Adatok
fberci
0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A VT-Arriva vitarendezési kérelmet nyújtott be a BKK legnagyobb, opciókkal összesen 240, szóló és csuklós autóbusz üzemeltetési tenderéhez.
A fővárosban a BKV után legtöbb busszal szolgáltató vállalkozó a VT-Arriva, ők állították forgalomba tavaly a 159 új Mercedes…..
Kedvére trollkodik a Škoda a budapesti járműbeszerzési eljárásokon vagy a BKK-nál vannak komoly hiányosságok? Az orosz Trolza az Ikarussal indulna, ha engednék. Helyzetkép a trolibusz beszerzés jelenlegi helyzetéről.
A villamostender után a trolibuszok beszerzését is…..
Hosszas fejlesztgetés után a mai napon a 18-as verzió átlépett a Next csatornába. Ez azt jelenti, hogy a bekerülő funkciók szempontjából lezártnak tekinthető. Mostantól csak hibajavításokat kap. Lássuk, hogy milyen újdonságok érkeznek meg heteken belül a stabil ágba!
Témák…..
fberci
2013.10.17 23:02:14
Ne mindig csak Budapest meg Berlin legyen, jöjjön most egy kis Svájc, 7-8 évvel ezelőttről! Konkrétan Genf. Jó régen volt, a buszaik egy része azóta már forgalomba állt Pesten. Bezzeg az életszínvonalat nem adták ide :)
Fogalmam sincs, hol vagyunk, ez csak egy szimpla utcakép.…..
fberci
2013.07.07 19:12:58
Az Opera a mai napon hivatalosan is elérhetővé tette az Opera Mobile 13-as 14-es verzióját, legalábbis az Android rendszerű készülékekre. Akik eddig is figyelemmel követték a mobil böngésző történetét, azok tudhatják, hogy az áthúzott verziószám nem véletlen. A korábbi 12-es…..
fberci
2013.05.21 22:29:21
Tipp: Ha neked is bántja a szemedet ez a csúnyán formázott szöveg, elolvashatod itt is. Természetesen a kommenteket ez alá írd, mert az az oldal még nem aktív.
Igen, valóban. A verziószám: 14. Úgy gondoljuk, hogy az Opera Presto-ról WebKit-re történő váltása amit néhány hete…..
Már nem is tudom, mennyi ideje vagyunk itt a blog.hu alatt, elég rég, hiszen még az indulás előtt átköltöztettem a régi blogspotos blogot ide, és az 58-as sorszámmal biztosan benne vagyunk az első tíz még aktív blog között a blog.hu-n. Sajnos a kapcsolat nem volt problémáktól…..
Denver: Denverben kiállították a 2015-ben megnyíló, Denver és Aurora belvárosát a denveri nemzetközi reptérrel öszekötő gyorsvasút Hyundai-Rotem által szállított első kocsijának mock-upját. A Rotem tavaly nyerte el a jogot, hogy 50 kocsit szállíthasson a 37 kilométeres…..
fberci
2011.06.02 21:04:01
fberci
2011.06.03 01:09:37
@mestska: Csak azért tűnik furának nekem, mert a pontos költségbecsléshez minél részletesebbek tervek kénének (legalábbis én így gondolnám), főleg hogy a metróépítés költésge elég gyakran megnő menet közben, ill. ha még a pontos terveket is ki kell dolgozni, akkor 4 év nem túl sok. De nincs túl sok ismeretem a témában, így lehet hogy rosszul gondolom.
Április 30-án 2,5 kilométerrel nőtt a folyamatosan bővülő genfi villamoshálózat hossza, hisz átadták a 18-as viszonylat CERN-ig,
a világ legnagyobb részecskefizikai laboratóriumáig
érő szakaszát. A következőkben - a blog első igazi vendégposztjaként - Erő János…..
fberci
2011.05.31 12:45:06
@Comandante en Jefe: A villamos más útvonalon megy, mint a busz (sokkal rövidebb, kisebb területet is tár fel), elkülönített pályája van, kevesebb megállója (az alternatív útvonal csak +1 megállót jelentene), és mint a képen is látható, épült egy meglehetősen nagy felüljáró.
fberci
2011.06.02 20:55:37
@rezgaras: A teljes Jardin Alpin - Meyrin-Graviere táv elvileg 5 perc, így a 6-8 perc eleve túlzásnak tűnik, de ha levonjuk a Jardin Alpin - Meyrin-Village 2 perces menetidejét, akkor pont 3 percet kapunk, amit elsőre becsültem. A Vaudagne - Meyrin Graviere és a Vaudagne - Meyrin Village táv pedig nagyjából ugyanakkora, így lehet a fenti menetidővel számolni.
