Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Cartman (ex Cartman)

0 bejegyzést írt és 3641 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Fidesz a közösből, az adónkból a saját propagandabirodalmát hozta létre és pénzeli folyamatosan. Nemrég egy meglehetősen hosszú anyag jelent meg az Indexen, ahol fillérre lebontva, fekete-fehéren látszik, hány milliót, milliárdot toltak bele a propagandamédiába. És loptak el az országtól...
Cartman (ex Cartman) 2017.06.08 09:25:26
@poor: Szerintem igaza van FCUK4-nek. Jelenleg kb. 10 pártocska marakodik a "baloldalon". Amíg ők képtelenek bármiféle együttműködésre, addig Orbán azt csinál, amit akar. Úgy vélem, már a 2014-es választásra is igaz volt, hogy azt valójában nem a Fidesz nyerte meg, hanem az ellenzék veszítette el.

Szánalmas a Fidesz politikai teljesítménye, de az ellenzék jelenleg még őket is alulmúlja.
Cartman (ex Cartman) 2017.06.08 09:46:30
@Netuddki.: Szövegértelmezési gondjaid vannak. Próbáld meg még egyszer, csak most húzd ki a fejed a seggedből.
Néhány napja leltem néhány képre Chris Niedenthal fotós gyűjteményében, aki a nyolcvanas évek jellegzetes kelet-európai mindennapjait is megörökítette. Rengeteg fényképet találhatunk tőle Lengyelországról, de van nála Csehszlovákia, Szovjetunió, Románia, és szerencsére Magyarország is. Ma ezt hoztam…..
Az egyiptomi köztévé (ERTU) nyolc bemondónőt tiltott le a képernyőről időlegesen, arra hivatkozva, hogy túlsúlyuk miatt nem mutatnak jól a kamerák előtt. A nyolc nő egy hónapos ultimátumot kapott: le kell fogyniuk, és csak "kameraképes" állapotban térhetnek vissza a tévébe. Mivel a döntés…..
Cartman (ex Cartman) 2016.08.18 20:26:47
@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo:
"Tobb kover stewardesst a gepekre!"
Szerintem ez környezetvédelmi szempontból aggályos. Több kövér stewardess = nagyobb raksúly => a hajtóműveknek nagyobb erőt kell kifejteniük.

Igazán környezettudatos megoldás a gyerekmunka alkalmazása lenne. De csak ha kellően sovány gyerekeket találnak hozzá (Egyiptomban ez biztos nem jelent problémát) és megfelelően szeparálják őket a kajáktól. De az is megoldás lehet, ha szerződésben rögzítenek egy reális súlykorlátot. Pl. addig dolgozhat, amíg nem éri el a 28kg-ot (62lb), aztán mehet bemondónak. Már ha ott ez még belefér...
Alig 40 felettiként talán furcsán hangzik az ember szájából, hogy „a mai fiatalok”, de tanárként és a tizenéves korosztályok tagjai közt gyakran mozgó középkorú értelmiségiként, illetve korábbi munkahelyi vezetőként talán mégis megengedhető ennyi fraternizálás, ha valamiféle általános megállapításra…..
Cartman (ex Cartman) 2016.08.17 20:02:23
@Annie86:
Kicsit csapongó, amit írtál, tehát az alaposság tekintetében tényleg lehet egy kis deficit. :) Viszont nyilván nem lennél keresett programozó, ha ez a munkádra is kiterjedne. Nem is beszélve a precizitásról.

Korábban (érettségi utáni) szakképzésben dolgoztam, informatikai területen és – sajnos – én is tapasztaltam a posztban szereplő megállapítások általánosságát. De persze mindig vannak kivételek. A kivételek pedig sokszor már a képzés alatt átnyergeltek inkább a felsőoktatásba. A többiekből lettek/lesznek viszont a szakemberek. Vagy inkább "szakemberek".

"éljék az életüket, ha kell a facebook elött"
Elég erős együttjárást látok egyes fiatalok motiválatlansága, hanyagsága és tunyasága, illetve a fokozott facebook aktivitásuk között. Aki átlag óránként posztol valamit, az – véleményem szerint – függő, beteg ember. És ez nyilván meg is látszik a társas kapcsolatain, (tanulmányi) munkáján, stb. is.

