Adatok
Csavarhúzós
30 bejegyzést írt és 591 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A kiló nem százat jelent.
Több érv szól az iskolabezárások ellen, mint azt egyetlen vidéki háziorvos cáfolhatná
2020.11.07 11:58:50
Nem szerencsés, ha egyetlen vidéki háziorvos akarja eldönteni, hogy bezárjuk az országban az összes óvodát és iskolát. Nem szerencsés, ha megkérdőjelezhető kijelentéseket kérdőjel nélkül adunk közre. ..
Van még hely az élet napos oldalán!
Understanding Hollywood, avagy hogyan tanultam meg angolul, és milyen nemangoltanárt keresünk?
2018.05.15 08:32:38
Előszó startuppereknek: az ötlet nem ér egy huncut fillért sem. Állandóan ezt kell mondogatnunk, ha nem akarunk abba a hibába esni, mint én az előző két posztommal, amikor angoltanárt kerestem. Ugyanis ha nem mondod el az ötletedet másoknak rendesen és alaposan, akkor a hülye posztodra hülye…..
Tegnap olvashattuk, hogy Varga Mihály Moszkvába készül, hogy újratárgyalják a paksi hitelt Putyinékkal. De hogy is jutottunk idáig? Hogyan lett az „évszázad beruházásából” a rendszerváltás utáni Magyarország legkínosabb gazdasági kudarca? Egy biztos: 14-ben Orbán tényleg a semmibe ugrott fejest…..
Hosszú sztori ez már. Még az ősidőkben használtam először négyévszakos gumit, egy németből hozott Citroen AX viselt Good Year Vector abroncsokat. Rajta maradt, mert hát nem egy testsúlyos erőgépről volt szó. És a használat kilométerei alatt bizonyított is, jó volt télen, nem csúszott, nem…..
Az autizmus oksági tényezőit illetően az intenzív kutatások ellenére még hiányosak az ismereteink. Az autizmussal kapcsolatba hozott okok csoportosítása sem egyszerű feladat, a genetikai meghatározottságtól a környezeti hatásokig széles a kínálat, s a születés előtti hatásoktól a korai gyerekkorig…..
Azt már mindenki kívülről fújja, hogy a minimálbér 2018-ban 138.000 Ft-ra emelkedett. Ez a kötelező minimálbér azonban sok más jövedelmet is befolyásolhat.
Ilyen például a gyermekgondozási díj (GYED), amely alapesetben a gyermek 2. életévének betöltéséig jár, azonban ikergyermekeknél további 1…..
Csavarhúzós
2018.01.15 22:44:42
Ipari katasztrófák
Csernobil első kézből - "Csak a ködvágó sisakom adtam a kisfiamnak"
2017.04.27 14:51:57
A katonák azt hitték, valami parádé, hadgyakorlat vagy oktatás vár rájuk azon a verőfényes vasárnapon, hiszen díszegyenruhában rendelték a reptérre őket. Csernobilhoz közeledve azonban már nem lehetett nem észrevenni a füstölgő négyes blokkot...
Csavarhúzós
2017.04.28 19:39:17
A TV2-t nem büntetik a paksi erőművet népszerűsítő pillanatreklámok miatt. Ez azt jelenti, hogy az újabb kísérlet, amivel a Fidesz-közeli médiamogulok játszadoznak, jogszerűnek bizonyult. Ijesztő.
Kezdjük azzal, hogy idézzük az Index tudósítását a fejleményről, miszerint:
"A hatósági vizsgálat…..
Tanulópénz
Jobb-e a Fazekas, mint a Radnóti? - Használati utasítás középiskolai rangsorokhoz
2016.11.03 16:02:57
Újra megjelentek a középiskolák rangsorai. Mind a HVG, mind a Nők Lapja kiadott nemrég egy, a magyar középfokú intézményeket rangsoroló kiadványt. A HVG kevesebb adattal és szűkebb területen (a listák szakiskolákat nem tartalmazzák) dolgozott. A Nők Lapja kiadványban többféle lista is készült, de…..
