Adatok
zenevadasz
25 bejegyzést írt és 56 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Három, az experimentális zenei térben nem ismeretlen ember a maguk alkotói dimenzióit egyesíti a 2024 őszén alakult HINOGAR formációban. Tria Est Unum címmel, egy EP-nek tekinthető kiadvánnyal debütáltak a 2024.11.30.-án tartott Under Szubcult online zenei eseményen - és az éterben.
A…..
Legalább 35 éves zenei múlt, folyamatos zenei kísérletezés több kiváló formációban (Plasma Pool, Funeral Pyre), a világ lelki állapotfelmérése, egy mélyebb, belső látás hívta életre az első teljes Aras Focum albumnak tekinthető I S O S T A S Y S címre keresztelt sorozatot.Azért nevezem sorozatnak,…..
Megtartó Erő néven megszületett az Ős-óceánból a Hideg Roncs új nagylemeze.
Talán nem túlzok, ha Magyarország egyik első industrial - noise - ambient - experimentális formációjaként említem őket: 1986-ban kezdték, a többség által használt hangszerek mellett a széles zenei látókör, egy "családi…..
De|Sacril|AGE - a név magáért beszél, a világ jelentős részén zajló deszakralizációs folyamatok ihlették - s valamikor 2021. nyarának végén ért meg a pusztulásra ez a verzió. Mellesleg a "járványgörbe-laposítás" után érkezett az alábbi kísérletezős industrial-noise EP-féleség (igen, Cecília is…..
Valamikor 2021. nyarán, amikor a fél világ kicsit felengedett az akkori rettegéséből, néhány városi séta és spontán hangfelvétel alapján - illetve egy Under Szubkult-meghívás keretében - érkezett egy újabb ötlet és koncepció, továbbra is egyszemélyes vonalon, nem mondom, hogy hatások nélkül, mert…..
Mai sztárunk egy igazi Janus arcú színész: miközben több igazi jó filmben alakított fontos szerepeket nem is rosszul, mellette van egy iszonyat gáz ZS vonalas színészi vonala is. Pedig Lance karakteres arcú egyed, kicsit hasonlít Antal Imrére Nyomasek Bobós viccek és kopott zakó…..
Zenevadászat - jāgarin
Lábjegyzet Desmond Child panaszára + általános zenei jegyzet
2024.01.23 19:34:31
A napokban ezt olvastam a Rozsdagyáron, egy rock / metal és társműfajok terén máig minőségi, naprakész, többszerzős blogon a hírek közt (köszönet, hogy valaki ír még a fb-on kívül, magam is szeretek kívül lenni), erre elkezdtem írni egy hozzászólást; ha megszalad az írhatnék- és véleményáradatom, az…..
zenevadasz
2024.01.27 14:16:59
@Indián Joe: Mivel ez egy szubjektív blog és vélemény-nyilvánítás, ezért sosem lesz objektív. :-) Egyáltalán lehet objektíven hozzáállni a zenéhez? Persze, a kiadók / istállók ezt teszik sokszor, a bevétel végett, de nem mi.
A 90-es évek szerintem pont egy letisztulás és sok új hatás, őszintébb zenék szülő-időszaka volt, bár a 80-as évek is roppant fontosak voltak, csak szerintem pont akkor k...ították el a zenék egy részét sokan, és még egy Celtic Frost-ból is hajmetált próbáltak csinálni a kiadók. A többi műfaj köszönte szépen, virágzott akkor is :)
Szerencsére a reneszánsz, barokk, 19-20. századi stb. nyugati és a máig élő és fejlődő keleti klasszikus zene, vagy a népzene sosem megy ki a divatból, pedig nincs előtérben (kivétel a Bartók rádió, néha a Tilos és a Civil is hoz ilyesmit), de mégis nagy az érdeklődés. Mert nem divatból zenéltek, mellesleg a klasszikus zenéhez ugye mély tudás is kell.
Kb. '86 után egy olyan kor, jött, amikor végre már nem csak a 20 éve hype-olt x/y sztár lehetett meghatározó, akiket a giga-producerek tettek naggyá, és a tv/rádió/lemezbolt volt max. a hozzájutási lehetőség, meg itthon a fémkalapács-újság (a “nótaújság”), és az ex-külügyminiszterünk fia, Jeszi a tv-ben.
A punk, dark, industrial résznél ki van fejtve, miért tartom Desmondunk véleményét baromságnak. Attól, hogy valaki nem virgázik, nem lesz rossz hangszeres zenész, főleg, hogy élőben néha mit műveltek. Megemlítettem Jerry Cantrellt is, hát a legjobb gitárosok közt van, csak hallgasd meg a mai lemezeit.
