Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Walrus The Inflexible

0 bejegyzést írt és 25 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hét tenger A legmagyarabb 2018.06.16 12:00:27
  Lezavartunk megint egy évfordulót, ami eddig eszembe se jutott, de valószínűleg ha eszembe jut, se éreztem volna nagy késztetést arra, hogy beálljak a megemlékezők sorába. Eszembe juthatott volna pedig, mert még tavaly kaptam egy fülest, miszerint a Szent István dicsőséges elsüllyedésének…..
Walrus The Inflexible 2022.01.16 17:10:57
Hét tenger Világbirodalmi Flotta 2021.09.15 10:26:18
  A nagyhatalmak közt a XIX. század végén kezdődő navalista versengés nagyon súlyos következményekkel járt a Nyugatra nézve. Nem nagy túlzás azt állítani, a nyugati nagy- és középhatalmak közti viszonyt ez az értelmetlen vetélkedés mérgezte meg, és tette tönkre. Közvetve ez volt az egyik oka a két…..
Az extrém erőhatások számos élettani folyamatban változást idéznek elő a pilóták testében 3-5G sebességnél, többek között ezért is kell kifogástalan egészségi állapottal, nagy fizikai és szellemi állóképességgel rendelkezniük...
Walrus The Inflexible 2020.08.24 23:11:23
@ggergo: néhány gondolattal kiegészítem a kiváló posztot.

8. A sebesség vektormennyiség, vagyis van iránya és nagysága. A két összetevője közül bármelyik megváltozik, gyorsulás lép fel. Ezt egy körforgalomban is megtapasztalhatjuk: állandó sebességgel haladva is érezzük a centripetális erőt.
A repülésben is első sorban a sebesség irányának változásakor lépnek fel a ggergo kolléga által felsoroltak, bár sok esetben az irányváltozást okozó manőver miatt megnövekedett légellenállás miatt a repülőeszköz valamilyen mértékben lassul is.
Légcsavaros műrepülő gépeken általában gyorsabban, ütés szerűen és nagyobb túlterhelések jelennek meg, de rövidebb ideig tarthatóak fenn, vadászgépeken lassabban (értsd mondjuk 2 másodperc alatt) kialakuló, de tovább fenntartható a túlterhelés.
Vízszintes repülésnél a vadászgépek sebességének nagyságának növekedése-csökkenése egy személyautóhoz képest persze jelentős, de vízszintes repülésnél, felszállásnál, leszállásnál talán még 1 G sincs. Kivétel ez alól a repülőgéphordozó fedélzeti katapultos indítás és a fékezőkábeles leszállás, a pontos értékre nem emlékszem, de ott talán 2-3 G körüli a felszálláskori vízszintes gyorsulás és a leszálláskor a lassulás.
Sebesség nagyságának változása miatti jelentős túlterhelés ezen kívül a katapulttal rendelkező gépekből katapultáláskor lép fel, ott egy tized másodpercig 20 G környéki a terhelés, amibe konkrétan bele lehet rokkanni.
2009-ben Radomban a Fehérorosz légierő Szu-27-ese vélelmezhetően szintén push-pull miatti beszűkült tudatállapotba kerülő pilóta következtében szenvedett katasztrófát:
youtu.be/-SqGwbxM2Ck?t=296
Az HBO és a Sky koprodukciójában készült Csernobil című sorozatot a kritikusok és a nagyközönség egyaránt hatalmas dicsérettel illette. Az öt epizód a híres atomerőmű katasztrófát részben hitelesen és tényszerűen mutatja be, de persze a fiktív elemek és a dramatizálás sem hiányozhat a hollywoodi…..
Függetlenül attól, hogy a megszegést illetően kit milyen felelősség terhel, úgy tűnik, tényleg kimúlik a közepes hatótávolságú nukleáris erők felszámolásáról kötött szovjet-amerikai egyezmény (INF), a hidegháború lezárásának talán legfontosabb lépése. Csak remélni lehet, hogy a nagyhatalmi…..
A "mi lett volna, ha..." típusú felvetésektől a történészek egy része idegrohamot kap, a másik része egyszerűen nem foglalkozik vele, a harmadik rész pedig szívesen elbabrál a lehetőséggel, persze hangsúlyozva, hogy ez csak amolyan gondolatkísérlet, senki ne vegye komolyan. Az újságírókat nem kötik…..
Walrus The Inflexible 2018.11.15 22:47:58
Valószínűleg a történelmet gyengébben ismerők közé tartozom, de én sem vagyok meggyőzödve arról, nem lett volna újabb európai háború. Ha jól tudom, az EU alapjait épp ezért fektették le, és eddig bejött a dolog. A modern európai eszme lényegét talán úgy tudnám megfogalmazni: az országok szolgáltassák ki magukat kölcsönösen egymásnak gazdasági szempontból annyira, hogy ne érje meg egymással háborúzni. Csak ennek a belátásáig el kellett jutni, és nem tudom, mitől értek volna meg a dolgok a huszas évek elején idáig, ha a németek győznek, ha egyébként a valóságban nem tartott még ott a világ.
Ennek a belátása nélkül pedig szerintem idő kérdése lett volna az újabb háború, adott esetben több-kevesebb atomfegyverrel.
(Tudom, a japánok nem a két atombomba miatt adták fel, hanem a szovjet hadbalépés és a kifogyhatatlan amerikai erőforrások miatt, akkoriban naponta bombáztak porrá egy-egy japán várost, a végeredmény szempontjából Japánnak és Amerikának is majdnem mindegy volt, ehhez kétszáz bombázó kellett, vagy csak egy. Az atombomba nem két fillér volt, az árából egy darabig lehetett volna B-29-est gyártani és tankolni.)

