elő, hogy a megválasztott személynek le kell tennie a hivatali esküt, s még ennek szövegében is megenged némi eltérést: „Ünnepélyesen esküszöm (vagy „fogadom”), hogy az Egyesült Államok elnökének tisztét híven gyakorolom, és legjobb képességeim szerint fenntartom, óvom és megvédem az Egyesült Államok alkotmányát”.
A „fogadom”’ változat használható abban az esetben, ha valakinek a vallási meggyőződése tiltja az eskütételt. Franklin Pierce volt idáig az egyetlen elnök, aki 1853-ban ezt a kifejezést választotta."
... A Bibliára esküdni nem kötelező, de a legtöbb elnök ezt teszi. "
A mélyben néma hallgató világok
2016.10.20 07:28:07
@neoteny: "Erről van szó: vagyis "a bibliára tett kézzel kéne bárkinek esküt tenni" feltételezésed a tudatlanságodból eredt."
OFF
Neo, u.nak tényleg igaza van, nagy.arc vagy.
Jó, már írtad, sose olvasol szakmai könyveken ( tanulmányon, értekezésen, taktaktak...) kívül mást, így érthetően semmi affinitásod nincs az árnyalt szövegértelmezéshez.
üdv! l.
OFF
Neo, u.nak tényleg igaza van, nagy.arc vagy.
Jó, már írtad, sose olvasol szakmai könyveken ( tanulmányon, értekezésen, taktaktak...) kívül mást, így érthetően semmi affinitásod nincs az árnyalt szövegértelmezéshez.
üdv! l.
A nyugati civilizációban, ahova hazánk -- legalább a törekvéseiben, de ezer éves politikájának nagyobb részében is -- eddig biztosan tartozott, a liberális demokrácia választásának nincs reális alternatívája. A liberális demokrácia néha ügyetlenül, de a legjobb eséllyel egyezteti össze a többségi…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.10.19 10:39:05
@neoteny: ha valakit itt komolyan lehet venni valamennyire, az u. És ehhez nem is kell vele egyetérteni.
De van amiben teljesen :))
De van amiben teljesen :))
Európa keresztény gyökereit félti ma Magyarországon minden maffiózó, tényleg lassan már csak egy pisztollyal a mellényzsebükben tűnhetnének még keresztényibbnek. Kérdezem így: vajon mi az ördög az, ami a Fidesz-Magyarországban keresztény. De meg fordíthatom: mi a kereszténység, ha ezek veszik a…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.10.16 09:02:50
@HaFr: de kényszer alatt mégis .
" nem érdemes arra számítani, hogy az unionista nevű kommentelő kiszakad a maga kreálta hitvilágból, ami súlyosan akadályozza már a szövegértését is,"
u. talán az egyetlen, akit komolyan lehet venni, mert az egyetlen talán, aki deklaráltan nem veszi komolyan saját magát/kommentjeit sem ...
(változatlan részvéttel: l.)
" nem érdemes arra számítani, hogy az unionista nevű kommentelő kiszakad a maga kreálta hitvilágból, ami súlyosan akadályozza már a szövegértését is,"
u. talán az egyetlen, akit komolyan lehet venni, mert az egyetlen talán, aki deklaráltan nem veszi komolyan saját magát/kommentjeit sem ...
(változatlan részvéttel: l.)
A mélyben néma hallgató világok
2016.10.16 09:06:14
@HaFr: Nem, ahogy emlitém fentebb, de ne aggódj, szerintem elvesztetted a komolyan vehető konzervatív jelleg/medet ...
ü.l.
ü.l.
A mélyben néma hallgató világok
2016.10.16 09:40:45
@HaFr: "ki velük összeszűri a levet és kereszténynek mondja magát, tartozik egy alapos önvizsgálattal, ha klerikus, ha laikus."
Bizony ebben igazad van, ez az alapos önvizsgálat mindenkinek 'üdvére' válna.
Neked is, még ha a múltadat megtagadva se nem tartozol oda, se nem vagy klerikus, laikus meg a legkevésbé.
Hajrá, egyszer Neked is sort kellene kerítened a magad javallotta alaposra ... mivé lett a 'konzervativizmusod' ...
De ha nem, hát nem :(
ü.l.
Bizony ebben igazad van, ez az alapos önvizsgálat mindenkinek 'üdvére' válna.
Neked is, még ha a múltadat megtagadva se nem tartozol oda, se nem vagy klerikus, laikus meg a legkevésbé.
Hajrá, egyszer Neked is sort kellene kerítened a magad javallotta alaposra ... mivé lett a 'konzervativizmusod' ...
De ha nem, hát nem :(
ü.l.
Mi is van hát Magyarországgal? Van egy inkompetens kormány, amelyben a miniszterelnök a szűk keresztmetszet, aki nem lát az orránál tovább (amely kifejezés arra utal, hogy nem lát túl a maga horizontján), nem látja az ország következő harminc évét, legfeljebb a következő harminc hetét. Az ország…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.28 10:37:04
@HaFr: adaptálódok hozzád :)
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.28 11:20:44
@HaFr: 'amelyekkel eltérő társadalmi rétegeket szólítanak meg '
No látod, ezért lett a volt főnököd min.elnök, te meg ugye egy elhúzódó éjsötét alkonyúlásban botorkálsz azóta, nem találva se az utat, se a reális célt a ...
Bakker, ha valamit, bármi kicsit akarsz alakítani egy országon, akkor ahhoz meg kell szólítani tudnod a többséget, ellenük-nélkülük hiába hiszed magadat a Jókormányzás Kézikönyve lektorának.
A Feri tudta ezt ...
No látod, ezért lett a volt főnököd min.elnök, te meg ugye egy elhúzódó éjsötét alkonyúlásban botorkálsz azóta, nem találva se az utat, se a reális célt a ...
Bakker, ha valamit, bármi kicsit akarsz alakítani egy országon, akkor ahhoz meg kell szólítani tudnod a többséget, ellenük-nélkülük hiába hiszed magadat a Jókormányzás Kézikönyve lektorának.
A Feri tudta ezt ...
Jaj, hát az úgy van, hogy maga ez a kifejezés értelmezésre szorul, hiába tesz úgy, mintha evidencia volna. És mert értelmezésre szorul, ezért olyanok fogják a legnagyobb eséllyel meghatározni a jelentését (meghatározni, hogy mi evidens), akiknek a legnagyobb a szavuk és a legtöbb érdekük fűződik a…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.26 17:26:25
@HaFr: Grat.
" A "nyílt társadalom" speciel nem tanulsága semminek, hanem egy radikális újbalos politikai projekt, amelyet még senki sem próbált ki, fogalmuk sincs a propagandistáinak, hogy mi lép a nyitottság nevében felszámolandó társadalmi kötelékek helyébe"
És miért teccik várni a jobb szösszeneteivel ennyit?
ü:l.
" A "nyílt társadalom" speciel nem tanulsága semminek, hanem egy radikális újbalos politikai projekt, amelyet még senki sem próbált ki, fogalmuk sincs a propagandistáinak, hogy mi lép a nyitottság nevében felszámolandó társadalmi kötelékek helyébe"
És miért teccik várni a jobb szösszeneteivel ennyit?
ü:l.
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.27 09:22:40
@tamas11: 'Ezekeről a figurákról tudjuk, hogy rossz szelleműek, idegenül mozognak abban a közös szellemiségben, amit itt lassan kialakítunk. '
Na ezt én is elteszem magamnak :)
Ölég lassan, ölég hatástalanul 'alakítatok' - már ha a egyáltalán bármit is.
Hogy mennyire nem értetek semmit, de tényleg:
'Miért tetszik ezeknek ezúttal a mondandó'
Mert egy valódi konzervatív nyitott, és nem azt nézi ki mondja, írja, hanem hogy mit.
És ha ez a a szerinted 'rossz szellemű' kétkezi-eszű vidéki kommer jónak lát valamit, akkor azt annak is tartja. És egy nyilvános blogon közzé teszi, akárhányszor is akarják kiradírozni a mindent jól látó 'Valódi Magyar Konzervatív Forradalmárok'.
(Oszt ha téved, hát azt is belátja majd.)
Legyen az HaFr írása az abortusz ellen, vagy épp a soros-féle öngyilkos és ostoba társadalomfilozófia ellen, legyen Gyurcsány elképzelése a választási rendszer átalakításáról (kisebb parlament, egyfordulós, vegye választási rendszer -amit Orbán megcsinált), a kvázi-fizetős felsőoktatásról ( amit O. még nem mert/nem tudott abszolválni )...