Az egyik legidegesítőbb, ha a kis, kerti veteményesünket kártevők pusztítják el. Nem feltétlenül kell vegyszerekhez nyúlnunk, ha meztelen csigák felzabálják a kertet, többféle ház praktika is létezik ez ellen. Bálint gazda szerint a növények köré hamut, tojáshéjat vagy sót kell szórni, ez ugyanis…..
Csavarhúzós
2016.05.07 10:53:52
Örülünk, Vincent?
A magyar középosztály találkozása a szegregációval (megjegyzésposzt)
2016.01.23 14:36:33
" A matematika felvételi az utóbbi 10 év legnehezebb vizsgája volt, több gyerek is sírva hagyta el a vizsgatermet - számoltak be a pedagógusok." (penzcentrum.hu)
"Elképesztő feladatok a felvételin. " (mno.hu)
"Matematikából tíz feladatot kellett megoldani, amelyen összesen…..
Csavarhúzós
2016.01.24 09:51:25
@Mészáros Laci: Az, hogy az elitiskolák visszacsúsznak a Nahalka-féle "hozzáadott érték" rangsorban, törvényszerű, a rangsor számítási módjából következik.
A kompetenciamérés feladatsora sokkal elemibb, mint a elitiskolák felvételije, így ebben már nem tudnak sokat fejlődni, mert már eleve magas pontot értek el. Azt a kevés fejlődést meg Nahalka modellje a családi háttérnek tulajdonítja, így az iskolának már nem tud mit hozzáadni, bármit is tesz.
A kompetenciamérés feladatsora sokkal elemibb, mint a elitiskolák felvételije, így ebben már nem tudnak sokat fejlődni, mert már eleve magas pontot értek el. Azt a kevés fejlődést meg Nahalka modellje a családi háttérnek tulajdonítja, így az iskolának már nem tud mit hozzáadni, bármit is tesz.
Az infokommunikációs technológiák fejlődése miatt alapvetően változott meg az 1990-es évek végén születettek világlátása, gondolkodása, készségei és kompetenciái, erre a kihívásra pedig a jelenlegi oktatási modell egyelőre még keresi a válaszokat. Miközben a pedagógusok…..
Legújabb sorozatunkban minden héten kiválogatjuk a hét legszebb-legjobb új magánhirdetéseit az Otthontérképről! Alapvetően a szép fotókat, valamint a pontos és hasznos információkat vesszük alapul. Vagyis a legnagyobb esélye annak lesz bekerülni a heti válogatásba, aki a lehető…..
Pécsi Stúdió
Másfél kilométerre a föld alatt - Dokumentumfilm az uránbányászokról - 1987
2014.03.29 18:09:39
A Mecsek hegység nyugati részén, a homokköves típusba sorolt mecseki uránérc-lelőhelyen 1953-ban indult meg az uránérc-kutatás. A kutatások és bányabeli feltárások megteremtették és megalapozottá tették a Minisztertanács 061/1955 sz. határozata alapján 1955. július 1-jei…..
Csavarhúzós
2014.03.31 20:44:24
Egy 19 éves srác legyen szíves hivatalos dokumentumokkal bizonyítani, hogy valószínűleg sosem látott dédnagyapja mit csinált 70 évvel ezelőtt. Ha nem tudja, akkor nyilván náci volt.
"Egyetlen kérésem van mindenkihez. Tegye fel a kérdést magának, hogy hol voltak, mit csináltak,…..
A piliscsabai, római katolikus Páduai Szent Antal Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 2 kisdiákja reggelente elkésik a napkezdő miséről. A szülők egy fegyelemre nevelő levelet kaptak az intézménytől, melyben kiemelik: hogy aki késik, annál egy…..
Már látom, előző bejegyzésemben nem kellett volna a jövő évi választásokra utalni. A kommentek egy része egyből a magyar közpolitikai kultúra szintjén kezdett „szín szerint” narancs, vörös vagy kék színekben vagdalkozni, túl sok értelem nélkül, de rendkívül érzelemteli…..