Abban egyébként egyetértünk, hogy az iskola (nagy általánosságban) egyre rosszabb Magyarországon. Ez viszont csak részben a tanárok felelőssége, nagyrészt inkább az oktatáspolitika bűne. Ezért (is) nagy hiba, hogy nem érdekel a politika. Ami ott zajlik, az mindannyiunk bőrére megy.
Cartman (ex Cartman) 2016.08.18 09:28:15
@sírjatok:
Igen, ez nekem is eszembe jutott, miközben a hozzászólást írtam. :)

Azért ha megnézed, a blogokon nagyobb arányban fordulnak elő értelmes megnyilvánulások a hozzászólásokban (incl. nyelvi igényesség, helyesírás), mint a facebookon.

Részemről egyébként 2006. május 13. óta vagyok tag és a több, mint tíz év alatt összesen 3663 hozzászólásom volt. Ez talán még (épp) nem a függő kategória... :)
Az idei október 23. bővelkedett szürreális pillanatokban, a Békemenetre meztelen női provokátorokat vizionáló Bencsik Andrástól a tüntetés fáradalmait a McDonald'sban kipihenő nyugat-gyűlölő Jobbik-keménymagon át a Gyurcsány Ferenc által széttrollkodott Mesterházy-beszédig.…..
Rezsiharc, mondta tegnap Kötcsén Orbán Viktor, rezsiharc, mondta ma a parlamentben a rezsibiztos, rezsiharc, mondja holnap már mindenki, aki a Fidesz táborába tartozik. Miközben a kormány ellenzéke ironizál, az ötvenes évekkel példálózik, a Fideszt láthatólag senki és semmi sem…..
"Herr Ludwig, van egy másik jól szervezett csoport is, amelynek Ön nyilvánvalóan a tagja: ez a seggfejek nemzetközi összeesküvése!" (Kabaré, 1972. Rendező: Bob Fosse) Tíz kicsi fehér kollégista megismerkedett egymással, és elhatározták, hogy kirabolnak egy országot. A…..
Cartman (ex Cartman) 2013.08.06 14:40:36
@irovagyok:
"Majd gondolkodjatok el azon, hogy mikor mondtátok utoljára, hogy számlát nem kértek."
A többivel egyetértek, de ez az utolsó gondolat sántít. A közintézményekbe vetett bizalom Magyarországon a béka segge alatt van, és ez bizonyosan nem az átlagpolgár hibája.

Ami adót nem fizetek be, azt biztosan nem tudják ellopni. Ennyi. Persze, tisztán csak elméleti síkon, hisz én pl. mindig kérek számlát! :)
Cartman (ex Cartman) 2013.08.06 15:05:46
@irovagyok:
"Tyúk és a tojás, kedves Cartman."
Nem. Te nem vagy egyenlő az államhatalommal. A Te egyéni döntésed, hogy mindig rendesen befizeted az adót (akkor is, ha minimális a lebukás rizikója) nem fogja pozitív irányban befolyásolni a döntéshozókat.

Viszont ha Te (másokkal összefogva, neadj' isten valamilyen szervezeti formát öltve) sikeresen _kiharcolod_, hogy követhető legyen minden adóforint sorsa, azzal valóban elősegíted az önkéntes szabálykövetés rendszerét.

Igazi demokrácia, működő civil szférával és erős középosztállyal - ez lehet(ne) a megoldás ez ellen az amorális poszt-szocialista csürhével szemben. A gond az, hogy ilyenünk belátható időn belül nem lesz. A hiba egyébként szerintem is az "átlagpolgárban" keresendő, de nem azért, mert becstelen lenne, hanem mert alapvetően buta. Politikai (és nem csak politikai) döntéseiben nyoma sincs a rációnak. Elvei-érdekei helyett homályos, a pártok kommunikációira épülő impressziói alapján választ magának pártot, aztán - hogy a lelke is nyugodt legyen - rendre akceptálja a párt aktuális agymenéseit, legyenek azok bármilyen abszurdak, vagy ellentétesek az ő korábbi gondolataival, elveivel.
A Tolerancia diktatúrája címen a Heti Válaszban megjelent cikk arra figyelmeztet minket, hogy az elszemtelenedett meleg kisebbség már a többség jogait veszélyezteti.  A lap a diktatúra szót használja annak érzékeltetésére, milyen elnyomás alatt élnek a nyugati világ…..
Cartman (ex Cartman) 2013.08.01 10:17:56
@kulcsar2011:
Ez az egész egy jól fejlett kognitív disszonancia. Jobboldali-keresztény mázzal leöntött baloldali-populista politikai folyik, amibe azért liberális elemek is keverednek (egykulcsos adó).