, miért kapják fel, Trumpot LePenéket, mint gyöngytyúk az orrváladékot? '
Na kábé ez a szellemi színvonal az, ami nem meri megfontolni a másféle valóság-értelmezést.
Ki a fene foglalkozott e két politikussal?
Orbán is csak annyiban, hogy a Trump amerikai elnökaspiráns ebben az aktuális és nagyon fontos kérdésben hozzá hasonlóan vélekedik.
Mint ahogy a(z egykor még) liberális kultúrikon írta ( Popper még nem élt át egy mai helyzetet, az íróasztal mellet meg nagyon bölcs tud maradni a filozófus;-) )
' Európa kezdi felismerni, hová juttatta őt liberális bevándorláspolitikája. Hirtelen ráébredtek, hogy olyan állatfajta, amelyet multikulturális társadalomnak hívnak, nem létezik.
„Még a politikáról kellene egyet s mást mondanom, de az igazán fölösleges és unalmas időfecsérlés lenne. Arról volna szó, ahogyan a muzulmánok elárasztják, s majd birtokukba veszik, magyarán elpusztítják Európát; ahogyan Európa mindezt kezeli, az öngyilkos liberalizmusról és az ostoba demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a csimpánzoknak.
Mindig ez a vége: a civilizáció eléri azt a túltenyésztett állapotot, amikor többé már nemcsak hogy képtelen rá, de már nem is akarja megvédeni magát; amikor, látszólag értelmetlen módon, a saját ellenségeit imádja. Ráadásul mindez nem mondható el nyilvánosan. Miért nem? A kérdés nem nyugtalanítana, ha időközben nem vált volna belőlem »közéleti ember«.
Kezdem megérteni a kényszert, amelyből az általános nagy hazugság táplálkozik; egyszerűen lehetetlenség megvívni a kényszerrel, a politikusnak azért, mert elveszíti népszerűségét, az írónak ugyanezért; a jó modor a hazugság és a totális önfeladás. (...)'
Sok idő kellett Kertésznek, mire megérthette, a 'nyitott társadalom', a nagy liberális hazugság miből táplálkozik, miért tarthatja magát még ma is.
A hazugság liberális kényszere miatt.
A liberális hazugság kényszere miatt.
A hazugság kényszeres liberalizmusa miatt.
ahogy tetszik.
Péternél néha ez a törvényszövedék csak-csak fölfeslik ...
'7
Én fölnéztem az est alól
az egek fogaskerekére -
csilló véletlen szálaiból
törvényt szőtt a mult szövőszéke
és megint fölnéztem az égre
álmaim gőzei alól
s láttam, a törvény szövedéke
mindíg fölfeslik valahol.
8
Fülelt a csend - egyet ütött.
Fölkereshetnéd ifjúságod;
nyirkos cementfalak között
képzelhetsz egy kis szabadságot -
gondoltam. S hát amint fölállok,
a csillagok, a Göncölök
úgy fénylenek fönt, mint a rácsok
a hallgatag cella fölött.
9
Hallottam sírni a vasat,
hallottam az esőt nevetni.
Láttam, hogy a mult meghasadt
s csak képzetet lehet feledni;
s hogy nem tudok mást, mint szeretni,
görnyedve terheim alatt -
minek is kell fegyvert veretni
belőled, arany öntudat!'
Hogy egy kicsit parafrazáljak: miféle ostoba fegyverré vált az arany emberi öntudat a 'liberális demokráciában' ...
Na ezt én is elteszem magamnak :)
Ölég lassan, ölég hatástalanul 'alakítatok' - már ha a egyáltalán bármit is.
Hogy mennyire nem értetek semmit, de tényleg:
'Miért tetszik ezeknek ezúttal a mondandó'
Mert egy valódi konzervatív nyitott, és nem azt nézi ki mondja, írja, hanem hogy mit.
És ha ez a a szerinted 'rossz szellemű' kétkezi-eszű vidéki kommer jónak lát valamit, akkor azt annak is tartja. És egy nyilvános blogon közzé teszi, akárhányszor is akarják kiradírozni a mindent jól látó 'Valódi Magyar Konzervatív Forradalmárok'.
(Oszt ha téved, hát azt is belátja majd.)
Legyen az HaFr írása az abortusz ellen, vagy épp a soros-féle öngyilkos és ostoba társadalomfilozófia ellen, legyen Gyurcsány elképzelése a választási rendszer átalakításáról (kisebb parlament, egyfordulós, vegye választási rendszer -amit Orbán megcsinált), a kvázi-fizetős felsőoktatásról ( amit O. még nem mert/nem tudott abszolválni )...
, miért kapják fel, Trumpot LePenéket, mint gyöngytyúk az orrváladékot? '
Na kábé ez a szellemi színvonal az, ami nem meri megfontolni a másféle valóság-értelmezést.
Ki a fene foglalkozott e két politikussal?
Orbán is csak annyiban, hogy a Trump amerikai elnökaspiráns ebben az aktuális és nagyon fontos kérdésben hozzá hasonlóan vélekedik.
Mint ahogy a(z egykor még) liberális kultúrikon írta ( Popper még nem élt át egy mai helyzetet, az íróasztal mellet meg nagyon bölcs tud maradni a filozófus;-) )
' Európa kezdi felismerni, hová juttatta őt liberális bevándorláspolitikája. Hirtelen ráébredtek, hogy olyan állatfajta, amelyet multikulturális társadalomnak hívnak, nem létezik.
„Még a politikáról kellene egyet s mást mondanom, de az igazán fölösleges és unalmas időfecsérlés lenne. Arról volna szó, ahogyan a muzulmánok elárasztják, s majd birtokukba veszik, magyarán elpusztítják Európát; ahogyan Európa mindezt kezeli, az öngyilkos liberalizmusról és az ostoba demokráciáról; demokráciát és szavazási jogot a csimpánzoknak.
Mindig ez a vége: a civilizáció eléri azt a túltenyésztett állapotot, amikor többé már nemcsak hogy képtelen rá, de már nem is akarja megvédeni magát; amikor, látszólag értelmetlen módon, a saját ellenségeit imádja. Ráadásul mindez nem mondható el nyilvánosan. Miért nem? A kérdés nem nyugtalanítana, ha időközben nem vált volna belőlem »közéleti ember«.
Kezdem megérteni a kényszert, amelyből az általános nagy hazugság táplálkozik; egyszerűen lehetetlenség megvívni a kényszerrel, a politikusnak azért, mert elveszíti népszerűségét, az írónak ugyanezért; a jó modor a hazugság és a totális önfeladás. (...)'
Sok idő kellett Kertésznek, mire megérthette, a 'nyitott társadalom', a nagy liberális hazugság miből táplálkozik, miért tarthatja magát még ma is.
A hazugság liberális kényszere miatt.
A liberális hazugság kényszere miatt.
A hazugság kényszeres liberalizmusa miatt.
ahogy tetszik.
Péternél néha ez a törvényszövedék csak-csak fölfeslik ...
'7
Én fölnéztem az est alól
az egek fogaskerekére -
csilló véletlen szálaiból
törvényt szőtt a mult szövőszéke
és megint fölnéztem az égre
álmaim gőzei alól
s láttam, a törvény szövedéke
mindíg fölfeslik valahol.
8
Fülelt a csend - egyet ütött.
Fölkereshetnéd ifjúságod;
nyirkos cementfalak között
képzelhetsz egy kis szabadságot -
gondoltam. S hát amint fölállok,
a csillagok, a Göncölök
úgy fénylenek fönt, mint a rácsok
a hallgatag cella fölött.
9
Hallottam sírni a vasat,
hallottam az esőt nevetni.
Láttam, hogy a mult meghasadt
s csak képzetet lehet feledni;
s hogy nem tudok mást, mint szeretni,
görnyedve terheim alatt -
minek is kell fegyvert veretni
belőled, arany öntudat!'
Hogy egy kicsit parafrazáljak: miféle ostoba fegyverré vált az arany emberi öntudat a 'liberális demokráciában' ...