Csavarhúzós
2013.07.27 01:12:22
Csavarhúzós
2013.07.27 01:53:36
@bölcsbagoly: van ebben igazság, de ezzel nagyon nem értek egyet:"Most azért kiáltanak kigyót-békát a mostani kormányzatra mert ennek véget akar vetni és az alkalmatlan, hivatalnok tanárok vesztüket érzik, ez a szakfelügyelet és az életpálya modell elleni tiltakozásuk gyökere is."
Mondok egy sarkított példát, ami remélem nem lesz tipikus, de mivel törvényileg megengedett, előfordul majd. Adott egy iskola, ami szakközép és szakképző is. Itt tanít Fásult Ádám és Szikra Jenő matematikát és fizikát. Annak idején csoporttársak voltak a főiskola mat-fiz szakán. Fásult Ádám azóta elvégezte a közoktatás-vezető továbbképzést, nem mint ha intézményvezetői ambíciói lennének, de így tudta a legkönnyebben megszerezni a pedagógus szakvizsgát, amivel fizetési kategóriát tudott lépni. Mást nem végzett el, mivel már a főiskolán is alig ment át, tehát kemény reál tárgyakkal nem próbálkozik többet. Szikra Jenő pedig megcsinált egy középfokú C angol nyelvvizsgát, matematikából egy egyetemi kiegészítőt, majd fizikából egy MA-t.
Az élepályamodellben Fásult Ádám összeollóz (sőt összevásárol) egy portfóliót, és 2014.01.01.-től Pedagógus II fokozatba lép. Jelentkezik a szakfelügyelő továbbképzésre, el is végzi, így őt várakozási idő nélkül minősítik majd mesterpedagógussá. Ő fogja majd tanártársait minősíteni. Nyilván "ne szólj szám, nem fáj fejem" alapon mindenkiről jót ír majd, abból baj nem lehet.
Szikra Jenő pedig szintén elkészíti a portfólióját, de mivel nem szakvizsgázott, nem lép automatikusan, öt év múlva minősítik Pedagógus II. fokozatba. Ott eltöltve további hat évet és közben saját költségén (félmillió Ft) szakvizsgázva jelentkezhetne ugyan mesterpedagógusnak, de nem teszi. Ugyanis ott meg 8 év az időablak, amíg a minősítése elhúzódhat - márpedig a minősítések pénz hiányában húzódnak, mert mindig csak annyit lehet minősíteni, amennyit a költségvetés elbír. Mivel a Fásult Ádám szakfelügyelők mindenkit átengednek a minősítésen, igazából nem a tudás számít, hanem a kapcsolatok, hogy ki kerülhet minősítésre egyáltalán. Szikra Jenő kiszámolja, hogy most 45 éves, pesszimista (ám a valósághoz közel álló) becslése szerint mindig a törvényi határidő végén kerül sorra, tehát 5+6+8=19 év múlva, azaz a 20. évtől kapna emelt fizetést, az meg már nem igazán hozná vissza a tandíjat és az ötezres vizsgadíjat.
Szóval míg jelenleg Szikra Jenő picivel bár, de többet keres, mint Fásult Ádám, az életpályamodellben ez fordítva lesz. Fásult Ádám meg megy tanfelügyelni a nálánál okosabb kollégáit. Fásult Ádám szaktárgyi hiátusai ellenére még lehet született didaktikai zseni, aki mindenkit képes inspirálni, node nem az. És egyelőre nem látszik olyan szűrő a rendszerben, ami a valamilyen szempontból kiválóakat válogatná ki a szakfelügyelői pozícióra.
Mondok egy sarkított példát, ami remélem nem lesz tipikus, de mivel törvényileg megengedett, előfordul majd. Adott egy iskola, ami szakközép és szakképző is. Itt tanít Fásult Ádám és Szikra Jenő matematikát és fizikát. Annak idején csoporttársak voltak a főiskola mat-fiz szakán. Fásult Ádám azóta elvégezte a közoktatás-vezető továbbképzést, nem mint ha intézményvezetői ambíciói lennének, de így tudta a legkönnyebben megszerezni a pedagógus szakvizsgát, amivel fizetési kategóriát tudott lépni. Mást nem végzett el, mivel már a főiskolán is alig ment át, tehát kemény reál tárgyakkal nem próbálkozik többet. Szikra Jenő pedig megcsinált egy középfokú C angol nyelvvizsgát, matematikából egy egyetemi kiegészítőt, majd fizikából egy MA-t.
