Adatok
pifpaf
0 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Helyszín: egy vidéki, Dél-magyarországi nagyváros egyik szakklinikája, főszereplő: egy rangos - neves, megbecsült főorvos, aki magánrendeléseken is praktizál és naponta százakkal találkozik. Mellesleg a Koronavírus-bizottság feje és a kormánypárt egyik legmegbecsültebb helyi támogatottja a…..
A neves autógyár marketing igazgatója barátja esküvőjére tartott. A meleg nyári napon is elegánsan akart megjelenni, világos öltönyt viselt. Már majdnem megérkezett a lagzi helyszínére, a vidéki kúriához, amikor egy úton fekvő fémdarab befúródott a gumijába, és defektet kapott. Bár a pótkerék…..
pifpaf
2018.03.29 21:28:17
Pont 2 hónapja volt erről egy cikk a Totalcaron:
totalcar.hu/magazin/velemeny/2018/01/31/fujjatok_a_hajatokra_a_defektjavitotokat/
A kommentek elég alaposan kivesézték a témát.
Én mindenesetre ebben elég konzervatív szemléletű vagyok. Nekem nem okoz gondot a kerékcsere, úgyhogy nekem nem kell defektmentes gumi, ellenben pótkerék (NEM mankókerék), emelő és kerékkulcs igen.
A trapézemelő meg elbír kb. 1 tonnát. Egy SUV egyik kerekének felemeléséhez ez bőven elég.
totalcar.hu/magazin/velemeny/2018/01/31/fujjatok_a_hajatokra_a_defektjavitotokat/
A kommentek elég alaposan kivesézték a témát.
Én mindenesetre ebben elég konzervatív szemléletű vagyok. Nekem nem okoz gondot a kerékcsere, úgyhogy nekem nem kell defektmentes gumi, ellenben pótkerék (NEM mankókerék), emelő és kerékkulcs igen.
A trapézemelő meg elbír kb. 1 tonnát. Egy SUV egyik kerekének felemeléséhez ez bőven elég.
Az információk, adatok titkosítása talán ma nagyobb üzlet, mint valaha. Vannak vállalatok, akik hatalmas összegeket költenek erre. S vannak olyanok is, akik még ennél is többet, hogy megfejthessék mások titkosítását...
pifpaf
2017.12.05 16:47:26
@Indriq:
A japánok valószínűleg azért nem fizettek le egy navahót, mert nem is tudták, hogy a kommunikáció navahó nyelven történik. Végig abban a hitben éltek, hogy a kommunikáció az angolra épül, és azt valószínűleg meg tudták volna fejteni előbb-utóbb. A navahó nyelv struktúrája viszont gyökeresen eltér az angoltól, és valószínűleg minden más nyelvétől is, ezért nem boldogultak vele.
Legalábbis én így tudom.
A japánok valószínűleg azért nem fizettek le egy navahót, mert nem is tudták, hogy a kommunikáció navahó nyelven történik. Végig abban a hitben éltek, hogy a kommunikáció az angolra épül, és azt valószínűleg meg tudták volna fejteni előbb-utóbb. A navahó nyelv struktúrája viszont gyökeresen eltér az angoltól, és valószínűleg minden más nyelvétől is, ezért nem boldogultak vele.
Legalábbis én így tudom.
Megvan ám annak az oka, hogy miért szokták a ketrecharcot ketrecben tartani.
//
//
Gyerekkorunk legszebb nyara, a Pride terhes volt a kötelek közül kizúgó harcosokkal, és jó látni, hogy van, aki 2015-ben is ápolja a hagyományt.
Az Abu Dhabi Warriors FC második…..
pifpaf
2015.06.13 21:31:05
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be.
Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
pifpaf
2014.09.11 09:08:39
@20agh:
Feltételezem, arra gondoltál, hogy hogy pl. a térkép használata mazochizmus a GPS-hez képest.
A magad szempontjából biztosan igazad van. Nekem viszont van egy barátom, aki pár éve igen erősen rácuppant a GPS-re (fogékony a mindenféle kütyükre), én az ő küzdelmeit látva inkább a GPS-t éreztem mazochizmusnak. Én gyakorlatilag azóta szeretem használni a térképeket, amióta ismerem ezt a fogalmat, persze akkor a GPS fogalma még nem is létezett, és nekem az a véleményem, hogy sokat kell még fejlődnie a GPS-nek, hogy a térképet érezzem mazochizmusnak.
Feltételezem, arra gondoltál, hogy hogy pl. a térkép használata mazochizmus a GPS-hez képest.
A magad szempontjából biztosan igazad van. Nekem viszont van egy barátom, aki pár éve igen erősen rácuppant a GPS-re (fogékony a mindenféle kütyükre), én az ő küzdelmeit látva inkább a GPS-t éreztem mazochizmusnak. Én gyakorlatilag azóta szeretem használni a térképeket, amióta ismerem ezt a fogalmat, persze akkor a GPS fogalma még nem is létezett, és nekem az a véleményem, hogy sokat kell még fejlődnie a GPS-nek, hogy a térképet érezzem mazochizmusnak.
pifpaf
2014.09.11 12:41:28
@srank:
Tudom, szoktam is használni. De csak otthon, mert nincs semmi hordozható okoseszközöm. Okosnak elég vagyok én is. :-)
De nem elvből utasítom én el a GPS-t, csak nem látom értelmét, hogy pénzt költsek rá. Ha szükségem lesz rá, majd veszek, de egyelőre boldogulok papírtérképpel is.