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.28 08:12:24
De jó volna, ha igaz volna, amit jó Kukorelly barátunk ír (és én értelmezem), hogy akkor kérem, vissza lehet adni mindent, ami közéleti és magyarság-teljesítményért járt, mert most, hogy mindenki már az árokparton, meztelenül, hitehagyottan, önmagunkban csalódva (dettó Bayer), hagytuk ott egymást,…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.27 09:45:04
@Lexa56: a blogbejegyzést nem én írtam :)
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.28 07:34:16
@HaFr: tudod az a szép ebben a vidéki, menthetetlen naivitásomban hogy sokadszorra is képes igazán elhinni: lehet más még ez a blogszféra, ez a kis mikropartikuláris tere a nyilvánosságnak ...
Abszolút magánügy, de mivel csak itt zajlik/lott a nyilvánosságod előtt, tényleg kíváncsi lennék: miféle engesztelhetetlen negatív indulat lehet benned a leponex nickemmel szemben, amikor a sokadikat is 'megtűröd'. Már ameddig:)
Bármi szimpatikus is Kukorelly, szeretne talán, de ő sem képes, vagy nem akar egy maga elé állított korláton átlépni, Bayerrel kapcsolatban (sem):
' rányom egy jókora adaggal a mi kis gyűlölet- és bizalmatlanság-kultúránkra. Ahelyett, hogy levenne belőle. Üt-vág, noha egyszer – épp velem kapcsolatban – mintha azt írta volna, hogy ez így nem jó. Nem jó szolgálat.'
Szerintem sem jó szolgálat az ütés-vágás-gyalázkodás-...
Már csak azért sem, mert visszafelé 'eredményesebben' hat.
Tudod, 'Mindig lesznek, akik gyűlölnek ...
b.l.
Abszolút magánügy, de mivel csak itt zajlik/lott a nyilvánosságod előtt, tényleg kíváncsi lennék: miféle engesztelhetetlen negatív indulat lehet benned a leponex nickemmel szemben, amikor a sokadikat is 'megtűröd'. Már ameddig:)
Bármi szimpatikus is Kukorelly, szeretne talán, de ő sem képes, vagy nem akar egy maga elé állított korláton átlépni, Bayerrel kapcsolatban (sem):
' rányom egy jókora adaggal a mi kis gyűlölet- és bizalmatlanság-kultúránkra. Ahelyett, hogy levenne belőle. Üt-vág, noha egyszer – épp velem kapcsolatban – mintha azt írta volna, hogy ez így nem jó. Nem jó szolgálat.'
Szerintem sem jó szolgálat az ütés-vágás-gyalázkodás-...
Már csak azért sem, mert visszafelé 'eredményesebben' hat.
Tudod, 'Mindig lesznek, akik gyűlölnek ...
b.l.
Óriási élmény! Váradi Júlia beszélget a Klubrádióban -- mit beszélget! lelkendezik!! -- a Kádár-korszakról a valamikori demokratikusellenzéki (!) Kozák Gyulával. Ma este, ahogy hallgatom őket, amint előbb szemérmesen, majd mintegy megkönnyebbülve, végül hangos lelkesedéssel, egyesült erővel…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.25 13:50:34
@DrGehaeuse: arra gondolsz hogy visszafizette a 20 Mrd hitelt ami a gyurcsány-bajnai kormányt megmentette a tényleges államcsődtől, hogy 10 ezer Mrd-ot közelíti a külker-mérleg, hogy relatíve csökkenő pályán az államadósság, hogy senkinek eszébe nem jut már, szólni az 'Imf-segítségért', hogy hírmondóba se maradt már a 'legendás szürkeállományból', hogy a szocik is a legjobb úton vannak errefelé, hogy hiába minden úszítás, csak nem sikerül a népeket belehergelni semmibe, ...
Ölég hülye állapot, kétségtelennül.
Már akinek.
Megértem, ha gondolni sem bírsz rá :)
Ölég hülye állapot, kétségtelennül.
Már akinek.
Megértem, ha gondolni sem bírsz rá :)
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.26 05:48:13
@DrGehaeuse:
1. a manyup államadósságból lett finanszírozva, ezért (is) közgazdasági abszurdum volt. A te (és mindenkié) 'manyup megtakarításod' a mai nyugdíjak fedezetéből vett el, ezért én is fizettem helyetted a mai nyugdíjakat. Pont.
EU: Hibás volt a magánpénztári rendszer
Index
2014. február 21., péntek 15:23 |
Nem riasztó a magyar magán-nyugdíjpénztári rendszer megszűntetése Fritz von Nordheim szerint. Az Európai Bizottság foglalkoztatási főigazgatóságának nyugdíjszakértője az MTI szerint úgy vélte, a magyar és a lengyel magán-nyugdíjpénztári rendszer finanszírozási modellje alapvetően hibás volt.
Szerinte a bizottság támogatja, hogy az állami nyugdíjat magánmegtakarítások egészítsék ki, ám a magyar és a lengyel magán-nyugdíjpénztári rendszer sem kiegészítő jellegű nem volt, sem megtakarításnak nem lehetett tekinteni.
"Az történt, hogy az állami nyugdíjakat fedező bevételből egy részt kikanyarítottak, és magánszámlákon helyeztek el, de arra nem volt törekvés, hogy a befizetéseket valóban privatizálják, vagy a kieső állami bevételt pótolják" - magyarázta von Nordheim. Azt mondta, a sikeres magán-nyugdíjpénztári rendszerek valóban magánmegtakarításokat kezelnek, amelyeket az adott ország közvetett támogatással ösztönöz, például a befizetés csökkentheti az adóalapot.
Anita Schwarz, a Világbank európai és közép-ázsiai részlegének vezető közgazdásza, a nyugdíjrendszerekről készült jelentés egyik szerzője úgy vélte, ha magánmegtakarítások egészítik ki az állami nyugdíjat, akkor az állam várhatóan kisebb, enyhébb kiigazítást kell végrehajtson rendszerben, enélkül viszont nagyobb mértékben csökkenteni kell majd a juttatásokat, vagy jobban kitolni a munkavállalók nyugdíjba vonulásának időpontját.
Bár nincs minden ország számára megfelelő sablon, és minden ország maga alakíthatja ki saját nyugdíjrendszerét, a demográfiai fejlemények miatt a végső megoldás az lehet, ha az állami alappillért magánmegtakarítások egészítik ki, mondta Ana Revenga, a Világbank alelnöke, aki a pénzintézet nyugdíjrendszerekről szóló jelentését ismertette pénteken Brüsszelben.
PS: ez a valódi Önkéntes Magánnyugdíjpénztár ma is működik, állami adókedvezménnyel támogatva.
Semmit nem vettek el tőled, cserébe garanciát ad az állam, hogy lesz nyugdíjad.
A manyup semmiféle garanciát nem adott: se a 'tőkére', se a 'hozamra' se a majdani nyugdíjadra.
Garancia csak a (külföldi) alapkezelő részére volt, a kockázat, befektetés, garanciavállalás nélküli fix jutalékára.
'Kockázatok, költségek társadalmasítása, nyereség privatizálás!' - államadósság terhére. Ez volt a manyup. ( A 'Mihályi' féle szürkeállománytól.)
2. az autóipari beruházásokat nyilván nem azért hozták ide, hogy aztán kivigyék innét.
3. :)
'de a Nép higgadt viselkedése szerintem nem orv-bán-fityisz érdeme hanem a Népé.'
Egyetértünk, a 'Nép' nem igazán vevő a mostani gyűlölködő hergelésre. Oka lehet ennek ;-)
1. a manyup államadósságból lett finanszírozva, ezért (is) közgazdasági abszurdum volt. A te (és mindenkié) 'manyup megtakarításod' a mai nyugdíjak fedezetéből vett el, ezért én is fizettem helyetted a mai nyugdíjakat. Pont.
EU: Hibás volt a magánpénztári rendszer
Index
2014. február 21., péntek 15:23 |
Nem riasztó a magyar magán-nyugdíjpénztári rendszer megszűntetése Fritz von Nordheim szerint. Az Európai Bizottság foglalkoztatási főigazgatóságának nyugdíjszakértője az MTI szerint úgy vélte, a magyar és a lengyel magán-nyugdíjpénztári rendszer finanszírozási modellje alapvetően hibás volt.
Szerinte a bizottság támogatja, hogy az állami nyugdíjat magánmegtakarítások egészítsék ki, ám a magyar és a lengyel magán-nyugdíjpénztári rendszer sem kiegészítő jellegű nem volt, sem megtakarításnak nem lehetett tekinteni.