Az élepályamodellben Fásult Ádám összeollóz (sőt összevásárol) egy portfóliót, és 2014.01.01.-től Pedagógus II fokozatba lép. Jelentkezik a szakfelügyelő továbbképzésre, el is végzi, így őt várakozási idő nélkül minősítik majd mesterpedagógussá. Ő fogja majd tanártársait minősíteni. Nyilván "ne szólj szám, nem fáj fejem" alapon mindenkiről jót ír majd, abból baj nem lehet.
Szikra Jenő pedig szintén elkészíti a portfólióját, de mivel nem szakvizsgázott, nem lép automatikusan, öt év múlva minősítik Pedagógus II. fokozatba. Ott eltöltve további hat évet és közben saját költségén (félmillió Ft) szakvizsgázva jelentkezhetne ugyan mesterpedagógusnak, de nem teszi. Ugyanis ott meg 8 év az időablak, amíg a minősítése elhúzódhat - márpedig a minősítések pénz hiányában húzódnak, mert mindig csak annyit lehet minősíteni, amennyit a költségvetés elbír. Mivel a Fásult Ádám szakfelügyelők mindenkit átengednek a minősítésen, igazából nem a tudás számít, hanem a kapcsolatok, hogy ki kerülhet minősítésre egyáltalán. Szikra Jenő kiszámolja, hogy most 45 éves, pesszimista (ám a valósághoz közel álló) becslése szerint mindig a törvényi határidő végén kerül sorra, tehát 5+6+8=19 év múlva, azaz a 20. évtől kapna emelt fizetést, az meg már nem igazán hozná vissza a tandíjat és az ötezres vizsgadíjat.
Szóval míg jelenleg Szikra Jenő picivel bár, de többet keres, mint Fásult Ádám, az életpályamodellben ez fordítva lesz. Fásult Ádám meg megy tanfelügyelni a nálánál okosabb kollégáit. Fásult Ádám szaktárgyi hiátusai ellenére még lehet született didaktikai zseni, aki mindenkit képes inspirálni, node nem az. És egyelőre nem látszik olyan szűrő a rendszerben, ami a valamilyen szempontból kiválóakat válogatná ki a szakfelügyelői pozícióra.
Csavarhúzós
2013.07.27 01:55:15
Az Orbán-kormány rendkívül intenzív, hosszú és fordulatokban gazdag kommunikációs hadjárata lassan végére ér: már a legeldugottabb magyarországi tanya, tömegkommunikációval alig találkozó lakója is tudja, hogy rettenetesen jó lesz most már a pedagógusoknak, mert iszonyatosan…..
Csavarhúzós
2013.07.22 10:15:33
@Tihanyi Zsófia: Én ezen a szakon végeztem (88-ban kezdtem az egyetemet) Hárman jelentkeztünk a 15 helyre. Ettől függetlenül nekem 110 pontom volt a 120 pontos rendszerben, sok más helyre is bekerültem volna.
Csavarhúzós
2013.07.22 21:32:18
@Tihanyi Zsófia: A gyengébbek kedvéért: közoktatás-vezetői szakvizsgája az igazgatónak és helyettesének (helyetteseinek) van, mert nekik kötelező.
>Hát nálunk a tanári 1/3-nak van, volt hogy a felének volt (de már nyugdíjba mentek) Az egyik helyettesnek meg konkrétan nincs is (és nem is akarja megszerezni, mert nem szeret helyettes lenni)
>Régen még támogatták a szakvizsga megszerzését, ma már erre kevés az esély, pályázati pénz kellene hozzá.
-Saját zsebből is megérte, mert a magasabb bér 4-5 év alatt visszahozta a tandíjat.
>De mikor egyezne bele a főnököd abba, hogy közoktatás-vezetői szakvizsgát tegyél le? Hiszen akkor konkurenciát jelentenél neki!