A köztes megálló viszont inkább a város szélén van, egyik irányba mellette ipari területek vannak, és csak a másikba van egy-két lakóház, mivel ott van pl. egy elég nagy park is. Ill. ha egyenlő távolságra van a két megálló, akkor az emberek inkább a sűrűbb kiszolgálással és jobb kapcsolatokkal rendelkező megállót választják (bár ez nemsokára változni fog, mindegyik vonal ugyanoda fog menni).
Egyébként este is minden harmadik villamos megy csak a CERN felé. De a lényeg nem ez, Meyrin kiszolgálása tényleg nem lesz jelentősen rosszabb, de lehetne jobb is. Nincs kapcsolat a CERN felé, csak a ritkán járó 57-es busz visz a Meyrin Village felé, illetve a CERN-ből sem elérhető a Forumeyrin mellet például az O járat, ami bár lehet hogy új, de szerintem pont a CERN-esek tudnák jól használni, hiszen közülük a meghatározó rész Franciaországban lakik (mondjuk az tény, hogy az autóval itt a busz nem igazán versenyképes, így talán kár is próbálkozni).
Nem hiszem, hogy aki eddig lerakta az autóját az ezután nem fogja. A belvárosi autós közlekedés olyan méretű szívás, hogy szvsz aki egyszer letette az autót az nem könnyen veszi föl. (Megj.: a budaörsi buszsáv miatt panaszkodók kíváncsi vagyok mit szólnának egy nap Genfhez.) Ennek ellenére a parkoló méretének csökkentésének értelmét én sem látom, nem ártott az ott senkinek, sőt.
A köztes megálló viszont inkább a város szélén van, egyik irányba mellette ipari területek vannak, és csak a másikba van egy-két lakóház, mivel ott van pl. egy elég nagy park is. Ill. ha egyenlő távolságra van a két megálló, akkor az emberek inkább a sűrűbb kiszolgálással és jobb kapcsolatokkal rendelkező megállót választják (bár ez nemsokára változni fog, mindegyik vonal ugyanoda fog menni).
Egyébként este is minden harmadik villamos megy csak a CERN felé. De a lényeg nem ez, Meyrin kiszolgálása tényleg nem lesz jelentősen rosszabb, de lehetne jobb is. Nincs kapcsolat a CERN felé, csak a ritkán járó 57-es busz visz a Meyrin Village felé, illetve a CERN-ből sem elérhető a Forumeyrin mellet például az O járat, ami bár lehet hogy új, de szerintem pont a CERN-esek tudnák jól használni, hiszen közülük a meghatározó rész Franciaországban lakik (mondjuk az tény, hogy az autóval itt a busz nem igazán versenyképes, így talán kár is próbálkozni).
Nem hiszem, hogy aki eddig lerakta az autóját az ezután nem fogja. A belvárosi autós közlekedés olyan méretű szívás, hogy szvsz aki egyszer letette az autót az nem könnyen veszi föl. (Megj.: a budaörsi buszsáv miatt panaszkodók kíváncsi vagyok mit szólnának egy nap Genfhez.) Ennek ellenére a parkoló méretének csökkentésének értelmét én sem látom, nem ártott az ott senkinek, sőt.
Változások listája (Jelszó szinkronizáció):
DSK-334103 (Összeomlás ha jelszóváltoztatás után jelentkeztünk be a Uniteba és a Linkbe)
DSK-333182 (Továbbfejlesztett jelszó erősség ellenőrző algoritmus)
DSK-331487 (Jelszó erősség indikátor alig volt látható nagyon…..
Ma reggel megérkezett az Opera 11-es verziójának végleges verziója. Verziószáma ugyanaz, mint az RC3-nak. Számos javítást és új funkciókat tartalmaz, valamint megújult a telepítő is. Ilyenek újdonságok a fülek csoportosítása, vizuális egérmozdulatok, a kiegészítők,…..