"Az történt, hogy az állami nyugdíjakat fedező bevételből egy részt kikanyarítottak, és magánszámlákon helyeztek el, de arra nem volt törekvés, hogy a befizetéseket valóban privatizálják, vagy a kieső állami bevételt pótolják" - magyarázta von Nordheim. Azt mondta, a sikeres magán-nyugdíjpénztári rendszerek valóban magánmegtakarításokat kezelnek, amelyeket az adott ország közvetett támogatással ösztönöz, például a befizetés csökkentheti az adóalapot.
Anita Schwarz, a Világbank európai és közép-ázsiai részlegének vezető közgazdásza, a nyugdíjrendszerekről készült jelentés egyik szerzője úgy vélte, ha magánmegtakarítások egészítik ki az állami nyugdíjat, akkor az állam várhatóan kisebb, enyhébb kiigazítást kell végrehajtson rendszerben, enélkül viszont nagyobb mértékben csökkenteni kell majd a juttatásokat, vagy jobban kitolni a munkavállalók nyugdíjba vonulásának időpontját.
Bár nincs minden ország számára megfelelő sablon, és minden ország maga alakíthatja ki saját nyugdíjrendszerét, a demográfiai fejlemények miatt a végső megoldás az lehet, ha az állami alappillért magánmegtakarítások egészítik ki, mondta Ana Revenga, a Világbank alelnöke, aki a pénzintézet nyugdíjrendszerekről szóló jelentését ismertette pénteken Brüsszelben.
PS: ez a valódi Önkéntes Magánnyugdíjpénztár ma is működik, állami adókedvezménnyel támogatva.
Semmit nem vettek el tőled, cserébe garanciát ad az állam, hogy lesz nyugdíjad.
A manyup semmiféle garanciát nem adott: se a 'tőkére', se a 'hozamra' se a majdani nyugdíjadra.
Garancia csak a (külföldi) alapkezelő részére volt, a kockázat, befektetés, garanciavállalás nélküli fix jutalékára.
'Kockázatok, költségek társadalmasítása, nyereség privatizálás!' - államadósság terhére. Ez volt a manyup. ( A 'Mihályi' féle szürkeállománytól.)
2. az autóipari beruházásokat nyilván nem azért hozták ide, hogy aztán kivigyék innét.
3. :)
'de a Nép higgadt viselkedése szerintem nem orv-bán-fityisz érdeme hanem a Népé.'
Egyetértünk, a 'Nép' nem igazán vevő a mostani gyűlölködő hergelésre. Oka lehet ennek ;-)
Mindenki szeretné, ha ez annyira egyszerű volna, de hiába. Mindenki annyira tudni vél mindent, de mégsem tud. Közben, ha Orbánéknak vannak egyértelmű bűneik (mint a korrupció, a politikai rendszer helyettesítése az akaratelvűséggel és a manipulációval, az erkölcsi normák teljes elzüllesztése, a…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.23 23:20:30
@abdul hackeem: nem vótam, mi hangyákok nyáron is dógozunk, hogy a tücskök közben nyugodtan megdönthessék az Autokráciát.
Az nem rajtunk múlik ha nem megyen nektek.
Amúgy a Primot nektek csináltuk, úgy látom az elég is lesz egy darabig a mutatott teljesítmény alapján.
Az nem rajtunk múlik ha nem megyen nektek.
Amúgy a Primot nektek csináltuk, úgy látom az elég is lesz egy darabig a mutatott teljesítmény alapján.
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.24 07:38:10
@abdul hackeem: 'fog az dőlni saját magától is '
Ahogy elnézzük, másra egyelőre tényleg nem lehet számítani, ebben például Hafr kivételesen jól lát ( szabad neki is, különösen hogy levetette a szűkre szabott konzervatív forradalmi gúnyáját:))
'nem kell hőbörögni, érvelni és tenni kéne ellene annak, aki akar. '
Így igaz.
Évek óta erre noszogatom én is, az autokratikus halandzsák, a diktátotorozás, gazemberezés elmegy az atv-n, Szárszón, ... de már a lőtéri kutyát sem érdekli különösebben.
Lehet választani cuki házikedvencek közt is ( a fiam kiskorában degukat tartott: a Linuxot (mert az állandóan csinált valamit) meg a Windózt ( az meg aludt állandóan, mintha lefagyott volna).
Aztán még tartunk fogatlan pitbullokat, akik arra várnak hogy végre elmenjünk itthonról, és nekieshessenek a deguknak.
Vicsorognak: hogy ha mi majd jól megöregszünk, akkor aztán tényleg elkapják őket.
Szegénykék.
Ahogy elnézzük, másra egyelőre tényleg nem lehet számítani, ebben például Hafr kivételesen jól lát ( szabad neki is, különösen hogy levetette a szűkre szabott konzervatív forradalmi gúnyáját:))
'nem kell hőbörögni, érvelni és tenni kéne ellene annak, aki akar. '
Így igaz.
Évek óta erre noszogatom én is, az autokratikus halandzsák, a diktátotorozás, gazemberezés elmegy az atv-n, Szárszón, ... de már a lőtéri kutyát sem érdekli különösebben.
Lehet választani cuki házikedvencek közt is ( a fiam kiskorában degukat tartott: a Linuxot (mert az állandóan csinált valamit) meg a Windózt ( az meg aludt állandóan, mintha lefagyott volna).
Aztán még tartunk fogatlan pitbullokat, akik arra várnak hogy végre elmenjünk itthonról, és nekieshessenek a deguknak.
Vicsorognak: hogy ha mi majd jól megöregszünk, akkor aztán tényleg elkapják őket.
Szegénykék.
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.24 10:09:01
@HaFr: 'jó van má, nyugi'
' ez nem politika, Mihály, és nem is erényes '
' a Jóisten majd minősít minket és a hisztijeinket '
Addig még van egy kis időnk, talán nem kellene annyira komolyan venni magunkat.
No meg talán az útált ellenfelet sem kéne annyira hiszterizáltan útálni, nem születik abból semmi jó.
De ahogy gondolod, tegyétek.
egyetértve birka barátunkkal ebben: www.bircahang.org 2016.08.24.
' ez nem politika, Mihály, és nem is erényes '
' a Jóisten majd minősít minket és a hisztijeinket '
Addig még van egy kis időnk, talán nem kellene annyira komolyan venni magunkat.
No meg talán az útált ellenfelet sem kéne annyira hiszterizáltan útálni, nem születik abból semmi jó.
De ahogy gondolod, tegyétek.
egyetértve birka barátunkkal ebben: www.bircahang.org 2016.08.24.
Lázár szerint nem demokrata az, aki az október 2-ai népszavazástól való távolmaradásra buzdít -- az esztétikum kedvéért gyorsan hadd jegyezzem meg: mondta ezt azon a napon, midőn a rezsim nevében állami kitüntetésben részesítette a rendszerváltás történetének alighanem legmocskosabb szájú és tollú…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.23 13:28:11
@neoteny:
- persze, unionista szövegének ez a fele a provokáció, a másik meg igaz, és tényleg az vagy :)
- idéztem, két '' között, magyarul úgy hívják 'aposztrof', íme:
'
Ezt ...m”"'
- persze, unionista szövegének ez a fele a provokáció, a másik meg igaz, és tényleg az vagy :)
- idéztem, két '' között, magyarul úgy hívják 'aposztrof', íme:
'
Ezt ...m”"'
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.23 13:32:56
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.23 13:45:14
A Fidesz-paradigma jó a magyarok egy részének. Ebben nincsen semmi kivetnivaló. Ezek a honfitársaink vonzódnak az etnicista nacionalizmus és a nem túl erős vezérkultusz elegyéhez, szeretik a médiából azonnal elérhető, lelkesítő nagy szavakat, de nincs se kedvük, se idejük kibogozni a valóságot. Az…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.21 13:19:26
@neoteny:
Persze ha komolyabban belegondolunk, MM barátunk jól látja:
' A háború … mindaddig nem ér véget, amíg az ellenfél akaratát meg nem törtük.”'
Bizony, bármi fájdalmas ezt belátni, a kapitalizmus (is) pont ilyen, könyörtelen, együttműködésre való igazi hajlandósága a zérushoz konvergál. Legyőzni, uralkodni.