-Nem kell, hogy beleegyezzen, de amúgy ez a konkurencia sem komoly dolog. Nem ez dönt az igazgatóválasztáson, hanem hogy ki kit ismer...
>Úgyhogy van szakvizsgázott tanár, de többnyire csak a vezetők meg a szakmailag igényesek, akik még a támogatott időkben szakvizsgáztak.
-Ismerek olyan szakmailag igényes fizikatanárt (Ericson-díjas) aki évekig próbált fizikából szakvizsgázni. De sosem indult a képzés kellő jelentkező hiányában, mert a tömeg inkább a könnyen elvégezhető közoktatás-vezető szakot választotta. (Így aztán ő is.), Emiatt nem értek egyet azzal, hogy a szakmailag igényes pedagógusok részhalmaza egybeesne a szakvizsgázottak halmazával. Aki szakmailag igényes, az a tanításban használható továbbképzésekre ment: elvégezte ugyanazon a szakon az egyetemet, elavult orosz tudását angolra cserélte, tréning jellegű pedagógiai készségfejlesztő továbbképzéseken vett részt (a projektpedagógiától a mentálhigiénén át a csoportmódszerig). A közoktatás-vezetés egy kémiatanárnak tökéletesen értelmetlen, az a része, ami nem, az pedig elavult - már tőlem kérdezgetik a kvalifikált kollégák a köznevelési törvényt, mert ők még a közoktatásit tanulták.
Létezik persze olyan, hogy valaki szakmailag igényes, ugyanakkor volt lehetősége a szakvizsgára, és azt anyagi érdekből meg is csinálta, tehát nem azt mondom, hogy a szakvizsga kontraszelektál, csak éppen pro sem: nem alkalmas a leendő szakfelügyelők kiválasztására.
>Hát nálunk a tanári 1/3-nak van, volt hogy a felének volt (de már nyugdíjba mentek) Az egyik helyettesnek meg konkrétan nincs is (és nem is akarja megszerezni, mert nem szeret helyettes lenni)
>Régen még támogatták a szakvizsga megszerzését, ma már erre kevés az esély, pályázati pénz kellene hozzá.
-Saját zsebből is megérte, mert a magasabb bér 4-5 év alatt visszahozta a tandíjat.
>De mikor egyezne bele a főnököd abba, hogy közoktatás-vezetői szakvizsgát tegyél le? Hiszen akkor konkurenciát jelentenél neki!
-Nem kell, hogy beleegyezzen, de amúgy ez a konkurencia sem komoly dolog. Nem ez dönt az igazgatóválasztáson, hanem hogy ki kit ismer...
>Úgyhogy van szakvizsgázott tanár, de többnyire csak a vezetők meg a szakmailag igényesek, akik még a támogatott időkben szakvizsgáztak.
-Ismerek olyan szakmailag igényes fizikatanárt (Ericson-díjas) aki évekig próbált fizikából szakvizsgázni. De sosem indult a képzés kellő jelentkező hiányában, mert a tömeg inkább a könnyen elvégezhető közoktatás-vezető szakot választotta. (Így aztán ő is.), Emiatt nem értek egyet azzal, hogy a szakmailag igényes pedagógusok részhalmaza egybeesne a szakvizsgázottak halmazával. Aki szakmailag igényes, az a tanításban használható továbbképzésekre ment: elvégezte ugyanazon a szakon az egyetemet, elavult orosz tudását angolra cserélte, tréning jellegű pedagógiai készségfejlesztő továbbképzéseken vett részt (a projektpedagógiától a mentálhigiénén át a csoportmódszerig). A közoktatás-vezetés egy kémiatanárnak tökéletesen értelmetlen, az a része, ami nem, az pedig elavult - már tőlem kérdezgetik a kvalifikált kollégák a köznevelési törvényt, mert ők még a közoktatásit tanulták.
Létezik persze olyan, hogy valaki szakmailag igényes, ugyanakkor volt lehetősége a szakvizsgára, és azt anyagi érdekből meg is csinálta, tehát nem azt mondom, hogy a szakvizsga kontraszelektál, csak éppen pro sem: nem alkalmas a leendő szakfelügyelők kiválasztására.