Genf: A svájciak szeretik a Stadlert, és szeretik annak Tango márkanevű termékét, úgy tűnik. Bázel után Genfben is megjelennek ugyanis az említett villamosok, miután az amúgy svájci cégtől 154 millió frank értékben 32 kocsit rendelt a város. Az ajánlat részeként további két…..
fberci
2010.11.23 01:13:43
@rezgaras: Most láttam a kommented, és erről jutott eszembe, hogy december 12-től megint lesz. Betétjárati végállomásként fog funkcionálni, amíg el nem készül a meghosszabbítás a CERN-ig. Mondjuk elég érdekes lesz, ahogy egy sima kitérőn fognak visszaforogni a villamosok, miközben megy a forgalom, és a távirányítású váltóállító szerkezetet is elbontották. Nagyjából ugyanaz a helyzet lesz, mint itthon az 59A esetében, attól az apró különbségtől eltekintve, hogy itt a csúcsidő közepén is használatban lesz ez a megoldás.
Az Opera 11 béta holnap esedékes hivatalosan, viszont az FTP szerverre már kikerült, így kipróbálhatjuk az új fícsört, amit ígértek. Ez nem más, mint az App Tabs. Akik névről nem ismerik: Mikor lezárunk egy fület (újabban "Fül rögzítése"/"Pin Tab" menüpont) akkor a fül…..
fberci
2010.11.23 00:18:59
@Med1on: Igazából nem a saját problémámra kerestem megoldást, hiszen nekem a jelenlegi felállás is tökéletesen megfelel, hanem a funkció hasznosságát a nagyközönség számára kérdőjeleztem meg. És a legtöbb ember nem fog user scriptet felvenni (én is inkább tartózkodom tőlük, csak a saját magam által írottakat használom).
A HW acceleration pedig kár, azt hittem, hogy már jönni fog, hiszen a Vegát emlékeim szerint azzal harangozták be, hogy az már képes a hardveres gyorsítás támogatását befogadni, és hogy milyen egyszerű lesz implementálni (legalábbis nekem ez jött le). Meg azért is számítottam rá, mert eddig a 11 igazából csak a kiterjesztéseket tartalmazza nagyobb új funkcióként, ami egyébként nagyon jó, de többre számítottam.
A HW acceleration pedig kár, azt hittem, hogy már jönni fog, hiszen a Vegát emlékeim szerint azzal harangozták be, hogy az már képes a hardveres gyorsítás támogatását befogadni, és hogy milyen egyszerű lesz implementálni (legalábbis nekem ez jött le). Meg azért is számítottam rá, mert eddig a 11 igazából csak a kiterjesztéseket tartalmazza nagyobb új funkcióként, ami egyébként nagyon jó, de többre számítottam.
fberci
2010.11.23 01:07:32
@penge™: Ja, nem félek tőlük, csak úgy gondolom, hogy előnyösebb szűzen megtartani az Operát, így biztos nem merülnek fel esetleges kompatibilitási vagy egyéb problémák, és az Opera is valamivel gyorsabb lesz. Persze a legfőbb indok, hogy igazából nincs rájuk szükségem (ezért is szeretem az Operát). :)
Néhány útvonalon, főleg, ha nincs rajta forgalom, kiválóan lehet haladni. Főleg éjfél után szoktam úgy átvágni a városon, mint forró kés az olvadj vajon, tíz perc alatt megjárható az Árpád híd-Petőfi híd útvonal, mert mindig zöldet kapcsolnak a lámpák.Van azonban néhány…..
Még mindig foci, aztán semmi extra, ami jó, azt is biztos láttuk már háromezerszer, úgyhogy nyugodtan el lehet menni berúgni miután megnéztük a meccseket. Legyen is ez a terv mára, de előbb gyorsan legeltessük szemünket az ajánlón, illetve a napicsajokon. Hazaival…..
fberci
2010.08.28 15:47:57
@spamdog: Nem csak a readeredben jelent meg akkor, magán a weboldalon sem volt ott korábban. És ez nem csak ma fordult elő, a mai héten ez már a többedik eset. Elég érdekes jelenség.
Változások listája (Cross-platform):
Szinkronizálható urlfilter.ini fájl.