Tudom, szoktam is használni. De csak otthon, mert nincs semmi hordozható okoseszközöm. Okosnak elég vagyok én is. :-)
De nem elvből utasítom én el a GPS-t, csak nem látom értelmét, hogy pénzt költsek rá. Ha szükségem lesz rá, majd veszek, de egyelőre boldogulok papírtérképpel is.
pifpaf
2014.09.11 20:45:16
@srank: Na és? Mindenki azt használ, amit akar, vagy amit jónak lát. Mondtam én, hogy halál a GPS-re? Volt már a kezemben GPS, de engem nem győzött meg, hogy jobb lenne a térképnél.
Gárdonyban, a szlovák határnál, Délegyházán, Szegeden, Csepelen, Debrecen mellett és a Balatonon is lehet meztelenül úszni, napozni. Van, ami csak szabadstrand, de akadnak kempingek, strandok is.
Tele az ország nudistastrandokkal, igaz, ott még nem tartunk, hogy egy város közepén is…..
A blogunkon közel két hónapig elérhető volt egy szavazás, "Melyek a kedvenc naturista helyeid, ahol legszívesebben töltöd az időd?" címmel. Itt olvasóink szavazhattak, hogy hol töltik legszívesebben meztelenül az idejüket. Ez alapján összeállítottuk a TOP5 legnépszerűbb…..
pifpaf
2014.07.04 13:46:00
pifpaf
2014.07.04 15:39:21
@viva.la.revolucion:
Én szoktam látni szép nőket a Szikin, de hát ízlés dolga, hogy ki mit talál szépnek. Nekem a feleségem meztelen látványa is kellemes, pedig ő se olyan, mint akit az újságok címlapján szoktak mutogatni. (Mondhatjuk akár csoffadtnak is, ha így definiáljuk ezt a kifejezést, hehe!)
Én szoktam látni szép nőket a Szikin, de hát ízlés dolga, hogy ki mit talál szépnek. Nekem a feleségem meztelen látványa is kellemes, pedig ő se olyan, mint akit az újságok címlapján szoktak mutogatni. (Mondhatjuk akár csoffadtnak is, ha így definiáljuk ezt a kifejezést, hehe!)
pifpaf
2014.07.04 15:45:43
@lebowski031:
A sorrend az itt leadott szavazatok alapján történt, és mivel elég kevesen szavaztak, ez nem tekinthető érdemi statisztikának. Ráadásul bizonyára a szavazók jelentős része nem is járt az összes helyen (pl. én is csak a Szikin voltam eddig), és ők értelemszerűen azt jelölik meg kedvencnek, ahol már jártak. Úgyhogy jelen esetben a sorrend teljesen lényegtelen, nem jelent semmit.
A sorrend az itt leadott szavazatok alapján történt, és mivel elég kevesen szavaztak, ez nem tekinthető érdemi statisztikának. Ráadásul bizonyára a szavazók jelentős része nem is járt az összes helyen (pl. én is csak a Szikin voltam eddig), és ők értelemszerűen azt jelölik meg kedvencnek, ahol már jártak. Úgyhogy jelen esetben a sorrend teljesen lényegtelen, nem jelent semmit.
Mielőtt pucér strandolásra adod a fejed, nem árt megismerkedni a naturista illemszabályokkal, mert bármilyen furcsa is, ez a közösség messze nem arról szól, hogy mutasd mid van és ettől majd mindenki boldog lesz. Van néhány nagyon egyszerű szabály amit mindenhol be kell tartani, és…..
pifpaf
2014.04.06 22:13:24
@efi:
"Strandolásnál pedig érdekelne, hogy miben zavar konkrétan a strandolásnál a fürdőgatya valakit."
Csupán abban, hogy van, aki képes feltenni magában a kérdést, hogy a belénevelt tabunak van-e valami racionális oka, és végül úgy gondolja, hogy a modern fürdőruhának ruhadarabként érdemi funkciója nincs, vagyis fölösleges, mivel egyrészt nélküle sem fázik az ember, másrészt fölöslegesen takar, mivel úgyis mindenki tudja, hogy mit takar. És aki így gondolja, az esetleg veszi a fáradságot, hogy kipróbálja, milyen nélküle. És ha kipróbálja, akkor esetleg úgy érzi, hogy meztelenül sokkal jobb. És ha így érzi, akkor esetleg más hasonló nézetű emberek társasága se fogja zavarni, hanem inkább örül neki.
Dióhéjban talán így lehet összefoglalni.
"Strandolásnál pedig érdekelne, hogy miben zavar konkrétan a strandolásnál a fürdőgatya valakit."
Csupán abban, hogy van, aki képes feltenni magában a kérdést, hogy a belénevelt tabunak van-e valami racionális oka, és végül úgy gondolja, hogy a modern fürdőruhának ruhadarabként érdemi funkciója nincs, vagyis fölösleges, mivel egyrészt nélküle sem fázik az ember, másrészt fölöslegesen takar, mivel úgyis mindenki tudja, hogy mit takar. És aki így gondolja, az esetleg veszi a fáradságot, hogy kipróbálja, milyen nélküle. És ha kipróbálja, akkor esetleg úgy érzi, hogy meztelenül sokkal jobb. És ha így érzi, akkor esetleg más hasonló nézetű emberek társasága se fogja zavarni, hanem inkább örül neki.