Szóval szerintem nem a legrosszabb forgatókönyv mentén zajlott az elmúlt évszázad. Most pedig itt az EU, a nagy lehetőség arra, hogy emlékké halványuljon mindenféle olyan nemzeti és más sérelem, szembenállás, hülye ideológia, ami miatt az elmúlt száz évben százmilliók szívtak.
Az utóbbi idők szomorú belföldi slágertémája a kilakoltatások ügye. A Lemilblog - a lehetőségekhez képest - igyekszik távoltartani magát az általános belpolitikai fejlemények kommentálásától, s azon vagyunk, hogy csak a rendvédelemmel, katonai témákkal, biztonságpolitikával és hasonlókkal fárasszuk…..
Walrus The Inflexible 2018.10.01 11:29:48
Walrus The Inflexible 2018.10.01 12:04:02
@zord íjász:

www.origo.hu/itthon/20181001-index-nem-elerheto.html

Vélelmezem, ha kormányzati befolyás alá vonás zajlana, az Origo hallgatna, viszont cikkeznek róla, a szokásos hangvételben.
Walrus The Inflexible 2018.10.01 12:05:04
Három héttel ezelőtt foglalkoztunk egy Gallup-felméréssel, amelyben a közvéleménykutató-intézet munkatársai 66 ország lakosságát reprezentáló mintát kérdeztek meg arról, hogy a hat legnagyobb katonai hatalom közül melyiket választanák katonai szövetségesnek egy fegyveres konfliktus esetén. Most egy…..
Walrus The Inflexible 2018.09.16 20:30:06
@Pár dollárral többért: Majd pedig kisvártatva mindhárom országocska elkezdett pedálozni az EU tagságért, ami hosszú távon értve a nemzetállamiság elhalványodásának útja. No comment.
  A film első kritikája itt található Nemrégiben bepótoltam a Végtelen háborút, és FroG (meg csomó más ember) kritikáját újra elolvasva úgy éreztem muszáj, hogy én is leírjak pár dolgot, amelyet vagy pozitív, de inkább negatív szempontból kiemelnék. (Spoileres írás jön!)..
Walrus The Inflexible 2018.08.12 14:21:44
A második világháború után az USA nem csak a világ legerősebb hadseregével és légierejével rendelkezett, de átvette a vezető szerepet a hadiflották tekintetében is, megtörve az addigi brit egyeduralmat. A világháború egyben a nagy csatahajók kipusztulásához vezetett, egyben előretörtek a…..
Walrus The Inflexible 2018.08.04 07:23:27
www.youtube.com/watch?v=VVsnUsbJ-Xk