Eredetileg a cikksorozat következő része a HP4 bevonat pára és penészedés okozta problémák kezelésében való eredményeiről szólt volna. De miután jött néhány hozzászólás az első poszthoz, úgy gondoltuk, részben erre is kellene reagálni. A válaszadó a Hőpajzs Kft egyik…..
Otthonaink hőszigeteléséről már írtunk korábban is. Az épületek hőszigetelése a legtöbbünk számára azt jelenti, hogy házunkat, lakásunkat kívülről csomagoljuk be. Persze a technika fejlődése a hőszigetelés területét is eléri, a mai írás egy, a problémát merőben…..
Csavarhúzós
2013.06.28 17:23:59
(x) a szerző, az fizetett hirdetést jelent?
>Ugyanis segítségével a párásodás és a penészedés okozta gondok száműzhetőek az ingatlanból.
-Ellenkezőleg, a gondok fokozódnak. Ha a hőszigetelő hatás a hősugárzás-visszaverésen alapszik (festék vastagságban máson nem is alapulhat, tehát a másik opció, hogy egyáltalán nincs hőszigetelő hatás) akkor a hőátadási tényező csökkenése miatt a szoba levegője és a fal közötti hőlépcső MEGNŐ. Másképp magyarázva: a festék hátoldalától a kinti környezetig ugyanaz a fal van, mint eddig. Azon csak úgy áramolhat át kevesebb energia, ha a fal belső oldala hidegebb. Mivel a festék vastagsága hozzá képest nüansznyi, a festék belső oldalának hőfoka is kisebb. A hidegebb felületen viszont intenzívebb a páralecsapódás. Tessék megnézni a képeket itt: thermo-shield.info/
>A technológia elterjedését egyébként épp ezek a kiemelkedő tulajdonságok néha nehezítik is, a hagyományos „iskolákban” tanult szakemberek sem minden esetben tudják elfogadni, hogy egy 1 mm-es bevonat hővisszaverő hatása érhet annyit (sőt, többet) mint mondjuk egy külső 5 cm vastag szigetelés.
-Naná hogy nem, ha a hősugárzás 100%-át visszaverné, akkor a belső oldali hőátadási tényező 8 helyett 4-re csökkenne, mert kábé a felem adódik át sugárzásként. Így, hogy csak 70-90%-át veri vissza, mondjuk 5-re. Már egy B30 falazaton se túl jelentős a hatása, egy PTH38-on meg szinte semmi.
EPS-egyenértékben 0,27 mm (!) hőszigeteléssel egyenértékű a hőellenállása, ami messze áll az említett 5 cm=50 mm-től. Gyanús nekem, a fenti reklámcikkben szereplő 50-et úgy kapjuk a tényleges 0,27-ből, hogy 666-tal szorozzuk :)
>Ugyanis segítségével a párásodás és a penészedés okozta gondok száműzhetőek az ingatlanból.
-Ellenkezőleg, a gondok fokozódnak. Ha a hőszigetelő hatás a hősugárzás-visszaverésen alapszik (festék vastagságban máson nem is alapulhat, tehát a másik opció, hogy egyáltalán nincs hőszigetelő hatás) akkor a hőátadási tényező csökkenése miatt a szoba levegője és a fal közötti hőlépcső MEGNŐ. Másképp magyarázva: a festék hátoldalától a kinti környezetig ugyanaz a fal van, mint eddig. Azon csak úgy áramolhat át kevesebb energia, ha a fal belső oldala hidegebb. Mivel a festék vastagsága hozzá képest nüansznyi, a festék belső oldalának hőfoka is kisebb. A hidegebb felületen viszont intenzívebb a páralecsapódás. Tessék megnézni a képeket itt: thermo-shield.info/
>A technológia elterjedését egyébként épp ezek a kiemelkedő tulajdonságok néha nehezítik is, a hagyományos „iskolákban” tanult szakemberek sem minden esetben tudják elfogadni, hogy egy 1 mm-es bevonat hővisszaverő hatása érhet annyit (sőt, többet) mint mondjuk egy külső 5 cm vastag szigetelés.