Totális katyvasz az egész, mind a konkrét intézkedések, mind a kommunikáció terén, de a magyar választópolgár van olyan buta, hogy szépen benyalja ezt a moslékot. (Ehhez persze kell azért az ellenzék bugyutasága-bénázása is.)
Cartman (ex Cartman) 2013.08.01 10:51:07
@Amatőr:
Simogatja a halál! Ha ez egyfajta eufémizmusnak tűnt, akkor szeretném világossá tenni, hogy - véleményem szerint - a jelenlegi ellenzéknek legalább akkora része van a fideszes elkúrásokban is(!), mint a fidesznek. A fideszt megelőző nyolc év ámokfutása nélkül se ekkora túlhatalom nem jöhetett volna létre, se ilyen tragikus morális állapotok.
Cartman (ex Cartman) 2013.08.01 12:46:56
@kulcsar2011:
Igen-igen. A két nő jó érv! Mindenkinek rögtön megnő a tolerancia-szintje... :)
A KARD A nemlétező demokrácia 2013.07.30 06:30:00
A demokrácia az egy fogalom. Igen, pont olyan sunyi fajta, amit a barkóbába minden hülye utál. (Személy? Nem. Tárgy? Nem. Ó... deszemétvagy...) Márpedig a fogalommal egy baj van, nem lehet megfogni, megenni, falra kenni, mert kvázi nincs. Ellenben jókat lehet róla fantáziálni,…..
Cartman (ex Cartman) 2013.07.30 10:15:11
@Ensiada Arkoveitie:
Az a baj, hogy orbánék az egykulcsos adót (is) elkúrták. Innentől a magyar "politikai kultúra" szabályai szerint vissza kell csinálni az egészet, és kész. Szakmai viták helyett ostoba leegyszerűsítések és hergelés megy a politikai közbeszédben. Igény sincs másra. Rezsicsökkentés, meg kipicsáztukazájemefet, ennyi a magyar választópolgár igénye. (Amúgy nem vagyok nagy híve az egykulcsosnak, de ha nem kúrják el, akkor biztos nem lenne ekkora a többi elkúrás sem.)

Megérdemeltük anno medgyessyt és gyurcsányt, ahogy megérdemeljük most orbánt is.
Cartman (ex Cartman) 2013.07.30 10:26:55
@Ensiada Arkoveitie:
Nem csak a mértéket kúrták el. Nem véletlen, hogy az egykulcsost bevezető országokban a minimálbér rendszerint adómentes, illetve előfordul valamiféle vagyonadó is.

A családi adókedvezményt nem tartom rossz ötletnek, de persze a mértékén gondolkodhattak volna azért egy kicsit (csak úgy a változatosság kedvéért :) ).
Cartman (ex Cartman) 2013.07.30 10:38:45
@Blogger Géza:
Ezekről a béremelésekről mesélnél egy kicsit? Tudom, a tipikus fideszes ódzkodik a számtantól, de azért tehetnél egy kivételt, és bemutathatnád ezeket a béremeléseket az elmúlt évek inflációjának, a megvont pótlékoknak, illetve az óraszám-emeléseknek a tükrében. (Hogy lásd a jó szándékomat, a korábbi ígéretek aspektusától most eltekintek.)
De ez nem volt elég a megaláztatásból. Odahívta az összes jelenlévő asszisztenst, hogy nézzék meg !És kioktatott, hogy csináljak ezzel valamit, mert nem lehet így kinézni. Most találtam rá erre a címre, és a felhívásra, hogy a magyar egészségüggyel kapcsolatban lehet…..
Cartman (ex Cartman) 2013.07.23 07:05:51
@Juliusxtreme:
Ez nem érv. "Pálcikaemberek" ugyanúgy lehetnek komikusak. Ld. magas szőke, Paudits, stb. Ettől függetlenül a mondandód lényegével alapvetően egyetértek.
Cartman (ex Cartman) 2013.07.23 07:17:11
@IMHO:
Ha már fogalmad sincs a témáról, legalább ne terjeszd itt a hülyeségeidet!