Itt nem segít a liberális körökben hirtelen közkedveltté vált pipogya-kereszténység: tartsd oda a másik feledet is - mert NEM erről szól :)
Mert ahogy az idézett MM is mondá, Orbán végre megtanulta:
'"Megtanultam, hogy amikor esélyed van megölni riválisodat, akkor nem gondolkozol, hanem megteszed" - mondta nagykövetek előtt Orbán Viktor 2007. június 26-án. A WikiLeaks jóvoltából frissen kiszivárgott egykori sürgönyben arról is tájékoztatták Washingtont, hogy a szocialisták meneszteni akarják Gyurcsány Ferencet és csak arra várnak, hogy a miniszterelnök elkövessen valamilyen hibát. '
Nincs mit fennakadni, szépelegni ezen, MM megüzente tíz éve Orbánnak: nincs kímélet, le lesztek tolva a picsába, hiánák, trollok, ...
És azt majd a neokommnista MoinMoin fogja megmondani eztán is, ki hova lészen besorolva az Eljövendő Liberális Armageddon eljövetelekor.
HaFr · hafr.blog.hu 2016.08.21. 09:27:20 szánnivaló, gyermeteg ódzkodása, majd a megértő behódolása : 'nincs konfliktus közöttünk ezekben ' már a valóságérzékelés totális hiányáról árulkodik.
Szerintem.
Mi türelmesen megvárjuk a Nagy Letolatást is :))
Hogy addig kinek a hová mivel mit is tol MoinMoin, az maradjon az ő titka...
Persze ha komolyabban belegondolunk, MM barátunk jól látja:
' A háború … mindaddig nem ér véget, amíg az ellenfél akaratát meg nem törtük.”'
Bizony, bármi fájdalmas ezt belátni, a kapitalizmus (is) pont ilyen, könyörtelen, együttműködésre való igazi hajlandósága a zérushoz konvergál. Legyőzni, uralkodni.
Itt nem segít a liberális körökben hirtelen közkedveltté vált pipogya-kereszténység: tartsd oda a másik feledet is - mert NEM erről szól :)
Mert ahogy az idézett MM is mondá, Orbán végre megtanulta:
'"Megtanultam, hogy amikor esélyed van megölni riválisodat, akkor nem gondolkozol, hanem megteszed" - mondta nagykövetek előtt Orbán Viktor 2007. június 26-án. A WikiLeaks jóvoltából frissen kiszivárgott egykori sürgönyben arról is tájékoztatták Washingtont, hogy a szocialisták meneszteni akarják Gyurcsány Ferencet és csak arra várnak, hogy a miniszterelnök elkövessen valamilyen hibát. '
Nincs mit fennakadni, szépelegni ezen, MM megüzente tíz éve Orbánnak: nincs kímélet, le lesztek tolva a picsába, hiánák, trollok, ...
És azt majd a neokommnista MoinMoin fogja megmondani eztán is, ki hova lészen besorolva az Eljövendő Liberális Armageddon eljövetelekor.
HaFr · hafr.blog.hu 2016.08.21. 09:27:20 szánnivaló, gyermeteg ódzkodása, majd a megértő behódolása : 'nincs konfliktus közöttünk ezekben ' már a valóságérzékelés totális hiányáról árulkodik.
Szerintem.
Mi türelmesen megvárjuk a Nagy Letolatást is :))
Hogy addig kinek a hová mivel mit is tol MoinMoin, az maradjon az ő titka...
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.21 13:22:31
@HaFr: ' és én nem fogom lejjebb adni miattad, plusz elfelejted, nem vagyok politikus, '
Remélem is, ennél már nem fogod lejjebb adni ...
Biztatlak erre rendületlenül.
Bár MM ölég nyomatékot tesz rád :)
Remélem is, ennél már nem fogod lejjebb adni ...
Biztatlak erre rendületlenül.
Bár MM ölég nyomatékot tesz rád :)
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.21 13:25:19
@HaFr:
'Megírtam már több mint egy éve: ez időtájt, reálisan nézve, a bevándorlással és a menekülthullámmal szemben csak rossz választásokat tehetünk. Vagy a humánum, vagy a kultúránk ellen vétkezünk (amely kultúra tehát nem egyoldalúan a tolerancia kultúrája, hanem a tolerancia genetikus alapjainak megőrzésére is irányul, mivel a toleranciára való képesség nem a levegőben lebeg, hanem kontextuális, tanult, kulturális). A mérlegelés kényszer és kötelesség.'
Te írtad: mérlegelj végre...
'Megírtam már több mint egy éve: ez időtájt, reálisan nézve, a bevándorlással és a menekülthullámmal szemben csak rossz választásokat tehetünk. Vagy a humánum, vagy a kultúránk ellen vétkezünk (amely kultúra tehát nem egyoldalúan a tolerancia kultúrája, hanem a tolerancia genetikus alapjainak megőrzésére is irányul, mivel a toleranciára való képesség nem a levegőben lebeg, hanem kontextuális, tanult, kulturális). A mérlegelés kényszer és kötelesség.'
Te írtad: mérlegelj végre...
Nemrég érkezett a hír, hogy az Adidas az amerikai Atlantába telepíti a teljesen robotizált cipőgyárát. Ezentúl nem fog óránként két dollárt fizetni távol-keleti munkaerőért, hanem oda viszi a gyárát, ahol a kereslet és a robottechnika továbbfejlesztésének legalkalmasabb helye van, amelyek -- nem…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.16 07:46:44
@unionista᠋: ménkünagy respekt, türelmed bámulatos :)
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.18 18:08:59
@Hidvégi Mihály: az anarchista vankuveri meg a trágár konzervatív magyar forradalmár összeborul ...
:))
:))
A magyar liberalizmus, ez a speciális rétegélmény, a francia forradalmi ideológia (Szabadság, Egyenlőség, Testvériség) és a bolsevizmusból történő kiábrándulás közös gyermeke, minden ízében doktriner hitvilág, doktriner alapítókkal, doktriner érvrendszerrel. Jelszavak és konstrukciók mentén képzelve…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.09 07:22:27
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.09 10:21:19
@HaFr: nem az a kérdés, kivel nem ülsz le, kivel értesz egyet vagy nem, kit útálsz,
Te magad írtad le:
'Megírtam már több mint egy éve: ez időtájt, reálisan nézve, a bevándorlással és a menekülthullámmal szemben csak rossz választásokat tehetünk. ...
A mérlegelés kényszer és kötelesség.'
Vagy maradsz csak tanácsadó: mondod, de nem teszed?
Hamár...
Te magad írtad le:
'Megírtam már több mint egy éve: ez időtájt, reálisan nézve, a bevándorlással és a menekülthullámmal szemben csak rossz választásokat tehetünk. ...
A mérlegelés kényszer és kötelesség.'
Vagy maradsz csak tanácsadó: mondod, de nem teszed?
Hamár...
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.09 11:46:35
@Lexa56: 'Ha a hatalom olyan csoport kezébe kerül, amelyik csak az egyik oldalt képes figyelembe venni és erőszakosan elnyomja a másikat, az egyrészt ideiglenes eredményt hozhat még önmaga számára is, másrészt katasztrófát az ország (társadalom) számára.'
Ennél szebben nem is lehetett volna leírni a 'magyar liberalizmus' tündöklését és (hálisten) bukását. 2008.
grat!
Ennél szebben nem is lehetett volna leírni a 'magyar liberalizmus' tündöklését és (hálisten) bukását. 2008.
grat!
1000 leütés
Mi is teszi az európai kultúrát, és mit kell védeni benne a muszlimoktól?
2016.08.05 15:45:34
Az európai kultúra több forrásból táplálkozik, ezek nagyjából: a hellén-római világ, a zsidó-(reformált)kereszténység, a felvilágosodás, a nacionalizmus, a polgárság (a szabad piac) és a szekuláris szocializmus rendjei. Ez utóbbi hármat ritkán szokták az alaprendek közé sorolni, inkább politikai…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.06 07:47:52
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.06 09:27:18
@HaFr: 'A bevándorlás okozta kulturális erózió, amelynek során Európa feladja a ragaszkodását a meghatározó tradícióihoz és identitásához, és a relativizmusba, majd az önfeledésbe menekül -- egy idő után feltartóztathatatlanná válik. '
Pontosan.
ÉS AKKOR mondani kellene valamit arra, hogy a mai konkrét helyzetben 'kivel is vagyunk'?
És azt hogyan tegyük.