Ha csak a rock/metal/vagy relatíve ismertebb szakaszt nézzük, a '90-es években ért be a death/black/doom metal is az elődök (Bathory, Tormentor, Celtic Frost stb.) után olyan jóságokkal, mint a Paradise Lost, Fear Factory, Tiamat, Cannibal Corpse, Obituary, Morbid Angel, Entombed, Darkthrone, Dismember, Carcass, Hypocrisy, Meshuggah, Type O' Negative, Dan Swanö dolgai, stb., de a Slayer se szűnt meg, aztán az angol indusztriális-gitáros vonalról a Godflesh, Fudge Tunnel, korai Pitch Shifter és a “határvidékről” a Prong, Ministry is olyat hozott, ami addig nem volt, jött a noise rock/punk, shoegaze stb. alapú grunge és a Stabbing Westward, reneszánsza lett a hardcore-nak, a dark, etherial vonalon a Fields of the Nephilim, Dead Can Dance is akkor írt még rengeteg jó zenét , még ha legtöbben a '80-as évekbeli világukat is szeretik, aztán a zömmel angol - bizonyos szinten majdnem mainstream - elektronikus vonalnak is ez volt a csúcskorszaka (Orbital, Underworld, Chrystal Method, Prodigy, FSOL, Aphex Twin, Autechre, Uncle, The Orb), ahogy az EBM-ből induló formációknak is, ambientnek, industrialnak szintén (Biosphere, Vidna Obmana, OYC, Coil-csúcskorszak), de sok minőségibb világzene (pl. Hedningarna, Garmarna, Ghymes, Suns of Arqa) és dub is akkor ért be még jobban - bár a dub a reggae-vel már ment 30 éve, vagy jóval régebben, aztán jött a Cypress Hill, Biohazard, Therapy?, majd egy újabb generációs, profi elektronikus vonal, és még sorolhatnánk a neveket. (Nyilván ott is vannak producerek, csak nem mindent a gigabevételekért csinálnak, és nem viselkednek később irigykedő - nyafogó “félistenként” - meg sokan inkább saját maguk producerei lettek. Amúgy nemrég jelent meg Rick Rubin könyve a "kreativitásról", nem lehet rossz.)
Nem tudom amúgy, melyik szeretett “muzsikád” lett marginalizálttá téve, szerintem ment mindig minden, legfeljebb az 1980-90-es évekbeli mainstreamben működő fiú/lánybandák és nyálas rock húzott le sokmindent, ahol a kinézet és a popsirázás számított, de ha a rock/metál verziót szereted elsődlegesen, az mindig is egy stabil ágazat volt és fix bevétel a kiadóknak, de egy újabb generáció nagyon mást hiányolt már, nem csak Kiss, Aerosmith, Edda, Ossziánt - végre. Más kérdés, hogy 1997 után elindult a retrózás, és ismét jött a dallamos hardrock, korai heavymetal-utánzatok garmadája, velük a giccs is is visszatért, persze ott is volt néhány jó formáció.
Meg sokáig túl is volt pózolva az egész. De a kitérőm - terjengősségem erről is szólt, hiszen ez a bejegyzés zenevesézés, ami régóta tervben volt.
Mellesleg direkt is lett hosszú, mivel nem naponta publikálok, és manapság egyre kevesebben olvasnak, így kíváncsiság is egyben a 2006 óta tartó blogolásom pár éves ritkulása után.
Utánanéztem, sokan képesek 1 soros beszólós kommenteket írni / olvasni órákig, néhányan még oda is írják, hogy csak 2 percet hallgattak az 1 órás videóból, nemrég pár portálon és nézettebb videó alatt text fájlba vagy seo szoftverbe bedobva megnéztem, mekkora a hozzászólás-karakterszám, hát lestem rendesen, némelyik összmennyisége egy fél Dosztojevszkij vagy Jung könyvet is kitett, és a fele csak hergelés. De ők nem írnak se blogot, se semmit, a tudományos / történelmi / ökológiai téma valahol kilóg persze, ott előfordulnak jó / értelmes gondolatmenetek is.
A 90-es évek szerintem pont egy letisztulás és sok új hatás, őszintébb zenék szülő-időszaka volt, bár a 80-as évek is roppant fontosak voltak, csak szerintem pont akkor k...ították el a zenék egy részét sokan, és még egy Celtic Frost-ból is hajmetált próbáltak csinálni a kiadók. A többi műfaj köszönte szépen, virágzott akkor is :)
Szerencsére a reneszánsz, barokk, 19-20. századi stb. nyugati és a máig élő és fejlődő keleti klasszikus zene, vagy a népzene sosem megy ki a divatból, pedig nincs előtérben (kivétel a Bartók rádió, néha a Tilos és a Civil is hoz ilyesmit), de mégis nagy az érdeklődés. Mert nem divatból zenéltek, mellesleg a klasszikus zenéhez ugye mély tudás is kell.
Kb. '86 után egy olyan kor, jött, amikor végre már nem csak a 20 éve hype-olt x/y sztár lehetett meghatározó, akiket a giga-producerek tettek naggyá, és a tv/rádió/lemezbolt volt max. a hozzájutási lehetőség, meg itthon a fémkalapács-újság (a “nótaújság”), és az ex-külügyminiszterünk fia, Jeszi a tv-ben.