Bármilyen _tészta_ mint egészséges, diétás étel??? A húsról se beszélném le a fogyni vágyót, a zsíros húsról meg pláne nem, különösen ha esztétikusan akar fogyni (pont a bőrnek igencsak kell a zsiradék). És Dr. Laikus PhD-nak abban (is) igaza van, hogy az igazán szegény ember alapvető étele a szénhidrát, ami tényleg a lehető _legolcsóbb_ étel. Viszont valójában attól hízik mindenki, semmiképp sem pl. a hústól.

Ha vitatkozni akarsz, előtte nézz utána egy kicsit a témának, mert ez így elég erős volt...
Bár nem tudjuk mi történik Csehországban, nem tudjuk, milyen váddal, és hogy igaz vádakkal-e, de mára virradóra a cseh rendőrség elitalakulata talán az egész modern Kelet-Európai történelemben példátlan akciót hajtott végre, ahogy ők hívják intervenciót. Kihallgatták a…..
Cartman (ex Cartman) 2013.06.13 20:29:01
@_most_:
Nehogy már elkezdj itt érvelni ennek a nyaloncnak. Egészen nyilvánvaló, hogy ő az orbán-rezsim hű ebe. Esze semmi, lojalitása viszont végtelen. Meggyőzni (akármiről) esélytelen, hisz ha képes volt is valaha bármiféle kognitív tevékenységre, ezt a képességét mára bizonyosan nullára redukálta a _párt_ és _viktor_ kritikátlan szolgálata érdekében.

Ő a szocialista embertípus orbán-féle mutációjának archetípusa. Csak a vezér gondolatai szerint képes létezni, önállóan már talán levegőt se tudna venni. Mondhatjuk, hogy egy kesztyűbáb a vezér (valamely) végtagján.
A helyzet sajnos az, hogy nem csak karban nem tudjuk tartani a gépeket de sokszor fel sem fogjuk, hogy megvenni a legkönnyebb. Aztán a feketeleves. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Cartman (ex Cartman) 2013.06.12 08:48:52
Nem titok, a Facebook profilodat éppúgy végigböngészik a munkaadók, mint az önéletrajzod. Ennek ellenére sokam belesétálnak a legtriviálisabb csapdákba, és olyan információkat osztanak meg magukról, amelyek aligha növelik esélyeiket. Mi az, amit mindenképpen rejts el, ha állást…..
Cartman (ex Cartman) 2013.03.18 18:50:37
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Egyetértünk. A személyes / társas kompetenciák sokkal nehezebben (és főleg bonyolultabban, indirekt módon) fejleszthetők, mint a szakmaiak. És egy bunkó, aljas, vagy egyszerűen csak idegesítő kolléga rosszabb, mint egy képzetlen, gyakorlatlan.