Tárgyi tudástól el nem vakított tippem szerint a lassú elsüllyedésben közrejátszott a nem a hajó közepe alatt robbanó torpedó.

www.youtube.com/watch?v=c--fP017Xoc

Itt egy kicsit gyorsabban ment a dolog.

Aztán lehet, hogy a Harpoon után csak egy luk lett a hajó oldalán, de más kérdés, odabent mi maradt épen, lett volna-e áram a fegyverzeti rendszerek működtetésére, vagy mindegy lett volna, mert a legénység életben maradt része inkább úgyis a tűzzel folytatott volna kilátástalan harcot lövöldözés helyett.

techstory.blog.hu/2015/08/28/a_projekt_1144_kirov_osztalyu_nehez_nuklearis_iranyitott_raketas_cirkalok_2_resz

Innen ez a témába vágó: m.blog.hu/te/techstory/image/Kirov/shipwrecks.gif

A Gránittal összemérhető hatóerejű fegyverből nem kapott a USS Thach, ebből csak azt akarom kihozni, a Gránitnál sem az elsüllyesztésre gyúrtak, ami maradt utána a hajóból, az még éppen úszkálhatott is, már senkit nem zavart.
Az elmúlt héten több olyan cikket olvashattunk a hazai sajtóban, amelyek azzal a hírrel foglalkoztak, mely szerint a rendőrök túlóráit a jövőben kizárólag csúsztatással (körülményesebben megfogalmazva: szabadidőben történő megváltással) lehet ellentételezni, vagyis kifizetéssel nem. Mivel ahogy…..
Walrus The Inflexible 2018.07.28 10:11:50
@WatchFun:

OFF:

Nem követem nyomon, hol tart a nem ember vezette, légiharc-képes vadászgép fejlesztése, viszont ma még ember vezette típusok állnak hadrendbe, illetve ember vezette típusok fejlesztése is zajlik. (Az ember vezette vadászgép legyőzése egyébként valószínűleg nem minőségi, hanem mennyiségi megközelítéssel sikerül majd először, a legjobb pilóta sem tud mit kezdeni, ha száz, nem túl okos, olcsó drón ront rá.)
A repülőeszközök vezetésének automatizálása ma is magas szinten áll, általános útvonal repülési, bonyolult idős leszállási feladatokat - ez nagyrészt lefedi a személy és árúszállítási repüléseket - a korszerű automaták megoldanak. Viszont a repesemények sajnos megmutatták, egyrészt, sok esetben a nyilvánvalóan téves értékek felismerésére sincsenek felkészítve a jelenlegi rendszerek, másrészt, az ember érzékszervei nem repüléshez vannak optimalizálva, s sokszor az vezet katasztrófához, ha a személyzet hibásnak vél valamilyen értéket, és az érzékszerveire hagyatkozik.
Lehet, hogy akad ilyen beszámoló a világháborús légi csatákról, ritka kivételként. Ennél sokkal több beszámoló szól a gépből kiugrott, ernyőn merülő pilótára történő lőgyakorlatokról, 10-20-30 mm-es fedélzeti fegyverekkel. Van az a mondás, hogy ki kit legyőz, ölje meg, mert holnap, új viadalban a hóhéra lehet.
Értem, mire gondolsz, de az ölésre szánt eszközöknél a humánus szempontok és a járulékos veszteség általában nem tartozik az elsődleges szempontok közé.