A punk, dark, industrial résznél ki van fejtve, miért tartom Desmondunk véleményét baromságnak. Attól, hogy valaki nem virgázik, nem lesz rossz hangszeres zenész, főleg, hogy élőben néha mit műveltek. Megemlítettem Jerry Cantrellt is, hát a legjobb gitárosok közt van, csak hallgasd meg a mai lemezeit.
Ha csak a rock/metal/vagy relatíve ismertebb szakaszt nézzük, a '90-es években ért be a death/black/doom metal is az elődök (Bathory, Tormentor, Celtic Frost stb.) után olyan jóságokkal, mint a Paradise Lost, Fear Factory, Tiamat, Cannibal Corpse, Obituary, Morbid Angel, Entombed, Darkthrone, Dismember, Carcass, Hypocrisy, Meshuggah, Type O' Negative, Dan Swanö dolgai, stb., de a Slayer se szűnt meg, aztán az angol indusztriális-gitáros vonalról a Godflesh, Fudge Tunnel, korai Pitch Shifter és a “határvidékről” a Prong, Ministry is olyat hozott, ami addig nem volt, jött a noise rock/punk, shoegaze stb. alapú grunge és a Stabbing Westward, reneszánsza lett a hardcore-nak, a dark, etherial vonalon a Fields of the Nephilim, Dead Can Dance is akkor írt még rengeteg jó zenét , még ha legtöbben a '80-as évekbeli világukat is szeretik, aztán a zömmel angol - bizonyos szinten majdnem mainstream - elektronikus vonalnak is ez volt a csúcskorszaka (Orbital, Underworld, Chrystal Method, Prodigy, FSOL, Aphex Twin, Autechre, Uncle, The Orb), ahogy az EBM-ből induló formációknak is, ambientnek, industrialnak szintén (Biosphere, Vidna Obmana, OYC, Coil-csúcskorszak), de sok minőségibb világzene (pl. Hedningarna, Garmarna, Ghymes, Suns of Arqa) és dub is akkor ért be még jobban - bár a dub a reggae-vel már ment 30 éve, vagy jóval régebben, aztán jött a Cypress Hill, Biohazard, Therapy?, majd egy újabb generációs, profi elektronikus vonal, és még sorolhatnánk a neveket. (Nyilván ott is vannak producerek, csak nem mindent a gigabevételekért csinálnak, és nem viselkednek később irigykedő - nyafogó “félistenként” - meg sokan inkább saját maguk producerei lettek. Amúgy nemrég jelent meg Rick Rubin könyve a "kreativitásról", nem lehet rossz.)
Nem tudom amúgy, melyik szeretett “muzsikád” lett marginalizálttá téve, szerintem ment mindig minden, legfeljebb az 1980-90-es évekbeli mainstreamben működő fiú/lánybandák és nyálas rock húzott le sokmindent, ahol a kinézet és a popsirázás számított, de ha a rock/metál verziót szereted elsődlegesen, az mindig is egy stabil ágazat volt és fix bevétel a kiadóknak, de egy újabb generáció nagyon mást hiányolt már, nem csak Kiss, Aerosmith, Edda, Ossziánt - végre. Más kérdés, hogy 1997 után elindult a retrózás, és ismét jött a dallamos hardrock, korai heavymetal-utánzatok garmadája, velük a giccs is is visszatért, persze ott is volt néhány jó formáció.
Meg sokáig túl is volt pózolva az egész. De a kitérőm - terjengősségem erről is szólt, hiszen ez a bejegyzés zenevesézés, ami régóta tervben volt.
Mellesleg direkt is lett hosszú, mivel nem naponta publikálok, és manapság egyre kevesebben olvasnak, így kíváncsiság is egyben a 2006 óta tartó blogolásom pár éves ritkulása után.
Utánanéztem, sokan képesek 1 soros beszólós kommenteket írni / olvasni órákig, néhányan még oda is írják, hogy csak 2 percet hallgattak az 1 órás videóból, nemrég pár portálon és nézettebb videó alatt text fájlba vagy seo szoftverbe bedobva megnéztem, mekkora a hozzászólás-karakterszám, hát lestem rendesen, némelyik összmennyisége egy fél Dosztojevszkij vagy Jung könyvet is kitett, és a fele csak hergelés. De ők nem írnak se blogot, se semmit, a tudományos / történelmi / ökológiai téma valahol kilóg persze, ott előfordulnak jó / értelmes gondolatmenetek is.
zenevadasz
2024.01.27 15:55:21
@Indián Joe: meglepődsz (szerintem már meséltem), de bizony bőven még vannak rádióhallgatók, ex-melóhelyen tapasztaltam leginkább, és hazai téren nem a minőségit hallgatják, hanem a rágógumit, de zömmel szidják a felhozatalt, ami 25-30 szám / nap, és 1 hónapig ez megy. Azt nem hallgatták, ahol tényleg változatos / mélyebb a zenei világ (Bartók, egyes Tilos, Civil adások, vagy a régi Petőfi pl., ahol tényleg minden volt, teljes lemezeket adtak le sokáig, de azt is elrontották), zömmel pont a korosztályunk a határ, sokaknak azért kell a rádió, hogy "csak szóljon valami", nyilván mi nem ezt tesszük, mert van érdeklődésünk, tökmindegy, hogy zeneboltból vagy online feliratkozásból, blogokból jön az infó és ízelítő.