Mert azért nagyon semmitmondó programjavaslat erre, hogy jórészt egyetértesz TGM (virtuális frakciótársaddal) ájtatos baromságaival.
Mert valóban az a kérdés: melyik 'gazemberség' következményei lesznek visszafordíthatatlanok ...
Szerintem gyávaság álválaszokkal, maszatolással megkerülni a megkerülhetetlent.
Ferenc pápánk még megteheti - felelősséget nem kell vállalnia érte - , de még egy szintén semmi felelősséget nem vállaló TGM és egyéb filozófusok is ...
De akkor mi lesz a (maradék) hitelességgel??
Pontosan.
ÉS AKKOR mondani kellene valamit arra, hogy a mai konkrét helyzetben 'kivel is vagyunk'?
És azt hogyan tegyük.
Mert azért nagyon semmitmondó programjavaslat erre, hogy jórészt egyetértesz TGM (virtuális frakciótársaddal) ájtatos baromságaival.
Mert valóban az a kérdés: melyik 'gazemberség' következményei lesznek visszafordíthatatlanok ...
Szerintem gyávaság álválaszokkal, maszatolással megkerülni a megkerülhetetlent.
Ferenc pápánk még megteheti - felelősséget nem kell vállalnia érte - , de még egy szintén semmi felelősséget nem vállaló TGM és egyéb filozófusok is ...
De akkor mi lesz a (maradék) hitelességgel??
Ha a b. olvasó emlékszik az első Orbán-kormányra, egy elég erős pozitív világképre és mögöttes narratívára emlékezhet Szent Istvánnal és Széchenyivel, a polgári Magyarországgal, a keresztény állammal és az antikommunizmussal a középpontjában. Természetesen nem az az érdekes, hogy Orbán miben hitt…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.05 04:18:51
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.05 15:02:15
@HaFr:
' a narratíva utóbbi, kritikai oldala az ellenzék összeesésével és az európai fejleményekkel párhuzamosan Brüsszelre és a migránsokra irányul, '
Nem ok nélkül, és mint előbb-utóbb ERRŐL is kiderül, O. mégis csak jól látja az Eu helyzetét.
Maga a Klubrádió szemléz(!!):
'Van, amiben Orbánnak igaza van - 07:34
A Presse kommentárja szerint van, amiben Orbán Viktornak igaza van a menekültválság kapcsán. Ezt annak kapcsán fejtegeti, hogy az Európai Bizottság a testvérekre is ki akarja terjeszteni a család fogalmát, azaz még többen jöhetnének a rokonságból a már befogadott menedékkérők után.
Az ötlet épp akkor merül fel, amikor az újfajta népvándorlás miatt egész Európa jobbra tolódik, ideértve a masszív unióellenes érzelmeket. Pont ebben a helyzetben akarja Brüsszel még tovább növelni a migránsok számát. De vajon milyen bolondgombát kell ahhoz enni, hogy ebben a kényes helyzetben, amely középtávon az EU puszta létét veszélyezteti, valakinek magától a lehető legnépszerűtlenebb javaslat jusson az eszébe? Ugyanez vonatkozik arra is, hogy a Bizottság fenntartja javaslatát a török vízumkényszer feloldására, miközben Erdogan több tízezer másként gondolkodóval tölti meg a börtönöket. A saját létezési jogát ássa alá az az unió, amely ilyen önsorsrontóan jár el. Orbán fején találta a szöget, amikor azt mondta, hogy az EU fennmaradásához a történelmi igazság nem elég.
diepresse.com/home/meinung/quergeschrieben/christianortner/5063444/Die-Selbstbeschaedigung-der-EU_Wo-Orban-recht-hat-hat-er-recht?from=suche.intern.portal
(Klubrádió/Szelestey Lajos) '
Jól mondtad Péter: ' Adjunk hálát minden nap, ha lehet kérni.' - nekünk még van miért :)
' a narratíva utóbbi, kritikai oldala az ellenzék összeesésével és az európai fejleményekkel párhuzamosan Brüsszelre és a migránsokra irányul, '
Nem ok nélkül, és mint előbb-utóbb ERRŐL is kiderül, O. mégis csak jól látja az Eu helyzetét.
Maga a Klubrádió szemléz(!!):
'Van, amiben Orbánnak igaza van - 07:34
A Presse kommentárja szerint van, amiben Orbán Viktornak igaza van a menekültválság kapcsán. Ezt annak kapcsán fejtegeti, hogy az Európai Bizottság a testvérekre is ki akarja terjeszteni a család fogalmát, azaz még többen jöhetnének a rokonságból a már befogadott menedékkérők után.
Az ötlet épp akkor merül fel, amikor az újfajta népvándorlás miatt egész Európa jobbra tolódik, ideértve a masszív unióellenes érzelmeket. Pont ebben a helyzetben akarja Brüsszel még tovább növelni a migránsok számát. De vajon milyen bolondgombát kell ahhoz enni, hogy ebben a kényes helyzetben, amely középtávon az EU puszta létét veszélyezteti, valakinek magától a lehető legnépszerűtlenebb javaslat jusson az eszébe? Ugyanez vonatkozik arra is, hogy a Bizottság fenntartja javaslatát a török vízumkényszer feloldására, miközben Erdogan több tízezer másként gondolkodóval tölti meg a börtönöket. A saját létezési jogát ássa alá az az unió, amely ilyen önsorsrontóan jár el. Orbán fején találta a szöget, amikor azt mondta, hogy az EU fennmaradásához a történelmi igazság nem elég.
diepresse.com/home/meinung/quergeschrieben/christianortner/5063444/Die-Selbstbeschaedigung-der-EU_Wo-Orban-recht-hat-hat-er-recht?from=suche.intern.portal
(Klubrádió/Szelestey Lajos) '
Jól mondtad Péter: ' Adjunk hálát minden nap, ha lehet kérni.' - nekünk még van miért :)
A mélyben néma hallgató világok
2016.08.05 19:34:44
@tamas11: 'azaz még többen jöhetnének a rokonságból a már befogadott menedékkérők után.'
akiket ugye már befogadtak, azonosítottak ...
akiknek aztán a rokonait is minden további nélkül már lehet azonosítani, így egy befogadott menekült hozhatja legálisan a népes családját, ez évek alatt a 10-es szorzót meghaladhatja.
Aztán természetesen a befogadott rokon további rokonai, közeli hozzátartozói legálisan, anélkül hogy valóban menedékkérőknek lehetne minősíteni őket, jöhetnek.
Jöhetnek aztán a férjek, feleségek, további gyerekek, elvégre milyen embertelen lenne elszakítani a családokat.
Akiknek természetesen további közvetlen rokonaik élnek, egyelőre még nem Németországban.
Unionista segít neked az elemi matekban is :)
A terrorista meg amúgy sem akarja azonosíttatni magát, legálisan behozott rokonokra sincs szüksége, gondolom, neki más életcéljai lehetnek. vannak.
A liberális Nobel-díjas írónk nem a terroristákra gondolt, amikor az 'öngyilkos liberalizmus és az ő ostoba demokráciáját' írta le.
akiket ugye már befogadtak, azonosítottak ...
akiknek aztán a rokonait is minden további nélkül már lehet azonosítani, így egy befogadott menekült hozhatja legálisan a népes családját, ez évek alatt a 10-es szorzót meghaladhatja.
Aztán természetesen a befogadott rokon további rokonai, közeli hozzátartozói legálisan, anélkül hogy valóban menedékkérőknek lehetne minősíteni őket, jöhetnek.
Jöhetnek aztán a férjek, feleségek, további gyerekek, elvégre milyen embertelen lenne elszakítani a családokat.
Akiknek természetesen további közvetlen rokonaik élnek, egyelőre még nem Németországban.
Unionista segít neked az elemi matekban is :)
A terrorista meg amúgy sem akarja azonosíttatni magát, legálisan behozott rokonokra sincs szüksége, gondolom, neki más életcéljai lehetnek. vannak.
A liberális Nobel-díjas írónk nem a terroristákra gondolt, amikor az 'öngyilkos liberalizmus és az ő ostoba demokráciáját' írta le.