-Naná hogy nem, ha a hősugárzás 100%-át visszaverné, akkor a belső oldali hőátadási tényező 8 helyett 4-re csökkenne, mert kábé a felem adódik át sugárzásként. Így, hogy csak 70-90%-át veri vissza, mondjuk 5-re. Már egy B30 falazaton se túl jelentős a hatása, egy PTH38-on meg szinte semmi.
EPS-egyenértékben 0,27 mm (!) hőszigeteléssel egyenértékű a hőellenállása, ami messze áll az említett 5 cm=50 mm-től. Gyanús nekem, a fenti reklámcikkben szereplő 50-et úgy kapjuk a tényleges 0,27-ből, hogy 666-tal szorozzuk :)
Minden, amit a gázszámla kapcsán tudni akarunk, de soha senki nem magyarázza el nekünk!
Mivel az elmúlt hónapokban a csapból is a gáz- és áramár, illetve rezsikérdés folyt, megspékelve egy kis számlaképpel és számlaértelmezési kísérletekkel, azt hihetnénk, hogy mára…..
Csavarhúzós
2013.04.12 11:25:57
Ez az önéletrajz egyik állandó rovata, mert szinte mindenkinek szüksége van számítógép-kezelési ismeretekre a munkája elvégzéséhez. A tudásod leírásának módja, a megfogalmazás, a sorrend, itt is sokat segíthet, vagy ronthat az önéletrajz megítélésén.
Lehetőleg ebben a rovatban mindent fel kell…..
Csavarhúzós
2013.02.26 11:03:00
Ehhez mit szóltok:
kozigallas.gov.hu/pages/jobviewer.aspx?ID=wjxg1og7d9
Professzionális rendszergazda ismeretek, tapasztalat feltétel, ECDL előny :)
kozigallas.gov.hu/pages/jobviewer.aspx?ID=wjxg1og7d9
Professzionális rendszergazda ismeretek, tapasztalat feltétel, ECDL előny :)
Naivan azt gondolhattuk, amikor értesültünk a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) nyíregyházi tevékenységéről, hogy ha a leírtak igazak, azért valakinek felelnie kell majd. A Nyíregyházi Tankerület ugyanis városbéli szakiskolák és szakközépiskolák…..
Szegregáció, lelkivizsgálat, üresen álló önkormányzati lakások, óvodahiány – sokan sokféle problémát felvetettek már az ingatlanukat elvesztett devizahiteleseknek épített ócsai Patyomkin-falu kapcsán. Jöjjenek most a be nem tartott építési követelmények, a…..
Emberekkel nagyon egyszerű fűteni, nem kell hozzá más, csak csövek, pumpák és víz. Na meg persze rengetek ember, sok felesleges testhővel. A technológia azon kívül, hogy roppant gazdaságos, még a környezetet sem szennyezi.
Mostanság nagy az aggodalom a fosszilis fűtőanyagok…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
> Zárt térben talán valamennyit segíthet még egy jó maszk, legalábbis nem árt.
-Bizonyítottan hatásos, nem "talán".
>Emlékezzünk vissza: szakmai konszezus volt tavasszal, hogy az iskolabezárások szükségtelenek, hatástalanok és károsak.
-Konszezus az nem volt, legfeljebb többségi vélemény. Arról meg, hogy káros lenne (járványügyileg) még nem is hallottam.
> Az iskolabezárások nem egyszerűen megfosztják a legszegényebb diákokat a tanuláshoz való jogtól, de nullára szűkítik kilátásaikat a nagybetűs életben.
-Vadászati világkiállítás = 50 milliárd(!) Ft. Ebből minden általános és középiskolás kaphatna egy 40eFt-os tabletet. A különadótól rettegő mobilszolgáltatók meg adnának hozzá kvázi-korlátlan mobilnetet, ahogy a tavaszi hullámban is. De ha csak a nélkülözhetetlen világkiállítás belföldi reklámra költött részét nulláznánk le, a legszegényebbeknek abból is lehetne digitális eszközt venni.