Bizony, teljesen jól mondod, hogy a korábbi időkben sokkal limitáltabb volt a hozzáférés a zenékhez, és egymásnak mutogattuk őket, cseréltünk, de a koncertek is így terjedtek, ezt nem is diszkrét bájnak mondanám, hanem inkább valamiféle "őszinte lángnak", mert tényleg érdekelt, főleg, hogy sokszor hónapokat vártunk még egy akár cd-n megrendelt zenére is, és koncertekből sem volt olyan dömping, mint ma.
Pontosan, nekem is vagy agyonmásolt kazettákon jöttek a zenék, akár levelezéssel (Budaörstől Nyíregyházáig), de néha másképp is, de zömmel barátoktól, ismerősöktől, Te is sokmindent mutattál, még ha más irányba is mentem úgy 1995 után, de a régi kedvencek érdekeltek mindig, meg képes vagyok máig objektíven zenét hallgatni - na jó, nem teleobjektívvel vagy makróval, úgy legfeljebb ambientet vagy deep technot, perzsa radifot, közép-szibériai zenéket, stb., erről is lesz érintőleges bejegyzés :-)
Az tény, hogy valóban sokkal nagyobb öröm volt egy-egy jó album beszerzése, de már egy demóé is.
Valódi sajtó alig volt, pár fanzine tett le sok igazán értékes ismertetőt, Második Látás, Straight Edge, Tajtékos Lapok, Stiff and Cold, stb....
Korai időkben (korai... alig telt el 30 év, ami az egyetemes zenetörténetben semmi), nagyon vegyes volt minden, mert a kisebb közösségek azért hírét adták az újdonságoknak, legyen az dark/goth, punk, alter, progrock, psychedelia, metal, electro/techno, industrial, darkambient, light-ambient, kortárs és középkori klasszikus zene, vagy a post-industrialból leszármazó “neofolk”
Utóbbi ugyanolyan rossz kifejezés, mint ami pl. az indie-ből lett, ami értelemszerűen independentet jelentett anno, aztán ráhúzták pár alter / punk / dark / rock-metal / ethereal keverékre, pedig valahol a dEUS, Morphine, Lush stb. volt olyasmi, és még számtalan formáció, de ugyanilyen “sajtós” szó a post-rock, csak azért kapta meg ezt a jelzőt, mert más hatásokkal is játszottak rock hangszereléssel zenét, egyszerre megjelent bennük a melankolikusabb, befele fordulóbb, de egyben felszabadítóbb zenei világ is, ambienttől a psychedelikus és klasszikus zenei hatásokon át akár a zajosabb noise rock-ig, vagy hardcore-ig, a koncertjeik meg olyanok voltak sokszor, mint egy Boldog Karácsony.
Nagynehezen vissza is tértem a grunge-hoz, ami - szvsz. - nem volt kifejezett műfaj, igazán nem néztem mélyen utána az elnevezés eredetének, mert nem volt nálam elsődleges, manapság viszont nagyon megszerettem pár előadót és ős-hatást, de valami őszintébb hangot hallottam tőlük, egy nagyon nagy kedvencem mondjuk ott van abban a “kategóriában”, az Alice In Chains és a hozzájuk kapcsolódó oldalhajtások (Jerry Cantrell lemezei nagyon ajánlottak), és a mai napig aktívak. Talán a seattle-i időjárás, hangulat, sokak kilátástalansága és egy új világ nyomta rá a zenére ezt a hangulatot, és kiadták magukból, amit ki kellett.
Érdekes, a Pearl Jam-et sosem tudtam megszeretni, nekem olyan “nyafis Led Zeppelin”, a Soundgardent egy karizmatikus frontember vezette (nyugodjon békében Ő is), kiváló dinamikával, a Nirvana pedig egyértelműen erős punk, alter, noise, garage rock gyökerű formáció, sokáig én se hittem el, hogy tényleg nem akartak "sztárok" lenni, aztán a befutás után nehezebben emészthető albumokat alkottak, amikkel visszamentek a gyökerekhez, az ős-hc, noise stb. zenék technikusa/zenésze, Steve Albini keverte a lemezeik egy részét. Hatásaik közt volt az EARTH, ami máig egy csoda, egyben a Sunn O))) inspirálója is, vagy a Melvins, és szerintem erősen a Sonic Youth, de itt már ismétlem magam...