Dióhéjban talán így lehet összefoglalni.
pifpaf
2014.04.07 18:40:12
@efi:
Tudsz mondani akárcsak egyetlen házirendet bárhonnan, ami mindent megenged? Mert ha nem, akkor az azt jelenti, hogy mindenütt vannak valamilyen szabályok. Ezt akár úgy is megfogalmazhatjuk, hogy bármely házirend kirekeszti azokat, akik a benne leírt szabályokat nem hajlandók betartani. Vagyis ilyen alapon én is ki vagyok rekesztve a textiles strandokról, mert nem engednek ott engem meztelenül flangálni.
Mégse célszerű így fogalmazni, én inkább javasolnám, hogy nézz utána a kirekesztés fogalmának. A naturista strandról senki nincs kirekesztve, bárki bemehet, aki betartja a házirendet. Pontosan ugyanez elmondható a textiles strandokról is.
Különben meg nem igazán világos, mi fáj neked ebben. Az országban kb. ezres nagyságrendben találhatsz textiles strandokat, a naturistákat meg egy kezem ujjain össze tudom számolni. Ennyire nem férsz el tőlük?
Tudsz mondani akárcsak egyetlen házirendet bárhonnan, ami mindent megenged? Mert ha nem, akkor az azt jelenti, hogy mindenütt vannak valamilyen szabályok. Ezt akár úgy is megfogalmazhatjuk, hogy bármely házirend kirekeszti azokat, akik a benne leírt szabályokat nem hajlandók betartani. Vagyis ilyen alapon én is ki vagyok rekesztve a textiles strandokról, mert nem engednek ott engem meztelenül flangálni.
Mégse célszerű így fogalmazni, én inkább javasolnám, hogy nézz utána a kirekesztés fogalmának. A naturista strandról senki nincs kirekesztve, bárki bemehet, aki betartja a házirendet. Pontosan ugyanez elmondható a textiles strandokról is.
Különben meg nem igazán világos, mi fáj neked ebben. Az országban kb. ezres nagyságrendben találhatsz textiles strandokat, a naturistákat meg egy kezem ujjain össze tudom számolni. Ennyire nem férsz el tőlük?
pifpaf
2014.04.07 23:39:34
@efi:
Te itt totálisan félreértesz valamit.
A naturista strand _nem a magamutogatásról szól. A magamutogató (más szóval exhibicionista) arra utazik, hogy az általa nyújtott látvány valamilyen reakciót váltson ki abból, aki látja. A naturista strandon jellemzően nincsenek magamutogatók, mivel száz meztelen ember között hiába mutogatja magát százegyedikként, az semmiféle reakciót nem fog eredményezni. Ha meg ennél tovább megy, akkor rövid úton kipenderítik.
A naturisták pusztán saját meztelenségük öröméért vannak meztelenül, mivel meztelenül lenni kellemes dolog, és nem azért, hogy ezt bárki más lássa. Legtöbbjük otthon is sokszor nem visel semmit, én is meztelen vagyok itthon, ha nincs rá semmi okom, hogy ruhát viseljek, méghozzá akkor is, ha nem lát senki. Jobban mondva csak akkor, a családtagjaimat nem számítva. Szoktam az udvaron meztelenül napozni, de csakis úgy, hogy a környező társasházi szomszédok ne lássanak, mert bár szégyenlős nem vagyok, de nem szeretném, ha az a vád érne, hogy a gyerekeik miattam állnak meg a fejlődésben. Szaunázni is meztelenül szoktam, persze csak olyan helyen, ahol ezt a házirend megengedi (vagy éppenséggel kötelezővé teszi), de a legkevésbé sem azért, hogy bárki más lásson, hanem mert így jobb nekem. Akkor is meztelenül szaunázom, ha egyedül vagyok, sőt, igazából én nem is igénylem a társaságot, azt szeretem leginkább, ha egyedül vagyok.
Nyilván ki lehet bírni a strandon gatyában is, sok mindent ki lehet bírni, akár nagykabátban is ki lehet bírni, csak az ember általában nem azért megy a strandra, hogy kibírja, hanem hogy jól érezze magát. És aki meztelenül jobban érzi magát, az nem akarja fürdőgatyában kibírni, hanem keres egy olyan helyet, ahol meztelenül lehet.
Persze ha valaki abból az axiómából indul ki, hogy az embernek fürdőruhában _kell strandolnia, annak nemigen lehet elmagyarázni, hogy miért jobb meztelenül. Aki viszont képes felfogni, hogy senkinek semmi újat nem tud mutatni azzal, hogy levesz magáról pár tenyérnyi textilt, annak legfeljebb egy nap alatt olyan magától értetődővé válik meztelenül lenni, mint mondjuk az, hogy reggel felkel a Nap. Egyébként is elég vicces dolog az internet korában a meztelenségen fennakadni, amikor egyesek szerint az interneten elérhető összes olyan tartalom, ami nem a meztelenséggel kapcsolatos, teljes egészében elfér egy DVD-n.
Te itt totálisan félreértesz valamit.