DSK-304462 (A Személyes sáv csak egy ablakban jelenítette meg a tartalmát)
Változások listája (Linux/FreeBSD):
DSK-307161 (A parancsikon dialógus a platform információkat a parancsikon elején…..
fberci
2010.08.19 16:51:54
Nahát, nem sokkal azután, hogy az F/X kijelentette, a Damages (nálunk a Hatalom hálójában címmel adja az RTL) meghalt, nincs az az isten, ami feltámaszthatná, tehát a 24. órán is túl egyszer csak csoda történt, megnyílt a mennyország, és aláereszkedett belőle a DirecTV, az…..
fberci
2010.07.20 13:33:13
A Mini egyértelműen az Opera Software egyik legfontosabb fejlesztése, ami szinte minden telefonra elérhető, és - persze bizonyos korlátozásokkal, de - elérhetővé teszi a mobil internetet mindenki számára. A szerver kliens felépítés talán nem világrengető újdonság, de a Minit…..
Májusban mind a PESA, mind a Solaris nagy lépést tett annak érdekében, hogy legújabb járműveik forgalomba kerüljenek. A két, elsősorban a lengyel villamospiacon egymással versengő cég közül előbb május 12-én a PESA mutatta be legújabb kocsiját Varsóban, míg május 18-án a…..
Ezennel a Google hivatalosan is beverte az utolsó szöget a Flash, de alighanem az MPEG-LA koporsóján is.
A WebM Project keretében most már a Google, Mozilla, Opera és több, mint 40 tartalomszolgáltató, szoftver és hardvergyártó teríti együttes erővel a jelenleg létező legjobb,…..
fberci
2010.05.19 20:30:53
Haavard twitter csatornájából:
A developer analysis of VP8: x264dev.multimedia.cx/?p=377
Ez nekem elég kiábrándítónak tűnik, főleg ha a vizuális különbséget nézzük:
mirror05.x264.nl/Dark/website/compare/vp8.png
mirror05.x264.nl/Dark/website/compare/x264.png
mirror05.x264.nl/Dark/website/compare/x264baseline.png
A developer analysis of VP8: x264dev.multimedia.cx/?p=377
Ez nekem elég kiábrándítónak tűnik, főleg ha a vizuális különbséget nézzük:
mirror05.x264.nl/Dark/website/compare/vp8.png
mirror05.x264.nl/Dark/website/compare/x264.png
mirror05.x264.nl/Dark/website/compare/x264baseline.png
Az Opera 10.5 hozott néhány újítást a felhasználói interfész terén is, ilyen volt a régi zavaró felugró ablakok helyetti diszkrétebb beúszó sáv is, amit a többség örömmel fogadott, azonban vannak, akik a régi megoldást preferálják. Nekik szól a következő tipp. Habár a…..
Tessék elhinni, ezen a képen a tegnapi Big Bang Theory egyik legjobb jelenetének csúcspontja látható - látni kell hozzá mind a 22 percet, de megéri. Az ugrás után van mág három képünk. ..
Ma ismét megtapasztalhatjuk, hogyan működik az Opera fejlesztőcsapata. A 10.52-ben talált hiba miatt kiadtak egy gyorsjavítás 10.53-ként, aminél 3374 volt az összeállítás száma. Egy nappal később ugyanez megjelent az Opera publikus FTP szerverén, majd miután elég érettnek…..
A mai napon az Opera kiadta az első hivatalos javítást a nagy sikerű 10.5-ös verzióhoz, a végleges változat megegyezik az RC3-al, az összeállítás a 3315-ös sorszámot viseli. Az Opera 10.51 egyelőre csak Windows operációs rendszerre érhető el. Elődjéhez viszonyítva nagyobb…..
fberci
2010.03.22 20:06:38
A vasárnapi Oscar-gála egy Martin Short-Neil Patrick Harris zenés-táncos számmal indul, lehet utána nem lesz érdemes maradni, de ezt mindenképpen látni kell. A Comedy Central Workalcoholics címmel tízrészes sitcomot rendelt be, ami a telemarketingesek világában játszódik…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egyébként a járművek lecserélése a BKK külön engedélyéhez kötött. Én azért kétlem, hogy megengednék nekik, hogy még a szolgáltatás beindulása előtt a teljes flottát lecseréljék hibridről dízelre, mert ez a hűtlen kezelés egyértelmű esete lenne.