Más gyökere volt minden seattle-i zenekarnak, a Nirvana sikere nyomán nyilván fel akartak rakni a térképre másokat is, de igaz, hogy mindnél volt erő, egyéniség.
Amit sokan elfelejtenek a grunge-nak nevezett műfaj indulásánál, az 1984-ben indult Screaming Trees (Mark Lanegan kiváló énekessel az élen, Ő sincs már köztünk, elképesztő életműve volt rengeteg együttműködéssel.)
Valami “Jézusi egyszerűség” is volt ezekben a formációkban, természetes reakció a túlzottan teátrális dolgokra, visszatérés a “modern népzenéhez”.
Közben most extrémmetálban, egyebekben újra divat lett ilyen maszkos, kőkemény démonnak beöltözős zenélés, már van ilyen fesztivál is.... külsőségfeszt.
A grunge zenei témában jó hazai oldal: grungery.hu/
Bizony, teljesen jól mondod, hogy a korábbi időkben sokkal limitáltabb volt a hozzáférés a zenékhez, és egymásnak mutogattuk őket, cseréltünk, de a koncertek is így terjedtek, ezt nem is diszkrét bájnak mondanám, hanem inkább valamiféle "őszinte lángnak", mert tényleg érdekelt, főleg, hogy sokszor hónapokat vártunk még egy akár cd-n megrendelt zenére is, és koncertekből sem volt olyan dömping, mint ma.
Pontosan, nekem is vagy agyonmásolt kazettákon jöttek a zenék, akár levelezéssel (Budaörstől Nyíregyházáig), de néha másképp is, de zömmel barátoktól, ismerősöktől, Te is sokmindent mutattál, még ha más irányba is mentem úgy 1995 után, de a régi kedvencek érdekeltek mindig, meg képes vagyok máig objektíven zenét hallgatni - na jó, nem teleobjektívvel vagy makróval, úgy legfeljebb ambientet vagy deep technot, perzsa radifot, közép-szibériai zenéket, stb., erről is lesz érintőleges bejegyzés :-)
Az tény, hogy valóban sokkal nagyobb öröm volt egy-egy jó album beszerzése, de már egy demóé is.
Valódi sajtó alig volt, pár fanzine tett le sok igazán értékes ismertetőt, Második Látás, Straight Edge, Tajtékos Lapok, Stiff and Cold, stb....
Korai időkben (korai... alig telt el 30 év, ami az egyetemes zenetörténetben semmi), nagyon vegyes volt minden, mert a kisebb közösségek azért hírét adták az újdonságoknak, legyen az dark/goth, punk, alter, progrock, psychedelia, metal, electro/techno, industrial, darkambient, light-ambient, kortárs és középkori klasszikus zene, vagy a post-industrialból leszármazó “neofolk”
Utóbbi ugyanolyan rossz kifejezés, mint ami pl. az indie-ből lett, ami értelemszerűen independentet jelentett anno, aztán ráhúzták pár alter / punk / dark / rock-metal / ethereal keverékre, pedig valahol a dEUS, Morphine, Lush stb. volt olyasmi, és még számtalan formáció, de ugyanilyen “sajtós” szó a post-rock, csak azért kapta meg ezt a jelzőt, mert más hatásokkal is játszottak rock hangszereléssel zenét, egyszerre megjelent bennük a melankolikusabb, befele fordulóbb, de egyben felszabadítóbb zenei világ is, ambienttől a psychedelikus és klasszikus zenei hatásokon át akár a zajosabb noise rock-ig, vagy hardcore-ig, a koncertjeik meg olyanok voltak sokszor, mint egy Boldog Karácsony.
Nagynehezen vissza is tértem a grunge-hoz, ami - szvsz. - nem volt kifejezett műfaj, igazán nem néztem mélyen utána az elnevezés eredetének, mert nem volt nálam elsődleges, manapság viszont nagyon megszerettem pár előadót és ős-hatást, de valami őszintébb hangot hallottam tőlük, egy nagyon nagy kedvencem mondjuk ott van abban a “kategóriában”, az Alice In Chains és a hozzájuk kapcsolódó oldalhajtások (Jerry Cantrell lemezei nagyon ajánlottak), és a mai napig aktívak. Talán a seattle-i időjárás, hangulat, sokak kilátástalansága és egy új világ nyomta rá a zenére ezt a hangulatot, és kiadták magukból, amit ki kellett.
Érdekes, a Pearl Jam-et sosem tudtam megszeretni, nekem olyan “nyafis Led Zeppelin”, a Soundgardent egy karizmatikus frontember vezette (nyugodjon békében Ő is), kiváló dinamikával, a Nirvana pedig egyértelműen erős punk, alter, noise, garage rock gyökerű formáció, sokáig én se hittem el, hogy tényleg nem akartak "sztárok" lenni, aztán a befutás után nehezebben emészthető albumokat alkottak, amikkel visszamentek a gyökerekhez, az ős-hc, noise stb. zenék technikusa/zenésze, Steve Albini keverte a lemezeik egy részét. Hatásaik közt volt az EARTH, ami máig egy csoda, egyben a Sunn O))) inspirálója is, vagy a Melvins, és szerintem erősen a Sonic Youth, de itt már ismétlem magam...