A naturista strand _nem a magamutogatásról szól. A magamutogató (más szóval exhibicionista) arra utazik, hogy az általa nyújtott látvány valamilyen reakciót váltson ki abból, aki látja. A naturista strandon jellemzően nincsenek magamutogatók, mivel száz meztelen ember között hiába mutogatja magát százegyedikként, az semmiféle reakciót nem fog eredményezni. Ha meg ennél tovább megy, akkor rövid úton kipenderítik.
A naturisták pusztán saját meztelenségük öröméért vannak meztelenül, mivel meztelenül lenni kellemes dolog, és nem azért, hogy ezt bárki más lássa. Legtöbbjük otthon is sokszor nem visel semmit, én is meztelen vagyok itthon, ha nincs rá semmi okom, hogy ruhát viseljek, méghozzá akkor is, ha nem lát senki. Jobban mondva csak akkor, a családtagjaimat nem számítva. Szoktam az udvaron meztelenül napozni, de csakis úgy, hogy a környező társasházi szomszédok ne lássanak, mert bár szégyenlős nem vagyok, de nem szeretném, ha az a vád érne, hogy a gyerekeik miattam állnak meg a fejlődésben. Szaunázni is meztelenül szoktam, persze csak olyan helyen, ahol ezt a házirend megengedi (vagy éppenséggel kötelezővé teszi), de a legkevésbé sem azért, hogy bárki más lásson, hanem mert így jobb nekem. Akkor is meztelenül szaunázom, ha egyedül vagyok, sőt, igazából én nem is igénylem a társaságot, azt szeretem leginkább, ha egyedül vagyok.
Nyilván ki lehet bírni a strandon gatyában is, sok mindent ki lehet bírni, akár nagykabátban is ki lehet bírni, csak az ember általában nem azért megy a strandra, hogy kibírja, hanem hogy jól érezze magát. És aki meztelenül jobban érzi magát, az nem akarja fürdőgatyában kibírni, hanem keres egy olyan helyet, ahol meztelenül lehet.
Persze ha valaki abból az axiómából indul ki, hogy az embernek fürdőruhában _kell strandolnia, annak nemigen lehet elmagyarázni, hogy miért jobb meztelenül. Aki viszont képes felfogni, hogy senkinek semmi újat nem tud mutatni azzal, hogy levesz magáról pár tenyérnyi textilt, annak legfeljebb egy nap alatt olyan magától értetődővé válik meztelenül lenni, mint mondjuk az, hogy reggel felkel a Nap. Egyébként is elég vicces dolog az internet korában a meztelenségen fennakadni, amikor egyesek szerint az interneten elérhető összes olyan tartalom, ami nem a meztelenséggel kapcsolatos, teljes egészében elfér egy DVD-n.
Bombay alatt dolgoztunk az elmúlt száraz évszakban. A monszun után egy másik projektet kezdtünk el, úgy 1200 kilométerre, délre, a felszerelésünk konténerekben utazott, természetesen közúton. Amikor megérkezett a konvoj, kibújt belőlem a gumináci és szakértői segítséget…..
Business Casual
Shaving like a boss, avagy miért jó a hagyományos borotválkozás?
2013.12.18 10:13:38
A borotválkozásra legtöbben csak szükséges rosszként tekintenek, amit muszáj valahogy beilleszteni az ébredés utáni teendők közé, és jobb minél gyorsabban letudni. Pedig ez a mindennapi rutin is izgalmassá tehető, ha elszakadunk a megszokott és ma széles körben elterjedt…..
pifpaf
2013.12.19 09:13:33
@fokaorr:
Engem egyszer megborotvált a fodrászom. Kérdeztem előtte, hogy borotválást vállal-e, kissé meglepődött, mert ritkán kérik, de azt mondta, vállal. Mentem is hozzá másnap délelőtt, közben kérdezte, hogy miért vele csináltatom, erre mondtam, hogy azért, mert délután nősülök, nekem viszont csak villanyborotvám van, és ezúttal alaposabb munkát szeretnék. :-)
De ez már 8 és fél éve volt.
Engem egyszer megborotvált a fodrászom. Kérdeztem előtte, hogy borotválást vállal-e, kissé meglepődött, mert ritkán kérik, de azt mondta, vállal. Mentem is hozzá másnap délelőtt, közben kérdezte, hogy miért vele csináltatom, erre mondtam, hogy azért, mert délután nősülök, nekem viszont csak villanyborotvám van, és ezúttal alaposabb munkát szeretnék. :-)
De ez már 8 és fél éve volt.
Megfelelően szabályozottá válhat a művi meddővé tétel” – jelentette ki Rétvári Bence államtitkár. A kérdés csak az, hogy minek megfelelően? Mert a megfelelőségi mércét biztos nem az érintettek szabad döntése, az alkotmányosság vagy éppen a tudományos szakma véleménye jelenti. Az Országgyűlésben…..
A tél és a hideg beköszöntével, nem csak abroncsainkra kell nagyobb figyelmet fordítani, de a járműben egyre több mindenért felelős akkumulátorok állapotára is. Íme egy rövid áttekintés, hogy mire érdemes odafigyelni ezekkel kapcsolatosan, mihez kezdjünk ha se kép, se hang.
Azt…..
pifpaf
2013.12.10 21:59:53
@Ruszi:
Mindkét változat létezik. Az egyszerűbb a teljesen 24V-os hálózat, ma már ez az elterjedtebb.
