Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BringÁgi

30 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie 2016. június 28-án kedden prológgal rajtolt. A nemzetközi mezőny hat versenynap alatt, tíz megyét érintve, a Szombathely–Fertőd–Keszthely–Siófok–Cegléd–Karcag–Kékestető–Gyöngyös–Budapest útvonalat járja be. A Dentsu Aegis Network és a Digisport…..
Sokan sokféleképpen elképzelték már a kerékpár jövőjét, de hiába jönnek-mennek a trendek, az elv még mindig ugyanaz, mint százegynéhány éve, csak az anyagok változnak. Ez persze nem baj, ha a két kerék, a lánc és a váz vált be, akkor azt kell finomítani. Most viszont mutatunk néhány bringát,…..
A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie 2016. június 28-án kedden prológgal rajtolt. A nemzetközi mezőny hat versenynap alatt, tíz megyét érintve, a Szombathely–Fertőd–Keszthely–Siófok–Cegléd–Karcag–Kékestető–Gyöngyös–Budapest útvonalat járja be. A Dentsu Aegis Network és a Digisport…..
A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie 2016. június 28-án kedden prológgal rajtolt. A nemzetközi mezőny hat versenynap alatt, tíz megyét érintve, a Szombathely–Fertőd–Keszthely–Siófok–Cegléd–Karcag–Kékestető–Gyöngyös–Budapest útvonalat járja be. A Dentsu Aegis Network és a Digisport…..
Napjainkra a bringázás köré hatalmas üzlet fejlődött, a marketing gépezet mindent bevet azért, hogy eladhatóvá tegye a termékeket. Erre az egyik legjobb módszer a videó, ugyanis, ha egy gyártó egy profi bringással mutatja meg, hogy mire képes a terméke, akkor a vevők könnyedén gondolhatják azt, hogy…..
A szezon jó része még előttünk van, és szerencsére nincs hiány bringás programokból sem. Egy részük időponthoz kötött és nevezni kell rá, míg mások kedvünkre, akármikor lenyomható. Most ezekből válogattunk össze ötöt úgy, hogy kemény és bárki által teljesíthető de látványos is legyen köztünk. Itt…..
Magyarország élsportját hagyományosan nem a kerékpársporttal azonosítják, pedig versenyzőink nemzetközi futamokon is érnek el szép eredményeket. Legyen szó aszfaltról, oválpályáról vagy terepversenyzésről, versenyzőink sikereket érnek el, még ha nem is hallunk róluk a napi médiában. Most megnézünk…..
Azt már egy korábbi posztban megvizsgáltuk, hogy milyen egy a KRESZ által megszabott módon felkészített kerékpár, de ez nem elég a biztonsághoz. Azzal is foglalkozni kell, hogy hol és hogyan szabályos bringázni, és nem csak a büntetés elkerülése miatt, a saját biztonságunkért is. Bízunk benne, hogy…..
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos bringázás közben a védőfelszerelések használata. Sokan azt gondolják, hogy csak az erdőben száguldó, esetleg ugratókon trükköző downhilleseknek és triálosoknak van szüksége komoly védelemre, de az igazság az, hogy aki városban teker, a forgalom…..
  Az emberek nagyon hamar rájöttek, hogy a kerékpár több mint egyszerű közlekedési eszköz. Mivel a sport szépen ötvözi a technikai felkészültséget, és az ember fizikai képességeit, jó lehetőséget ad a versengésre, arra, hogy kiderüljön, ki képes jobb gépet tervezni, és ki képes a leggyorsabban…..
Mint minden sikeres iparágnak, a kerékpáriparnak is megvannak a maga legendás nevei. Nem feltétlen versenyzők, hanem mérnökök, üzletemberek, akik valami maradandót alkottak, vagy egyszerűen csak elérhetővé tettek a tömegek számára új technológiákat. Most a kerékpáripar legnagyobb alakjai közül…..
A kerékpáripar is olyan, mint az autóipar, vagyis néhány évente új műszaki megoldások, és fejlesztési irányok jelennek meg. Sok közülük csak azért van, hogy adott gyártó valami olyat adhasson a vevőknek, amit más cég nem tud, míg néhány valóban hasznos és haladó megoldás. Most következzenek a…..
A bringázásban az a legjobb, hogy találkozik benne az emberi fizikum és a mérnöki tudás, ráadásul a kettő egymást tüzelve eredményez egyre komolyabb teljesítményeket. Hiszen ahogy egyre komolyabb technika áll rendelkezésre, úgy nő meg az emberileg elérhető teljesítmény a nyeregben, és ez persze…..