Más gyökere volt minden seattle-i zenekarnak, a Nirvana sikere nyomán nyilván fel akartak rakni a térképre másokat is, de igaz, hogy mindnél volt erő, egyéniség.
Amit sokan elfelejtenek a grunge-nak nevezett műfaj indulásánál, az 1984-ben indult Screaming Trees (Mark Lanegan kiváló énekessel az élen, Ő sincs már köztünk, elképesztő életműve volt rengeteg együttműködéssel.)
Valami “Jézusi egyszerűség” is volt ezekben a formációkban, természetes reakció a túlzottan teátrális dolgokra, visszatérés a “modern népzenéhez”.
Közben most extrémmetálban, egyebekben újra divat lett ilyen maszkos, kőkemény démonnak beöltözős zenélés, már van ilyen fesztivál is.... külsőségfeszt.
A grunge zenei témában jó hazai oldal: grungery.hu/
Rozsdagyár
DESMOND CHILD - A '90-es években betört grunge bandák gitárosai nem is tudtak igazán zenélni
2024.01.18 16:47:38
A magyar-kubai származású, kettős magyar-amerikai állampolgárságú Desmond Child a '80-as évek hard rock / glam metal színterének egyik legfoglalkoztatottabb dalszerzője volt. Ha egy bandának tuti slágerre volt szüksége, akkor őt hívták, ő pedig atombiztos módon szállította a rádiós listák csúcsait…..
Vasárnap van, tavasz van (eme sorok még április 11.-én íródtak. ) Napok óta az jár a fejemben, meg kéne lesni miként bontják Budapest – tán mondhatjuk ezt - első számú underground szórakozóhelyének tavalyi évig otthont adó épületeit. Igen, a Dürer Kertről van szó, akik ígérik lesz folytatás máshol,…..
Minden megy tovább. Csináljuk, ahogy tudjuk, ti meg nézitek, ahogy tudjátok. Utóbbiért hálásak vagyunk. ..
RockStation
Negyed évszázados a legendás Dismember / Obituary / Napalm Death budapesti koncertje
2017.06.29 08:00:00
1992. június 29-én is, ahogy akkoriban körülbelül minden nap, még a csattogós lepkémmel koptattam hol a budapesti, hol a szabadszállási aszfaltfelületet. Így életkoromat tekintve, sajnos nem lehettem ott ezen a jeles eseményen. De hogy miről is van szó? A mai napon van a 25 éves évfordulója a…..
RockStation
Yawning Man - Long Walk Of Navajo (Heavy Psych Sounds Records, 2023)
2023.05.17 09:00:00
Vannak olyan legendák, akik köztünk élnek. Akik bármit is csinálnak azért csak felkapjuk rá a fejünket. Hajt minket a kíváncsiság, hogy ennyi év után még mit mutatnak nekünk. Ilyesmi zenekar a Yawning Man is, akik hamarosan új anyaggal jelentkeznek. Azonban mi már meghallgattuk a Long Walk Of The…..
zenevadasz
2023.08.10 18:15:47
@KoaX: Szevasz! Ahogy mondod, inkább hangulat, de a legmélyebb zenékben ez számít, nem "izzadják" a lemezeket, hanem ami jön, az jön.
Az ilyen előadókban azt szeretem, hogy nem a kompromisszum, megfelelés stb. viszi őket, hanem az, amit épp éreznek, kiadnak magukból. (Ezerféle műfajra gondolok, nem csak rock alapúakra.)
De ha találkozol velük személyesen, meggyőző lesz, ők nem pozőrök, na :-)
Ha itt járnak, vagy kimész valamelyik szomszédba a koncertjükre, nem nehéz velük beszélgetni, tényleg barátkozósak, és erőlködés nélkül. Ritka az ilyen, én identitásban inkább a 80-90-es évek (post)industrial vonalát tartom fő kedvencnek, azaz Coil, Zoviet-France, Muslimgauze, O Yuki Conjugate, Deutsch Nepal, Maeror Tri, Nocturnal Emissions, vagy a keleti hagyományos zenéket Szibériától Indiáig, deep technotól death metalon át az old school bm-ig, és az eredeti ambient vagy akár a hiphop/triphop több ágáig - de ugyanilyen fontos minden "Ásító-közeli" is, meg a kevésbé kategorizálható zenék eleve.
Amúgy ha tetszik ez a vonal, a Fatso Jetson is alap, a "dörmögő basszer" Mario Lallival az élen, legutóbb eme split (vagy nem is tudom, minek nevezzem) jött ki felőlük, de van a YM-al közös ep is: youtu.be/o8j2l28tS8g
Ezerszer tisztábbak, egyenesebbek, mint megannyi copy-paste zenekar.