Én egyébként ha mást nem is, a függőséget mindenképp lecsekkolnám. Aki félóránként posztol-megoszt-kedvel, az biztosan felejtős.
Magyarország független ország, szokták mondani. Ennek ellenére olyan cikk jelenik meg külföldön, melyben azon elmélkednek, hogy az ország vezetőjét hogyan lehetne eltávolítani. Nem Ázsiában, nem a Közel-, vagy Távol-keleten, nem Iránban. Nem, itt Európa közepén mérlegelik…..
Cartman (ex Cartman) 2013.03.15 15:42:42
@Mikrobi:
"A leadott szavazatok 2/3-át a Fidesz-KDNP kapta. Ez TÉNY, a többi csúsztatás és locsogás."
Ekkora nagy tájékozottsággal osztja itt az észt!? Basszus... Csak nem fideszkdnp-s elkúró kormánytagnak tetszik lenni? Azoknak van ilyen sok közük a valósághoz...
 "Ez az egyetlen alkotmányos választásom, amely összhangban van eskümmel, a fennálló törvényes rendelkezésekkel és az Alkotmánybíróság 20 év alatt meghozott határozataival.  (Áder János) "        Többek között ezt írja majd alá Áder…..
Cartman (ex Cartman) 2013.03.14 09:59:07
Cartman (ex Cartman) 2013.03.14 10:01:09
@Kara kán:
Hűha, ezek már az érveid, vagy azok még csak most jönnek? Keményen tolod...
A székházostrom tökéletesen megmutatta, milyen a kormánypárt igazi arca: gyűlölködő, diákok ellen felszított, szélsőjobbos szavazók, kopasz, büntetett előéletű verőemberek, cinikus, röhögcsélő szóvivők, akik meg sem próbálják elhitetni senkivel, hogy igazat mondanak –…..
Cartman (ex Cartman) 2013.03.09 07:35:23
@komplikato:
Szerintem meg inkább baloldali populista. De biztos csak a populistában vagyok.
1000 leütés Fidesz 48, MSZP 22 2013.02.27 14:15:01
Ezek a Tárki legújabb pártpreferencia vizsgálatának eredményei a biztos választók körében úgy, hogy közben 3 százalékot csökkent a bizonytalanok aránya. Beleszámítva az ilyen mérések bizonytalanságát is, remélem, most a sokk az irányadó létállapot a baloldalon. De azon sem…..
Cartman (ex Cartman) 2013.02.28 09:05:45
@Balt:
Aha. Most viszont nagymagyar sikerek jutnak nekünk: recesszió, romló foglalkoztatottsági adatok, csökkenő fogyasztás, növekvő gyermekszegénység, tragikus népesedési adatok.

Sikeresek vagyunk, na...
Cartman (ex Cartman) 2013.02.28 09:49:06
@sterimar:
"és a gazdag négyszázezer felett keresők kapnak majd nagyobb kulcsot a proli legnagyobb gyönyörűségére"
Ezt csak te gondolod, hogy ez valami adok-kapok játék. Be kéne látni végre, hogy neked is érdeked, hogy olcsó legyen az alacsonyan kvalifikált munkaerő ára. Ha olcsó, akkor van rá kereslet és nem te tartod el a szerencsétlent munkanélküli segély, vagy közmunka formájában. Ennek belátásához persze kell némi rendszerszemlélet és bizony túl kell lépni az előemésztett szellemi táplálék (igazságosadórendszer) kényelmén.

A fidesz-féle egykulcsos eredménye nagyon jól látszik a foglalkoztatottság alakulásán. Csökkenő versenyszférás munkakínálat mellett nő a közfoglalkoztatás szintje. Ez mégis kinek jó?
Cartman (ex Cartman) 2013.02.28 10:11:00
@sterimar:
Magunk között? Te gyökér... Soha nem szavaztam se gyurcsányra, se kunczéra, ellenben a fideszre, mdf-re többször is. Viszont ettől még a fidesz-féle egykulcsos elkúrásnak tartom. (Azt IS, meg kb. mindent, amit a fidesz az elmúlt három évben művelt.) Bizony, ilyen is van, hogy valaki nem zabálja fel gondolkodás nélkül azt, ami a PÁRT elé tesz.

Emésztgesd, hogy az egykulcsos adónak a legtöbbet a fidesz ártott, azzal, hogy _rosszul_ vezette be. Most már soha nem fogjuk megtudni, hogy nálunk működőképes lenne-e, hisz előbb-utóbb muszáj lesz kivezetni és többet - ezzel az "előélettel" - nem veszi elő senki.
Szeretettel küldjük ezt a kis rajzot Rogán Antalnak a kommunizmus áldozatainak emléknapja alkalmából: ..
Cartman (ex Cartman) 2013.02.26 16:28:41
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Innen látszik, hogy nem sikerült megérteni ezt a posztot (se). Nem azt dörgölik itt a fidesz orra alá, hogy sok egykori MSZMP párttag van a soraikban (és vezető pozíciókban is!), hanem hogy ennek ellenére masszívan komcsizik.
Cartman (ex Cartman) 2013.02.26 16:42:22
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Ehhez pragmatikus emberek kellettek, azaz olyanok, akiket a marxizmus már nem érdekelt, csak az adott helyzet pragmatikus értékelése."
Ez általánosságban igaz lehet, és épp ezért válik el nehezen a szar a májtól, de azért elválik. Pl. hoffmann, mint kereszténydemokrata bűzlik. (Mint tanár és mint oktatási vezető meg pláne.)