Eggyel bonyolultabb a 12V-os hálózat, ahol csak az indítómotor 24V-os. Itt alaphelyzetben párhuzamosan van kötve a két akkumulátor, indítózáskor pedig egy ún. soros-párhuzamos kapcsolót, vagy egyszerűbb nevén párhuzamkapcsolót nyom meg a dolgozó, ami az egyik akkumulátort leválasztja a 12V-os hálózatról, és az indítómotor áramkörében sorbakapcsolja a másikkal, így az indítómotorra 24V jut. Előnye? Egyről tudok: a 24V-os izzóknak vékonyabb az izzószála, mint az azonos teljesítményű 12V-osoké, ezért érzékenyebbek a rezgésekre, könnyebben szétszakadnak az efféle mechanikai behatásoktól.
Mindkét változat létezik. Az egyszerűbb a teljesen 24V-os hálózat, ma már ez az elterjedtebb.
Eggyel bonyolultabb a 12V-os hálózat, ahol csak az indítómotor 24V-os. Itt alaphelyzetben párhuzamosan van kötve a két akkumulátor, indítózáskor pedig egy ún. soros-párhuzamos kapcsolót, vagy egyszerűbb nevén párhuzamkapcsolót nyom meg a dolgozó, ami az egyik akkumulátort leválasztja a 12V-os hálózatról, és az indítómotor áramkörében sorbakapcsolja a másikkal, így az indítómotorra 24V jut. Előnye? Egyről tudok: a 24V-os izzóknak vékonyabb az izzószála, mint az azonos teljesítményű 12V-osoké, ezért érzékenyebbek a rezgésekre, könnyebben szétszakadnak az efféle mechanikai behatásoktól.
pifpaf
2013.12.11 21:44:02
@Balt:
Igen, ez így van, de értelemszerűen a 12V-os hálózat + 24V-os indítómotor rendszerekben is párosával célszerű cserélni az akkumulátorokat, és két azonos típusú új, feltöltött akkumulátor között a kiegyenlítőáram elég csekély lesz, és az se sokáig. Használat közben meg már végig ki lesznek egyenlítve, kivéve az indítások alkalmával, mert ilyenkor a 12V-os hálózatot csak az egyik akkumulátor táplálja. De ez aligha okoz nagy kiegyenlítőáramot az indítás befejezése után, mert egyrészt az indítás normális esetben legfeljebb pár másodpercig tart, másrészt meg indítás közben egyébként is célszerű minden más fogyasztót kikapcsolni.
Igen, ez így van, de értelemszerűen a 12V-os hálózat + 24V-os indítómotor rendszerekben is párosával célszerű cserélni az akkumulátorokat, és két azonos típusú új, feltöltött akkumulátor között a kiegyenlítőáram elég csekély lesz, és az se sokáig. Használat közben meg már végig ki lesznek egyenlítve, kivéve az indítások alkalmával, mert ilyenkor a 12V-os hálózatot csak az egyik akkumulátor táplálja. De ez aligha okoz nagy kiegyenlítőáramot az indítás befejezése után, mert egyrészt az indítás normális esetben legfeljebb pár másodpercig tart, másrészt meg indítás közben egyébként is célszerű minden más fogyasztót kikapcsolni.
...régen sem volt, aztán csak élünk.Majd óvatosabban megyek 'oszt jó lesz.Sosem volt semmi bajom télen.Alig járok autóval amúgy is.Csak a gumigyárak lobbija az egész.És még ezernyi más indok is elhangzik általában azoktól, akik szerint fölösleges.
Mindenki ítélje meg, ahogy…..
Jelentkezzen az, aki nem örülne annak, ha akár pár tucat sör után is kocsiba ülhetne, mert az autója hazavinné. Na ugye.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
pifpaf
2013.09.18 11:03:23
@Rocko-:
"miből gondolod, hogy ezeket az autókat nem kell javítani?"
Nyilván kell, de nem én fogom szervizbe hordani. Pont ezt írtam pár mondattal előtte, hogy az automata kocsikat már taxiként lesz érdemes használni.
Jelenleg azért jár sok macerával például az autóbérlés, vagy pont azért nehézkes közösségi kocsikat fenntartani, mert a kocsikat jelenleg emberek vezetik, és emberek kezébe adni a bérautót, vagy más kezébe adni a közösségi kocsit elég nagy kockázatot jelent. Ha viszont a vezetés nélkülem is megy, megszűnik ez a kockázat, egy cég (nevezzük taxiscégnek) simán fenntarthat egy jókora flottát, amit igen egyszerűen adhat bérbe, mert nem kell azt kockáztatnia, hogy valami agyament balfék kezébe kerül, aki ripityára töri, vagy mondjuk csúsztatott kuplunggal megy végig a városon. Ilyen esetben nekem se fogja megérni, hogy saját kocsit tartsak fent, megszabadulok ennek minden nyűgétől, csak leadom a rendelést, hogy reggel fél nyolckor kellene egy pici kocsi, amivel eljutok a lányommal az óvodáig, aztán meg én tovább a munkahelyemre, aztán a kocsi mehet, ahová akar, vagy ha szombat reggel indulnánk nyaralni, akkor péntek délutántól egy nagy batár, amibe be tudom pakolni a fél háztartást. Nem is kell ember, aki elhozza, az autót odaküldik a ház elé, oszt jóvan.