Amiket ajánlottál, köszönöm, elolvasom (szoktam néha itt "járkálni"), és meghallgatom, remélem, lesz bennük érdekesség :-)
Magam is írok, bár mostanság visszafogottan, profil alapján megtalálod, Zenevadászat néven, kevesebb irománnyal, korábban 10 évig Blogisztán néven csináltam teljesen saját oldalt, Zenétől a Természetig, sámánságig.
Az ilyen előadókban azt szeretem, hogy nem a kompromisszum, megfelelés stb. viszi őket, hanem az, amit épp éreznek, kiadnak magukból. (Ezerféle műfajra gondolok, nem csak rock alapúakra.)
De ha találkozol velük személyesen, meggyőző lesz, ők nem pozőrök, na :-)
Ha itt járnak, vagy kimész valamelyik szomszédba a koncertjükre, nem nehéz velük beszélgetni, tényleg barátkozósak, és erőlködés nélkül. Ritka az ilyen, én identitásban inkább a 80-90-es évek (post)industrial vonalát tartom fő kedvencnek, azaz Coil, Zoviet-France, Muslimgauze, O Yuki Conjugate, Deutsch Nepal, Maeror Tri, Nocturnal Emissions, vagy a keleti hagyományos zenéket Szibériától Indiáig, deep technotól death metalon át az old school bm-ig, és az eredeti ambient vagy akár a hiphop/triphop több ágáig - de ugyanilyen fontos minden "Ásító-közeli" is, meg a kevésbé kategorizálható zenék eleve.
Amúgy ha tetszik ez a vonal, a Fatso Jetson is alap, a "dörmögő basszer" Mario Lallival az élen, legutóbb eme split (vagy nem is tudom, minek nevezzem) jött ki felőlük, de van a YM-al közös ep is: youtu.be/o8j2l28tS8g
Ezerszer tisztábbak, egyenesebbek, mint megannyi copy-paste zenekar.
Amiket ajánlottál, köszönöm, elolvasom (szoktam néha itt "járkálni"), és meghallgatom, remélem, lesz bennük érdekesség :-)
Magam is írok, bár mostanság visszafogottan, profil alapján megtalálod, Zenevadászat néven, kevesebb irománnyal, korábban 10 évig Blogisztán néven csináltam teljesen saját oldalt, Zenétől a Természetig, sámánságig.
A Sleaford Mods-szal közös dal már kijött korábban egy zseniális klipben is, meg a középkori járványhimnuszt feldolgozó Ringa Ringa című új dal is, ami a bónusz cd-n található, de most itt a teljes album is végre, ami az Orbital fénykorát idézi az előző két - szerintem gyengébb - albumuk…..
Négy év eltelt már az utolsó "érdemi" CBL album, a Derelicts óta, amivel ismét magasra tették a mércét (bár lehet, többeknek az már túl "populáris" irány volt, szerintem azonban - kivételesen - a könnyű befogadhatóság semmit sem von le az értékéből.)
Utána jelentkeztek még pár kiadvánnyal, többek…..
A norvég Darkthrone élő anakronizmus a mára már teljesen átalakult metalszíntéren: Fenriz és Nocturno Culto immár bő másfél évtizede ugyanis a félévszázados műfaj különböző korszakait idézi meg, szándékosan szembemenve mindazzal, ami kortárs vagy ami bármilyen módon is túlmutat a '80-as / '90-es…..
zenevadasz
2023.01.31 20:16:19
@Nevem senki.: egyetértünk :)
Kedvenc streaming-szolgáltatómnak hála, ismét egy kiváló albumba akadtam bele, mely tavaly december 30-án jelent meg a Naturmacht Productions gondozásában, a lemez szülőatyja pedig nem más, mint a finn multihangszeres Zannibal által 2021-ben megalakított egyszemélyes atmoszferikus black metal…..
A magyar black metal veterán csapata a 2016-os visszatérése óta háromévente hozza ki hátborzongatóan jó albumait. A mostani "Kehely" mintha egy sötét triumvirátust képezne az "Őskő" és "Bőrkoporsó" folytatásaként: bensőséges bepillantás névtelen istenek öngyilkos haláltusájába...
Először is had kezdjem azzal, hogy elnézést kérek. Ritkán csúszik meg ennyire kritika, de valahogy ez most nagyon a körülmények áldozata lett, viszont idén még mindenféleképpen írni akartam erről a lemezről, úgyhogy most itt a nagy alkalom. ..
zenevadasz
2022.12.28 05:04:21
Zenevadászat - jāgarin
Vágtázó Csodaszarvas 2022. karácsonyi / napfordulós koncert
2022.12.24 18:10:23
Régi hagyománya van a Vágtázó Csodaszarvas Téli Napfordulós / karácsonyi (kinek milyen fogalom áll közelebb) koncertjeinek, jómagam is több alkalommal voltam már, zömmel nagy térben.