ON:

Valamilyen méltányosságnak - ami lehet éppen korengedményes nyugdíj - minden munkakörben járnia kellene, ami traumatizáló, stresszes és életveszélyes.

Egyébként, a nem fokozatos kivezetést jogi úton nem lehetett megtámadni?
Walrus The Inflexible 2018.07.28 11:31:43
@András Horkay:

(Vadászgépről volt szó, egy független, vadászgéppel összemérhető képességű, AI irányította eszköz kifejlesztése valamiért még nem megy. Drón helyett vedd úgy, azt mondtam, AI vezette, önállóan ténykedő harci légijármű. A témában irkáhatjuk a fél és dezinfókat, okosságokat, amiket az interneten összeolvasgatunk, de a fejlesztések valós állására nincs rálátásunk, és ez így van jól.
Javaslom, fejezzük be az OFFot, mielőtt Tiboru kibannol bennünket a világűrbe.)

A téma a rendőrségi túlóra, tágabb értelemben a rendőrség működésének fenntartása, fenntarthatósága, ebben a témában pedig ez a cikk több vezető médium fókuszába került - ha nagy szavakat akarnák használni, azt mondanám, a kibontakozó társadalmi vita gyökere volt - nekem sem kellett volna belerepülőzzek a kommentekbe.
Személyi állomány és kiképzés Térjünk most rá az amerikai haderők emberállományának és felkészítésének részleteire, már csak azért is, mert e téren is létezik egy pár tévhit, melyet el kell oszlatnunk. A tengerészgyalogság egy korabeli toborzóplakátja A Vietnamba küldött amerikai fiatalemberek…..
 A közelmúltban a médiát,  ha nem is uralta két orosz hír, de nem lehetett kinyitni egy híroldalt, vagy beleolvasni a haditechnikai/politikai fórumokba, hogy ne került volna szóba (vérmérséklettől függően) a Szu-57-ek szíriai bevetése, a Putyin "évértékelő beszédében" belengetett  orosz…..
Walrus The Inflexible 2018.03.07 21:18:46
@molnibalage:

Off: Érdekes, amit az AIM-7-ről írsz. Valamiért arra emlékeztem, létezett hadrendbe állított F-16 AIM-7-tel Itt is vannak indítások: www.f-16.net/f-16_armament_article10.html emellett másutt is említik az AIM-7-et, mint fegyverét.

(Ettől persze lehet, hogy mégsem lett tömeges képesség belőle.)

Szóval megköszönném, ha ezt rendbe tennéd, mert tényleg érdekel. (Ha jól emlékszem, a vége felé már a NATO standard gép vonatkozásában F-16 elődnek tekinthető az F-104 is kapott BWR fegyvert, talán az olaszoké, és vagy AIM-7-et, vagy származékát, bár ha így volt, az talán inkább szólt valamilyen rossz idős képességről, mint valódi BWR-ről.)
Walrus The Inflexible 2018.03.08 20:48:55
@molnibalage:

Köszönöm. V, persze, csak kicsit későn volt már.:)
Walrus The Inflexible 2018.04.04 19:24:13
@csi szi:

Megjegyzem, az STS azok kezében vált csillagászati költségű rendszerré - a vége felé egy-egy felszállás valami 2 milliárd USD volt - akik most az SLS-t is reszelgetik, vagyis a zsíros állami pénzeken elhízott, az űrrepülést minden rakétánál az elejétől feltaláló beszállítói-megrendelői körében, akik egy faéket is képesek milliárd dollárért cserébe kockázatosan üzemeltethető rendszerré varázsolni.
Az STS-ről Cifu, alias Cifka Miklós írt kiváló cikksorozatot az sg.hu, űrrepülés témában mostanában a logout.hu-n vannak remek írásai, most épp a szovjet űrprogramról. Mindenféle haditechnikai témában szuper cikkek jönnek sorra a modernwartech.blog.hu oldalon - modernwartech.blog.hu/tags/Spir%C3%A1l pl. épp a szovjet wannabe katonai űrrepülőgép programról szól - írójuk pedig Maga Lenin, aki korábban a techstory.blog.hu/ társszerzője volt, ott is számos szép reményű, de a valósággal találkozásba belepusztuló projekt elképesztő részletességű ismertetése van.
Eddigi tapasztalataim szerint a tengeralattjárós történetekkel valahogy úgy vagyunk, mint a gasztronómiában a velős pacallal, a partnerkapcsolatokban a vörös hajjal vagy mint a csapatsportokban a kosárlabdával: nem mindenkit érintenek meg, akiket viszont igen, azok a tűzbe mennének értük. Ezen…..
Walrus The Inflexible 2017.09.16 16:42:45
@Túlélő ...:

modernwartech.blog.hu/2017/07/03/a_projekt_705_k_lira_alfa_osztalyu_vadasztengeralattjaro

A másik három rész linkje az írás végén. A víz alatti negyven csomó csak a jéghegy csúcsa, nekem így folyamatosan esett lejjebb és lejjebb az állam, ahogyan olvastam. Kíváncsi volnék, az Alfa osztály miatt hány évvel ment hamarabb csődbe a SZU.

Az Eck ügy kapcsán: ha jól emlékszem, ott alapvetően kereskedelmi hajó civil legénységét géppuskázták le, az európai hadszintéren. Részint ugye a bűnöket a győztesek mérlegelik, részint pedig a japánok hadifogjának lenni nem sokkal volt nagyobb garancia a békés öregkorra, mint manapság az ISIS fogságába esni, ezért kicsit más megítélés alá eshetett a japánok legéppuskázása, mint az Eck ügynél talán a tengeralattjáró rejtettségének megőrzése érdekében végzett gyilkosságok.
Walrus The Inflexible 2017.09.23 13:43:18
@molnibalage: Hjah, az egész osztály gondolata a korlátozott hatótávolságú amerikai ICBM-ek miatt merült fel, amelyekkel a rakétahordozó tengóknak meg kellett volna közelítsék a szovjet partokat. A kesziben a kikötőben álló Alfák akkor kivágtattak volna, és jól ledurrantják az ellent, és ott mindegy lett volna a borzasztó zaj, mert az amerikaiak nem tudtak volna megpattanni az Alfák elől. Csak mire lett folyékony fém hűtésű reaktor, negyven fő körüli legénységet lehetővé tévő automatizmus, titán hajótestet gyártó ipar, addigra lett messzire szálló tengó bázisú ICBM. Szóval mire képesek voltak vért izzadva, de valamilyen mennyiségben legyártani ezeket a hajókat, addigra már valóban nem sok értelme maradt az egész koncepciónak.

Mindezzel együtt, ha csak a tudományos-műszaki teljesítményt tekintem, az számomra elismerésre és csodálatra méltó. Olyan mint egyfajta önmagáért létező, bizonyos területeken érett kompromisszum mentességéből fakadó hátrányok miatt önönn létezését értelmetlenné tévő, de csodálatosságát nagyrészt ebben hordozó műszaki műtárgy.
Tíz nappal ezelőtt jelent meg a magyar nemzetbiztonsági szolgálatokat bemutató posztunk első része, amelyben azt a három klasszikus hazai titkosszolgálatról ejtettünk néhány szót, amelyek a szerző véleménye szerint megérdemlik a „100%-os” jelzőt. Hogy miért? Hát mert…..
Maradva a hidegháborús ’60-as években, néhány, függőlegesen fel (és le)szálló (VTOL) tervezetről lesz szó, nyugatról és keletről egyaránt, a teljesség igénye nélkül. Az ötletet a világháború után feltámadó német repülőipar három terméke adta, ezért elsőként ezek következnek...