Ami meg a "megfosztást" illeti, azt is vegyük hozzá, hogy ahogy mélyül a pandémia, egyre gyakoribb lesz, hogy hiányzik egy osztály negyede. Lesz ez a szám nagyobb is. A másik oldal is fogyatkozik, tehát helyettesítik a pedagógust is.Tehát nem a "békeidő" hatékonyságához kell viszonyítani a távoktatást, hanem ehhez. Aki hiányzik a hagyományos oktatásról, az rosszabb helyzetben van, minttha online oktatás lenne, mert a hiányzóknál tényleg minden a diákra-szülőre van bízva.
>hogy a már amúgy is szinte egész napos maszkviselésre kényszerített gyerekek, akiknek semmi bajuk, hiszen ezt minden reggel a bejáratnál ellenőrzik,
-A homlokhőmérő és a hőmérséklet-kritérium együtt kábé senkit nem szűr ki, csak az extrém magas lázasokat, akik amúgy sem jutnak el az iskoláig. Sok gyerek egyszerűen "low", azaz méréshatár (34 fok) alatt kihűlt, mert hideg van és sapka nélkül jönnek az iskolába. Alsóban meg nincs maszk, van viszont tömeg. Lányoméknál pl. tilos ugye vándorolni a termek között, az IKT-t így a tanító néni laptopja jelenti, amit kivetítő nélkül, köré gyűlve néznek-hallgatnak maszk nélkül. Múlt héten egyszer rosszul is érezte magát a kislányom, délután aludt 3 órát, pedig amúgy soha nem alszik. De aztán felébredt és azóta semmi baja. Viszont mi meg valószínűleg tőle kaphattuk el a betegséget, mert amúgy nagyon vigyázunk, légmenetes FFP2-es maszk, kézfertőtlenítés, stb. a munkahelyen. Tehát valószínűleg a gyerek hozta haza a kórt. Hogy ez a covid-e, az majd a tesztelésen kiderül, mindenesetre ha nem, attól még lehetne, szóval szerintem az iskolába járás egy komoly rés a pajzson.
>A veszélyeztetett tanulókat és tanárokat jól be lehet azonosítani, számukra külön bevezethetőek óvintézledések, és akár ideiglenesen felmenthetőek, magántanulóvá is lehet őket tenni.
-Ezeket meg kellene tenni, de nincs ilyesmi meglépve, sőt. Cukorbeteg (potenciális áldozat) tanároknak csak a fizetés nélküli szabadság a felajánlott lehetőség. Ami a diákokat illeti, fiam autista, magántanuló, heti 10 órát biztosít az iskola a felkészülésre. Ezt nem tömbösítve rakták be, pedig dolgozunk délelőtt, nem tudjuk megoldani, hogy 1-1 órára bevigyük, utána hazavigyük. Megoldás lehetne, és a technikai feltételek is adottak, de a Skype/Teams/stb. alapú online óra TILOS, mert azt csak az operatív Atyaúristen engedélyezheti. A tankerület vezetője is azt üzente, hogy megérti, de nem lehet. Hát lehet hogy a Magyar Bálint nem rakott ki gólyás zászlót, de akkoriban nem voltak ilyen büroktatikusan kézivezérelve az iskolák, sőt bürokrácia sem létezett hozzá.
>Az, hogy otthon maradunk a kertes házunkban és egész napot a gyerekeinkkel töltjük, együtt tanulunk csak a magasan képzett, rugalmas munkaidőben, távmunkában dolgozó felső középosztály kiváltsága
-Vagy az alsó népsztályoké, akik fiatalon vállaltak gyereket, így még a nagyszülő nem ápolásra szorul, hanem segítség a gyereknevelésben.
Továbbá lehet, hogy ez hamis dilemma. Az is segítség lenne, ha online közvetítenék az órákat, és aki akar bemegy, aki nem az otthon marad. Vagy ha a 7. osztálytól lenne online oktatás, akkor a többi osztálynak több terme lenne csportbontásra és a legkisebb termekbe nem kényszerülne teljes osztály.