A 2022-es nagykoncert azonban egy - hozzájuk képest - meglepően kis férőhelyen és létszámmal történt, ha jól…..
Zenevadászat - jāgarin
Egy Éj a hűtőházban: Brighter Death Now & Raison d'être Budapesten
2022.12.15 20:52:49
Egy kivételes koncert egy vészterheltté tett időszakban
Pár kulturális eseményt, ahol az egyik fő zenei vonalam volt főszereplő (közép/belső-ázsiai epikus zenékkel) leszámítva évek óta nem voltam karcosabb zenék koncertjén - a sajátomat leszámítva, de az se ma volt.
2022 morcos télkezdetén,…..
Legfőbb Björkünk ismét megörvendeztet bennünket egy albummal.
..
zenevadasz
2022.11.26 16:51:37
Magnus haverunk érzelmekben gazdag új lemeze.
Formations by Solar Fields..
Michael Andresen egy észbontó és kifejezetten meghatározó trance lemez és két szintén fontos, csodálatosan míves chillbient (vagy mi a töcs) mestermű után tartott egy komolyabb szünetet. Aztán most, 17 kibaszott évvel a HigherGrounds után megjelent az új lemeze. Ilyen magas szinten ezt csak a Carbon…..
zenevadasz
2021.11.01 12:09:20
Köszönet, amiért felhívtátok rá a figyelmem, nem volt ismeretlen, de valamiért eddig elszaladtam mellette. Az első mélyélményt - végül kb. fél évvel később - meg is írtam, bár nincs rá szüksége, megy ez szavak nélkül :-) zenevadaszat.blog.hu/2021/10/31/felhobamulas_belulrol_terido-szokevenyeknek_healer_book_of_clouds
A Drott Arve Isdal (Enslaved), Ivar Thormodsæter (Ulver) és Matias Monsen bergeni lakosok közös zenei projektje. A tíz szerzeményből álló nagylemezen könnyedén proggerkedő, hangulatában melankolikus rockzene hallható, a dalok emellett őrzik az újra rátalálás frissességét. Nagy jóság.
Orcus by…..
zenevadasz
2021.10.31 17:55:03
Meglepetés Ulver album, ami főhajtás John Carpenter eredeti, '78-as Halloweenje előtt. Annyira azért nem ismerem a soundtrackjét, hogy eldöntsem, hogy a Scary Muzak csak "inspired by", vagy konkrét tételeket emeltek át belőle, és formáltak a saját képükre. Valaki hozzáértő úgyis megmondja majd jól.…..
zenevadasz
2021.10.31 17:50:32
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Tudtommal legalábbis, mert nem figyelem a szinészek életéről - "dicsőségéről és bukásáról" szóló híreket, max perifériálisan látom, ha néha filmes témában olvasok.
Sose hallottam arról, h "LH ezt / azt csinálta, épp hatodszor házasodik 1 tinivel, balhézik X.Y.-al", stb.
Lehet, ezért se hívják "mindenhova is", mert nem karneválozik.
Láttam vele én is zs-kateges filmet, viszont a Millennium (+ minimál X-akták szereplés), az Alienes és Terminátoros szerepek mind pár perc alatt megjegyezhetővé tették a fazonját.
Jóval több karaktere van, mint irtó sok fiatalabb színésznek, a Millennium esetén pedig arra a szerepre jobbat nem is lehetett volna találni. Lassan építkező folyamat, önvizsgálat, miközben a külső világot és az összefüggéseket is figyelni kell - valahogy ez a szemlélődő szerep jól áll neki. Maga az arc, nézés.
Inkább spirituális, metafizikus, filozofikus, sci-fi, drámai történetek illenek hozzá, simán lehetne pap is, ha már volt androidként kevés, de érdekes filmbéli mondattal. Még valami titkosszolgálat nagyöregjét is tutira jól hozná.
Az utóbbi években-évtizedekben megnéztem kb. 40 sorozatot, 70 filmet, viszont nagyon kevés valódi karaktert és színésznevet tudtam megjegyezni.
Mintha a legtöbb helyen statiszták lennének a főszereplők.
Még T. O' Quinnt sikerült megjegyeznem, aki szintén főszereplő a Millenniumban és a Lostban, az X-aktákban is előfordult, vagy ha már Lost: a Sawyer-t alakító színész is egész erős, plusz a Breaking Bad fő karakterei.
Lance-t láttam még egy Bone Dry nevű "nem tudom, hova tegyem-filmben", és egy nem túl régi scifi-szerű sorozat legvégén, idős, beteg, hataloméhes embert játszva, de már a sorozat címére, cselekményére sem emlékszem :-)
Arra viszont nagyon kíváncsi lennék, milyenek voltak a képzőművészeti alkotásai, esetleg foglalkozik-e még alkotással.