Ez a rendszer nyilván közösségi szinten is előnyösebb a jelenleginél, hiszen összességében kevesebb kocsira lenne szükség, amelyek sokkal jobban ki lennének használva. Valamint a saját magam számára is jobban megérné, mert más költségem nincs a kocsival, mint a használatarányos díj, nem fenyegetnek váratlan kiadások, szóval jól tervezhető.
"miből gondolod, hogy ezeket az autókat nem kell javítani?"
Nyilván kell, de nem én fogom szervizbe hordani. Pont ezt írtam pár mondattal előtte, hogy az automata kocsikat már taxiként lesz érdemes használni.
Jelenleg azért jár sok macerával például az autóbérlés, vagy pont azért nehézkes közösségi kocsikat fenntartani, mert a kocsikat jelenleg emberek vezetik, és emberek kezébe adni a bérautót, vagy más kezébe adni a közösségi kocsit elég nagy kockázatot jelent. Ha viszont a vezetés nélkülem is megy, megszűnik ez a kockázat, egy cég (nevezzük taxiscégnek) simán fenntarthat egy jókora flottát, amit igen egyszerűen adhat bérbe, mert nem kell azt kockáztatnia, hogy valami agyament balfék kezébe kerül, aki ripityára töri, vagy mondjuk csúsztatott kuplunggal megy végig a városon. Ilyen esetben nekem se fogja megérni, hogy saját kocsit tartsak fent, megszabadulok ennek minden nyűgétől, csak leadom a rendelést, hogy reggel fél nyolckor kellene egy pici kocsi, amivel eljutok a lányommal az óvodáig, aztán meg én tovább a munkahelyemre, aztán a kocsi mehet, ahová akar, vagy ha szombat reggel indulnánk nyaralni, akkor péntek délutántól egy nagy batár, amibe be tudom pakolni a fél háztartást. Nem is kell ember, aki elhozza, az autót odaküldik a ház elé, oszt jóvan.
Ez a rendszer nyilván közösségi szinten is előnyösebb a jelenleginél, hiszen összességében kevesebb kocsira lenne szükség, amelyek sokkal jobban ki lennének használva. Valamint a saját magam számára is jobban megérné, mert más költségem nincs a kocsival, mint a használatarányos díj, nem fenyegetnek váratlan kiadások, szóval jól tervezhető.
F2 / 602 cm3 / 30 PS / 39 Nm @ 3.500 / Vmax: 121 km/h
(klikkelj a nagyobb képekért)
..
pifpaf
2013.02.20 08:13:57
Nem szeretnénk nagy szavakat használni, hiszen rossz útból azért elég bőséges a választék Európa keleti felén, ám ez az ukrajnai út eséllyel pályázik a kontinens legrosszabbja címre. Életveszélyesnek mindenesetre életveszélyes. A vicc az egészben, hogy nemrég újították fel…..
Magyarország határaitól alig több, mint ötszáz kilométerre van egy fehér folt a térképen. Vagy, ha akarjuk, akár vörös is lehet. Egy hely, ami hivatalosan nem létezik, mégis könnyedén eljuthatunk oda. Nem csigázom tovább az érdeklődést: A Dnyeszterentúli Moldáv Köztársaságról van…..
Vettem egy Cromát! - Frissült a Digó limó
És tényleg nem hazudok. 100 ezerért árulták, annyiért nem fogom otthagyni. Adtak még hozzák két utánfutó alkatrészt, 8 ajtó, 8 ajtókárpit, 3 lökhárító, csomagtérajtó, 3 műszerfal, kb. 10 kilincs. Stb.
A feelinget…..
pifpaf
2012.10.22 20:09:47
@Szabi01:
Igazából nincs, csak kezdetben, amikor értékeltek összesen ketten, roppant büszke voltam az 5,0-ás átlagomra. :-) Aztán amikor először kaptam nagy nyilvánosságot, gyorsan értékeltek még vagy harmincan, és elég lehangoló volt, hogy lecsúsztam 3,2-re. :-( Aztán még egyszer celeb lettem, jött megint vagy tíz értékelés, már 3,0-nál tartottam. Most kerültem nyilvánosságra harmadszor, most végre emelkedni kezdtem.
Szóval jelentősége nincs, csak jót tesz az egómnak. :-)
Igazából nincs, csak kezdetben, amikor értékeltek összesen ketten, roppant büszke voltam az 5,0-ás átlagomra. :-) Aztán amikor először kaptam nagy nyilvánosságot, gyorsan értékeltek még vagy harmincan, és elég lehangoló volt, hogy lecsúsztam 3,2-re. :-( Aztán még egyszer celeb lettem, jött megint vagy tíz értékelés, már 3,0-nál tartottam. Most kerültem nyilvánosságra harmadszor, most végre emelkedni kezdtem.
Szóval jelentősége nincs, csak jót tesz az egómnak. :-)
pifpaf
2012.10.22 20:29:39
@Sirius01:
"...a warjú műszerfal az infórmatív,a roveré meg spártai."
Gyárilag hasonló szinten állnak, de az én Wartburgomban van fordulatszámmérő, voltmérő és ampermérő is.
De amúgy valóban, az egyszerűséget többre értékelem minden pittyegő, berregő, villogó biszbasznál, amihez tizenöt nyomógomb és kétszáz oldalnyi óvodás szinten megfogalmazott használati utasítás tartozik.