1000 leütés
Egymás nélkül csak szenvedés: a szabad piac, a liberális demokrácia és az erkölcsi rend egyensúlyáról
2016.07.29 14:59:45
Az n-edik könyvet olvasom éppen, amelyik súlyos válságban látja a kapitalizmust, és meg akarja váltani az emberiséget a szenvedésektől valamilyen magasröptű cél vagy ideológia nevében. Politikai oldalon pedig olyan emberek is beállnak a nyugati társadalmi rendszer bírálatába, akik maguk odahaza csak…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.07.29 23:21:39
@gellért mária: persze hogy nem. Az autoriter Orbán volt. Meg a Putyin. Meg a Trump.
Te olvasod is a posztot?
'konkrétan a címben jelzett hármasság felbomlásának, amely egyedül képes biztosítani a kapitalizmus hatékonyságát és humánus voltát.'
Merthogy a 20. század nagyobb részéig még törekedett az áhított 'egyensúlyra' ez a sosem létezett idealista szabadversenyes humanista kapitalizmus.
Olyan emberarcú lehetett tán, egészen olyan, mint a Doubcseké.
Amit oly rendületlenül kíván vissza kedves poszterünk a maga bájos naivitásával.
És most hagyjuk, hogy volt-e valaha is ez a szentháromságos kapitalizmus, ami valamiért, vagy csak úgy magától,- szerzőnk ezzel nem bíbelődne megválaszolni, miért is? - ami aztán csak úgy eltolódást szenved autoriter korporatív meg erkölcsi rendi intuíciók alapján.
Vagy valami ilyesmi.
De szólj, ha te érted.
Pedig milyen biztató volt:
'A klasszikus kapitalizmusnak ez a "szentháromsága" nem véletlenül alakult ki ebben a formában. Közösen veszik az elejét egymás belső integritásvesztésének és aránytévesztésének. Ezek egyensúlya híján -- ami tán sosem létezett, de az erre való törekvés a 20. század nagyobb részében még igen '
A nemvéletlenül kialakult tánsosemvolt.
Te olvasod is a posztot?
'konkrétan a címben jelzett hármasság felbomlásának, amely egyedül képes biztosítani a kapitalizmus hatékonyságát és humánus voltát.'
Merthogy a 20. század nagyobb részéig még törekedett az áhított 'egyensúlyra' ez a sosem létezett idealista szabadversenyes humanista kapitalizmus.
Olyan emberarcú lehetett tán, egészen olyan, mint a Doubcseké.
Amit oly rendületlenül kíván vissza kedves poszterünk a maga bájos naivitásával.
És most hagyjuk, hogy volt-e valaha is ez a szentháromságos kapitalizmus, ami valamiért, vagy csak úgy magától,- szerzőnk ezzel nem bíbelődne megválaszolni, miért is? - ami aztán csak úgy eltolódást szenved autoriter korporatív meg erkölcsi rendi intuíciók alapján.
Vagy valami ilyesmi.
De szólj, ha te érted.
Pedig milyen biztató volt:
'A klasszikus kapitalizmusnak ez a "szentháromsága" nem véletlenül alakult ki ebben a formában. Közösen veszik az elejét egymás belső integritásvesztésének és aránytévesztésének. Ezek egyensúlya híján -- ami tán sosem létezett, de az erre való törekvés a 20. század nagyobb részében még igen '
A nemvéletlenül kialakult tánsosemvolt.
A mélyben néma hallgató világok
2016.07.30 09:45:53
@zenonküp: Mondjad, bár egyetértek veled:' Ez, mint lathato, teljesseggel erdektelen)' ;-
Mint minden kérdés -- és következésképp minden válasz -- ebben a témában, úgy a fenti is pontatlan. Európa egy többrétegű, komplex válságban van, amelynek a legnépszerűbb eleme az iszlamista terror -- de ez sem véletlenül a legnépszerűbb. Erre lett ugyanis optimalizálva a komplex válság domináns --…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.07.27 16:55:13
@HaFr: No de hova tűnt az eredeti konteódból az Aszad-Orbán féltengely?
A német titokzatos szolgák hallgatólagos támogatása, ( merthogy pikkelnek a Merkelre, ha jól emlékszem remek eszmefuttatásodra anno) mint a nélkülözhetetlen axiális tengely e hatalmi játszmákban?
Azt, hogy Putyin (nyilván akkor ő csak Orbán kuvasza lehet) miért lenne ellensége Európának, amikor a kereskedelmének igen jelentős részét velük bonyolítja?
ÉS miért akarná Orbán megvédeni Európa határait, ha egyszer maga is főszereplője a migráció keltésének?
Bámulatosan tudsz maszatolni:
'Hogy világos legyen az álláspontom mögöttes indoka: számomra az (oroszok, esetleg mások által manipulált) terrorizmushoz fogható probléma maga a bevándorlás is,'
- írod, és a 'világos álláspontodból' semmi nem tűnik elő: tényleg, mifene generálhatta végül is ezt az egészet???
Orbánt szőrmentén vállon veregeted:
'legújabban a demokrácia-export korlátosságát hangoztatva szisztematikus és igazolható álláspontot foglal el a káoszban. '
ami ugye megint csak erős 'csúsztatás', Orbán NEM a 'demokráciaexport' fedőnevű (amerikai) projekt korlátosságát, hanem, annak demokrata számára való elfogadhatatlanságáról beszélt, ami az erőszakos migrációs nyomásnak kitett országok számára méreg.
Vagy ahogy utalt rá: akinek az gyógyszer, AZ vegye be, nekünk méreg.
Tényleg azt gondolod, azért mérgezné Európát, Magyarországot a migráció generálásával, hogy aztán az az ellen való védekezés popppulizmusával betonozza be hatalmát???
A német titokzatos szolgák hallgatólagos támogatása, ( merthogy pikkelnek a Merkelre, ha jól emlékszem remek eszmefuttatásodra anno) mint a nélkülözhetetlen axiális tengely e hatalmi játszmákban?
Azt, hogy Putyin (nyilván akkor ő csak Orbán kuvasza lehet) miért lenne ellensége Európának, amikor a kereskedelmének igen jelentős részét velük bonyolítja?
ÉS miért akarná Orbán megvédeni Európa határait, ha egyszer maga is főszereplője a migráció keltésének?
Bámulatosan tudsz maszatolni:
'Hogy világos legyen az álláspontom mögöttes indoka: számomra az (oroszok, esetleg mások által manipulált) terrorizmushoz fogható probléma maga a bevándorlás is,'
- írod, és a 'világos álláspontodból' semmi nem tűnik elő: tényleg, mifene generálhatta végül is ezt az egészet???
Orbánt szőrmentén vállon veregeted:
'legújabban a demokrácia-export korlátosságát hangoztatva szisztematikus és igazolható álláspontot foglal el a káoszban. '
ami ugye megint csak erős 'csúsztatás', Orbán NEM a 'demokráciaexport' fedőnevű (amerikai) projekt korlátosságát, hanem, annak demokrata számára való elfogadhatatlanságáról beszélt, ami az erőszakos migrációs nyomásnak kitett országok számára méreg.
Vagy ahogy utalt rá: akinek az gyógyszer, AZ vegye be, nekünk méreg.
Tényleg azt gondolod, azért mérgezné Európát, Magyarországot a migráció generálásával, hogy aztán az az ellen való védekezés popppulizmusával betonozza be hatalmát???
A mélyben néma hallgató világok
2016.07.28 08:06:03
@Könnyen elkaptuk, uram!: Miféle 'barátságról' beszélsz?
A törökökkel évek óta épp az Eu barátkozik, több-kevesebb intenzitással az Eu tagsági feltételekről tárgyalgatnak, vízumot igérnek, Merkel személyesen üzletelt Erdogannal hogy csökkentse a migrációt - hogy a német gazdaságnak hasznos 'emberanyagot' könnyebben ki lehessen válogatni, mint egy modern kori rabszolgapiacon.
Ha mond neked valamit: a Nato második legnagyobb létszámú hadserege a törököké.
Az Eu széthúzása épp az Usa érdeke, a TTIP projekt sikere érdekében. IS.
Jóbarátok miniszterelnökeit, kancellárjait nem szokták barátságból lehallgatni.
Csak szerzőnk végtelen naiv(?) virtuális világában létezik a szabad, tisztességes, egyenlő feltételek közt megejtett globális versenykapitalizmus.
Amihez a gonosz Putyin nem tud csatlakozni, ezért intézte el ( Orbánnal-Aszaddal-német titkosszolgálattal összefogva) a világméretű migrációt.
Orbán meg azért csatlakozott hozzájuk, azért támogatja az illegális migrációt hogy bebetonozza hazai hatalmát. Például egy szigorú(bb) határvédelemmel.