"Abszurd komcsizásnak tartom pl. az MSZP megbélyegézését, lekomcsizását..."
De hát épp erről van szó! Számomra egyébként az MSZP is egy borzalmas alakulat, de az röhej, hogy a fidesz úgy komcsizik, hogy közben ott ülnek a soraikban az egykori rendszer potentátjai...!
Cartman (ex Cartman) 2013.02.26 17:02:59
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Az meg, hogy keresztény-e, az ő dolga..."
Igen, az valóban magánügy. Legalábbis amíg nem csinál valaki belőle politikát. Mint ő is, pl.

Van egy nagyon fontos tanári készség, a kongruencia. Na, ez pl. ez az, amiben rózsika bizonyosan defektes.
Bajnaiék nemrég napvilágot látott gazdasági programja a többi ellenzéki pártéhoz hasonlóan előveszi a többkulcsos adórendszer bevezetését. Ezzel alapvetően nem kívánok vitatkozni, hiszen szükséges lépés lehet rövid- és középtávon a költségvetés egyensúlyba…..
Cartman (ex Cartman) 2013.02.22 10:23:18
@peterta:
"csak önmagunkhoz képest javulhatunk, de a távolság nem fog csökkenni..."
Jó gazdaságpolitika mellett igenis csökkenhetne a távolság. Vannak olyan tényezők (pl. alacsonyabb munkabér), amelyek nekünk dolgoznának, ha képes lenne egy kormány végre _gondolkodni_.
Cartman (ex Cartman) 2013.02.22 10:37:20
@peterta:
Akkor miért megy jobban ez a buli a lengyeleknek és a szlovákoknak? És mi van azzal a néhány távol-keleti országgal, akik egy-két generáció alatt, kb. a semmiből küzdötték fel magukat...?

Abban egyetértünk, hogy a morális és kognitív viszonyokat tekintve ez itt a balkán, de lehetne ezen változtatni. Ahhoz viszont politikai akarat kellene. Ha nem lesz, akkor nekünk annyi, mert ez - alulról építkezve - valóban évszázados folyamat.
Cartman (ex Cartman) 2013.02.22 10:54:19
@elwood:
Ezt olvastam még anno... Nagyon jó cikk!
Fellélegezhetünk - legalábbis ha elhisszük Cséfalvay Zoltánnak, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának kijelentését, miszerint "az adórendszer elnyerte végleges formáját, egy olyan adórendszer alakult ki a foglalkoztatást és a jövedelmeket terhelő alacsonyabb, illetve a…..
Cartman (ex Cartman) 2013.02.14 12:36:41
@$pi$:
Pontos, mindenre kiterjedő statisztika nincs (vagy csak nem nyilvános). Itt vannak részadatok:
hvg.hu/velemeny/20130213_A_remenytelenseg_emigransai
Cartman (ex Cartman) 2013.02.14 14:42:46
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Semmit? Hogyhogy semmit? Ki az (egy tényleg nagyon szűk rétegtől eltekintve), aki valóban _semmit_ nem tesz a közösbe?

Láthatóan fingod sincs a gazdaság és a társadalom működéséről.

De nem is ez a baj, hanem hogy a döntéshozók ugyanezen a szinten állnak. Meg is van az eredménye. -1,7%-os gazdasági bővülés (sic!).
Cartman (ex Cartman) 2013.02.14 16:24:30
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Én vagyok szétcsúszva... :)

Na, nézzük, mit tesz be a közösbe az a bizonyos minimálbéres a 0 adójával:
- Hozzájárul a GDP-hez.
- Adót fizet. Igen, ez biztos meglepő lesz számodra, de nem csak jövedelemadó létezik a világon!
- Eltartja magát (és a családját).