"...a warjú műszerfal az infórmatív,a roveré meg spártai."
Gyárilag hasonló szinten állnak, de az én Wartburgomban van fordulatszámmérő, voltmérő és ampermérő is.
De amúgy valóban, az egyszerűséget többre értékelem minden pittyegő, berregő, villogó biszbasznál, amihez tizenöt nyomógomb és kétszáz oldalnyi óvodás szinten megfogalmazott használati utasítás tartozik.
pifpaf
2012.10.24 21:49:32
A váltókar is rossz helyen van
A történet ott kezdődött, hogy van egy kétütemű Wartburgom, amit nagyon szeretek. Aztán megnősültem.
Kék gokart
Az önindítás problémákba ütközik néha, nyavaláys elektronikai hiba miatt. Azonban megtapasztaltam, hogyha nem indul és utána…..
pifpaf
2012.07.12 20:14:35
@thisisnotsound:
Köszi! Annak meg főleg örülök, hogy a végére még civilizált módon is tudunk szót váltani. :-)
Köszi! Annak meg főleg örülök, hogy a végére még civilizált módon is tudunk szót váltani. :-)
pifpaf
2012.07.15 22:31:32
pifpaf
2012.07.16 10:23:08
@misi46:
Persze, ha van rá ideje. Annak idején a Wartburgra még volt időm, de ez az időszak már elmúlt. Jelenleg idő helyett két óvodás gyerekem van. Nyilván olcsóbb volna saját kezűleg csinálni a lehető legtöbb dolgot, de számomra (és ezzel nyilván nem vagyok egyedül) ez nem csak az anyagiakról szól. Úgy nem lehet kocsit szerelgetni, hogy egyik nap egy órát tudok rászánni, másnap semennyit, harmadnap mondjuk fél órát, aztán két napig megint semennyit, és így tovább. Ha egyik nap hozzáfogok valamihez, aztán húsz perc múlva a feleségem hazaér a gyerekekkel, akkor ki kell hogy essen minden a kezemből, de akkor a kocsi már ott van darabokban, másnap már nem tudjuk használni, aztán lehet, hogy még egy hétig vagy kettőig sem, amíg újra lesz annyi időm, hogy befejezzem, amit elkezdtem. Ilyen feltételekkel csak az izzókat tudom cserélgetni, meg a légszűrőt, mást nemigen. Meg a téli-nyári kerekeket, mert ha gumishoz vinném, akkor is ugyanannyi időmbe kerülne, csak még fizetnem is kellene érte, meg szitkozódnom sokat, ha a légkulccsal elnyírja a kerékőrcsavart.
Különben megsúgom: pont ezért kellett váltanunk. A Wartburg még most is megvan, szinte pontosan hat éve felbakolva, szétszedve porosodik a garázsban, és már arra sem emlékszem, hogy mit miért is szedtem szét rajta. Az elmúlt hat évben ha két órát tudtam rászánni összesen, már sokat mondtam.
És mellesleg az se célom, hogy az összes szabadidőmet a kocsira áldozzam. Azért akadnak más lehetőségek is.
Persze, ha van rá ideje. Annak idején a Wartburgra még volt időm, de ez az időszak már elmúlt. Jelenleg idő helyett két óvodás gyerekem van. Nyilván olcsóbb volna saját kezűleg csinálni a lehető legtöbb dolgot, de számomra (és ezzel nyilván nem vagyok egyedül) ez nem csak az anyagiakról szól. Úgy nem lehet kocsit szerelgetni, hogy egyik nap egy órát tudok rászánni, másnap semennyit, harmadnap mondjuk fél órát, aztán két napig megint semennyit, és így tovább. Ha egyik nap hozzáfogok valamihez, aztán húsz perc múlva a feleségem hazaér a gyerekekkel, akkor ki kell hogy essen minden a kezemből, de akkor a kocsi már ott van darabokban, másnap már nem tudjuk használni, aztán lehet, hogy még egy hétig vagy kettőig sem, amíg újra lesz annyi időm, hogy befejezzem, amit elkezdtem. Ilyen feltételekkel csak az izzókat tudom cserélgetni, meg a légszűrőt, mást nemigen. Meg a téli-nyári kerekeket, mert ha gumishoz vinném, akkor is ugyanannyi időmbe kerülne, csak még fizetnem is kellene érte, meg szitkozódnom sokat, ha a légkulccsal elnyírja a kerékőrcsavart.
Különben megsúgom: pont ezért kellett váltanunk. A Wartburg még most is megvan, szinte pontosan hat éve felbakolva, szétszedve porosodik a garázsban, és már arra sem emlékszem, hogy mit miért is szedtem szét rajta. Az elmúlt hat évben ha két órát tudtam rászánni összesen, már sokat mondtam.
És mellesleg az se célom, hogy az összes szabadidőmet a kocsira áldozzam. Azért akadnak más lehetőségek is.
Mínusz húszban már nincs kecmec, fagyálló nélkül baj lesz. De hogy mérjük meg a hűtőfolyadék fagyáspontját? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Ölünkbe szakadt egy nagy halom pénz, de mit csináljunk vele? Rejtett, perverz vágyak és sikamlós gondolatok. Betegek vagyunk mind.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Teljesen véletlenül találtam meg ezt a videót és sokkhatás alá kerültem. Micsoda? Hogy John Rambo az első rész végén majdnem... ööö... Spoiler helyett nézd inkább meg a Rambo I. alternatív befejezését az alábbi videón, az utolsó szó jogán pedig legyen…..