Ja.
Szerzőnknek szerencsére világos a mögöttes szándéka :
'de igazság szerint ebben egyelőre nem lehetünk biztosak -- mint ahogy abban sem, hogy mennyiben és meddig tekinthető Putyin pincsijének, '
Lehet ez is, lehet az is, ahogy legjobb kommentelőnk szokta volt írni.
A törökökkel évek óta épp az Eu barátkozik, több-kevesebb intenzitással az Eu tagsági feltételekről tárgyalgatnak, vízumot igérnek, Merkel személyesen üzletelt Erdogannal hogy csökkentse a migrációt - hogy a német gazdaságnak hasznos 'emberanyagot' könnyebben ki lehessen válogatni, mint egy modern kori rabszolgapiacon.
Ha mond neked valamit: a Nato második legnagyobb létszámú hadserege a törököké.
Az Eu széthúzása épp az Usa érdeke, a TTIP projekt sikere érdekében. IS.
Jóbarátok miniszterelnökeit, kancellárjait nem szokták barátságból lehallgatni.
Csak szerzőnk végtelen naiv(?) virtuális világában létezik a szabad, tisztességes, egyenlő feltételek közt megejtett globális versenykapitalizmus.
Amihez a gonosz Putyin nem tud csatlakozni, ezért intézte el ( Orbánnal-Aszaddal-német titkosszolgálattal összefogva) a világméretű migrációt.
Orbán meg azért csatlakozott hozzájuk, azért támogatja az illegális migrációt hogy bebetonozza hazai hatalmát. Például egy szigorú(bb) határvédelemmel.
Ja.
Szerzőnknek szerencsére világos a mögöttes szándéka :
'de igazság szerint ebben egyelőre nem lehetünk biztosak -- mint ahogy abban sem, hogy mennyiben és meddig tekinthető Putyin pincsijének, '
Lehet ez is, lehet az is, ahogy legjobb kommentelőnk szokta volt írni.
A mélyben néma hallgató világok
2016.07.28 08:26:20
@Könnyen elkaptuk, uram!:
nem vagyok Gazda A. rajongója, de most szerintem remekelt:
'Néhány dolog mégis biztosnak sejlik.
Az egyik, hogy aki bemegy ebbe az utcába – nem bízva más, békésebb, szelídebb eszközökben –, az egy idő után nem lesz képes visszafordulni onnan. Ez azon túlmenően, hogy a demagógia és a populizmus utcája – ahol az ellenfél is iparkodik újabb és újabb híveket gyűjteni –, nem kívánt bónuszként az amúgy is feszült és ideges globálpolitikai hangulatot is tovább mérgezi.
Ami azért baj, mert egyre nyilvánvalóbb, hogy az ellenség – akire mindenkinek szüksége van – korántsem Moszkvában szövöget álnok terveket és eltéphetetlen hálókat. Az ellenség nem ott és nem a kapuk előtt van. A kapukon belül jár. A civilizációk összecsapása – mint huntingtoni közhely – nem szólhat amerikaiakról és oroszokról. Nyugatról és Keletről sem úgy, hogy utóbbi alatt a posztkommunista Keletet kellene érteni. Társadalmi berendezkedések közötti különbségek ide, vezetési technikák szerinti eltérések oda, demokratikus minimumok menti differenciák amoda, a Los Angeles–Lisszabon–Vlagyivosztok tengelyen nincsenek mérhetetlen súlyú és – elnézést a kifejezésért – antagonisztikus ellentétek.
A terror nem vörös és nem is fehér a 21. században.
Ha úgy teszünk, mintha az ilyen ellentétek határoznák meg a jelenünket és főleg a jövőnket, akkor két eset lehetséges. Vagy hazudunk, vagy kreáljuk ezeket. Vagy butaságból, vagy érdekből. És amennyiben a kreálgatásban végül eredményesek leszünk, magunkra vessünk.”'
Vagy ahogy Allen Ginsberg (álcázott brezsnyevpincsi) írta anno:
Amerika te nem akarsz háborút, csak az a gonosz orosz akar.
Az orosz, az orosz meg a kínai.
Meg az orosz.
nem vagyok Gazda A. rajongója, de most szerintem remekelt:
'Néhány dolog mégis biztosnak sejlik.
Az egyik, hogy aki bemegy ebbe az utcába – nem bízva más, békésebb, szelídebb eszközökben –, az egy idő után nem lesz képes visszafordulni onnan. Ez azon túlmenően, hogy a demagógia és a populizmus utcája – ahol az ellenfél is iparkodik újabb és újabb híveket gyűjteni –, nem kívánt bónuszként az amúgy is feszült és ideges globálpolitikai hangulatot is tovább mérgezi.
Ami azért baj, mert egyre nyilvánvalóbb, hogy az ellenség – akire mindenkinek szüksége van – korántsem Moszkvában szövöget álnok terveket és eltéphetetlen hálókat. Az ellenség nem ott és nem a kapuk előtt van. A kapukon belül jár. A civilizációk összecsapása – mint huntingtoni közhely – nem szólhat amerikaiakról és oroszokról. Nyugatról és Keletről sem úgy, hogy utóbbi alatt a posztkommunista Keletet kellene érteni. Társadalmi berendezkedések közötti különbségek ide, vezetési technikák szerinti eltérések oda, demokratikus minimumok menti differenciák amoda, a Los Angeles–Lisszabon–Vlagyivosztok tengelyen nincsenek mérhetetlen súlyú és – elnézést a kifejezésért – antagonisztikus ellentétek.
A terror nem vörös és nem is fehér a 21. században.
Ha úgy teszünk, mintha az ilyen ellentétek határoznák meg a jelenünket és főleg a jövőnket, akkor két eset lehetséges. Vagy hazudunk, vagy kreáljuk ezeket. Vagy butaságból, vagy érdekből. És amennyiben a kreálgatásban végül eredményesek leszünk, magunkra vessünk.”'
Vagy ahogy Allen Ginsberg (álcázott brezsnyevpincsi) írta anno:
Amerika te nem akarsz háborút, csak az a gonosz orosz akar.
Az orosz, az orosz meg a kínai.
Meg az orosz.
Egy ideális világban minden ember a saját maga felfogta szabadsága teljességét meg tudja élni -- de ilyen világ nem intézményesíthető, mert a szabadságok összeütközése a bővülésükkel párhuzamosan egyre gyakoribb. Ettől kezdve megjelennek a közjó (szintén ütköző) koncepciói, és velük a politikai…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.07.03 12:59:26
1000 leütés
A magyar ellenzék: hisztérikusok, sarlatánok és erkölcstelenek keringője
2016.06.29 19:38:47
"Aki ezentúl a „Liget-projekt” védelmezőjévé vagy mentegetőjévé szegődik, az a szélsőjobboldali hatalomnak és újnyilas zsoldosainak is a szövetségese. Nem fogunk többé méltányolni egyrészt-másrészt érveket. Urbanisták, ökológusok, mázolók, művészettörténészek, közhivatalnokok, építészek, kertészek,…..
A mélyben néma hallgató világok
2016.07.02 12:54:34
@Diorella Queen: 'A kormánynak igen érdekes a hozzáállása az idős és beteg dolgokhoz.'
Jól látod, de nem azért!
A Zállam végre lépéseket tesz, hogy ne lehessen a megunt, beteg nyuggerszülőket a zállam nyakára sózni, tartsa ő életben és temesse el őket mások által befizetendő adóból természetesen, miután az öregek addigi felhalmozásait, vagyonkáit már magukhoz vették a liberális utódaik.
'Költségek, kockázatok társadalmasítása, nyereség, haszon privatizálása!'
Jól látod, de nem azért!
A Zállam végre lépéseket tesz, hogy ne lehessen a megunt, beteg nyuggerszülőket a zállam nyakára sózni, tartsa ő életben és temesse el őket mások által befizetendő adóból természetesen, miután az öregek addigi felhalmozásait, vagyonkáit már magukhoz vették a liberális utódaik.
'Költségek, kockázatok társadalmasítása, nyereség, haszon privatizálása!'
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Hol itt a 'Többes számú alany"?
Hobbi-nyelvtannáciként képzeld oda azt a hiányolt két betűt még, oszt szaladj neki még egyszer.
Menni fog.
Talán ...
Ha nem, hát nem.