És mi történik, ha jól megadóztatjuk a minimálbért:
- Egy részüket nyilván elbocsátják (nézz utána nyugodtan a foglalkoztatási adatok alakulásának, meg mondjuk - kis történelmi példa gyanánt - tekintsd át a magyar könnyűipar hanyatlásának sztoriját).
- A kirúgottakat - ahelyett, hogy szolídan bár, de tennének a közösbe(!) - eltarthatjuk segély, közmunka, stb. formájában.
- A minimálbér nem épp habzsidőzsi, tehát muszáj kompenzálni az adóemelést. Na, a végén ki fizeti akkor a révészt? Biztos nincs összefüggés a sok becsődölt cég és a minimálbér-emelés közt...

A fentieket alátámasztják a GDP, a foglalkoztatás és a fogyasztás alakulásával kapcsolatos statisztikák, de amúgy könnyen beláthatók, ha valaki tovább lép a "neazénadómból" szintű békaperspektíván.
A sajtóhírek szerint távozik posztjáról az oktatási államtitkár és helyére az ELTE volt rektora, Klinghammer István kerül. Ha a kormányzati kommunikációban valaki azt hiszi ezzel majd lecsillapodnak a kedélyek, az nagyon téved. Hoffmann Rózsa nem oszt, nem szoroz és ahogy…..
Cartman (ex Cartman) 2013.02.13 14:56:21
@nofacebook:
Nem tudom, ezt helyesen értelmeztem-e, de ha igen, akkor egyetértünk. A mi választásunk már vagy húsz éve (és még vagy húsz évig) annyi, hogy szar legyen vagy szarabb.
Cartman (ex Cartman) 2013.02.13 15:17:03
@nofacebook:
Aha. Tehát a B-közép illusztris tagjához van szerencsém... Volt egy ilyen sejtésem, de azért gondoltam, teszek egy próbát.

Részemről nem zavarom a köreidet tovább.
Cartman (ex Cartman) 2013.02.13 18:37:59
@prin Table:
1. Ez is milyen szép életrajz, ugye:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Matolcsy_György
...és mégis mekkora nagy nulla az illető!
2. A rektori tisztségről sokan - tévesen - azt hiszik, hogy az valamiféle tudományos karrier része, holott egyértelműen inkább politikai.

Ettől függetlenül persze kíváncsian várom, mit tesz le Klinghammer az asztalra, de a fideszes káderekkel szemben nem véletlenül alakult ki a bizalmatlanság az utóbbi három évben.
   Ki tartja blokád alatt az egyetemeket? Az a pár száz diák, akik tegnap bementek az egyetemi előadásokra tüntetni, vagy azok, akik miatt nem lehet kifizetni az előadó tanárokat?     Az ELTE kétségbeejtő helyzetbe került. Borzalmas pénzügyi gondjaik vannak,…..
Cartman (ex Cartman) 2013.02.13 12:10:04
@Trompf:
Ezt te nyilván máshogy magyarázod, de ennek valójában az alábbi okai lehetnek:
- Ostoba, szűk látókörű közöny. (Hisz igazából ez a téma őket már nem érinti...)
- Retorziótól való félelem.
- A fenti kettő kombinációja.

A gond csak az, hogy ők a jövendőbeli elitünk. Ha ilyenek, akkor a jövőnk is ilyen lesz... Úgyhogy én inkább annak a néhány tökös, tenni akaró HaHásnak drukkolok, mint a pipogya, beszari többségnek.

A politikai "elitünk" '90 óta folyamatosan lefelé nivellálódik. Mára már szinte csak buta, de hűséges droidokból áll. Amíg ebben nincs változás, addig egyre mélyebbre süllyedünk a posványba. Legalábbis egy szűk (és egyre szűkülő!) rétegtől eltekintve.
Cartman (ex Cartman) 2013.02.13 12:14:36
@fvipera:
Hát ja. Összenő, ugye... :)
Cartman (ex Cartman) 2013.02.13 12:29:17
@_most_:
Hát persze. Tele van mindenféle bizarr furcsasággal az az egyetem. Könyvek. Termek, telepakolva, hogy még focizni se lehet bennük. Meg számítógép. Aztat egyébként a vezér se szeresse...