Alig néhány nap alatt körbeszáguldotta a webet az alábbi videó, sőt, hivatalosan már el is tűnt onnan. Én az alábbi címet találtam, beágyazom ide, hogy aki még nem látta, végig tudja nézni. Már ha végigbírja. Egyszerű karbantartási rutinfeladatról van szó,…..
(<--első rész) Mit vontathatok? Nagyon bonyolult és sokszor vitatott kérdés ez. Függ a jogosítványunk kategóriájától, az autó és a vontatmány megengedett és valós össztömegétől, valamint a vontató jármű forgalmi engedélyébe bejegyzett maximális vontatható…..
pifpaf
2010.05.27 09:40:52
@Kifordított kacagány:
Jogilag annyi, hogy túlterhelted az utánfutót, valamint esetleg nagyobb tömeget vontatsz, mint lehetne. Ez nyilvánvalóan büntetést von maga után, ha a hivatalos szerv észleli az esetet, valamint nem mehetsz tovább ilyen konfigurációval.
Műszakilag meg annyi, hogy kevésbé szerencsés esetben összerogyik az utánfutód.
De különben nálunk a munkahelyemen is volt ilyen probléma. Van egy motorcsónakunk, lehet kb. 1 tonna a súlya. Volt hozzá egy tréler, amin szállítani lehetett, de az fék nélküli volt. Régebben ez önmagában még nem okozott gondot, de aztán megjelent az a szabályozás, hogy fék nélküli utánfutó megengedett legnagyobb össztömege nem lehet 750 kg-nál több, úgyhogy a következő műszakin át is írták a forgalmiban. Ezzel az aprósággal nálunk nem foglalkozott senki, csak egyszer, amikor az én kezemben járt a forgalmi, szóvá tettem a főnökömnek. Először nem is értette a dolgot, és mivel van egy 7,5 tonnás teherautó is a cégnél, úgy gondolta, hogy majd arra esetleg teszünk horgot, az majd elhúzza, de mondtam neki, hogy nem azzal van a baj, hogy mi húzhatja, hanem hogy a csónakkal papíron túl van terhelve a tréler. Kell rá fék, hogy újra be lehessen írni a forgalmiba az 1500 kg megengedett legnagyobb össztömeget. Végül vettünk egy fékes trélert, az volt az egyszerűbb módja a dolognak.
Jogilag annyi, hogy túlterhelted az utánfutót, valamint esetleg nagyobb tömeget vontatsz, mint lehetne. Ez nyilvánvalóan büntetést von maga után, ha a hivatalos szerv észleli az esetet, valamint nem mehetsz tovább ilyen konfigurációval.
Műszakilag meg annyi, hogy kevésbé szerencsés esetben összerogyik az utánfutód.
De különben nálunk a munkahelyemen is volt ilyen probléma. Van egy motorcsónakunk, lehet kb. 1 tonna a súlya. Volt hozzá egy tréler, amin szállítani lehetett, de az fék nélküli volt. Régebben ez önmagában még nem okozott gondot, de aztán megjelent az a szabályozás, hogy fék nélküli utánfutó megengedett legnagyobb össztömege nem lehet 750 kg-nál több, úgyhogy a következő műszakin át is írták a forgalmiban. Ezzel az aprósággal nálunk nem foglalkozott senki, csak egyszer, amikor az én kezemben járt a forgalmi, szóvá tettem a főnökömnek. Először nem is értette a dolgot, és mivel van egy 7,5 tonnás teherautó is a cégnél, úgy gondolta, hogy majd arra esetleg teszünk horgot, az majd elhúzza, de mondtam neki, hogy nem azzal van a baj, hogy mi húzhatja, hanem hogy a csónakkal papíron túl van terhelve a tréler. Kell rá fék, hogy újra be lehessen írni a forgalmiba az 1500 kg megengedett legnagyobb össztömeget. Végül vettünk egy fékes trélert, az volt az egyszerűbb módja a dolognak.
pifpaf
2010.05.27 09:44:42
@motorsport77:
"Mondjuk aki marutira tetet horgot az se normális."
A horoggal nem csak vontatni lehet. Lehet rajta biciklit vagy egyéb motyót is szállítani.
"Mondjuk aki marutira tetet horgot az se normális."
A horoggal nem csak vontatni lehet. Lehet rajta biciklit vagy egyéb motyót is szállítani.
Elképesztő, hogy mennyi autót hiszek mostanában éjjel motornak. Ebből egyszer baleset lesz. Vélemények az azonos című írásunkról...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mit érdemel az a bűnös, aki az SZTE Coronavirus Operatív Bizottság vezetőjeként esetleg saját maga fertőzi le és esetleg teszi teljesen működésképtelenné az egész testületet? Nem tudom, hogy személy szerint kik tagjai a bizottságnak, de nyilván nem a fiatal korosztályból kerülnek ki.
Ha pedig ezek után csak arra játszik, hogy megússza a dolgot, vajon milyen alapon kíván a jövőben bármelyik beosztottján bármit is számon kérni?