Adatok
M412330
0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hova megy ez a vonat?
Sokasodó fények az éjszakában - 10 éve újult meg a budapesti éjszakai hálózat
2015.09.22 07:00:00
Ma, az európai autómentes napon egy olyan évfordulóról emlékezünk meg, melyet mostanában ünnepelhettünk: tíz évvel ezelőtt, 2005 szeptemberében teljesen új éjszakai közlekedési hálózat állt fel Budapesten, változó járatszámokkal, új menetrendekkel és útvonalakkal. Az éjszakai járatok…..
M412330
2015.09.27 19:44:50
@Thomas a laprugós:
Nem feltétlen zónáztatni, hanem előztetni. A 914-914A-950 esetében az alapütemet adó 914-950 közlekedéséhez praktikusan nem volna célszerű nyúlni, mert káros lenne a kialakult "pók"-okra. Azonban főként hétvégén a közös szakaszon 5 percre sűrítés esetén szinte folyamatosan várakozik a Nyugatinál és a Deák téren is egy egy busz, ezeket lehetne valahogy léptetni.
Hosszútávon azonban lehet érdemes volna egy külön hétvégére és egy hétköznapra virradó hálózat kialakítása.
Nem feltétlen zónáztatni, hanem előztetni. A 914-914A-950 esetében az alapütemet adó 914-950 közlekedéséhez praktikusan nem volna célszerű nyúlni, mert káros lenne a kialakult "pók"-okra. Azonban főként hétvégén a közös szakaszon 5 percre sűrítés esetén szinte folyamatosan várakozik a Nyugatinál és a Deák téren is egy egy busz, ezeket lehetne valahogy léptetni.
Hosszútávon azonban lehet érdemes volna egy külön hétvégére és egy hétköznapra virradó hálózat kialakítása.
Hova megy ez a vonat?
Vonatforgalom-szabályozás miatti késés - meg amit a kifejezés takar
2014.01.16 08:00:00
Blogunk szerzői többször kipróbálták magukat abban a témakörben, ami - sajnos - hazánkban a legtöbbször előkerül a közbeszédben, ha a vasútról van szó: késik, már megint késik, miért késik... A késések elemzése kapcsán egy többrészes sorozatban…..
Hova megy ez a vonat?
Északi party - erősségek, gyengeségek a 2013. évi nyári menetrendben
2013.08.29 00:29:00
A Balaton északi partjának nyári menetrendjéről júniusban kétrészes írásunk jelent meg, némi múltidézéssel, statisztikázással, és óvatos jóslatokkal az idei változat működését illetően. A nyári menetrendi időszak az elmúlt hétvégén lezárult: megpróbálkozunk…..
1. rész - Csendes éj... a vasúton is?
Kiskunfélegyháza, 2011. december 24. este fél kilenc. Budapestről egy teljes hibrid-IC, Szegedről egy négykocsis sebesvonat érkezik szinte egyszerre. A két vonatról összesen van egy tucat leszálló, felszálló senki, a vonatok továbbmennek…..
Zsolt érdekességet írt nekünk, ugyanis az általa utazott vonaton nem volt elegendő helyjegy+pótjegy kombinációt venni, hanem külön ki kellett volna emelni, hogy a drágább pótjegyet kéri. Mivel ő ezt nem tudta, odaúton élvezhette a tűzforró vasút kocsi örömeit, majd hazafelé…..
Az már kiderült, hogy minőséget szeretnénk felár megfizetése nélkül, de mi a helyzet a vasúton a minőségi szolgáltatásnak még az expresszvonatnál is régebbi megfelelőjével, az első kocsiosztállyal?Régi korok embereinek motivációit már nehéz lenne feltárni: vajon miért…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
914-914A-950 tengely átgondolása érdemes lenne.
1. Béke út-Lehel úton napközbeni követésnél is sűrűbb kapacitást biztosít az éj leple alatt, míg a Váci út hétvégén is csak félóránként kap buszt.
2. Ilyen sűrű követés mellett az egyes megállóhelyeknél lévő jelentős tartózkodások értelmüket vesztik, eszközmegtakarítást lehetne vele elérni.