Az eddigi tapasztalataim alapján kétféle bringás létezik: aki nem hord sisakot, és aki már esett baromi nagyot. Sajnos még a legártatlanabb, rövidtávú tekerés is végződhet borulással, és ehhez nem is feltétlen kell külső tényező, elég, ha egy pillanatra nem figyel az ember. Sokan érvelnek azzal a…..
Bringás emberkísérletbe kezdünk – ez volt az első posztunk címe, amely nyolc héttel ezelőtt jelent meg. Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy átlagosan aktív ember, aki gyermekkora óta nem ült bringán, fel tud-e készülni egy hosszabb kerékpáros túrára, a McDonald’s BringaMánia Tour de Balatonra. A…..
Most, hogy lezajlott a McDonald's Bringamánia Tour de Balaton, nem engedjük el a bringázást, ahogy Ági sem teszi. Mert ugyan páratlan élmény többezer bringással együtt legyőzni a kilométereket, de  az öncélú túrázás sem lebecsülendő. Gondoljanak bele, nincs időkorlát, és a sebességünket is csak a…..
Beérett az elmúlt néhány hét felkészülése, és eljött a kihívás napja, Ági szombaton letekerte a McDonald's Bringamánia Tour de Balaton 86 kilométeres távját. Most, amíg friss az élmény, megkérdeztük, hogy milyen volt életében először részt venni egy ilyen eseményen...
Tömegben biciklizni csak addig tűnik egyszerűnek, amíg az ember meg nem próbálja. Hirtelen nem csak a saját testi épségünkre, és saját menetdinamikánkra kell koncentrálni, hanem arra is, hogy igazodjunk a velünk együtt mozgókhoz. Főleg egy versenyen, vagy túrán fordulhat elő, hogy kénytelenek…..
Kevesebb, mint egy hét van hátra a McDonald's Bringamánia Tour de Balatonig,ezért itt az ideje azzal foglalkozni, hogy mire is számíthat az ember teste, ha benevez valamelyik távra. Épp ezért megkérdeztem indulónkat, Ágit, hogy áll a felkészüléssel, és mennyire érzi a bringázás jótékony hatásait...
Sokan azt gondolják, hogy a bicikli akkor felel meg a KRESZ szabályoknak, ha van rajta első és hátsó lámpa. A kérdés ennél valamivel összetettebb, hiszen ezekkel csak láttatjuk magunkat, de nem jelentik egyből azt, hogy biztonságosan tudunk haladni. De mi is kell ahhoz, hogy a bringánk valóban…..
Ötödik hete, hogy Ági elkezdett felkészülni a McDonald’s BringaMánia Tour de Balatonra, épp ezért itt volt az ideje, hogy elmesélje tapasztalatait. Amióta eljött a jó idő, dolgozni is biciklivel jár, ez napi nagyjából kétszer tíz kilométert jelent, vagyis elkezdett összeszokni a bringájával.…..
Blogunk hasábjain azt mutatjuk be, hogy hogyan készüljön fel valaki egy kerékpáros túrára. Alanyunk, Ági, az Index pénzügyi munkatársa a McDonald's Bringamánia Tour de Balaton 86 kilométeres távját vette célba. A kerékpár beállításáról, kezeléséről és karbantartásáról már írtunk korábban, de eddig…..
Amikor bringázásról írunk a blogon, jellemzően különbséget teszünk a rendszeresen közlekedő, vagy a csak alkalmanként tekerő emberek között. A két csoportban egy közös mégis akad: előbb vagy utóbb mindkettőnek szüksége lesz arra, hogy a bringáját karban tartsa...
Akármennyire is egyszerű eszköznek látszik a kerékpár, ez is el tud romlani, ráadásul gyakran használat közben teszi ezt. Épp ezért nem árt magunknál szerszámot hordani, de szóba sem jöhet a krova készlet vagy a nyomatékkulcs. Szerencsére egy mai bringán nagyjából minden megoldható egy…..
Steve Jobs, az Apple alapítója hivatkozott úgy a számítógépre, mint kerékpár az agyunknak: egy felmérés ugyanis kiderítette, hogy egy kilométert a legkisebb energiabefektetéssel a repülő sólyom tesz meg, míg a gyalogló ember csak a harmadik. Viszont, ha az ember bringára ül, akkor a leghatékonyabban…..